Научная статья на тему 'ФРАНЦУЗ ТИЛИНИ ЭЛЕКТРОН МУЛЬТИМЕДИАЛИ ТАЪЛИМ ЖАРАЁНИДА ЎҚИТИШНИНГ АҲАМИЯТИ'

ФРАНЦУЗ ТИЛИНИ ЭЛЕКТРОН МУЛЬТИМЕДИАЛИ ТАЪЛИМ ЖАРАЁНИДА ЎҚИТИШНИНГ АҲАМИЯТИ Текст научной статьи по специальности «Науки о Земле и смежные экологические науки»

85
15
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
мультимедиа / интерфаоллик / электрон таълим / ресурс / замонавий ўқув воситалар / масофавий таълим / аудио-видео материаллар / multimedia / interactivity / e-learning / resource / modern teaching aids / distance learning / audio-video materials

Аннотация научной статьи по наукам о Земле и смежным экологическим наукам, автор научной работы — Абдурахим Абдимуталипович Насиров, Ваҳобжон Шамшидинович Назаров

Ушбу мақолада француз тилини ўқитишда электрон таълимнинг хусусиятлари, афзалликлари, шунингдек мультимедиа ва интерактивлик тушунчаси, мультимедиа ресурслари ҳамда технологияларининг француз тилини ўқитиш жараѐнидаги аҳамияти тўғрисида гап боради.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Похожие темы научных работ по наукам о Земле и смежным экологическим наукам , автор научной работы — Абдурахим Абдимуталипович Насиров, Ваҳобжон Шамшидинович Назаров

iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

This article describes the features of media education in teaching French language, as well as the concept of multimedia and interactivity, multimedia resources and technology, we will talk about the importance of French language teaching.

Текст научной работы на тему «ФРАНЦУЗ ТИЛИНИ ЭЛЕКТРОН МУЛЬТИМЕДИАЛИ ТАЪЛИМ ЖАРАЁНИДА ЎҚИТИШНИНГ АҲАМИЯТИ»

ACADEMIC RESEARCH IN EDUCATIONAL SCIENCES VOLUME 2 | ISSUE 9 | 2021

ISSN: 2181-1385

Scientific Journal Impact Factor (SJIF) 2021: 5.723 Directory Indexing of International Research Journals-CiteFactor 2020-21: 0.89

DOI: 10.24412/2181-1385-2021-9-1006-1014

ФРАНЦУЗ ТИЛИНИ ЭЛЕКТРОН МУЛЬТИМЕДИАЛИ ТАЪЛИМ ЖАРАЁНИДА УЦИТИШНИНГ АХДМИЯТИ

Абдурахим Абдимуталипович Насиров

Узбекистан Республикаси Вазирлар Махкамаси хузуридаги Таълим сифатини назорат килиш давлат инспексияси бошлоти маслахатчиси

Ва^обжон Шамшидинович Назаров

ТошДУТАУ "Хорижий тиллар" кафедраси катта укитувчиси

АННОТАЦИЯ

Ушбу маколада француз тилини укитишда электрон таълимнинг хусусиятлари, афзалликлари, шунингдек мультимедиа ва интерактивлик тушунчаси, мультимедиа ресурслари хамда технологияларининг француз тилини укитиш жараёнидаги ахамияти туFрисида гап боради.

Таянч сузлар: мультимедиа, интерфаоллик, электрон таълим, ресурс, замонавий укув воситалар, масофавий таълим, аудио-видео материаллар.

ABSTRACT

This article describes the features of media education in teaching French language, as well as the concept of multimedia and interactivity, multimedia resources and technology, we will talk about the importance of French language teaching.

Keywords: multimedia, interactivity, e-learning, resource, modern teaching aids, distance learning, audio-video materials.

