Научная статья на тему 'ФАРЗАНД ТАРБИЯСИДА ТАЪЛИМ МУАССАСАСИ ВА ОИЛАНИНГ ҲАМКОРЛИК МУНОСАБАТЛАРИ'

ФАРЗАНД ТАРБИЯСИДА ТАЪЛИМ МУАССАСАСИ ВА ОИЛАНИНГ ҲАМКОРЛИК МУНОСАБАТЛАРИ Текст научной статьи по специальности «Науки об образовании»

CC BY
3
1
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Журнал
Science and innovation
Область наук
Ключевые слова
фарзанд тарбияси / таълим муассасаси / оила / маҳалла / корхона-ташкилот / ҳамкорлик / баркамол инсон тарбияси / ота-онага ёрдам.

Аннотация научной статьи по наукам об образовании, автор научной работы — Кабирова З.М

Мақолада оилавий шароитда фарзанд тарбиясига эътибор, ота-онага педагогик-психологик ёрдам, тарбиянинг кластер моделидан фойдаланишнинг афзалликлари тўғрисида фикр юритилган

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Текст научной работы на тему «ФАРЗАНД ТАРБИЯСИДА ТАЪЛИМ МУАССАСАСИ ВА ОИЛАНИНГ ҲАМКОРЛИК МУНОСАБАТЛАРИ»

INTERNATIONAL SCIENTIFIC AND PRACTICAL CONFERENCE "SCIENCE, EDUCATION AND INNOVATION: PROBLEMS, SOLUTIONS AND PROSPECTS"

MAY 17-18, 2024

ФАРЗАНД ТАРБИЯСИДА ТАЪЛИМ МУАССАСАСИ ВА ОИЛАНИНГ ^АМКОРЛИК МУНОСАБАТЛАРИ

Кабирова З.М

Чирчик давлат педагогика университети «Мактаб менежменти» кафедраси укитувчиси

https://doi.org/10.5281/zenodo.11605537

Аннотация. Мацолада оилавий шароитда фарзанд тарбиясига эътибор, ота-онага педагогик-психологик ёрдам, тарбиянинг кластер моделидан фойдаланишнинг афзалликлари тугрисида фикр юритилган.

Калит сузлар: фарзанд тарбияси, таълим муассасаси, оила, мауалла, корхона-ташкилот, уамкорлик, баркамол инсон тарбияси, ота-онага ёрдам.

Айни пайтда ота-оналарнинг оилаларда фарзанд тарбияси сохдсида олиб бораётган ишларидан кунгил тулмайди. Уларнинг таълим-тарбия муассасалари билан хдмкорлик ишлари ёмон ах,волда. Урганишлардан маълумки, ота-оналар, айникса, оталар уз фарзандлари тах,сил олаётган мактабларга укув йили давомида бир марта х,ам келмайдилар. Болаларининг укиши, интизоми, хулки билан деярли кизикмайдилар. Тарбиянинг кластер усули эса ана шундай ота-оналарни жалб килишда «Махдлла фукаролар йигин»лари оркали таъсир курсатиш йули билан амалга ошириш мумкин булади. Чунки хдмма ах,оли махдллада яшайди. «Махдлла фукаролар йигин»лари эса уз худудидаги барча оилаларни ижтимоий назорат килишга хдкли. Афсуски, ана шу талаб ва эх,тиёжга нисбатан панжа орасидан караш хдмон давом этмокда.

