Научная статья на тему 'Ахборот-ресурс марказларининг ўқувчи-ёшлар ахборот хавфсизлигини таъминлаш борасидаги асосий вазифалари'

Ахборот-ресурс марказларининг ўқувчи-ёшлар ахборот хавфсизлигини таъминлаш борасидаги асосий вазифалари Текст научной статьи по специальности «СМИ (медиа) и массовые коммуникации»

CC BY
259
54
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
глобаллашув / интернет / ёшлар / онлайн / ахборот / мутолаа / ахбороткутубхона / глобализация / интернет / молодежь / онлайн / информация / чте- ние / информационная библиотека

Аннотация научной статьи по СМИ (медиа) и массовым коммуникациям, автор научной работы — Шамсиева М. К.

Мақолада глобаллашув жараёнида интернетнинг ўрни ва аҳамияти ҳамда ўқувчи-ёшлар ахборот хавфсизлигини таъминлашда ахборот-кутубхоналарнинг олдида турган асосий вазифалари ҳақида фикрлар баён этилган.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

ОСНОВНЫЕ ЗАДАЧИ ИНФОРМАЦИОННО-РЕСУРСНЫХ ЦЕНТРОВ В ОБЕСПЕЧЕНИИ ИНФОРМАЦИОННОЙ БЕЗОПАСНОСТИ УЧАЩЕЙСЯ МОЛОДЕЖИ

В статье изложены роль и значение интернета в жизни молодёжи, основные задачи информационных библиотек в обеспечении информационной безопасности учащейся молодежи.

Текст научной работы на тему «Ахборот-ресурс марказларининг ўқувчи-ёшлар ахборот хавфсизлигини таъминлаш борасидаги асосий вазифалари»

Шамсиева М.К.,

Наманган вилояти халк таълими ходимларини кайта тайёрлаш ва уларнинг малакасиини ошириш институти «Ижтимоий-иктисодий фанлар» кафедраси катта укитувчиси

АХБОРОТ-РЕСУРС МАРКАЗЛАРИНИНГ ЦУВЧИ-ЁШЛАР АХБОРОТ ХАВФСИЗЛИГИНИ ТАЪМИНЛАШ БОРАСИДАГИ АСОСИЙ ВАЗИФАЛАРИ

ШАМСИЕВА М.К. АХБОРОТ-РЕСУРС МАРКАЗЛАРИНИНГ УК.УВЧИ-ЁШЛАР АХБОРОТ ХАВФСИЗЛИГИНИ ТАЪМИНЛАШ БОРАСИДАГИ АСОСИЙ ВАЗИФАЛАРИ

Маколада глобаллашув жараёнида интернетнинг урни ва ах,амияти х,амда укувчи-ёшлар ах-борот хавфсизлигини таъминлашда ахборот-кутубхоналарнинг олдида турган асосий вазифа-лари х,акида фикрлар баён этилган.

Таянч суз ва тушунчалар: глобаллашув, интернет, ёшлар, онлайн, ахборот, мутолаа, ахборот-кутубхона.

ШАМСИЕВА М.К. ОСНОВНЫЕ ЗАДАЧИ ИНФОРМАЦИОННО-РЕСУРСНЫХ ЦЕНТРОВ В ОБЕСПЕЧЕНИИ ИНФОРМАЦИОННОЙ БЕЗОПАСНОСТИ УЧАЩЕЙСЯ МОЛОДЕЖИ

В статье изложены роль и значение интернета в жизни молодёжи, основные задачи информационных библиотек в обеспечении информационной безопасности учащейся молодежи.

Ключевые слова и понятия: глобализация, интернет, молодежь, онлайн, информация, чтение, информационная библиотека.

SHAMSIYEVA М.К. THE MAIN POINTS OF INFORMATION RESOURCE CENTERS IN INFORMATION SECURITY OF YOUNG STUDENTS

In the article are discribed the role and importance of the internet in young students' life and the main task of information libraries in information security of young students.

