СПИСОК ЛИТЕРАТУРЫ
1 Новик А.А., Ионова Т.И. Руководство по исследованию качества жизни в медицине. - М.: РАЕН, 2012. - 528 с.
2 Fayers P., Hays R. Assessing Quality of Life in Clinical Trials // Methods and Practice. - Oxford, New York: 2005. - Р. 45-49.
3 Torres M.S., Calderon S.M., Diaz I.R. Health-related quality of life in coronary heart disease compared to norms in Spanish population / / Qual. Life Res. - 2004. - №13(8). - Р. 1401-1407.
4 Кайнд П., Вильямс А. Оценка эффективности медицинской помощи // Вестник Межнационального центра исследования качества жизни. - М.: 2006. - №7-8. - С. 46-55.
5 Шевченко Ю.Л., Новик А.А., Тюрин В.П., Ионова Т.И. Исследование качества жизни в кардиологии // Вестник Межнационального центра исследования качества жизни. - М.: 2007. - №9-10. - С. 4-14.
С.А. МАМЫРБЕКОВА, К.К. КУРАКБАЕВ
К,огамдъщ денсаулъщ сацтау жогары мектебi
«ВИЗУЛДЫ ЛОКАЛИЗАЦИЯДАFЫ ЦАТЕРЛ1 1С1КТЕРДЩ AC^blHFAH TYPI» БАFАЛАУ ИНДИКАТОРЫНЫН,
ЭКОНОМИКАЛЬЩ ТШМДГЛ1П
tywh: «Визулды локализациядагы к;атерлi кштердщ ас;ынган турЬ> индикаторы бойынша кврсетгаштердщ твмендеуi жэне алгашкы медицинальщ-санитарлы; квмек децгешндеп мамандарды ынталандыру медициналы; тшмдШкп арттыруга жэне денсаулы; са;тау жуйесшде K0рсетiлген неозологияны емдеуге б0лiнетiн ;аражаттарды унемдеуге MYMкiндiк бередi.
S.A. MAMYRBEKOVA, K.K. KURAKBAYEV
High School of Public Health
ECONOMIC EFFICIENCY OF THE EVALUATIVE INDICATOR "CHRONIC CASES OF MALIGNANCY VISUAL LOCALIZATION"
Resume: The decline in the indicator "Chronic cases of malignancy visual localization" and promotion of primary health care professionals would greatly improve the health, efficiency, and save financial resources allocated to the treatment of this nosology in the health system. Keywords: indicator, cost-effectiveness, financial resources, territorial local service
Э0Ж 614.170.71.045 (075.8)
М. ОРЫНБАЕВА, П. САРЫБАСОВА, С. ТЭТТ1МБЕТОВА, Г. АЙЦЫН^ЫЗЫ, э. АЙТАХУНОВА, Г. КУРБАНОВА
С.Ж. Асфендияров атындагы цазац улттыцмедицинаyHueepcumemi
ЕМХАНА^Ы МЕЙ1РБИКЕЛ1К К0МЕК САПАСЫН ЭЛЕУМЕТТ1К БАFАЛАУ
Мешрбикелк цызмеmmi багалау, медициналыц гылым мен технологияныц заманауи децгешне, пациенттерге кврсетлетн квмектщ цажеmmiлiкmерi мен кутшмдершц сэйесттн айцындайтын медициналыц-экономикалыц кврсеmкiшmердiц жиынтыгы ретнде царастырылатын, медициналыц квмек сапасыныц мацызды аспектлершц 6ipi болып табылады. Tyttmdi свздер: сапа, мешрбикелж квмек, элеумеmmiкбагалау, цанагаттанушытык,
Мешрбикелш квмек сапасы - денсаулы; са;тау ЖYЙесiнiц кешенд параметрлершщ талдау нэтижелерш сипаттайтын, уйымныц ресурсты; MYMкiндiктерiн аны;тайтын, бас;ару тшмдтгш, функционалды ;асиеттерш, жумысыныц нэтижелерiн багалайтын халывда кврсетiлетiн медициналы; квмек сапасыныц мацызды аспекпй [1]. Мейiрбикелiк квмек сапасын ба;ылау процедурасы -мешрбикелш ;ызметтщ дамуындагы жаца багыт болып отыр. Оны ба;ылау мiндетi бас мешрбикеге ЖYKтелген. Бул iс-эрекеттi мешрбикелш ;ызметтщ басшылары TYрлi мейiрбикелiк мамандыщтар бойынша мейiрбикелiк квмектiц сапасын сипаттайтын кврсетгаштер ЖYЙесi, ба;ылау жэне багалау эдктерь эксперттiк шешiмдер болганда гана тиiмдi iске асыра алады [2].
