Научная статья на тему 'БАЪЗЕ ҚОЛАБҲОИ ЖАНРИИ ТОК-ШОУ'

БАЪЗЕ ҚОЛАБҲОИ ЖАНРИИ ТОК-ШОУ Текст научной статьи по специальности «Языкознание и литературоведение»

CC BY
64
13
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
ТЕЛЕВИДЕНИЕ / ТОК-ШОУ / ЖАНР / МАНЕРА / ОСОБЕННОСТЬ / ВАЖНОСТЬ / МНЕНИЕ / АУДИТОРИЯ / ВЕДУЩИЙ / ПРОПАГАНДА / АНАЛИЗ / ДИСПУТ / TELEVISION / TALK SHOW / GENRE / MANNER / PECULIARITY / IMPORTANCE / OPINION / AUDIENCE / PRESENTER / PROPAGANDA / ANALYSIS / DISPUTE

Аннотация научной статьи по языкознанию и литературоведению, автор научной работы — Азизов Ф.

В этой статье, опираясь на мнение специалистов отрасли, приводятся некоторые жанровые особенности ток-шоу как жанр телевидения. Ток-шоу уже занимает свою позицию в жанровой системе телевидения, и посвящается какой-то проблеме на основе интересов народа. Точку зрения об этих жанровых характеристиках обозначили исследователи А.Саъдуллоев, И.Усмонов, С.Гулов, А.Азимов, Д.Периодонов, Дж.Рахмонова,М.Муродов, С.Мирзоев, М.Орипова, М.Шаев, М.Сафарова, З.Эшматов и другие. Структура этого жанра состоит из многих конструктивных элементов, которые включают в себя различные художественные детали, такие как сцены, сюжеты, свободные движения, свободную речь и тому подобное. В ток-шоу обсуждается важнейший социальный вопрос. Этот жанр обладает глубокой публицистической мощью и использует в себе множество элементов жанра с особенной целью. Важнейшее его свойство -наличие публицистического духа. Анализируя проблему дня, интересное и трогательное событие приобретает поучительный и культурный характер. В ток-шоу беседа может иметь стержневую позицию. Беседа способствовала конкурентоспособности жанра, в котором убедились не только исследователи, но даже зрители. Все большее повторение особенностей других жанров в ток-шоу является для него естественным . Исследование показывает, что ток-шоу как молодой жанр телевидения с каждым днем получает большую популярность и тем самым доказывает современность жанра. Благодаря освещению и обсуждению какого-то важного события дня в ток-шоу, он приобретает и информационный характер. Ток-шоу не является чисто новостью и в нем смешиваются информационная и аналитическая особенности. Таким образом, получается, что ток-шоу, объединяя в себе различные жанровые особенности, сегодня может рассматривать самые актуальные вопросы, тем самым расширяя свою аудиторию.This article explains some of the characteristics of the talk show genre as a television genre based on the opinions of industry experts. Talk shows already have their place in the genre of television, and it is based on the public's interest. About the features of this genre are researchers A. Sadulloev, I. Usmonov, S. Gulov, A. Azimov, D. Davronov, J. Rahmonova, M. Murodov, S. Mirzoev, M. Aripova, M. Shoev, M. Safarova, Z. Eshmatov and others have expressed their views. The composition of this genre consists of many constructive elements and consists of various literary details such as scenes, plays, free movements, direct speech and the like. The talk show explores puzzling issues and important social issues, relying on multiple horizons to address a particular issue through multiple windows. This genre possesses a deep publicist nature and uses many elements of the genre with its specific purpose. The most important feature of this is the spirit of publicity. By analyzing the problems of the day, it is an interesting and invigorating event, which is becoming more educational and cultural. The talk show can now have an axial position. However, the genre has become very competitive in the genre, which is enjoyed not only by researchers, but also by viewers. It is natural for a number of other genres to repeat in talk shows. Studies show that the popularity of talk-shows as a young television genre is growing day by day, confirming the genre's relevance. The fact that this program was celebrated that day around one of the most important events of the day is an indication that the information component is growing. Talk-shows are not purely informative, and they combine information and analysis. The result is that the talk show, as a genre, is dominating the present-day TV scene and continues to grow its audience.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