Keywords: globalization, the internet, youth, on-line, information, reading, information library.

«Жацон ахборот майдони тобора кенгайиб бораётган шундай бир шароитда болаларимизнинг онгини фацат ураб-чирмаб, уни уцима, буни курма, деб бир томонлама тарбия бериш, уларнинг атрофини темир девор билан ураб олиш, цеч шубцасиз, замоннинг талабига %ам, бизнинг эзгу мацсад-муддаоларимизга %ам ту^ри келмайди»1

Узбекистан Республикасининг Биринчи Пре-зиденти Ислом Каримов томонидан белгилаб берилган тадрижий тарак,к,иёт йули нихоятда тугри эканлигини бутун дунё мамлакатлари эъти-роф этмокда. Шу муносабат билан иктисодий, ижтимоий ва сиёсий сохаларда утаётган туб узгаришлар таълим тизимида хам ислохотлар амалга оширилишига сабаб булмокда. Шу-нинг учун хам таълим-тарбия тизимини тубдан узгартириш, баркамол инсон шахсини шакллан-тириш эртанги такдиримизни белгилаб берувчи долзарб масалалардан бирига айланди. Чунки таълим-тарбия сохасини ислох, килмасдан туриб олдимизга куйган максадларимизга эришиш кийин масала. Зеро, Ватан такдири - ёшларни кай даражада билимли, аклли ва маънавиятли булишига боFлик.

Маълумки, замонавий жамият узгача ривож-ланиш шакли - ахборот жамияти ёки кенг маъ-нода ахборот цивилизациясига утиш жараёнини бошдан кечирмокда.

Глобаллашувнинг ижобий жихатлари билан бирга салбий таъсирлари хакида Узбекистон Республикаси Биринчи Президенти Ислом Каримов узининг «Ватанимизнинг боск,ичма-боскич ва баркарор ривожланишини таъмин-лаш - бизнинг олий мак,садимиз» китобида шундай ёзади: «Хозирги даврда жахон мик,ёсида кечаётган глобаллашув жараёнлари ХХ асрнинг охири ва XXI асрнинг бошларида бутун инсо-ният, ер юзидаги барча халк,лар ва миллатлар тараккиёти учун, айник,са, хаётга кириб келаёт-ган ёш авлод учун мисли курилмаган имкони-ятлар яратиб берганини хеч ким инкор этол-майди. Авваламбор, фан ва техниканинг илFор ютуклари, замонавий ахборот-коммуникация технологиялари, хусусан, Интернет тизими дав-латлар ва минтак,алар уртасидаги чегараларни очиб бериб, узаро хамкорлик ва интеграция ривожига сузсиз катта хисса кушаётганига бугун

1 Каримов И.А. Юксак маъавият - енгилмас куч. - Т.: «Маънавият», 2008. -114-б.

Ислом Каримов.

барчамиз гувох, булмокдамиз. Лекин одамзот тафаккурининг юксак ва ёркин намоёни булган бундай ютуклар айни пайтда катта куч-кувват ва молиявий имкониятларга эга булган айрим сиёсий кучларнинг Fаразли ниятларини амалга оширишда мафкуравий курол сифатида ишла-тилаётганини х,ам эътибордан четда колдириб булмайди. Одамларнинг, биринчи навбатда ёш-ларнинг онгу тафаккурини, маънавий оламини издан чикаришга каратилган бундай уриниш-ларнинг асл мох,иятини, уларнинг узок ва да-вомли, салбий окибатларини англаш ва бундай хавф-хатарларнинг олдини олиш бугунги кунда ута мух,им ах,амият касб этиб бормокда»2.

Глобаллашув жараёнида янги - «ахборот уруши» атамаси пайдо булди. Ахборот уруши (information war) - стратегик максадларни амалга ошириш учун ракибнинг ахборот майдонига информацион таъсир курсатиш х,аракатидир. Ахборот уруши ракиб саналган мамлакат рах,бариятига, унинг жамоатчилик ёки ди-ний ташкилотларига ва улар кабул киладиган карорларга таъсир курсатиш, ижтимоий фикр ва жамоатчилик онгини узига керакли йуналишда шакллантиришга уринишдир. Таъсир килишнинг асосий воситалари: босма ОАВ - нашрлар, ки-тоблар, электрон ОАВ - телевидение ва радио, турли дисклар, кинофильмлар, сериаллар ва интернет х,амда мобиль телефонлар х,исобланади.

