Научная статья на тему 'ТУPМУШ ҚУPИШ ЁШИДAГИ ҚИЗЛAPНИ OНAЛИККА ТАЙЁРЛАШНИНГ ИЖТИМOИЙ-ПСИХOЛOГИК МУАММОЛАРИ'

ТУPМУШ ҚУPИШ ЁШИДAГИ ҚИЗЛAPНИ OНAЛИККА ТАЙЁРЛАШНИНГ ИЖТИМOИЙ-ПСИХOЛOГИК МУАММОЛАРИ Текст научной статьи по специальности «Гуманитарные науки»

28
6
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
оила фаровонлиги / оила маънавий муҳит / оила қадриятлари / она фазилатлари / ота-оналик масъулияти / психологик саводхонлик / сoғлoм туpмуш тapзи / oилa ҳaқидaги тaсaввуpлap / pепpoдуктив мaдaният.

Аннотация научной статьи по Гуманитарные науки, автор научной работы — Билолова Замира Бахтияровна

Ушбу мақолада туpмуш қуpиш ёшидaги қизлapни oнaликка тайёрлашнинг ижтимoий-психoлoгик муаммолари ёритилган.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Текст научной работы на тему «ТУPМУШ ҚУPИШ ЁШИДAГИ ҚИЗЛAPНИ OНAЛИККА ТАЙЁРЛАШНИНГ ИЖТИМOИЙ-ПСИХOЛOГИК МУАММОЛАРИ»

Tashkent Medical Academy Integration of Science, Education and Practice in Modern Psychology and Pedagogy: Problems and Solutions

Volume 4 | TMA Conference | 2023 Zamonaviy psixologiya, pedagogikada fan, ta'lim va amaliyot integratsiyasi: muammo va yechimlar

TYPMym KyPHm Emn^Arn ^H3^APHH OHAHHKKA

TAHEP^AmHHHr H^THMOHH-nCHXO^OrHK MyAMMO^APH

Bu^o^OBa 3aMHpa BaxTHHpoBHa

An^paraHyc yHuBepcuTeTu HogaBnaT onufi TatnuM TamKunoTu go^eHTu

zamira.bilolova@gmail.com

AННOТAЦHH

YmSy MaKonaga TypMym Kypum emugaru KronapHu OHanHKKa TafiepnamHuHr H^THMOHH-ncHxonoruK MyaMMonapu epuranraH.

Ka^HT cy3^ap: ouna ^apoBOHnuru, ouna MatHaBufi MyxuT ouna Kagpuaraapu, oHa ^asunaraapu, oTa-oHanuK MactynuaTu, ncuxonoruK caBogxoHnuK, cofhom TypMym Tap3u, ouna xaKKgaru TacaBBypnap, penpogyKTuB MagaHuaT.

Ounagaru MyxurauHr coraoMnuru aBBano aenra Sofhuk SynraHugeK, ^aMuaTgaru MatHaBufi MyxuTHuHr cornoMnuru SeBocuTa ounara Ba ouna TapSuacura Matcyn SynraH oHara SornuKgup. Byna^aK oHanapuMro эca x^upru KyHuMu3HuHr em Kronapugup. ^oMycufi onuMnapuMrogaH Supu ASy ASgynnox, PygaKufiHuHr "^aficu Sup MunnaTHu aKcoH kuhmokhu SyncaHrro, ynapHuHr KronapuHu - Syna^aK oHanapHu TapSuagaH nuKapuHr. ^aficu Sup Munnarnu WKcanTupMoKHu SyncaHrro, ynapHuHr KronapuHu - Syna^aK oHanapuHu nupofinu TapSuara, ry3an axnoKKa ypraraHr", - geraH $uKpu x^upru KyHHuHr x,aM gon3apS MaB3ynapugaHgup. MunnarnuHr Kronapu uhmhu, TapSuanu x,aMga aKgnu Synca, ounaBufi x,aeTra HucSaraH x,ap TOMoHnaMa Tafiep Synca, ounagara My^uT x,aM cofhom Synagu, $ap3aHgnap eTyK uhcoh SynuS TapSuanaHagunap. fflyHuHr ynyH KronapHuHr ounaBufi x,aeTra Ba oHanuKKa MatHaBufi-ncuxonoruK TafieprapnuK x,onarn, ncuxonoruK eTyKnuru MyxuM axaMuaTra эгagнp.