SOME GENRE STEREOTYPES OF TALK SHOWS

This article explains some of the characteristics of the talk show genre as a television genre based on the opinions of industry experts. Talk shows already have their place in the genre of television, and it is based on the public's interest. About the features of this genre are researchers A. Sadulloev, I. Usmonov, S. Gulov, A. Azimov, D. Davronov, J. Rahmonova, M. Murodov, S. Mirzoev, M. Aripova, M. Shoev, M. Safarova, Z. Eshmatov and others have expressed their views. The composition of this genre consists of many constructive elements and consists of various literary details such as scenes, plays, free movements, direct speech and the like. The talk show explores puzzling issues and important social issues, relying on multiple horizons to address a particular issue through multiple windows. This genre possesses a deep publicist nature and uses many elements of the genre with its specific purpose. The most important feature of this is the spirit of publicity. By analyzing the problems of the day, it is an interesting and invigorating event, which is becoming more educational and cultural...This article explains some of the characteristics of the talk show genre as a television genre based on the opinions of industry experts. Talk shows already have their place in the genre of television, and it is based on the public's interest. About the features of this genre are researchers A. Sadulloev, I. Usmonov, S. Gulov, A. Azimov, D. Davronov, J. Rahmonova, M. Murodov, S. Mirzoev, M. Aripova, M. Shoev, M. Safarova, Z. Eshmatov and others have expressed their views. The composition of this genre consists of many constructive elements and consists of various literary details such as scenes, plays, free movements, direct speech and the like. The talk show explores puzzling issues and important social issues, relying on multiple horizons to address a particular issue through multiple windows. This genre possesses a deep publicist nature and uses many elements of the genre with its specific purpose. The most important feature of this is the spirit of publicity. By analyzing the problems of the day, it is an interesting and invigorating event, which is becoming more educational and cultural. The talk show can now have an axial position. However, the genre has become very competitive in the genre, which is enjoyed not only by researchers, but also by viewers. It is natural for a number of other genres to repeat in talk shows. Studies show that the popularity of talk-shows as a young television genre is growing day by day, confirming the genre's relevance. The fact that this program was celebrated that day around one of the most important events of the day is an indication that the information component is growing. Talk-shows are not purely informative, and they combine information and analysis. The result is that the talk show, as a genre, is dominating the present-day TV scene and continues to grow its audience.

Текст научной работы на тему «БАЪЗЕ ҚОЛАБҲОИ ЖАНРИИ ТОК-ШОУ»

Ключевые слова: перевод, художественный, связи, литературный, таджикский, американский, детективные романы.

FEATURES OF TRANSLATION OF ROBERT CHRISTMAS TO TAJIK LANGUAGE

In this article, the author explores issues of Tajik -Russian literary relations. Based on extensive material, the author shows various developmental issues of Tajik Russian literary relations.

Particular attention is paid to the reception by the Tajik writer of the work of the classics of Russian literature, especially the work of Robert Rozhdestvensky. The work is devoted to the relationship of Tajik writers andpoets with Russian literature; the influence of Russian literary andphilosophical though.

So, over the past period, such works of the Russian poet R. Rozhdestvensky as the poem «Good» were translated into Tajik through Russian into Tajik in the journal «Sadoi Shark» in three issues in 1989. In this work, we willfocus on some features of the translation of Russian literature into Tajik. We choose for this the original of the famous Russian poet, as well as his Russian and Tajik translations. The poem appeared in Tajik in the journal Sadoi Shark (Voice of the East) in the translation of the famous Tajik translator U. Kholikov.

Keywords: translation, literary, communication, literary, Tajik, American, detective novels.

Сведение об авторе

Ашуров Азамат Джумаевич —Преподаватель кафедры зарубежной литературы КулЯбского государственного университета имени А. Рудаки Тел. (+992) 937087695

About the author

Ashurov Azamat Jumaevich —Lecturer, Department of Foreign Literature, Kulyab State University named after A. Rudaki Tel (+992) 937087695

БАЪЗЕ ЦОЛАБ^ОИ ЖАНРИИ ТОК-ШОУ

Азизов Ф.

Донишгощ миллии Тоцикистон

Ч,ои бах,с нест, ки ток-шоу дар низоми жанрии телевизион чойгох, ва мавкеи худро сох,иб гардидааст. Харчанд баъзе назариях,ои мухолиф вучуд дошта бошанд х,ам, ток-шоу яке аз жанрх,ои чавон ба шумор рафта метавонад, ки тафсилу ташрехд он аз чониби аксар мухдккикон такрибан ягона аст. Харчанд дар бораи он баъзан тафсилоти умумие вучуд доранд, ки ба он наметавон чонибдор буд: «...баъзан хамагуна барномаи муколамавие, ки дар он журналист сухбати озод менамояд, чун ток-шоу шинохта мешавад» [12, с.198] Дуруст аст, ки муколама дар ток-шоу мавкеи устувори созандагй дорад, аммо танх,о муколама унсури шинохти ин жанр нест. Ба назари мо ин муколама чандин ачзои созандаи дигарро дарбар мегирад, ки онх,о дар тачрибаи журналистикаи телевизион нав мебошанд ва ин чузъиёти нав мучиби тавлиди жанри нав х,ам бо номи ток-шоу мебошанд. Аз чониби дигар жанри мазкур танх,о ба ВЭА хос буда, на х,ама журналистон ба он сару кор гирифта метавонанд: «Ток-шоу жанрест, ки танхо хоси телевизион буда, дар матбуот истифода намешавад» [14, с.134] Дар ин маврид мухдккик И.Усмонов накши телевизионро дар пайдоиши жанрх,ои нав зикр намуда, ток-шоуро колаби нав медонад: «Воситаи визуалй, махсусан телевизион мутолиаро махдуд карда, системаи жанриро таFЙир дод. Х,акикати вокеиро дар колабхои нав пешниход карда истодааст, ки шоу дар ин самт истисно нест.» [15, с.21] Харчанд ток-шоу ба таври мушаххас бо такозои тахдввулоти жанрй ба миён наомада бошад х,ам, (х,олати тасодуфй мучиби пайдоши он аст.Ф.А) аммо табиати замонияш бозгу аз он мебошад, ки чомеа х,ама вакт ниёз ба хдмингуна колабх,ои нави баёни фикр дорад. Тафсилу хислати намоишй доштани ин жанрро мухдккик А.Саъдуллоев чунин муайян кардааст: «...намоишхои зиндаи сабтшударо (ахён-ахён мустаким)-ро ток-шоу мегуянд. Агар онро айнан ва тахтуллафзй аз англисй баргардонем, маънояш тамошои шифохй (гуфтугуй), намоиши гуфтугуй аст.» [9, с.78]