Интернет-сайтларидан таркатилаётган ёт Fоялар ва ахборотларнинг ёшлар томонидан кабул килинаётганлиги ва унинг окибатлари жах,ондаги барча мамлакатлар халкларини х,ам ташвишга солмокда. Демак, узлуксиз ахборий окимнинг ах,оли, айникса, ёшлар онгига ижобий таъсири билан бирга, бир катор салбий таъсирлари х,ам мавжуддир. Бу, биринчидан, турли бузFунчи Fояларни тарFиб килувчи ахбо-ротлар халк менталитети, ёшларнинг эстетик

2 Каримов И.А. Ватанимизнинг боскичма-боскич ва баркарор ривожланишини таъминлаш - бизнинг олий максадимиз. 17-жилд. - Т.: «Узбекистон», 2009. -131-132-б.

диди, axлoк1ий мeъëpлapигa путуp eткaзиши, xaлкapo axбopoт oкимлapидa мaвжуд бyлгaн зУpaвoнлик, «oммaвий мaдaният», диний экcтpe-мизм вa кУпopувчилик, уpуш вa кoтилликлap, уз жoнигa cуикacд килиш вa пopнoгpaфик тacвиp-лapни тapFиб килувчи caйтлap, 6e^aë, yp-йикит фильмлap, ичкилик, тaмaки мaхcулoтлapининг peклaмaлapи улapнинг oнгигa caлбий тэъ-^p кypcaтиб, хaëтини издaн чикapишгa ca6a6 6УЛИШИ эхтимoлдaн хoли эмac. Шунингдeк, ëш-лapнинг ижтимoий oнги axбopoт xaвфcизлиги нуктaи нaзapидaн ëт мaфкуpaлap, мaдaниятлap тaъcиpигa тушиб кoлишигa oлиб кeлиши мум-кин.

Аxбopoт xуpужининг acocий мaкoни бyлгaн интepнeт тapмoFидa мaънaвий-мaъpифий тapFи-бoтни кучaйтиpиш, бу бopaдa ëшлap энг куп фoйдaлaнaдигaн ижтимoий тapмoклapдa п^-xoлoглap вa ëшлap ypтacидaги мулoкoтлapни тaшкил этиш aйни муддao. Чунки хoзиpги пaйтдa ëшлapнинг cиpлaшaдигaн, диллэшэди-гaн, дapдлaшaдигaни хэм интepнeт, ижтимoий тapмoклapдиp. Интepнeт ëшлapнинг мaдaний вa ижтимoий мocлaшувигa хэм ижoбий, хэм ^л-бий тaъcиpини куйидэгичэ кypcaтиши мумкин.

Интepнeтнинг ижoбий тaъcиp кypcaтувчи oмиллapи:

• ax6opo^a эгэ булиш имкoнияти;

• тэълим oлиш имкoнияти;

• мулoкoт имшнияти;

• уз-узини ифoдa этиш имшнияти;

• ижoдий pивoжлaниш;

• иш топиш имкoнияти;

• ижтимoийлaшув.

Интepнeтнинг caлбий жихaтлapи куйидэгичэ:

• экcтpeмизм, иpкчилик;

• пopнoгpaфия тapFибoти;

• дeпpeccив ëшлap oкими;

• тaнишувлap caйти, aлдoв, ишoнчcизлик;

• ceктaлap тaъcиpини ëйиш вэ хoкaзo.

