Научная статья на тему 'ШАҲАР ШАРОИТИДА ТРАНСПОРТ ИНТЕНСИВЛИГИНИ СИНОВ ЙЎЛИ БИЛАН АНИҚЛАШ УСЛУБИ'

ШАҲАР ШАРОИТИДА ТРАНСПОРТ ИНТЕНСИВЛИГИНИ СИНОВ ЙЎЛИ БИЛАН АНИҚЛАШ УСЛУБИ Текст научной статьи по специальности «Социальная и экономическая география»

69
22
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
транспорт оқими / кордон / тиғиз вақт / кунлик ўлчов / ўлчов турлари / тирбандлик / чорраха / йўл кесими / кузатув мосламаси / транспорт / такси. / traffic flow / cordon / rush hour / daily measurements / types of measurements / traffic jam / intersection / road sections / observation device / transport / taxi.

Аннотация научной статьи по социальной и экономической географии, автор научной работы — Камолиддин Зухритдинович Зияев, Шохсанам Бекжон Қизи Исмаилова

Аҳоли ҳаракатчанлиги кўрсаткичларининг жадал ўсиши туфайли транспорт ҳизматларига бўлган талаб ортмоқда. Шаҳар кўчаларида турли даражадаги тирбандликларнинг ортиши атроф муҳитга зарарли таъсир кўрсатиши, энергия ресурсларга бўлган талабнингкўпайиши билан боғлиқ муаммоларни келтириб чиқармоқда. Бу транспортни режалаштириш ва моделлаштириш орқали мавжуд транспорт инфратузилмасидан фойдаланиш самарадорлигини оширишнинг аҳамиятини белгилайди. Мақоладамавжуд транспорт турлари кесимида чорраҳалардаги ҳақиқий транспорт оқимини аниқлаш услуби ѐритилган (Навоий шаҳри мисолида). Бунда, шаҳардаги транспорт оқими кордон, тиғиз вақт ва кунлик ўлчашлар орқали замонавий ахборот технологияларидан фойдаланган ҳолда амалга оширилди. Транспорт оқимининг миқдорий кўрсаткичларини аниқлаш натижасидаНавоий шаҳрининг транспорт инфратузилмасини такомиллаштириш талаб этиладиганхудудлари белгиланди

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Due to the rapid growth in population mobility, the demand for transport services is growing. The increase in the congestion of city streets creates problems characteristic of the harmful impact on the environment, the growing demand for energy resources. This highlights the relevance of improving the efficiency of the use of existing transport infrastructure through planning and modeling. The article describes a method for determining the actual traffic flow at intersections in the context of existing modes of transport (for example, the city of Navoi). At the same time, the experimental assessment of the traffic flow in the city by means of such measurements as cordon, rush hour and daily, is carried out using modern information technologies. As a result of determining the quantitative indicators of the traffic flow, areas were identified that require improvement of the transport infrastructure of the city of Navoi.

Текст научной работы на тему «ШАҲАР ШАРОИТИДА ТРАНСПОРТ ИНТЕНСИВЛИГИНИ СИНОВ ЙЎЛИ БИЛАН АНИҚЛАШ УСЛУБИ»

ШАХДР ШАРОИТИДА ТРАНСПОРТ ИНТЕНСИВЛИГИНИ СИНОВ ЙУЛИ БИЛАН АНЩЛАШ УСЛУБИ

Камолиддин Зухритдинович Зияев

Тошкент давлат транспорт университети доценти [email protected]

Шохсанам Бекжон кизи Исмаилова

Тошкент давлат транспорт университети магистранти

АННОТАЦИЯ

Ахоли харакатчанлиги курсаткичларининг жадал усиши туфайли транспорт хизматларига булган талаб ортмокда. Шахар кучаларида турли даражадаги тирбандликларнинг ортиши атроф мухитга зарарли таъсир курсатиши, энергия ресурсларга булган талабнингкупайиши билан боглик муаммоларни келтириб чикармокда. Бу транспортни режалаштириш ва моделлаштириш оркали мавжуд транспорт инфратузилмасидан фойдаланиш самарадорлигини оширишнинг ахамиятини белгилайди. Маколадамавжуд транспорт турлари кесимида чоррахалардаги хакикий транспорт окимини аниклаш услуби ёритилган (Навоий шахри мисолида).

