Ф ГШ
2 Ильницкий, А. Н. Профилактика и раннее выявление деменции в учреждениях первичной медико-санитарной помощи / А. Н. Ильницкий, Н. М. Позднякова, И. С. Носкова // ГлавВрач. - 2017. - № 4. - С. 30-35; № 10. - С. 42-47.
3 Инютина, Е. А. Особенности организации первичной медико-санитарной помощи ветеранам Великой Отечественной войны в условиях территориальной поликлиники / Е. А. Инютина, С. А. Кнышова, И. Б. Шикина / / Клин. геронтология. - 2016. - № 9-10. - С. 33-34.
4 Лукъянцева, Д. В. Подходы к оптимизации оказания первичной медико-санитарной помощи / Д. В. Лукъянцева, И. А. Железнякова, И. В. Тюрина // Мед. технологии. Оценка и выбор. - 2017. - № 4. - С. 53-61.
Вестник К03НМУ № I - 2020
5 Модернизация первичной медико-санитарной помощи на принципах врача общей практики - ключ к восстановлению реальной участковости / Н. А. Кравченко, В. Б. Розанов, Г. П. Сквирская, А. В. Рагозин // ГлавВрач. - 2016.
- № 11-12. - С. 17-33.
6 Первичная медико-санитарная помощь. Характеристика сети медицинских организаций и обеспеченность кадрами / В. И. Стародубов, И. М. Сон, Г. П. Сквирская и др. // Менеджер здравоохранения. - 2016. - № 3. - С. 6-15.
7 Яковлева, Т. В. Первичная медико-санитарная помощь как приоритетное направление развития здравоохранения / Т. В. Яковлева // Управление качеством в здравоохранении.
- 2018. - № 1. - С. 4-6.
Утеулиев Е.С., Абдикаримова Г.Ч., Зиядан О., Амангалиев Д.Б., Бубеева Д.Д., Кенесбекова И.К., Султангазиева Е.А.
«КДСЖМ» Казацстандыц медицина университетI Казац медициналъщ узд!кс!з бшм беру университетI Орталъщ клиникалыц аурухана КР ДСминистрмгшц тауарлармен цызметтерд!ц сапасы мен цаутс1зд1г1н бацълау комитетшц Алматы цаласы бойынша
департаментI
АЛМАТЫ К. АЛFАШKЫ МЕДИЦИНАЛЬЩ-САНИТАРЛЬЩ К0МЕК КЫЗМЕТ1Н ДАМЫТУДЫН, ТШМД1Л1ПН БАFАЛАУ
ТYЙiн: Жоспарлы емдеуге жаткызу кушн автоматты турде Мнде тeсектердi одан эрi ;айта бешндеумен, талап етшген
аньщтауга ;атысатын медициналы; уйымдарга жоспарлы бeлiмшелердеri тесектер санын ;айта ;арау.
емдеуге жат;ызуды жузеге асыру ушш елшемдердщ есебш ТYЙiндi сездер: Алгаш;ы медициналык-санитарлы; кемек,
му;ият журпзу. Жоспарлы емдеуге жаткызуды куту Денсаулы; са;тау , талдау, дамыту, халыктыц денсаулы;
KYHдерiнiц санын темендету Yшiн медициналы; уйымныц децгеш.
Uteuliev E., Abdikarimova G., Ziyadan O., Amangaliev D., Bubeeva D., Kenesbekova I., Sultangazieva E.
Kazakhstan medical University «KSPH» Kazakh medical University of continuing education Central clinical hospital
Department of the Committee for quality control and safety of goods and services of the Ministry of health of the Republic of Kazakhstan in
Almaty
ASSESSMENT OF THE EFFECTIVENESS OF PRIMARY HEALTH CARE SERVICE DEVELOPMENT IN ALMATY
Resume: Careful accounting of criteria for performing planned hospitalization in medical organizations that participate in automatic determination of the date of planned hospitalization. To reduce the number of days of waiting for planned hospitalization, review the number of beds in the required
departments with further re-profiling of beds within the medical organization.
Keywords: primary health care , health care, analysis, development, level of population health.
