Научная статья на тему 'Doctor-patient communication: review of the literature'

Doctor-patient communication: review of the literature Текст научной статьи по специальности «Клиническая медицина»

CC BY
123
19
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
ДәРіГЕР МЕН ПАЦИЕНТ қАРЫМ-қАТЫНАСЫ / ПАЦИЕНТТің қАНАғАТТАНУШЫЛЫғЫ / МЕДИЦИНАЛЫқ КөМЕК САПАСЫНА қАНАғАТТАНУ / ВЗАИМОДЕЙСТВИЕ ВРАЧА И ПАЦИЕНТА / УДОВЛЕТВОРЕННОСТЬ ПАЦИЕНТОВ / УДОВЛЕТВОРЕННОСТЬ МЕДИЦИНСКОЙ ПОМОЩЬЮ / SATISFACTION OF MEDICAL CAR / DOCTOR-PATIENT COMMUNICATION / PATIENT'S SATISFACTION

Аннотация научной статьи по клинической медицине, автор научной работы — Темірбаева Г.Д., Самарова У.С.

Цель исследования. Проведение литературного обзора, касающегося взаимоотношения врача и пациента в области здравоохранения. Материалы и методы. Проведен систематический поиск в электронных базах данных PubMed, Medline, Cinahl, Embase, e-library, Google Scholar. Глубина поиска составила 15 лет. Использованы конкретные критерии для включения в исследования. Данные были проанализированы. Результаты: 3704 статьи соответствовали критериям включения. Поиск по ключевым словам выдал 3704 статей, после первичного анализа для итогового анализа были отобраны 16 статей. Выводы: Наиболее часто встречающаяся жалоба, поступающая от пациентов неспособность практикующих врачей внимательно выслушать, давать ясные и понятные ответы и, в первую очередь, точно выявить те проблемы, с которыми пациент пришел к врачу. Большинство жалоб по поводу врачей связаны с вопросами коммуникации, а не клинической компетентности. Эффективное взаимоотношение врача и пациента может повысить удовлетворенность работой и укрепить уверенность в себе пациентов, их мотивацию и позитивный взгляд на состояние здоровья, которые могут повлиять на результаты в отношении здоровья.Зерттеу мақсаты. Денсаулық сақтау саласында дәрігер мен пациенттің өзара қатынасын жүйелі талдау. Зерттеу әдістері. Біз Web of Science, PubMed, Medline, EBSCOhost электронды деректер базасынан жүйелі іздеу жүргіздік, сонымен қатар Google Scholar қосымша ақпараттық ресурсын қолдандық. Нақты зерттеуге қосу және қоспау критерийлері қолданылды. Іздеу тереңдігі 15 жылды құрады. Нәтижесі. Кілттік сөздер бойынша 3704 мақала табылды. Біріншілік талдаудан кейін 16 мақала қосу критерийлеріне сәйкес келіп, қорытынды талдауға алынды. Қорытынды. Пациенттердің шағымдарының көбі дәрігердің клиникалық құзіреттіліктеріне байланысты емес, коммуникативтік мәселелерге (дәрігердің мұқият тыңдамауы, толық және түсінікті жауап бермеуі және т.б) байланысты болды. Ал дәрігер мен пациенттің тиімді ара-қатынасы медициналық қызметке қанағаттануға және пациенттердің өзіне сенімділігін арттыруға септігін тигізеді және мотивациялану мен позитивтік көзқараста болуы олардың денсаулық жағдайына әсер етуі мүмкін.Aim: conducting a literature review of doctor-patient communication in the field of health. Мethods: searching in the Web of Science, PubMed, Medline, EBSCOhost databases, and in additional information resource Google Scholar. The duration of searching is 15 years. Results: 3704 articles were identified by key words; after the initial analysis for the final analysis, 16 articles were selected. Conclusion: the most common complaint from patients is the inability of practicing doctors to listen carefully, to give clear and understandable answers, and primarily, to identify precisely those issues that the patient came to the doctor. Most complaints about doctors are related to communication, not clinical competence. An effective doctor-patient communication can improve job satisfaction and enhance the confidence of patients, motivation and a positive outlook on their health, which can affect their health outcomes

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Похожие темы научных работ по клинической медицине , автор научной работы — Темірбаева Г.Д., Самарова У.С.

iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Текст научной работы на тему «Doctor-patient communication: review of the literature»