КИРИШ

Бугунги бутун дунёда юз бераётган пандемия шароити таълим тизимини масофавий шаклда амалга оширишга мажбур этмокда. Масофавий таълим жараёнида Интернет, телевидение, радио, телефон ва бошка алока воситалари уз самарасини курсатмокда. Бу жараён эса электрон онлайн таълим олиш жараёнини юзага келтирмокда. Мутахассисларнинг фикрича, ахборот-коммуникация технологиялари талабаларнинг диккатини жамлашга, кизиктиришга, мустакил фикр юритишга, ижодкорлик фаолиятларини янада ривожлантиришга, ахборот олиш, уни кайта ишлаш, умумлаштириш, хулоса

ACADEMIC RESEARCH IN EDUCATIONAL SCIENCES VOLUME 2 | ISSUE 9 | 2021

ISSN: 2181-1385

Scientific Journal Impact Factor (SJIF) 2021: 5.723 Directory Indexing of International Research Journals-CiteFactor 2020-21: 0.89

DOI: 10.24412/2181-1385-2021-9-1006-1014

чикаришга ургатади1. Ахборот коммуникациянинг глобаллашуви шароитида таълим жараёнида узига хос талаблар пайдо булмокда. Бу талаблар бевосита электрон таълим билан чамбарчас боFликдир. Хусусан, баъзи бир талабаларда Интернет билан боFлик муаммолар укитувчи ва укувчи-талаба уртасидаги интерактив таълим сифатини туширмокда. Уй шароитидаги мухит хам, яъни, ёзиш учун стол-стулнинг йуклиги, дастурий иловалардан фойдаланиш, такдимотлар тайёрлаш учун компьютер курилмаларининг йуклиги хам талабаларнинг укишга булган мотивацияларини сундирмокда.

АДАБИЁТЛАР ТА^ЛИЛИ ВА МЕТОДОЛОГИЯ

Электрон таълим барча таълим сохасини сифат жихатдан янада юкорирок п0F0нага кутаришга, ахборот маданиятини юксалтиришга хизмат килади. Яъни, укувчи-талабага масофавий укув жараёнида назарий билим бериш билан материалларни юкори даражадаги замонавий техника воситасида илFор дастурлар (масалан, ZOOM дастури) намойиш этиш имкониятига эга булади. Бу янгилик ва таъбир жоиз булса, илFор усул талабаларда кизикиш уйF0тади. Улар дарс жараёнида уша мавзуларни самарали узлаштиришларига хизмат килади.

Шуни хам алохида таъкидлаб утиш керакки, замонавий билим ва ахборот технологияларни куллаш куникмаларига эга, мамлакатимизни ижтимоий -иктисодий ривожлантиришда муносиб хисса кушувчи юкори малакали мутахассислар тайёрлаш учун сохага илFор ракамли таълим технологияларини жорий килиш Узбекистон Республикаси Президенти Шавкат Мирзиёевнинг 2020 йил 24 январдаги Олий Мажлисга Мурожаатномасида таъкидлаб утилган .

Онлайн дарс жараёнларида аён булишича, электрон мулътимедиали таълим масофадан таълим беришда укитишнинг мазмуни, усуллари ва ташкилий шаклларини сифат жихатдан такомиллаштирмокда. Талабаларнинг эса индивидуал кобилиятларини, уларнинг шахс хусусиятларини ривожлантиришга, илмий дунёкарашини ва тафаккурини бойитишга, билимларини оширишга ёрдам беради.

Бу борада ахборот-коммуникация технологиялари воситалари хисобланмиш электрон мультимедиали таълимдан укув жараёнида кенг фойдаланиш йулга куйилмокда.

1 Nicolas Guichon. Langues et TICE: Méthodologie de conception multimédia. Paris: Orphrys. 175 p.

2 Y36eKHCTOH Pecnyô^HKacn npe3HgeHTH fflaBKaT Mup3HëeBHHHr 2020 hhïï 24 aHBapgara O^HH Ma^mcra Mypo^aaraoMacu. - https://president.uz/uz/lists/view/3324

ACADEMIC RESEARCH IN EDUCATIONAL SCIENCES VOLUME 2 | ISSUE 9 | 2021

ISSN: 2181-1385

Scientific Journal Impact Factor (SJIF) 2021: 5.723 Directory Indexing of International Research Journals-CiteFactor 2020-21: 0.89

DOI: 10.24412/2181-1385-2021-9-1006-1014

Хорижий тиллар буйича электрон мультимедиа ресурсларида анъанавий дарсликка Караганда укув материалларини намойиш килиш учун кенг имкониятлар яратилган. Электрон мультимедиали таълим тингловчиларнинг купрок мустакил ишлашлари учун мулжалланган дидактик функцияларни бажариш билан бир каторда, укув жараёнига куйилган барча талабларга жавоб беради.