Зерттеу ма;саты: ;ала емханаларындагы мешрбикелердщ ецбек сапасын багалау ЖYЙесiн зерттеу.
Алматы ;аласы емханаларыныц учаскелiк дэр^ерлерь учаскелiк мейiрбикелерi жэне бас мейiрбикелерi арасында сауалнама ЖYргiзiлдi. Барлыгы 73 сауалнама, соныц iшiнде 21 - учаскелш дэрiгерлерге, 24 - учаскелш мейiрбикелерге, 18 - бас мешрбикелерге ЖYргiзiлдi. Сауалнама ЖYргiзгендердiц 93% - эйелдер, 7% - ер адамдар. Эйел респонденттрердщ саныныц квптiгi денсаулы; са;тау саласыныц ;урылымымен, емханалардагы ОБМП мен
учаскелш дэр^ерлер арасында ер-мамандардыц аздыгымен TYсiндiрiледi.
Респонденттердiц квпшiлiгiнiц (56%) жумыс втiлi 5-15 жыл, жогары категориялы мамандардыц жалпы квлемi - 10%, соныц шшде бiрiншi категориялы -13% жэне екiншi категориялы - 6% курайды.
Учаскелiк дэрiгерлер мен учаскелш мешрбикелерге сауалнама ЖYргiзу нэтижей, орта буынды медициналы; персонал (ОБМП) емдеу-диагностикалы; YPДiсте белсендi жэне тец к¥кылы ;атысушы екендiгiн кврсеттi. ОБМП жумысы емдеу, ;айта ;алпына кел^ру, пациенттiц сауыгу тиiмдiлiгiне (мейiрбикелердiц 77%) тшелей эсер етедi. Медициналы; мешрбикелер мейiрбикелiк квмек сапасын бас;ару ЖYЙеriшц, олардыц жумысыныц тиiмдiлiгiн ба;ылаудыц тиiмдi эдiстерiн дайындаудыц (67%) ;ажетттгш кврсетш отыр.
Орта медициналы; персоналдыц квз;арасы бойынша, мейiрбикелiк квмек сапасын ;амтамасыз етуде ;ажетт ресурстармен ;амтамасыз ету, кадрлармен ;амтамасыз етудiц толы;тыгы, материалдыщ-техникалы; ;амтамасыз ету ец алдыцгы ;атарлы шаралар болып табылады. Мейiрбикелiк квмек сапасын багалау - белгШ^р шараларды сатылы TYPДе орындауды, ягни мешрбикелш квмек сапасыныц критерийлерш негiздеудi, сараптаманы
380 f.kaznmu.kz
у^тдасты^у pетiн аныщтауды, саpапшылаpды меИipбикелеp пеpсоналыныц аpасынан даИындаyды талап етедi.
Мейipбикелiк пеpсоналдыц кезк;аpасы бойынша, олаpдыц жумысын жоспаpлаy мен pеттеyдi - мейipбикелiк iс пен меИipбикелiк кемек сапасын саpаптаyда ;¥зipеттi мамандаp ЖYpгiзyi ;ажет. Жаyап беpгендеpдiц K0пшiлiгi меИipбикелiк кемек сапасын мейipбике (50%) жэне бас мейipбике (30%) ЖYpгiзy кеpек деп санайды. 1с ЖYзiнде ба;;ылау нэтижелеpiн тipкеy Yшiн аpнаИы кужаттаp ^^^p^rn каpта) к;олданылyы кеpек (62%).