ЭОЖ: 614.253 МРНТИ 76.75.27

ДЭР1ГЕР МЕН ПАЦИЕНТТЩ 0ЗАРА ЦАТЫНАСЫ: ЭДЕБИ ШОЛУ Г.Д. ТЕМ1РБАЕВА*, У.С. САМАРОВА

Семей каласыньщ мемлекетгiк медицина университет!, Семей, Казахстан

Дэрiгер мен пациенттщ езара катынасы: эдеби шолу

Г.Д. Темiрбаева*, У.С. Самарова

Семей каласыньщ Мемлекеттж медицина университета, Семей, Казахстан

Зерттеу максаты. Денсаулы; са;тау саласында дэрiгер мен пациенттщ езара ;атынасын ЖYЙелi талдау. Зерттеу эдктерь Бiз Web of Science, PubMed, Medline, EBSCOhost электронды деректер базасынан ЖYЙелi iздеу ЖYргiздiк, сонымен ;атар Google Scholar ;осымша а^паратты; ресурсын ;олданд^1к;. На;ты зерттеуге ;осу жэне ;оспау критерийлерi ;олданылды. 1здеу терецдт 15 жылды

Нэтижесi. Юлттж сездер бойынша 3704 мак;ала табылды. Бiрiншiлiк талдаудан кейiн 16 мак;ала ;осу критерийлерiне сэйкес келiп, ;орытынды талдауга алынды.

Цорытынды. Пациенттердщ шагымдарыныц Ke6i дэршердщ клиникат; ;^реттшжтерше байланысты емес, коммуникативтiк мэселелерге (дэртердщ мщият тыцдамауы, толы; жэне TYсiнiктi жауап бермеуi жэне т.б) байланысты болды. Ал дэр1гер мен пациенттщ тиiмдi ара-;атынасы медициналы; ;ызметке ;анагаттануга жэне пациенттердщ езше сенiмдiлiгiн арттыруга сеплгш тигiзедi жэне мотивациялану мен позитив™ кез;араста болуы олардыц денсаулы; жагдайына эсер етуi MYмкiн.

HezÏ3zi сездер: дэрiгер мен пациент царым-цатынасы, пациенттщ цанагаттанушылыгы, медициналъщ квмек сапасына цанагаттану.

Взаимоотношение врача и пациента: обзор литературы

Г.Д. Темiрбаева*, УС. Самарова

Государственный медицинский университет города Семей, Семей, Казахстан

Цель исследования. Проведение литературного обзора, касающегося взаимоотношения врача и пациента в области здравоохранения.

Материалы и методы. Проведен систематический поиск в электронных базах данных PubMed, Medline, Cinahl, Embase, e-library, Google Scholar. Глубина поиска составила 15 лет. Использованы конкретные критерии для включения в исследования. Данные были проанализированы.

Результаты: 3704 статьи соответствовали критериям включения. Поиск по ключевым словам выдал 3704 статей, после первичного анализа для итогового анализа были отобраны 16 статей.

Выводы: Наиболее часто встречающаяся жалоба, поступающая от пациентов - неспособность практикующих врачей внимательно выслушать, давать ясные и понятные ответы и, в первую очередь, точно выявить те проблемы, с которыми пациент пришел к врачу. Большинство жалоб по поводу врачей связаны с вопросами коммуникации, а не клинической компетентности. Эффективное взаимоотношение врача и пациента может повысить удовлетворенность работой и укрепить уверенность в себе пациентов, их мотивацию и позитивный взгляд на состояние здоровья, которые могут повлиять на результаты в отношении здоровья.

Ключевые слова: взаимодействие врача и пациента, удовлетворенность пациентов, удовлетворенность медицинской помощью.

Doctor-patient communication: review of the literature

G.D. Temirbayeva*, U.S. Samarova

'Semey State Medical University, Semey, Kazakhstan

Aim: conducting a literature review of doctor-patient communication in the field of health.

Мethods: searching in the Web of Science, PubMed, Medline, EBSCOhost databases, and in additional information resource Google Scholar. The duration of searching is 15 years.

Results: 3704 articles were identified by key words; after the initial analysis for the final analysis, 16 articles were selected. Conclusion: the most common complaint from patients is the inability of practicing doctors to listen carefully, to give clear and understandable answers, and primarily, to identify precisely those issues that the patient came to the doctor. Most complaints about doctors are related to communication, not clinical competence. An effective doctor-patient communication can improve job satisfaction and enhance the confidence of patients, motivation and a positive outlook on their health, which can affect their health outcomes. Keywords: doctor-patient communication, patients satisfaction, satisfaction of medical car.