Дунёдаги ривожланган мамлакатлар таълим амалиётида бу сохадаги изланишлар утган асрнинг 70 йилларида бошланган булиб, педагогика сохасида узига хос йуналиш - масофавий таълимнинг пайдо булишига замин яратган3.

Педагог олимлар масофавий таълим хорижий тилларни урганишнинг хусусиятларини инобатга олган холда талабаларда тушунарли, эсда коларли булишини таъминловчи таълим усули эканини эътироф этганлар. Укувчи-талабалар укитувчининг OFзаки маърузасидан кура кургазмали воситалардан фойдаланиб тушунтиришидан купрок таъсирланар экан. Ана шунда улар укитувчи томонидан тушунтирилган мавзуни купрок ёдида саклаб колади. Талабаларда бундай дарсларга нисбатан кизикиш юкори даражада булади. Демак, хорижий тилларни укитишда бу каби илFор усуллардан фойдаланиш фойдадан холи булмайди.

МУ^ОККАМА ВА НАТИЖАЛАР

Масофавий таълим Узбекистон таълим тизимида янги йуналиш булиб, телевидение, Интернет сайт ва порталлари оркали аудио-видео материаллар ва мультимедиа воситалари асосида укитишга асосланади.

Мультимедиали воситалар деганда бир вактнинг узида харакатланадиган тасвир, видеофильм, анимацияли график образлар, матнли товушлар уЙFунлигида амалга ошириш имконини берувчи интерфаол воситалар тушунилади. Мультимедиали укув материали босма материал, товушли, видеоли ва анимацион элементларни узида мужассамлаштирган укув материалидан иборат булиб, табиийки, бу атама компьютер хотирасидаги ёки дисклардаги маълумотларга нисбатан ишлатилади.

Электрон таълим ресурслари борасида унумдорликни ошириш максадида педагог-кадрлар уларга расмлар, фотосуратлар, товушли фрагментлар ва албатта, анимация ва видео киритишга харакат килади. Ресурс ва

3 Erdog'an Kartal. La place et les fonctions des produits multimédias dans la didactique du français langue étrangère/ Thèse de doctorat. Ankara : Université de Hacettepe, 2004. 300 p.

ACADEMIC RESEARCH IN EDUCATIONAL SCIENCES VOLUME 2 | ISSUE 9 | 2021

ISSN: 2181-1385

Scientific Journal Impact Factor (SJIF) 2021: 5.723 Directory Indexing of International Research Journals-CiteFactor 2020-21: 0.89

DOI: 10.24412/2181-1385-2021-9-1006-1014

технологияларга мувофик тавсифланувчи замонавий суз "мультимедиа" таълимда кенг ёйилди ва педагоглар томонидан дарс утиш жараёнида кенг фойдаланилмокда.

Мультимедиа тизимларининг юзага келиши инсон фаолиятининг купгина жабхаларида инкилоб ясади. Мультимедиа технологиялари узининг энг кенг кулланилиш сохаларидан бирини таълим доирасида кулга киритди. Мультимедиага асосланган ахборотлаштириш воситалари бир катор имкониятлари билан таълим самарадорлигини сезиларли даражада оширишга кодир булиб колди. Шуни тушуниш мухимки, бошка купгина сузлар каби "мультимедиа" сузи хам бирваракайига бир неча турли маъноларга эга4.

Мультимедиа - бу:

> ишлаб чикариш тартиби, турли типдаги ахборотларни кайта ишлаш воситаларини ишлатиш ва татбик килишни тавсифловчи технологиялар;

^ турли типдаги ахборотларни кайта ишлаш ва такдим этиш технологиялари асосига курилган ахборот ресурси;

^ турли типдаги ахборотларни кайта ишлаш ва такдим этишга боFланган холда ишлайдиган компьютер дастурий таъминоти;

^ турли типдаги ахборотлар билан ишлашга имкон берадиган компьютер аппарат таъминоти.

