Научная статья на тему 'ЎЗБЕКИСТОН – УМУМИЙ УЙИМИЗ'

ЎЗБЕКИСТОН – УМУМИЙ УЙИМИЗ Текст научной статьи по специальности «СМИ (медиа) и массовые коммуникации»

CC BY
217
22
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
миллатпарварлик / миллатчилик / этник гуруҳлар / кучли фуқаролик жамияти / миллий тотувлик / миллий маданий марказлар / диний бағрикенглик / умуминсоний қадриятлар / ирқчилик. / nationalism / nationalist / ethnic groups / strong civil society / national harmony / national cultural centers / religious tolerance / universal values / racism.

Аннотация научной статьи по СМИ (медиа) и массовым коммуникациям, автор научной работы — Акмалжон Комилов, Мухаммаджон Болтабоев

Ушбу мақолада мустақиллик йилларида Ўзбекистонда олиб борилган миллатлараро тотувлик ва диний бағрикенглик ғояси акс этган.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

UZBEKISTAN IS OUR COMMON HOME

This article reflects the idea of interethnic harmony and religious tolerance in Uzbekistan during the years of independence.

Текст научной работы на тему «ЎЗБЕКИСТОН – УМУМИЙ УЙИМИЗ»

УЗБЕКИСТОН - УМУМИЙ УЙИМИЗ

Акмалжон Комилов Мухаммаджон Болтабоев

Фаргона давлат университети

АННОТАЦИЯ

Ушбу маколада мустакиллик йилларида Узбекистонда олиб борилган миллатлараро тотувлик ва диний багрикенглик гояси акс этган.

Калит сузлар: миллатпарварлик, миллатчилик, этник гурухлар, кучли фукаролик жамияти, миллий тотувлик, миллий маданий марказлар, диний багрикенглик, умуминсоний кадриятлар, иркчилик.

UZBEKISTAN IS OUR COMMON HOME ABSTRACT

This article reflects the idea of interethnic harmony and religious tolerance in Uzbekistan during the years of independence.

Keywords: nationalism, nationalist, ethnic groups, strong civil society, national harmony, national cultural centers, religious tolerance, universal values, racism.

КИРИШ

Маълумки, миллатпарварлик - инсоният тараккиётида миллатларнинг урни ва ахамиятини тугри тушуниш, Ер юзининг хар бир бурчагида мавжуд миллатларни тили, турмуш тарзи, ирки, ташки киёфаси, урф-одатлари, дини, маданиятининг узига хос томонларидан катъи назар, хурмат килиш, уларнинг озодлиги, тенглиги, гуллаб-яшнаши учун шарт-шароитлар яратиб бериш тарафдори булиш.

Миллатпарварлик хар бир кишидан миллатлар ва миллий муносабатлар сохасида чукур билимли булишни, миллатлар инсоният тарихида, унинг моддий ва маънавий маданиятининг шаклланишида, хозирги замон цивилизациясининг ривожланишида жиддий мавкега эга эканлигини билишни такозо этади. Миллатпарварлик барча миллатларга баробар хурмат билан караш, демакдир.

АСОСИЙ КИСМ

Уз миллатини бошка миллатлардан афзал куриб, унга имтиёзлар беришни талаб килиш ёки аксинча, уз миллатига, унинг тили ва маданиятига бефарк караш миллатпарварлик коидаларига зиддир. Шу билан бирга, миллатпарварлик барча миллатларни, уларнинг фарк ва тафовутларини хисобга олмай туриб

тенглаштиришни инкор этади. Х,ар бир миллатга булган муносабат шу миллатнинг истикомат килиб турган муайян шароитлари, тарихи, унинг шу асосда бошка миллатлар билан узаро муносабатларига боглик.

Миллатлар хам инсонлардек хилма-хил ва турли-туман булганлиги боис, миллий муносабатларда, хар бир миллатга нисбатан сиёсат утказишда нихоятда эхтиёткорлик, муомала маданияти ва эътиборчанлик талаб килинади. Х,ар бир инсоннинг миллатпарварлиги авваламбор унинг уз миллатига, унинг тилига, маданиятига, анъаналари, урф-одатлари ва расм-русумларига булган муносабатида намоён булади.