*Темiрбаева Г.Д. - магистрант, e-mail:gulbarshyn112@mail.ru, тел.:87082011293; Самарова У.С. -м.г.к., цогамдыц денсаулыц сацтау кафедрасыныц доцентi, e-mail: samarova58@mail.ru, тел.:87779845030.

Медицинаньщ пайда болганына мынжылдыктар етсе де дэрiгер мен наукастын езара катынасы элi де маныздылыгын сактайды. Табысты емделудiн кепiлi - сешм, колдау, тYсiнiстiк, жанашырлык пен к¥рмет-ке негiзделген дэрiгер мен пациенттщ арасындагы карым-катынас. Бiрiншi кезекте дэрйердщ коммуника-тивтiк дагдылары мен наукаска кYPделi медициналык рэсiмдердiн табигатын тYсiндiруге мумшндш жатады, ал беделдi оку орнын бiтiргендiгi фактiсi сощы орында болады [1].

Кез келген дэртер-пациент коммуникациясынын тYпкi максаты - пациенттщ денсаулыгын жэне меди-циналык кемектi жаксарту болып табылады [2].

К&^рп уакытта елiмiзде медициналык кемектщ KOлжетiмдiлiгiнiн темендеуi жэне т^ргындардын ме-дициналык кемек сапасына канагаттанбауынын есуi байкалады. Б^л когамдагы элеуметтiк шиелешс ден-гейiнiн жогарылауына белгiлi бiр Yлес косады [3].

Дэрiгерлерге катысты ен жиi кездесетiн с^рак -б^л олардын емделушiлермен тиiмдi карым-катынас жасау кабiлетi. Ен жиi кездесетш пациенттерден тYсе-тiн шагымдар - дэртерлердщ м^кпят тындай алмауы, айкын жэне тYсiнiктi жауаптар бере алмауы жэне ен ал-дымен наукастын дертш дэл аныктай алмауы. Тшмаз карым-катынас денсаулыкка жету жолында тоскауыл болып табылады [4].

Пациенттер казiр ез к¥кыктары туралы жэне медицина гылымынын дамуы туралы жаксы хабардар. Олар дэрiгер не айтса соган сенетiн б^рынгы кездiн пациенттершен ерекшеленедi. Дэрiгер мен наукастын дэстYрлi карым-катынастары нег^рлым тугынушы мен кызмет керсетушi катынасына ^ксайды. Пациенттер дэрйерге кенес Yшiн келедi, дэрiгердiн айткандарын сыни т^ргыдан талдап, жэне содан кешн ез бетiнше емдеуге катысты шешiм кабылдайды, ейткенi бала-малы терапиялык стратегияларды тандау мYмкiндiгiне ие [5].

Пациенттщ денсаулык сактау жYЙесi кызметiн тугынушы ретiнде кезкарасы - элемдеп медициналык кызмет керсетуде реформаланган сапа т^жырымда-масынын негiзгiсiне айналуда [6].

Статистика медициналык кызметкерлер мен пациенттщ езара карым-катынастарда жанжал сал-дарынан сот iстерiнiн кепшiлiгiн растайды. Дэрйер-па-циент арасында жаксы карым-катынас жасауга кедер-гiлер бар, б^л кедергiлер эртYрлi мэселелер тудыруы мYмкiн, тiптi олар ез кезегiнде, сот ютерше жYгiнуге алып келуi мумкш. Шагымдар, эдетте медициналык кемектiн сапасына емес, медициналык персоналдар-дын селсоктыгына байланысты болады [7].

Дэрiгер мен пациенттщ арасындагы карым-катынас тек абсолюта сешмдшкке непзделген жагдай-да, пациент барлык дэрiгердiн оган айтканына сенiмдi болган жагдайда, диагноз кезвде де, ауруды емдеуде де жаксы нэтижелер кYгуге болады [8].

Дэрйерлер Yшiн ез ж^мыстарына канагаттану Yшiн, ж^мыспен байланысты стрестiн азаюына, ^ш-нудiн азаюына канагаттанган пациенттер rai^i болып

табылады [9].

Дэрiгер мен пациент арасындагы жаксы карым-катынас дэрйердщ ж^мысына канагаттануы артуына жэне ез-езше сенiмдiлiк ныгайтуга, мотивациялауга жэне пациенттщ денсаулык жагдайына позитивтiк кезкараста болуга эсер етедi, жэне б^л пациенттердiн денсаулык нэтижелерiне катысты эсер е^ мумкш [10].

