Научная статья на тему 'ТАЪЛИМ-ТАРБИЯГА ЭЪТИБОР ЯНГИ ЎЗБЕКИСТОН ТАРАҚҚИЁТИНИНГ МУҲИМ ОМИЛИ'

ТАЪЛИМ-ТАРБИЯГА ЭЪТИБОР ЯНГИ ЎЗБЕКИСТОН ТАРАҚҚИЁТИНИНГ МУҲИМ ОМИЛИ Текст научной статьи по специальности «Науки об образовании»

22
5
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Текст научной работы на тему «ТАЪЛИМ-ТАРБИЯГА ЭЪТИБОР ЯНГИ ЎЗБЕКИСТОН ТАРАҚҚИЁТИНИНГ МУҲИМ ОМИЛИ»

ТАЪЛИМ-ТАРБИЯГА ЭЪТИБОР - ЯНГИ УЗБЕКИСТОН ТАРАВДИЁТИНИНГ МУ^ИМ ОМИЛИ

Н. Э. ^улматов

Самарканд ветеринария медицинаси институтининг Тошкент филиали Магистратура булими бошлиги

"Ватан тацдирини ёшлар тарбияси уал цилади"

Ш . М. Мирзиёев

Ёш авлодни иймон-эътикодли, миллий гояга садокат, бир-бирларига мехрли окибатли, уз Ватанига, миллати, дини, тили, тарихи, маданияти урф-одатларига хурмат рухида тарбиялаш янги Узбекистан жамиятининг энг мухим вазифаларидан биридир. Зеро, ёшларни янгича тафаккур асосида тарбиялаш оркали миллий гоянинг хаётбахш инсонпарварлик томойилларига, умумбашарий кадриятларга мос келадиган хулк-атворни шакллантириш ва камолга етказиш, яъни жамиятда мехр-мурувват маданиятини карор топтириш мумкин. "Агар катта авлоднинг билими ва тажрибасини, узокни кура олиш фазилатларини ёшларимиздаги гайрат-шижоат, мардлик ва фидоийлик билан бирлаштира олсак, кузлаган марраларга албатта етамиз. Янги Узбекистонни ана шундай билимли ва бунёдкор ёшларимиз билан биргаликда барпо этамиз" [1].

Юртимизда хар бир йилнинг муайян ижтимоий масалага багишланишида хам чукур рамзий маъно бор. "Ана шу мухим йуналишларда бошлаган ишларимизни давом эттириш ва янги, юксак боскичга кутариш максадида, кириб келаётган 2021 йилга мамлакатимизда "Ёшларни куллаб-кувватлаш ва ахоли саломатлигини мустахкамлаш йили" деб ном беришни таклиф этаман [2]. Зотан, хар бир нарсага, инсон калбидаги олий туйгу мехр билан ёндашилмаса кутилган натижага эришиб булмайди. Шу боис миллий гояга хам ихлос билан муносабатда булиш, унинг тарихий, фалсафий, диний, ахлокий илдизларини мунтазам урганиб бориш, аждодларимиз меросини таълимнинг хар бир бугинида ёшларимиз онги тафаккурига сингдириш мухимдир. Маълумки тарбия уз мохиятига кура, кенг ва тор маъноларда талкин этилади хамда ижтимоий хаётда амал килади. Кенг маънода оладиган булсак, тарбия - ижтимоий-маданий тажрибаларни аник максадни кузлаган холда авлоддан-авлодга утказадиган ва шахснинг камол топиши учун шарт-шароитлар яратадиган алохида жараёндир.

Top MatHoga эса, MatHaBuH MagaHuaTHu Tapöuanam - emnapHu h^thmohh TypMymHHHr MypaKKaö BasuaTnapura MocnamTupum Hynuga KairanapHuHr SupranuKgaru aHuK MaKcagra HyHamupHnraH ^aonuaTuHu, atHu öapKaMon eTyK maxcHu KaMon TonTupum ynyH 3apyp mapT-mapouraapHH aparam ^apaeHHHH aHraaTagu.

Ymöy ^apaeHnap Sup-Supu önnaH y3Buö SorauKgup. Xyggu myHHHr ynyH xaM emnap MatHaBuH MagaHuaTuHu maKmaffrapumHuHr caMapanu TamKunufi Ba negaroruK ycnyönapu, BOCHTanapu umnaö HHKHnHfflH xaMga aManueTra ^opufi этнпнmн 3apyp. Munnufi TatnuM-Tapöua TH3UMHHUHr Typnu rnaKn Ba BOCHTanapu MunnuH ro^HH pyeöra nu^apum, öapKaMon aBnogHu maKmaHTupumgaH uöopaT 6om MaKcagra эpнmнmнн TatMHHnoBHH xanKUMH3HHHr Munnufi MagaHHH-TapuxHH aHtaHanapura, yp^-ogaraapura Ba yMyMHHCOHHH Kagpuaraapura acocnaHraH öynumH no3uM.