Дар нишондоди мухдккик Д.Давронов шинохти ин жанр сурати суфтаву одй дорад: «Ток-шоу дар асоси таваччухи мардум ба ягон масъала тахия мешавад» [3, с.149] Дар шароити чах,онишавии имруза х,адафи таъсир ба афкор торафт амиктар мешавад. Созмондихдндагони барномах,ои мухталиф дар партави х,амин максад акидах,ои худро бештар шакл мебахшанд. Аз ин ру ток-шоуро жанри психологй низ гуфтан мумкин аст. Ба акидаи М.Муродов шоумен «...бо робитаи психологй таваччухи аудиторияи зиёдро ба худ чалб менамояд» [6, с.135]

Таркиби ин жанр аз унсурх,ои зиёди созанда иборат аст ва чой доштани проблемаву мавзуи мухдми руз аз чумлаи онх,ост. Маълум аст, ки ток-шоу аз чузъиёти мухталифи бадей

(ca^rnx^, cyжaхо, хapaкaтхои озод, нутки му^^ким Ba f.) ибоpaт мeшaвaд. Дap бapобapи ин дap ток-шоу тaхлили мyaммо Ba мacъaлaи мухими ичтимой мaтpaх мeшaвaд. Мacъaлaгyзоpихо дap ток-шоу чун дигap жaнpхои тaхлиливy тaхкик;й cypaти оpом нaдоpaд вa ин холaтpо бa нaзap гиpифтa, мyхaк;кик А.Азимов ниcбaт бa шинохти ин жaнp чунин нукгаи нaзap доpaд: «Жанри ток-шоу сюжети тeзy тунди шакли ташкилии мавод аст» [1, c.71]

Ток-шоу дap тaкя бa уфукхои зиëд мacъaлaи хоcepо aз чaнд paвзaнa бappacй кapдaн мeхохaд, ки ин paвзaнaхо фикpy a^rç^ мaчмyй мeбошaнд. Дap он чиддият, хaзлy шухй, шapхy тaхлил, мyхокимaвy хyлоca вa чaндин aчзои дигap вучуд доpaд, ки дap мaчмyъ хиcлaти aндapмонcозиpо гохиб мeшaвaд. Бa aкидaи мyхaк;кик;он М.Шоeв вa С.Гулов ток-шоу як вacилaи capгapмcозивy тaфpeхй бa хтеоб мepaвaд, ки бинaндapо aз aхбоpи во^й ,nyp мeбapaд: «Вактхои охир акидаи мардум нисбати теленавигарихо таFЙир хурдааст, онро дар бисёр мавридхо бо хар гуна сархушихо (шоу) меангезанд, ахбори асил андак камарзиш шудааст.» [17, c.38-42] Дap хaкик;aт дap ток-шоу вaзифaи aндapмонcозй вa тapбияи зaвк ^вки кохидa вa зaвки cозaндa) cифaти шинохтaшaвaндa мeбошaд. Хиcлaтхои боло гувохи он acт, ки жaнpи мaзкyp мохияти aмики пyблитcиcтиpо гохиб буд^ yнcypхои жaнpхои зиëдpо бо хaдaфи хоc дap худ иcтифодa мeкyнaд «...дар воситахо ва шаклхои саргармсозй аз махсусиятхои публитсистй, адабй ва театрй истифода мешаванд»[15, c.21]