Жогарыда айтылгандарга байланысты зерттеудiн максаты - денсаулык сактау саласында дэрiгер мен пациенттщ езара катынасын жYЙелi талдау болып та-былады.

Зерттеу эдктерь Бiз Web of Science, PubMed, Medline, EBSCOhost электронды деректер базасынан жYЙелi iздеу жYргiздiк, сонымен катар Google Scholar косымша акпараттык ресурсын колдандык. Накты зерттеуге косу жэне коспау критерийлерi колданылды. 1здеу терендiгi 15 жылды к¥рады.

1здеу Yшiн мынадай шлтпк сездер колданылды: дэрiгер мен пациент карым-катынасы, пациенттiн ка-нагаттанушылыгы, медициналык кемек сапасына канагаттану, дэрйер мен пациент арасындагы мэселелер.

Кштак сездер бойынша 3704 макала табылды. Бь рiншiлiк талдаудан кейiн 16 макала косу критерийлерь не сэйкес келш, корытынды талдауга алынды.

Зерттеуден кайталанатын макалалар алынып тасталды, зерттелш отырган мэселе бойынша гана то-лык жариялынымдар зерттеуге косылды. Макалалар-ды iрiктеу дизайны келесi сызбада керсетiлген:

Нэтижелер:

Т.В. Бармина (2009 ж.) медициналык кемекке канагаттану бойынша элеуметак сауалнама журпзген-де, емделушшердщ тек 33% -i медициналык кемекке канагаттанган, ал 43%-i канагаттандырылмаган. Ка-нагаттанбаушылардан аудандык емхананын ж^мысын-да ненi ^натпайтындарын тYсiндiрудi страды. Тиiстi с^рактарга жауап бере отырып, респонденттер кебше-се медициналык персоналдардын теменгi бiлiктiлiгi, жаксы мамандардын жетiспеуi жэне жалпы медициналык кемектщ темен сапасына шагымданды [11].

Сабанов В.И. бiрлескен авторлармен (2013) жYк-тiлiк кезiнде диспансерлiк бакылаудан еткен эйелдер сауалнамасынын нэтижелерi бойынша медициналык кемек сапасын багалады. Нэтижесiнде дэртермен карым-катынастарына эйелдер 92,1%-i канагаттан-ды, ал карым-катынаска терiс багалау бергендер 7,9 % к¥рады, б^л дэрйердщ пациентке жеткiлiксiз кенiл белуiмен, онын карым-катынас жасауы немесе сырткы келбепмен байланысты болды. Сауалнама жYргiзген эйелдердщ терiс карым-катынаста болудын негiзгi факторлары кезек кYту мен диагностикалык тексе-рулер ^зактыгы (59,9%), тексерудiн толыктыгына ка-нагаттанбау (24,0 %) болды [12].

Дэртерлер карым-катынас кабiлеттерiн асыра багалауга бейiм. Tongue J.R. хабарлауынша, зерттелген ортопед-хирургтардын 75%-i, олар езшщ пациенттер-мен канагаттанарлык сейлестiк деп санайды, бiрак па-циенттердiн тек 21%-i ез дэрiгерлерiмен канагаттанар-лык катынас болганын хабарлады [13].

Сурет 1. Ма^алаларды ipiKTey дизайны

Дaвыдовcкий С.В. (2001) mEipi бойыншa медици-нaлык; ;ызметке кaнaFaттaнyды медицигальщ œpœ-нaлдын japa^i^n кeнiл бeлмеyi жэне онын дepекiлiгi тeмендетедi [14].

Емxaнa денгейiнде caпaлы медицинaлык; кeмек ^p-cегyдiн г^гы 6íp мэcелеci - мaмaндapдыц жш ayыcyы бо-лып тaбылaды. Тек пaциентпен cенiмдi Rap^n-Raramc жacaй от^ып, оньщ элеyметгiк, гоихологиялык; жэне бacкa дa cипaттaмaлapын тYciне отьфып çîa; бaйлaныc жacay дэpiгеpге тиiмдi медицитальщ кeмек кepcетyге cептiгiн тигiзедi [15].

Дэpiгеp мен rayrçac apacындaFы жады кapым-кa-тынacкa кeптеген кедеpгiлеp бap: пaциентгеpдiн мa-зacыздыFы мен коpкынышы, дэpiгеpлеpдiн ж^мью ayыpтпaлыFы, cот ^одеоне деген ^p^i^ra жэне icке alambra пaциентгеpдiн кYткен нэтижелеpi [16].

