Научная статья на тему 'ҲАРАКАТЛИ ЎЙИНЛАР ВОСИТАСИДА БОШЛАНҒИЧ СИНФ ЎҚУВЧИЛАРГА УМУМИНСОНИЙ ҚАДРИЯТЛАРНИ СИНГДИРИШ ТЕХНОЛОГИЯЛАРИНИ ТАКОМИЛЛАШТИРИШНИНГ ПЕДАГОГИК АСОСЛАРИ'

ҲАРАКАТЛИ ЎЙИНЛАР ВОСИТАСИДА БОШЛАНҒИЧ СИНФ ЎҚУВЧИЛАРГА УМУМИНСОНИЙ ҚАДРИЯТЛАРНИ СИНГДИРИШ ТЕХНОЛОГИЯЛАРИНИ ТАКОМИЛЛАШТИРИШНИНГ ПЕДАГОГИК АСОСЛАРИ Текст научной статьи по специальности «Науки об образовании»

CC BY
72
9
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Журнал
Fan-Sportga
Область наук
Ключевые слова
қАДРИЯТЛАР / ҲАРАКАТЛИ ЎЙИНЛАР / ЖИСМОНИЙ ТАРБИЯ / БОШЛАНғИЧ ТАЪЛИМ

Аннотация научной статьи по наукам об образовании, автор научной работы — Абдурахимова З.М.

Ҳаракатли ўйинлар воситасида ўқувчиларга умуминсоний қадриятларни сингдириш технологияларини такомиллаштиришнинг назарий асослари, умуминсоний қадриятларнинг тавсифланиши,бошланғич синф ўқувчиларининг ўқув жараёнида жисмоний тарбиянинг ўрнининг назарий асослари ёритилган.Освещены теоретические основы совершенствования технологий привития общечеловеческих ценностей учащимся средствами подвижных игр, В статье описаны общечеловеческие ценности, теоретические основы роли физического воспитания в образовательном процессе учащихся начальной школы.The theoretical foundations of improving the technology of inculcating universal human values to students by means of action games, the description of universal values, the theoretical foundations of the role of physical education in the educational process of primary school students are explained.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Текст научной работы на тему «ҲАРАКАТЛИ ЎЙИНЛАР ВОСИТАСИДА БОШЛАНҒИЧ СИНФ ЎҚУВЧИЛАРГА УМУМИНСОНИЙ ҚАДРИЯТЛАРНИ СИНГДИРИШ ТЕХНОЛОГИЯЛАРИНИ ТАКОМИЛЛАШТИРИШНИНГ ПЕДАГОГИК АСОСЛАРИ»

Техника, тактика и методика спортивной тренировки

Показатели уровня координационных способностей

6 Ш

Первоначальное Контрольное Уровень

Контрольная группа Эксперементальная группа ^^ Уровень

Рисунок 3. Положительная динамика развития координационных способностей после эксперимента в экспериментальной группе

По средним показателям можно увидеть динамику координационных способностей в двух группах, в контрольной группе 6,4 а в экспериментальной группе уровень координационных способностей повысился на 8,7 баллов.

Тут можно сказать, что специальные упражнения, которые выполняли экспериментальная группа положительно повлияла на повышение уровня координационных способностей синхронисток в возрасте 10-12 лет.

Вывод:

Синхронное плавание характеризуется высокой двигательной активностью спортсменов. Эффективное выполнение прыжковых действий, технических элементов основано на высоком уровне развития физических качеств, в числе которых и координационные способности.

Для развития координационных способностей у

девочек 10-12 лет в синхронном плавании используют самые разнообразные упражнения, в которых они должны выполнять быстро, эффективно, технически правильно все позиции, движения и гребки.

Всесторонняя физическая подготовка способствует накоплению запасов двигательных навыков (общей ловкости), на основе которых развивается способность к освоению и вариативному применению техники [5].

Доказана эффективность предложенного комплекса физических упражнений, которая была выявлена увеличение уровня развития координационных способностей у синхронисток экспериментальной группы.