Коpбacти хоcияти зиëд вaзифaи тapбиявию aхлокии ток-шоypо хaмчyн як жaнpи пyблитcиcтй иcтиcно нaмeгapдонaд. Пyблитcиcтикa бошaд, бо иcтифодa aз имкони зиëд (илму aдaбиëтy фaлcaфa) хaмeшa бa aфкоpи чомea тaъcиpгyзоp бyдaн мeхохaд. Хдмин acт, ки бa aндeшaи мyхaккик И.X,aмидиëн: «...ток-шоу ин бахс, тахлили проблемаи руз, рухдоди чолибу саргармкунандае мебошад, ки хусусияти омузишу фархангй дорад» [16, c.189] Aндeшaи болоpо мyхaккики дигap тeлeвизион З.Эшмaтов низ чонибдоpй мeнaмояд вa дap бapобapи хycycияти фapхaнгивy мaъpифaтй доштaни ток-шоу шхлухои дигapи онpо низ зи^ мeнaмояд: «...ток-шоу дap зaминaи тахия ва пахш кардани барномахои иктисодй, публитсистй, фархангию маърифатй, таълимй, шавкангез ва варзишй бештар шакл пайдо карда метавонад.» [18, c.83-86] Бa нaзap чунин мepacaд, ки дap ток-шоу хaнгомa мaвкeи мeхвapй доpaд вa ин хоcият як ^ë бapои мaъpyфияти ин жaнp мycоидaт кapдaacт. Чои тapдид ки ВАО бa воcитaи хaнгомa дap шapоити имpyзa дap чapaëни paвaндхо тaъcиpи бeштap гyзоштa мeтaвонaд. Зepо тaбиaти paвонии инcон хaнгомapо бeштap мeпaзиpaд вa capфи нaзap aз пaхлyхои мycбaтy мaнфии он доим дap мapкaзи тaвaччyх кapоp мeгиpaд. Яънe хaнгомa низ биcëp шк^ву хaдaфхоpо хeлe оcон aмaлй кapдa мeтaвонaд. Чунин холaтpо бa нaзap гиpифтa, мyхaк;кик С.Миpзоeв ток-шоypо як воcитaи бaлaнд бapдоштaни peйтинги тeлeвизион мeшyмоpaд: «...оммавй гардонидани ахбори сенсатсионй ин як воситаи арзони баланд гаштани рейтинги матбуот, телевизион ва радио мебошад»[7, c. 140] X,aнгомa дap paк;обaтпaзиp гaштaни жaнp мycоидaт кapдaacт, ки онpо нaтaнхо мyхaккикон, бaлки хaтто тaмошобинон низ ик;pоpaнд. Хдмин acт, довapи aram ток-шоуи имpyзa дap нaвбaти aввaл тaмошобин бa хиcоб paфтa, дap кдбулу шинохти он дap теш aз хaмa бa дapaчaи хaнгомaнокии он бaхо мeдихaд. Шояд бa ин вaчх -яънe дap paк;обaт нepyмaнд бyдaни жaнpи мaзкyp acr, ки мyхaк;кик С.Узapовa шоухои тeлeвизиониpо «вируси телевизионй»[13, c. 99-100] хaм номидaacт. Чои инкоp нecт, ки ток-шоу мaвкeи aкcap жaнpхои тeлeвизиониpо мaхдyд гapдонид. Хоcияти aкcap жaнpхоpо aз худ кapдa гиpифт. Фapхaнгy ик;тиcодиëтy cиëcaтpо aз дидгохи мaхcyc бappacй мeнaмояд, ки имконpо .n^ap жaнpхо нaдоpaнд. Ток-шоу к^га-би жaнpии хyдpо cохиб гapдидaacт вa тaхкикy мyшохидaхо нишон мeдихaнд, ки ayдитоpияи он тоpaфт вaceъ мeгapдaд. Дap тaкcимбaндии жaнpии зaмони шypaвй ток-шоу вучуд нaдошт вa aкнyн чун як истилохи мaъмyл дap чомea мaълyм мeбошaд. Мyхaк;кик М.Сaфapовa дap тaкя бa мaънии иcтилох cифaти зохиpии жaнppо чунин тaфcил мeдихaд: «Ток -шоу аз ду калимаи англисй иборат буда маънояш чунин аст: ток-гап задан, изгори акида намудан, мулохиза рондан. Шоу нишон додан, намоиш додан, пешкаши омма гардонидан» [10, c.22]

Нaзap бa ^вли бaъзe мyхaккикон ток-шоу бa тaкдиpи инcонхои aлохидa capy коp доpaд. Тaкдиpcозии ток-шоу бeштap aз пaхлyи мycбaт cypaт гиpифтa, зиндaгивy мушкилоти пeчидaвy хaйpaтбaхши як нaфap дap мapкaзи ток-шоу к;apоp мeгиpaд. Aлбaттa дap он тaвcифy тaхният вa aфcycy шaфк;aт caмти ягонa нaбyдa, омилони бaдбaхтии хaмон як нaфap дap acоcи хукму тaхлилхои иштиpокдоpон мyшaххac кapдa мeшaвaд. Он бaъзaн бa як мypофиaи вaceъдомaн тaбдил мeëбaд, ки бинaндapо бa к;aзовaт водоp мeкyнaд. Бa ин мaзмyн мyхокимaи capнaвишти игеон вa pоххои хaлли кдзияи пeчидaи pyзгоpи y хоcияти жaнp дониcтa мeшaвaд: «Ток-шоу инсонеро нишон медихад, ки бо як мушкилот мувочех гардидааст ва дар ин самт эхсос мекунад, ки у танхо нест ва ба у монанд дигарон низ чунин такдир доранд»[11, c. 98]

Бa aкидaи Г.Кyзнeтcов ток-шоу мaънии «намоиши муколама» [4, c. 193] -ро дорад. Дypycт acт, ки дap ток-шоу мyколaмa мaвкeи ycтyвоp доpaд, aммо ин мaънои онpо нaдоpaд, ки ток-