УДК 614.256:343.619(574)
О.Н. Койшыбаева З.Р. Сагындыкова
С.Ж. Асфендияров атындагы К,азац ¥лттыцмедицинаyHueepcumemi
КАЗАХСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНДАFЫ МЕДИЦИНАЛЫК КАТЕЛ1КТЕРД1 АЗАЙТУ ФАКТОРЫ РЕТ1НДЕ ПАЦИЕНТТ1 СЭЙКЕСТЕНД1РУ СТАНДАРТЫНЫН, ТИ1МД1Л1Г1Н БАF АЛАУДЫН, FЫЛЫМИ НЕГ1ЗДЕМЕС1
Цазацстан Республикасындагы медициналъщ уйымдарда емдеуд1ц цаутазд&н цамтамасыз етуге жэне сапасын арттыруга пациенттi дэл сэйкестендiру MYMкiндiк бередi. Осы мацалада Цазацстан Республикасындагы дэр^ерлж цателiктер санын темендету факторы ретнде пациенттi сэйкестендiрудiц тиiмдi ж^йест сипаттау мен багалау цамтылады. Сондай-ац, мацалада елдегi "медициналыц цателiк"мэселесi царастырылады. Пациенттi тиiмдi сэйкестендiрудiц медицинада айтарлыцтаймацызы бар екендг тYсiндiрiледi.
Tyttmdi сездер: nациенттi сэйкестендiру,медициналыц цателiк, тшмдшк, К,Р-дагы медицина.
Каза;стандагы Медицина, кез келген бас;а елдеп сияк;ты, Казахстан азаматтарыныц денсаулыгы мен эл-ау;атын к;оргауга багытталган. Каза;станныц денсаулы; са;тау
жуйей K^ipri уа;ытта нары;тык; ;атынастарга кешу кезецшде. Денсаулы; са;тау саласындагы мемлекеттiк
VeStnik KaznmU № I - 2020
реттеу- Казахстан Республикасыныц Денсаулык Сактау Жэне Элеуметтiк Даму Министрлiгiнiц кузырына жатады. Казiргi уакытта республикамызда дэр^ерлердщ атына шагымдардыц саны есуде, дэр^ерлер экiмшiлiк жэне кылмысты; жауапкершiлiкке жш тартылуда. Казакстанда медицина кызметкерлерше катысты жыл сайын КР Кылмысты; кодексшщ (КК) 317-323 баптары бойынша 600-800-ге жуы; кылмысты; кукы; бузушылы; жэне экiмшiлiк кукык бузушылы; туралы Кодекстiц 80 бабы бойынша 300-ге жуы; экiмшiлiк кукык бузушылы; карастырылды. [1] Цазакстан РеспубликасындаFы медициналык кателжтер мэселесi.
КР КК 317-бабы аскынулар (дэрiгердiц алдын алуга мумгандш жо;) жэне емдеудiц темен нэтижелшт (агзаныц реакциясына жэне дэрiгердiц ыкпалынан тыс жабдыктау сия;ты баска да факторларга байланысты) TYрiндегi емдеудiц ыктимал колайсыз нэтижелерi Yшiн кылмысты; жазаны бiлдiредi. Кылмысты; жауапкершiлiкке тартуга непз ретiнде когамды; кауiптi эрекеттi саналы TYPДе жасау болып табылады, КР КК кез келген децгейдегi жэне медицинаныц кез келген багытына медициналык кемек керсету процесiне колданылмауы тшс.
Талданып отырган кылмыс лауазымды тулганыц кызметке адалды; тургысынан карамауы немесе калай болса солай карауыныц нэтижейнде езiнiц кызметтiк мiндеттерiн аткармауы немесе тшст дэрежеде аткармауынан болады. Кызметтш мiндеттерiн тиiстi дэрежеде аткармау деген-лауазымды тулганыц тиiстi, кызметтiк талаптарга сэйкес кызметтш мiндеттердi кешiктiрiп,белгiленген мерзiмдердi бузып орындау эрекетi. Кылмысты; Кодекстщ 316-бабы бойынша мундай зардаптар лауазымды адамдардыц кэсiптiк мiндетiне жатпайтын салактыгына байланысты болады. Сондыктан да дэр^ердщ баска да медицина кызметкерлершщ кэсштш мiндеттерiне укыпсыздыгы немесе оган адал карамауы орын алса, онда олар лауазым адамы деп танылмауына байланысты к-эрекеттершен зацда керсетiлген зардап орын алган жагдайда, олар жеке адамга карсы кылмыстар Yшiн Кылмысты; Кодекстщ 111, 114-баптары бойынша жауапка тартылады. [2] Ец жиi шагымдар елiм каупi бар хирургиялы; араласумен байланысты мамандыктарга TYседi . Олар-акушер-гинекологтар, хирург, анестезиологтар, реаниматологтар. Жт елiм-жiтiмнiц себебi-медициналык кате. Медициналык кате-бул медициналык маманныц салгырттыгы немесе укыпсыздыгы салдарынан оныц жумысындагы кателiгi. Сондай-а; медициналык катет пациенттщ денсаулык жагдайыныц нашарлауына немесе оныц елiмiне экеп соктырган медициналык кызметкердiц немкурайлы орындалган эрекеттерi немесе ретiнде карастыруга болады. Эгашшке орай , когамда калыптаскан кезкарас таралган: егер дэрiгерлiк кателiк жасалса, ягни дэрiгердi кылмысты; жауапкершiлiкке тарту Yшiн барлы; негiздер бар. Бiрак элемде дэрiгерлер кателеспейтiндiгiн мэлiмдейтiн бiрде-бiр клиника жо; екенiн мойындауга тшстз.