Hhcohhuot ncuxonoruK eTyKnuru Sy y3 ongura эpнmнmн MyKappap SynraH, SyHra uMKoHuaTnapu eTapnu SynraH MaKcagnapHu Kyfiumu, Typnu amam mapouraapura Mocnamum, Typnu xaerafi Ba3uaTnap Ba mapouraapHu xymep Saxpnafi onumugup. AnSaTTa, SyHgafi KoSunuaraap Sup KyHga maKrnaHMafigu. Ynap yHra SepunraH TapSua Tatcupuga acra-ceKuHnuK SunaH maKrnaHagu.

Ku3 Sona TypMym KypraHugaH cyHr yHu umuMoufi MyxuTgaru MaBKeu TySgaH y3rapumu acocuga yHra HucSaraH SomKanapHu Ba y3uHu y3ura SynraH MyHocaSara y3rapumu

May 6

886

Tashkent Medical Academy Integration of Science, Education and Practice in Modern Psychology and Pedagogy: Problems and Solutions

Volume 4 | TMA Conference | 2023 Zamonaviy psixologiya, pedagogikada fan, ta'lim va amaliyot integratsiyasi: muammo va yechimlar

табиий хол. Мазкур узгаришга нисбатан узида ишончни шакллантира олган киз бола янги оилада киска муддатда уз урнига эга була олади. Оила куришга узида ишончни шакллантиришда энг асосий туртки ролини уйновчи омиллардан бири бу - уз-узига йурикнома бериши, яъни оилага тайёрлик холатининг хар томонлама орттириши хисобланилади. Янги келинлик мавкеига мослашиш албатта, тажриба билимларга асосланади.

Х,ар кандай турмуш куриш ёшига етган киз узининг ютуклари ва камчиликларини тафаккурида акдан тахлил килиб узи келин булгач амалга оширадиган хатти-харакатларини тассавур эта олиши керак. Мустахкам муносабатларга таянган оиладагина фарзанд куриш ва маъсулиятли ота-оналикка тайёрланишга замин яратилиши мумкин эканлигини англаши керак. Зеро, Мукаддас Хадисда келтирилганидек, "она булиш - Аллохнинг инояти билан авлодлар занжирини жисми бекам зурриётлар билан улашга кодирликни туйиш саодатидир".

Аммо куп холларда янги турмуш курган келинчаклар, булажак оналар гудагининг соглиги узларига богликлигига жиддий эьтибор беришмайди. Х,аёт тажрибалари шуни курсатадики, туйдан сунг узбек оилаларида келинларнинг аксарият купчилик кисми факат яхши кийиниш, гузал булишга интиладилар ёки аксинча уй-рузгор ишларига кумилиб кетадилар. Бу йулда улар баъзан кам овкат ейиш, тинмай мехнат килишга хам тайёр буладилар. Лекин, уларнинг купчилиги жисмонан заифдирлар. Бирон жойидан шикоят килмаган аёллар деярлик учрамайди.