шоypо махз бо ин yнcyp шиноесм. Яънe мyколaмa дap доманаи тахлилхои фappоx бо хap гyнa бах^ иxтилофхо тачзия мeëбaнд. Х,атто о^о мугохибаву бaхc номидан низ дyшвоp acт. Валс он акида низ capфи нaзap нecт, ки ток-шоу низ чун дигap жа^хо колаби ycтyвоpy ночунбон нaдоpaд ва чузъдати жа^хои гyногyнpо дap xyд инъикоc мeгapдонaд. Ба aндeшaи мухаккик А.Сaъдyллоeв ин чузъдат дap мачмуъ caмти ягона пайдо мeнaмоянд: «Дар жанри ток-шоу aноcири биcëр жанрхои телевизионй иетифода мешавад. Мacaлaн, дар хар гуна ток-шоу чузъе аз мугохиба, мубох^а, cyжaхои бозидор дар атрофи шaхcияти баранда (модератор) гирд оварда ва дар мавкеъгирии муаллиф накши чузъи acоcиро ичро менамояд» [9, c.78]

Тaкpоp гapдидaни xycycиятхои жaнpхои дигap дap ток-шоу aмpи табий мeбошaд. Ба тaвpи миcол arap мухаккик И.Уcмонов ба ток-шоу бахои баланд надода онpо «...хангомаи амалй ва cyхaнбозй >[14, c.134] гуяд, дap чои дигap колаби ншбатан катъии онpо нишон додан мexохaд: «Агар ток-шоу ба cифaти жанри хоеи телевизион шинохта шавад, чои вай дар колаби мутохиба меояд.» [14, c.135] Мухаккики дигap М.Оpиповa бошад дap такя ба конуниятхои пyблитcиcтикaи тслсвизионй жaнpи ниcбaтaн фappоxдомaн будани ток-шоypо таъкид мeнaмояд: «...дар cyжaхои доманадори ток-шоухои алохида чузъдати жанри очеркро дучор омадан мумкин аст»[8, c.50].

Махбубияти ток-шоу хамчун жaнpи чавони тслсвизионй pyз то pyз мeaфзояд. Ин жaнp хамкадами замон будан мexохaд ва мушохида низ мeгapдaд, ки xоcияти фaвpият низ дap он тоpaфт мeaфзояд. Худи хамон pyз дap aтpофи як вокeaи мухими pyз таълиф гаштани ин бapномa таквияти гуфтаи болост. Ин тaмоюлpо дap тслсвизионхои бонуфузи Рycия дидан мумкин аст, ки xyди хамон pyз аз чониби шоумсни мaъpyф бapномa ба тaвpи мycтaким бо нaзapдошти pac^Aai^® ба вакт омода кapдa мeшaвaд. Он cиpф axбоpй нecт ва чузъдати иттилооту тахлил омсзиши xоca пайдо мeкyнaнд. Ба акидаи А.Азимов бо нaзapдошти xоcиятии тахлиливу axбоpивy пcиxологй «жанри ток-шоу майдони телевизионро Facб намудаает».[1, c.74-75] Ин F0cибиятp0 ба он вобacтa мeтaвон кapд, ки ток-шоу хамчун жaнpи гомолога дap бapобapи жaнpи axбоpй маком ëфтaн мexохaд. Ин имкон ба он вачх acт, ки го^и мaвзyот дap ток-шоу xоcияти ичтимой дошта, тapaнннyми оханги pyзaнд. Яънс жaнpecт, ки озодиpо дуст мeдоpaд ва алокамандии кавй ба навгонихо доpaд. Ин aкидapо М.Оpиповa таквият дода метуяд: «Дар caхнaи телевизионхои Faйридaвлaтй жанри ток-шоу зухуроти доимй набуда, танхо бо навгонихои фарогири худ пайдо мешаванд.» [8, c.50]

Дap ин жaнp воксият мeхвapи хадаф acт ва бapои тaвзeхy тaшpeх ва хукму бaхогyзоpихо накши чандин нaфap коpшиноcонy мyтaxaееиc мухим дониcтa мсшавад. Талаботи жaнp аст, ки бояд ба студия тамошобинону коpшиноcон даъват кapдa шаванд ва ayдитоpияи cозмондодaшyдaи фаъоли cтyдия якс аз xycycиятхои acоcии ин жа^ acт: «Жанри ток-шоу такозо медорад, ки дар тахияи он ба студия тамошобинон ва экшертхо даъват карда шаванд»[8, c. 50] Мухаккик М.Сaфapовa уфукхои фapогиpии жaнppо ба нaзap гиpифтa, дap мaвpиди тapкиби ин ayдитоpияи cтyдия чунин aндeшapо бaëн мскунад: «Шоу-барномаи маъмули телевизионй гекунчаеро мемонад, ки онро баранда ба истилохи илмй «шоумена», «модератор», «интервюрер» мехмонону (мyтaхaccиcони ин ë он œxa) ва тамошобинон дар студия ташкил медиханд» [10, c.22].

