Научная статья на тему 'ФОРМИРОВАНИЕ И СКОРОСТЬ РАЗВИТИЯ РЕГУЛИРОВАНИЯ НАЛОГОВОЙ СИСТЕМЫ РЕСПУБЛИКИ ТАДЖИКИСТАН В СОВРЕМЕННЫХ УСЛОВИЯХ'

ФОРМИРОВАНИЕ И СКОРОСТЬ РАЗВИТИЯ РЕГУЛИРОВАНИЯ НАЛОГОВОЙ СИСТЕМЫ РЕСПУБЛИКИ ТАДЖИКИСТАН В СОВРЕМЕННЫХ УСЛОВИЯХ Текст научной статьи по специальности «Экономика и бизнес»

CC BY
67
8
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
РЕГУЛИРОВАНИЕ / РАЗВИТИЕ / ФОРМИРОВАНИЕ / НАЛОГ / СТАТИСТИКА / ЭКОНОМИКА / СИСТЕМА / ТАДЖИКИСТАН / ПРОБЛЕМА / АНАЛИЗ / СРАВНЕНИЕ / ПРЕДПРИЯТИЕ / ПРОИЗВОДСТВО / ДОХОД / ПОКАЗАТЕЛИ / АКЦИЯ / ДЕНЬГИ / СОБСТВЕННОСТЬ / ЗЕМЛЯ / НАЛОГООБЛОЖЕНИЕ / НАЛОГОПЛАТЕЛЬЩИК / РАЗВИТИЕ НАЛОГА / СИСТЕМА НАЛОГООБЛОЖЕНИЯ / ПРЕДПРИНИМАТЕЛЬ / СОЦИАЛЬНО-ЭКОНОМИЧЕСКИЕ / ОБЕСПЕЧЕНИЕ ЭКОНОМИЧЕСКИХ УСЛОВИЙ / НАЛОГ НА ИМУЩЕСТВО / НАЛОГ С ПОКУПКИ И ПРОДАЖ

Аннотация научной статьи по экономике и бизнесу, автор научной работы — Хасанзода Яъкуб, Иброхимов Илхом

В данной статье рассматриваются вопросы становления и бурного развития регулирования налоговой системы Республики Таджикистан в современных условиях. В своей статье авторы анализируют поставленную проблему на основе достоверных источников и обсуждает ее в сравнении с годовой статистикой налоговой системы. Именно поэтому вопрос регулирования налоговой системы в Республике Таджикистан развивается год за годом. Авторы попытались применить эти статистические данные на основе достоверных статистических данных о регулировании налоговой системы, которые они также сравнивают с профессиональной и операционной компетенцией. В настоящее время вопрос регулирования налоговой системы является одним из ключевых вопросов, который постепенно развивается.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

A SPEED OF FORMATION AND DEVELOPMENT OF THE TAX REGULATION OF SYSTEM OF THE REPUBLIC OF TAJIKISTAN IN MODERN

This article deals with a speed of formation and development of the tax regulation of system of the Republic of Tajikistan in modern. An author is reviews about the problem of in the background of resources confident to the analyzes, it’s in compare to the statistic year to annual system of tax regulation. That’s it, this theme of the tax system of regulation in the Republic of Tajikistan day to day is development. An author is trailed this statistics of the convinced statistic of the tax relugation system it’s very forthputting and it’s too with activity worker has done. The problem of the tax relugation system in modern one of the keys theme, stage by stage is reformation and development.

Текст научной работы на тему «ФОРМИРОВАНИЕ И СКОРОСТЬ РАЗВИТИЯ РЕГУЛИРОВАНИЯ НАЛОГОВОЙ СИСТЕМЫ РЕСПУБЛИКИ ТАДЖИКИСТАН В СОВРЕМЕННЫХ УСЛОВИЯХ»

ТАШАККУЛ ВА РУШДИ БОСУРЪАТИ ТАНЗИМИ НИЗОМИ АНДОЗИ ЧУМ^УРИИ ТОЧИКИСТОН ДАР ЗАМОНИ МУОСИР

Хрсанзода Я., Иброх;имов И.