Дэpiгеpлеp пеpсоналы медициналы; кемек сапасын ;амтамасыз етyде оpта медициналы; пеpсоналдыц pелiнiц екiншi сатыда T¥pFандыFын айтады (pеспонденттеpдiц 60%). Дэpiгеpлеpдiц тек 10% Fана меИipбикелеpдiц ез бетiмен шешiм ;абылдай алатынды^ын, ал pеспонденттеpдiц 13% мейipбикелеpдi жеке сyбъектiлеp pетiнде к;аpастыpмаИды. Бipак; pеспонденттеpдiц кеп белiгi (73%), мейipбикелеpдi белгiлi-бip медициналы; кемек TYpiн (шртыл жэpдем) кеpсетyде жеке сyбъект pетiнде шешiм ;абылдай алатындыFын айтады.
Дэpiгеp пеpсоналыныц кеп белiгi (77%) мейipбикелiк кемек сапасына саpаптама ЖYpгiзyдi ;олдаса, жаyап беpгендеpдiц к;алFан белiгi (дэpiгеpлеpдiц 13%) оныц ;ажетттпн кеpек етпейдь Мундай экiмшiлiк шаpасын бас мейipбике, аFа меИipбике (33%) жэне тек 10% жаFдайда Fана меИipбикелеp ез>езш ба;;ылау ЖYpгiзyi тиiс деп санайды. Мейipбикелiк кемек сапасын саpаптаyдыц непзп эдiстеpiне, pеспонденттеpдiц жаyабы бойынша (pеспонденттеpдiц 50%) б¥pыннан келе жат;ан медициналы; кужаттаpды (дэpiгеpдiц таFаИындаy паpа;таpы ) талдаy болып табылады.
МеИipбикелiк кемек сапасын саpаптаy - оны ЖYpгiзy кезшде саpаптаyшылаp саpаптаy каpталаpын к;олданFанда жэне оныц нэтижелеpi бойынша тиiмдi баск;аpy шешiмдеpi ;абылдаотанда нэтижелi болады. Тэжipибе ЖYзiнде ба;;ылау нэтижелеpiн тipкеy кужаттаpыныц (саpаптаy каpталаpы) ;ажеттМн дэpiгеpлеpдiц тек 27% Fана ;олдап отыp. Осы саpаптаy тобы меИipбикелiк кемек сапасына саpаптаyды кiм, ;андай эдiстеpмен жэне ;андай к;¥pалдаpмен ЖYpгiзy тypалы аны; оИлаpы болмаса да, осындай пpоцендypа ;ажет екенiне KYMэнi жо;.
Сапаны ба;;ылау ЖYpгiзy Yшiн, бiз мейipбикелiк кемек сапасын сипаттайтын кpитеpиИлеp дайындады;. МеИipбикелiк iстiц 12 баFытын баFалаy усынылды. Дэpiгеpлеp мен меИipбикелеp мейipбикелiк пеpсоналдык; жумысын усынылFан кpитеpиИлеp бойынша 5 баллды; жуйемен баFалады жэне белш баFалаy эдiсi бойынша жумыс TYpлеpiнiц мацыздылы^ын аны;тады.
Саpапшы pетiнде дэpiгеpлеp мен меИipбикелеp меИipбикелеpдiц жумысын бiз усыютан кpитеpиИлеp ЖYИесi бойынша баFалаFанда, кезк;аpастаpы тек мацызды кеpсеткiштi аныщтауда Fана келiспедi. Дэpiгеpлеpдiц ^зн^ась! бойынша «теоpиялык; жэне тэжipибелiк дайынды; децгеш» бipiншi оpында болса, ал мейipбикелеp ушiн «дэpiгеpлеpдiц таFаИындаyлаpын ез yак;ытында оpындаy» мацызды болып отыф. АлынFан нэтижелеpден кеpiп отыpFанымыздаИ, мейipбикелiк iс саласында болып жат;ан ;айта н¥pyлаpFа к;аpамастан, меИipбикелеp ездеpiн емдеy Ypдiсiнде тец ;¥к;^1лы ;;атысушы pетiнде емес, элi де болса дэpiгеpлеpдiц таFаИындаyлаpын оpындаyшы pетiнде кеpедi.
