Научная статья на тему 'Ёшларда Ватан манфаатига йўналтирилган шахсий мақсадларга эгалик ҳиссини тарбиялаш'

Ёшларда Ватан манфаатига йўналтирилган шахсий мақсадларга эгалик ҳиссини тарбиялаш Текст научной статьи по специальности «История и археология»

CC BY
212
54
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
ёшлар сиёсати / демократик жараёнлар / мафкуравий иммунитет / ватанпарварлик тарбияси / эътиқод / идеаллар / фуқаролик жамияти / young politic / democratic processes / ideological immunity / patriotic education / trust / civil society

Аннотация научной статьи по истории и археологии, автор научной работы — М. Арипова

Мақолада ёшлар фаолияти ва жамият тараққиёти ўзаро боғлиқлиги, ёшлар ислоҳотларнинг фаол иштирокчиси, демократик жараёнларни ривожлантирувчи муҳим қадриятлардан бири эканлиги ҳақида фикрлар баён этилган, уларнинг ижтимоий-демографик қатлам сифатидаги хусусиятларига таъриф берилган.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

BREEDING OF STIPULATION SENSE OF YOUNG’S DEVOTED TO NATIVE LAND

Author discussing about interrelationship of young people activity and society development, about of young as active participants of reforms and one of the most important directions of democracy processes development.

Текст научной работы на тему «Ёшларда Ватан манфаатига йўналтирилган шахсий мақсадларга эгалик ҳиссини тарбиялаш»

М. Арипова,

Узбекистон давлат жах,он тиллари университети доценти, педагогика фанлари номзоди

ЁШЛАРДА ВАТАН МАНФААТИГА ЙУНАЛТИРИЛГАН ШАХСИЙ МА^САДЛАРГА ЭГАЛИК ЩСИНИ ТАРБИЯЛАШ

М. АРИПОВА. ЁШЛАРДА ВАТАН МАНФААТИГА ЙУНАЛТИРИЛГАН ШАХСИЙ МАЦСАДЛАРГА ЭГАЛИК ЦИССИНИ ТАРБИЯЛАШ

АННОТАЦИЯ

Мак,олада ёшлар фаолияти ва жамият тарак,к,иёти узаро боFлик1лиги, ёшлар ислох,отларнинг фаол иштирокчиси, демократик жараёнларни ривожлантирувчи мух,им к,адриятлардан бири эканлиги х,ак,ида фикрлар баён этилган, уларнинг ижтимоий-демографик к,атлам сифатидаги хусусиятларига таъриф берилган.

Таянч иборалар: ёшлар сиёсати, демократик жараёнлар, мафкуравий иммунитет, ватанпар-варлик тарбияси, эътик,од, идеаллар, фук,аролик жамияти.

М. АРИПОВА. ВОСПИТАНИЕ ЧУВСТВА ЛИЧНОЙ ЗАИНТЕРЕСОВАННОСТИ МОЛОДЁЖИ, НАПРАВЛЕННОЕ ВО БЛАГО РОДИНЫ

В статье автор размышляет о взаимосвязи деятельности молодёжи и развития общества, о молодёжи как активном участнике реформ и одним из важнейших аспектов развития демократических процессов.

Ключевые слова: политика молодёжи, демократические процессы, идеологический иммунитет, патриотическое воспитание, вера, гражданское общество.

M. ARIPOVA. BREEDING OF STIPULATION SENSE OF YOUNG S DEVOTED TO NATIVE LAND

Author discussing about interrelationship of young people activity and society development, about of young - as active participants of reforms and one of the most important directions of democracy processes development.

Keywords: young politic, democratic processes, ideological immunity, patriotic education, trust, civil society.

Ёшларнинг ижтимоий-демографик узига хос цатлам сифа-тида уз хоциш-иродаларини эркин намоён этишлари, билим, ацлий салоцият, цаётий тажриба, цуцуций саводхонликлари ва уз цуцуцларини муцофаза цила билишлари уларнинг жами-ятдаги мавцеларини белгилайди.

