Научная статья на тему 'БЎЛАЖАК ЖИСМОНИЙ ТАРБИЯ ЎҚИТУВЧИЛАРИНИ СПОРТ КОУЧИНГИ АСОСИДА КАСБИЙ ФАОЛИЯТГА ТАЙЁРЛАШ ТЕХНОЛОГИЯЛАРИ'

БЎЛАЖАК ЖИСМОНИЙ ТАРБИЯ ЎҚИТУВЧИЛАРИНИ СПОРТ КОУЧИНГИ АСОСИДА КАСБИЙ ФАОЛИЯТГА ТАЙЁРЛАШ ТЕХНОЛОГИЯЛАРИ Текст научной статьи по специальности «Науки об образовании»

CC BY
76
22
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Журнал
Fan-Sportga
Область наук
Ключевые слова
ФИЗИЧЕСКОЕ ВОСПИТАНИЕ / СПОРТ / КОУЧИНГ / ТРЕНЕРСКАЯ РАБОТА / ПРЕПОДАВАНИЕ / ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ / ТЕХНОЛОГИИ

Аннотация научной статьи по наукам об образовании, автор научной работы — Ахмедова С. А.

Мақолада ўтказилган тадқиқот натижаларига кўра, бўлажак жисмоний тарбия ўқитувчиларини спорт коучинги асосида касбий фаолиятга тайёрлаш технологиялари ўз аксини топган.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Текст научной работы на тему «БЎЛАЖАК ЖИСМОНИЙ ТАРБИЯ ЎҚИТУВЧИЛАРИНИ СПОРТ КОУЧИНГИ АСОСИДА КАСБИЙ ФАОЛИЯТГА ТАЙЁРЛАШ ТЕХНОЛОГИЯЛАРИ»

Подготовка педагогических кадров

доимий устириш учун спорт уйинлари, велоспорт, стол тенниси, бадминтон, шахмат-шашка, енгил атлетика ва бошка спорт турлари буйича спорт мусобакаларини мунтазамлилик асосида, яъни бир чоракда камида бир марта утказишни таълим дастур-ларига киритиш, нопрофессионал тарзда спорт билан шугулланувчи талабалар уртасида «Талабалар спорт байрами» миллий фестивалини доимий утказишни йулга куйиш керак.

2. Талабаларда жисмоний маданият куникма-ларини ривожлантириш вазифалари каторига та-лабаларнинг соглигини мустахкамлаш, жисмоний ривожланиш даражасини оширишга каратилган масалаларнинг хам белгиланиши мухим ахамият касб этади. Талабаларда иродалилик, галабага интилув-чанлик, эпчиллик, узини тута билишлик, чидамлилик каби сифатларнинг шаклланишида жисмоний тарбия ва спорт фаолиятининг педагогик ахамияти юкори хисобланади. Шунинг учун хам спорт юлдузлари иштирокида спорт тадбирлари ва оммавий жисмоний тарбия тадбирлари утказиш спорт муассасаларининг спорт инфратузилмасидан фаол фойдаланиш, тала-балар учун етакчи профессионал тренерларни жалб этган холда очик машклар ва дастхат-сессияларни ташкил этиш максадга мувофик булади.

3. Жисмоний маданият инсоннинг харакат фа-оллигига оид табиий талабларни уртага куяди. Бу оркали инсоннинг жисмоний холатини ва согликни мустахкамла конуниятларига боглик холда организмни ривожлантиради ва хаёт учун мухим кобилиятларни руёбга чикаради. Шундай экан, таълим-тарбия жараё-нида талабалар жисмоний маданиятини мустахкамлаш ва соглик учун мухим лаёкатларни ривожлантириш долзарб ахамиятга эгадир. Талабалар жисмоний ма-даниятини ривожлантиришга каратилган жисмоний машкларни укитиш давомида кулланаётган методика жуда самарали хисобланади. Бунинг учун талабаларда соглом турмуш тарзига, жисмоний тарбия ва спорт билан шугулланишга йуналтирилган тизимнинг янада такомилашувини таъминлайдиган норматив-хукукий базани модернизация килиш лозим.

Адабиётлар:

1. Международная хартия принята в 1978 году Резолюцией 20С/1/5.4/2 Генеральной конференции ЮНЕСКО; в 1991 году внесены изменения Резолюцией 26С/1.10; пересмотрена в 2015 году Резолюцией 38С/43.См.: http://en.unesco.org/sportcharter.