На основании вышеизложенного можно сделать вывод о том, что внедренный нами комплекс упражнений оказывает положительное влияние на развитие координационных способностей у девочек 10-12 лет в синхронном плавании.

Литература:

1. Романова Т.В. Совершенствование координационных способностей высоквалифицированных спортсменок в видах борьбы средствами аэробики: дис. канд. пед. наук. [Текст] / Т.В. Романова. РГУФК - М., 2006. 119 стр.

2. Лях В. И. Развитие координационных способностей в школьном возрасте //Физкультура в школе - 2007. 272 стр.

3. Лях В. И. Развитие координационных способностей в школьном возрасте //Физкультура в школе - 2007. 468 стр.

4. Максимова М.Н. Теория и методика синхронного плавания: учебник. - М.: Спорт, 2017

5. Матвеев. Л. П. Теория и методика физической культуры. Физкультура и спорт, 2001.

6. Щербакова А.А. Методика развития координационных способностей у синхронисток 13-15 лет: ВКР, Екатеринбург - 2019. 47 стр.

Муаллиф билан богланиш учун:

zebo.ifora@mail.uz

Таянч докторант

З.М. АБДУРАХИМОВА1

Самарканд давлат университета Самарканд ша^ри, Узбекистан

ХДРАКАТЛИ УЙИНЛАР ВОСИТАСИДА БОШААНГИЧ СИНФ УЦУВЧИЛАРИГА УМУМИНСОНИЙ КДДРИЯТЛАРНИ СИНГДИРИШ ТЕХНОЛОГИЯЛАРИНИ ТАКОМИЛЛАШТИРИШНИНГ ПЕДАГОГИК АСОСЛАРИ

Аннотация

Annotation

Освещены теоретические основы совершенствования технологий привития общечеловеческих ценностей учащимся средствами подвижных игр, В статье описаны общечеловеческие ценности, теоретические основы роли физического воспитания в образовательном процессе учащихся начальной школы.

Ключевые слова: Ценности, подвижные игры, физическое воспитание, начальное образование.

Харакатли уйинлар воситасида укувчиларга умуминсоний кадриятларни сингдириш технологияларини такомиллаштиришнинг назарий асослари, умуминсоний кадриятларнинг тавсифланиши,бошлангич синф укувчиларининг укув жараёнида жисмоний тарбиянинг урнининг назарий асослари ёритилган.

Калит сузлар: цадриятлар, царакатли уйинлар жисмоний тарбия, бошлангич таълим.

The theoretical foundations of improving the technology of inculcating universal human values to students by means of action games, the description of universal values, the theoretical foundations of the role of physical education in the educational process of primary school students are explained.

Key words: values, action games, physical education, primary education.

Тадкикотнинг долзарблиги. Хдракатли уйинлар воситасида укувчиларга умуминсоний кадриятларни

сингдиришда жисмоний тарбия дарсларини тугри ташкил этиш ва бошлангич синф укувчилари укув

Техника, тактика и методика спортивной тренировки

со см о см

со

го га

0

ю

1

жараёнида харакатли уйинларнинг тарбия жараёнига ижобий таъсирини ташкил этиш.

Мамлакатимизда бошлангич синф укувчиларининг саломатлигини мухофаза килиш ва мустахкамлаш, уларнинг жисмоний камолотга эришувига имконият берувчи харакатли уйинлардан ва миллий мерос мазмунини узида акс эттирувчи тарбиявий тадбирлар оркали умуминсоний кадриятларга булган муноса-батни шакллантириш доирасида улкан ишлар амалга оширилмокда. "2022-2026 йилларга мулжалланган Янги Узбекистоннинг тараккиёт стратегияси тугри-сида"ги ПФ-60-сонли Фармонида "Янги мактаблар куриш, хусусий мактабларни купайтириш, таълим си-фатини оширишни назарда тутувчи миллий дастурни ишлаб чикиш ва амалга ошириш"[1]каби вазифалар белгиланган. Узбекистон Республикаси Президенти-нинг "Ёшларимизнинг мустакил фикрлайдиган, юксак интеллектуал ва маънавий салохиятга эга булиб, дунё микёсида уз тенгдошларига хеч кайси сохада буш келмайдиган инсонлар булиб камол топиши, бахтли булиши учун давлатимиз ва жамиятимизнинг бор куч ва имкониятларини сафарбар этамиз",[2] - деган фикрлари ёш авлодни миллий ва умуминсоний кадри-ятлар асосида етук, баркамол этиб тарбиялашда барча-мизга куч-гайрат багишламокда. Бу борада харакатли уйинлар воситасида укувчиларга умуминсоний кадри-ятларни сингдиришда педагогик шарт-шароитларини аниклаштириш хамда укитиш методларини такомил-лаштиришга каратилган илмий-амалий тадкикотлар мухим ахамият касб этади.