Мустакил Узбекистоннинг юксалиши, узбек миллати гуллаб-яшнашининг тарафдори булган хар бир инсон миллатпарварлик коидаларига содик булиши керак. Чунки, давлатимизнинг келажаги, биринчи навбатда, узбек миллатининг уюшкоклиги, гурури, тадбиркорлиги хамда миллий худудимизда истикомат килиб турган хар бир кишининг, миллати, дини, тили ва эътикодидан катъи назар, кунглини ола билиш, уни умуммиллий мафкурамиз атрофида бирлаштиришга, жипслаштиришга боглик.

Миллатлараро тотувлик гояси сайёрамизда яшаётган 1600 дан зиёд этник гурухларнинг тенг хукуклилик, узаро хурмат ва хамкорлик асосида тинч-тотув яшаш гоясидир. Миллатлараро тотувлик гояси миллатпарварлик гоясидир. У барча миллат ва элатларни тили, урф-одати, анъаналари, байрамлари ривожланишини талаб этади. Миллатчилик, фашизм, миллий ва этник куринишдаги урушларга карши турадиган ягона маърифий гоядир.

Айникса, бугун неофашизм бош кутараётган цвилизациялараро тукнашувлар содир булаётган шароитда миллатлараро тотувлик гояси долзарб ахамият касб этади. Узбекистонда миллатлараро тотувлик гояси Узбекистон Республикасининг Конституцияси ва конунларига сингдирилган. Жумладан, бош комусимизнинг 8 -моддасида «Узбекистон халкини, миллатидан катъи назар Узбекистон Республикасининг фукаролари ташкил этади», деган мухим коида белгиланб куйилган.

Бугун Узбекистонда 138 та миллий маданий марказлар (Чингиз Айтматов ибораси билан айтганда кичик БМТлар) миллатлараро тотувлик гоясини хаётга татбик этмокда. Узбекистон - куп миллатли давлат. Уни мустахкамлайдиган куч, шак-шубхасиз, миллатлараро тотувликдир.

Узбекистон Республикаси миллий этник жихатдан узига хос хусусиятга эга. Айни вактда Узбекистон худудида уз маданияти ва уз анъаналарига эга булган 130 дан ортик миллат вакиллари яшайди. Улар хам мамлакатнинг барча фукаролари катори бир хил хукук ва мажбуриятларга эга.

Y36eKHCTOH PecnyönuKacu Koнcтнтyцнacннннг 4-Moggacuga KypcaranraHugeK, Y36eKHCTOH PecnyönHKacH y3 xygyguga HCTHKpMaT KnnyBHu öapna MunnaT Ba эпaraapнннг ramapu, yp^-ogaraapu Ba aHtaHanapu xypMaT KHHHHHmHHH TatMuHnafigu, ynapHuHr puBo^naHumu ynyH mapouT aparagu.

Y36eKHCTOHHHr Munnufi-MagaHufi paHr-6apaHranrH Munnufi y3HHKHH aHrnamHHHr ycumu Ba MatHaBufi ^uxaTgaH KafiTa yfiFoHum öunaH naMÖapnac öofhhk öynnö, ^aMH^THHHr aHrunaHumu, yHuHr OHHKnnrHHHHr Kygparau omhhh öynuö xH3MaT Kunagu x,aMga pecnyönuKaHuHr ^axoH xaM^aMuaTura Kymunumu ynyH Ky^afi mapT-maponraap aparagu.

KynMHnnaTHH MaMnaKaT cuecaraHuHr acocufi MaKcagu Munnaraapapo TOTyBnuK Ba gHHHfi SaFpuKeHrauKHu maKmaffrapum Synumu 3apyp. MycTaKnnnHKHHHr hhk KyHnapngaHOK Munnufi cuecaTHuHr y3ura xoc fiynu umnaö HHKHngHKH, afiHu my cuecaT Munnufi SaFpuKeHrauKHuHr öap^apop puBo^naHumura 3aMuH apaTgu. Y36eKHCTOHga maKrnaHraH öyHgafi Munnufi SaFpuKeHrauKgaH KeHr gyHe ^aMoaTHHnnrH ypHaK onumra HHTHnaeTraHH x,aM öe^ro эмac.

Y3ÖeKHCT0H PecnyönHKacn Munnufi ^thhk) cuecaraHuHr acocufi TaMofiunnapu Kyfiugarunap:

S Munnaraap Ba этннк rypyxgap y3apo MyHocaöaraapuga yfiFyHHHK cuecufi öapKapopnHK omhhh cu^arnga pHBO^naHHmn ynyH mapouT aparam.

S CuecaT Ba cuecufi ®;apaeHnapga Munnufi, этннк rypyx, MaH^aaraapuHuHr aKC этнmннн TatMHHnam.