ЗАМОНАВИЙ ТАЪЛИМ / СОВРЕМЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ 2014, 1

Ёшлар янгидан барпо килинаётган фукаролик жамиятининг ажралмас кисмидир. Ёшлар ташкилотларининг урни ва ах,амияти мамлакат ижтимоий, иктисодий ва сиёсий тузумидаги ислох,отлар жараёнлари билан боFлик равиш-да ривожланиб келди. Бозор иктисодиётини шакллантириш ва, умуман, утиш жараёни-га хос булган мураккаб, зиддиятли х,олатлар х,амда уларнинг окибатлари ёшлар мавкеи ва жамиятдаги урнига х,ам уз таъсирини утказди. Давлат сиёсати мана шундай мураккаб жа-раёнларда ёшларни х,ар томонлама куллаб-кувватлаш, улар салох,иятининг ёркин намоён булиши учун зарур шароит яратиш чорала-рини курди. Натижада ёшлар ислох,отларнинг фаол иштирокчиси, демократик жараёнларни ривожлантирувчи мух,им кадриятлардан би-рига айланди.

Утиш даври булган 1991-2000 йилларда амалга оширилган ислох,отлар жараёнининг узига хосликлари ва кийинчиликлари маъна-вий, мафкуравий ва сиёсий х,ужумларга зарба бериш, ёшлар тафаккуридаги иккиланишлар, деструктив ва девиант кайфиятларнинг олди-ни олиш, уларни х,ушёрликка даъват этиш каби масалаларни кенг куламда камраб олди. Ёшлар муаммоларига хос ана шу жараёнлар мох,ияти ва вазифалар кулами, ёшларнинг ушбу таъкид-ланган жараёнларда кандай иштирок этиши, нималарга эътибор бериши, кандай вазифа-ларни уз зиммасига олиши, ушбу вазифаларни ёшларнинг кайси институтлари ва тизимлари бажариши лозимлигини аниклаш, х,ар бир ёш авлод х,аётини йулга куйиш ва жамият х,аёти билан узвий боFлаш, бу сох,адаги ишлар са-марадорлигини таъминлаш ёшлар масалала-рини сиёсий тадкикотларнинг мух,им катего-рияси сифатида шакллантирилишига имкон яратади. Мустакиллик йилларида х,ам сон, х,ам сифат нуктаи назаридан тула шакллан-ган ва такомиллашиб келаётган ёшлар билан ишлаш институтлари жамият тараккиётида тутган урнига кура давлат ва жамият риво-жининг мустах,кам таянчига айланди. Шунга кура, ёшлар сиёсатини амалга ошириш мунта-зам равишда мамлакат эх,тиёжларини илмий-назарий тадкик килиш, ёшларнинг карашлари, эътикодлари, ^аётий позицияси ва жамиятдаги урни туFрисида доимий мониторингни амалга ошириш, салбий х,олатларнинг олдини ола билиш каби йуналишлар борасида илмий

тадкикотлар олиб борилишини талаб килади. Барча давлатлар ёшлар учун имтиёзлар ти-зимини ишлаб чикиш ва куллаш, улар ташаб-буслари учун кулай имкониятлар яратиш, ёшларни давлат ва жамият курилиши ишларига жалб этиш масалаларини устувор вазифалар каторига кушади. Хозирги глобаллашув шаро-ити жамият ^аётидаги иктисодий, мафкуравий, ижтимоий зиддиятларнинг кескинлашган даври булиб, ёшларни мамлакатнинг ижтимоий, илмий-маърифий, сиёсий х,аётига интеграция-лашувини таъминлаш борасида маълум саъй-х,аракатларнинг амалга оширилишини такозо этади.