Fallowfield L, Jenkins V (2004) зеpтгеyiнше na-диентгеp физигалык; денcayлыFыныц шлихта келгеш-не pизa болFaнмен, олap дэpiгеp тiкелей кapым-кaтынac жоктыFынaн пcиxологияльщ т¥PFыдaн зapдaп шегедi.

Пaциентгеp ад^ pетiнде caнaлмaй, диaгноcтикaлay нэтижелеpiнiн тiзiмдеpi болып кaлды. Cондьщтaн, пaциентеp дэpiгеp шын мэнiнде олapды aдaм pетiнде кызьщтыpмaйтынын cезiнедi [17].

Rotter DL, Hall JA. зеpттеyi бойыншa денcayльщтapы жaкcыpaк; пaдиентгеp деcayлыFы нaшapлay пaдиентгеpге кapaFaндa ^f^^M дэpiгеpге кaнaFaтгaнaды. ^п ayMparaffl пaциентгеpдiн кaнaFaтгaнбayы дэpiгеpдiн коммуни^тит! мiнезiне негiзделген болуы мYмкiн. АyыpFaн пaдиенттеp емделмегендiктен дэpiгеpге pизaшыльщпен кapaмaйды. Сонымен ;axap, пaдиентгеp eздеpiн eте жaкcы cезiнбеcе, дэpiгеpге acmrn немеcе

aшyын келтipiп жaFдaйды yшьщтыpaды. Cондьщтaн, денcayлыFы тeмен нayкacтap eз дэpiгеpлеpiнен кeп жaFымcыз pеaкциялap кaбылдaйды жэне б^л eз кезегiнде, кaнaFaттaнбayшыльщкa aлып келyi мYмкiн.

Roter D.L. зеpтгеyiне CYЙенcек, эйел-дэpiгеpлеp еpкек-дэpiгеpлеpге кapым-кaтынacкa кeбipек ^ara-caды, пaциентгеpге адп кeнiл бeледi жэне олapFa ш-

циенттер ^зак каралады [19].

Сонымен катар пациенттерден де эйел адамдар еркектерге Караганда дэрiгерге позитивп карым-ка-тынас танытады екен, олар дэртермен узагырак эрi жиi эцriмелеседi [20].

Эдетте, жастар егде жастагыларга караганда денсаулык сактау мекемелершщ ж^мысын сыни бага-лайды. Бiр жагынан жас адамдар медициналык кемек-ке сирек жYгiнедi, демек, денсаулык сактау жYЙесiмен карым-катынаста аз гана гэжiрибесi бар. Екiншi жагынан, бiлiмдi жэне акпараттанган емделушiлер e3i-не нег^рлым iлтипатгы карым-катынасты кYтедi жэне туындаган проблемаларды талкылауга e3i катысады. Жас пациенттер ез денсаулыгынын жай-^ш туралы толык акпарат алгысы келед^ жэне диагностика жэне емдеу эдетерш тандауга шешiм кабылдау т^ргысынан катыскысы келедi. Жастар дэрiгер мен пациент арасын-дагы карым-катынас тен к¥кылы жэне серiктестiк жаг-дайында болуды жактайды [21].

Сонымен катар пациенттердщ пiкiрлерiн зерттеу-де казiргi замангы дэрiгер ж^мысы туралы жагымсыз пшрлердщ себептерi - дэрiгерден алынган акпараттын кeлемi мен сапасына канагаттанбау екенш керсете-да. Осы канагатсыздык нэтижеанде баска да акпарат кeздерiнiн, эаресе интернетгiн рел1 артады, сонын салдары жалган медициналык акпарат алумен бай-ланысты туындайтын тэуекелдер, тYрлi жолдармен eзiн-eзi емдеудiн таралуына, пациенттердiн дэрь лж препараттарды бакылаусыз кабылдауына экелш согады [22].

Куницкая С.В. зерттеушде медициналык кeмекке канагаттанбаушылыктьщ кeптеген себептерш шартты тYPде 2 топка бeлiп карастыруга болады: 6!ршш! - денсаулык сактау ^йымына байланысты (емдеу-профилак-тикалык мекемелердiн жэне кызметкерлердiн ж^мыс кестесi, кезек кYту, кадрлардын жепспеушшп жэне т.б.) медициналык кызметкер тарапынан медициналык деонтология жэне этиканын б:рылуы, емдеу жэне ка-рау эдютемесшщ б:рылуы, емдеу мекемесiнiн мате-риалдык-техникалык базасыны канагаттанбаушылык; екiншi - пациентке байланысты (медициналык пер-соналга непзаз с^раныстар мен талаптар, дэрiгердiн жазып берген емiн б:ру жэне осыган орай емдеу тшм-дшп жоктыгы жэне т.б.)

