Количество считающих, мешающими факторами эмоциональное состояние за годы обучения уменьшились на 34 чел., а дефицитом времени и различными условиями увеличились, соответственно, на 36 и 7 чел., что свидетельствует о занятости курсантов любимыми занятиями на пути самосовершенствования на старших курсах.
41 38,1 36 1 43,1 39 М
1 27 мм ■ ■ 1 _ ■ I .
тм 23
Рис 5. Факторы, влияющие на соблюдения правил ЗОЖ
Заключение. В процессе проведения исследования установлено, что использование применяемой методики физической подготовки способствует достаточной, для профилированной физической подготовки, степени форсированности физической культуры личности будущих и действующих офицеров, не обеспечивает должного уровня развития у них профессионально важных и моральных свойств и качеств [8].
Анализ полученных результатов исследований свиде-
Подготовка педагогических кадров
тельствует о росте мотиваций, направленное на формирование физиологических качеств курсантов Академии ВС РУ старших курсов обучения. Проведенное педагогическое исследование свидетельствует о формировании физической культуры личности у курсантов военной Академии ВС РУ в процессе профессионально-специализированной физической подготовки.
Литература:
1. Куренцов.В.А., Исследование индивидуальных характеристик физической подготовленности студентов-первокурсников как компонента успешности освоения профессии и формирования ЗОЖ / В.А.Куренцов, Э.А.Зюрин, Е.И. Перова // Физическое воспитание и детско-юношеский спорт. - 2015. - № 2. - С. 56-61.
2. Акопова, М.А. Организационно-педагогические условия формирования культуры здоровья студентов гуманитарного профиля / М.А. Акопова, Н.В. Попова // Теория и практика физической культуры. - 2015.
- № 2. - С. 8-10.
3. Быков, В.С. Технология формирования здорового стиля жизни студентов / В.С. Быков, О.И. Уфимцева // Научно-спортивный вестник Урала и Сибири. - 2014. - № 3 (3). - С. 44-49.
4. Виленский, М.Я. Физическая культура и здоровый образ жизни студента / М.Я. Виленский, А.Г. Горшков. - Учебное пособие. М.: КНОРУС.
- 2012. - 240 с.
5. Ермаков, В.А. Воспитание здорового образа жизни / В.А. Ермаков, Э.В. Шелиспанская. Тульский гос. ун-т. - Т.: Изд-во ТулГУ. - 2012. - 113 с.
6. Коданева, Л.Н. Динамика состояния здоровья студентов, занимающихся спортом / Л.Н. Коданева // Теория и практика физической культуры.
- 2019. - № 12. - С. 66 -76.
7. Любина, Н.В. Основы здорового образа жизни / Н.В. Любина // М.: МГУ, 2016. - 117 с.
8. Романов В.А. Актуализация личностно ориентированного подхода к воспитанию здорового образа жизни студенческой молодежи / В.А. Романов, С.В. Митрохина // Теория и практика физ.культуры. - 2018. - № 2. - С.46-59.
УУД (УДК, UDC): 796.01:61
Муаллиф билан богланиш учун:
Доцент
Р.С. ШУКУРОВ1
1 Бухоро давлат университети, Бухоро шадри, Узбекистан
ЭЛЕКТИВ КУРС ТАЛАБАЛАРИДА СОГЛОМ ТУРМУШ МАДАНИЯТ АСОСЛАРИГА БУЛГАН МУНОСАБАТ УЗГАРИШЛАРИНИНГ ТЕКШИРУВИ
Аннотация
Annotation
В данной статье рассматриваются вопросы перехода высших учебных заведений на дистанционное обучение, информатизации современного образования в области элективных сфер науки и практики специальных электронных курсов.
Ключевые слова: культураздрорового образа жизни, элективный курс, критическое значение, критерий х2, хи-квадрат, гипотеза ноль, степень достоверность, диагностическая и прогностическая информативность.
Мавдлада олий таълим муассасаларининг масофавий таълим шароитига утиш, замонавий таълимни ахборотлаштириш шароитида электив фан сохалари ва махсус электрон курсларнинг кенг куламда амалиётга тадбщ этиш тажрибалари урганилган.
Калит сузлар: соглом турмуш маданияти, электив курс, критик киймат, эмпирик киймат, x2 мезони, нол гипотеза, мукрбил гипотеза, ишончлик даражаси, диагностик ва прогностик ахборотли.
The article deals with the transition of higher education institutions to distance learning, the experience of the field of science and the introduction of special e-courses into practice in the conditions of informatization of modern education.