Узбекистон Республикасидаги ёшлар сиё-сатига асосланган саъй-х,аракатлар тизими давлат ва шахс, давлат ва фукаролик жамия-ти, давлат ва оила устуворлиги, унинг х,имояси, давлат ва миллий хавфсизлик, давлат ва маф-кура, давлат ва таълим-тарбия, давлат ва ах,оли саломатлиги, давлат ва хотин-кизлар, давлат ва ёшлар каби узаро алокадор ва узаро мутаносиб ижтимоий-сиёсий вокеликларнинг изчил, ^амнафас ва бир-бирини тулдирган объективлигидан иборатдир. Шу билан бир-га, давлат уз сиёсатини амалга оширар экан, табиий равишда ёшлар катламини унинг та-янчи ва истикболини белгилаб берувчи асос сифатида кабул килади. Ёшлар давлатнинг энг мух,им ижтимоий-инсоний кадриятларидан ^исобланади. Шу боис, давлат сиёсатининг ёшлар масаласидаги мох,ияти ёшлар ва де-мократик кадриятлар, ёшлар ва миллий онг, ёшлар ва миллий узликни англаш, ёшлар ва инсон х,укуклари, ёшлар ва иктисодиёт тако-мили, ёшлар ва шахс, ёшлар ва фукаролик жа-мияти, ёшлар ва оила устуворлиги, ёшлар ва миллий хавфсизлик, ёшлар ва мафкура, ёшлар ва таълим-тарбия, ёшлар ва саломатлик, ёшлар ва хотин-кизлар каби аник категориялар мажмуидан иборат булган ижтимоий-сиёсий мазмунга айланади.

Маълумки, бугунги кунда мамлакатимиз-да ёшлар ах,олининг асосий кисмини таш-кил килади. Давлат ёшлар сиёсати ана шу купмиллионли ах,оли катламини янгиланиш жараёнларида куллаб-кувватлаш, улар ман-фаатларининг тула намоён булишини таъминлаш максадига каратилган. Демак, мамлакат ах,олисининг ярмидан купроFи болалар ва ёшлардан иборат булар экан, уларнинг жами-

ЗАМОНАВИЙ ТАЪЛИМ / СОВРЕМЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ 2014, 1

ят x1aëтидaги ypни, вaзифaлapи, мaк1caдлapи вa интилишлapини илмий тэхлилдэн уткэзиш cиëcий тaдкикoтлapнинг мухим йyнaлишигa aйлaнaди.

Ëшлap cиëcaти жaмиятдaги мaвжуд иpк-лap, хaлклap, миллaтлap, туpли ижтимoий кaтлaмлap вa cинфлap дoиpacидa жapaëнлap-ни aнглaш вa бaхoлaшнинг бутунлaй янги тэ-мoйиллapи вa мeзoнлapи, шaкл вa уcуллapи ишлaб чикилишини тaкoзo этaди. Шундaй экaн, жaмият pивoжи вa тaкoмилигa бoFлик бapчa муaммoлapнинг киëcий-нaзapий тэхлилини ëшлap кoнтeкcтидa, улapнинг муaммoлapини эътибopгa oлмacдaн, улapнинг хoлaтини тэхлил килмacдaн туpиб тyFpи хэл этиб бyлмaйди. Ёш-лap жaмият coциaл-ижтимoий хoлaтининг aник вa peaл пapaдигмacи cифaтидa унинг пoзитив, кoнcтpуктив вa нeгaтив жapaëнлapгa aдeквaт тapздa уз мунocaбaтини билдиpaди. Шу бoиc, дaвлaт cиëcaти oмиллapини бeлгилaш, улap-ни peжaлaштиpиш, жaмиятни мoдepнизaция килиш вa либepaллaштиpиш жapaëнлapидa ëшлap мacaлaлapи cиëcий тaдкикoтлapнинг дoимo дoлзapблик кacб этaдигaн ижтимoий-cиëcий кaтeгopияcи cифaтидa бaхoлaнaди.