Донишгоуи давлатии молия ва ицтисоди Тоцикистон

Тавре, ки маълум аст, андозх,о вокеияти мавчуд будани давлатро нишон медихднд. Рушд ва тагйирёбии шакли сохтори давлатй хдмеша бо азнавташкилшавии низоми андоз вобастагй дорад. Дар чомеаи муосир андозхо шакли асосии даромади давлат мебошанд. Онх,о на факат захираи молиявиро барои харочоти давлат таъмин мекунанд, балки аз чониби давлат хдмчун як механизми идоракунии муносибатх,ои чамъиятй ва х,ифзи ичтимоии ах,олй истифода бурда мешаванд. Ташкили низоми самараноки андозбандй аз вазифах,ои асосии давлат ба х,исоб меравад, ки аз хдлли онх,о рушди иктисодй ва некуах,волии давлат вобаста мебошад.

Масоили андозбандй дар х,ама давру замон диккати иктисодчиён, файласуфон, арбобони давлатиро чалб мекарданд. Фома Аквинский (1226-1274) андозх,оро хдмчун шакли горатгарии озод бах,о дода буд. Шарль Монтескье (1689-1755) акида дошт, ки ягон чиз ин кадар хирад ва аклро барои муайян намудани он х,иссае, ки аз зердастон гирифта мешавад ё ба ихтиёри онх,о гузошта мешавад, такозо наменамояд. Адам Смит (1723-1790) бошад мегуяд, ки андоз барои андозсупорандагон нишонаи гулом набудани онх,о, яъне нишонаи озодии онх,о мебошад.

Дар айни х,ол андозх,о ва низоми андоз ин на танх,о сарчашмаи даромадх,ои бучетй, балки чузъи мух,имтарини сохтории иктисодиёти бозоргонй мебошад.

Дар сатх,и икисоди миллй, хусусан танзими макроиктисод накши андозх,о хеле назаррас аст. Бахусус дар шароити иктисоди бозорй танзими низоми андоз дар таъмини нишондих,андах,ои мачмуъи мах,сулоти дохилй накши багоят бузург дорад.

Ч,адвали 1.1. - Нишондих,андах,ои макроицтисодии Чумхурии Точикистон (млн. сомонй)*________

№ Нишондих,андах,о 2014 2015 2016 2017 2018 2018/20 14, (+,-) 2018/20 14, бо %

1. ММД (У) 45607 48409 54479 61094 68844 23237,0 151%

2. Харочоти хочагии хонаги (С) 44710 36003 43220 51499 53939 9229,0 121%

3. Харочоти муассисахои давлатй (С) 6317 5893 6442 7337 7974 1657,0 126%

4. Ч,амъи андухт (Ц) 11931 22782 22202 19285 26479 14548,0 222%

5. Содироти соф (Хп) 21533 -15463 -6067 -15419 -19254 2279,0 89%

6. Бучети давлатй 14427 16586 18405 19955 23925 9498,0 166%

7. Х,иссаи даромад-хои бучети давлатй дар МММ 31,6 34,3 33,8 32,7 34,8 3,1 110%

8. Даромадх,ои андозй 10366 10613 11188 13099 14564 4198,0 140%

9. Х,иссаи даромадх,ои андозй дар МММ 22,7 21,9 20,5 21,4 21,2 -1,6 93%

*Сарчашма: муаллиф дар асоси: Х,исобх,ои миллии Точикистон: мачм. оморй/ - Душанбе, 2019. - С. 21-24; Молияи Точикистон: мачм. оморй/ - Душанбе, 2019. - С. 15-23, тах,ия намудааст.