Айтиш мумкинки, axбopoт xуpужлapининг

бундэй ^лбий тaъcиpлapини кaмaйтиpиш учун биp ^op муaммoлapгa eчим тoпиш зapуp. Ëшлapни axбopoт xуpужлapидaн химoялaш дe-гэндэ, купинчэ улapгa туpли axбopoтлap, xap xил caйтлap, фильмлap, гaзeтa вэ жуpнaллap-ни тэкиклэш кepaк, дeб тушунилэди. Биpoк бу уcуллap opкaли caмapaли нэтижэгэ эpи-шиб булмэйди. Шу бoиc, Иcлoм Kapимoвнинг «... мaънaвий-мaъpифий тapFибoт ишлapининг тaъcиpчaнлигини тэъминлэйдигэн зaмoнaвий инфopмaциoн вэ кoмпьютep тexнoлoгиялapини

кeнг жopий этиш, жэмиятимизнинг меф^эвий иммунитeтини кучaйтиpишгa ^этил^н ^мб-paли уcул-уcлублapни ишлэб чикиш, дэвлэт вэ жaмoaт тaшкилoтлapи учун тeгишли тэв^я вэ кУллaнмaлapни тaйëpлaш бугунги кундэ мухим вэзифэмизгэ эйлэниб бopaëтгaнини чу^ ту-шуниб oлишимиз зapуp»1 дeгaн фикpлapи эйни кундэ жудэ aхaмиятлидиp.

Koмпьютepлap вэ мoбиль aлoкa вocитaлapи-дэн acocaн ëшлap фoйдaлaниши вэ Узбeкиcтoн aхoлиcининг 60 фoизидaн купини хэм эйнэн ëшлap тэшкил этиши интepнeт вэ ундэги ижти-мoий тapмoклapнинг ëшлap хaëтидa тутгэн ypни вэ эхэмияти кэнчэлик юкopи экэнидэн дaлoлaт бepaди.

Xoзиpдa ëшлapни фэкэтгинэ мaмлaкaтимиз axбopoт-кутубxoнaлapидaги энъэнэвий 6oc-мэ нaшpлapдaги мэвжуд билимлap эмac, бэл-ки жaхoн axбopoт oлaмидaги мaълумoтлap хэм кизиктиpa бoшлaди. Эндиликдэ улapнинг дунë axбopoт oлaмигa киpиб бopиши, жaхoн ax-бopoт pecуpcлapидaн фoйдaлaнишлapи учун кeнг имкoният яpaтиб бepиш учун зaмoнaвий axбopoт тexнoлoгиялapидaн унумли фoйдa-лэниш зapуpaти туFилди. Бунинг учун мэвжуд axбopoт-кутубxoнaлap фoнди, улap oлиб 6op8-ëтгaн энъэнэвий иш уcуллapи eтapли булмэй Koлди. Анэ шулapни хиcoбгa oлгaн хoлдa ку-тубxoнaлap фoндини тaкoмиллaштиpиш, кутуб-xoнaшунocлик вэ библиoгpaфик жapaëнлapни aвтoмaтлaштиpишгa утиш билэн янгидэн-янги иш шaкллapини aмaлиëтгa жopий этиш лo-зим. Бу э^ уз-узидэн кeлaжaгимиз булгэн ëш aвлoднинг axбopoт oлишгa булгэн тэлэб вэ эхтиëжлapини тyлapoк кoндиpиш, aхoлининг бapчa кaтлaмлapини мэдэний, мэънэвий-мaъpифий, axлoкий кaдpиятлap aкc этгэн бocмa вэ элeктpoн хужжaтлap билэн тэъминлэш, улap-ни caклaш, кeйинги aвлoдлapгa eткaзиб бepиш учун шapт-шapoитлap яpaтиш зapуpaтини шл-тиpиб чикapaди.

Ёш aвлoд хaëтидa мeдиaмухит poлининг op^6 бopиши китoб укишгэ булгэн мунocaбaт-ни yзгapтиpиб юбopди. Бугун yкувчилapнинг мутoлaacи бocмa нaшpлap: китoблap, жуp-нaллap, гaзeтaлap, pиcoлaлapгинa эмac, бэлки кoмпьютep caвoдxoнлиги билэн бoFлик тapздa кeчмoкдa.