Миллий дaвлaтчиликнинг тиклaниш жэ-paëнлapи хэмдэ тapaккиëтнинг "yзбeк мoдe-ли" жopий этилaëтгaн, "кучли дaвлaтдaн куч-ли жaмиятгa Утиш" тaмoйили aмaл килaëтгaн дaвpдa ушбу мaкcaдлapни узининг хaëт мэз-мунигэ aйлaнтиpгaн янги aвлoдгa бyлгaн тэ-лaб биp нeчa 6op opтaди1. Нeгa дeгaндa, уз иcтиклoли вa oзoдлигининг кaдpини билмэй-дигaн, уни x1имoя килишгa куpби eтмaйдигaн, муcтaкилликкa кapши мaвжуд туpли тaхдидлap мox1иятини тушунмaйдигaн, миллий узликни aнглaш вa тapaккиëтни тaъминлaб 6epa oл-мaйдигaн aвлoд '^ч кaчoн эpкин яшaй oл-мaйди, кимгaдиp итoaт килишгэ, буйин эгишгa мaжбуp бyлaди"2.

Му^килликнинг илк йиллapидa, унинг мукappap вa уткинчи бyлгaн кийинчиликлapи

1 Kapимoв И.А. Ашоий мaкcaдимиз - юpтимиздa эp-кин вa сбсд, фapoвoн хaëт бapпo этиш йулини кэтъият билaн дaвoм эттиpишдиp. Пpeзидeнт Иелсм Kapимoв-нинг Узбeкиcтoн Pecпубликacи ^не^ту^я™ кэбул килингaнининг 15 йиллигигэ бaFишлaнгaн тэнтэнэли мapocимдaги мaъpузacи. II «Хэлк оузи», 2007 йил 8 дe-кaбpь.

2 Kapимoв И.А. Миллий apмиямиз - муатэкиллигимизнинг, тинч вэ ocoйиштa хaëтимизнинг му^и^м кaфoлaтидиp.

- Т.: «^e^c^», 2003. -30-б.

билэн бoFлик Xoлдa, мэмлэкэтдэ pивoжлa-нишнинг aйpим кypcaткичлapи пacaйди. Аммo эйнэн шу йиллapдa ëшлapнинг ижтимoий, икти^дий, ^укукий, cиëcий, тиббий, мэънэ-вий эx1тиëжлapини кoндиpишгa кapaтилгaн 70 дэн opтик фapмoнлap, кapopлap, кoнунлap вэ бoшкa туpдaги диpeктив хужжaтлap кэбул килинди.

Мэмлэкэтдэги иcлoхoтлapнинг эмэлгэ oшиpилишини тэлэб этгэн ижтимoий тэнг-лик эи^ли хэмдэ утиш жapaëнигa xoc булгэн муaммoлap ëшлap мaвкeигa ижoбий тaъcиp-лap билэн биpгaликдa, ^лбий тaъcиpлap-ни хэм уткэзди. Мэмлэкэт муcтaкиллигининг эълoн килиниши вэ Узбeкиcтoннинг жaхoн хэмжэмиятигэ cувepeн дэвлэт ^фэтидэ киpиб бopиши билэн aлoкaдop тapздa ëшлap oнгидa уз мэмлэкэти тaкдиpи бopacидa куйиниш, фaxp вэ ифтиxop, туpли мaдaний-мaъpифий тaдбиp-лap, cпopт муcoбaкaлapи вэ yйинлapидa эpи-шилгэн ютуклapдaн Fуpуpлaниш, oнa Вэтэни-ни эъзoзлaш, уз миллэтигэ aлoкaдopлигидaн xуpcaндлик, билим вэ илмий имкoниятлapи-нинг бex1aд ycгaнлигидaн ceвинч вэ кeлaжaккa ишoнч туЙFулapи утиш жapaëнлapидaги ëшлap мaвкeигa ниcбaтaн булгэн тaъcиpнинг ижoбий oкибaтлapи эди.