Тавре, ки аз нишондих,андах,ои чадвали 1.1 бармеоянд, дар соли 2018 нисбат ба соли 2014 MMД ба 51% ваё 23237 млн. сомонй зиёд шyдааст, харочотх,ои хочагих,ои хонагй 21% ваё 9229 зиёд шyдааст, харочоти муассисах,ои давлатй ба 26% ваё 1657 млн. сомонй зиёд шyдааст, чамъи андyxт 122% ваё14348 млн. сомонй зиёд шyдааст, содироти соф ба 11% ваё 2279 млн. сомонй кам шyдааст, даромадх,ои бучети давлатй ба 66% ваё 9498 млн. сомонй зиёд шyда, х,иссаи онх,о дар MMM ба 10% ваё 3,1 банд зиёд шyдааст, даромадх,ои андозй ба 40% ваё 4198 млн. сомонй зиёд шуда, х,иссаи онх,о дар ЫЫД 7% ваё 1,6 банд кам гардидаанд.

^айд кардан зарур аст, ки содироти софи манфй нисбати соли 2014 кам шуда бошанд, х,ам нисбати солх,ои 2015 - 2017 тамоюли зиёдшавиро дорад. Ин аз он шах,одат медихад, ки якум вобастагии иктисоди миллй аз бозори чах,онй зиёд шуда истодааст, ракобатпазирии корхонах,ои ватанй кам шуда истодааст, ки сабабгори асосии онх,о гаронии аз х,ад зиёди андоз ба х,исоб меравад.

Тах,лилх,о нишон медихднд, ки харчанд тамоми нишондих,андах,ои макроиктисодй зиёд шуда истода бошанд, мутаасифона даромадх,ои андозй нисбати нишондих,андах,ои макроиктисодй майли камшавй дорад, ин аз он шах,одат медихдд, ки х,олати иктисоди реалй ва сарчашмах,ои андозбандй тамоюли мусбй надоранд. Aз ин хулоса баровардан мумкин аст, ки хдрчанд нишондих,андах,ои мароиктисодй вобаста ба таваррум, зиёдшавии хдчми номиналии ЫЫД ба вучуд омада бошад, ба сарчашмаи андозх,о ва даромадх,ои вокеъии андозсупорандагон таъсири мусбй нарасонид. Aз дигар чихдт зиёд шудани гаронии андоз нисбати андозсупорандагон боиси камшавии воридотх,ои андозй гардида истодааст.

Ч,адвали 1.2. - Даромадхои андозии бучети давлатии Чумхурии Точикистон (млн. сомонй)*________

№ Нишондих,андах,о 2015 201б 2017 201В 201В/201 4, маротиб 201В/2014 , бо %

1 ЫЫД 4В409 54479 б1094 бВВ44 23237,0 151%

2 Бучети давлатй 1б5Вб 1В405 19955 23925 949В,0 1бб%

3 Даромадхои андозй 10б13 111ВВ 13099 145б4 419В,0 140%

4 Aндоз аз даромад ва андоз аз фоида 230б 2ЗВ4 3071 3434 1534,0 1В1%

5 Aндоз аз даромади шахсони вокеъи 1297 1352 15бВ 17б7 б75,0 1б2%

б Aндоз аз фоидаи шахсони хукуки 1009 1032 1503 1бб7 Вб0,0 207%

7 Пардохтхои ичтимои 1335 132б 14В9 1бЗВ 305,0 123%

В Aндози моликият ва андози замин 20б 241 300 357 17б,0 197%

9 Aндози замин 0 44 45 49 4б,0 1633%

10 Aндоз аз арзиши иловашуда 4944 4751 5359 5939 7В2,0 115%

11 Aксизxо (дохили) 327 152 1бВ 159 -205,0 44%

12 Aксизxои беруни (201В/201б) 0 1В7 221 2б7 В0 143%

13 Aндозxои дигари беруни барои савдо ва амлиётхо 450 599 69В 747 226,0 143%

14 Aндозxои дигари дохили аз молу хизматхо 437 215 30В 321 -92,0 7В%

*Сарчашма: муаллиф дар асоси: Х,исобх,ои миллии Точикистон: мачм. оморй/ -Душанбе, 2019. - С. 21-24; Молияи Точикистон: мачм. оморй/ - Душанбе, 2019. - С. 1523, тах,ия намудааст.