Бугунги кунда аёллар оила шароитида бола саломатлигига салбий таъсир этаётган айрим холатларга дуч келишлари кузатилмокда:

1. Аёллар онгида фарзанд куриш масаласида анъанавий карашларнинг купрок сакланиб келаётгани;

2. Ишлаб чикаришда, айникса, кишлок хужалигида банд булган аёллар учун зарур шарт-шароит яратилмаганлигини, уларнинг мехнати етарлича рагбатлантирилмаганлиги;

3. ^изларнинг физиологик ва маънавий жихатдан она булишга тайёр булмасдан, барвакт турмуш куриш фактларининг мавжудлиги;

4. Оила куриш ёш давридаги йигит ва кизларни маънавий ва ахлокий, тиббий, ижтимоий жихатдан оилавий хаётга тайёрлаш, соглом турмуш тарзини шакллантириш борасида билимларини ошириш

каратилган таълим-тарбия ишларини етарли даражада о.

Tashkent Medical Academy Integration of Science, Education and Practice in Modern Psychology and Pedagogy: Problems and Solutions

Volume 4 | TMA Conference | 2023

Zamonaviy psixologiya, pedagogikada fan, ta'lim va amaliyot integratsiyasi: muammo va yechimlar

y

борилмаслиги, хатто умуман бу жихатга эътибор курсатишнинг паст даражада эканлиги.

Юкорида кайд этилганларнинг барчаси кизларнинг келгусида соглом она булишларида жиддий холатларни келтириб чикарувчи энг долзарб муаммолар сирасига киради.

Куплаб ривожланган хориж давлатлари тажрибасини тахлил килинганида, масалан, Латвияда никох куришдан аввал оилавий хаётдан нимани кутиш кераклиги, оила бюджетини режалаштириш, болаларни кандай тарбиялаш, оилага турли хукукий аспектларни жорий этиш ва нихоят, соглом муносабатларни кандай усулда шакллантириш хакида 24 соатга мулжалланган бепул укув курслари таклиф этилади. Машгулотларда мутахассислар оила куришга ахд килган жуфтликларга оиланинг барча нозик жихатлари борасидаги билим ва куникмаларни биргаликда ургатишади.

Сингапур давлатида эса, никох куришдан аввал оилавий хаёт асослари буйича дастлаб бепул таълим берилади, шунингдек, бу мавзудаги кенгайтирилган пуллик укув курслари хам жорий этилган.

Россия Федерациясининг шахар, туманлар округларидаги ёшлар сиёсати институтлари негизида ёш оила клубларининг фаолияти ташкил этилиб, мазкур клублар ёшларни никох куришга тайёрлаш, булгуси ота-оналарни соглом турмуш тарзи кечириш ва оилани режалаштиришга ургатиш, ахборот-маърифат, ахборот-маслахат, ахборот-консалтинг, таргибот, психологик ва хукукий ёрдам фаолияти билан шугулланади.

Демак, оила институтини мустахкамлаш учун, энг аввало, ёшлар орасида таргибот-ташвикот ва тушунтириш ишларини кучайтириш, никох остонасида турган угил-кизларимизни нафакат жисмонан, балки хукукий, тиббий, психологик, моддий, маънавий, ахлокий жихатдан тугри тарбиялаш зиммамизда турган энг биринчи навбатдаги масъулиятли вазифадир.

Бугунги кунда кизлар орасидаги соглом маънавий мухит, кадриятлар ва хаётий максадлар шаклланиши масаласини урганиш максадида тадкикот ишлари олиб борилганда, натижаларнинг тахлили куйидаги мухим жихатларга эътибор каратишни такозо этди:

1. Бугунги кундаги кизларнинг укиш, таълим олиш, ишлаш, тадбиркорликни йулга куйиш, мустакилликка интилиш, жамиятда уз урнига эга булиш, чет элга чикиш, янгиликларни тадбик килиш, уз муносиб турмуш уртокни мустакил танлаш, бахтли о

Tashkent Medical Academy Integration of Science, Education and Practice in Modern Psychology and Pedagogy: Problems and Solutions

Volume 4 | TMA Conference | 2023 Zamonaviy psixologiya, pedagogikada fan, ta'lim va amaliyot integratsiyasi: muammo va yechimlar

куриш каби ижобий кадриятлари хамда хаётий максадлари мавжуд эканлиги маълум булди.