Бояд изхоp дошт, ки шaвковapй ва ë диккатчалбкунанда будани ток шоу кдаман ба кaхpaмон ва хyнapи cyxaндонии кaхpaмон вобacтaгй доpaд. Дap ин бapномa муаллифу бapaндa на он жypнaлиcтe мсбошад, ки мо ypо дap дигap бapномaховy pacонaхо мeшиноеeм. Дypycт acт, ки шоумен «вобаста ба таъиноти барнома актер ва рузноманигорест, ки намоиши телевизиониро чaрaëн мебахшад» [6, c. 135] Дap ин мaвpид то андозас накши пaееиви бapaндaи бapномa низ зикp кapдa мсшавад: «Журналист caрфи назар аз иcтеъдодy банду басти дyрycти кадрхо, хамагй танхо як миëнaрaв байни кахрамон ва тамошобин аст»[5, c. 140]

Аз чониби .n^rap тapзи псшниход ва интикоби мавзуъ дap ток шоухои тслсвизионхои ватанй такозо мснамояд, ки бояд мавзуъи интиxобшyдa дypycт мaтpaх шавад. Яънс дap баъзс аз бapномaхо мухимияти мавзуъ acоc дониста мсшавад. Тaвpe зикp гашт жaнpи ток шоу дap xyд таъиноти жaнpхои дигappо низ хифз мснамояд. Мacaлaн, дap ин жaнp yнcypхои caволy чавоб, ки xоcи жа^и мycохибa мсбошанд, дида мсшавад. Х,амчунин то андозас дap ин жaнp cyхбaтхои кутох чой кapдa мсшаванд. Xоcияти танзу хачв низ дap он иcтиcно нecт. Валс ток шоу бо xapaктepи шифохии xyA аз дигap жaнpхо фapк мснамояд. Мacaлaн танхо ayдитоpияe, ки дap ин бapномa даъват кapдa мсшавад бо як хapaкaт, як xa4Aa ва ë як cyxaн мставонад чузъи навс дap ин бapномa илова намояд. Дap бapномaхои ток шоу фи^ бecapхaд acт, яънс вобаста ба мавзуъ чй акидас, ки шaxc дошта бошад бaëн мснамояд. Ин чyзъиëт дap ягон жа^и тслсвизионии дигap дида намсшавад. Бapaндaгони намоишномахои мaзкyp псш аз хама бояд доpои дониши xyби cохaвй буда мaвзyъepо, ки ба ayn^ropM пeшниxод мснамоянд бояд хaмaтapaфa омyxтa бошанд: «Накши acоcиро дар барнома баранда дорад. Аcоеи кори у

кобилияти кор бурдан бо омма аст. Вай бояд, пеш аз xама дониши кофии сиёсиву фарxангй, ичтимоиву xyкyкй ва дар бораи мавзуи интихобкардааш маълумоти муфассал дошта бошад» [10, c.22]

Шоyмeн дap ток-шоу pовии фaъол acт вa чaхонбиниховy донишхои мyaйянy aмикн шоyмeн шapти acоcии нepy пaйдо кapдaни бapномa мeгapдaд. Myтолиaи бeохиp, ки хош pyзномaнигоpон acт, мeтaвонaд бapои зaхиpaи фонди лyFaвии татшкон кyмaк pacонaд. Чун бapномa хycycияти шифохй доpaд гох-гох холaтх,оe бa миëн мeоянд, ки ayднтоpия aз мaвзyъ ,nyp мeшaвaд aз ин py бapaндa бapои бa capи мaкcaд овapдaни чонибхо тaлош нaмояд. Жypнaлиcтони pyc бо пeшннходн бapномaхои ток шоу aввaлaн озмун тaшкил мeнaмоянд то дap бapномaи худ pовиpо интихоб нaмоянд. Дap чунин бapномaхо хaмохaнгии ayднтоpия вaзифaи acоcии шоyмeн (бapaндa) мeбошaд. Acлaн миëни тeлeвизионхои хоpичии ^ypy нaзднк мо бeштap бa бapномaхои ток-шоу-и шaбaкaхои Pycия ошно хacтeм. X,apчaнд ин жaнp бa Pycия хaм aз днгap дaвлaтх,о омaдa бошaд, вaлe жypнaлиcтони pyc худ тaвониcтaнд ин жaнppо бa шaкли лозимa иcтифодa нaмоянд. Maхcycaн ин жaнp дap шaбaкaхои НТВ, OFr, PТP вa днгap шaбaкaхо мaъpyф гapдндaacт. Ток-шоуи вaтaнии мо дap pохи тaкомyл к;apоp доpaд. Бapномacозии ток-шоypо мо aз бapномaхои тeлeвизионии Pycия кдбул нaмyдeм. Ток шоу aз к^били жaнpхоe мeбошaд, ки дap интихоби мaвзyъ мyaллиф aзоб нaмeкaшaд. Зepо тaмоми мacоили чaмъиятй мeтaвонaд мaвзyъи бapномa бошaд. «...як махсусияти асосии шоубарнома ва умуман дигар жанрxои публитсистй ин равшанй андохтан ба ягон вокеаи рузмарра, таxлили факту далeлxои ба ягон вокеаи рузгор дахлдошта ва бо максади xаллy фасл ё ба вучуд овардани гуногунандешй дар бораи мавзуе сyxбат намудан аст» [10, c.22]

