Научная статья на тему 'Some pedagogical problems of the security of the educational process'

Some pedagogical problems of the security of the educational process Текст научной статьи по специальности «Науки об образовании»

CC BY
45
7
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
БіЛіМ БЕРУ ПРОЦЕСі / қАУіПСіЗДіК / ПЕДАГОГИКАЛЫқ БАғЫТ / ПЕДАГОГИКА қАУіПСіЗДіГі / АқПАРАТТЫқ САУАТТЫЛЫқ/АқПАРАТТЫқ қАУіПСіЗДіК / ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЙ ПРОЦЕСС / EDUCATIONAL PROCESS / ВУЗОВСКАЯ СРЕДА ОБУЧЕНИЯ / UNIVERSITY LEARNING ENVIRONMENT / БЕЗОПАСНОСТЬ / SECURITY / ПЕДАГОГИЧЕСКОЕ НАПРАВЛЕНИЕ / PEDAGOGICAL DIRECTION / ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ БЕЗОПАСНОСТЬ / ИНФОРМАЦИОННАЯ ГРАМОТНОСТЬ/ ИНФОРМАЦИОННАЯ БЕЗОПАСНОСТЬ / INFORMATION LITERACY/INFORMATION SECURITY / PEDAGOGICAL SECURITY

Аннотация научной статьи по наукам об образовании, автор научной работы — Кожанулы М., Тогусова А. К.

Авторы рассматривают некоторые педагогические проблемы безопасности образовательного процесса в вузовской среде обучения, а также преемственность в вопросах безопасности других отраслей для системы отечественного образования.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

НЕКОТОРЫЕ ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ ПРОБЛЕМЫ БЕЗОПАСНОСТИ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОГО ПРОЦЕССА

The authors consider some pedagogical problems of the security of the educational process, in the university learning environment, as well as continuity in the security issues of other sectors for the system of national education.

Текст научной работы на тему «Some pedagogical problems of the security of the educational process»

не связанных с незнанием грамматических правил. В дальнейшем к этому неизбежно добавятся и грамматические ошибки. Если ребенок старшего дошкольного возраста не способен определить звуковой состав слова, он не сможет в положенный срок овладеть полным фонематическим анализом слов. На этом основании принято рассматривать данное «несовершенство» как явную предпосылку дисграфии на почве несформи-рованности анализа и синтеза речевого потока.

Эти трудности в овладении письмом школьниками можно избежать, если с детьми дошкольного возраста будет проведена коррекционная работа профилактического характера по устранению данных предпосылок.

Необходимыми предпосылками для формирования письменной речи является хорошее состояние у ребенка слухового, зрительного восприятия, двигательного развития, устной речи, психических процессов. Любой сбой, даже самый незначительный, в формировании вышеназванных сторон развития ребенка, может послужить причиной возникновения проблем при обучении чтению и письму. Поэтому, на занятиях с дошкольниками, педагоги и логопеды должны обязательно использовать эти знания и вести коррекционную работу по всем направлениям. А именно:

• формировать и совершенствовать лексико-грамматический строй речи;

• развивать мелкую моторику рук; ориентировки в пространстве;

• развивать все психические процессы;

• готовить к обучению грамоте через знакомство с основными понятиями: звук, буква, слово, предложение.

Список литературы:

• Ананьев Б.Г. Анализ трудностей в процессе овладения детьми чтением и письмом. - Л, 1976.

• Безруких М. М, Ефимова С.П. Упражнения для занятий с детьми, имеющими трудности при обучении письму. - М.: Новая школа, 1994.

• Гвоздев А.Н. Вопросы изучения детской речи. - М.: Просвещение, 1961. - 365 с.

• Лебединский В.В. Нарушения психического развития у детей. - М.: Медицина, 2000.

• Левина Р.Е. Нарушения чтения и письма у детей. - М.: Учпедгиз, 1966.

• Лурия А.Р. Очерки психофизиологии письма. М.: Просвещение, 1989.

• Токарева О.А. Расстройства письменной речи у детей. Очерки по патологии речи и голоса / Под ред. С.С. Ляпидевского. Вып. 2. М.: Учпедгиз, 1963.

• Филичева Т.Б., Чиркина Г.В. Коррекцион-ное обучение и воспитание детей 5-летнего возраста с общим недоразвитием речи. - М., 1991. -44 с.

