Научная статья на тему 'ЎҚУВ МАТЕРИАЛИНИ ВИЗУАЛ ТЕХНОЛОГИЯЛАР АСОСИДА НАМОЙИШ ЭТИШНИНГ ЎЗИГА ХОС АСПЕКТЛАРИ'

ЎҚУВ МАТЕРИАЛИНИ ВИЗУАЛ ТЕХНОЛОГИЯЛАР АСОСИДА НАМОЙИШ ЭТИШНИНГ ЎЗИГА ХОС АСПЕКТЛАРИ Текст научной статьи по специальности «Науки об образовании»

CC BY
194
31
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
визуал / визуал технология / мультимедиа технологиялари / интерфаоллик / талабаларнинг билим фаолияти / визуал ўқитиш воситалари. / презентация на основе визуальных технологий / мультимедийные технологии / интерактивность / познавательная деятельность студентов / наглядные учебные пособия.

Аннотация научной статьи по наукам об образовании, автор научной работы — Холмуродов Абдулхамид Эркинович, Эргашев Нуриддин Ғайратович

Ушбу мақолада Олий таълимда талабаларнинг ақлий ва билим фаоллигини оширишга ёрдам берадиган дидактик кўргазмали воситалардан фойдаланиш орқали ўқув жараёни самарадорлигини ошириш муаммолари таҳлил қилинган. Ўқув материалини визуал технология асосида намойиш этилиши улар таълим мазмунини мультимедиа ва интерфаол тарзда амалга оширишга олиб боришга имкон беради. Бундан ташқари ўқитувчилар ўқув материалини тасаввур қилиш ҳамда уларни амалда қўллаш методлари ва воситаларини ўзлаштиришлари зарурлиги асослаб ўтилади.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

ОСОБЫЕ АСПЕКТЫ ДЕМОНСТРАЦИИ УЧЕБНОГО МАТЕРИАЛА НА ОСНОВЕ ВИЗУАЛЬНЫХ ТЕХНОЛОГИЙ

В статье анализируются проблемы повышения эффективности учебного процесса за счет использования дидактических наглядных пособий, способствующих повышению умственной и познавательной активности студентов высшей школы. Демонстрация учебных материалов на основе визуальных технологий позволяет реализовать учебный контент в мультимедийном и интерактивном виде. Кроме того, учителям необходимо визуализировать учебный материал и владеть методами и инструментами для их практического применения.

Текст научной работы на тему «ЎҚУВ МАТЕРИАЛИНИ ВИЗУАЛ ТЕХНОЛОГИЯЛАР АСОСИДА НАМОЙИШ ЭТИШНИНГ ЎЗИГА ХОС АСПЕКТЛАРИ»

Холмуродов Абдулхамид Эркинович,

Карши давлат университети "Амалий математика" кафедраси доценти, физика-математика фанлари доктори (DSc)

Эргашев Нуриддин fайратович,

Карши мух,андислик иктисодиёт институти "Ахборот технологиялари" кафедраси катта укитувчиси

УКУВ МАТЕРИАЛИНИ ВИЗУАЛ ТЕХНОЛОГИЯЛАР АСОСИДА НАМОЙИШ ЭТИШНИНГ УЗИГА ХОС АСПЕКТЛАРИ

УДК: 378.14

ХОЛМУРОДОВ А.Э., ЭРГАШЕВ H.F. УЦУВ МАТЕРИАЛИНИ ВИЗУАЛ ТЕХНОЛОГИЯЛАР АСОСИДА НАМОЙИШ ЭТИШНИНГ УЗИГА ХОС АСПЕКТЛАРИ

Ушбу маколада Олий таълимда талабаларнинг аклий ва билим фаоллигини оширишга ёрдам берадиган дидактик кургазмали воситалардан фойдаланиш оркали укув жараёни самарадорлигини ошириш муаммолари тах,лил килинган. Укув материалини визуал технология асосида намойиш эти-лиши улар таълим мазмунини мультимедиа ва интерфаол тарзда амалга оширишга олиб боришга имкон беради. Бундан ташкари укитувчилар укув материалини тасаввур килиш х,амда уларни амалда куллаш методлари ва воситаларини узлаштиришлари зарурлиги асослаб утилади.

