Научная статья на тему 'Ways to improve teaching clinical pharmacology'

Ways to improve teaching clinical pharmacology Текст научной статьи по специальности «Фундаментальная медицина»

CC BY
85
18
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
ОқУ үРДіСі / КЛИНИКАЛЫқ ФАРМАКОЛОГИЯ / ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЙ ПРОЦЕСС / КЛИНИЧЕСКАЯ ФАРМАКОЛОГИЯ / EDUCATIONAL PROCESS / CLINICAL PHARMACOLOGY

Аннотация научной статьи по фундаментальной медицине, автор научной работы — Кунанбай К., Рамазанов М.Е., Малгараева С.М.

В настоящей статье представлен взгляд преподавателей кафедры клинической фармакологии на пути возможного улучшения преподавания дисциплины клиническая фармакология провизорам. Этот взгляд отражается в применения современных возможностей компьютерного моделирования ситуационных задач и ситуаций, показа с использованием мультимедийной техники характеристики изучаемых новых и стандартных лекарственных средств, наиболее широко применяемых в медицинской практике.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Пути совершенствования преподавания клинической фармакологии

This article presents a view of teachers in the Department of Clinical Pharmacology at the possible ways of improving the teaching of subjects clinically pharmacy dispensing chemists. This view is refl ected in the use of uptovariables simulation capabilities of situational problems and situa-tions, the show using multimedia technology characteristics of the studied new and standard drugs, the most widely used in metals ditsinskoy practice.

Текст научной работы на тему «Ways to improve teaching clinical pharmacology»

Вестник КазНМУ №3-2017

393

РАЗДЕЛ 3. ИННОВАЦИОННЫЕ МЕТОДЫ ОБУЧЕНИЯ CHAPTER 3. INNOVATIVE TEACHING METHODS

Э0Ж: 615.2/.3.03:37

К- Кунанбай, М.Е. Рамазанов, С.М. Малгараева

С.Д.Асфендияров атындагы Цазац ¥лттъщ Мединица УниверситетI №21шк аурулар кафедрасы Клиникалыцфармакология жэне фармакотерапия курсы

КЛИНИКАЛЫК ФАРМАКОЛОГИЯ ПЭН1Н ОКЫТУ ЭД1СТЕР1Н ЖЕТ1ЛД1РУ ЖОЛДАРЫ

Бул мацалада дэр!хананыц жогары дэрежел! цызметкерлерше клиникалыц фармакология пэн!н оцытудыц мумк1нд!г!нше жет!лд!ру жолдары клиникалыц фармакология кафедрасы устаздарыныц квзцарасымен усынылган. Бул жагдайларды жэне жагдайлыц есептердI компьютерл!к моделдеу, медицина тэж!рибес!нде мейлшше жиI цолданылатын, жаца жэне стандартты дэр!л!к заттардыц сипаттамасын мультимедиялыц техникамен кврсету сеюлд!заманауи мумк/ншшктерд! цолданумен кершс табады. ТYйiндiсвздер: оку урд!с!, клиникалыцфармакология.

Фармакология - медицинаныц ец тез дамушы салаларыныц б!р1. ХХ гасырда медицина тэж1рибесше белгт фармакологиялык топтарга жаца дэртк заттар гана енпзтп коймай, жаца багыттагы фармакологиялык топтар (антипсихотикалык тыныштандыргыштар, туберкулезге карсы дэршер, сульфаниламидтер, антибиотиктер жэне т.б) аныкталды. Фармакология болашагын дамытудыц басты максаты - дэр1хана кызметкерлершщ алган бтмш ары карай жетшдаруше талап кою. Болашак провизорлардыц жогаргы ок;у орындарында дэрШк заттар туралы алган бШм корынан бас;а, ез бшштШпн унем1 жеидщрш туруга деген ынта мен талпынысын калыптастыру кажет. БШм нэтижесше бткп кезкараспен карауды мецгерту каз1рп тацда окшауланган теориядан жалпы когамдык кубылыска айналып отыр жэне ол бтм беру саласын жацгыртудыц тужырымдамалык непзш курайды. БШм беру уйымдарыныц курылымы жаца езгерктер енпз1лу ушш барлык мумкшдштермен камтамасыз ету керек. Болашакта жумыскерлерге кэйби тургыда есш-дамуы ушш есга бШм алу жуйесш карама-карсы койып салыстыру емес, керкшше жацгырту керек. БШм беру инновациясыныц 4 аспекта аныкталган:

1. Дэстурл1 бШм беру жуйесш уйымдастырудыц балама эдга. 0з бойындагы кундылыктарды аныктап, тулганыц барлык мумкшдштерш жузеге асыруга бШм берудщ репродуктивт багыты мумкшдш бередь

2. Болашак провизорларда шыгармашылык интуитивт ойлауын туындататын эрекеттер уйлестМ.