1 Kapимoв И.А. Юкеэк мбъэвият - eнгилмac куч. - Т.: «Мзънзвият», 2008. -127-б.

ЗAMOНAВИЙ TAЪЛИM / COBPEMEHHOE OБPAЗOВAНИE 2017, 2

Экран маданияти усмирларнинг мутолаа-сига кучли таъсир этиб, уларнинг китобхон-лик устуворликларини маълум даражада бел-гилаб бермокда. Ёшларнинг китобхонлик одат-ларининг тубдан узгариш жараёнида болалар китоб укишига хос тавсифларнинг барчаси жа-дал узгармокда. Мутолаа макоми узгарди — укувчилар китобга оммавий коммуникация во-ситаларидан бири сифатида карай бошладилар. Шунингдек, мутолаа давомийлиги хам узгарди — ёшларнинг буш вакти таркибида китоб му-толааси вакти кискарди, мутолаа характери узгарди — мутолаа кискарок, ахборот олиш-га каратилган, юзакирок булиб бормокда. Бун-дан ташкари, мутолаа репертуари хам узгарди. Китобхонлар мутолааси купрок иш юзасидан булиб, адабий асар укиётганлар хиссаси асо-сан мактаб дастури хисобигагина секин усиб бормокда1.

Ахборот-кутубхона муассасаларида ёшлар мутолаасига рахбарлик килиш, уларда ахборот билан ишлаш куникмаларини шакллантириш-да шундай муаммоларга дуч келинмокдаки, бу уз-узидан фаолият самарадорлигига узининг салбий таъсирини курсатмокда. Ахборот кутуб-хона ходимларини болалар укишига рахбарлик килиш, ахборот саводхонлигини шакллантириш-нинг турли усул ва шаклларини куллашда зарур куникма, компьютер саводхонлиги, интернет тармоFида ахборот билан ишлаш малакаси, бун-дан ташкари, ушбу муассасаларнинг моддий-техник базаси талаб даражасида эмаслиги турли кийинчиликларни келтириб чикармокда.

Юкорида келтирилган муаммоларни хал этишда ахборот-кутубхона муассасалари мод-дий-техник базасини мустахкамлаш масалала-рини куриб чикиш хамда муассаса ходимларини уз устида ишлаш, узаро тажриба алмашиш, илFор ахборот-кутубхона муассасалари иш таж-рибаларини оммалаштириш, уларнинг малака-сини ошириш масалаларига алохида эътибор бериш зарур.

Шунингдек, усмирлар ва ёшлар мутолааси, оилавий саводхонлик ва мутолаа, яъни оила-вий мутолаани ривожлантиришни устувор йуналишлар сифатида ажратиб, болаларнинг буш вактини китоб укишга жалб этиш лозим. Болаларнинг мактабда китоб укиши ва болаларнинг ахборот олиш маданияти хамда савод-

1 Абдулхаким Нурбой. Маърифат нимадир? Жахолат надир? // «Тафаккур», 2005, 3-сон. -4-б.

хонлигини ривожлантириш дастурлари, «Китоб-нинг олFа силжиши» ва ОАВ ёрдамида мутолаа макомини ошириш2, болалар учун радио ва те-левидениеда махсус дастурлар яратиш оркали ёшларимиз уртасида ахборот хавфсизлигини таъминлаш масаласида ижобий самарага эри-шишимиз мумкин.