Таянч суз ва тушунчалар: визуал, визуал технология, мультимедиа технологиялари, интерфаол-лик, талабаларнинг билим фаолияти, визуал укитиш воситалари.

ХОЛМУРОДОВ А.Э., ЭРГАШЕВ Н.Г. ОСОБЫЕ АСПЕКТЫ ДЕМОНСТРАЦИИ УЧЕБНОГО МАТЕРИАЛА НА ОСНОВЕ ВИЗУАЛЬНЫХ ТЕХНОЛОГИЙ

В статье анализируются проблемы повышения эффективности учебного процесса за счет использования дидактических наглядных пособий, способствующих повышению умственной и познавательной активности студентов высшей школы. Демонстрация учебных материалов на основе визуальных технологий позволяет реализовать учебный контент в мультимедийном и интерактивном виде. Кроме того, учителям необходимо визуализировать учебный материал и владеть методами и инструментами для их практического применения.

Ключевые слова и понятия: презентация на основе визуальных технологий, мультимедийные технологии, интерактивность, познавательная деятельность студентов, наглядные учебные пособия.

KHOLMURODOV A.E., ERGASHEV N.G. ОSPECIAL ASPECTS OF DEMONSTRATION OF EDUCATIONAL MATERIAL BASED ON VISUAL TECHNOLOGIES

This article analyzes the problems of increasing the effectiveness of the educational process through the didactic visual aids implementation which help to increase the mental and cognitive activity of students in higher education. Demonstration of educational material on the basis of visual technology allows them to implement educational content in a multimedia and interactive way. In addition, the need for teachers to visualize the teaching material and master the methods and tools for their practical application.

Key words and concepts: presentation based on visual technology, multimedia technologies, interactivity, students' cognitive activity, visual teaching aids.

Кириш. Хозирги ахборотлашган жамиятда маълумотларнинг алмашиниши жадал равишда сезиларли даражада ошди х,амда укув мате-риалини визуал технология асосида такдим этишнинг янги методлари яратилди. Ахборот технологияларини жадал равишда ривож-ланиши, янги визуал технологияларни шак-ллантириш укитувчилар фаолиятига алох,ида талаблар куяди. Жадал ривожланиб бораёт-ган жамиятнинг турли типдаги маълумотларга бойлиги укув материалини талабаларга такдим этишдан олдин уларни махсус кайта ишлашни назарда тутади. Ушбу муаммони бартараф этиш учун укитувчиларда нафакат изланиш, тах,лил килиш, кайта ишлаш куникмалари шаклланган булиши, балки укув материалини визуал техно-логиялар ёрдамида такдим этиш куникмасига х,ам эга булишлари лозим. Давр талабларига мувофик равишдаги педагогик янгиликларни амалиётга жорий этиш укитувчиларнинг мух,им жих,атларидан бири булиб, бу укув материалини тасаввур килиш кобилиятига эга булишидир. Укув материалини визуал технология асосида такдим этиш дидактик воситаларни такомиллаштиришнинг энг мух,им йуналиши сифатида тан олинган.

Мультимедиа укув материалини визуал технология асосида татбик этишнинг дидактик ах,амияти, аввало, укитишда кургазмалилик тамойилини амалга оширишда намоён булади. Хозирги даврда укув материалини визуал технология асосида такдим этиш муаммосини х,ал килиш сифат жих,атидан ахборотлашган жамият талаблари асосида амалга оширилиши лозим. Нафакат укув материалини акс эттирадиган, балки талабаларнинг аклий ва билим фаол-лигини юксалтиришга ёрдам берадиган бун-дай дидактик кургазмалилилик воситалардан фойдаланиш х,озирги даврда таълим жараё-нининг энг зарурий талабларидан бири булиб х,исобланади.