2. Махкамджанов К., Саламов Р., Икромов И., Жисмоний маданият назарияси ва методикаси. -Тошкент.: Иктисод-молия, 2008. -Б.56.

3. Беков Д.Х. Талабалар уртасида жисмоний тарбия ва таълим услубларидан фойдаланиш тартиби // Международный научный журнал «Интернаука» // № 7 (29), 2017. -Б. 130.

4. Ильинича В.И. Физическая культура студента. Москва: Гарда-рики, 2000. -С. 169.

УУК(УДК, UDC): 796.071.4

Катта укитувчи С.А. АХМЕДОВА1

Щавоий давлат педагогика института Навоий шахри, Узбекистан

Муаллиф билан ботаниш учун:

[email protected]

БУЛАЖАК ЖИСМОНИИ ТАРБИЯ УЦИТУВЧИЛАРИНИ СПОРТ КОУЧИНГИ АСОСИДА КАСБИЙ ФАОЛИЯТГА ТАЙЁРЛАШ ТЕХНОЛОГИЯЛАРИ

Аннотация

Annotation

По результатам проведенного в статье исследования отражены технологии подготовки будущих учителей физического воспитания к профессиональной деятельности на основе спортивного коучинга.

Ключевые слова физическое воспитание, спорт, коучинг, тренерская работа, преподавание, профессиональная деятельность, технологии.

Маколада утказилган тадкикот натижаларига кура, булажак жисмоний тарбия укитувчиларини спорт коучинги асосида касбий фаолиятга тайёрлаш технологиялари уз аксини топган.

Калит сузлар: жисмоний тарбия, спорт, коучинг, уцитувчи, касбий фаолият, технология.

***

Based on the results of the research carried out in the article, the technologies of training future physical education teachers for professional activities on the basis of sports coaching are reflected.

Key words: physical education, sports, coaching, teaching, professional activity, technology.

Ишнинг долзарблиги. Дунё таълим тизимининг инновацион индексидаги рейтингини кутариш, спорт, фан, коучинг стратегиялари трансферини ривожлан-тириб бориш, тахсил олувчилар интеллектуал ва жисмоний салохиятини когнитив, дивергент тафаккур асосида устириш инновацион иктисодиёт («innovation-driven economy»)нинг стратегик йуналишларидан бири сифатида каралмокда. Шу нуктаи назардан, бугунги

кунда миллий ва халкаро таълим мухитида замонавий таълим коучинги технологияларидан фойдаланиш ва уларни ривожлантириш тенденциялари кузатилмокда.

Ривожланган мамлакатлар таълим муассасала-рида тахсил олувчиларнинг соглигини саклаш ва спорт билан шугулланишдаги ички салохиятни ривожлантириш, ёшлар орасида соглом турмуш тарзини таркиб топтиришдаги ролининг амалий ахамиятига

№5-2020 e-mail: [email protected] 59

о

(N О СЧ Ю

ГО

F

о

Q.

СО

катта эътибор берилмокда [1]. Шу сабабли, жисмоний тарбия ва жисмоний маданият сохасини ривожлан-тириш, уни жахон стандартлари даражасига кута-риш, таълим сифати ва самарадорлигини оширишда ижтимоий-иктисодий ривожланишлар ва замонавий талабларга мос келадиган, демократик тамойилларга асосланганлиги мухим ахамият касб этмокда.

Мамлакатимизда сунгги йилларда кадрлар тайёрлаш тизимининг фан ва технологиялар тараккиётининг устувор йуналишлари билан интеграциялашувини таъминлаш жараёнларида булажак мутахассисларнинг касбий салохиятини ривожлантиришга кенг имконият яратилмокда. Шунингдек, хорижий инвестициялар-ни кенг жалб килиш, пуллик хизматлар куламини кенгайтириш ва бошка бюджетдан ташкари маблаглар хисобига олий таълим муассасаларида технопарк, форсайт, технологиялар трансфери, стартап, акселератор марказларини ташкил этиш хамда уларни тегишли тар-мок, соха ва худудларнинг ижтимоий-иктисодий ри-вожланишини тадкик килувчи ва прогнозлаштирувчи илмий-амалий муассасалар даражасига олиб чикиш;

- булажак жисмоний тарбия укитувчиларини спорт коучинги асосида касбий фаолиятга тайёрлашнинг ижтимоий педагогик механизмларини аниклаш буйи-ча илмий тадкикот ишларини олиб боришга зарурат ошаётганлиги тобора намоён булмокда. Педагог кадр-ларнинг умумаданий ва касбий компетенцияларини ривожлантириш асосида уларни янги технологияларга тез мосланишга, спорт коучингидан фойдаланиш механизмларини такомиллаштиришга каратилган вазифаларни тадкик килиш масалалари долзарблик касб этмокда.