^ анъанавий статик визуал (матн, графика), шу билан бирга динамик (нутк, мусика, аудио-видеофрагментлар, анимация ва хк.) характерли турли типдаги ахборотларни узида бирлаштирувчи ахборотнинг узига хос умумлашган куриниши.

Демак, кенг маънода "мультимедиа" термини фойдаланувчига (бир вактнинг узида хам мутоала килувчи, хам эшитувчи, хам кузатувчи булган) янада самарали таъсир курсатиш максадига йуналтирилган турли хил дастурий ва техник воситаларни куллайдиган ахборот технологиялари майдонини ифодалайди.

Мультимедиа воситалари ва технологиялари аудиовизуал ахборотларни замонавий кайта ишлаш усулларини татбик килиш билан таълимнинг унумдорлигини ошириш ва таълим олувчиларнинг укишга булган кизикишини янада орттириш имкониятларини яратади.

Ахборотлаштириш воситаларида мультимедианинг кулланилиши туфайли график, товушли ва видеоли ахборотларни бир вактда таъсир

4 Erdog'an Kartal. La place et les fonctions des produits multimédias dans la didactique du français langue étrangère/ Thèse de doctorat. Ankara : Université de Hacettepe, 2004. 300 p.

ACADEMIC RESEARCH IN EDUCATIONAL SCIENCES VOLUME 2 | ISSUE 9 | 2021

ISSN: 2181-1385

Scientific Journal Impact Factor (SJIF) 2021: 5.723 Directory Indexing of International Research Journals-CiteFactor 2020-21: 0.89

DOI: 10.24412/2181-1385-2021-9-1006-1014

курсатиши хисобига бундай воситалар катта таъсир кучига эга булиб, кунгилочар медиа воситалари, турли хил идоралар касбий амалиётида, уйда буш вактда, таълимда фаол тарFиб этилади.

Мультимедиада интерфаоллик француз тилини урганувчилар учун кабул килинган ахборот натижасида берилган топширикни бажариши ва ресурс ёки укитувчининг муносабатига кайта алока билдириш холатини англатади. Интерфаолликни куллаш мультимедиа воситасининг ижобий томонларидан бири хисобланади.

Мультимедиа технологиялари ахборотларнинг купгина куринишларини маъно жихатидан ва узаро монандлик асосида бирлаштиришга имкон беради. Бу эса компьютер ёрдамида ахборотни таълимда тез-тез фойдаланиладиган куйидаги хилма-хил шаклларда такдим килишга ёрдам беради.

•S скайнерланган фотосуратлар, чизмалар, хариталар ва слайдларни уз ичига оладиган тасвирлар;

•S товуш ёзуви, товушли эффектлар ва мусика;

■S видео, мураккаб видеоэффектлар;

•S анимация ва анимацияли ухшатишлар.

Купинча диалогда икки томон иштирокидаги ахборот алмашинуви назарда тутилади. Фанда диалогнинг кенгрок тушунчаси учрайди, унинг асосий аломати сухбатдошларни нуткий хабарлари алмашинуви эмас, балки бир неча фикрларнинг мавжуд булиши хисобланади.

Таълим берадиган мультимедиа ресурси билан ишлашнинг мукаммал курсаткичи деб укитувчи билан таълим олувчининг диалогига мувофик келувчи ягона узаро алокани хисоблаш мумкин.

Диалогни тавсифлайдиган асосий психологик омиллар сифатида куйидагиларни келтириш мумкин5:

• икки томонлама мулокот килишнинг умумпсихологик тамойиллари;

• мулокот жараёнини ташкил килиш;

• тилшунослик нуктаи-назаридан (мулокот тилини танлаш, хабар матнини тузиш, унинг шакли, улчами ва хк.);

• мулокотнинг модаллиги (ахборотни баён килиш ва таълим олувчилар жавобининг тури);

• мулокотнинг мазмуни.