S Munnufi y3nHKHH aHraam ^aMHaTHH geMo^araamrapumra yHgoBHH Kyn экaнпнгннн TaH onum.

S Cnecarga öupoH-öup Munnufi xycycnaTnapHH HHKop этнmгa fiyn KyfiMacnuK.

S «MHnnaTHHnHK»HHHr cuecufi Tycra KupumuHu ongHHH onum Ba yHra 6apx,aM öepum.

S Munnufi TOTyBHHK Ba ^yKaponuK ^aMHaTHHHHr pHBO^naHHmHHHHr yfiFyHnnrH.

S ^aBnaT этннк cuecarnga maxc xyKyKgapuHuHr ycTyBopnnrn.

S Munnaraap Ba этннк rypyxgap ypTacuga y3apo xypMaT, nmoHH, TOTyBHHKHH Kapop TonTHpnm, geMOKpaTHK, Ky^nu ^yKaponuK ^aMuaT Kypum Ba cuecufi öapKapopnHK OMHHHHH caKgam.

y36eKucToHga amoBnu Typnu Munnar BaKunnapuHuHr MagaHufi эxтнe^пapннн KoHgupum ynyH Munnufi MagaHufi MapKa3napu ^aonuaT wpuTagu. ^acTnaÖKu Munnufi MagaHufi MapKa3nap Kopeficnap, Ko3oKgap, axygufinap, apMaHnap ToMoHugaH pecnyönuKa BunoaTnapuga 1989 fiunga TamKun этнпгaн. Ey MapKa3napHuHr nuHaKaM puBo^naHumu Ba paBHaK Tonumu y36eKucToH MycTaKunnuKKa эpнmгaнgaн KefiuH öomnaHgu. Ey gaBpga ynapHuHr caMapanu ^aonuaT KypcaTumu ynyH KeHr

имкониятлар яратилди. Натижада уларнинг сони йил сайин ортиб борди. Агар 1992 йилда 10 та миллий маданий марказ иш олиб борган булса, 1995 йилда уларнинг сони 72 тага, 2003 йилда 135 тага етди. Хрзирга келиб эса, мамлакатда 138 та миллий маданий марказлар фаолият юритмокда.

Узбекистон Республикасида яшовчи турли миллат вакилларини республика ижтимоий, маънавий-маърифий хаётида фаол иштирок этишини таъминлаш миллий маданий марказлар фаолиятининг мухим йуналишларидан биридир. Шунингдек, хорижий мамлакатлардаги турдош ташкилотлар хамда тарихий ватанлари билан дустлик, хамкорлик, маданий-маърифий алокалар урнатиш ва хамдустлик алокаларини ривожлантириш, Республика байналмилал маданият маркази, турли давлат ва жамоат ташкилотлари хамда ижодий уюшмалар билан хамкорликда мамлакатда фукаролар хамжихатлиги ва миллатлараро тотувликни мустахкамлашга кумаклашиш марказнинг асосий вазифаларидир.

Узбекистон Республикаси Вазирлар Махкамасининг 1992 йил 13 январдаги Карори билан ташкил этилган Республика байналмилал маданият маркази эса ушбу миллий маданият марказлар фаолиятини мувофиклаштириб, уларга ташкилий ва услубий ёрдам курсатиб келмокда.

Конституциянинг 34-моддасида кайд этилганидек, Узбекистон Республикаси фукаролари касаба уюшмаларига, сиёсий партияларга ва бошка жамоат бирлашмаларига уюшиш, оммавий харакатларда иштирок этиш хукукига эгадирлар. 58-моддада курсатилишича, давлат жамоат бирлашмаларининг хукуклари ва конуний манфаатларига риоя этилишини таъминлайди, уларга ижтимоий хаётда иштирок этиш учун тенг имкониятлар яратиб беради. Ушбу коидалар миллий маданий марказлар ташкил топишининг, улар фаолияти ва ривожланишининг хукукий асосидир.

Миллий маданий марказларлар этномаданий эхтиёжларни кондиришга, миллий кадриятларни саклаш ва ривожлантиришга хамда мамлакатда миллатлараро тотувликни мустахкамлашга хизмат килмокда. Улар уз миллий маданиятларини ривожлантириш билан бирга бир-бирлари билан якин хамкорлик килиб, Узбекистонда яшаётган турли миллат вакиллари орасидаги узаро хурмат ва ишончни мустахкамлашга узларининг муносиб хиссаларини кушмокдалар. Миллий маданий марказлар ва улар ишини мувофиклаштирувчи Республика байналмилал маданият маркази фаолиятининг мухим йуналишларидан бири -ёшлар хакида гамхурлик, мамлакатимиз келажаги булган баркамол авлодни шакллантиришга хисса кушишдан иборат.