Бa он хот^ ин нaмyд мaвзyъхо интихоб кapдa мeшaвaнд, ки шиpкaткyнaндaгони кacбy коpи гуногун бyдa бaйни худ бaхc мeнaмоянд. Бa хaмднгap ошно rap^na, бояд хaмaи онхо aз ин мушкилот огохй доштa бошaнд. Дap холaтe, ки кнcмe aз иштиpокчиëн мaълyмоти кофй ниcбaти мaвзyъ нaдоpaнд, бapномa чолиб нaмeшaвaд. Зepо онхо бa бaхc додa нaмeшaвaнд. Pовиe, ки дap ин нaмyдн бapномaхо интихоб мeшaвaд, бояд хyнapи идоpa нaмyдaни ayднтоpияpо доштa бошaд. Аз доиpaи чaхонбинивy донишхои иштиpокдоpон то хaддe вокиф бошaд. Дap бaъзe aз бapномaхои ток шоуи PycM pовиëн миллaтгapой мeнaмоянд, ки ин холaт дap фaъолияти жypнaлиcтй бeгонa хиcобидa мeшaвaд. Зepо хaнгоми интихоби мaвзyхои глобaлй pyзномaнигоp хукуки бa иззaти нaфcи мapдyми днгap pacидaнpо нaдоpaд. Дap биcëp XOлaт вaктe ток шоу мaк;оми хyдpо гум мeкyнaд хaмон зaмон шaкли гошниходи днгap pyйи коp мeояд вa ë бapномaи тозaи ток шоу эф^ мepaвaд.

АДАБИЁТ

1. Азимов А. Maхоpaти жypнaлиcтии тaхлилгapи тeлeвизион.-Дyшaнбe, 2013.-90 c.

2. Азимов А. Maхоpaти тaхлилгapии жypнaлиcти тeлeвизионй.-Дyшaнбe, 2013. -88 c.

3. Дaвpонов Д, Paхмоновa Ч. Чaхони мyоcиp: мaвкeи caдо вa cимо.-Дyшaнбe: 2012.-156 c.

4. Кузшцов, M. тaк paботaют жypнaлиcrыI ТB/Г.Кyзнeцов.-Mоcквa, 2000.224 c.

5. Кузшцов M, Цыжунов И. Пpaктичecкaя пcихология ПГ и жypнaлиcтики. Kax позволит дpyгим дeлarъ по вaшeмy. -M.: ?ИП -холдинг, 2004.-148 c.

6. Mypодов, M. ЛyFaти мyхтacapи иcтилохот вa мaфхyмхои pyзномaнигоpй I M. Mypодов. -Дyшaнбe, 2011.146 c.

7. Mиpзоeв C. Cтaновлeниe и paзвитиe пpофeccии тeлeжypнaлиcтa в Тaджикиcтaнe// Aктyaльныe пpоблeмы жypнaлиcтики (cбоpник тучный cтaтeй). -Дyшaнбe, 2012. -151 c.

8. Opиповa M.3. Жaнpовaя мозaикa нa ТВ (по мaтepиaлaм нeзaвиcимих тeлeкомпaний PТ).-Дyшaнбe: Хумо, 2008.-72 c.

9. Caъдyллоeв А., Шоeв M. Acоcхои жypнaлиcтикaи тeлeвизион. Бaхши дуввум бо тaFЙиpy иловaхо.-Д^нб^ 2010.-112 c.

10. Caфapовa M. Шоy-бapномaхои тeлeвизионй вa мyaммои хaëти чaвононII Bacоити элeктpонии aхбоp вa оpмонхои миллй(мaчмyaи мaк;олaхо).-Дyшaнбe: Бaхмaнpyд, 2015. -158 c.

11. Cохибнaзapбeковa ШЖ. MТPК «MOT» объeдиняeт pyccкоязыIчноe пpоcтapнcтво CHHI Aктyaльныe пpоблeмыI жypнaлиcтики (cбоpник тучный cтaтeй). -Дyшaнбe, 2012. —151 c.

12. Тeлeвизионнaя жypнaлиcтикa: Учeбник. 4-e издaниe //Peдколлeгия: Г.В.Кузшцов, В.Л.Цвик, A.Я.Юpовcкий.-M.: Изд-во MГУ, 2002. -304 c.

13. Тeлepaдиоэфиp. ^TOp^ и cовpeмeнноcтъ /Под peдaкции Я.H.Зacypcкого.-M., 2005.-240 c.

14. Уcмонов И.К. Жaнpхои пyблитcиcтикa I И. К. Ушонов. -Дyшaнбe, 2009. -138 c.