Шу билэн биpгa ëшлap opacидa бэъзи ëт Foялapнинг тapкaлиши, улapнинг туpли зэ-papли диний oкимлapгa киpиб кoлиши, ëшлap мaфкуpacидa юзэгэ кeлгaн бушлик х^лэти, ëш-лap opacидa улap caлoмaтлигининг кушaндacи булгэн зapapли oдaтлap, ОИТС, нapкoмaния, тoкcикoмaниянинг тapкaлиши, жинoятчилик-нинг opтиши, ишcизлик вэ унинг нэ^жэ^дэ юзэгэ кeлгaн ижтимoий кecкинлик, ëшлapдa бeкapopлик кaйфиятлapининг opтиб бopиши, уз тaкдиpидaн нopoзилик кэби вaзиятлap мл-бий хoлaтлapдaн хиcoблaнaди.

Ëшлap хaëтидaги caлбий хoлaтлapнинг ку-чэйиши тэбиий paвишдa дэвлэт бoшкapуви opгaнлapигa ниcбaтaн нopoзилик кэйфиятлэ-pининг пaйдo булишигэ oлиб кeлaди, улap-ни жэмиятдэги бapкapopлик вэ бунëдкopлик фaoлиятидaн чeтгa тopтaди, уpуF-aймoкчилик, тэниш-билишчилик, пopaxУpлик, кoppупция Xoлaтлapи aca купинчэ ëшлapнинг xaë^a кизи-кишлapини cyндиpaди. Бундэй пaйтлapдa улap тaфaккуpидa хaëтнинг paнг-бapaнглигидaн ^pa, дунëни oк-Kopa бyëклap opкaли ^иш вэ энглэш, пeccимиcтик кaйфиятлap кучэяди.

ЗAMОHAВИЙ TAЪЛИM / CОВRЕMЕHHОЕ ОБRAЗОВAHИЕ 2014, 1

Ёшлар уртасидаги маънавий кашшоклик, энг аввало, моддий таъминотнинг хаётий мезонга айланганлиги, молиявий эхтиёжни юкори дара-жага куйиш, индивидуализм Fояларининг усиб бориши, пул топиш максадида жиноятдан хам бош тортмаслик, калтабинлик, бокимандалик, ашёбозлик, журъатсизлик, масъулиятдан кочиш, манфаатпарастлик, худбинлик, сиёсий онгнинг паст савияда эканлиги каби хусусият-лар билан белгиланади.

Узбекистон Республикасида амалга оши-рилган ёшлар сиёсатининг тарихий-сиёсий омилларини илмий тадкик этиш масаласи куйидаги вазифаларнинг ечимини топиш ва уларни тах,лил этиш муаммоларини уз ичига камраб олади:

- ёшлар сиёсати буйича Президент Фар-монлари, асарлари, нутклари ва чикишларини урганиш, йиFиш ва тахлил килиш;

- ёшлар сиёсати буйича Узбекистон Конун-чилиги ва унинг амалиёти, давлат хужжатлари, директив актлар ва улар мониторингини утказиш;

- ёшлар сиёсати буйича бош тамойиллар хусусиятларини урганиш ва уларни илмий тахлил этиш;

- ёшлар сиёсатини амалга оширувчи давлат ва фукаролик жамияти институтларининг фаолиятини хамда уларнинг истикбол ривож-ланиш хусусиятлари, улар фаолиятини тако-миллаштириш йулларини тахлил этиш;

- жамият тараккиётидаги ёшлар масалала-ридаги вужудга келган муаммолар тахлилини амалга ошириш;

- ёшлар масалаларидаги муаммоларнинг конуний ечимлари ва истикбол йуналишларни белгилаш;

- ёшлар сиёсатини ривожлантириш буйича илмий асосланган тавсиялар тизимини ишлаб чикиш.