Мавзу доирасида маълумотларни урганилган-лиги. Мамлакатимизда жисмоний соглом, маънавий йетук, хар томонлама уйгун ва баркамол ривожлан-ган,мустакил фикрлайдиган, интеллектуал салохият-га, чукур билим ва замонавий дунёкарашга эга, Вата-нимизнинг такдири ва келажаги учун масъулиятни уз зиммасига олишга кодир ёш авлодни тарбиялаб вояга етказиш вазифасини изчил давом эттириш масъулия-ти, энг аввало,педагоглар зиммасидадир.

«Багрикенглик ва инсонпарварлик маданиятини ривожлантириш, миллатлараро ва фукаролараро хам-жихатлик ва тотувликни мустахкамлаш, ёш авлодни шу асосда, Ватанга мухаббат ва садокат рухида тар-биялаш Узбекистонда давлат сиёсатининг энг мухим устувор ёналишларидан бири этиб белгиланди» [3], - деб айтган эди Узбекистон Республикасининг Президента Шавкат Мирзиёев уз нуткида.

Узбекистон Республикаси халк таълими тизи-мини 2030 йилгача ривожлантириш консепсиясида "Узлуксиз таълим тизими мазмунини сифат жихати-дан янгилаш, шунингдек, профессионал кадрларни тайёрлаш, укитиш методикасини такомиллаштириш, таълим-тарбия жараёнига индивидуаллаштириш тамойилларини боскичма боскич татбик этиш" каби мухим вазифалар белгиланган.[4] Айникса миллий кадриятлар асосида таълим - тарбия сифатини лой-ихалаштириш, укув диалоги асосида таълим жара-ёнини индивидуаллаштириш, хамкорликда укитиш технологияларини ишлаб чикиш ва амалиётга татбик этишнинг методик тизимини такомиллаштиришга

алохида эътибор каратилмокда. Бу эса, умумий урта таълим мактаби укувчиларини ижтимоийлаштириш-нинг педагогик-психологик хусусиятлари ва омил-ларини аниклаштириш, усмирлар ижтимоийлашуви мазмунини такомиллаштиришни такозо этади.

Илмий тадкикотлар натижасида олинган маъ-лумотларга кура бугунги кунда бошлангич синф укувчиларининг туртдан уч кисми бирданига ортикча укув юкламалари билан банд этилганлиги окибатида одатдаги укув предметларини узлаштиришга кий-налмокдалар. Сир эмаски, купинча бошлангич синф укитувчилари биринчи синфга келган укувчиларининг саводини тезрок чикариш, уларни ёзишга ва укишга, хисоб китобга тезрок ургатиш учун ёзув, укиш ва математика машгулотларига асосий эътиборни карата-дилар-да, аксинча, болаларнинг кизикиши ва эхтиёжи купрок сезиладиган жисмоний тарбия, мусика, мехнат каби машгулотларни иккинчи уринга суриб куядилар. Бунинг натижасида бошлангич синф укувчиси ривож-ланишида хам жисмоний, хам психологик носозлик-лар вужудга келади. Бу эса, уз навбатида боланинг мактабдан, укишдан тез безиб колишига сабаб булади. Мактаб унинг учун уз имкониятларини намоиш эта-диган, билиш, укиш ва урганиш эхтиёжларини кон-дирадиган, уни такомиллашишга булган интилишини каноатлантирадиган жой эмас, балки уни хар томонлама эзиб куядиган зиндонга айланади. Бошлангич синф укувчисининг жисмоний хатти-харакатларга булган эхтиёжининг юкорилиги унинг ёш ва физиологик хусусиятлари билан асосланади. Бу даврда боланинг суякмускул тизими шаклланишда давом этиб, унинг организмида суяклашиш даври кечаётган булади. Ана шу холатнинг узи унинг жисмоний хатти-харакатларга булган эхтиёжини оширади. Куп аклий мехнат талаб этадиган машгулотларда вакти вакти билан физкулт дакикаларни утказиб туришнинг узигина боланинг юкорида айтиб утилган эхтиёжларини кондириш учун етарли хисобланмайди. Датто хафтада икки марта утказиладиган жисмоний тарбия машгулотларининг узи хам укувчиларда жисмоний куникмаларни, ко-лаверса, жисмоний маданиятни талаб даражасида шакллантириш учун етарли эмас. Мутахассисларнинг маълумотларига кура, бугунги кунда бошлангич синф укувчиларининг факат 9%и-юкори даражадаги 57%и