Узбекистон Республикаси Президентининг 2017 йил 7 февралдаги "Узбекистон Республикасини яна-да ривожлантириш буйича Хдоакатлар стратегияси тугрисида'ги ПФ-4947-сонли, 2018 йил 5 мартдаги "Узбекистон Республикасида жисмоний тарбия ва спорт сохасида давлат бошкаруви тизимини тубдан такомиллаштириш чора-тадбирлари тугрисида"ги ПФ-5368-сонли Фармонлари хамда 2017 йил 20 апрел-даги "Олий таълим тизимини янада ривожлантириш чора-тадбирлари тугрисида"ги Щ-2909-сонли, 2017 йил 27 июлдаги "Олий маълумотли мутахассислар тайёрлаш сифатини оширишда иктисодиёт сохалари ва тармокларининг иштирокини янада кенгайтириш чора-тадбирлари тугрисида"ги П^-3151-сонли ^арорлари ва мазкур фаолиятга тегишли бошка меъёрий-хукукий хужжатларда белгиланган вазифа-ларни амалга оширишда мазкур илмий макола муайян даражада хизмат килади.

Тадкикотнинг максади. Булажак жисмоний тарбия укитувчиларини спорт коучинги асосида касбий фаолиятга тайёрлаш технологияларини тако-миллаштириш.

Тадкикотнинг вазифалари. Тадкикотнинг ме-тодологик-назарий асосларини танлашда булажак жисмоний тарбия укитувчиларини спорт коучинги асосида касбий фаолиятга тайёрлаш шарт-шароитла-рини илмий жихатдан тавсифлаш, "спорт коучинги" атамасини илмий жихатдан асослаш; булажак жисмо-

Подготовка педагогических кадров

ний тарбия укитувчиларини спорт коучинги асосида касбий фаолиятга тайёрлаш мазмуни ва сифатига куйиладиган давлат талабларини урганиш ва табака-лаштирилган ёндашув асосида такомиллаштириш; шу йуналишда педагогик тизим ва унинг дидактик таъминоти (методик кулланмалар, тавсиялар, дидактик топшириклар тизими)ни ишлаб чикиш;

- булажак жисмоний тарбия укитувчиларини спорт коучинги асосида касбий фаолиятга тайёрлашга йуналтирилган моделни ишлаб чикиш ва амалиётга татбик этиш;

- булажак жисмоний тарбия укитувчиларини спорт коучинги асосида касбий фаолиятга тайёрлашга йуналтирилган спорт коучинги стратегиялари тизими-ни ишлаб чикиш ва амалиётга татбик этиш, самарадорлигини аниклаш ва шу асосда амалий тавсиялар ишлаб чикиш.

Тадкикотнинг объекти. Жисмоний тарбия укитувчиларини спорт коучинги асосида касбий фаоли-ятга тайёрлаш жараёни.

Тадкикотнинг предмети. Булажак жисмоний тарбия укитувчиларини спорт коучинги асосида касбий фаолиятга тайёрлаш мазмуни, методлари, шакллари, воситалари, технологиялари.

Тадкикот усуллари. Муаммога оид фалсафий, социологик, педагогик ва психологик адабиётларни киёсий урганиш ва тахлил килиш;

- ДТС, укув режалари ва дастурлари, машгулотлик ва укув-методик кулланмаларни урганиш; ижтимо-ий-педагогик (кузатиш, сухбат, анкета, суров, тест) ва педагогик тажриба-синов; мониторинг; натижаларни математик-статистик кайта ишлаш.

Тадкикотнинг илмий янгилиги куйидагилар-дан иборат. Булажак жисмоний тарбия укитувчиларини касбий педагогик фаолиятга тайёрлаш жараёнининг педагогик тизими (партисипатив, когнитив фаолиятни бошкарувчанлик, тадкикотчилик, очиклик, узвийлик ва узлуксизлик) ва унинг дидактик таъминоти (педагогика, психология, физиология, валеология, информатика талабалари асосида турли электрон ташувчиларда мужассамлашган укув ахборот).