"Медициналык кате" терминi негiзiнен зацды; емес, медициналык эдебиетте кец таралган, бiрак бул терминнiц жалпы кабылданган аныктамасы жок.Казiргi уакытта дэрiгерлiк кателштердщ кепшiлiгiнiц негiзiнде (сез кылмыстык немкурайлылык немесе езге де кылмыстык жазаланатын терк кылыктар туралы емес) мынадай себептер жатыр:
• казiргi замангы медицина гылымыныц жетшмегендМ;
• жумыстыц объективтi жагдайы; маманныц бткплшнщ жеткiлiксiздiгi немесе оныц бар бШмш пайдалануга кабшетйздМ;
• дэр^ердщ эрекетсiздiгi (калауы бойынша, алдыцгы уш позицияга сiлтеме жасай отырып, TYсiндiруге болатын). Пациенттi сэйкестендiру жэне медициналык кателiктердi азайту факторы ретiнде пациентп сэйкестендiру стандартыныц тиiмдiлiгiн баFалау. Казахстан Республикасы Денсаулык сактау министрлiгi K^ipri тацдагы медицина саласындагы 0зектi мэселелерд шешу максатында, соныц iшiнде медициналык кателштер санын азайту Yшiн пациенттердщ улттык тiркелiмiн (будан api - ¥ПТ) куруды, ЖYргiзудi, 0зектiлендiрудi жэне колдауды камтамасыз етедi.¥ПТ негiзгi максаты: электрондык денсаулык паспорты мен е-денсаулык сактаудыц акпараттык ЖYЙелеpiнiц сурау салуы бойынша пациенттi жэне оларды пайдаланушыларды сэйкестендipу; электрондык денсаулык паспортында колдану Yшiн пациент туралы акпарат беру. Электрондык денсаулык паспорты аркылы жиналатын, сакталатын, 0цделетiн жэне пайдаланылатын акпарат ЖСН пайдаланыла отырып, пациентке катысты сэйкестенщршедъ Пациенттiц электрондык денсаулык паспортыныц есептiк жазбасын жасау Yшiн ол туралы акпарат ЭДП-га койылатын стандарттык талаптардыц еpежелеpi мен шарттарына сэйкес пациенттердщ ¥лттык тipкелiмiнен усынылады.¥ПТ-ныц е-денсаулык сактаудыц акпараттык ЖYЙелеpiмен жэне электрондык денсаулык паспорттарымен езара к-кимылы "е-денсаулык сактаудыц акпараттык ЖYЙелеpiмен езара ¡с-кимыл жасауга (хабарламалар беруге) койылатын техникалык талаптарга"сэйкес ЖYзеге асырылады. ¥ПТ-да эpбip пациент Yшiн жазылган деректер жиынтыгы ЭДП-га койылатын стандартты талаптармен айкындалады. Электрондык денсаулык паспортында ЖСН мен пациент туралы акпаратты меpзiмдi тексеру пациенттiц сэйкестМн жэне акпаратта немесе демографиялык деректердеп кез келген 0згеpiстеpдi растау Yшiн мiндеттi болып табылады. Мундай тексеру ЭДП ЖYЙесiмен пациенттеpдiц ¥лттык тipкелiмiнiц сеpвистеpiн пайдалана отырып автоматты TYPДе ЖYзеге асырылады. Пациенттеpдiц улттык тipкелiмiнде сакталатын демографиялык Акпарат жэне пациенттердщ сэйкестендаргМ коргалатын акпарат болып табылады жэне е-денсаулык сактаудыц акпараттык каушйздМ мэселелеpi бойынша ^азакстан Республикасыныц нормативтш кукыктык актiлеpiне сэйкес 0цделедi.