Бунда, шахардаги транспорт окими кордон, тигиз вакт ва кунлик улчашлар оркали замонавий ахборот технологияларидан фойдаланган холда амалга оширилди. Транспорт окимининг микдорий курсаткичларини аниклаш натижасидаНавоий шахрининг транспорт инфратузилмасини

такомиллаштириш талаб этиладиганхудудлари белгиланди.

Таянч сузлар: транспорт окими, кордон, тигиз вакт, кунлик улчов, улчов турлари, тирбандлик, чорраха, йул кесими, кузатув мосламаси, транспорт, такси.

ABSTRACT

Due to the rapid growth in population mobility, the demand for transport services is growing. The increase in the congestion of city streets creates problems characteristic of the harmful impact on the environment, the growing demand for energy resources. This highlights the relevance of improving the efficiency of the use of existing transport infrastructure through planning and modeling. The article describes a method for

April 21-22

387

determining the actual traffic flow at intersections in the context of existing modes of transport (for example, the city of Navoi).

At the same time, the experimental assessment of the traffic flow in the city by means of such measurements as cordon, rush hour and daily, is carried out using modern information technologies. As a result of determining the quantitative indicators of the traffic flow, areas were identified that require improvement of the transport infrastructure of the city of Navoi.

Keywords: traffic flow, cordon, rush hour, daily measurements, types of measurements, traffic jam, intersection, road sections, observation device, transport, taxi.

КИРИШ

Иктисодиётнинг барча сохаларининг ривожланиши хамда ахолининг турмуш даражасини усиши транспорт сохасининг ривожини талаб этади. Республикамизда моддий-товар ресурсларининг алмашинуви ва ахоли харакатчанлиги курсаткичларининг жадал усиб бориши транспорт хизматларига булган талабни кун сайин ортишига олиб келади. Шу билан бирга янги курилаётган хар бир объект, янги турар жой мавзелари, ишлаб чикариш корхоналари, савдо, маиший хизмат ва ижтимоий объектлар транспорт тизимига кушимча юкламаларни хосил килади [1].

Натижада яхши ташкил этилмаган транспорт хизматлари, катта окимларга техник параметрлари буйича жавоб бера олмайдиган йул инфратузилма объектларида тирбандликлар, ахолини йулга сарфлайдиган вактини ортиб бориши, ортикча ёкилги сарфи ва экологияга зарарни ортиши (тирбандликларда турган транспортлар хисобига) йул транспорт ходисалари сонини ортиши кузатилмокда.

Бугунги кунда республикамизда 3 млн. га якин автотранспорт воситаси руйхатга олинган булиб, йилига уртача 6-7 % ортиб бормокда. Бу эса, жамоат транспортида хизматлар сифатини ошириш, катта шахарларда транспорт муаммоларини ечиш, йуловчи ташиш йуналишларини ахолининг талаб ва эхтиёжларини хисобга олган холда тубдан кайта куриб чикиш ва кенгайтириш, йуналишсиз такси фаолиятини бошкариш, велотранспорт тизими инфратузилмасини куриш каби тадбирлар ахамиятини оширмокда.

Бу борада, Узбекистон Республикаси Президенти рахбарлигида 2020 йил 30 ноябрь куни "Тошкент шахри ва худудларда жамоат транспортини янада ривожлантириш

April 21-22

388

DOI: 10.24412/2181-1385-2022-1-606-616

P

ort

чора-тадбирлари тугрисида" кенгайтирилган тарзда утказилганвидеоселектор йигилишида тизимли долзарб булган бир катор масалалар белгилаб олинди. Жумладан, транспорт хизматларига булган жорий ва якин 10 йиллик эхтиёжларни хисобга олган холда, транспорт тизимини стратегик ривожлантириш буйича аник манзилли чора тадбирларни уз ичига олган, йирик ва урта шахарларнинг транспорт бош режаларини ишлаб чикишдир.

Юкорида белгиланган вазифаларни амалга ошириш шахар транспорт тизимини жорий холатини тадкик этишни талаб этади.

Тадкикотнинг максади: транспорт окимини танланма асосида микдорий тадкикот килиш услубини ишлаб чикиш.

Тадкикотнинг вазифалари:худуд йул тармогининг асосий богламаларида транспорт интенсивлиги улчовларини ташкил этиш тартибини ишлаб чикиш; транспорт интенсивлигини улчаш тоифаларини белгилаш; улчаш натижаларини тахлил килиш тартибини ишлаб чикиш.