5 Nicolas Guichon. Langues et TICE: Méthodologie de conception multimédia. Paris: Orphrys. 175 p.

ACADEMIC RESEARCH IN EDUCATIONAL SCIENCES VOLUME 2 | ISSUE 9 | 2021

ISSN: 2181-1385

Scientific Journal Impact Factor (SJIF) 2021: 5.723 Directory Indexing of International Research Journals-CiteFactor 2020-21: 0.89

DOI: 10.24412/2181-1385-2021-9-1006-1014

Мультимедиа воситаларининг интерактивлиги укитувчи ва таълим олувчилар томонидан таълим жараёнига таъсир этиш имкониятларининг кенг доирасини ва укув материаллари таркибини тулдиришни кузда тутади.

Мультимедиа воситаларини таълимда куллаш куйидагиларга имконият яратади:

• укув жараёнининг самарадорлигини ошириш;

• таълим олувчининг шахсий фазилатларини ривожлантириш (узлаштирганлик, билимга чанкоклик, мустакил таълим олиш, узини узи тарбиялаш, узини узи камол топтиришга каратилган кобилиятлилик, ижодий кобилиятлари, олган билимларини амалиётга куллай олиши, урганишга булган кизикиши, мехнатга булган муносабати);

• таълим олувчининг коммуникатив ва ижтимоий кобилиятларини ривожлантириш;

• компьютер воситалари ва ахборот электрон таълим ресурслари ёрдамида хар бир шахснинг алохида(индивидуал) таълим олиши хисобига очик ва масофавий таълимни индивидуаллаштириш ва дифференциялаш имкониятлари сезиларли даражада кенгайтириш;

• таълим олувчига фаол билим олувчи субъект сифатида караш, унинг кадр-кимматини тан олиш;

• таълим олувчининг шахсий тажрибаси, билими ва индивидуал хусусиятларини хисобга олиш;

• мустакил укув фаолиятини олиб боришга йуналтириш;

• таълим олувчиларда, узларининг касбий вазифаларини муваффакиятли бажариш учун хозирги тез узгарувчан ижтимоий шароитларга мослашувига ёрдам берадиган замонавий таълим технологияларидан фойдаланиш куникмаларини хосил килиш.

Мультимедиа воситалари ёрдамида шахсга йуналтирилган таълимни амалга ошириш жараёни замонавий, куптармокли, предметга йуналтирилган мультимедиали укув воситаларини ишлаб чикишни ва фойдаланишни талаб этади.

Мультимедиа - таълим олувчиларнинг индивидуал хусусиятларини хисобга олиш ва уларнинг манфаатдорлигини оширишга кумаклашиш имкониятлари хамда турли хил мультимедиали укув ахборотларининг уЙFунлашуви, интерфаоллик, мослашувчанлик сифатларига кура фойдали ва махсулдор таълим технологияси хдсобланади.

ACADEMIC RESEARCH IN EDUCATIONAL SCIENCES VOLUME 2 | ISSUE 9 | 2021

ISSN: 2181-1385

Scientific Journal Impact Factor (SJIF) 2021: 5.723 Directory Indexing of International Research Journals-CiteFactor 2020-21: 0.89

DOI: 10.24412/2181-1385-2021-9-1006-1014

Интерфаолликнинг таъминланиши ахборотларни такдим этишнинг бошка воситалари билан таккослаганда ракамли мультимедианинг мухим ютукларидан хисобланади. Интерфаоллик таълим олувчининг эхтиёжларига мос равишда тегишли ахборотларни такдим этишни назарда тутади. Интерфаоллик маълум бир даражада ахборотларни такдим этишни бошкариш имконини беради: таълим олувчилар дастурда белгиланган созловларни индивидуал тарзда узгартириши, натижаларини урганиши, фойдаланувчининг муайян хохиши хакидаги дастур суровига жавоб бериши, материалларни такдим этиш тезлигини хамда такрорлашлар сонини белгилаши мумкин. Лекин мультимедиадан фойдаланишда бир катор жихатларни эътиборга олиш мухим. Мультимедиада такдим этилаётган укув материаллари тушуниш учун кулай булиши, замонавий ахборотлар ва кулай воситалар оркали такдим этилиши талаб килинади.