Утган йиллар мобайнида Республика байналмилал маданият маркази томонидан 30 дан зиёд илмий рисола ва тупламлар, шунингдек, миллатлараро тотувлик ва истиклол йилларидаги ютукларни акс эттирувчи «Узбекистон -

yMyMufi yfiHMH3» antöoM khtoöh, «y36eKHcTOH - öaFpuKeHr guep», «y36eKHcTOH Koнcтнтyцнacн - 6ywK Kena«:arHMH3 Ka^onaru», «MycTaKHn y36eKHcTOHga Munnarnapapo MyHocaöarnap puBo^u» Kaöu Maspnanap TynnaMnapu non этнngн.

EyryHru KyHga PecnyönuKa öafiHanMHnan MagaHuaT MapKa3H MaMnaKarga amaeTraH Typnu Munnar BaKunnapuHHHr MatHaBufi-Matpu^ufi MynoKoT MacKaHura, y3ura xoc gycTnuK yfiura afinaHraH. Ey epga MyHTa3aM paBumga xanK öafipaMnapu, ^ecTHBannap, öapna Munnar apgoFugaru H^ogKopnap öunaH ynpamyBnap, ceMHHapnap Ba кoн$epeнцнanap yTKa3H6 KenuHagu.

EyryH pecnyönuKagaru öapna onufi yKyB ropTnapuga Typnu Munnarra MaHcyö Tanaöanap Taxcun onagu. ^yHeHHHr KaMgaH KaM MaMnaKarnapuga Ky3aTHnaguraH aHa öup xonar myKH, y36eKHcTOHga TatnuM 7 Tunga onuö öopunagu. Eynap cupacura y3ÖeK Ba KopaKannoK TunnapugaH TamKapu pyc, ko3ok, TypKMaH, to^hk Ba khpfh3 TunnapuHH KupuTum MyMKHH. ^Ha öup guKKaTra MonuK ^uxar - PecnyönHKagaru oMMaBufi axöopoT Hampnapu xaM rypnu Tunnapga non этнnagн, Kapgom xanKnap Tunuga paguo Ba TeneKypcaryBnap TafiepnaHaeTraHH y36eKHcTOHga Munnarnapapo ToTyBnuKHH aHaga MycTaxKaMnamra xu3Mar KHnMoKga.

TapuxgaH MatnyMKH, y3ÖeK xanKH öomugaH KenupraH oFup KaTaFoH fiunnapu Ba hkkhhhh ^axpH ypymu fiunnapu Kyn cuTaMnapra W3Ma-W3 öynraH Kopeficnap, HeMucnap, TypKnap, nonaKnap, rpeKnap, KpuM-Tarap Ba öom^a Munnar BaKunnapu y3ÖeKHcToHHH BaTaH TyTgunap. ynapHHHr xo3upru aBnognapu ynyH эca y36eKHcTOH oHa BaTaHra afinaHgu. ^yHKH, ynap my epga TyFunuö, KaMonra eTgunap, xaeTga y3 ypuHnapuHH Tongunap.

y3ÖeKHcTOHga Munnaru, guHH, upKH Ba u^THMoufi Kenuö nuKumugaH KaTtu Ha3ap, öapna ^y^aponapHHHr эpтaнrн KyHra öynraH umoHHH, öyryHru KyHgaru xaeTH Ba TaKgupugaH MaMHyHnuru ynapHHHr Munnufi Foa arpo^uga MycTaxKaM öupnamuö, atHH öup eKagaH öom HHKapuö, «y3ÖeKHcToH - yMyMHfi yfiHMH3», «ffly a3H3 BaTaH 6apnaMH3HHKH», «KygpaTHMH3 - öupnuK Ba xaM^uxaTnuKga», «Ma^cag öup, Foa öup, BaTaH aroHa», «BaTaH aroHagup - BaTaH ÖHTTagup» FoanapuHHHr acn MoxuaTHHH nyKyp aHrnaö eTraH xonga my MyKaggac BaraHHHr 6ywK Kena^aruHH Kypum Ba yHHHr MycTaKunnuruHH aHaga MycTaxKaMnam fiynuga ^ugofinnuK öunaH cugKHgungaH KHnaeTraH MexHar ^aonuaraapuga, Typnu coxanapga Kynra KupuTaeTraH WTyKnapuga epKHH HaMoeH öynMoKga.