Дэpiгеpлеp мен меИipбикелеpдiц кезк;аpасы ОБМП жумысыныц келесi баFыттаpыныц мацыздылы^ын аныщтауда 6íp оИFа келiстi: пациенттеpдi зеpттеyге дайындаy стадаpттаpын са;тау; емдеy уpдiсiн ез yак;ытында дэpiлiк жэне тацy заттаpымен ;амтамасыз етy; медициналы; к;¥жаттаpды ез yак;ытында д^ыс толтыpy; пациенттiц к;анаFаттанyы; медициналы; этика мен деонтологияны са;тау; iшкi тэптiп еpежелеpiн са;тау. ^prn отыpFанымыздаИ, усынылFан кеpсеткiштеp медициналы; кемек кеpсетyдiц негiзi болып табылады жэне белiм мецгеpyшiлеpi таpапынан ба;;ылау мен талдаyFа алынyы кеpек.
МеИipбикелiк ;ызметтщ басшылаpымен меИipбикелiк кемек сапасыныц кеpсеткiштеpiн белiп баFалаyда бipк;атаp кеpсеткiштеpге д¥pыс баFа беpiлмегендiгi кеpiнiп т¥p, мысалы темендегiлеp: емдеy Ypдiсiн ез yак;ытында дэpiлiк жэне тацy заттаpымен ;амтамасыз етy; пациенттiц HанаFаттанyы; пациенттеpде аск;ынyлаpдыц болмаyы; теоpиялык; жэне тэжipибелiк дайынды; децгеИi. Саyалнама ЖYpгiзiлген меИipбикелiк ужым басшылаpында MKC-^ аpнаИы даИындалFан саpапшылаp саpаптама ЖYpгiзy ;ажеттМ тypалы бipiцFаИ кезк;аpас жо; (саyалнама ЖYpгiзiлген мейipбикелiк ужым басшылаpыныц 23%). Кдотан басшылаpдыц кепшiлiгi саpаптаманы бас жэне аFа меИipбикелеp еш дайындык;сыз ЖYpгiзе алатынды^ына кумэнi жо; жэне жаyап беpiп отыpFандаpдыц аз белiгi MKC-;а тек аFа меИipбике ЖYpгiзyi тшс деп санайды. Бipак; pеспонденттеpдiц 63% мейipбикелiк ужым басшылаpына MKC-ты такы^т™; жетiлдipy циклдаpы ;ажет екендiгiн айтады.
Мейipбикелiк кемек сапасына ба;;ылау ЖYpгiзyдегi у^тдасты^у жумыстаpы тексеpy жоспаpын к;уpастыpyмен шектеледъ Саyалнама ЖYpгiзгендеpдiц 93% бак;ылаyды KYH сайын, ал 7% - ай сайын ЖYpгiзедi. Респонденттеpдiц кепшiлiгi дэpiгеpлiк тексеpyлеp, меИipбикелеpден жаyап алy жэне медициналы; к;ужаттаpды талдауды пайдаланса, кейбip жаFдаИлаpда паценттеp мен олаpдыц тyыстаpымен сухбат ЖYpгiзiледi.