Шу уринда яна бир таклифни илгари сурмокчимиз. Купчилик ота-оналар давлат ташкилоти ва корхоналарида мех,нат киладилар. Мактаб рах,барлари дарс интизомига салбий муносабатдаги, хулки ёмон болаларнинг ота-оналари ишлайдиган ташкилот-корхоналар рах,барлари номига хат оркали билдиришнома юбориб, «Сиз рах,барлик килаётган ташкилот-корхонада фаолият олиб бораётган ходимингизнинг фарзанди бизнинг мактабимизда тах,сил олишини маълум килиб, унинг отаси (онаси) доимий огох,лантиришларимизга карамай, мактаб маъмуриятининг мурожаатларига ва уз фарзандининг келажагига беписандлик билан караб, бирор марта х,ам ташриф буюришни узига эп билмади. Фарзандининг тарбиясида куплаб нуксонлар борлиги биз педагогларни ташвишга солмокда. Ваколатингиз доирасида чора куришингизни сураймиз.» Ёки аксинча, «Сиз рах,барлик килаётган ташкилот-корхонада фаолият олиб бораётган ходимингизнинг фарзанди бизнинг мактабимизда тах,сил олишини маълум килиб, у ходимингиз уз фарзандларини баркамол инсонлар килиб тарбиялашда катта ютукларга эришиб келмокда. Унинг фарзандлари аъло бах,оларда укиши, намунали хулки билан тенгдошларига урнак булиб келмокда. Фарзанд тарбиясидаги унинг ижобий натижаларини инобатга олиб, ваколатингиз ва имкониятингиз даражасида маънавий ва моддий рагбатлантиришингизни сураймиз.»

Шу уринда истардикки, мактаб билан махдлла ва ташкилот-корхоналар уртасида шундай тизим яратилиши керакки, мактаб билан ташкилот-корхоналар уртасидаги куприк вазифасини махдлла бажарса, айни муддао булур эди. Бунинг ташаббускори эса мактаб булиши максадга мувофикдир. Ташкилот-корхона рахбарларига умумий максад йулида билдиришнома билан мурожаат килиш факат наф келтиради. Боласининг намунали хулки ва аъло бахоларда укиётгани, ёки тарбиясида нуксони булгани ва фанларни

INTERNATIONAL SCIENTIFIC AND PRACTICAL CONFERENCE "SCIENCE, EDUCATION AND INNOVATION: PROBLEMS, SOLUTIONS AND PROSPECTS"

MAY 17-18, 2024

узлаштирмаётгани учун корхонада ота-оналар доскасини ташкил этиш уринли булар эди. Ташкилот-корхона рах,барлари йил якунлари билан ота-оналарга фарзандлари тарбиясидаги ютук ва камчиликлари учун ижобий ёки салбий муносабат билдириш оркали х,ам таъсир этишлари мумкин. Моддий рагбатлантириш имкони булмаган такдирда х,ам маънавий рагбат хдмиша топилади. Х,атто, намунали ота-оналарга кушимча таътиллар бериш, мукофотлар ташкил этишдан уйлаймизки, факат фойда булади.

Мана курдингизми, умумий ишимиз - келажак авлодни баркамол инсонлар килиб тарбиялашда яна хдкикий кумакчилар пайдо булади. Бу узининг самарали натижаларини беришига ишончимиз комил.

Хулоса килиш мумкинки, х,озирги глобаллашув жараёнида болалар таълим-тарбиясига жиддий эътибор каратиш максадида «Педагогик таълим инновацион кластери» имкониятларидан унумли фойдаланиш учун илмий-амалий изланишлар олиб бориш ва амалиётга татбик этишдан факат жамият фойда куради. Ахир, жамиятга маънавияти бутун, х,ар кандай шароитда х,ам ракобатлаша оладиган ёшлар керак.

Фойдаланилган адабиётлар:

1. Г.И. Мухамедов,У.Н.Хужамкулов "Педагогик таълим инновацион кластери: таъриф, тавсиф, тасниф" илмий рисола. Чирчик - 2019.

2. ОДасанбоева ва бошк. Оила педагогикаси, Т.: 2007.

3. Б.Зиямухамедов Педагогика, Т.: 2014.

4. О.Буриев, М.Усмонов Узбек оиласи, Т.: 2012.

5. Р.Мусурмонов Х,аёт - устоз, умр - каромат, Т.: 2018.

6. Р.Мусурмонов Умр садоси, Т.: - 2019.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.