Б1А1М БЕРУ ПРОЦЕС1 ^АУ1ПС13Д1Г1НЩ КЕЙБ1Р ПЕДАГОГИКААЫЦ _ПРОБАЕМАААРЫ_

Цожащлы Манасбай

фил.г.к., доцент., Твг1сова Алтын Цалицанцызы т.з.к., цауымдастырылган профессор Казацстан Республикасыныц Тщгъш npesudeHmi -Елбасы атындагы ¥лттыц цорганыс yHueepcumemi, _Казацстан, Астана ц.

"НЕКОТ^

_ОБРАЗОВАТЕАЬНОГО ПРОЦЕССА_

SOME PEDAGOGICAL PROBLEMS OF THE SECURITY OF THE _EDUCATIONAL PROCESS_

Кожанулы М. - кандидат филологических наук, доцент., Тогусова А.К. - кандидат исторических наук, ассоциированный профессор Национальный университет обороны имени Первого Президента РК - Елбасы, Казахстан, г.

Астана

Kozhanuly M. - Candidate of philology, Associate Professor., Togussova A.K.- Candidate of Historical, Associate Professor National Defense University named after the First President of the Republic of Kazakhstan - Yelbasy, Kazakhstan, c. Astana

АННОТАЦИЯ:

Авторлар бшм беру процеа каушаздшнщ мэселесш отандьщ бшм беру жуйеанде жогары оку орындарындагы бшм алушылар ортасы аркылы оны баска да гылым салаларымен сабактастыра отырып зерттеу аспектшершщ бiрi репнде карастырады.

Тушн сездер: бшм беру процесi, каушаздж, педагогикальщ багыт, педагогика каушаздт, акпараттык сауаттылык/акпараттык каушаздж.

АННОТАЦИЯ:

Авторы рассматривают некоторые педагогические проблемы безопасности образовательного процесса в вузовской среде обучения, а также преемственность в вопросах безопасности других отраслей для системы отечественного образования.

Ключевые слова: образовательный процесс, вузовская среда обучения, безопасность, педагогическое направление, педагогическая безопасность, информационная грамотность/ информационная безопасность.

ABSTRACT:

The authors consider some pedagogical problems of the security of the educational process, in the university learning environment, as well as continuity in the security issues of other sectors for the system of national education.

Key words: educational process, university learning environment, security, pedagogical direction, pedagogical security, information literacy/information security.

Елбасы Н.Э. Назарбаевтьщ «Казакстан жаца жаИандык накты ахуалда: есу, реформалар, даму» атты Жолдауында: «Казiр элем шапшац каркынмен езгеруде. Баскаша дэуiр туып келедг Бiздiн кез алдымызда езгеше мYмкiндiктерi мен тэуекелдерi бар жаца жаИандык накты ахуал пайда болуда» [8],-деп атап керсеткендей, гылым мен техниканыц жетiстiктерi аркылы кол жеткен материалдык жэне рухани мэдениетп сактау жэне одан эрi дамытудыц бiрден бiр жолы - бшм беру технологиясын кайта К¥ру кажеттiлiгi айкын сезiлуде.

Соцгы жылдары гылым мен техниканыц жетiстiктерi нэтижеанде бiлiм беру жYЙесiнде кауiпсiздiк мэселеа (астын сызган - авторлар) езекп проблемалардыц бiрiне айналуда. 9йткенi, б^л мэселенi ресейлiк (Т.С.Кабаченко, В.В.Рубцов, И.А.Баева, А.А.Баранов, т.б.) жэне отандык галымдар (Д.Элм^ратов, КБтбаева, Ф.Оразбаева, Р.Абузяров жэне т.б.) ец алдымен, окушылардыц каушаздш мэселесiн психологиялык жэне тэрбиелiк аспекпде карастырып келдi. Жалпы, XX-гасырда кецiнен зерттелген жеке т^лганыц психологиялык кауiпсiздiгi мэселесi, сощы кездерi бшм беру процеа кaуiпсiздiгiнiн проблемасы педагогикалык проблема ретiнде бiрнеше гылымдармен (педагогика, психология, валеология, конфликтология, юриспруденция, медициналык, акпараттык, когамдык жэне элеуметтiк гылымдар жэне тагы баска) тогысып, кешенд^ пэнаралык сипатта жYзеге асырылуда.