- урта даражада, 34%и - паст даражадаги жисмоний курсатгичларга эга. Т.В.Корнееванинг фикрича, 95,3% бошлангич синф укувчилари дарсдан ташкари пайт-ларда жисмоний машклар билан шугулланмайдилар, 87,8 %и эса эрталабки бадантарбияни бажармайди, факат 12% болалар ота-оналари билан фаол дам ола-дилар.[5] Бу курсаткичлар, албатта, бизни ташвишга солади. Укувчиларда бошлангич синфдан, хатто ундан хам олдинрок жисмоний тарбия билан мун-тазам шугулланиш куникмаларини шакллантириш, соглом турмуш тарзини йулга куйиш факат таълим муассасаларининг эмас, балки таълим-тарбия иши билан шугулланадиган барча ижтимоий институтлар

- оила, мактаб, махалла, оммавий ахборот восита-лари, хукук-таргибот органларининг биргаликдаги бахамжихат фаолият курсатишларига богликдир.[6]

32

www.fansports.uz

№3-2023

Техника, тактика и методика спортивной тренировки

Аммо барча ижтимоий институтлар ишини болаларда жисмоний маданиятни шакллантиришга оид зарур методик курсатмалар ва тавсиялар, зарур билимлар билан куроллантирадиган ташкилот - бу таълим муассасаларидир. Таълим-тарбия иши билан шугул-ланадиган мутахассисларнинг касбий тайёргарлиги ва малакасини юкори даражада такомиллаштириш хам муаммонинг ечимини топиш учун асосий шартлардан бири булиб хисобланади. Бошлангич синф укувчила-рида жисмоний куникмалар ва соглом турмуш тарзи-ни шакллантиришнинг асосий воситаси бу жисмоний тарбия машгулотларидир.

Тадкикотнинг максади харакатли уйинлар воси-тасида бошлангич синф укувчиларга умуминсоний кадриятларни сингдириш технологияларини тако-миллаштиришнинг педагогик тавсияларни ишлаб чикишдан иборат.

Тадкикотнинг вазифалари.

1. Даракатли уйинлар воситасида бошлангич синф укувчиларга умуминсоний кадриятларни сингдириш технологияларини фалсафий, тарихий, назарий тахлил этиш хамда педагогик жараёнларни такомиллаштириш;

2. Умуминсоний кадриятларни акс эттирувчи харакатли уйинлар таснифини шакллантириш ва уни амалда татбик этиш;

3. Даракатли уйинлар воситасида бошлангич синф укувчиларга умуминсоний кадриятларни сингдириш технологияларини такомиллаштириш самарадорли-гини тажриба-синов дастури оркали текшириш ва асослаш.

Тадкикотнинг усуллари. Тадкикот жараёнида киёсий тахлил, педагогик кузатув , моделлаштириш, сухбат, интервю, тест, педагогик эксперимент усул-ларидан фойдаланилди.