Тавре аз нишондихандахои чадвали 1.2 бармеояд, дар давраи солхои 2014-201В даромадхои андозии бучети давлатй 40% ваё 4198 млн. сомонй зиёд, андоз аз даромади шахсони вокеъи 62% ваё 675 млн. сомонй зиёд, андоз аз фоидаи шахсони хукукй 102% ваё 860 млн. сомонй зиёд, пардохтхои ичтимой 23% ваё 305 млн. сомонй зиёд, андози моликият ва андози замин 97% ваё 176 млн. сомонй зиёд, андоз аз арзиши иловашуда 15% ваё 782 млн. сомонй зиёд, аксизхои дохилй 56% ваё 205 млн. сомонй кам, аксизхои берунй солхои 20142015 ворид нагардида соли 2018 нисбати соли 2016 43% ваё 80 млн. сомонй зиёд, андозхои дигари берунй барои савдо ва амалиётхо 43% ваё 226 млн. сомонй зиёд ва андозхои дигари дохилй аз молу хизмтхо 12% ваё 92 млн. сомонй кам гардиданд.

Тавре аз тахлилхо бармеоянд, танхо аксизхои дохилй ва андозхои дигари дохилй аз молу хизматхо майли камшавй доранд, ки ин аз он шаходат медихад, ки дар дохили кишвар гаронии андозй зиёд шуда истодааст. Вобаста ба ин зарурияти саривактии танзими давлатии андозхо хело мубрам гарди истодааст.

Ч,адвали 1.3. - Х,иссаи даромадхои андозии бучети давлатии Ч,ум^урии Точикистон

№ Нишондихандахо 2014 2015 2016 2017 201В 201В/20 14, (+,-) 201В/20 14, бо %

1 MMД 45607 4В409 54479 61094 6ВВ44 23237,0 151%

2 Бучети давлатй 31,6 34,3 ЗЗ,В 32,7 З4,В 3,1 110%

3 Даромадхои андозй 22,7 21,9 20,5 21,4 21,2 -1,6 93%

4 Aндоз аз даромад ва андоз аз фоида 0,042 0,04В 0,044 0,050 0,050 0,00В2 120%

5 Aндоз аз даромади шахсони вокеъи 0,024 0,027 0,025 0,026 0,026 0,0017 107%

6 Aндоз аз фоидаи шахсони хукуки 0,01В 0,021 0,019 0,025 0,024 0,0065 137%

7 Пардохтхои ичтимои 0,029 0,02В 0,024 0,024 0,024 -0,0054 В1%

В Aндози моликият ва андози замин 0,004 0,004 0,004 0,005 0,005 0,0012 131%

9 Aндози замин 0,0001 0,0000 0,000В 0,0007 0,0007 0,0006 10В2%

Aндоз аз арзиши иловашуда 0,113 0,102 0,0В7 0,0ВВ 0,0В6 -0,026В 76%

Aксизxо (дохили) 0,00В 0,007 0,003 0,003 0,002 -0,0057 29%

Aксизxои беруни 0,010 0,011 0,011 0,0112 100%

Андозхои дигари беруни барои савдо ва амлиётхо 0,011 0,009 0,011 0,011 0,011 -0,0006 95%

Андозхои дига-ри дохили аз молу хизматхо 0,009 0,009 0,004 0,005 0,005 -0,0044 51%

*Сарчашма: муаллиф дар асоси: Х,исобхои миллии Точикистон: мачм. оморй/ -Душанбе, 2019. - С. 21-24; Молияи Точикистон: мачм. оморй/ - Душанбе, 2019. - С. 1523, тахия намудааст.