Саyалнама ЖYpгiзiлген мейipбикелiк ;;ызметтщ басшылаpыныц 77% кезк;аpасы бойынша, MKC-^ ба;;ылау ЖYpгiзyде, меИipбикелiк стандаpттаp сапаны ба;;ылау жуИесiнiц мiндеттi элемент болып табылады. Баск;аpy 6уыны екiлдеpiнiц кезк;аpасы бойынша (77%) меИipбикелiк кужаттаp меИipбикелеp кеpсететiн кемек сапасы тypалы аны; ак;паpат беpедi, бipак; медициналы; уИымдаpдаFы бугiнгi тацдаFы ;олданылып ЖYpген к;ужаттаp толы; жетiлмеген, толык;тыpyлаpды ;ажет етедi. MKC-^ ЖYpгiзiлген ба;;ылау нэтижелеpi ;ажетт к;ужаттаpдыц жок;тыFына байланысты ^келмейдь Респонденттеpдiц 43% MKC ба;;ылау нэтижелеpiн тipкеИтiн кужаттаp ;ажет деп санаса, 30% pеспонденттеp ;ажет емес деп санайды. Ал pеспонденттеpдiц 20% нэтижелеpдi тipкеИтiн кужаттаpды пайдаланатынды^ын айтады. Мейipбикелiк ужымдаpдыц басшылаpы (78%) баск;аpyдыц заманауй уИымдастыpyшылык; к;уpылымын
KалыптастыpyFа к;атысyFа дайын екендiгiн айтады. МеИipбикелiк ужым басшылаpыныц MKC баск;аpyдаFы кузipеттiлiгi - сапа кеpсеткiштеpiн жак;саpтyFа баFытталFан шешiмдеpдiц тшмдтпмен аныщталады. Респонденттеpдiц кезк;аpасы бойынша MKC-ты жак;саpтyдаFы жуpгiзiлiп отыpFан шаpалаpдыц тшмдШп бойынша алатын оpны: 1-шi кезекте - мэселелеpдi меИipбикелеp Kецесiнде талдау (86%); 2-шi кезекте -;абылдаотан баск;аpy шешiмдеpiнiц нэтижелелеpi бойынша кеpсетiлген меИipбикелiк кемектiц ак;аyлаpы мен бузылыстаpына ;айта талдау ЖYpгiзy (40%); 3^i кезекте -меИipбикелiк кемек стандаpттаpын дайындау жэне оны енгiзy (28%); 4^i кезекте - медициналы; к;ужаттаpды жетiлдipy (10%).
Сауалнама ЖYpгiзiлген мейipбикелiк пеpсоналдыц басшылаpыныц 67% ЖYpгiзiлген шаpалаp тиiмдi деген болса, 33% бул шаpалаp баpлык; уа;ытта тиiмдiлiк беpмейдi деп есептеИдi. Баск;аpy шешiмдеpi тиiмдi болмаFан жаFдаИда pеспонденттеpдiц 67% бас;а шешiмдеp ;абылдайды, бipак; шаpалаp 14% жаFдайда ;айталанад^1. ОсыFан каpаFанда, мейipбикелiк ;ызмет басшылаpы тиiмдi баскаpy шешiмдеpiн ;абылдауда бiлiмдеpiн жетiлдipy кажеттiгi туып отыp.
Kоpытынд^IлаИ келе, yчаскелiк дэpiгеpлеp мен yчаскелiк меИipбикелеpге ЖYpгiзiлген зеpттеy нэтижелеpi, оpта буынд^1 медициналы; пеpсонал емдеу-диагностикалы; Ypдiсте белсендi жэне тец к¥кылы ;атысушы екендiгiн кеpсеттi. оpта буынд^1 медициналы; пеpсонал жумысы емдеу, ;айта ;алпына келтipy, пациенттiц сауы^у тиiмдiлiгiне (меИipбикелеpдiц 77%) тiкелеИ эсеp етедi. Медициналы; меИipбикелеp меИipбикелiк кемек сапасын
381
f.kaznmu.kz
бас;ару жуйейшц, олардыц жумысыныц тиiмдiлiгiн ба;ылаудыц тиiмдi эдiстерiн дайындаудыц (67%) ;ажеттштн керсетш отыр.
Сонымен ;атар, орта медициналы; персоналдыц кез;арасы бойынша, мешрбикелш кемек сапасын ;амтамасыз етуде заманауй медициналы; к;ондыргылар жэне аспаптармен ;амтамасыз ету (86,4%), денсаулы; са;тау саласында
зацдылык;ты кужаттардыц талаптарыныц са;талуы (38,2%), , материалдык-техникалы; ;амтамасыз ету (52,2%), медициналы; кемек керсету децгейiн катеру (19,4%), медициналы; ;ызметкерлердщ квалификациясын жогарылату (18,8%) ец алдыцгы ;атарлы шаралар болып табылады.
ЭДЕБИЕТТЕР Т1З1М1
1 Жихарева Н.А. Изменение функциональных обязанностей врача и медицинской сестры как инструмент повышения качества медицинской помощи / / Молодые ученые - здравоохранению региона: Материалы 66-й научно-практической конференции студентов и молодых специалистов СГМУ. - Саратов: СГМУ, 2005. - C. 198-199.