ХУЛОСА

Мультимедиа технологияларининг барча имкониятларини тулик очиб бериш ва улардан самарали фойдаланиш учун таълим олувчиларга салохиятли (компетентли) укитувчининг кумаги зарур булади.

Мультимедиа воситалари хар хил таълим йуналишлари(стиллари) уЙFунлигида кулланилиши ва таълим олиш хамда билимларни кабул килишнинг турли рухий ва ёшга доир хусусиятларига эга булган шахслар томонидан фойдаланилиши мумкин: айрим таълим олувчилар бевосита укиш оркали, баъзилари эса эшитиб идрок этиш, бошкалари эса(видеофильмларни) куриш оркали таълим олишни ва билимларни узлаштиришни хуш курадилар.

iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.

Интерфаол мультимедиа технологиялари академик эхтиёжга эга булган таълим олувчига ноанъанавий кулайлик туFдиради. Хусусан, эшитиш сезгисида дефекти бор таълим олувчиларда фонологик малакалар ва укиш малакалари усишига, шунингдек, уларнинг ахборотларни визуал узлаштиришларини таъминлайди. Нутки ва жисмоний имконияти чекланганларда эса воситалардан уларнинг индивидуал эхтиёжларидан келиб чикиб фойдаланишга имкон беради.

REFERENCES

1. Узбекистон Республикаси Президенти Ш.Мирзиёевнинг 2020 йил 24 январдаги Олий Мажлисга Мурожаатномаси https://president.uz/uz/lists/view/3324

ACADEMIC RESEARCH IN EDUCATIONAL SCIENCES VOLUME 2 | ISSUE 9 | 2021

ISSN: 2181-1385

Scientific Journal Impact Factor (SJIF) 2021: 5.723 Directory Indexing of International Research Journals-CiteFactor 2020-21: 0.89

DOI: 10.24412/2181-1385-2021-9-1006-1014

2. Erdog'an Kartal. La place et les fonctions des produits multimédias dans la didactique du français langue étrangère/ Thèse de doctorat. Ankara : Université de Hacettepe, 2004. 300 p.\

3. Nicolas Guichon. Langues et TICE: Méthodologie de conception multimédia. Paris: Orphrys. 175 p.

4. Насиров А.А. Провербиал фразеология масалалари. Монография. -Тошкент, Шарь; НМАК, 2016. -160 б.

5. Носиров А.А.Французча-узбекча-русча провербиал фразеологик луFат. -Тошкент, Тафаккур, 2012. -184 б.

6. Насиров А.А. Умумий урта таълим мактабларида француз тилини уцитишда провербиал фразеологизмлардан фойдаланиш // Тил ва адабиёт таълими. -Тошкент. 2000. -№ 6. -Б 83-85. (10.00.00. № 9)

7. Насиров А.А. Провербиал фразеологизмлар тестлар таркибида (француз тили мисолида) // Тил ва адабиёт таълими. -Тошкент, 2002. -№ 3. -Б.88-91. (10.00.00. №

9)

8. Насиров А.А. Француз тилини уцитишда провербиал фразеологизмлардан фойдаланиш.//Тил ва адабиёт таълими. -Тошкент, 2010. -№ 1. -Б.79-87 (10.00.00. № 9).

9. Насиров А.А.Национальное и интернациональное в пословицах разносистемных языков // Преподование языка и летературы. -Ташкент,2012. №1. - С.31-38 (10.00.00. № 9).

10. Насиров А.А. Тил урганишда провербиал фразеологизмларнинг тахдили // Тил ва адабиёт таълими. -Тошкент, 2012, № 11. - Б.22-29 (10.00.00. № 9).

11. Насиров А.А. Провербиал фразеологизмларнинг таснифи.// Тил ва адабиёт таълими. -Тошкент, 2014. №2. -Б.39-42 (10.00.00. № 9).

12. Насиров А.А. Француз, узбек ва рус тилларидаги провербиал фразеологизмлар// Узбекистонда хорижий тиллар, илмий-методик электрон журнал. -Тошкент, 2014, № 2. Б.20-30 (10.00.00.№17).