Мацсад. Таълим жараёнини такомиллаш-тириш, замонавий олий таълимнинг сама-рали билим ва тажрибани шакллантиришга йуналтирилиши, маълумотларнинг сонига эмас, балки сифатига х,ам эътибор беришга имкон берадиган технологияларни излашга олиб келади. Шу сабабли, педагогик визуаллашти-

риш технологиясининг инновацион имконият-лари ошиб бормокда, бу маълумотни визуал намойиш килиш усулларини илмий, таълим ва келажакдаги касбий фаолиятнинг турли сох,аларида интеграциялашуви натижасида олинади. Бу таълим маълумотларини идрок этиш ва кайта ишлаш самарадорлигини янги даражага кутариши мумкин.

Замонавий график дастурлар ва дастурлаш тиллари х,амда уларнинг визуал имкониятлари-дан фойдаланиш, юкорида айтилган муаммо-ларга самарали ечим топишга имкон беради. Куйида укув материалини идрок этиш жараён-ларини куриб чикиш ва тах,лил килиш, визуал фикрлаш х,амда укув материалини визуаллаш-тиришнинг энг самарали усулларини танлаш буйича тавсиялар келтириб утилади.

Ахборотлашган жамиятда билим, малака ва куникмаларни шакллантиришга булган талаб, х,ар доим билимлар захирасини визуал куринишда тасвирлаш заруратини келтириб чикаради. Шунга мувофик равишда, укув материалини замонавий технологиялар ёрдамида визуаллаштириш оркали юкоридаги муаммо-ларга етарлича ечим топиш мумкин. "Визуаллаштириш" деганда идрок этиш ва кайта ишлашни соддалаштириш учун расмлар, гра-фикалар, жадваллар ёрдамида укув материалини бошкариладиган такдимоти тушуни-лади. Зеро, "визуализациялаш" сузи лотинча "visualis" сузидан олинган булиб - куз билан куриладиган, кургазмалилик деган маънони англатади1.

Визуаллаштириш умумий маънода - тушу-ниш кулай булиши учун турли хил статик ва динамик тасвир шаклида такдим этиш жараёни тушунилади. Хар кандай тасаввур килинадиган объектга, буюмга, жараёнга ва бошкаларга куринадиган шаклни бериш, унинг тасвирини механик тарзда пайдо килиш, техник воси-талар ёки тафаккурни шакллантириш (фикр шакллари) ёрдамида туFридан туFри тасаввур килиш (аклий визуаллаштириш) ёрдамида х,ар кандай мураккаблик ва узига хосликнинг (х,акикатан ^ам мавжуд ва муаллифнинг онгида

1 Эргашев H.F. Замонавий таълимда укув материалларни визуал технология асосида такдим этишнинг дастурий таъминоти. / "Замонавии таълим" лмий-амалий оммабоп журнали. 2020. №5 (90). 17 бет.

ЗАМОНАВИЙ ТАЪЛИМ / СОВРЕМЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ 2021, 7 (104)

яратилган) аник,, баркарор ва ёркин тасвир-ларни яратиш лозим булади. Яъни, укув материалини визуал технология асосида такдим этиш ракамли ва матнли материалларни график, диаграмма, жадвал, хариталар каби куринишда такдим этишни назарда тутади. Визуал технология асосида такдим этишни кузатиш жараёни сифатида тушуниш бу талабаларнинг минимал билим фаоллигини назарда тутади ва дидактик воситалар бу х,олда фак,ат намойиш этиш вазифасини амалга оширади. Замонавий педа-гогикада укув материалини визуал технология асосида такдим этиш тасвирий фаолият-нинг шакли ассоциатив равишда белгилана-диган билим фаолияти жараёнида киритилиши сифатида ифодаланади. Шу муносабат билан, урганилаётган объектларнинг визуал моделла-рининг роли ортиб боради. Бу талабаларнинг билимларини концентрациялашни ва уларнинг мустакил равишда фикрлаш доирасининг кен-гайтирилиши лозимлигини такозо этади.