2 Азизова Б.Г. Социологическое изучение отношения руководителей здравоохранения к проблемам управления качеством медицинской помощи. // Проблемы социальной гигиены, здравоохранения и истории медицины. - 2008. - № 2. - C. 38-40.
М. ОРЫНБАЕВА, П. САРЫБАСОВА, С. ТЭТТ1МБЕТОВА, Г. АЙЦЫН^ЫЗЫ, Э. АЙТАХУНОВА, Г. КУРБАНОВА
Казахский национальный медицинский университет им. С.Д.Асфендиярова
СОЦИОЛОГИЧЕСКАЯ ОЦЕНКА КАЧЕСТВА СЕСТРИНСКОЙ ПОМОЩИ НА УРОВНЕ ПОЛИКЛИНИКИ
Резюме: Оценка сестринской деятельности является важнейшим аспектом качества медицинской помощи, которое можно рассматривать как совокупность характеристик и медико-экономических показателей, подтверждающих соответствие оказанной помощи имеющимся потребностям и ожиданиям пациента, современному уровню технологий и медицинской науки Ключевые слова: качества, сестринская помощь, социологическая оценка, удовлетворенность.
M. ORYNBAEVA, P. SARYBASOVA, S. TATTIMBETOVA, G. AYKYNKYZY, E. AITAHUNOVA, G. KURBANOVA
Kazakh National Medical University named after S.D. Asfendiyarova
SOCIOLOGICAL ASSESSMENT OF QUALITY OF NURSING CARE AT POLICLINIC
Resume: Evaluation of nursing activity is an important aspect of quality of care, which can be regarded as a set of characteristics and medical-economic indicators, confirming compliance assistance provided existing needs and expectations of the patient, the current level of technology and medical science
Keywords: quality, nursing care, sociological assessment, satisfaction.
УДК 616.831-005.4(23.03)(575.2)
Н.Т. КУДАЙБЕРГЕНОВА
км.н, с.н.с. зав.отделом медицинской реабилитации. Кыргызский научно-исследовательский институт курортологии и восстановительного лечения при Министерстве здравоохранения Кыргызской Республики
КЛИНИЧЕСКОЕ ТЕЧЕНИЕ ЗАБОЛЕВАНИЯ У БОЛЬНЫХ, ПЕРЕНЕСШИХ ИШЕМИЧЕСКИЙ ИНСУЛЬТ В РАЗЛИЧНЫХ ГОРНЫХ
УСЛОВИЯХ КЫРГЫЗСКОЙ РЕСПУБЛИКИ
Результаты исследования 362 больных перенесших ИИ показали, что у жителей высокогорья преобладают такие факторы риска, как артериальная гипертензия (АГ), гиперхолестеринемия и отягощенная наследственность. ИИ у жителей высокогорья протекает с более выраженной общемозговой симптоматикой, более выраженными речевыми нарушениями и вегетативными расстройствами. На ЭКГ чаще встречаются ишемические изменения. Ключевые слова: ишемический инсульт, горцы, факторы риск.
Сосудистые заболевания головного мозга занимают одно из [9,10,11]. В исследованиях проведенных Тянь-Шане была
ведущих мест в мире по частоте летальных исходов и показана высокая заболеваемость нарушений мозгового
развитию инвалидизации среди населения. По данным Heart кровообращения (НМК) в высокогорном г. Нарыне по
Disease and Stroke Statistics (2014) у 6,8 млн. американцев в сравнению с г. Бишкек [12].
возрасте >20 лет развивается инсульт, каждые 4 минуты Таким образом, целью нашего исследования явилось
кто-нибудь умирает от него [1]. Литературные сведения изучение клинического течения инсульта у больных,
распространенности, заболеваемости и смертности от перенесших ишемический инсульт в различных горных
инсульта в горных условиях противоречивы [2,3,4,5,6,7,8]. условиях Кыргызской Республики.
Многочисленными исследованиями, проведенными в КР, МАТЕРИАЛ ИССЛЕДОВАНИЯ:
установлено, что горный климат оказывает Обследовано 362 больных с перенесенным ишемическим
модифицирующее влияние на частоту и клинические инсультом в течение последних 2х лет (2008-2009 годы),
проявления практически всех заболеваний человека
382
www.kaznmu.kz