Педагогик тажриба. Самарканд шахар Корасув массивидаги 80-81 мактабларнинг бошлангич синф укувчиларини жисмоний тарбия дарс жараёнида хара-катли уйинлар воситасида тажрибалар олиб борилди. Тажриба дастури бошлангич синф укувчиларининг умуминсоний кадриятларни харакатли уйинлар орка-ли такомиллаштиришга каратилган. Тажриба синов дастурида Тадкикотнинг методологик асоси булган манбаларга таяниб бошлангич синф укувчиларига жисмоний тарбия ва спорт тадбирлари оркали миллий ва умуминсоний кадириятларга асосланган хис-туйгу-ларни сингдиришни куйидагича таснифладик:

• Ватанпарварлик;

• Миллий ифтихор туйгуси;

• Жасурлик;

• Мардлик;

• Андишалик;

• Ахиллик;

• Жамоавийлик туйгуси;

• Ростгуйлик;

• Сабрлилик;

• Садокатлилик;

• Самимийлик

Санаб утилган умуминсоний кадриятларнинг

таснифига кура харакатли уйинларнинг классифика-циялари ишлаб чикилди

Ватанпарварлик рухини тарбияловчи хара-катли уйинлар - "Ботир болалар", "Кала химояси", "Отлик аскарлар", "Катъий тартиб", "Уз жойингга кайтиб кел", "Дарвоза".

Миллий ифтихор туЙFусини тарбияловчи уйинлар - "Жамбил", "Х,амма уз байрогига ", "Шимол ва жануб шамоллари", "Лаппар", "Зим-зиё", "Fолиб", "Тухта илдим", "Хушёрлик уйини".

Жасурлик ва Мардлик туЙFусини тарбияловчи уйинлар - "Мерган бола", "Урмончи", "Тошларни йиг", "Таёкни отиш", "Балик ови", "Кулингни кутар", "Болалар ва хуроз", "Шолгом тортиш".

Ахиллик туЙFусини тарбияловчи уйинлар -"Таёкча атрофида", "Баликлар ва наханг", "Оклар ва коралар", "Румолчани бер", "Шух коптокчам", "Узун илон изи буйлаб", "Куёш ва ёмгир", "Чумчуклар ва мушук", "Доирага тушар", "Копток онабошига".

Жамоавийлик туЙFусини тарбияловчи уйин-лар - "Саёхатчи", "Копкон", "Жуфт-жуфт булиб югуриш", "Карама -карши томонга югуриб утиш", "Марокли уйин", "Бог ховлига саёхат", "Мехмонга бориш" ва хк. [7]

Тажриба-синов ишлари куйидаги схема асосида ташкил этилди.

Эксперимент дастурини ишлаб чикиш-дастлаб-ки анкета саволларини таркатиш ва натижаларни олиш-экспериментал машгулотларни ташкил этиш-я-куний анкета суровларини ташкил этиш.

Бошлангич синф хамда жисмоний тарбия уки-тувчилари орасида олиб борилган анкета-суровлар тахлили натижалари шуни курсатдики, суровларда катнашган укитувчиларимиз бошлангич синф укув-чиларида харакатли уйинларнинг мазмун-мохияти, улар билан бу борада олиб борилиши лозим булган назарий-методик ишлардан анчагина хабардор

Биз уз тадкикотимизда, бошлангич синф укув-чилари хамда жисмоний тарбия укитувчилари учун умуминсоний кадриятлар воситасида таълим-тарбия жараёнини ташкил этиш ва улардан фойдаланиш йулларини курсатишга эътиборимизни каратдик. Бу жараёнда кузатилган укув-тарбиявий машгулотлар-нинг тахлили, респондент укувчилар билан ташкил этилган савол-жавоблар, суровлар, харакатли уйинлар тавсифи мазмуни урганилиб, кузатишларимиз нати-жаларини умумлаштирдик.

Бу жараён 3 кисмга ажратилган холда урганилди:

1) Синфдаги дарс машгулотлари.

2) Маънавий-тарбиявий тадбирлар.

3) Укувчиларнинг мустакил ижодий-изланувчан фаолияти.