Тахлилхои чадвали 1.3 нишон медиханд, ки хиссаи бучети давлатй дар ММД дар давраи солхои 2014-2018 10% ваё 3,1 банд боло рафта бошад хам, хиссаи даромадхои андозй 7% ваё 1,6 банд кам шудааст. Ин холат аз хисоби камшавии хиссаи пардохтхои ичтимой ба 19%, андози арзиши иловашуда ба 24%, аксизхои дохилй ба 71%, андозхои дигари берунй барои савдо ва амалиётхо ба 5% ва андозхои дигари дохилй аз молу хизматхо ба 49% ба вчуд омадааст.

Ин холат аз як тараф пастравии холати иктисодии субъектхои андозсупор агар шаходат дихад, аз тарафи дигар тибки тачрибаи байналхалкй камшавии хиссаи даромадхои андозй дар ММД мусбй арзёбй карда мешавад. Тибки тачрибаи байнахалкй, давлатхои чахон бештар кушиш ба харч медихднд, ки сохахои афзалиятнокро хдмчун сохибкории давлатй истифода намуда, даромадхои бучетро ганй гардонанд ва ба ин восита ба рушди сохибкорй ва иктисоди кишвархо мусоидат намоянд, тачрибаи Арабистони Саудй, ^атар ва гайрахо.

Дар ин холат, мавриде, ки даромаадхои андозй кам мешаванд давлат бояд сарчашмахои гайриандозии даромадро мунтазам тахкику баррасй ва пайдо кунад. Тавре аз холати муосири сарчашмахои гайриандозии даромади бучет бармеоянд, хиссаи онхо дар ганй гардонидани бучети давлатй ва ММД хело ночизанд (Ч,адвали 2.4).

Чадвали 1.4. - Динамикаи даромадхои гайриандозии бучети давлатии Чумхурии Точикистон (млн. сомонй)* _______

№ Нишондихандахо 2015 2016 2017 2018 2018/20 14, мароти б 2018/20 14, бо %

1. ММД 48409 54479 61094 68844 23237,0 151%

2. Бучети давлатй 16586 18405 19955 23925 9498,0 166%

3. Даромадхои андозй 10613 11188 13099 14564 4198,0 140%

4. Даромадхои гайриандозй 1411 1448 1426 1270 198,0 118%

5. Даромадаз сармоя (2018/2017) 0 0 103 749 646,0 727%

6. Грантхо 410 - 170 101 70,0 326%

7. Х,иссаи даромадхои бучети давлатй дар МММ 34,3 33,8 32,7 34,8 3,1 110%

8. Х,иссаи даромадхои андозй дар МММ 21,9 20,5 21,4 21,2 -1,6 93%

9. Х,иссаи даромадхои гайриандозй дар МММ 8,5 7,9 7,1 5,3 -2,1 71%

10. Хиссаи даромад аз сармоя дар МММ (2018/2017) 0,9 645%

11. Х,иссаи грантхо дар 0,8 0,0 0,3 0,1 0,1 216%

МММ

*Сарчашма: муаллиф дар асоси: Х,исобх,ои миллии Точикистон: мачм. оморй/ -Душанбе, 2019. - С. 21-24; Молияи Точикистон: мачм. оморй/ - Душанбе, 2019. - С. 1523, тах,ия намудааст.

Тавре аз нишондихандахои чадвали 1.4 бармеоянд, дар соли 2018 нисбат ба соли 2014 даромадхои гайриандозй ба 88% ваё 947 млн. сомонй зиёд гардидааст, хиссаи онхо бошад дар ММД ба 29% ваё -2,1 банд кам шудааст, даромад аз сармоя дар солхои 2014-2016 умуман ба даст наомада, дар соли 2018 нисбати соли 2017 ба 6,5 маротиба ваё 646 млн. сомонй зиёд гардида, хиссаи он дар ММД 0,9% ваё 545% зиёд шудаанд, грантхо дар соли 2018 нисбат ба соли 2014 70 млн. сомонй ваё 226% зиёд гардида, хиссаи онхо дар ММД 0,1 банд ва 116% зиёд гардидааст.