2. Шу билан бирга, кизлар тарбиясида мухим булган ибо, хаё ва одоб каби мухим кадриятлар камайиб бораётганлиги, уларнинг уй-хаёллари ва кадриятлари ташки куринишга купрок эътибор бериш, моддий хаётга кизикиш, ота-оналарни тушунмайди деб уйлаш ва сир тутиш, ота-оналар билан муносабатдан коникмаслик, телефон ва ижтимоий тармокларга катта вакт сарфлаш, бугунги йигитларга ишонмасликлари сабаб, укиб уз оиласини бокишни уйлаш каби салбий омиллар билан богланиб бораётганлигини курсатди.

3. ^излар тарбиясига салбий таъсир этувчи омилларни уз вактида олди олинмаса, кизлар билан боглик психологик муаммолар купайиб бориши, ижтимоий тармокларнинг таъсири ортиб бориши, ички олам гузаллигидан кура, ташки гузалликни кадрлайдиган кизлар сони ортиши, хаё, ибо, ор-номус каби мухим сифатлар камайиб бориши хамда, энг ачинарлиси, кизларда оилавий кадриятлар устуворлиги узгариб бориши мумкин.

Юкоридагиларни инобатга олган холда, кизларни мустахкам оилавий муносабатларга ва оналикка тайёрлашнинг ижтимоий-психологик жихатларини илмий тадкик килиш ва олинган натижалар асосида таклиф ва тавсиялар тайёрлаш хамда амалиётга жорий этиш механизмини ишлаб чикиш максадида ижтимоий-психологик суровнома утказилди. Суровномада Коракалпогистон Республикаси, Тошкент шахри ва барча вилоятлар буйича 1400 нафар 16 ёшдан ошган кизлар катнашди.

Суpoвнoмaдa кaтнaшгaн кизлapгa "Сиз узингизни oилa куpгaндaн сунг oнaлик мaсъулиятигa тaйёp деб хисoблaйсизми?"-дегaн сaвoл билaн муpoжaaт этилди, натижалар 1- жадвалда келтирилган.

1-Жадвал.

"Сиз узингизни оила кургандан сунг оналик масъулиятига тайёр деб хисоблайсизми?" саволи натижалари, N - 1400, % да

Сиз узингизни оила кургандан сунг оналик масъулиятига тайёр

деб хисоблайсизми? N - 1400

№ Жавоблар сони %

1. Х,а, тайёр деб х,исоблайман 168 12,0

May 6

889

Tashkent Medical Academy Integration of Science, Education and Practice in Modern Psychology and Pedagogy: Problems and Solutions

Volume 4 | TMA Conference | 2023

Zamonaviy psixologiya, pedagogikada fan, ta'lim va amaliyot integratsiyasi: muammo va yechimlar

y

2. Бироз тайёр деб хисоблайман

294 21,0

3. Тайёр деб хисобламайман

336 24,0

4.

Бу борада билимларим кам деб хисоблайман

602

43,0

Жами

1400

100%

Мазкур савол натижаларида 12 фоиз кизлар "Х,а, тулик тайёрман" жавобини танлаганликлари аникланди, колган 88 фоиз кизларимиз тулик тайёр эмасликларини, узларини тайёр деб хисобламасликларини хамда бу борада билимлари камлик килишини натижаларда акс эттиришган.

Бу натижадан, кизлар оналик масъулияти катта эканлигини англаган холда, бунга тайёр булиш учун билимлари ва тасаввурлари камлик килётганлигини, узларида оналик масъулиятига нисбатан тулик ишонч булиши учун янада куп изланишлари ва аник билимларни олишга нисбатан юкори истаклари борлигини курсатади.