Бшм беру процеанде каушаздж жэне бШм беру процесi ^гышдарын жан-жакты тYсiну Yшiн, алдымен, цaуiпсiздiк терминi туралы кейбiр аныктамаларга мэн берсек, мысалы: Казакстан Республикасыныц ¥лттык кaуiпсiздiк органдары туралы Зацыныц преамбуласында кaуiпсiздiк - «1) жеке адамныц (астын сызган - бiз), когам мен мемлекеттщ кaуiпсiздiгiн камтамасыз ету...» [3],-деп атап керсетсе, Энциклопедияда: «Цаутаздт -жеке адамныц, когамныц, мемлекеттiн емiрлiк мацызды мYДделерiнiн iшкi жэне сырткы катерден коргалуы. Кaуiпсiздiктiн негiзгi нысандары: жеке адам - оныц к¥кыктары мен бостандыктары; цогам - оныц жадыгаттык жэне рухани к¥ндылыктары; мемлекет - оныц конституц. к¥рылымы,

егемендш, аумактык тутастыгы» [4, 680 б.],-делiнген. Ал Интернетте: «^аушмздж- жеке адамныц, когамныц, мемлекеттщ eмiрлiк мацызды мYДделерiнiц iшкi жэне сырткы катерден коргалуы. Каушаздштщ негiзгi нысандары: жеке адам - оныц к^кыктары мен бостандыктары;

Kpyinci3diK - 1) кауш-катерлерден коргануы; 2) нысанныц, к¥былыстыц немесе процестщ баска нысандардыц, к¥былыстардыц немесе

процестердщ тарапынан болатын керi ыкпалдарына карамай eзiнiц негiзгi белгiлерi мен мэнш коргау, сактау кабiлетi; 3) аса ауыр зиян немесе залал келпру мYмкiн емес нысанныц калпы;

4) кызмет етуi барысында жагымсыз eзгерiстерге ^шырауы мYмкiндiгi аса жогары емес нысанныц теракты дамуыныц калпы;

5) каушп тудыратын факторлар эрекетш шектеу, кауiп-катердiц аса жогары емес децгеш (кауш-катерден корганыс децгеш); 6) баска нысандарга аса каушп залал, зиян тигiзуi мYмкiн емес нысанныц калпы. «Каушаздж» ^гымын осылайша тYрлендiру, оныц адам eмiрiнiц кептеген нысандарына, процестерiне, к¥былыстарына катысты колданылуына байланысты» [5],- деп цаутаздж сезшщ мэн-магынасын эр кырынан карастырган. Жогарыдагы келтiрiлген аныктамалардан ой тYЙгенiмiз: адам eмiрiн белгiлi бiр децгейде камтамасыз ету жэне коргану жeнiндегi ю-эрекеттер туралы шаралар жYЙесi. Ал бшм беру процеа :рымы Сeздiкте: «бШм беру процесi - мемлекеттiк бшм стандартына сэйкес т^лганы окыту, тэрбиелеу жэне дамыту мiндеттерiн шешуге багытталган оку-тэрбие жэне eз бетiнше бшм алу процестерiнiц жиынтыгы (ц. Оцыту процеci, оцу процеci, оцу-тэрбие процесi) [1, 54 б.],-деп берiлген. Сонымен, ца^yinci3diK жэне бШм беру проце^не берiлген аныктамаларды саралап, бшм беру процес цауiпciздiгiн бшм алушыныц белгш бiр децгейде окытуын, тэрбиелеуiн жэне дамытуын камтамасыз етуде кажеттi оку материалдарын тацдап, iрiктеп алынган акпараттарды коргау жeнiндегi iс-эрекеттер туралы шаралар жYЙесi немесе окыту процесi (педагогикалык аспекп) кауiпсiздiгiнiц мэселесiнiц параметрi, калыптасуы

мен даму технологиясын аньщтау деп ашуга болады.