3. Ойлау кабшетшщ барлык турлерш белсендаредь

4. Оку урдоашц басты нэтижей бШм гана емес, жумыс жасау жылдарында кэйптш кызметш жаксарту ушш ез бШмш сараптай алуы, осы аркылы тулектердщ ецбекке араласу керсетгашшщ артуы

5. 9з-езш дамыту жэне ез-езш таныту кезшде кэйби децгейш арттыру эдктерш жетшдару жэне ез-езш дамытуды баскара бшу.

Ел1м1зде жаца типт мамандарды даярлау ушш мемлекеттш бШм беру стандарттары енпзшген, олар кэйптш, жалпы мэдени бШктШкт мецгертуден турады. Себеб1 тулектер кэйби дагдыларымен, бШктШпмен катар жалпы мэдени бШктШкт (ез сезш кисынды дэлелдей алу, жазбаша жэне ауызша ез ойын анык курастыра алу) мецгеру1 кажет. Осыган орай медициналык жэне гуманитарлык жогаргы оку орындарында деонтология бШм багдарламасына енпзшген. Сонымен катар элеуметтш езара карым-катынасты дамыту керек: ужымда жумыс жасауга дайындык шеш1м кабылдауда уйымастырушылык-баскару кабшет1мен кезге тусу, ол ушш жауапты болу, ез-езш дамытуга деген талпыныс, максатка жете б1лу, ез мамандыгыныц элеуметтш мацыздылыгын туйне бшу.

Осы максатпен студенттер жалпы фармакология бел1мшде тэж1рибелш сабак уакытында такырыпка сэйкес жаца дэршш заттардыц жасалу жэне медицина тэж1рибейне енпз1лу тарихымен танысады. Студенттер жаца дэрШк заттардыц аннотациясымен жумыс жасайды, дэршш

заттарды талкылап жэне езара салыстырады, басты касиеттерше жэне жанама эсерлерше сай дэршш заттарды Калай тацдау керектМн аныктайды.

Тэж1рибел1к сабакта студенттерге жаца дэр1л1к заттармен толык танысу уш1н кинофильмдер керсет1лед1. 2016 жылдыц кектемг1 семестр1нде 4 дэр1л1к зат бойынша 4 кинофильм керсет1лд1. Сэйкес дэрШк зат туралы кинофильм кергеннен кейш, устаздар студенттерд1ц жаца акпаратка каншалыкты кец1л белгенд1г1н бакылау ушш аздаган сурастыру жург1зед1.Танымд^1к децгейде зерттелш жаткан затка назарын аудара б1лу - адам миыныц нег1зг1 кызметшщ б1р бел1г1 болып табылады.