Аз тахлилхои боло хулоса баровардан мумкин аст, ки тамоюли даромадхои гайриандозй дар холе, ки бояд дар баробари камшавии даромадхои гайриандозй зиёд шаванд баръакс кам шуда истода, 4 маротиба нисбати даромадхои андозй кам мебошанд. Дар ин холат зарурияти танзими давлатии даромадхои гайриандозй хело мухим арзёбй карда мешаванд. Чунки дар аксари давлатхои чахон даромадхои гайриандозй аз 50 то 80%-и даромадхои бучетиро ташкил медиханд. Дар холате, ки давлат ба даромадхои андозй такья мекунад, рушди устувори иктисоди миллиро таъмин намудан гайриимкон мегардад.

Хулоса, мавриди зикр аст, ки ташаккул ва рушди босуръати танзими низоми андози Чумхурии Точикистон дар забони муосир падидаест ба пешрафти иктисодиёти чумхурй буда, барои пешрафти сулху суботи зиндагии осоиштаи мардуми шарафманди кишвари тозаистиклоламон шаходат медихад. Табиист, ки мамлакати мо руз то руз бо иктисодиёти кулли чахон хамрадиф буда, бо корхонахои истехсолии худ ба ояндаи нек равона мебошад. Бояд зикр дошт, ки танзими низоми андоз масъалаи калидии рузмарра буда, ба бехбудии вазъи кунунии мамлакати махбуби мо пешрафтхои ичтимоиву иктисодиро пешору меорад. Илова бар ин, ин мавзуе, ки мо дар ин маколаи худ интихоб намудаем, яке аз мавзухои мехварии илми иктисод буда, аз дигар мавзуъхои он тафовутнок мебошад. Бинобар ин дар як маколаи кучак чой додани он аз манфиат орй нахохад буд. Зеро мафхуми танзими низоми андоз дар Чумхурии Точикистон яке аз омилхои пешрафти иктисодй дар замони кунунй буда, мархила ба мархила руй ба таракки ёфтан аст.

АДАБИЁТ

1. Александров И.М. Налоги и налогообложение: Учебник/ И.М. Александров- М.: Дашков и Ко, 2007. - 547 с.

2. Боймирзоев Б.И. Бюджетное регулирование экономики в условиях перехода к рыночному хозяйству (на материалах Республики Таджикистан): автореферат на соис. учен. степени канд. эк. наук -08.00.05/ - Б.И. Боймирзоев Душанбе, 2002. - 25 с.

3. Джаббаров Р.Т. Направления налогового регулирования в Таджикистане. РТ. - Р.Т. Джаббаров Душанбе: Конуният, 2002. - стр.44

4. Иброхимов И.Р. Пути совершенствования налогово-бюджетной политики Таджикистана: монография/ И.Р.Иброхимов - Душанбе. - Ирфон, 2004. - стр. 51.

5. Маркс К., Энгелс Ф. Сочинения 2-е издание.Том 21: сочинения / К. Маркс, Ф. Энгелс - М.: Эксмо, 1998.- 435 с. - стр. 189.

6. Рикардо Д. Начала политической экономии и налогового обложения. Том 3. Отдел третий: О влиянии налогов, которыми облагаются отдельные товары: монография/ Д.Рикардо - М.: Эксмо, 1998. - 539 с.- стр. 301.

7. Саидмуродов Дж.Л. Внешняя трудовая миграция в условиях трудоизбыточного региона: автореферат на соис. канд. экон. наук. -08.00.05/ - Душанбе, 2013.

8. Сарчашма: муаллиф дар асоси: Х,исобхои миллии Точикистон: мачм. оморй/ - Душанбе, 2019. - С. 2124; Молияи Точикистон: мачм. оморй/ - Душанбе, 2019. - С. 15-23, тахия намудааст.

9. Сарчашма: муаллиф дар асоси: Х,исобхои миллии Точикистон: мачм. оморй/ - Душанбе, 2019. - С. 2124; Молияи Точикистон: мачм. оморй/ - Душанбе, 2019. - С. 15-23, тахия намудааст.