Бшм беру жуйеанде цaуiпсiздiк не адам цауiпсiздiгi мэселесш жогарыдагы Елбасы Жолдауында атап керсеткен - вам, реформа, даму формасын карапайым уш кагида аясында топтасак, вам - бiлiм беру жуйес аясында дамыта отырып, жаца гылыми мYмкiндiктердi пайдалану; реформа -когам мен мемлекет бiлiм беру жуйеанде жетекшi рел (ужымдык, когамдык бiрлестiк, улттык, когамдык т.б. кезкарас) аткарып кана коймай, негурлым теракты турде камтамасыз ету; даму -бшм беру жуйесш когамда болып жаткан жэне болатын тYрлi жагдайларды когамныц, гылымныц барлык салаларымен сабактастырып, Yздiксiз дамытудыц басты факторынын бiрiне айналдыру болып табылады. Олай болса, окыту процесiнде элемде жэне елiмiзде болып жататын тYрлi табиги техногендж жэне элеуметтiк т.б. жагдайлардыц, кауш-катердщ себептерiн алдын алу, болдырмау жэне адам емiрiнщ кауiпсiздiгiн сактау мэселесш балабакшадан жогары оку орындарына дешн жYЙелi жYргiзiлген жумыстар нэтижесiнен арнайы пэндi енгiзудiн кажеттiлiгiн уакыт керсетп. Нэтижесiнде, ^азакстан Республикасы Бiлiм жэне гылым министрлiгi барлык мемлекеттiк жалпы бiлiм беретiн оку орындарынын стандарттарына сэйкес «9мiр - тiршiлiк каушаздт» [6.; 7] атты арнайы пэн курсын енгiздi.

Республиканын азаматтык жогары оку орындарында окытылып жаткан «вмiр - тiршiлiк кауiпсiздiгi» атты пэш бiлiм беру жYЙесi аясындагы каушаздж угымын аныктап кана коймайды, адам емiрiне тенетiн жалпы кауiп-катерлердi зерттейтш, соган карсы коюга болатын шараларды эзiрлейтiн гылыми бiлiмнiн саласы.

Осы жерде бшм беру процеанде каушаздш педагогикалык проблеманын бiрi ме? Бул -педагогикалык гылымныц жаца багыты ма? Ол ненi зерттеп, кандай мiндеттердi шешуге ыкпал етедi? деген занды сурактар туады. Осы занды сурактарга жауап iздеместен бурын педагогика гылымы ненi зерттейтiнi туралы кейбiр галымдар пiкiрлерiне назар аударсак, улы акын, кернектi агартушы казак педагогикасыныц негiзiн салушылардыц бiрi -М. Жумабаевтыц педагогика пэнi туралы: «...Баланы дурыс тэрбия кылу Yшiн эршмнщ ез тэжiрибесi жетпейдi. Баска адамдардыц тэжiрибесiмен танысу керек. Сол баска адамдардыц тэрбия майданындагы тэжiрибелерiн керсеткен жеке бiр фэнмен, ягни тэрбия фэшмен таныс болу керек. Тэрбия фэш пидагогика деп аталады» [2, 7 б.],- деп айткан пiкiрiмен, ресейлiк галым А.М.Новиковтыц: «Педагогика - адам емiрiнiц (бiлiм алушыныц) жинактаган тэжiрибесiн дамытатын гылым» [9],- деген ой-пiкiрi Yндесiп жатканын керемiз. Бiр сезбен айтканда, педагогика дегетмгз - адамды окыту, тэрбиелеу жэне дамыту аркылы тутастай адам емiрiн жан-жакты дамытуга багытталган бiлiм процесi болып табылады.

Карастырып отырган окыту процесшдеп кауiпсiздiк мэселесi педагогикалык проблеманыц бiрi ретiнде «эскери (кэсiби, жас ерекшелш,

музыкалык т.б.) педагогика» пэшмен салыстырып Караганда, кейбiр педагогикалык гылыми ецбектерде жэне гылыми-зерттеу жумыстарында бiлiм беру процесi кауiпсiздiгi угымы педагогикалык акпараттык кецiстiкте элi де толык калыптаспаганына кез жеткiздiк. Екшшщен, ол ненi зерттейдi жэне кандай мiндеттердi шешуге ыкпал етедi? деген мэселеге келсек, жаЬандану заманында адам баласыныц акпараттык-технология, экономика, мэдени, гылым мен техника жэне т.б ыкпалдасу жолдарынан туындаган каушазджп, ягни кез келген гылыми пэндi окыту жэне тэрбиелеудегi кауiпсiздiк (мысалы, медиа-бiлiм (IT технология) кауiпсiздiгiн, акпараттык каушазджп жэне мэдени кауiпсiздiктi окыту, тэрбиелеу т.б.) мэселелерш карастыруда каушаздж мэселесi педагогика пэнiне немесе акпарат кецiстiгiнде элi де ез орнын таппаган термин педагогика цаугпаздггте тэн деп карауга болады.