Транспорт муаммолари асосан тизимли ёндашув асосида эхтимоллар назарияси ва математик статистика усулларидан кенг фойдаланган холда детерминистик ёндашув ва физик аналогия усули билан хал этилади [2-4].

T.Metson, R.Smit, V.Leytsbax, X.Inose va T.Hamada томонидан транспорт окими маълумотларини аниклаш, уларни тахлил килиш, транспорт окимлари курсаткичларини бахолаш хамда уларни башорат килиш тадкикотлари амалга оширилган [5-7]. Утказилган тахлиллар асосида транспорт окимини моделлаштириш жараёнида транспорт интенсивлигини аниклаш жараёнига замонавий ахборот технологиялари имкониятлари тулик жалб этилмаганлиги хамда транспорт интенсивлиги аниклаш жараёнида худуднинг хусусиятини инобатга олиш зарурлигини курсатди [8-9].

Транспорт воситаларининг харакатланиш интенсивлигиниулчаш 3 турдаги объект учунамалга оширилади:

2. Чорраха ва йул кесишмасида транспорт воситалари харакатининг икки тамони буйлаб;

3. Чорраха ва йул кесишмасининг хар бир томонида рухсат этилган барча манёвр йуналишларида.

Автотранспорт харакат интенсивлигини улчаш видеокузатув камералари ёрдамида амалга оширилади. Видеотасвир сифати ва куриш бурчаклари нафакат чоррахани, балки тегишли чоррахада

1. Иул кисми кесимида;

April 21-22

^^pecialists^n^heFleldofTrangpatm

мавжуд пиёдалар утиш жоиларини куринишини таъминлаши зарур.

Кузатув натижалари 1-жадвалда келтирилган транспорт воситалари таснифи асосида кайд этилади.

1-Жадвал.

Транспорт воситалари турлари

Транспорт воситалари турлари

Куриниши

Енгил автомобиль (узунлиги < 5 м) ва мотоцикл (седан, хэтчбек, универсал, минивэн, джип, пикап)

Такси (сарик ранг)

Кичик юк кутариш кобилиятига эга юк автомобили (< 2т) (шу жумладан, яхлит металл фургонли Газель, Соболь, Форд транзит ва шу кабилар)

Урта юк кутариш кобилиятига эга юк автомобили (2 8т) (Камаз-55111 ва шу кабилар)

Уклар сони 3 ва ундан куп булган катта юк кутариш кобилиятига эга юк автомобили (> 8т) (фура, автопоъезд)

Баландлиги 2.6 гача булган микроавтобус (шу жумладан, ДАМАС)

Уклар сони 2 та булган урта сигимли автобус

Уклар сони 2 та булган катта сигимли автобус

April 21-22

390

Велосипед

Улчаш тоифалари: 1-тоифа - йул ёки кучаларнинг кисми кесимида 2 та йуналиш буйича

1-расм. Йул ёки кучаларнинг кисми кесимида улчаш 2-тоифа - Чорраха ва йул кесишмасида транспорт воситалари харакатининг икки тамони буйлаб улчаш. Масалан, 4 томонли чоррахада 8 та йуналиш буйича (4 томон*2 та йуналиш), йул кесишмасида - йуналишлар (йул

2-расм. Чорраха ва йул кесишмасида транспорт воситалари харакатининг

икки тамони буйлаб улчаш.

3-тоифа - Чорраха ва йул кесишмасининг хар бир томонида рухсат этилган барча манёвр йуналишларида улчаш (унгга бурилиш, чапга бурилиш,

тугри йуналиш, кайрилиб олиш) (3-расм).

3-pacM. ^oppaxa Ba fiyn KecumMacuHuHr xap Sup ToMoHuga pyxcaT этнпгaн Sapna MaHëBp fiyHanumnapuga ynnarn

YnnoBnapHH yTKa3um gaBpu:

Ynnam gymaHSagaH nafimaHSarana SynraH gaBpga,um KyHnapuga aManra omupunagu. Ynnam gaBpura Kypa thfh3 BaKT, KopgoH Ba KyHnuK, Typnapu MaB^yg SynuS, ypraHHnaëTraH fiyn KecumMacu Ba ^ofinamyB gнcпoкaцнacн Syfiuna SenrunaHagu.