Пациентгiн канагаттанбаушылыгына жанама эсер ететiн себептер де бар (уш1нш1 жактан эсер ететiн) -транспорттын жоктыгы немесе сиректiгi. Жолдардын жаман болуы, кажетгi медициналык ^мек алу мумшн-

Эдебиеттер тгзгмг:

1. Агалаков В.И., Куковякин С.А., Куковякина Н.Д. Качество медицинской помощи. Вятский медицинский вестник 2003;2:47-56.

2. Duffy F.D., Gordon G.H., Whelan G. et al. Assessing competence in communication and interpersonal skills: the Kalamazoo II report.Acad Med. 2004;79(6):495-507.

3. Цыганова О.А., Светличная Т.Г., Кудрявцев А.В.

дт^ туралы акпараттандыру дэрежесшщ тeмендiгi [23].

А.В. Кузнецовтын (2009 ж.) зертгеуi бойынша 2006 жылмен салыстырганда медициналык такырыптагы БАК^-дагы негативл жарияланымдардын саны 5,5 есе eскенiн кeрсетгi. ЭртYрлi жагдайларга байланысты нашар кызмет кeрсету туралы пациентгердiн шагымдары да арта тYсуде [24]. Сот ютершдеп щагымдар кeбiне медициналык кeмектiн сапасына емес, медициналык персоналдардын селсоктыгына байланысты болады [25]. Решетников А.В., Ефименко С.А. журпзген элеуметгiк сауалнама деректерi бойынша, респонденттердiн Yшiншiсiнде медицина кызметкерлерiмен жанжал болган [26].

Талкьшау. Б^л эдеби шолу дэрiгер мен пациент-тщ ара-катынасындагы тYрлi жагдайларды ашып кeрсетгi. Жогарыда аталган авторлар зертгеуiнен ка-нагатганудын ен манызды параметрлерi пациентгiн емдеушi дэрiгермен карым-катынасы болып табыла-тынын байкауга болады. Сондай-ак, жогары канагатга-нушылыкты дэртерлердщ кэаби бшктшп емес, жеке басынын касиетгерi тудырады. Пациенттердiн шагым-дарынын кeбi дэрiгердiн клиникалык к¥зiреттiлiкте-рше байланысты емес, коммуникативтiк мэселелерге байланысты болды. Дэрiгер мен пациентгiн ара-ка-тынасына жас, жыныс, бшм денгей сиякты бiркатар факторлар эсер ететшш байкадык. Кдрым-катынастьщ нашар болуы тYрлi негативтi жагдайларга алып келсе, ягни пациенттер канагатганбаушылыгына, дэртерлер-де стреслк жагдайлар гуындауына алып келедi. тшмд! карым-катынас керiсiнше медициналык кeмек сапасын арттыруга, дэрiгер мен пациентгiн канагаттануына, eзiне сенiмдiлiкке алып келедi.

^орытынды. Денсаулык сактау саласындагы карым-катынас - б^л барган сайын манызды болып бара жатыр, себебi кeп жагдайларда дэрiгерлер кабыл-дауынан кейiн пациенттердщ канагаттанбауы болады. Дэрiгердiн коммуникативтiк к¥зыреттшп - манызды кэаби касиетгерiнiн Кдрым-катынас жасай бшу eзара тYсiнушiлiктi, дэрiгер мен наукас арасындагы сенiмдi камтамасыз етедi, емдеу тшмдшп арттыруга септiгiн тигiзетiн колайлы психологикалык орта калыптастырады. Дэрiгерлер eз пациентгерiнiн не се-бептi канагатганбаганын бшп, содан кейiн сол мэсе-ленi тYзетуге тырысуы керек. Себебi пациентгердiн канагатганбау денгейi арту Yстiнде.

Келiп тYCтi: 15.05.2018. Баспага кабылданды: 26.05.2018.

Spisok literatury:

1. Agalakov V.I., Kukovyakin S.A., Kukovyakina N.D. Kachestvo meditsinskoy pomoshchi. Vyatskiy meditsinskiy vestnik 2003;2:47-56.

2. Duffy F.D., Gordon G.H., Whelan G. et al. Assessing competence in communication and interpersonal skills: the Kalamazoo II report.Acad Med. 2004;79(6):495-507.