EyryH pecnyönHKa xygyguga amoBHH 130 gaH opTHK MunnaT Ba эnaт BaKunnapu ynyH y3ÖeKHcToH Koнcтнтyцнacн MunnaTnapapo ToTyBnuKHH MycTaxKaMnam, öapKapopnuK Ba TapaKKueTHH TatMHHnamHHHr Ka^onaTH öynuö xu3MaT KunMoKga. npe3ugeHTHMH3 fflaBKaT Mup3HeeB Tamaööycu öunaH Kaöyn KunuHraH 2017-2021 fiunnapga y3ÖeKHcToH PecnyönHKacHHH pHBo^naHTHpHmHHHr öem ycTyBop fiyHanumu Syfiuna ^apaKaTnap cTpaTeruacuga MaMnaKaTHMH3ga MunnaTnapapo

тотувликни таъминлаш масаласига алохида эътибор каратилган. Мамлакатимизда тинчликни янада мустахкамлаш, миллатлараро баркарорликни юксалтириш максадида 2017 йил 19 майда Узбекистан Республикаси Президентининг «Миллатлараро муносабатлар ва хорижий мамлакатлар билан дустлик алокаларини янада такомиллаштириш чора-тадбирлари тугрисида»ги фармони кабул килинди.

Фармонга мувофик Байналмилал маданият маркази негизида Миллатлараро муносабатлар ва хорижий мамлакатлар билан дустлик алокалари кумитаси ташкил этилди. Бу эса, уз навбатида, мамлакатимизда фаолият юритаётган миллий маданий марказлар хамда дустлик жамиятларини куллаб-кувватлаш, уларнинг самарали фаолият юритишида давлат идораларива жамоат ташкилотлари уртасидаги узаро хамкорликни кучайтиришда мустахкам таянч булади.

ХУЛОСА

Хулоса урнида кайд этиш лозимки, ислом таълимоти, диний багрикенглик мазмунини талаба ёшлар орасида чукур тараннум этиш, ижтимоий фанларни укитиш оркали унинг имкониятларидан олий таълим жараёнида кенг фойдаланиш, миллий тарбия, ракобатбардош кадрлар тайёрлаш жараёнининг мухим омилларидан биридир. Иккинчидан, жамиятнинг янги ривожланиш боскичида вужудга келган имкониятлардан кенг фойдаланган холда тасаввуфнинг фалсафий мазмунини янги педагогик технологиялардан, жумладан, талабаларни укитишда фойдаланилаётган техник воситаларнинг сунгги авлоди имкониятларидан, хужжатли фильмлардан фойдаланиш максадга мувофик.

ФОЙДАЛАНИЛГАН АДАБИЁТЛАР (REFERENCES)

1. Ganiyev, B. S. (2019). INNOVATIVE (ENTREPRENEURIAL) ACTIVITY OF WOMEN AT A NEW STAGE OF DEVELOPMENT OF OUR SOCIETY. Scientific Bulletin of Namangan State University, 1(11), 122-129.

2. Sayitkhonov A. THE IMPORTANCE OF INNOVATIVE ACTIVITIES OF YOUTH TO ENTREPRENEURSHIP //Theoretical & Applied Science. - 2020. - №. 1.

- С. 38-41.

3. Mukhamadqodirovich R. A. The role of mass media in the history of the period of independence //ACADEMICIA: An International Multidisciplinary Research Journal.

- 2020. - Т. 10. - №. 4. - С. 356-359.

4. Yuldashev S. U. TECHNOLOGY OF SOCIAL AND CULTURAL PROJECTION IN SCIENTIFIC MANAGEMENT OF SOCIETY //Theoretical & Applied Science. - 2019. - №. 11. - С. 621-623.

5. Boltaboyev M. HISTORY OF RELIGIOUS CONFESSIONAL POLITICS IN THE SOVIET PERIOD //Theoretical & Applied Science. - 2020. - №. 6. - С. 668-671.

6. Asadullaeva N. Pedagogical Factors Of Formation Of Active Life Position Among Young Generation //The American Journal of Social Science and Education Innovations. - 2021. - Т. 3. - №. 01. - С. 576-584.