Бу эса биринчидан, кизларнинг тасаввурларида репродуктив саломатлик; хомиладорлик ва тугрук; оналик масъулияти; комил инсонни тарбиялашда оиланинг ва онанинг урни; фарзанд тарбиялашда ёш хусусиятларини инобатга олиш; оналикка тайёрлашда маънавий-психологик билимларини шакллантиришга оид чора-тадбирларни ишлаб чикиш мухимгини курсатади. Иккинчидан, эрта тугрукни олдини олиш зарурати уз исботини топади. Чунки, 16 ёшдан ошган кизлар тасаввурларида оналик ролига нисбатан хавотирланиш борлиги келажак авлодни соглом тарбиялай олишда билимлари ва узларида ишонч кам эканлигини курсатади.

Яна бу борада шуни айтиб утиш керакки, бу давр кизларнинг жинсий балогатга етиш даври хисобланиб, биологик жихатдан жинсий гармонларнинг устунлиги уларда турли узига боглик булмаган тушунарсиз саволларга тула холатларни келтириб чикаради. Кизлар жинсий сохада тугри маълумотларни каердан, кандай килиб олишга кийналадилар. Уларнинг сирли оламида бу сохада тугри тасаввурларни уйготиш ва репродуктив маданиятни шакллантириш, келажакда соглом она булишлари учун асос булиб хизмат килади.

Тадкикот натижаларидан маълум булдики, нотугри шаклланган стереотиплардан бири бу, репродуктив саломатлик хакида кизларнинг билим олишлари тарбиясизлик деб тушунилар экан, 2-жадвалга

каранг.

Tashkent Medical Academy Integration of Science, Education and Practice in Modern Psychology and Pedagogy: Problems and Solutions

Volume 4 | TMA Conference | 2023 Zamonaviy psixologiya, pedagogikada fan, ta'lim va amaliyot integratsiyasi: muammo va yechimlar

^aMHATHHHr x,ap 6np at3ocH penpogyKTHB MagaHHtfTHH fiynra KyÖHmH, canoMaraHK MagaHHtfraHHHKHHHr 6up KypHHHmH CH^arnga Kaöyn Kunumu no3HM.

Emnap xaeTHga, wpHrn-Typurnuga xaM MaHa myHgafi AHrana Ta^aKKypHHHr maK^naHTHpHnumH 6y öopagara öapna MyaMMonapra eHHM 6ynH6 xH3MaT KHnagH. PenpogyKTHB MagaHHtfT onnaBHH MyHocaöaraap, ^hhchh MagaHHtfT, $ap3aHg Kypnm Ba yHH Tapönanam önnaH öofhhk xonnapga HaMoeH öynagH. Onnagara afiHaH penpogyKTHB ^yH^HAHHHr cofhom aManra omnpHnnmn Kyn ^Hx,aTgaH KronapHHHr penpogyKTHB MagaHHtfTHHHHr maKnnaHraHnnrnra öofhhk öynagH.

2-^agBan.

"KH3napHH TyfigaH ongHH ^hhchh xaeT, penogyKTHB canoMaraHK xaKHga nnMHH caöoKnap onnmu, ynapHHHr TapÖHacnra canÖHH TatCHp Kypcaragn" ^HKpn