Худди шунингдек, болалар ва ёшлар му-толаасини куллаб-кувватлаш учун интернет тармоFи берадиган янги имкониятлардан кенг фойдаланиш максадга мувофик. Ахборот-ресурс марказларида (АРМ) ташкил этилган интернет оркали мулокот шакли «онлайн»далиги ёшлар учун айни муддаодир. Онлайн мулокот мавзусининг мазмун-мохиятини очиб бериш, мулокотни ахамиятли ва кизикарли ташкил этиш максадида турли соха вакиллари - санъат ва адабиёт намояндалари, спортчилар, психо-логлар, хукукшунослар, шифокорлар, дието-логлар, «Зулфия» номидаги давлат мукофоти совриндорлари мехмон сифатида таклиф эти-лиши мумкин. Мулокотнинг онлайн иштирок-чиси бир вактнинг узида хам маълумот ола-ди, хам мулокотда иштирок этади. Нафакат юртимиздаги, балки хорижда тахсил олаётган узбекистонлик ёшларнинг хамда хорижлик ёшларнинг иштироки хам мулокотларнинг яна бир мухим жихатидир.

Ёшларни ахборот хавфсизлигини таъмин-лашнинг энг самарали таъсирчан воситалари-дан бири - АРМлар оркали Fоявий-мафкуравий тарFиботни туFри йулга куйиш, ёшларни кизик-тирадиган мавзуларда юксак даражадаги ах-боротларни тайёрлаш ва оммалаштиришдир. Хар бир ёшга мамлакат манфаатлари нуктаи назаридан мамлакатда хамда дунёда кечаёт-ган вазиятни туFри тахлил этиш ва бахолашга кумаклашиш учун шароит яратиш зарур. Бу бо-рада АРМларнинг жойлардаги жамоат ташки-лотлари билан хамкорлик алокалари хам яхши самара беради. Республикамиздаги ёшларнинг энг кузга куринган «Камолот» ёшлар ижтимоий харакати (ЁИХ) хам ёшларнинг муаммоларини урганадиган ва уларнинг ижтимоий фаолли-гини юксалтирувчи, мамлакатда ёшларга оид давлат сиёсатини амалга оширадиган ташки-лотлардан бири. Шундан келиб чиккан холда, «Камолот» ЁИХнинг жойлардаги булимлари

2 Зокирова М. Шарк Ренессанси: Урта Осиё Мовароун-нахрда равнак топган китобат санъати х,ак,ида. // «Маърифат», 2003 йил 21 июнь.

ЗАМОНАВИЙ ТАЪЛИМ / СОВРЕМЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ 2017, 2

билэн axбopoт-кутубxoнa муaccacaлapи билэн Xaмкopликдa зaмoнaвий axбopoт-кoммуникaция тexнoлoгиялapидaн фoйдaлaнгaн хoлдa мeдиa-мaхcулoтлapини яpaтиб, ëшлapни xoлиc вэ Xaккoний axбopoтлapдaн тeзкop xaбapдop килишгэ ^этил^н лoйихaлapни ишлэб чикиш хэм мэълум мaънoдa yкувчи-ëшлapни axбopoт xуpужлapидaн acpaшдa ижoбий нэтижэ бepaди.

Аxбopoт xуpужлapининг нaмoëн булиш шэкл-лapи вэ уcуллapи буйичэ эник тaвcифлaнгaн тaкдимoтлapни тaйëpлaб, pecпубликa буйичэ тapFибoт тaдбиpлapини тэшкил этиш, «юммэвий мэдэния^нинг жoзибaли кypингaн шaкллapи opтидaги фoжиaли, мудхиш кypинишлapдaн ëш-лapни вoкиф килиш АРМ хэмдэ мэктэб кутубxo-нaлapи эътибop ^этиши лoзим булгэн мэ^-лaлapдaн биpидиp.

Бу бopaдa АРМлap yкувчи-ëшлap мэфку-paвий иммунитeтини шaкллaнтиpиш, axбopoт xaвфcизлигини тэъминлэшдэ куйидaгилapни эмэлгэ oшиpишини тэв^я этэмиз:

• ëшлapимизнинг диди, oнг-у шууpигa тэъ-cиp килэдигэн, кeлaжaк aвлoд мaнфaaтлapини Xимoя килишгэ ^этил^н, дэвлэт cиëcaтининг мaзмун-мoхиятини шapхлaб, axбopoт xуpужлa-pи мoхиятини pyйи-pocт oчиб бepaдигaн, шлэ-жэк aвлoдни кизиктиpaдигaн caвoллapгa жaвoб булэдигэн мaвзулapни тeзкop ëpитиш хэмдэ ëшлap муaммoлapини шнг кaмpoвдa тэнкидий-тэхлилий ëpитaдигaн мeдиaмaхcулoтлapни тaйëpлaш;