Сонымен, педагогика жэне цаутаздж терминдерше берiлген аныктамаларды саралай келiп, педагогика цау1паздт (Pedagogy safety) -когамныц барлык саласындагы пршшк кауiпсiздiгiн сактауда адам емiрiн жан-жакты дамытуга багытталган окыту, тэрбиелеу жэне дамыту зацдылыктарыныц жиынтыгы деп, немесе оны бiрнеше гылымдардыц тогысуы нэтижесшен пайда болган педагогика гылымыныц жаца бiр багыты ретiнде караган орынды.

Жалпы, окыту процесi цаутаздтнщ мэселеа немесе педагогика цау1паздт пэншщ арнайы курс ретшде мэртебесiн аныктауды, оныц объектiсi мен багытын нактылауды, арнайы педагогика мамандарыныц еншiсiне калдырдык.

Бiздiц пайымдауымызша, окыту процесi кауiпсiздiгiнiц мэселесш немесе педагогика каушаздтн (одан эрьПК) жаца багыт ретiнде калыптастыру Yшiн:

- ПК-ныц даму тарихын зерттеуде, ец алдымен, отандык жэне шетелдш педагогика гылымында калыптаскан теорияльщ-эдюнамалык негiзiнде ПК-ныц функциялары мен аспектiлерiн, мэнш айкындау;

- ПК-ныц мазмунын бшм беру стандарттарына непздеу;

- ПК окыту жэне тэрбиелеу технологиялары мен жуйелерш, формаларын, тэсiлдерiн, жаца эдютерш эзiрлеу;

- ПК окыту, тэрбиелеу жэне дамыту зацдылыктарын бiлiм алушыга шамадан тыс тYрлi акпараттык каушаздж (немесе акпараттык сауаттылык) материалдар мэселесш айкындау. Сейтш, бiлiм алушыга бшм беру ортада кауiпсiздiк мэселесiнiц окыту технологиясын курып, кез келген оку материалдары аясында алга койган мiндеттердi шешуге негiздеу.

Осы орайда, Назарбаев университетшщ мамандары жэне Кембридж университетшщ бшм беру факультепмен бiрлесiп эзiрлеген оку-эдiстемелiк куралында ацпараттыц цаутс1зд1к (немесе ацпараттыц сауаттылыц) угымы туралы: «Ацпараттыц бШмнгц бершуг (кейде ацпараттыц

сауаттылык) - оку жоспарына сэйкес, оку материалы аясында такырыптар туралы акпараттарды тиiмдi, сыни т^ргыда iрiктелiп, талдап алынуы»,- деп, одан эрi: «акпараттык сауаттылык немесе акпараттык кaуiпсiздiк (астын сызган - бiз, оку материалы аясында) - кептеген сандык технологияларды колдану аркылы акпаратты тиiмдi жэне сыни iрiктеп, талдап жэне к¥ра бiлу, сонымен катар сол технологиялардыц к¥рамдас белiктерi мен функцияларын бглу» [10, 6 б.],- делшсе, Интернетте: «акпараттык каутаздж деп, азаматтардыц, когам мен мемлекеттiн акпараттарды тиiмдi тYPде колдануына кедергi келпретш сырткы жэне iшкi кaуiп-кaтерлерден акпараттык жYЙелер мен акпараттык корлардыц коргалуы» [5],- деп одан эрi, акпарат кaуiпсiздiгiнде болатын кaтерлердi iштей бiрнеше топтарга белiнетiнiн атап етедi. Бiздiцше, бiлiм беру жYЙесiнде 1Т технологиясыныц кенiнен колданылуына байланысты, акпараттык сауаттылык ¥гъшын акпараттык цаутаздж свзмен синонимдес ретiнде карауга болады.