Мацоланинг илмий янгилиги. Таъ-лим тизимини электрон таълим ресурслари билан таъминлаш вазифаларини ечиш учун тадкикотчилар томонидан жиддий ишлар амалга оширилмокда. Бирок, тах,лиллар шуни курсатадики, олий таълимда ракамли ресурс-ларнинг марказлаштирилган банкларини шакллантириш, уларда визуал укув матери-алларини жойлаштирилиши, методик куллаб кувватланиши ва такдим этилиши х,ар доим х,ам максадга мувофик тарзда амалга оши-рилмаган. Бу эса, талабаларда укув матери-алларини визуал такдим этишнинг омиллари, педагогик-психологик хусусиятлари, замонавий технологиялар асосида визуаллатириш-нинг амалий-технологик тизимини такомил-лаштиришни такозо этади. Куйида Олий укув юртларида укув материалларини визуал х,амда образли такдим этишга асосланган, максадли йуналтирилган ва кафолатланган натижа-вий визуал технологияси максадга мувофик жараён сифатида тушуниш укув маълумотла-рини узлаштиришнинг мах,сулдорлигини таъ-минлаши асослаб утилади.

Укув материалини визуал технология асосида такдим этиш нафакат намойиш билан чекланиб колмаслиги, балки талабаларнинг

укув билиш фаолиятини х,ам кучайтириши х,ам зарур. Бу укитувчилардан визуал укитиш воси-таларининг ролини янгича тушунишни, уларни яратиш ва улардан фойдаланишнинг янги методлари ва воситаларини узлаштиришни талаб килади.

Укув материалини мустакил равишда тасаввур килишда х,ар бир укитувчи визуал куринишдаги тасвирлар, объект, ^одиса, жара-ённинг оFзаки тавсифини янги материални идрок этиш сифатини йукотмасдан сезиларли даражада камайтириши мумкинлигини эъти-борга олиш лозим. Визуал куринишдаги тасвирлар ва оFзаки, рамзий маълумотларнинг опти-мал нисбатларини аниклаш укув материалини такдим этишнинг мух,им жи^ати х,исобланади.

Концептуал ва мустакил равишда визуал фикрлаш доимий узаро алокада булиб, урганилаётган концепция, жараён ёки ^одисанинг турли кирраларини очиб беради. ОFзаки мантикан мустакил равишда фикрлаш х,акикатнинг аникрок ва умумлаштирилган аксини беради, аммо бу акс эттириш мавх,ум булиб колади. Укув материалини мустакил равишда визуал куринишда фикрлаш тас-вирларни шакллантиришга ва уларни яхлит ва тулик тасаввур килишга ёрдам беради. Укув методик мажмуаларни ишлаб чикишда укитувчи машFулот мазмунини умумлашти-риш даражасини доимий равишда кузатиб бориши, машFулотлар утказишда оFзаки маълу-мотни образли ёки аксинча такрорлаши лозим булади.

Укув материалини визуал технология асосида такдим этиш методларидан фойдалан-ганда билим ва таълим х,аракатлари образли намойиш этилади. Укув материалини визуал куринишда узатиш мустакил равишда фик-рлашни шакллантириш ва ривожлантиришга ёрдам беради. Шундай килиб, укув мате-риалининг визуал куринишда такдим этилиши, агар улар оддий иллюстрация оркали кискартирилмаса, укув материалини жадал узлаштиришга ва талабаларнинг укув билиш фаолиятини фаоллаштириш имконини беради. Ушбу ёндашув укитувчилардан анъанавий визуал укитиш воситаларини узгартириши лозимлигини талаб килади.