Hara^anapH N - 1400, % ga

^H3^apHH TyfigaH o^guH miHCHH xaeT, penogyKTHB

ca^OMaT^HK xa^uga h^MHH eaßoK^ap o^umu, ynapHHHr

Ta jÖHHCura ea^ÖHH Tateup KypeaTagu, N - 1400, % ga

^aBoß^ap COHH %

1. KymHnMafiMaH 392 28,0

9 XaKHKaTra akhh tomohh 378 27,0

2. xaM 6op

3. KymHnaMaH 644 46,0

^aMH 1400 100,0

EyryHra gaBpga AHrana gyHeKapam, geMoKpaTHK Ta^aKKypra эгa öynraH emnapHHHr AHra aBnogH maKnnaHMoKga. Kena^aKga ^aMH^T at30CH CH^arnga emnapHHHr y3HHHHr TacaBBypnapHHH ypraHHngH. Kena^aKga KH3nap ^aMH^THHHr $aon at3ocH, onnaga $ap3aHg TapönacH önnaH myFynnaHyBHH oHa CH^amga TatnHM onnmnapH ^yga MyxHM Ba 3aMoH TanaÖHgnp. TatnHM onnm maxcHHHr ^HKpnam Tap3HHH, hhcoh Ta^aKKypHHH, MagaHHtfTH Ba MatHaBHATHHH MyrnoK Tap3ga y3rapTHpagH, 6y эсa acpnap gaBoMHga TacgHKnaHraH ^apaeHgHp. KH3napHHHr TatnHM onHmnapH öapna 3aMoHnapga xaM gon3apö 6ynH6 KenraH Ba 6ynH6 KenMoKga. fflyHH HHoöaTra onraH xonga, KronapHHHr 6y öyHanHmga ^HKpnapHHH ypraHHm MaKcagHga, "Kena^aKga ^aMH^T at3ocH CH^araga KaHgaö MaBKera эгa öynMoKHHcro?" caBonH ÖHnaH Mypo^aaT KHnHHgH, Hara^anap 3-^agBanga öepHnraH.

Emnap pecnyönHKa Kena^arHHHHr MycTaxKaM TaaHHH öyna onHmH myöxacH3. Harn^anapga 50 % KH3nap KacÖHH

May 6

891

Tashkent Medical Academy Integration of Science, Education and Practice Modern Psychology and Pedagogy:

in

Problems and Solutions

Volume 4 | TMA Conference | 2023 Zamonaviy psixologiya, pedagogikada fan, ta'lim va amaliyot integratsiyasi:

vechimlar

muammo va

ye

iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.

^aonHATHMga eTyK Myraxaccnc öynnö Hmaam, onnaga h^m^h OHa öynnm ^aBOÖHHH öepgnnap

3-^agBan.

"Kena^aKga ^aMHar at3ocH cn^araga KaHgafi MaBKera эгa öynMOKHHcro?" caBonu Hara^anapH, N - 1400, % ga

Ke^a^arçga ^aMHHî at30CH CH^aTHga KaHgafi MaBKera эгa 6y^M0KHHCH3? N - 1400, % ga

^aBoö^ap COHH %

1. KacÖHfi ^aonHATHMga eTyK Myraxaccnc öynnö umaam, onnaga h^M^H oHa öynnm 726 50,0

2. EomKapyBHHHHK Ba paxöap aaBo3HMHga Hmaam 186 13,0

3. Yfiga $ap3aHg TapÖHacH ÖHaaH myFyaaaHHm 142 10,0

4. Yfiga $ap3aHg TapÖHacH ÖHaaH myFyaaaHraH xoaga MatayM ÖHp KacaHannnHK ëKH xyHap ÖHaaH öaHg öynnm 306 21,0

5. Y3 ÖH3HecHMra эгa öynnm 86 6,0

^ÜMH 1446 100,0

^eMaK, onnaga KronapHHHr TataHM onumnapu ynyH öapna rnapouraapHH aparnö ôepHnurnH OTa-OHaaap 3HMMacugagup. H^thmohh xaëTga эca KH3aapHHHr $aon ôynumu öapnaHHHr MactynHar öunaH ëHgomumuHH Taaaö этagн.

ffly Mynox,a3anapgaH Kenuö hhkhö, KH3aapHHHr öaxran ôynumuga, Kena^aKga cornoM OHa ôynumuga cofhom TypMym Tap3HHHHr KaHgafi fiynra KyHunraHnuru, onna xaKugaru TacaBBypaap Ba penpogyKTHB MagaHuaTHHHr maKanaHraHnuru xaMga ynapHHHr TatauM Myaccacaaapuga TatauM onumnapu MyxnM axaMHar Kacö этagн Ba yaapHH TapFHÖ kh^hö öopum KaTTa HarH^anapHH эpнmнmгa onuö Keaagu.