Key words: culture of wellness, elective course, critical value, empirical value, criterion, X2 square, zero hypothesis, alternative hypothesis, degree of reliability, diagnostic and prognostic information.
CM О CM
ro та t
0 ü w
1
Долзарблиги. Х,озирги даврда Узбекистан ахоли-сининг тиббий-демографик хусусиятига кура тала-ба-ёшларнинг саломатлик даражаси мухцм ижтимоий курсаткичларидан саналади. Дунё микёсида кечаёт-ган глобаллашув даврининг пандемия шароитидаги хар кандай касаллик - бевосита олий таълим, хамда булажак касбий фаолият самарадорлигини пасайи-шига олиб келиши тугрисида тажрибавий далиллар мавжуд (Ю.П. Лисицын, 1999, 2004; В.А. Медик, 2003; М.Ю. Абросимова 2005, О.А. Науменко 2005, А. С. Твердохлебов, 2005).
Муаммо доирасида урганилган манбаалар асоси-да эътироф этиш жоизки - таълим муассасаларида соглом турмуш маданиятини таргиб килиш, омма-лаштириш ва замонавий ахборотлаштиришнинг долзарблиги ва амалий адамияти ошиб бормокда. Якин дамдустлик давлатларида утказилган илмий тадкикотларда саломатликни сакловчи технология-лар, соглом турмуш маданиятини шаклланиришнинг восита ва методлари, соглом турмуш маданияти асосларига оид билимларнинг талабаларда даража-вий ривожланиш конуниятлари урганилган дамда
4-курс
Подготовка педагогических кадров
мазкур йуналишда узига хос тадкикот методологияси шакллантирилган. Айникса таълимнинг бошлангич боскичида талабалик - ёшларнинг энг заиф кисми хисобланади, чунки дастлабки таълим шароитидаги укув юкламалари, мослашувчанлик, кам жисмоний фаоллик, ижтимоий ва шахслараро алокавий муам-молардан келиб чикадиган катор кийинчиликларга дуч келади [1,2,3,7,10].
Алохида сайланма тупламлар (олий таълим муас-сасаси) мисолида эмпирик кузатув маълумотларида талабаларнинг уч йиллик даври мобайнида кайд этилган умумий касаллик 37,7% ва мурожаатлар сонига кура 1,5% га паст тиббий назорат хулосалари мавжуд булиб уларнинг динамик узгариш салмоги асосан биринчи курс укув йилига тугри келади. Бунда сурункали касалликлар 1,6 мартага ва олий таълимнинг охирги боскичларида саломатликнинг кескинлашув тенденцияси хулоса килинади. Айникса глобаллашув мухитининг баъзида ута кескин иктисо-дий, ижтимоий, психологик узгаришлари окибатида талаба-ёшларнинг стрессларга каршилиги билан боглик саломатлиги хам сусайиб бормокда [2,3].
Глобаллашув мухитида талабаларнинг узини-у-зида саломатликни асрашга йуналтирилган билим, куникма, малака ва касбий компетенцияларни интеграл шакллантириш билан муштарак ва мужассасам тарзда ташкил килиш оркали амалда таълим мазму-нини замонавий технологиялар билан куролланти-риш ва такомиллаштириб боришни назарда тутади [4,5,6,8].
Хорижий тажрибалардан маълумки замонавий таълимни ахборотлаштириш шароитида электив фан сохалари, махсус электрон курслар кенг куламда амалиётга тадбик этилмокда.
"Турон кураши ва уни укитиш методикаси" фа-нидан "Соглом турмуш маданияти" (СТМ) номли электив курс педагогика таълим сохасида шахсни хар томонлама ривожланиришнинг мухим компонента сифатида Бухоро давлат университетининг масофавий укитиш тизимига 2020-2021 укув йилидан бошлаб тадбик этилган булиб, "жисмоний маданият" таълим йуналишида укитиладиган фанлар каторида электив курслар - талабаларнинг танловига асосла-нади. Электив курс жараёнида режалаштирилган ва масофавий электрон тизимнинг укув ресурслари асосида талабаларнинг индивидуал кобилиятларини ривожлантириш оркали соглом турмуш маданиятини шакллантиришнинг билим, куникма ва малакалари билан муштарак соглом тафаккур ва саломатликни асраш тафаккурини шакллантириш гоясига асосла-нади [9].