ЗАМОНАВИЙ ТАЪЛИМ / СОВРЕМЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ 2021, 7 (104)

Натижалар ва амалий татбицлар. Айрим илмий тадкикотчиларнинг бир катор изла-нишларига кура, укув материали тизимли куринишда такдим этилганда янги маълумот-лар мукаммал равишда пухта узлаштирилиши мумкинлиги исботланган. Бу талабаларга янги тушунчалар тизимини ва методларини осон узлаштиришга ёрдам беради. Турли мавзулар со,алари билимларининг табиати ва хусуси-ятларининг сезиларли фарклари туфайли визуал тизимлаштиришнинг бир катор метод-лари мавжуд. Нейропсихология ютукларига кура, урганиш одам миясининг имконияти конуниятларни белгилаш оркали маънони излашдаги интеллектуал кийинчиликларни бартараф этиш оркали ривожланганда сама-рали булади1.

Таълим жараёнини такомиллаштириш, замо-навий олий таълимнинг самарали билим ва тажрибани шакллантиришга йуналтирилиши, уларнинг сонига эмас, балки маълумотлар-нинг сифатига ,ам эътибор беришга имкон берадиган технологияларни излашга олиб келади. Шу сабабли, педагогик визуаллашти-риш технологиясининг инновацион потенци-али (имкониятлари) ошиб бормокда. Бу маъ-лумотни визуал намойиш килиш усулларини илмий, таълим ва келажакдаги касбий фаолият-нинг турли со,аларида интеграциялашуви нати-жасида олинади. Бу эса таълим маълумотла-рини идрок этиш ва кайта ишлаш самарадор-лигини янги даражага кутариши мумкин. Замо-навий таълимда укув жараёнларини визуалаш-тириш юкоридаги самарадорликларни оши-ришга катта ,исса кушади. Бунинг учун замо-навий ахборот коммуникацион технология-лари ,амда замонавий дастурлаш тилларини урганиш ва укитиш му,имдир.

Ахборот коммуникация технологиялари-дан фойдаланган ,олда укитишда мультимедиа асосидаги кургазмали воситаларнинг интер-фаоллиги талабалар ва укитувчиларга фаол таъсир утказиш, укув материали такдимотини

бошкариш, маълумот кисмларидан фойда-ланиш кетма кетлигини аниклаш ,амда маз-мунли маълумотларни узгартириш, тулдириш ёки камайтириш имкониятини беради. Бино-барин, интерфаоллик таълим жараёнининг когнитив хусусиятларини яхшилайди, уйин ва тадкикот таркибий кисмларини укув ишларига киритади, талабаларни урганилаётган объект-лар ,амда жараёнларнинг хусусиятларини ,ар томонлама та,лил килишга ундайди2.

Замонавий техник воситалар бу ахборот тех-нологияларидан фойдаланган ,олда укув мате-риалини визуал технологиядан фойдаланган ,олда намойиш этиш имкониятини яратишни назарда тутади. Компьютер экранда объект-лар ва жараёнларни маълум бир вакт ичида, фазодаги ,аракатини намойиш этишга имкон беради. Мультимедиа технологиялари таълим жараёнига матн, графикли, товуш, анимация, видео тасвир, такдимот, интерфаол харита, анимацион калит сузлар ва бошкаларни кири-тиш ,амда бир вактда намойиш этиш имконини беради. Анъанавий кургазмали куроллар - жад-валлар, диаграммалар, расмлар, иллюстрация-лар долзарб булиб колмокда, аммо компьютер-дан фойдаланишда улар интерфаоллик, мультимедиа ва динамизм, яъни ,аракатга асослан-ган визуал технология асосида такдим этиш-нинг янги турларини яратишни талаб килади.

Хозирги вактда замонавий ахборот технологиялари асосида яратилган визуал укитиш воситаларидан фойдаланиш ,анузгача куплаб укитувчиларга муайян педагогик муаммо-лар ва укув фаолиятини ташкил этиш шак-ллантириш муаммосини ,ал килиш учун кургазмалилилик воситаларни танлаш билан боFлик кийинчиликларни келтириб чикаради. Укув материалини визуал технологиялар асосида уз касбий фаолиятида куллайдиган мута-хассислар ,амда укитувчилар доимий равишда малакасини оширишга му,тож булади. Ушбу муаммоларни самарали ечими сифатида эса

1 Бабаева В.В. Реализация инновационных технологий в процессе подготовки будущих преподавателей профессионального образования // Молодой ученый, 2012. № 8. С. 307. [Электронный ресурс]. Режим доступа: https://moluch.ru/archive/43/5169/ (дата обращения: 14.04.2018).