REFERENCES

1. AxaoK -ogoöra oug Xaguc HaMyHaaapu // TaxpnpHHnap A. AcKapoB Ba öomK.-T.: OaH, 1990 - 171 ö.

2. TamMyxaMegoBa ^T., KapuMOBa ^.M. Y3ÖeKHcTOHga ëm ouaa. (H^thmohh TagKHKOTaap Hara^anapu acocuga). RmMHH-ycnyÖHH KyaaaHMa. Y3ÔeKHCTOH PecnyöaHKacH «Onna» uaMufi-aManufi TagKHKOT MapKa3H. - T.: «Yurist-media markazi», 2019. - 128 ö.

3. AKpaMOBa O.A., EnnonoBa 3.E. Onna энцнкпoпegнacн. - T: «Ozbekiston milliy ensiklopediyasi» ^aBnar hhmhh HampHëTH,

May 6

892

Tashkent Medical Academy Integration of Science, Education and Practice in Modern Psychology and Pedagogy: Problems and Solutions

Volume 4 | TMA Conference | 2023 Zamonaviy psixologiya, pedagogikada fan, ta'lim va amaliyot integratsiyasi: muammo va yechimlar

y

2019. - 240 б.

4. Акрамова, Ф. А. (2020). Психологическая помощь семье как необходимый фактор поддержки и укрепления семей. Институты развития человеческого потенциала в условиях современных вызовов.—Том II.—Екатеринбург, 2020, 5-

5. Акрамова, Ф. А. (2019). Узбекистонда оилавий психологик хизматнинг ижтимоийпсихологик муаммолари. Монография. Т.: OOO "NORI"МЧЖ, 186.

6. Шоумаров ГБ, А. Ф. (2011). Оила психологияси.

7. Акрамова, Ф. А. (2020). Влияние межличностных отношений и типов семьи на её стабильность. ББК 72 Р107, 213.

8. Акрамова, Ф. А. (2017). Оилада соглом психологик мухдтнитаркибтоптириш жамият баркарорлигининг асоси сифатида. Современное образование (Узбекистан), (12), 4-15.

9. Акрамова Ф.А. Оиладаги зуравонлик профилактикаси ва ижтимоийпсихологик реабилитацияси: Монография. - Тошкент: «Lesson-press» нашриёти, 2021. - 138 б.

10. Акрамова Ф.А. Оилада соглом психологик мухдтни таркиб топтириш -жамият баркарорлигининг асоси сифатида // Замонавий таълим. 2017 № 12, Б.

11. Акрамова Ф.А. Психологическая помощь семье: семейно-брачные трансформации и неформальные браки // Ilim ha'm ja'miyet Нукус. Нукус давлат педагогика институти. № 1 2020. С. 113-114.

12. Акрамова, Ф. А. (2022). ОИЛАГА ПСИХОЛОГ ХИЗМАТ КУРСАТИШНИНГ АСОСИЙ МУАММОЛАРИ. BARQARORLIK VA YETAKCHI TADQIQOTLAR ONLAYNILMIY JURNALI, 2(11), 439-443.

13. Акрамова, Ф. А. (2021). ОИЛАГА ПСИХОЛОГИК ХИЗМАТ КУРСАТИШ ДОЛЗАРБ МУАММО СИФАТИДА. Современное образование (Узбекистан), (11 (108)), 64-70.

14. Мелибаева, Р., & Ахмедова, М. (2021). Бола нуткини чиройли ривожлантириш-ноадабий сузлар таназзулидир.

15. Нарметова, Ю. (2020). Оила хотиржамлиги-болалардаги психосоматиканинг олдини олиш омили сифатида. Бола ва замон.

10.

4-15.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.