3. Tsyganova O.A., Svetlichnaya T.G., Kudryavtsev

Детерминанты удовлетворенности пациентов качеством амбулаторно-поликлинической помощи. Экология человека 2011;2:13-15.

4. Скотенко О.Л. Модели взаимоотношений врача и пациента (на материале офтальмологической практики): автореф. дис. канд. мед. наук. Волгоград, 2010:23.

5. Лутова Н.Б., Борцов А.В., Вид В.Д. метод оценки субъективной удовлетворенности психически больных лечением в психиатрическом стационаре (Методические рекомендации) Санкт-Петербург, 2007;19.

6. Ahlfors U.G., Lewander T., Lindstrom E. et al. Assessment of patient satisfaction with psychiatric care. Development and clinical evaluation of a brief consumer satisfaction rating scale (UKU-ConSat). Nord J Psychiatry 2001;55(44):71-90.

7. Beth H., Nettie K. Communication gaffes: a root cause of malpractice claims. Proc (Bayl Univ Med Cent). 2003;16(2):157-161.

8. Сергеев Ю.Д. Медицинское право: учебный комплекс: В 3 т. М., 2008;784.

9. Bredart A., Bouleuc C., Dolbeault S. Doctor-patient communication and satisfaction with care in oncology. Curr Opin Oncol. 2005;17(14):351-354.

10. Skea Z., Harry V., Bhattacharya S., et al. Women's perceptions of decision-making about hysterectomy. BJOG. 2004;111(2):133-142.

11. Бармина Т.В. Культура потребления медицинских услуг в современном российском обществе : дис. канд. соц. наук. Волгоград, 2009;147.

12. Сабанов В.И., Грибина Л.Н., Емельянова О.С. Субъективный компонент оценки качества медицинской помощи при диспансеризации беременных. Вестник ВолгГМУ 2013;48(4):123-125.

13. Tongue J.R., Epps H.R., Forese L.L. Communication skills for patient-centered care: research-based, easily learned techniques for medical interviews that benefit orthopaedic surgeons and their patients. J Bone Joint Surg Am. 2005;87:652-658.

14. Давыдовский С.В. Мнение потребителей психиатрической помощи как один из показателей качества медицинского обслуживания. Материалы II съезда психиатров и наркологов Республики Беларусь. Гродно 2001;10.

15. Taylor RB. Physicians Making Eye Contact with Patients Is Important. Am Fam Physician 2016;94(6):418-419.

16. Fentiman I.S. Communication with older breast cancer patients. Breast J. 2007;13(4):406-409.

17. Fallowfield L., Jenkins V (2004) Communicating sad, bad, and difficult news in medicine. Lancet 24:312319.

18. Rotter D.L., Hall J.A. Doctors Talking With Patients, Patients Talking With Doctors: Improving Communication in Medical Visits. Westport, CT: Auburn House; 2006;203.

19. Roter D.L., Hall J.A., Aoki Y. Physician gender

A.V. Determinanty udovletvorennosti patsiyentov kachestvom ambulatorno-poliklinicheskoy

pomoshchi. Ekologiya cheloveka 2011;2:13-15.

4. Skotenko O.L. Modeli vzaimootnosheniy vracha i patsiyenta (na materiale oftal'mologicheskoy praktiki): avtoref. dis. kand. med. nauk. Volgograd, 2010:23.

5. Lutova N.B., Bortsov A.V., Vid V.D. metod otsenki sub»yektivnoy udovletvorennosti psikhicheski bol'nykh lecheniyem v psikhiatricheskom statsionare (Metodicheskiye rekomendatsii) Sankt-Peterburg, 2007;19.

6. Ahlfors U.G., Lewander T., Lindstrom E. et al. Assessment of patient satisfaction with psychiatric care. Development and clinical evaluation of a brief consumer satisfaction rating scale (UKU-ConSat). Nord J Psychiatry 2001;55(44):71-90.

7. Beth H., Nettie K. Communication gaffes: a root cause of malpractice claims. Proc (Bayl Univ Med Cent). 2003;16(2):157-161.

8. Sergeyev YU.D. Meditsinskoye pravo: uchebnyy kompleks: V 3 t. M., 2008;784.

9. Bredart A., Bouleuc C., Dolbeault S. Doctor-patient communication and satisfaction with care in oncology. Curr Opin Oncol. 2005;17(14):351-354.

10. Skea Z., Harry V, Bhattacharya S., et al. Women's perceptions of decision-making about hysterectomy. BJOG. 2004;111(2):133-142.