"Thfh3" BaKT ynnoBnapuHH aManra omupum ynyH ypraHunaëTraH xygygHuHr KyH gaBOMugaru TpaHcnopT okhmh Ky3aTyB fiynu SunaH aHH^naHagu xaMga my acocga tufu3 BaKTnap SenrunaS onuHagu. HaBoufi maxpuga Ky3aTyB Hara^anapu Syfiuna эpтaпaSкн "tufu3" BaKT (8:00 gaH 10:00 rana), KyHgy3ru "tufu3" BaKT (12:00 gaH 14:00 rana) Ba Kewu "tufu3" BaKT (17:00 gaH 19:00 rana) gaBpnapu SenrunaHgu. Tufu3 BaKT ynnoBnapu acocaH TupSaHgnuru w^opu SynraH TapTuSra conuHraH Hoppaxanapga aManra omupunuS, MuKpo Mogen op^anu noppaxaHu caMapagopnuruHu omupum ynyH xu3MaT Kunagu. Ythob TyraraHgaH cyHr noppaxa ToMoHnapu Syfiuna TupSaHgnuK yзyнпнгннннг MuKgopufi KKfiMaraapu Taxnunu yTKasunagu (TpaHcnopT TupSaHgguru xocun SynraH xonnapga).

KopgoHnap Syfiuna ynnoBnap 8:00 gaH 20:00 rana SynraH gaBpga aManra omupunagu. KopgoH ynnoBnapu ypraHunaëTraH BunotfrnuHr maxap MapKa3u SunaH TyMaHnapuHu y3apo Sofhobhu Sapna fiynnap KecuMuga yTKa3um TanaS этнпagн. By TpaHcnopT BocuTanapu Typnapu Syfiuna maxapra TyMaHnapgaH KarnoBnu TpaHcnopT okumu KufiMaraapuHu Taxnun Kunum umkohuhu Sepagu.

KyHnuK ynnoBnap 8:00 gaH 23:00 rana SynraH gaBpga aManra omupunagu. KyHnuK ynnoBnap ypraHunaëTraH maxapra KupuS Kenum fiynnapuHuHr Sapnacura Kyfiunagu. By maxapra KupuS nuKaëTraH TpaHcnopT BocnranapuHu Typnapu MuKgopu Syfiuna Taxnun Ku^um umkohuhu Sepagu.

Hyn TpaHcnopT xogucacu ëKu SomKa $opc Ma^op xonaraapga (fiynnapHu TatMupnam, cBeTo^op ynraH, noppaxa SomKapyBuHu fiyn xapaKaT xaB^cronuru uHcneKTopu ToMoHugaH aManra omupunraH Ba my KaSu xonnapga) ynnam umnapuHu TyxTaram BaKafi amn этнm TanaS этнпagн.

Ynnam umnapu AKyHuga ypraHunaëTraH oSteKTHuHr xap TOMoHugaru TpaHcnopT BocuTanapuHuHr TupSaHgnuK y3yHnuru (arap MaB^yg Synca) Broyan SaxonaHagu Ba TpaHcnopT uHTeHcuBnuru xucoS KapTanapura Kafig этнS Kyfiunagu. MacanaH, 1-ToMoHHuHr TupSaHgnuK y3yHnuru 50 m. roKopuga KenTupunraH Me3oHnap acocuga HaBoufi maxpu Syfiuna TagKuKoT goupacuga 18 Ta KyHnuK, 20 Ta KopgoH Ba 24

April 21-22

392

та тигиз ва;т объектлари улчов учун белгилаб олинди (2-жадвал).

2-жадвал.

Улчов объектларининг тури буйича таксимоти

№ Улчов тури 1 улчовдаги соат микдори Улчов нукталари сони Жами улчов соати

1 "Кунлик" улчов (8:00 дан 23:00 гача) 15 18 270

2 "Кордон" улчов (8:00 дан 20:00 гача) 12 20 240

3 "Тигиз" вакт улчов (8:00 дан 10:00 гача, 12:00 дан 14:00 гача, 17:00 дан 19:00 гача) 6 24 144

Жами 62 654

Транспорт воситаларининг интенсивлигини улчаш пунктларининг манзилли жойлашув схемаси ва улчаш тури 4-расмда хамда руйхати 3-жадвалда келтирилган. Худудда жами улчовларни амалга ошириш учун сарфланадиган

вакт 654 соатни ташкил этади.