Кейинги икки жараён дарсдан ва мактабдан ташкари вактларда бажариладиган тадбирлар тизими булиб, уларда ахлокий-тарбиявий йуналиш мухим урин эгаллайди.

Тадкикотимиз доирасида. Х,аракатли уйинлар воситасида бошлангич синф укувчиларга умуминсоний кадриятларни сингдириш технологияларини такомил-лаштиришнинг куйидаги педагогик шарт-шароитлари

со см о см

со

го га

0 ^

ю

1

с го

iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.

Спорт машFулотлари: техника, тактика, усулият

Г3 Fan - sportga • №3/2023 4 Техника, тактика и методика спортивной тренировки ва амалга ошириш механизмини такомиллаштириб [8] Натижалар тахлили. Тажриба-синов ишлари ундан фойдаланиш буйича бошлангич синф жисмоний куйидаги схема асосида ташкил этилди: тажриба да-тарбия укитувчиларига тавсиялар бердик: стурини ишлаб чикиш - дастлабки тест синовларини 1.Миллий харакатли уйинларни самарали ташкил утказиш ва анкета суровномаларини олиш - тажриба этиш учун укитувчи укувчиларнинг шароити, тайёр- дарслари, маънавий - маърифий тадбирларни ташкил гарлиги хамда ёш хусусиятларини, шунингдек, дарс этиш - якуний тест синовлари ва анкета суровнома-машгулотининг педагогик вазифаларини хисобга ларини олиш. олиши зарур. Тадкикотимиз объекти сифатида иккита гурух на- 2.Уйин коидаларини тушунтиришни бошлашдан зорат (90 нафар) хамда тажриба (120 нафар) гурухлари олдин, иштирокчиларни шундай жойлаштириш ке- шакллантирилди. ракки, укитувчи уларнинг барчасига яккол куриниб Тажриба гурухида дарс машгулотлари ва мак-турсин ва унинг сузларини эшита олсинлар. Уйин табдан ташкари тадбирлар (байрамлар, маросимлар, иштирокчиларини уйинни бошлайдиган позициясида оилада)да ташкил этиладиган умум инсоний кадрият-сафга териш лозим. Шуни эсда тутиш керакки, уйин ларни такомиллаштирувчи(Ватанпарварлик, миллий такдимоти намойиш билан бирга булиши керак. ифтихор туйгуси, жасурлик, мардлик, андишалик, Курсатмалилик ва кургазмалилик уйин коидаларини ахиллик, жамоавийлик туйгуси, ростгуйлик, сабрли-яхширок тушунишга ёрдам беради ва уйин иштирок- лик, садокатлилик ва самимийлик туйгулари) харакат-чиларда хеч кандай кушимча савол колдирмайди. ли уйинлар Шунингдек, ушбу уйинларни утказишнинг Исталган харакатли уйин куйидаги тузилма асо- педагогик шарт-шароитлари, узига хос хусусиятлари, сида баён этилиши керак: дидактик имкониятлари мазмуни ёритилди. - уйиннинг номи; Тажриба-синов ишларининг самарадорлигини - уйинчиларнинг роли ва уйин майдонидаги урни; белгилаш максадида назорат гурухларида бундай - уйиннинг мазмуни; тадбирлар амалга оширилмади ва ушбу респондентлар - уйиннинг максади; амалиётда мавжуд укув дастурлари асосида машгулот- - уйин коидалари. ларда иштирок этдилар. Уйинни ташкил этиш, бошкариш ва назорат килиш Хулоса. Хулоса килиб айтганда Х,аракатли уй-мухимдир. [9] инлар воситасида бошлангич синф укувчиларга Укувчиларнинг жисмоний хамда рухий-эмоционал умуминсоний кадриятларни сингдириш технология-холатларини тартибга солиш учун куйидаги методлар- ларини такомиллаштириш билан бир каторда уларда ни амалга ошириш мумкин: маънавий-ахлокий сифатларни таркиб топишига