11. Barmina T.V Kul'tura potrebleniya meditsinskikh uslug v sovremennom rossiyskom obshchestve : dis. kand. sots. nauk. Volgograd, 2009;147.

12. Sabanov V.I., Gribina L.N., Yemel'yanova O.S. Sub»yektivnyy komponent otsenki kachestva meditsinskoy pomoshchi pri dispanserizatsii beremennykh. Vestnik VolgGMU. 2013;48(4):123-125.

iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.

13. Tongue J.R., Epps H.R., Forese L.L. Communication skills for patient-centered care: research-based, easily learned techniques for medical interviews that benefit orthopaedic surgeons and their patients. J Bone Joint Surg Am. 2005;87:652-658.

14. Davydovskiy S.V Mneniye potrebiteley psikhiatricheskoy pomoshchi kak odin iz pokazateley kachestva meditsinskogo obsluzhivaniya. Materialy II s»yezda psikhiatrov i narkologov Respubliki Belarus'. Grodno 2001;10.

15. Taylor RB. Physicians Making Eye Contact with Patients Is Important. Am Fam Physician 2016;94(6):418-419.

16. Fentiman I.S. Communication with older breast cancer patients. Breast J. 2007;13(4):406-409.

17. Fallowfield L., Jenkins V. (2004) Communicating sad, bad, and difficult news in medicine. Lancet 24:312319.

18. Rotter D.L., Hall J.A. Doctors Talking With Patients, Patients Talking With Doctors: Improving Communication in Medical Visits. Westport, CT: Auburn House; 2006;203.

effects in medical communication: a meta-analytic review. JAMA. 2002;288(6):756-764.

20. Henriette L., Tamara S., Sabrina B., Barbara P., Ingrid P., Charles S., Wien Klin W. Significance of gender in the attitude towards doctor-patient communication in medical students and physicians. Wien Klin Wochenschr. 2016;128(17):663-668.

21. Зелионко А.В., Лучкевич В.С., Авдеева М.В. Использование компетентностного подхода к оценке медицинской информированности и приверженности городских жителей здоровому образу жизни. Профилактическая и клиническая медицина 2014;53(4):42-48.

22. Павленко Е.В., Петрова Л.Е. Социологические исследования 2016;4:103-110.

23. Куницкая С.В. К проблеме удовлетворённости населения медицинской помощью. Вопросы организации и информатизации здравоохранения 2006;3:33-36.

24. Кузнецова O.A. Формирование основ профессиональной культуры будущего специалиста - медика. Гуманитарное образование и медицина, Волгоград 2005;62(3)170-174.

25. Михальченко Д.В., Фирсова И.В., Седова Н.Н. Социологический портрет медицинской услуги. Волгоград: Издательство ВолгГМУ, 2011;232.

26. Решетников А.В., Ефименко С.А. Социология пациента (монография). М.: Здоровье и общество, 2008;304.

19. Roter D.L., Hall J.A., Aoki Y. Physician gender effects in medical communication: a meta-analytic review. JAMA. 2002;288(6):756-764.

20. Henriette L., Tamara S., Sabrina B., Barbara P., Ingrid P., Charles S., Wien Klin W. Significance of gender in the attitude towards doctor-patient communication in medical students and physicians. Wien Klin Wochenschr. 2016;128(17):663-668.

21. Zelionko A.V., Luchkevich VS., Avdeyeva M.V. Ispol'zovaniye kompetentnostnogo podkhoda k otsenke meditsinskoy informirovannosti i priverzhennosti gorodskikh zhiteley zdorovomu obrazu zhizni. Profilakticheskaya i klinicheskaya meditsina 2014;53(4):42-48.

22. Pavlenko Ye.V., Petrova L.Ye. Sotsiologicheskiye issledovaniya 2016;4:103-110.

23. Kunitskaya S.V. K probleme udovletvoronnosti naseleniya meditsinskoy pomoshch'yu. Voprosy organizatsii i informatizatsii zdravookhraneniya 2006;3:33-36.

24. Kuznetsova O.A. Formirovaniye osnov professional'noy kul'tury budushchego spetsialista - medika. Gumanitarnoye obrazovaniye i meditsina, Volgograd 2005;62(3)170-174.

25. Mikhal'chenko D.V, Firsova I.V., Sedova N.N. Sotsiologicheskiy portret meditsinskoy uslugi. Volgograd: Izdatel'stvo VolgGMU, 2011;232.

26. Reshetnikov A.V, Yefimenko S.A. Sotsiologiya patsiyenta (monografiya). M.: Zdorov'ye i obshchestvo, 2008;304.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.