13. Насиров А.А.Фразеологизмлар структурасининг кенгайиши. //УзДЖТУ Филология масалалари. -Тошкент, 2015. № 4, -Б.99-105(10.00.00. № 18).

14. Насиров А.А.Умумбашарий провербиал фразеологизмлар //Xorijiy filologiya. Til, adabiyot, ta'lim. - Самарканд, 2015. № 2-Б.92-97 (10.00.00.№ 10).

15. Насиров А.А Провербиал фразеологизмларда синонимик, антонимик алмашинишлар ва неологизмлар// Buxoro davlat universiteti Ilmiy axboroti jurnali. -Бухоро, 2015 № 4 -Б.71-75 (10.00.00. № 1).

16. Насиров А.А. Провербиал фразеологизмларда иккиламчи актуализация. //Ilim ha'm Ja'miyet. -Нукус, 2015. №1. -Б.77-79 (10.00.00. № 2).

ACADEMIC RESEARCH IN EDUCATIONAL SCIENCES VOLUME 2 | ISSUE 9 | 2021

ISSN: 2181-1385

Scientific Journal Impact Factor (SJIF) 2021: 5.723 Directory Indexing of International Research Journals-CiteFactor 2020-21: 0.89

DOI: 10.24412/2181-1385-2021-9-1006-1014

17. Насиров А.А.Умуммиллий провербиал фразеологизмлар.//Тил ва адабиёт таълими. -Тошкент, 2015.№ 6. -Б.40-42 (10.00.00. № 9).

18. НасировА.А. Фразеологик бирликлар ва провербиал фразеологизмларга хос белгилар// Sharqshunoslik, Востоковедение, Oriental studies. -Тошкент, 2015 № 4, -Б.61-69 (10.00.00. № 8).

19. Насиров А.А. Француз, узбек ва рус тилларидаги провербиал фразеологизмларда семантик майдон // Ilm sarchashmalari. -Урганч, 2016 №4 (10.00.00. № 3).

20. Насиров А.А. Семантические особенности провербиальных фразеологизмов // Российская тюркология. Институт языкознания РАН. 2015. -Москва-Казань. -С.69-76 (10.00.00. №15).

21. Abdurakhim Nasirov. The role and importance of proverbial phraseologies in the sphere of national languages phraseologisms. IJHEPS: International Research Journal of Humanities, Engineering, Pharmaceutical Sciences. - Delhi, 2016. Vol-2/ Issue -11/ Year-6 / June / 2016. -P. 58-66. (№6: Global Impact Factor - 0, 805; №19: Scientific Indexing Services Impact Factor - 0,903; №23: Scientific Journal Impact Factor -5,484)

22. Abdurakhim Nasirov. The semantic area of proverbial phraseological units// Oxford Review of Education and Science. "Oxford University Press", -The University of Oxford, 2016, № 1(11).-P. 555-565. (Source Normalized Impact per Paper (SNIP): 4.830, SCImago Journal Rank (SJR): 4.570. The journal are located in the Databases SCOPUS).

23. Назаров В.Ш. Дидактик мулоцотни ривожлантиришда мультимедиа таълим воситаларининг хусусиятлари // "Узбекистонда хорижий тиллар" илмий-методик электрон журнал / 2181-8215 (Online)// №2(21)/2018 https://journal.fledu.uz/journal/2-21 -2018/

24. Назаров В.Ш. Чет тилларни уцитишда медиатаълим мах,сулотларидан фойдаланишнинг самарадорлиги // "Филология масалалари" илмий-методик журнали, 2017/2 (1994-4233 ISSN). 121-123 б.

25. Назаров В.Ш. Аудиовизуал материаллар асосида чет тилида нущий компетенцияларни ривожлантириш // "Узбекистонда хорижий тиллар" илмий-методик электрон журнал / 2181-8215 (Online)// №2(16)/2017 http://j ournal.fledu.uz/j ournal/2-16-2017/

26. Назаров В.Ш. L'apprentissage des langues étrangères basé sur les supports numériques interactifs en Ouzbékistan // "Узбекистонда хорижий тиллар" илмий-методик электрон журнал / 2181-8215 (Online)// №2(6)/2015 http://journal.fledu.uz/journal/2-6-2015/

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.