Жалпы педагогикалык дэстYрлi жэне инновациялык сабак беру технологиясында акпараттык сауаттылык термиш бойынша азаматтык жогары оку орындарыныц маман-окытушылары оку жоспарына сэйкес материалды iрiктеп, тандап алуы болса, ал эскери оку орындарыныц маман-окытушылары оку жоспарына сэйкес материалды iрiктеп, тандап алумен катар, акпараттык кaуiпсiздiктi басты назарда ^стайды.

Осы жерде ескеретiн нэрсе: эскери оку орындарында ететш «Конфликтология» (Дау-жанжал) пэнi сиякты, кауiпсiздiк жэне акпараттык кауiпсiздiк мэселе& - елiмiздiц басты мiндеттерiнiц бiрi жэне бiлiм беру процеа кaуiпсiздiгiнiн мэселесiн педагогика пэнiнiн жаца багыты ретiнде жогары эскери оку орындарыныц (б^л жерде Тетенше жагдай министрлiгiне карасты оку орындарын есепке алмаганда) оку жоспарына енгiзу - уакыт талабы деп караган жен.

Корыта келгенде, отандык бiлiм беру жYЙесiнде, оныц iшiнде эскери оку орындарында элемде жэне когамда болып жататын тYрлi

каушаздж проблемасын адам дамуы к¥ралдарыныц факторы ретшде педагогикалык процестiн болашак дамуы мен YPДiсiн, зандылыгын, мэнiн кешендi тYPде тYрлi салалык пэндермен сабактастырганда гана «окыту процесi кaуiпсiздiгiнiц мэселеа немесе педагогика гылымыныц бiр багыты репнде «педагогика кaуiпсiздiгi» атты арнайы курс ретiнде окыту ез нэтижесш беретiнi сезсiз.

Эдебиеттер тiзiмi:

1 Бшм жэне гылым. Энциклопедиялык сездш //Бас редактор Ж.К. ТYЙмебaев. Ред. алкасы: А.Е. Эбiлкaсымовa, И.Б. Бекбоев т.б. - Алматы, 2009. -400 б.

2 Ж^мабаев М. Педагогика (баланы тэрбия кылу жолдары). - А., 1993.

3 Казахстан Республикасыныц ¥лттык кaуiпсiздiгi туралы//Казакстан Республикасыныц 2012 жылгы 6 кацтардагы № 527-^ Зацы. [Электрондык ресурс]. http://adilet.zan. kz/rus/docs/Z1200000527.

4 Казахстан. ¥лттык энциклопедия /Бас ред. Б.Аяган - Алматы: «Казак энциклопедиясыныц» Бас редакциясы, 2003. - 720 б.

5 Каушаздж, акпараттык каушаздш [Электрондык ресурс]. https://kk.wikipedia.org/wiki/

6 Мешрбеков Э.Т., Раймбердиев Т.П., Башбенова Г.Ю. Тiршiлiк - каушаздж негiздерi. Окулык. ТYркiстaн, 2010. -119 б.

7 9мiр-тiршiлiк кaуiпсiздiгi. Окулык. - А.,2004.

8 Назарбаев Н. Казакстан халкына жолдауы. Казакстан жаца жаИандык накты ахуалда: есу, реформалар, даму//2015 жылгы 30 караша [Электрондык ресурс]. сайт.акорда.

9 Новиков А. М. Основания педагогики. - М., 2010.

10 Педагогикалык шеберлж орталыгы Кембридж университетiнiц бшм беру факультепмен бiрлесiп эзiрлеген Казакстан Республикасы педагог кызметкерлерiнiц бiлiктiлiгiн арттыру курстарыныц децгейлi багдарламасына арналган глоссарий. Оку-эдiстемелiк к¥рал. - Аст., 2012. - 164 б.

СОЗДАНИЕ УЧЕБНОГО ВИДЕОФИЛЬМА В КОНТЕКСТЕ ОБУЧЕНИЯ _ИНОСТРАННОМУ ЯЗЫКУ В ВОЕННОМ ВУЗЕ_

Фаттахова Наталья Анатольевна

доцент кафедры иностранных языков Военного (Военно-морского) института, г. Санкт-Петербург

Левчина Ирина Борисовна канд. филол. наук, доцент, профессор кафедры иностранных языков Военного (Военно-морского) института, г. Санкт-Петербург

Чотчаев Руслан Ханапиевич начальник службы - помощник начальника по защите государственной тайны Военного (Военно-морского) института, г. Санкт-Петербург

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.