"Жисмоний маданият" таълим йуналиши тала-баларининг "СМ" номли электив курсни узлашти-ришдан максад - "Турон кураши ва уни укитиш ме-тодикаси" таянч фан сохасининг ижтимоий-маданий, амалий ва валеологик кадриятлар билан интеграция-лаштирилган воситалари оркали талабалар саломат-лигини саклаш ва мустахкамлаш, соглом тафаккур
ва узини-узида саломатликни асраш тафаккурини шакллантиришнинг замонавий электрон мухитини яратишга каратилган. Мазкур тадкикот максадига кура "Жисмоний маданият" таълим йуналишида укитиладиган асосий фанлар ва ушбу фанларни чукур урганиш, талабалар саломатлигини саклаш воситаси сифатида замонавий ахборотлаштирилган электив курс машгулотларини ташкил этиш билан боглик муаммоларни хал килишнинг узгача ёндашувларини такозо этмокда.
Тадкикот методлари: Тадкикот жараёни (бо-шида, охирида) да электив курс талабаларининг узини-узида саломатликни асраш тафаккурини шакллантиришга булган муносабатларини урганиш ва электив курс самарадорлигини тажрибавий тек-шириш максадида суровнома методи кулланилган булиб, натижалари математик статистика методи оркали тахлил этилди.
Электив курс талабаларнинг соглом турмуш маданият асосларига муносабатини текшириш максадида суровнома куйидаги таъкид саволлари шаклланирилди:
ДУРМАТЛИ ТАЛАБА! Тадкикотда иштирок этганингиз учун миннатдорчилик билдирамиз.
АНКЕТАНИ ТУЛДИРИШ БУЙИЧА КУРСАТ-МА. Бир катор саволларга турли жавоб категориялари мавжуд. Дастлаб, диккат билан укинг ва навбатда уз фикрингизга мос жавоб варианти (ракам)ни белгиланг. Жавоб категориялари: ДА, ЙУК, БИЛ-МАЙМАН.
1. Олий таълим шароитида танлов асосида укитиладиган согломлаштириш машгулотлари зарур деб хисоблайсиз: - ДА, ЙУК, БИЛМАЙМАН.
2. Булажак касбий фаолиятингизда соглом турмуш маданияти буйича билимларингиз керак булади деб хисоблайсиз: - ДА, ЙУК, БИЛМАЙМАН.
3. Соглом турмуш маданият асослари булажак касбий ахамиятга эга фаолият воситаси деб хисоблайсиз: - ДА, ЙУК, БИЛМАЙМАН.
4. Соглом турмуш маданияти асосларини урганиш оркали узингизнинг касбий сохангиз буйича имко-ниятларингиз кенгаяди: - ДА, ЙУК, БИЛМАЙМАН.
5. Жисмоний маданият ва спорт машгулотлари-нинг барча турдаги вазифа (иш)ларида маъно-мазмун курасиз: - ДА, ЙУК, БИЛМАЙМАН.
6. Жисмоний маданият таълими жараёнидаги муаммоли вазиятларда фан укитувчиларнинг индивидуал маслахатига эхтиёж сезасиз: - ДА, ЙУК, БИЛМАЙМАН.
7. Курсдан курсга утиш сари, жисмоний маданият ва спорт магулотларида мустакил вазифа (иш) хис-сасини ошириб бориш зарур деб хисоблайсиз: - ДА, ЙУК, БИЛМАЙМАН.
8. Соглом турмуш тарзингизни узгартириш учун спорт воситалари билан шугулланишни хохлайсиз: - ДА, ЙУК, БИЛМАЙМАН.
9. Саломатлигингиз ва касбий фаолиятингиз учун спорт, жисмоний тарбия билан щуFуллaнищ шарт деб
см о см
го га
0 ^
ю
1
с го
№2-2021 е-шаП: [email protected] 65
см о см
го га t О Q. W
хисоблайсиз: - ДА, ИУК, БИЛМЛИМЛН.
10. Жисмоний маданият ва спорт машгулотларида узингиз учун кандай максадларни кузлайсиз:
10.1. Янги харакат амалларини чукур урганишга интиласиз: - ДОИМ, БЛЪЗИДЛ, ДЕЧ КЛНДЛИ.
10.2. Саломатликни мустахкамлашга доир билим ва амалларни эгаллашга интиласиз: - ДОИМ, БЛЪЗИДЛ, ДЕЧ клндли.
11. Соглом турмуш тарзига амал килиш зарурати-ни чукур тушунасиз: - ДА, ИУК, БИЛМЛЙМЛН.