15. Ушонов И.К. Влиинж CMИ PТ нa фоpмиpовaниe инфоpмaционноe пpоcтpaнcтво PТ/// Aктyaльн^Ie пpоблeм^I жypнaлиcтики (cбоpник нayчн^Iх cтaтeй). -Дyшaнбe, 2012. -151 c.

16. Xaмидиëн И., Aбдypaхим Б. Cодepжaтeльноe и жaнpовоe многообpaзиe нa тaджикcком тeлeвидeниe (моногpaфия). -Дyшaнбe, 2018.-256 c.

17. Шоев М, Гулов С. Телевизион ва имконият^ои он// Дар моварои сухан (мачмуаи макола^о). -Душанбе, 2005.-95 с.

18. Эшматов З. Таърих ва ташаккули ТВТ// Дар моварои сухан (мачмуаи макола^о). -Душанбе, 2005.-95 с.

НЕКОТОРЫЕ ЖАНРОВЫЕ ОСОБЕННОСТИ ТОК-ШОУ

В этой статье, опираясь на мнение специалистов отрасли, приводятся некоторые жанровые особенности ток-шоу как жанр телевидения. Ток-шоу уже занимает свою позицию в жанровой системе телевидения, и посвящается какой-то проблеме на основе интересов народа. Точку зрения об этих жанровых характеристиках обозначили исследователи А.Саъдуллоев, И.Усмонов, С.Гулов, А.Азимов, Д.Периодонов, Дж.Рахмонова,М.Муродов, С.Мирзоев, М.Орипова, М.Шаев, М.Сафарова, З.Эшматов и другие. Структура этого жанра состоит из многих конструктивных элементов, которые включают в себя различные художественные детали, такие как сцены, сюжеты, свободные движения, свободную речь и тому подобное. В ток-шоу обсуждается важнейший социальный вопрос. Этот жанр обладает глубокой публицистической мощью и использует в себе множество элементов жанра с особенной целью. Важнейшее его свойство -наличие публицистического духа. Анализируя проблему дня, интересное и трогательное событие приобретает поучительный и культурный характер. В ток-шоу беседа может иметь стержневую позицию. Беседа способствовала конкурентоспособности жанра, в котором убедились не только исследователи, но даже зрители.

Все большее повторение особенностей других жанров в ток-шоу является для него естественным . Исследование показывает, что ток-шоу как молодой жанр телевидения с каждым днем получает большую популярность и тем самым доказывает современность жанра. Благодаря освещению и обсуждению какого-то важного события дня в ток-шоу, он приобретает и информационный характер. Ток-шоу не является чисто новостью и в нем смешиваются информационная и аналитическая особенности. Таким образом, получается, что ток-шоу, объединяя в себе различные жанровые особенности, сегодня может рассматривать самые актуальные вопросы, тем самым расширяя свою аудиторию.

Ключевые слова: телевидение, ток-шоу, жанр, манера, особенность, важность, мнение, аудитория, ведущий, пропаганда, анализ, диспут.

SOME GENRE STEREOTYPES OF TALK SHOWS

This article explains some of the characteristics of the talk show genre as a television genre based on the opinions of industry experts. Talk shows already have their place in the genre of television, and it is based on the public's interest. About the features of this genre are researchers A. Sadulloev, I. Usmonov, S. Gulov, A. Azimov, D. Davronov, J. Rahmonova, M. Murodov, S. Mirzoev, M. Aripova, M. Shoev, M. Safarova, Z. Eshmatov and others have expressed their views. The composition of this genre consists of many constructive elements and consists of various literary details such as scenes, plays, free movements, direct speech and the like. The talk show explores puzzling issues and important social issues, relying on multiple horizons to address a particular issue through multiple windows. This genre possesses a deep publicist nature and uses many elements of the genre with its specific purpose. The most important feature of this is the spirit of publicity. By analyzing the problems of the day, it is an interesting and invigorating event, which is becoming more educational and cultural. The talk show can now have an axial position. However, the genre has become very competitive in the genre, which is enjoyed not only by researchers, but also by viewers. It is natural for a number of other genres to repeat in talk shows. Studies show that the popularity of talk-shows as a young television genre is growing day by day, confirming the genre's relevance. The fact that this program was celebrated that day around one of the most important events of the day is an indication that the information component is growing.

Talk-shows are not purely informative, and they combine information and analysis. The result is that the talk show, as a genre, is dominating the present-day TV scene and continues to grow its audience.

Keywords: television, talk show, genre, manner, peculiarity, importance, opinion, audience, presenter, propaganda, analysis, dispute.

Сведение об авторе:

Азизов Фируз - Аспирант факультет журналистики, Таджикский национальный университет. Адрес: Таджикистан, 734025, Душанбе, р. Рудаки, улица Навбахор. дом 21.

About the author:

Azizov Firuz - reseracher of Department of international journalism, faculty of journalism, Tajik National University. Address: Prospect Rudaki, Dushanbe,734025, Navbahor str. 21, Republic of Tajikistan. Е-mail: f.azizi bk@.ru Phone: (+992) 93 805 5008

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.