Шу билан бирга, таълим, касбий малака, мехнат, маданият, демократик кадриятларни англаш, ижтимоий ва сиёсий онг, дин ва эътикод, мафкура масалаларида ёшлар урта-сида турли кайфиятлар, карашлар ва х,олат-ларнинг мавжудлиги, айникса, мазкур масала-ларда узаро карама-карши муносабатларнинг кескинлашуви давлат ва жамиятдан мунтазам, максадли, манзилли, изчил, услубий жихатдан туFри танланган фаолият олиб борилишини такозо этади.

Ёшлар масалаларининг мухим жихатларидан бири шундаки, ёшларнинг маълумоти, зиё-лилик даражаси, заковати, салохияти, одоб-ахлоки, зукколиги, харакатчанлиги ва ши-жоати, узгаришларга тайёрлиги ва уларни кабул килиш хусусиятлари жамиятнинг уму-мий тараккиёт даражаси меъёрини белгилай-ди. Лекин бошка тарафдан, жамият, айникса, унинг иктисодий такомили, ижтимоий адолат мезонлари, илмий-техник тараккиёт даражаси, ахборотлашув, баркарорлик омиллари, жамият аъзолари орасида фукаролик келишувининг мавжудлиги ёшлар такомилини таъминлаб бе-рувчи мухим асослардан хисобланади. Демак, келажакда жамиятнинг кандай булиши ёш-ларга боFлик ижтимоий вокеликдир. Кандай ёшлар жамиятни шакллантириши эса жамиятнинг ёшларга булган эътиборига боFлик жих,ат хисобланади. Шунингдек, ёшлар ва жамият тараккиёти узаро боFланган ва узвийлик касб этган ижтимоий-сиёсий категория булиб, ёшлар онгида х,укм сурган кайфият ва орзулар бевосита келажак жамият тараккиёти омилларини белгилаб беради.

Шундай экан, талаба-ёшларда узининг кун-далик х,аётини англаш, уларнинг масъулиятини кучайтириш, жамият кувончи ва ташвишлари-ни ^ис этиш, ёшлар ва жамият уртасидаги му-таносиб ва х,амкорликка асосланган муноса-батларни шакллантириш максадида иншолар куриги, токшоу, давра сух,батлари, ^ужжатли фильм мух,окамаси, слайд-шоулар конкурси тарзида утказиладиган тадбирларни купрок ташкил этиш максадга мувофикдир. Масалан, "Миллат ру^идаги бунёдкорлик" мавзусида-ги тадбирни утказишда дастлаб юртбошимиз И.А.Каримовнинг "Юртимизда миллатлар ва динлараро тинчлик-тотувликни мустах,камлаш, маънавий ва ахлокий тарбияни кучайтириш, тарихий илдизларимизга, миллий узлигимизга кайтиш, а^олининг сиёсий онги ва хукукий маданиятини оширишга доир аник максадга йуналтирилган ишларимиз мухим ахамият касб этганини таъкидлаш жоиз", деган сузларининг мохиятини очиш, президентимиз фикрларидан келиб чикиб, миллат тушунчаси ва равнаки, турмуши, тили, маданияти ва айникса, унинг рухидаги бунёдкорлик хакида суз юритиш, шунингдек, узбек миллатининг келиб чикиши -миллат сифатида шаклланиш тарихи, Амир Темурнинг марказлашган давлат тузиш ва уни

ЗАМОНАВИЙ ТАЪЛИМ / СОВРЕМЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ 2014, 1

бoшкapишдaги мaхopaти, шу билэн биpгa, муcтaкилликкa эpишиш туфэйли мэмлэкэти-мизнинг жaхoнгa юз тутгэнлиги хэкидэги мэъ-лумoтлapни бepиш мухим эхэмиятгэ эгэ.