12. Соглом турмуш маданият талабларига амал киласиз ва жисмоний тарбия билан мустакил шугул-ланасиз: - ДА, ИУК, БИЛМЛИМЛН.
13. Жисмоний маданият ва соглом турмуш тарзи буйича узингиз учун етарли хажмда билимларга эгасиз: - ДА, ИУК, БИЛМЛИМЛН.
14. Тугри овкатланишнинг саломатлик учун ахамиятини биласиз ва риоя этасиз: - ДА, ИУК, БИЛМЛИМЛН.
15. Инфекцион (вирусли) касалликларнинг про-филактик амалларини биласиз ва риоя этасиз: - ДЛ, иук, БИЛМЛИМЛН.
16. Аклий мехнат гигиенаси ва кун тартибини рационал ташкил этишни биласиз: - ДА, ИУК, БИЛМЛИМЛН.
17. Олий таълим шароитида мутахассислик фанларини чукур узлаштириш учун замонавий "ЭЛЕКТИВ КУРС" амалиёти тадбик этилса касбий таёргарлик сифати такомиллашади: - ДА, ИУК, БИЛМЛИМЛН.
Суровнома жавобларини статистик тахлил килиш учун "нол гипотезаси" ва X мезон кулланилди [7]. Эътироф этиш жоизки, махсус адабиётларда факат икки категорияга мулжалланган "хи квадрат" жад-вали ва формуласи мавжуд. Утказилаётган тадкикот мохиятига кура суровнома жавобларини тахлил килиш учун "хи квадрат" жадвали ва формуласи модификациялаштирилди.
Нол гипотезаси аслида икки кузатилган ходиса яъни тадкикот бошида ва охирида кайд этилган суровнома натижалари орасидаги фарк мавжуд эмас-лигини тахмин килувчи ходиса булиб хисобланади, лекин тескари алока (фаркнинг мавжудлиги)ни исбот-лашгача хакикий хисобланади. Нол гипотезанинг нотугрилигини илмий исботлаш, яъни икки ходиса (сайланма туплам сифатида электив курс талабалари n=72 тажриба бошида ва n=77 тажриба охирида) ва ходисалар аро ишончли богликликни аниклаш -замонавий фаннинг асосий вазифасидир. Илмийлик талабларида амалга ошириладиган математик амал-лар факат узининг аник шартлар билан, тахминга асосланган гипотеза(^)ни рад этиш мумкин. Куп холларда, тадкик этилаётган узгарувчан ходисалар уртасида узаро статистик богликлик (фарк)нинг, икки ёки ундан куп танланмалар уртасида таксимот параметрлари буйича фаркнинг йуклиги тугрисидаги тахминлар мавжуд. Нол гипотезани ифодалаш учун N белгиси ишлатилади. Статистик хулосалашда,
Подготовка педагогических кадров
тадкикотчи Ng фаразнинг нолойиклигини ва мавжуд эмпирик маълумотлар билан мос келмаслигини, яъни гипотезани рад этишга караб муайян амалларни тако-зо этади. Бошкача килиб айтганда, Ng - фаразни рад этувчи алтернатив фараз Ht кабул килиниши керак.
Кандайдир педагогик таъсирдан олдин (кей-ин) фоиз (%) улчамида натижалар киёсланганда, тадкикотчи томонидан юзаки карашда кузга ташла-надиган фаркнинг борлигини аниклаш учун x2 мезони кулланилди. Айнан, электив курс жараёнида утказил-ган назарий ва амалий-методик машгулотларининг педагогик таъсир самарадорлигини, хамда асосий тажриба гурухи талабаларининг СТМга булган му-носабат узгаришларни исботлаш учун танламалар асосида курсаткичларнинг статистик ахамиятга эга булган силжиш (узгариш) тенденциясини аниклаш зарур. Шунга ухшаш педагогик вазиятларни тадкик этишда бир катор фаркланиш мезонларини куллаш мумкин. Куйидаги тартибда x2 мезонлари куриб чикилади.
Сурокнома мазмунида айри категориялар (Мисол, "ДА"; "ИУК", "БИЛМЛИМЛН") мавжуд. Тажриба бошида ва охирида кайд этилган барча жавоблар асосида модификацияланган жадвал шакллантирилди (мисол: 1 - жадвалга каранг).