Студенттерд1 гылыми жумыс жазуга дагдылау максатымен реферат жэне дипломд^1к жумыс жазу тапсырылады. Бул терецдет1лген гылыми ¡здешстер болмаса да, студенттерд1 алган нэтижелерге, бектлген шеш1мн1ц аныктыгына ез бетшше корытынды жасауга, колданыстагы дэр1л1к заттарды салыстырып талдау жасауга дайындайд^1. Кептеген дэр1ханалардыц компьютерлену1не байланысты б1л1м беру саласында студенттер уш1н компьютерд1 колдануды уйрету м1ндетт1 турде енг1з1лген. Fаламтор кез1не жэне турл1 электронды акпарат базасына колжет1мд1л1к акпараттык бил1кке кол жетюзедь сол аркылы кез-келген уакытта кез-келген суракка жауап таба алу мумк1нш1л1г1 туады. ^аз1рг1 заманныц ул мен кыздары б1р нэрсен1 есте сактауд^1 жэне окуды кажет емес деп таниды, себеб1 керек мэл1метт1ц бэр1н б1р гана «Enter» туймес1н басу аркылы табуга болады. Б1л1мге жэне акпарат алуга деген осындай карым-катынас адамзатты адмгерш1л1к тургысынан да, шеш1м кабылдауда каушйздш пен нактылык тургысынан да каушт1 жагдайга калд^1рып отыр. Себеб1 галамтордан ¡здеп тапкан мэл1мет толык бШм бере алмайды жэне езбетшше корытынд^1 жасай алу каб1лет1н алмастыра алмайд^1. Болашак мамандардыц б1л1кт1л1г1н арттыру ушш жумыска каб1лет1н, ецбеккорлыгын арттыру, жумысты накты жоспарлап, орындай б1луш, тезг1шт1г1н, киындыктард^1 жеце б1лу1н, езш тез кимылдауга багыттауын, оц кезкарас ту^1ндауга эсер ете алуын, жумыста жэне аныкталган кател1ктер кез1нде тез1мд1 бола б1лу1н, тацдалган маманд^1гына мактаныш сез1ммен карау^1 сек1лд1 тулгалык касиеттерд1 дамытуд^1ц мацызы зор. Себеб1 бул касиеттер барлык мемлекетт1к жагдайларда, когамдьщ ем1рдег1 кенет пайда болган, тштен жоспарланган езгер1стер жэне жеке жагдайлар кез1нде де кажет.

Тэж1рибел1к сабактарда такырыптык жоспарга сай студенттер жаца дэртк заттард^1ц аннотациясымен жумыс жасайды, дэрШк заттарды талкылап жэне езара салыстырады, басты касиеттерше жэне жанама эсерлерше байланысты дэрШк заттарды калай тацдау керектшн аныктайд^1. Практикалык корытынд^1 жасау ушш гылыми акпаратты талк^1лауда кептеген тэж1рибе жинайды. Мысалы: фармакокинетикасына байланысты дэртк затты колдану жи1л1г1н аныктау, б1р жагынан ем эсер1н кушейту уш1н, немесе кумуляция кез1нде уытты эсер1н азайту уш1н

394

Вестник КазНМУ №3-2017

дэртк заттарыц мумк1н болатын уйлес1мд1л1гн аныктау, дэртк заттардыц эсерш кушейту.

Жогаргы оку орнында бiлiм алу кезiнде студенттер кептеген оку Yрдiсiндегi бакылау жумыстарын ¥стаздардыц басшылыгымен ЖYзеге асырады, сол себепт реферат, шолу жэне жагдайлык есептердi к¥растыру секiлдi косымша жумыстарды орындау студенттердi аз да болса ез бетшше ойлап ж¥мыс жасауга мэжбYрлейдi. Демек тесттiк тапсырмаларга басым кецiл белу студенттердiц ез бетшше

даму кабшетш шектейдi. Фармакология саласында бiлiм берудiц оцтайлы жагы - тэжiрибелiк зерттеу аркылы дэрiлiк заттардыц жэне биологиялык белсендi заттардыц эсерi туралы акпаратты болжай алуыцда. Жануарларга ЖYргiзiлген тэжiрибе нэтижесiнде алынган дэрШк заттардыц оц жэне терiс касиет тэжiрибелiк жэне семинар сабактары кезшде студенттерге ¥сынылады. Осы тэжiрибелердiц бiркатары темендегi эдебиеттер тiзiмiнде керсетiлген.

ЭДЕБИЕТТЕР Т1З1М1

1 Фармакологическая активность новых веществ и препаратов в эксперименте / А.В. Арльт [и др.] // International Journal on Immunorehabilitation (Международный журнал по иммунореабилитации). - 2014. - Т. 11. - №1. - С. 142-142.

2 Моделирование патологических состояний кожи у крыс и мышей / Д.А. Бондаренко [и др.] // Цитокины и воспаление. - 2010. -Т.9. - № 4. - С. 28-31.

3 Исследование роли нейро-гуморальных систем в патогенезе экспериментальной хронической сердечной недостаточности / С.Ф. Дугин [и др.] // Информационный бюллетень РФФИ. -2004. - Т.2. - №4. - С. 292.