10. Сарчашма: муаллиф дар асоси: Х,исобхои миллии Точикистон: мачм. оморй/ - Душанбе, 2019. - С. 21-

24; Молияи Точикистон: мачм. оморй/ - Душанбе, 2019. - С. 15-23, тадия намудааст.

11. Сарчашма: муаллиф дар асоси: Дисобдои миллии Точикистон: мачм. оморй/ - Душанбе, 2019. - С. 2124; Молияи Точикистон: мачм. оморй/ - Душанбе, 2019. - С. 15-23, тадия намудааст.

ФОРМИРОВАНИЕ И СКОРОСТЬ РАЗВИТИЯ РЕГУЛИРОВАНИЯ НАЛОГОВОЙ СИСТЕМЫ РЕСПУБЛИКИ ТАДЖИКИСТАН В СОВРЕМЕННЫХ УСЛОВИЯХ

В данной статье рассматриваются вопросы становления и бурного развития регулирования налоговой системы Республики Таджикистан в современных условиях. В своей статье авторы анализируют поставленную проблему на основе достоверных источников и обсуждает ее в сравнении с годовой статистикой налоговой системы. Именно поэтому вопрос регулирования налоговой системы в Республике Таджикистан развивается год за годом. Авторы попытались применить эти статистические данные на основе достоверных статистических данных о регулировании налоговой системы, которые они также сравнивают с профессиональной и операционной компетенцией. В настоящее время вопрос регулирования налоговой системы является одним из ключевых вопросов, который постепенно развивается.

Ключевые слова: регулирование, развитие, формирование, налог, статистика, экономика, система, Таджикистан, проблема, анализ, сравнение, предприятие, производство, доход, показатели, акция, деньги, собственность, земля, налогообложение, налогоплательщик, развитие налога, система налогообложения, предприниматель, социально-экономические, обеспечение экономических условий, налог на имущество, налог с покупки и продаж.

A SPEED OF FORMATION AND DEVELOPMENT OF THE TAX REGULATION OF SYSTEM OF THE REPUBLIC OF TAJIKISTAN IN MODERN

This article deals with a speed offormation and development of the tax regulation of system of the Republic of Tajikistan in modern. An author is reviews about the problem of in the background of resources confident to the analyzes, it's in compare to the statistic year to annual system of tax regulation. That's it, this theme of the tax system of regulation in the Republic of Tajikistan day to day is development. An author is trailed this statistics of the convinced statistic of the tax relugation system it's very forthputting and it's too with activity worker has done. The problem of the tax relugation system in modern one of the keys theme, stage by stage is reformation and development.

Keywords: regulation, development, reformation, tax, stastic, economic, system, Tajikistan, problem, analyses, compare, periodization, office, manufactory, income and outlay, indexes, stock, money, property, land, taxation, to take taxation, development of tax, system of regulation, owner, social-economic, condition of economic supplyment, person of taxation, land of tax, tax of seller and buy.

Маълумот оид ба муаллифон: Хасанзода Яъцуб - ассистенти кафедраи информатикаи Донишгощ давлатии молия ва ицтисоди Тоцикистон, тел: +992938074933

Иброщмов Ил^ом - доктори илм^ои ицтисод, дотсенти кафедраи андоз ва андозбании Донишгощ миллии Тоцикистон, тел: +992918814240

Сведения об авторах: Хасанзода Яъкуб - ассистент кафедри информатики Государственный финансовый и экономики университета, тел: +992938074933

iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.

Иброхимов Илхом - доктор экономический наук, дотцент кафедры налог и налогообложение Таджиксий националний университета, тел: +992918814240

About the authors: Hasanzoda Ya'qub - assistant of the chair informatics Tajik state finance and economic university, tell:+992918814240

Ibrohimov Ilhom - doctor economic science, docent of the chair tax and taxation Tajik national University, tell:+992918814240

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.