1 - жадвал
X2 мезон буйича умумий ^исоблаш жадвали
Тажриба гурузу1ари Категория №1 "ХА" Категория №2 "ЙУК" Категория №2 "Билмайман" Жавоблар йигиндиси
Тажриба бошида m =72 345 627 252 345+627+252 = 1224 (m )
Тажриба охирида n =77 1075 82 152 1075+82+152 = 1309 ( n )
Жами: 345+1075 627+82 252+152 м + н=Н
Мазкур статистик гипотезани текшириш учун, биринчидан эмпирик кийматни критик киймат билан солиштириш учун тажрибавий ходисанинг ахамият-лик даражаси (а) ни аниклаштириб оламиз. Педагогик тадкикотларда а нинг кийматини 0,05 га тенг деб олиб чекланилади. Иккинчидан, ишончлилик айир-маси ёки фарки 1 -а хисобланади. Мазкур холатда 1 - 0.05=0,95 (яъни 95% ишончлиги даражаси).
x нинг а=0'05 булгандаги критик киймати берил-ган (2- жадвалга каранг).
2- жадвал
X а = 0 05
1 нинг ' булгандаги критик ^иймати
М -1 4 5
х- 3,84 5,99 7,81 9,49 11,07
Суровнома натижаларининг "хи квадрат" жад-вал курсаткичлари куйидаги формула асосида 95 % эхтимоллик билан эмпирик киймат Ехсе1 дастурида хисоблаш амалга оширилди.
N (B . • K, - K, ь • B, - Krb Cr - CIb ■ K. - N)
X' =-----------------ä_
emp m ■ n ■ (BIbb + Bt... ) ■ (Kt ь. + Kt.. ) - (CIb + Ct.o. )
Бу ерда, m - тажриба бошида талабалар сони, n — тажриба охирида талабалар сони, жами n=m+n , — "уа" тажриба бошида, к<». - "йу°" тажриба бошида, — "билмайман" тажриба бошида, а... -
Подготовка педагогических кадров
"уа" тажриба охирида, K«.- "йу°" тажриба охири-да, — "билмайман" тажриба охирида - каби шартли белгилар досил килинди.
3- жадвал
Суровнома натижаларининг ^иёсий та^лили
Жами Тажриба бошида м=72 Тажриба охирида н=77 Жами Фарки
Ха Йук Билмайман Ха Йук Билмай-ман Критик Эмпирик
m =1224 345 627 252 1075 82 152 n =1309 5,99 6,11
Тадкикот натижалари ва мухокамаси.
Суровнома категориялари буйича киёсий жадвалга кура: тажриба бошида ва охирида 345 < 1075 = "ХД", 627 > 82 = "ЙУ;" ва 252 > 152 = "БИЛМАЙМАН" мувофикликда устунлик билан талабаларнинг соглом турмуш маданияти асосларига муносабат узгаргари-шлардан иборат тенденция кайд этилди.
Дастлаб илгари сурилган Н0 гипотезани рад этиш ва кабул килинган Н1 мукобил (альтернатив) гипотезани кабул килиш яъни тажрибадан олдинги ва кейинги суровнома натижалари уртасида дакко-ний статистик фаркнинг мавжудлигини исботлаш учун юкоридаги формула асосида эмпирик киймат дисобланди (3- жадвалга каранг).
Тажрибада M = 3 эканлигидан 2-жадвалдан -1 = 2 га тенг булади ва унга мос келувчи =5,99 критик кийматни оламиз. х'- -X"" уринли булди. 3-жадвалда-ги маълумотларга кура барча суровнома категориялари буйича, критик ва эмпирик кийматлар уртасида тажриба охирида ишончли фарк мавжуд, яъни 6,11 >5,99.
Тажриба жараёнида суровнома туркумларининг жавоб вариантлари орасида (%) узгаришлар кайд этдилди (4 жадвалга каранг).
4-жадвал
Суровнома категориялари уртасида фоиз узгариши
№ Суровнома-нинг категориялари Тажриба бошида Тажриба охирида
Жавоблар сони % узгариши Жавоблар сони % узгариши
1 Да 345 28,2 1075 82,1
2 Йук 627 51,2 82 6,3
3 Билмайман 252 20,6 152 11,6
4 Жами: 1224 1309
Талабаларнинг суровнома категориялари буйича (%) узгариш натижаларига кура: тажриба бошида ва охирида 34% < 84% = "ХД" ошди, 43% > 8% = "ЙУ;" камайди ва 23% > 8% = "БИЛМАЙМАН" камайди, устунлик билан талабаларнинг соглом турмуш маданияти асосларига муносабат узгаришлардан иборат нисбат досил булди (1-расмга каранг).