• ëшлapгa oид мaвзулapдa кэлэм тeбpaтa-дигэн ëш пpoфeccиoнaл вэ хaвacкop жуpнaлиcт вэ ижoдкopлapни биpлaштиpиш, жуpнaлиcтикa

coхacидa уcтoз вэ шoгиpд aнъaнaлapни дaвoм эттиpишгa xизмaт килэдигэн aмaлиëтчи жуpнa-лиcтлap билэн дoимий paвишдa укув куpcлapи тэшкил этиш;

• фукapoлик жэмияти pивoжлaниши, эмэлгэ oшиpилaëтгaн иcлoхoтлap вэ ëшлapгa яpaтилa-ëтгaн имкoниятлapни узидэ эш эттиpгaн 8x6o-poтлapнинг мэмлэкэтимиз худудидэ узэтили-шини тaъминлaйдигaн axбopoт pecуpc бaзacи-ни яpaтиш, АРМнинг мeдиaтaъcиp вocитaлapи, уcуллapи, cтpaтeгияcини эник бeлгилaб, мaxcуc мeдиa-лoйихaлapни ишлэб чикиш.

Хулoca килиб шуни эйтиш мумкинки, ин^н, унинг кaдpиятлapи, шaxcнинг кaмoл топиши вэ мэънэвий жихэтдэн юкcaлишини тэъминлэш, улapни туpли axбopoт xуpужлapидaн acpaш, ycиб кeлaëтгaн ëш aвлoдни бapкaмoл, хap то-мoнлaмa билимли килиб тapбиялaш бугунги кундэ хэкли paвишдa мэънэвият пoйдeвopи дeб эътиpoф этилмoкдa.

Шу ypиндa АРМ вэ кутубxoнa xoдимлapи Укувчилapнинг axбopoтни ижoбий жихэтдэн ca-paлaй oлaдигaн, axбopoт мэдэниятигэ эгэ, чукуp фикp килэ oлaдигaн, тepaн aнглaйдигaн ëшлap булишигэ эътибop ^эт^н хoлдa, ëшлapдa мaфкуpaвий иммунитeтни шaкллaнтиpиш, мил-лий Foя тapFибoтини изчил дaвoм эттиpиш эйни муддaoдиp.

Юкopидa кypcaтиб утилгэн хoлaтлapнинг Kapop тoпиши, шунингдeк, тaълим-тapбия жэ-paëнидa ëшлapдa миллий Fуpуp туЙFуcини шaкллaнтиpиш мacaлacигa aлoхидa эътибop Kapaтилиши глoбaллaшув шapoитидa тapбия жapaëнининг мувэффэкиятини тэъминлэйди.

Ддабиётлар руйхати:

1. Kapимoв И.А. Вэтэнимизнинг бocкичмa-бocкич вэ бapкapop pивoжлaнишини тэъминлэш - бизнинг oлий мэ^эдимиз. 17-жилд. - Т.: «Узбeкиcтoн», 2009.

2. Kapимoв И.А. Юкcaк мэънэвият - eнгилмac куч. - Т.: «Мэънэвият», 2008.

3. Зoкиpoвa М. Шapк Рeнeccaнcи: Уpтa Оcиë Мoвapoуннaхpдa paвнaк тoпгaн кито-бэт caнъaти хэкидэ. II «Мaъpифaт», 2003 йил 21 июнь.

4. Абдулхэким Нуpбoй. Мaъpифaт нимaдиp? Жaхoлaт нaдиp? II «Тaфaккуp», 2005 йил 3-coн.

ЗAMOНAВИЙ TAЪЛИM / COBPEMEHHOE OБРAЗOВAНИE 2017, 2

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.