- булажак жисмоний тарбия укитувчиларини спорт коучинги асосида касбий фаолиятга тайёрлаш мазмуни ва сифатига куйиладиган давлат талабларини урганиш ва табакалаштирилган ёндашув асосида такомил-лаштириш, шу йуналишда педагогик тизим ва унинг дидактик таъминоти (методик кулланмалар, тавсиялар, дидактик топшириклар тизими)ни ишлаб чикилган;

- булажак жисмоний тарбия укитувчиларини спорт коучинги асосида касбий фаолиятга тайёрлашга йуналтирилган тузилмаси, модели ишлаб чикилган ва амалиётга татбик этилган;

- булажак жисмоний тарбия укитувчиларини спорт коучинги асосида касбий фаолиятга тайёрлашга йуналтирилган спорт коучинги стратегиялари тизими-ни ишлаб чикиш ва амалиётга татбик этиш, самарадорлигини аниклаш ва шу асосда амалий тавсиялар ишлаб чикилган;

Тадкикотнинг амалий натижалари куйидаги-лардан иборат:

Подготовка педагогических кадров

-булажак жисмоний табия укитувчиларини касбий педагогик фаолиятга тайёрлашнинг педагогик техно-логияларига куйиладиган Давлат талаблари такомил-лаштирилган.

"Жисмоний тарбия укитувчисининг касбий педагогик фаолиятини ташкил этиш технологиялари" илмий-тажрибавий махсус курс дастури яратилган ва амалиётга татбик этилган (Патент №001343, 2019 йил, 16 май).

"Булажак жисмоний тарбия укитувчиларини спорт коучинги асосида касбий фаолиятга тайёрлаш" мавзу-сидаги дидактик топшириклар тизими ишлаб чикилиб, амалиётга татбик этилган.

Булажак жисмоний тарбия укитувчиларини касбий педагогик фаолиятга тайёрлаш технология-ларини такомиллаштириш буйича "Спорт коучинги нима?"(2020), "Гимнастикада спорт коучинги" каби электрон таълимий ресурслар ва тавсиялар ишлаб чикилиб, педагогика ОТМларида фойдаланилмокда.

Тадкикот ишларида педагогикада кенг таркалган усул: талабаларни 2 гурухга - тажриба ва назорат (си-нов) гурухларига булиб изланиш олиб борилди. Синов гурухида таълим жараёни анъанавий тарзда ташкил килиниб, хар бир гурухда тайёргарлик даражаси деяр-ли бир хил (3- 4- боскич) 541 нафар талаба, 137 нафар педагоглар иштирок этишди. Тажриба натижалари унинг купкирралиги, респондентлар сонининг етарли даражадаги улчами ва дидактик-назоратли топши-риклар мажмуининг хилма-хиллиги билан белгиланди.

Тадкикот-тажрибанинг мазмуни, шакл ва йулларини оптимал холда лойихалаш учун ёхуд белгиланган вази-фалар ичида таълимий-тарбиявий максадга эришиш, булажак жисмоний тарбия укитувчиларини инновацион фаолиятга тайёрлаш технологияларини такомиллашти-ришнинг самарадорлик даражаси аникланди.

2017-2018 ва 2018-2019, 2019-2020 укув йилларида асосий тажриба материалларини йигиш ва тахлил килиш Навоий ДПИ, ТерДУ БухДУда булажак жисмо-ний тарбия укитувчиларини касбий фаолиятга спорт коучинги асосида тайёрлаш технологиялари синовдан утказилди (1-жадвал).

1-жадвал

Тажриба-тад^и^отда ^атнашган булажак жисмоний тарбия у^итувчилари

№ Тажриба-тадкикотда ь;атнашган олий таълим муассаса номи Респондентлар сони Назорат Тажриба Жами

1. Самарканд давлат университети 87 88 175

2. Бухоро давлат университети 88 87 175

3. Навоий давлат педагогика института 145 146 291

Жами Талабалар Профессор- укитувчилар 541 137

Тажриба мобайнида булажак жисмоний тарбия укитувчиларининг касбий педагогик фаолиятга тай-ёрлик куникмаларини таркиб топишини ёки намоён булишини осонлаштириш учун дидактик топши-риклар тизимидан фойдаланилди.