1-Расм.Электив курс талабаларида СТМга булган муносабатларининг ижобий узгаришлар динамикаси
Демак, электив курс жараёнида кулланилган электрон ресурслар: назарий ва амалий-методик машгулотлар оркали талабаларда соглом турмуш маданият асосларига булган ижобий статистик узгаришлар - Hi гипотезани кабул килиш мумкинлиги-ни курсатади.
Хулоса. Суровнома натижалари буйича утказилган статистик тахлил натижасида талабаларнинг соглом турмуш маданият асосларига муносабатини аниклаш буйича 17 та савол юзасидан жавоб вариант-ларининг эмпирик киймати ва ижобий узгаришлар динамикаси билан ишончли фарки тасдикланди. Электив курс самарадорлигини тажрибавий текши-риш максадида утказилган суровнома методи диагностик ва прогностик ахборотли деб хисобланади. Тажриба бошида ва охирида кайд этилган 13, 14 ва 15 тартиб остидаги жавобларда талабаларнинг салбий муносабати ва иккиланиши кузатилганлиги сабабли ишчи-укув дастур мазмуни (электрон ресурслар)ни кайта куриб чикиш зарурати аникланди.
Ушбу жадваллардан куриниб турибдики, утказилган суровнома натижаларининг эмпирик кийма-ти - уларнинг кабул килинган критик кийматидан катта. Демак, илгари сурилган гипотезалардан: (Н0) гипотеза рад этилади, (Н1) мукобил (альтернатив) гипотеза яъни тажрибадан олдинги ва кейинги кур-саткичлар уртасида фаркнинг статистик мавжудлиги исботланди.
Адабиётлар
1. Dobroradnykh, M. B. Health and image values in students' lifestyle / M. B. Dobroradnykh // Anniversary collection of scientific papers of young scientists and students of RGAFK. - М., 1998. - P. 31-37.
2. Ilyin, E. P. Psychology of physical education / E. P. Il-yin. - SPb., 2009.
3. Sysoeva, O. V. Social and hygienic aspects of formation of health-preserving behavior of students in higher educational institutions (on the example of Khabarovsk Region) : author. dis. ... PhD in med. sciences. / O. V. Sysoeva. - Khabarovsk, 2009. - P. 1-14.
4. Kadirov R.X., Shukurov R.S. THE WAYS OF THE ACTIVIZATION OF THE INDEPENDENT WORKS NOF THE STUDENTS IN THE EDUCATIONAL PLATFORM MOODLE 10.5958/2278 -4853.2020.00152.4. Asian Journal of Multidimensional Research (AJMR) https://tarj.in 1 AJMR. ISSN: 2278-4853 Vol 9, Issue 5, May, 2020 Impact Factor: SJIF 2020 = 6.882 Asian Journal of Multidimensional Research (AJMR) https://tarj. in 2 AJMR. 24-30.
5. Kadirov R.X., Oripova N.M., WAYS OF ACTIVATING INDEPENDENT WORK STUDENTS IN MODERN CONDITIONS. INNOVATIVE TECHNOLOGIES IN SPORTS AND PHYSICAL EDUCATION OF THE YOUNGER GENERATION Published by Research Support Center Section 1: New content of education in physical culture. https://doi.org/10.47100/.v1i1.76.
6. Kadirov R.X., RESEARCH DEVELOPMENT TRENDS ACTIVITIES IN UNIVERSITIES. INNOVATIVE TECHNOLOGIES IN SPORTS AND PHYSICAL EDUCATION OF THE YOUNGER GENERATION Published by Research Support Center Section 1:New content of education in physical culture. https://doi. org/10.47100/.v1i1.75
7. Капилевич Л.В., Научные исследования в физической культуре : учеб. пособие. - Томск : Томский государственный университет,
2013. - 184 с. http://publish.tsu.ru/catalog/56/225/ (дата обрашения: 11.01.2021)
8. Стариченко Б. Е., Семенова И. Н., Слепухин А. В. О соотношении понятий электронного обучения в высшей школе / / Образование и наука.
2014. № 9 (118). С. 51-68.
9. Shukurov R.S., Kurash turlari va uni o'qitish metodikasi (Turon).: darslik/ Buxoro: "Sadriddin Salim Buxoriy" Durdona nashriyoti, 2020. - 244 b.
CM
о
CM
ro та t
0
a w
1
с го
№2-2021 e-mail: [email protected] 67