Пациента дурыс сэйкестендipу: медициналык к0мектiц кез келген TYpiн корсету кауiпсiздiгiнiц мацызды шарттарыныц 6ípí - пациенттi мшдетп сэйкестенщру.Кдге сэйкестендipу немесе оныц болмауы пациенттеpдiц денсаулыгына кауiп T0ндipуi MYMкiн (препаратты уксас фамилиялы/препарат тагайындалган пациенттщ палатасына енгiзу). Идентификация зерттеу Yшiн биологиялык материалдарды алу кезiнде, операциялык блоктарда, KYЙiк б0лiмшелеpiнде, босандыру уйлершде мiндеттi.Сэйкестендipудi ЖYpгiзу Yшiн медицина кызметкер! пациенттен 0зiнiц аты-Ж0нiн толык атауды сурауы тшс.Кыскаша жауап беpетiн сурактар коюга болмайды ("йз Иванов?"). Сурак ашык болуы тшс: "йздщ тегiцiздi атацыз".Сэйкестендipу Yшiн палатаныц немесе тосектщ н0м!рш пайдалануга тыйым салынады ('^к^ш! палатадан келген пациент, терезе жанындагы T0сек").Эpбip емдеу немесе диагностикалык кызметте пациенттi сэйкестендipу бойынша накты k-кимыл тэрт!6! эзipленуi тиiс.Баpлык кызметкерлермен толык нускаулык ЖYpгiзiлуi тшс. [3]
Кесте 1 - ПациенттерД сэйкестендiру
Мысал: Пациенттi сэйкестендiру
1. Саясат Медициналык кызметкерлер пациенттщ жеке басын тексеру / верификациялау Yшiн негiзгi жауапты екенiн, ал пациенттер белсенд катысуы жэне пациента дурыс сэйкестендipудiц мацыздылыгы туралы акпарат алуы тшс.
2. Ауруханага жаткызу ТYCкен кезде жэне медициналык к0мек к0рсету басталганга дешн пациенттiц жеке басын растау Yшiн кем дегенде екi идентификаторды
Вестник К03НМУ № I - 2020
пайдаланыцыз, олардыц бiрде бiреуi пациент палатасыныц немiрi болуы тиiс.
3. Пациенттщ идентификаторлары Денсаулы; са;тау ЖYЙесiнiц TYрлi мекемелерiнде пациенттерд сэйкестендiруге кез;арасты стандарттау. Мысалы: • стандартты Yлгi немесе маркер жэне на;ты а;парат (мысалы, аты жэне туган куш) жазылган а; сэйкестенщру жола;тарын пайдаланыцыз. • Сэйкестендiрусiз немесе сол атаумен пациенттерд сэйкестендiру Yшiн уйымдастыру хаттамасын эзiрлеу. • Коматозды пациенттер Yшiн биометрия сия;ты бас;а да бейвербальдi тэсiлдердi пайдаланыцыз.
4. Кiрiсу Олар медицина ;ызметкер1мен таныс болса да, на;ты емделушi на;ты KYтiмдi алып жат;анына кез жеткiзу Yшiн пациенттщ сэйкестенщру мэлiметтерiн тексерiцiз.
5. Пациент Пациенттердi пациента сэйкестендiру процесiне тартыцыз.
Пациенттердi тиiмдi сэйкестенщру сапалы медициналы; кемектi ;амтамасыз етудщ жэне денсаулы; са;тау ЖYЙелерiнде, ауруханаларда жэне дэрiгерлiк практикада ;аржылы; шыгындарды болдырмаудыц негiзгi факторларыныц бiрi болып табылады.