Булажак жисмоний тарбия укитувчиларининг касбий педагогик фаолиятга тайёрлик куникмалари куп жихатдан келгусидаги фаолиятларини компе-тентли ташкил этиш, унга ижодкорлик мотивларини

киритишга, мустахкам иродаваийлик фазилатларини таркиб топтиришга замин яратади. Бу натижалар-нинг самарадорлигини аниклаш учун мезонларни куллашда ахамиятлилик даражаси олинган танлан-малар объектларининг хоссалари бир-бирларидан канчалик фарк килишига караб танланди. Бу фарклар талабаларда касбий педагогик фаолиятга тайёргар-лик, харакат малакаси, спорт техникаси инсоний фазилатларнинг шаклланганлик даражасининг тур-личалиги ва бир катор омиллар (ОТМ шароитлари, моддий-техника базаси, профессор-укитувчиларнинг компетентлиги, психологик хусусиятлари, жинси ва бошкалар)га богликлиги билан белгиланади [2]. Шунинг учун танланмаларни ташкил килганимизда бу омиллар жиддий эътиборга олинди.

Тажриба тадкикот давомида ахамиятлилик дара-жаси канчалик кичик олинган булса, хакконийлик даражаси шунчалик катта булди. Лекин бу имконият амалда эришиш мумкин булган натижалар билан чегараланганлиги куринади. Масалан, НавДПИда-ги талабалар тажриба-синов бошида инновацион фаолиятга тайёрлик даражаси 69% ташкил килган булса, тажриба-синов охирида бу курсаткич 92,4% ташкил этди. Бу курсаткичлар мос равишда СамДУда 71,4 ва 89,4%, БухДУда 58,7 ва 88,7% ташкил этди. Демак, назорат гурухида юкори даражада курсаткич тажриба-синов якунида 61%, тажриба-гурухида эса 93,7% ташкил этди. Яъни, булажак жисмоний тар-бия укитувчиларининг касбий педагогик фаолиятга тайёрлик буйича усиш даражаси уртасидаги тафовут 13% ташкил этди.

Тадкикот давомида режа асосида, тизимли ва максадли олиб борилган тажриба ишлари эвазига булажак жисмоний тарбия укитувчиларининг касбий педагогик фаолиятга тайёргарлик куникмалари таж-риба гурухларида юкори курсаткичларни курсатди.

Тажриба-синов натижалари, уларнинг юкори сифатли тавсифномалари булажак жисмоний тар-бия укитувчиларининг касбий педагогик фаолиятга тайёрлаш технологияларининг такомиллашганини курсатди. Бу диагностик схема буйича ижобий на-тижалар оркали тасдикланди.

Тадкикот натижаларининг ишончлилиги кулла-нилган ёндашув, усуллар ва назарий маълумотларнинг расмий манбалардан олингани, келтирилган тахлиллар ва тажриба-синов ишлари самарадорлигининг математик-статистика методлари воситасида асосланганлиги, хулоса, таклиф ва тавсияларнинг амалиётда жорий этил-ганлиги, олинган натижаларнинг ваколатли тузилмалар томонидан тасдиклангани билан изохланади.

Хулоса. Тадкикот натижаларининг илмий ахами-яти таклиф этилган моделлар, механизмлар ва тар-кибий тузилмалар таълим муассасаларида булажак жисмоний тарбия укитувчиларини спорт коучинги асосида касбий фаолиятга тайёрлаш ва таълим сама-радорлигини ошириш, таълим жараёнларини инно-вацион ёндашув асосида ташкил этиш, укув режа ва дастурларни такомиллаштириш, булажак жисмоний тарбия укитувчиларини тайёрлаш тизимини ривож-лантиришда фойдаланилиши билан изохланади.

о сч о сч ю

О!

го

£ о о.

СО

№5-2020 е-шаИ: [email protected] 61

Тадкикот натижаларининг амалий ахамияти педагогика йуналишидаги олий таълим муасса-салар тизимини янада такомиллаштириш буйича меъёрий-хукукий хужжатлар ва чора-тадбирлар дас-турларини тайёрлашда, булажак жисмоний тарбия укитувчиларини инновацион фаолиятга тайёрлаш технологияларининг самарадорлигини оширишга хизмат килади.

Адабиётлар:

1. Узбекистон Республикаси Президентининг 2017 йил 27 июлдаги «Олий маълумотли мутахассислар тайёрлаш сифатини оширишда икти-содиёт сохдлари ва тармокларининг иштирокини янада кенгайтириш чора-тадбирлари ^рисида»ги П^-3151-сон карори.

Подготовка педагогических кадров

2. Узбекистон Республикаси Президентининг 2018 йил 5 июндаги «Олий таълим муассасаларида таълим сифатини ошириш ва уларнинг мамлакатда амалга оширилаётган кенг камровли ислохотларда фаол иштирокини таъминлаш буйича кушимча чора-тадбирлар г^рисида»ги П^-3775-сон карори.