2 Калиниченко А.В. Интерактивные электронные дидактические средства с когнитивной визуализацией// Научно-технический вестник информационных технологий, механики и оптики. 2017. Т.17, № 2, С. 361. [Электронный ресурс]. Режим доступа: https://cyberlen-inka.ru/article/n/interaktivnye-elektronnyedidakticheskie sredstva-s-kognitivnoy-vizualizatsiey/ (дата обращения: 14.04.2018).

куйидагиларни укув материалини визуал тех-нологиялар асосида намойиш этишнинг асосий аспектлари сифатида келтириб утиш мумкин:

Анимация технологияси - объектлар-нинг рангини, хажмини узгартиришга, ани-мацион фрагментларни яратишга, бир ёки бир нечта объектни танлашга имкон беради. Бунинг учун пастки чизиклар, рамкалар, мухр ва бошкалардан фойдаланилади. Анимация ёрдамида харакат, узгариш, ривожланиш иллю-зиясини яратиш мумкин, бу эса укув материалини визуал технология асосида такдим этишда жонли ва юкори аникликдаги тасаввурни хосил килади. Анимация ,ар кандай ходисанинг дина-микасини, урганилаётган ходиса ва жараёнлар-нинг образларини визуал куринишда акс этти-риши мумкин. Шундай килиб, компьютер ани-мациясининг динамикасидан билим фаолли-гини оширишда фойдаланиш мумкин.

Мультимедиа - х,ар хил турдаги маълумот-ларни такдим этишнинг турли воситаларидан бир вактнинг узида фойдаланишга асосланган замонавий ахборот технологияларининг ажрал-мас кисми хисобланади. Бу фойдаланувчи ва ахборот тизими уртасидаги узаро таъсир утказиш шароитида турли хил маълумотларни туплаш, кайта ишлаш, саклаш, узатиш техни-каси, методлари хамда воситалари тупламидир. Мультимедиа технологиялари экранда аудио-визуал маълумотларни такдим этиш имкони-ятини беради. Шу туфайли мультимедиа тех-нологияларидан визуал укитиш воситаларини ишлаб чикишда ва яратишда кенг фойдаланилади. Уларнинг таркибий кисмлари статик ва анимацион тасвирлар, шунингдек товушли мат-нли х,амда видео маълумотлардан иборат.

3D (3 dimensional - ингл. уч улчовли бушлик) графика ривожланиши билан илмий визуал технология асосида такдим этиш фаннинг мустакил сох,аси сифатида пайдо булди. 3D тех-нологиясига утиш графикани такдимот восита-сидан илмий муаммоларни х,ал к,илиш ва укув материалини тасаввур килишнинг кучли мето-дига айлантирди. Хозирги вактда уч улчовли визуал технология асосида такдим этиш фан, техника, тиббиётнинг турли сох,аларидаги таъ-лим тизимларида кенг кулланилади. Уч улчовли моделлардан фойдаланган х,олда ук,итиш жуда

кургазмали булиб, материални такдим этиш шаклларини диверсификация (лот. diversifi catio - узгариш, хилма-хил тарак,к,иёт) килишга ва талабанинг кизикишини оширишга имкон беради1.

Дастурлаш тиллари - одатда юкори сави-яли дастурлаш тиллари (Delphi, C ++, Phyton, Java) воситасида амалга оширилади. Бу дастурлаш тилларининг семантикаси инсон тилига якинлиги туфайли дастур тузиш жараёни анча осон кечади. Дастурлаш тиллари визуаллаш-лаштиришнинг энг мураккаб технологиялари-дан х,исобланиб, у дастурчидан бу сох,ада чукур билим ва куникма талаб килади. Бирок сама-радорлиги жуда юкори ва укув материалла-рини визуаллаштиришнинг юкори даражали методларидан бири х,исобланади.