"Клиникалы; жагдайларда пациенттердi дурыс емес сэйкестендiру Кузыретт емес купм саласындагы уйым Yшiн тиiмсiз ;арж^1лы; салдарга, сондай-а; пациенттердiц к;ауiпсiздiri Yшiн дурыс емес операциялар мен тшт елiм сия;ты елеулi салдарга ие", - делiнген АН1МА журналыныц маусым айындагы шыгарылымындагы ма;алада. [3] Ропетоп институтыныц 503 медбикелер, дэрiгерлер мен медициналы; к;ызметкерлерi арасында ЖYргiзiлген зерттеу "2016 жылгы пациенттердi дурыс сэйкестенщру туралы ¥лтты; есеп" пациенттердi сэйкестенщру ;ателштерше байланысты кейбiр терiс салдарларды егжей-тегжейлi сипаттайды:
Сауалнамага ;атыс;андардыц 86% - ы куэлар болганын немесе пациента дурыс емес сэйкестендiруден туындаган дэрiгерлiк ;ате туралы бiлгенiн мэлiмдеген. Сауалнамага респонденттер наразылыщтарды
;анагаттандырудан бас тартудыц 35% пациенттi дэл емес сэйкестенЩрудщ немесе пациент туралы дурыс емес а;параттыц нэтижесi екенiн айтты. [4]
Орташа алганда пациенттi дэл емес сэйкестенЩрумен немесе пациент туралы ;ате а;паратпен байланысты шагымдарды ;анагаттандырудан бас тарту жыл сайын 1,2 млн.
АН1МА журналыныц ма;аласында "кибер;ылмыс жэне алая;ты; дэуiрiнде жеке тулганы сенiмдi сэйкестенщру бойынша кецестер" пациенттердi сэйкестендiрудiц алты уздш тэжiрибесi белiнедi:
• Ею факторлы аутентификация пациенттiц аты мен туган KYнi сия;ты жеке басын тексеру Yшiн салалы; стандарт
болып табылады, бiрак; YЙ мекенжайын ;осу сия;ты Yш немесе терт факторларды пайдалану тиiмдiрек.
• Пациенттерге ез аутентификация факторларын ауызша баяндауды етiнуi тiркеушiлерге а;паратты тексеру Yшiн" Иэ "немесе" жо; " мэселелерiмен ЖYгiнуден герi анагурлым тиiмдi.
• Ересек пациенттер сэйкестенщру процесi шецберiнде фотосурет бар ЖYргiзушi куэлiгiн немесе бас;а да жеке куэлiк нысанын керсетуге мiндеттi.
• МYMкiн болса, пациенттер олардыц тiркелу дэлдiгiн растау Yшiн бiлезiктердi о;уга тиiс. Сондай-а; пациенттерд тiркеушi компьютер экранында олардыц а;паратыныц дэлдiгiн растауды сурай алады.
• Денсаулы; са;тау уйымдары пациенттердi суретке TYсiру жэне осы суреттердi медициналы; карталарга ;осу MYMкiндiгiн ;арастыру керек. Пациенттердi суретке TYсiру артык;шылык;тары медициналы; жеке куэлiкпен алая;ты; устап жэне олар дурыс пациенттi емдейдi керу ушш дэрiгерлерге кемек ;амтиды.
• Пациенттердi тiркеу дYЦгiршектерiнiц бiрк;атар артык;шылык;тары бар: олар пациенттердiц фотосуреттерiн ;абылдай алады, олар пациенттiц бейнелерiн жеке куэлтмен немесе деректер базасындагы фотосуреттермен салыстыра алады жэне олар пациенттерден олардыц демографиялы; а;паратын тексерудi талап ете алады. Каза;стан Республикасындагы медициналы; уйымдарда емдеудiц к;ауiпсiздiriн ;амтамасыз етуге жэне сапасын арттыруга пациенттi дэл сэйкестенщру MYMкiндiк бередi. Осы ма;алада пациента тиiмдi сэйкестендiрудiц медицинада айтарлы;тай мацызы бар екендiгi TYсiндiрiлдi. Корыта келе, пациенттерд сэйкестендiру процесiн белгiлi езект медициналы; ;ателштер мэселесiн азайту жэне жою багытындагы КР медицина саласындагы дер кезшде ;олга алынган эрекет деп багалаймыз.
WW
ЭДЕБИЕТТЕР Т1З1М1 Пучкова В.В. Анализ проблем возникновения врачебной 3
ошибки при нанесении вреда здоровью пациента с правовой точки зрения // Право и государство: теория и практика. - 2014. - №2(110). - С. 66-72.
Понкина А.А. Сущность, виды и причины врачебных 4
ошибок и правовые средства редуцирования этой проблемы// Вестник российского университета дружбы народов. Серия: юридические науки. - 2012. - №5. - С. 3748.
Арбузников А.А.Обнародование врачебной ошибки как один из механизмов защиты прав граждан // Приоритетные научные направления: от теории к практике. - 2013. - №5. - С. 129-137.