TatnuM-Tapöua öapna 3aMoHnapga xaM uhcohuat onguga xan этнпнmн 3apyp öynraH энг MyxuM gon3apö Ba3u$a öynuö KenraH. fflyHuHrgeK, y ogaMnapHuHr aMan Kunuö KenaeTraH Ta^puöanapu, WTyKgapu, yp^-ogaraapu Ba aHtaHanapu acocuga TamKun KunuHraH. ^tHu, TatnuM-Tapöuara goup maKrnaHraH yp^-ogaraapuMro, öokuh aHtaHanapuMu3 Kyn. "Bu3 y3 onguMrora MaMnaKaraMroga YnyHnu PeHeceaHe nofigeBopuHu öapno этнmgeк ynyr MaKcagHu KyöraH экaнмнз, öyHuHr ynyH aHru Xopa3MuHnap, BepyHuönap, höh CuHonap, Mup3o YnyröeKnap, HaBouH Ba BoöypnapHu Tapöuanaö öepaguraH MyxuT Ba mapouraapHu aparnmuMro KepaK" [3].

ByryHru KyHga xaM ynapgaH emnapHu Tapöuanamga KeHr ^oöganaHum

MaKcagra MyBo^uKgup. X,ap öup puBo^naHaeTraH MycTaKu^ gaBnaT y3 axonucuHu,

aHHuKca öunuM Ba aHrunuKKa naHKoK emnapuHu uhmuh öunuMnap, MatHaBuH -Matpu^ufi o3yKa öynaguraH axöoporaap 6unaH TatMuHnaHumugaH MaH^aaTgopgup. ^Hru Y36eKucToHga xaM ycuö KenaeTraH em aBnogHuHr uHTenneKTyan эxтнe^пapннн KoHgupumra, MagaHuH, MatHaBuH-axroKuH KagpuaraapHu caKgaö Konumra HyHanTupunraH, пpннцнпнaп "AxöopoT cuecaTu" maKMafflupungu Ba xaeTra ^opufi этнпмoкga. "ffly caöaönu öu3 ucnoxoTnapuMro KynaMu Ba caMapacuHu aHaga omupumga xap TOMoHnaMa eTyK, 3aMoHaBuH 6unuM Ba xyHapnapHu nyxTa эгaппaгaн, a3My mu^oaTnu, TamaööycKop emnapuMu3ra TaaHaMu3" [4].

Kagpnap Taöepnam Munnufi MogenuHuHr SupuHnu KoMnoHeHTu maxcgup. ^uh MatHogaru maxc yзннн-yзн KaHTa Tapöuanam canoxuaTura эгa öynagu. Y3u Ba MunnaT ynyH öe^oöga, 3apapnu ogaTnapugaH bo3 Kenagu. MunnaT MaH^aaraapuHu y3 MaH^aaTu, y3 MaH^aaTuHu эca MunnaT MaH^aaTura эpнmнm mapTu geö

TymyHagu. Y3 Ba3u$acuHu MunnarnuHr KyHura apam, oFupuHu eHrun Kunumga Kypagu. ffly caöaönu y y3 maxcufi KoöuFugaH hhkhö KyTapunagu Ba Munnar MaH^aaru ynyH, Munnar ^apoBOHnnra opKanu y3HHH KaMonoTra эpнmтнpнm ynyH öomKanapgaH KynpoK, caMapanupoK Mexpar Kunagu. YMyMMunnufi Foa, MaKcagra umoHagu, yHH xumoa Kunagu. Emnapga 6y $a3unaraap öupgaHura nafigo öynuö KonMafigu. Y, aBBano, ounaga OTa-OHa, ounagaH TamKapuga KapuHgom-ypyF, KyHu-KymHu, Maxarnagomnap opacugaru TapSuaBufi MyxuTHu paFÖaraamupuö öopum, cyHrpa onufi yKyB ropraga - 3aMoHaBufi öunuMnapHu эгaмam opKanu TapöuanaHagu. ffly caöaönu 6y ®;apaeHra u^tumouh negaroruKaHuHr ycTyBop HyHanumnapugaH öupu cu^aruga Kapam no3uM.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.