Хулоса ва таклифлар. Компьютер гра-фикаси ва визуал воситалардан фойдаланган х,олда укитиш методикасида замонавий ахборот коммуникация технологияларидан фойдаланиш методларини ишлаб чикиш тенденцияларини куллаш лозим булади. Янги технологияларни урганиш - янги дастурий махсулотлардан фойдаланиш методлари ва ечимлари, масофавий укитиш, веб-конференциялар, масофавий тест-синов хамда сертификатлашнинг турли шак-ллари оркали амалга оширилади.

Юкоридаги келтириб утилган визуал техно-логиялар асосида намойиш этишнинг асосий аспектларидан таълим жараёнида фойдаланиш оркали куйидаги ижобий натижаларга эришиш мумкин булади:

- укитувчининг уз малакасини узлуксиз равишда ошириб боришга имкон беради;

- укув материалини тасаввур килиш методлари ва воситаларини узлаштиришга хамда уларни амалда муваффакиятли куллашга имкон беради.

- укув материалини таълим жараёнида визуал технологиялар асосида намойиш этиш, таълим жараёнининг сифат ва самарадорлигини оширишга хизмат килади.

1 Лаврентьев Г.В., Лаврентьева Н.Б., Неудахина Н.А. Инновационные обучающие технологии в профессиональной подготовке специалистов // Лаврентьев Г.В., Лаврентьева Н.Б., Неудахина Н.А. Ч.2. Барнаул: Изд-во Алт. ун-та, 2002. 102 с.

ЗАМОНАВИЙ ТАЪЛИМ / СОВРЕМЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ 2021, 7 (104)

с 34 ТАЪЛИМ ТЕХНОЛОГИЯЛАРИ / ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ ТЕХНОЛОГИИ N у

Адабиётлар руйхати:

1. Бабаева В.В. Реализация инновационных технологий в процессе подготовки будущих преподавателей профессионального образования // Молодой ученый, 2012. № 8. С. 306-308. [Электронный ресурс]. Режим доступа: https://moluch.ru/archive/43/5169/ (дата обращения: 14.04.2018).

2. Калиниченко А.В. Интерактивные электронные дидактические средства с когнитивной визуализацией // Научно-технический вестник информационных технологий, механики и оптики. 2017. Т.17, № 2, С. 359-364. [Электронный ресурс]. Режим доступа: https:// cyberleninka.ru/article/n/interaktivnye-elektronnyedidakticheskie sredstva-s-kognitivnoy-vizualizatsiey/ (дата обращения: 14.04.2018).

3. Лаврентьев Г.В., Лаврентьева Н.Б., Неудахина Н.А. Инновационные обучающие технологии в профессиональной подготовке специалистов // Лаврентьев Г.В., Лаврентьева Н.Б., Неудахина Н.А. Ч.2. Барнаул: Изд-во Алт. ун-та, 2002. 185 с.

4. Эргашев H.F. "Замонавий таълимда укув материалларни визуал технология асосида такдим этишнинг дастурий таъминоти." Замонавий таълим журнали. Тошкент №5(90) 2020. 17-22 бет.

5. Ergashev N.G'., Temirova O.Yu. "Use of visualized electronic textbooks to increase the effectiveness of teaching foreign languages". European Journal of Research and Reflection in Educational Sciences Volume 8 Number 12, 2020 ISSN 2056-5852 Progressive Academic Publishing, UK www.idpublications.org 111-116 p.

6. Shodiev R.D. Methods and Forms to Ensure Understanding in Educational Process. Eastern European Scientific Journal. DOI 10.12851/EESJ201805.www.auris-verlag.de.

7. Ergashev N.G'. "Using visual program technology methods in engineering education". European Journal of Research and Reflection in Educational Sciences Volume 7 Number 10, 2019 ISSN 2056-5852 Progressive Academic Publishing, UK www.idpublications.org 107-111 p.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.