Кудаков А.В.Этика профессиональной медицины как основа предупреждения врачебной ошибки // Вестник саратовской государственной академии права. - 2011. -№1(77). - С. 137-139.
2
О.Н. Цойшыбаева З.Р. Сагындыкова
НАУЧНО-ОБОСНОВАННЫЕ ПОДХОДЫ К ОЦЕНКЕ ЭФФЕКТИВНОСТИ СТАНДАРТА ИДЕНТИФИКАЦИИ ПАЦИЕНТА КАК ФАКТОРА
СНИЖЕНИЯ ВРАЧЕБНЫХ ОШИБОК В РЕСПУБЛИКЕ КАЗАХСТАН
Резюме: Обеспечить безопасность и повысить качество лечения в медицинской организации в Республике Казахстан позволяет точная идентификация пациента. Статья содержит описание и оценку эффективной системы идентификации пациента как фактора снижения количества врачебных ошибок в Республике Казахстан. Также, в статье
расматривается проблема «врачебной ошибки» в стране. Обьясняется многозначимость эффективной
идентификации пациента.
Ключевые слова: идентификация пациента, врачебная ошибка, эффективность, медицина в РК.
O.N. Koishybayeva, Z.R. Sagyndykova
SCIENTIFICALLY-BASED APPROACHES TO EVALUATING THE EFFECTIVENESS OF THE PATIENT IDENTIFICATION STANDARD AS A FACTOR IN REDUCING MEDICAL ERRORS IN THE REPUBLIC OF KAZAKHSTAN
Resume: Accurate identification of the patient allows to ensure safety and improve the quality of treatment in a medical organization in the Republic of Kazakhstan. The article describes and evaluates the effective patient identification system as a factor in reducing the number of medical errors in the Republic
of Kazakhstan. Also, the article examines the problem of "medical error" in the country. Explains the significance of effective patient identification.
Keywords: patient identification, medical error, efficiency, medicine in the Republic of Kazakhstan.
УДК 614.78:658.5:61-054 (574)
Д.Д. Мирзахметова
Казахстанский медицинский университет «ВШОЗ», Алматы, Казахстан
ПРОБЛЕМЫ ИННОВАЦИОННОГО РАЗВИТИЯ ПЕРИНАТАЛЬНОЙ ПОМОЩИ НА ЮЖНОМ РЕГИОНЕ РЕСПУБЛИКИ
Центральным звеном в реформировании системы охраны репродуктивного здоровья женщин и родовспоможения должно стать создание современных перинатальных Центров во всех регионах и крупнейших городах страны. Это позволяет обеспечивать снижение рисков развития антенатальной патологии плода, безопасность жизни и здоровья матери и новорожденного во время беременности, родов и в раннем послеродовом периоде.
Нами был проведен корреляционный анализ для определения связи отдельных факторов, выявленных в ходе самооценки репродуктивного поведения женщин
Таким образом, изучение факторов интеграции перинатальной помощи и репродуктивного поведения женщин выявила, что для улучшения планирования беременности приоритетной мерой является профилактика (повышение медицинской грамотности женщин, предупреждение абортов и контрацепция), повышение качества работы первичного звена (уровень здоровья и психофизической подготовки беременных и качество антенатальной диагностики).
Ключевые слова: перинатальная помощь, риск антенатальной патологии, репродуктивное поведение, репродуктивное здоровье, перинатальные центры
Актуальность темы. Известно, что центральным звеном в реформировании системы охраны репродуктивного здоровья женщин и родовспоможения стало создание перинатальных Центров во всех регионах и крупнейших городах страны.
В настоящее время в этих высокотехнологичных организациях здравоохранения, используются эффективные организационные технологии и клинические практики, основанные на соблюдении международных стандартов специализированной и высокоспециализированной медицинской помощи беременным, роженицам и родильницам. Это позволяет обеспечивать снижение рисков развития антенатальной патологии плода, безопасность
жизни и здоровья матери и новорожденного во время беременности, родов и в раннем послеродовом периоде [1,2].
Однако, отдельные научные исследования, посвященные деятельности перинатальных Центров, которые встречаются в научной литературе носят малосистемный характер [3,4], а методология комплексной оценки системных изменений, происходящих в условиях инновационного развития инфраструктуры службы родовспоможения, практически, не разработана. В этой связи целью работы является комплексная оценка эффективности перинатальной помощи и разработка