хам - уйин элементларининг давомийлиги хамда кай- бенихоя ижобий таъсир курсатиб, уларнинг камолотга тарилишини камайтириш; етиши ва шахс булиб шаклланишида мухим восита - уйин майдончаси уламини кенгайтириш ёки хисобланади. кискартириш; „ „ Адабиетлар: - уйин коидаларини мураккаблаштириш ёки осонлаштириш; 1. Узбекистон Республикаси Президентининг 2022 йил 28-ян- - уйин инвентарлари улчами ва вазнини купайте- вардаги. . "2022-2026 йилларга мулжалланган Ян™ Узб^и™^ J р р j j тарак,к,иет стратегияси туFрисида»ги ПФ-60-сон Фармони. https://lex. риш ёки камайтириш uz/pdfs/5841063 - киска танаффуслар эълон килиш 2. 2021 йил 6 ноябрь куни Шавкат Мирзиеевнинг Узбекистон ^тч «« „„ Республикаси Президенти лавозимига киришиш тантанали маро-Уйин натижалари, йул куйилган камчиликлар, симига баFишланган Олий Мажлис палаталарининг кушма мажли- амалга оширилган нотугри хатти-харакатларни эълон сидаги нутки. килиш катта ахамиятга эга. Уйин натижаларини эълон 3 Узбекистон Республикаси Президенти Ш.М.Мирзиеев -мада- ният маркази вакиллари билан утказган учрашувда сузлаган нутки. килишдан олдин укитувчи тинч ва сокин мухитни 25.01.2017 Тошкент. 2. Узбекистон Республикаси Президенти Ш.М. яратишихамда хаммага эшитрал килиб, натижаларни Мирзиеев -" Ёшлар тарбияси - энг мухим масалалардан" номи остида эълон килиши керак. Уйиннинг нафакат тез бажари- утка4^беткисбГаргеиснутбк;идкаанс и2Пр7е1з6д0е6н™шшкеМнтМирзиеев 2018 лиши, аммо сифатли хамда коидаларга риоя килган йил 5 сентябрдаги «Халк, таълимини бошкариш тизимини такомил-холда бажарилганлигини хам назарда тутиш лозим. лаштириш буйича кушимча чора-тадбирлар туФисида»™ Г№-5538- ^шшдек уйин вактида алохида жонбозлик сон ^^гика. Большая современная энциклопедия.- Минск: курсатган, ижодий ёндашган, жамоаси галабасига Современное слово, 2005. мухим хисса кушган иштирокчиларни макташ ва 6 Эгамбердиева Н.М. Оила маънавий мухитининг миллий ва уму- „ минсоний кдцриятлар билан уЙFунлиги. "Замонавий оилада, фарзанд раГбатлаНтириш укувчилар эмоционал холатига таъ- тарбиясида миллий ва умуминсоний кадриятларни шакллантириш сир курсатиб, уларда кутаринклик кайфияти, уйин масалалари" республика илмий-амалий анжумани материаллари натижаларидан мамнунлик, коникиш хисларини 1у -"б. 78 Тошкент: Махалла ва оила нашриети, 30-сентябр 2021 юзага чикаради. 7. Усмонхужаев Т, Толипжонов А, Мелиев Х, Хотамов Н 500 Хара- Уз вактида уйин натижаларини умумлаштириш катли уйинлар Тошкент "Янги аср авлоди" 2014 й -б 304 г 8. Ахмедов Ф.К.Жисмоний тарбия ва спорт назарияси. Жиззах, укитувчи учун хам педагогик кимматга эга булиб, 2021 уйин жараёнида амалга оширган кузатувлари ва хуло- 9. Махкамжонов К. БошланFич синфларда жисмоний тарбия. салари укувчилар жамоаси хамда алохида бир укувчи Тошкент. «Ук,итувчи» 1986. - Б.27-29 10. Умурзоков О.П. Умуминсоний кадриятлар: миллий анъана ва билан келгусида педагОгик ва укув-тарбиявий фаолият урф-одатлар такомиллашмокда. ÄÄ Узбекистонда ижтимоий фанлар, олиб боришида ёрдам беради. 1992 №2.

www.fansports.uz №3-2023

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.