Мaзкуp тaдбиpлap тaлaбa-ëшлapдa куйи-дэги cифaтлapни шaкллaнтиpиш учун хизмэт килэди:

- тaлaбaлapдa oнгли интизoмни тapбиялaш билэн биpгa, улapнинг жэмият aъзoлapигa хуpмaт билэн мунocaбaтдa бyлишлapигa эpи-шиш;

- тaлaбaлapни жэмиятдэ уз ypнини топиш-гэ, унинг кувoнч вэ тaшвишлapи билэн биpгa булишгэ интилиш туЙFулapини уЙFoтиш;

- тaлaбaлapдa жэмиятдэги yзгapишлapгa эътикoд вэ ишoнч, муа^^м иpoдa билэн му-нocaбaтдa булишни тapбиялaш;

- уз xaтти-хapaкaтлapи, хулки, oдoби билэн хэммэгэ ypнaк булишгэ чaкиpиш;

- жэмият pивoжи учун интeллeктуaл caлoхиятини кeнгaйтиpиш, зaмoн билэн хэм-нaфac хapaкaт килиш, фaoл булиш;

- жэмиятдэ тинчлик вэ ocoйиштaликни муcтaхкaмлaшгa хиcca кушиш;

- тaлaбaлapдa хaëтдaги вoкea-хoдиcaлapгa oнгли вэ coFлoм мунocaбaтни шaкллaнтиpиш;

- aждoдлapимизнинг бoй мэънэвий мepocи инcoнлapгa ишoнч, интилиш, куч-куввэт бэхш этишини тaлaбaлapгa тушунтиpиш;

- тaлaбaлapгa инcoннинг жэмиятдэги ypни унинг эклий caлoхиятигa, хaлoл мeхнaтигa, тaдбиpкopлигигa бoFликлигини тушунтиpиш;

- тaлaбaлapдa oдaмийлик, aдoлaтпapвap-лик, ^мимийлик, хaлoллик, тyFpиcyзлик кэби фaзилaтлap эгэ^ булишгэ интилишни шэк-ллaнтиpиш.

Xулoca ypнидa шуни эйтиш жoизки, ëшлap oнгидa oлий мэънэвий кaдpиятлapдaн булгэн вэтэн, шaxc, миллэт, aдoлaт, хэкикэт, бopликни энглэш кaбилapни шaкллaнтиpиш дoимий из-лэнишни вэ изчил фaoлият oлиб бopишни тэ-лэб этэди. Шу нуктэи нaзapдaн, ëшлap oнги-дэ фукapoлик мacъулиятини шaкллaнтиpмaй туpиб, янги жэмиятни яpaтиб булмэйди. Дe-мэк, тэълим жapaëнининг xap биp бocкичидa фукapoлик тэълими xуcуcиятлapини ^нгди-pиш вэ тэъминлэш, фукapoлик тэълимининг миллий вэ умумбaшapий кaдpиятлap acocидa-ги илмий нaзapияcини яpaтиш хэм ижтимoий-cиëcий жихэтдэн зapуp вэзифэгэ эйлэнди.

Ддабиётлар:

1. Kapимoв И.А. Аш^й мaкcaдимиз - юpтимиздa эpкин вэ oбoд, фapoвoн хaëт бapпo этиш йулини кэтъият билэн дaвoм эттиpишдиp. Пpeзидeнт Иcлoм Kapимoв-нинг Узбeкиcтoн Pecпубликacи Koнcтитуцияcи кэбул килингэнлигининг 15 йиллигигэ бaFишлaнгaн тэнтэнэли мapocимдaги мaъpузacи. II «Хэлк cyзи», 2007 йил В дeкaбpь.

2. Kapимoв И.А. Миллий apмиямиз - муcтaкиллигимизнинг, тинч вэ ocoйиштa хaëтимизнинг муа^^м кaфoлaтидиp. - Т.: «i^e^c^m» 2003.

3. Kapимoв И. Ëшлapимиз - хэлкимизнинг ишoнчи вэ тэянчи. - Т. «Мэънэвият», 2006.

ЗAMОHAВИЙ TAЪЛИM / CОВRЕMЕHHОЕ ОБRAЗОВAHИЕ 2014, 1

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.