7. Evatov, S. (2019). ABOUT THE SYNTHESIS OF IBN SINA'S PHILOSOPHICAL TEACHINGS WITH MYSTICISM AND ARISTOTELISM. Scientific Bulletin of Namangan State University, 1(7), 174-179.Pulatova N. Ethnoecological Culture Of The Uzbek People Today And Pedagogical Aspects Of Its Formation In Students //The American Journal of Social Science and Education Innovations. - 2020. - Т. 2. - №. 11. - С. 485-490.

8. Usmanov, N., Ganiev, B. S., & Karimova, G. Y. (2021). The Philosophical Basis For The Formation Of Spiritual Maturity Among Young People. Oriental Journal of Social Sciences, 33-37.

9. Ташланова, Н. Д. (2019). Развитие критического мышления студентов в вузах. Проблемы современной науки и образования, (11-2 (144)).

12. Azamjonovich, I. I. (2021). The death penalty for a crime and its philosophical and legal aspects. ACADEMICIA: AN INTERNATIONAL MULTIDISCIPLINARY RESEARCH JOURNAL, 11(1), 1376-1381.

13. Raximov, D. S. (2021). DIVERSIFIKATSIYA HUDUDLAR SANOATNI MUVOZANATLI STRATEGIK RIVOJLANTIRISh YO'NALIShLARI. Oriental renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences, 1(3), 199-207.

14. Yuldashov, I., & Goynazarov, G. (2021). A NEED TO IMPROVE THE INSTITUTIONAL SYSTEM FOR INCREASING THE SOCIAL ACTIVITY OF YOUNG PEOPLE AT THE STAGE OF DEVELOPMENT. Интернаука, (12-3), 1819.

15. Pulatova N. Ethnoecological Culture Of The Uzbek People Today And Pedagogical Aspects Of Its Formation In Students //The American Journal of Social Science and Education Innovations. - 2020. - Т. 2. - №. 11. - С. 485-490.

16. Рахимов, Д. Ш. (2021). САНОАТ ЩТИСОДИЁТИДА МАХАЛЛИЙЛАШТИРИЛАЁТГАН МАДСУЛОТЛАРНИ ДИВЕРСИКАЦИЯЛАШ ОМИЛИ СИФАТИДА. Scientific progress, 1(6), 505-511.

17. Каримов, У. К. Г. К. ИЛМ-ФАН ВА ТАЪЛИМ СОДАСИДАГИ АХБОРОТЛАШУВ.

18. Karimov A., Muxammadjonov X. INFORMATION TECHNOLOGIES: INFORMATION EDUCATION AND INFORMATICS //Экономика и социум. -2020. - №. 8. - С. 40-43.

19. Yuldashev, F., & Yuldasheva, N. (2019). THE ROLE OF COMMUNICATION SKILLS AND IMPROVING THESE SKILLS IN TEACHING. Scientific Bulletin of Namangan State University, 1(2), 262-266.

20. Abdurakhmonova, M., Karimova, G., & Karimova, M. (2021). ROLE OF ETHICAL CULTURE IN PREVENTING VIOLENCE AMONG SPUPILS. Интернаука, (11-2), 50-51.

21. Рафикова, Д. К., & Каримова, Г. Й. (2020). ЁШЛАРНИ ИЖТИМОИЙ ФАОЛЛИГИНИ ОШИРИШДА ^АДРИЯТЛАРНИНГ АХАМИЯТИ. ПЕРЕКРЁСТОК КУЛЬТУРЫ, 2(1).

22. Каримова, Г. Й. (2018). РОЛЬ КОНСТИТУЦИИ В ПОСТРОЕНИИ ПРАВОВОГО ГОСУДАРСТВА И ГРАЖДАНСКОГО ОБЩЕСТВА. Теория и практика современной науки, (2), 161-163.

23. Bozarov, D. M., & Karimova, G. Y. (2021). ROLE OF THE SELF-ORGANIZATION MODEL IN COMPLEX SOCIAL SYSTEMS. Oriental Journal of Social Sciences, 1-9.

24. Salmonov, A., & Boltaboev, M. (2021, August). THE CONSEQUENCES OF THE SOVIET GOVERNMENT'S VIOLENT POLICY TOWARDS NON-MUSLIMS IN UZBEKISTAN: https://doi. org/10.47100/conferences. v1i1. 1251. In RESEARCH SUPPORT CENTER CONFERENCES (No. 18.05).

25. Salmonov, A., & Boltaboev, M. (2021, June). THE CONSEQUENCES OF THE SOVIET GOVERNMENT'S VIOLENT POLICY TOWARDS NON-MUSLIMS IN UZBEKISTAN. In Конференции.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.