3. Абдуллаева Ш.А. Педагогик диагностика.-Тошкент:Университет, 2019. - 310 б.

4. Беспалько В. П. Педагогика и профессиональные технологии обучения - М.: Изд-во проф. образования, 2008. - 336 с.

5. Бондаревская Е. В. Гуманистическая парадигма личностно-ориентированного образования / Е. В. Бондаревская// Педагогика, 2015, № 1. С.8.

6. Каримова В. Ижтимоий психология ва ижтимоий амалиёт. - Т.: Университет, 2000.-268 бет.

7. Столяренко Л.Д. Педагогическая психология. - Ростов на Дону:Феникс», 2006. - 544 с.

УУК (УДК, UDC): 796.071.42

Старший преподователь У.Р. КАРИМОВ1

'Национальный Университет Узбекистана имени Мирзо Улугбека город Ташкент, Узбекистан

Муаллиф билан богланиш учун:

[email protected]

ИССЛЕДОВАНИЕ СУБЪЕКТИВНЫХ ФАКТОРОВ ФОРМИРОВАНИЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ НАПРАВЛЕННОСТИ СТУДЕНТОВ ФАКУЛЬТЕТОВ ФИЗИЧЕСКОЙ КУЛЬТУРЫ И СПОРТА ПЕДАГОГИЧЕСКИХ ВУЗОВ

Аннотация

Annotation

iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.

Требования, предъявляемые к качеству подготовки современного специалиста в области физической культуры и спорта, и средствам оценки соответствия компетентности выпускников, предъявляемым к ним требованиям, особенностям педагогических технологий и других элементов образовательной, воспитательной и спортивной среды физической культуры, обеспечивающих формирование в течение периода обучения у выпускников всех компетенций, характеризующих уровень их профессионализма и готовности к трудовой деятельности.

Ключевые слова.• физическая культура, спорт, компетентность, профессионализм, модернизация, педагогические технологии, преподаватель, тренер, учитель физкультуры.

Жисмоний тарбия ва спорт сохасидаги замонавий мутахассисни тайёрлаш сифатига, битирувчиларнинг юмпетентлигини бахолаш воситаларига куйиладиган талаблар, укув даврида битирувчиларнинг касбий тайёргарлик даражаси ва мехнат фаолиятига тайёрлигини тавсифлайдиган барча хусусиятларни шакллантиришга имкон берадиган педагогик технологиялар ва жисмоний тарбиянинг таълим, тарбия ва спорт мухитининг бошка элементлари мухим ахамият касб этади. Х,озирги кунда амалга оширилаётган олий касбий таълимни модернизациялаш жараёни замон талабига жавоб берадиган ва энг мухими, талаб даражасидаги мутахассисни тайёрлаш зарурияти билан боглик.

Калит сузлар: жисмоний тарбия, спорт, компетентлик(малакавийлик), профессионаллик,

замонавийлашув, педагогик технология, ущтувчи, мураббий, жисмоний тарбияуцитувчиси.

***

The requirements for 1he quality of training of a modern specialist in the field of physical education and sports, and means for assessing the conformity of the graduates competency, the requirements for them, the specifics of pedagogical technologies and other elements of the educational, educational and sports environment of physical education, which ensure the formation during the training period graduates of all competencies characterizing the level of their professionalism and readiness for work.

Key words: physical culture, sport, competence, professionalism, modernization, pedagogical technologies, teacher, trainer, physical education teacher.

О <N О

Ю

TO

F

о

Q.

CO

Физическая культура и спорт являются реальными, проверенными временем факторами сохранения и укрепления здоровья всех слоев населения и, как следствие, улучшения их благосостояния, поэтому система подготовки кадров для физической культуры и спорта - это одна из важнейших составляющих института образования 1 в стране. В соответствии с образова-

' Образование представляет собой социальную свою структуру. В качестве ее основных элементов можно выделить учебно-воспитательные учреждения как социальные организации, социальные общности (педагоги и учащиеся), учебный процесс как вид социокультурной деятельности.

тельным стандартом, главная цель профессионального физкультурного образования заключается в подготовке высококвалифицированного дипломированного работника соответствующего уровня и профиля для всех звеньев системы физической культуры и спорта, коммуникабельного, ответственного, способного качественно реализовывать физкультурно-оздоровительные, педагогические программы в различных структурах физической культуры и спорта, готового к постоянному профессиональному росту, социальной и профессиональной мобильности в условиях информатизации общества и развития новых наукоемких технологий.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.