4 Особенности кардиогемодинамики при применении золетила у лабораторных животных / М.Н. Ивашев [и др.] // Научные ведомости Белгородского государственного университета. - 2012. - №4(123). - Выпуск 17/1. - С. 168-171.

5 Прямое подтверждение лучшей усвояемости нативных белков по сравнению с денатурированными / М.Ф. Маршалкин [и др.] // Успехи современного естествознания. - 2003. - №2. - С. 64-67.

6 Масликова Г.В. Роль селена и его соединений в терапии цереброваскулярных заболеваний / Г.В. Масликова, М.Н. Ивашев / / Биомедицина. - 2010. - №3. - С. 94-96.

7 Фармакологическое исследование влияния когитума на моделированную патологию желудка крыс / И.А.Савенко [и др.] // Биомедицина. - 2015. - № 5. - С. 123-125.

8 Саркисян К.Х. Фармакотерапия аритмий / К.Х. Саркисян, М.Н. Ивашев / / Новая аптека. Аптечный ассортимент. - 2016. - № 8. - С. 43-45.

9 Влияние метронидазола и ликопида на экспериментальное воспаление / А.В. Сергиенко [и др.] //Кубанский научный медицинский вестник. - 2012. - №8. - С. 68-74.

К.Кунанбай, М.Е.Рамазанов, С.М. Малгараева

Казахский Национальный Медицинский Университет имени С.Д. Асфендиярова Кафедра внутренних болезней №2 с курсом клиникической фармакологии жэне фармакотерапии

ПУТИ СОВЕРШЕНСТВОВАНИЯ ПРЕПОДАВАНИЯ КЛИНИЧЕСКОЙ ФАРМАКОЛОГИИ

Резюме: в настоящей статье представлен взгляд преподавателей кафедры клинической фармакологии на пути возможного улучшения преподавания дисциплины клиническая фармакология провизорам. Этот взгляд отражается в применения современных возможностей компьютерного моделирования ситуационных задач и ситуаций, показа с использованием мультимедийной техники характеристики изучаемых новых и стандартных лекарственных средств, наиболее широко применяемых в медицинской практике.

Ключевые слова: образовательный процесс, клиническая фармакология

K. Kunanbai, M. E.Ramazanov, C.M. Malgaraeba

Asfendiyarov Kazakh National Medical University Course of clinical pharmacology and pharmacotherapy

WAYS TO IMPROVE TEACHING CLINICAL PHARMACOLOGY

Resume: This article presents a view of teachers in the Department of Clinical Pharmacology at the possible ways of improving the teaching of subjects clinically pharmacy dispensing chemists. This view is refl ected in the use of uptovariables simulation capabilities of situational problems and situa-tions, the show using multimedia technology characteristics of the studied new and standard drugs, the most widely used in metals ditsinskoy practice.

Keywords: educational process, clinical pharmacology

УДК: 616.1 /.4 - 07 : 378.144 /.146.001.8

С.А Краснова, Б.Ш. Тукешева

Казахский Национальный медицинский университет им. С.Д. Асфендиярова, кафедра внутренних болезней №1 с курсом смежных дисциплин

АНАЛИЗ ПРОВЕДЕНИЯ ЭЛЕКТИВНОГО ОБУЧЕНИЯ (ИНТЕГРИРОВАННОГО) С ПРИЕНЕНИЕМ ИНТЕРАКТИВНЫХ МЕТОДОВ ПО ДИСЦИПЛИНЕ ««ДИФФЕРЕНЦИАЛЬНЫЙ ДИАГНОЗ В КЛИНИКЕ ВНУТРЕННИХ БОЛЕЗНЕЙ» НА БАКАЛАВРИАТЕ (5 КУРС)

В данной статье Красновой С.А. и Тукешевой Б.Ш. описаны итоги проведения практических занятий по элективной дисциплине «Дифференциальный диагноз в клинике внутренних болезней», совместно с кафедрой хирургических болезней у студентов 5 курса по специальности «общая медицина» на кафедре внутренних болезней №1 с курсом смежный дисциплин. Анализ показал, что студенты получили положительные результаты, а именно 3.33 В+, в тоже время имело место несовпадение балла по тестированию и ОСКЭ кафедры на 2 и даже 3 балла.

Ключевые слова: внутренние болезни, элективная дисциплина, практические навыки, экзамен.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.