4-расм. Транспорт воситаларининг интенсивлигини улчаш пунктларининг манзилли жойлашув схемаси ва улчаш

тури

April 21-22

393

3-^agBan.

TpaHcnopT BOCHTanapHHHHr HHTeHCUBnuruHH ynnam nyHKraapu pyfixaTH

№ ToH^a homh ^aBpn

"KyH^HK" y^HOB^ap (08:00gaH 23:00rana)

1 2 hh30mhh KynacH -M37 08:00gaH 23:00rana

2 2 HcnoM KapuMOB Kynacu -M37 08:00gaH 23:00rana

3 2 KapHa6fiynH-4R52 08:00gaH 23:00rana

4 2 amhp TeMup Kynacu -thhhhhk MOH 08:00gaH 23:00rana

5 2 CagpugguH Ahhhh Kynacu-KapMaHa nerapa 08:00gaH 23:00rana

6 2 CagpugguH AHHHHKynacH - TeMupfiyn KecumMacu 08:00gaH 23:00rana

7 2 CagpugguH AHHHHKynacH -^yTK;apa MOH 08:00gaH 23:00rana

8 2 ËmnuK Kynacu - AT^ffl 08:00gaH 23:00rana

9 2 M37-^HrHKypunum MOH 08:00gaH 23:00rana

10 2 M37-KuëT MOH 08:00gaH 23:00rana

iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.

11 2 M37- Fanaöa Kynacu 08:00gaH 23:00rana

12 2 M37- AnumupHaBOufi Kynacu 08:00gaH 23:00rana

13 2 YpraHH Kynacu -rynöor Kynacu 08:00gaH 23:00rana

14 1 A379- KoHHMex MOH 08:00gaH 23:00rana

15 1 A379- mypTena MOH 08:00gaH 23:00rana

16 Kym^ygyK MOH -^ynnoHoSog MOH 08:00gaH 23:00rana

17 1 M37-^ypMaH MOH 08:00gaH 23:00rana

18 1 M37-^H3unTena TyMaHH 08:00gaH 23:00rana

KopgoH y^HOB^ap (08:00gaH 20:00rana)

1 HnX nyHKTH -CagpugguH Ahhhh Kynacu 08:00gaH 20:00rana

2 1 ^yngyn axonu nyHKTH 08:00gaH 20:00rana

3 1 Fu^gyBOH fiynu- roKopuCafigoHKumnoFH 08:00gaH 20:00rana

4 ^Hruep KHmnoFH 08:00gaH 20:00rana

5 1 ro^opu xoak KumnoFH 08:00gaH 20:00rana

6 1 M37-X,apxyp KHmnoFH 08:00gaH 20:00rana

7 1 3apMHTaH MOH - 4R66 08:00gaH 20:00rana

8 2 3no6og MOH-Kyn6a MOH 08:00gaH 20:00rana

® ©

©

394

9 2 Xpg^aKaS MOH -4R69 08:00gaH 20:00rana

10 1 Karrau^ MOH -4R36 08:00gaH 20:00rana

11 1 ^ya MOH -4R55 08:00gaH 20:00rana

12 1 YHKopa MOH -4R29 08:00gaH 20:00rana

13 1 TacManu MOH -4R269 08:00gaH 20:00rana

14 ^HrupaSog MOH -4R56 08:00gaH 20:00rana

15 1 CynyKypFoH MOH 08:00gaH 20:00rana

16 1 OKTena MOH 08:00gaH 20:00rana

17 1 KanKoHoTa MOH 08:00gaH 20:00rana

18 1 YnKygyK maxpu HnX nyHKTu 08:00gaH 20:00rana

19 1 TepuKygyK MOH 08:00gaH 20:00rana

20 2 KapHaSoTa MOH 08:00gaH 20:00rana

thfh3 Ba^T y^HOB^apn (8.00gaH 10:00rana, 12:00gaH 14:00rana17:00gaH

19:00rana)

1 2 Hu3oMufi Kynacu -ËmnuK Kynacu TUFU3 BaKT

2 2 KocuMfflafixMac^Mgu TuFu3BaKT

3 3 Hchom KapuMoB Kynacu -Ok KyMym TuFu3BaKT

4 2 AnumupHaBoufi Kynacu -^Hru apuK MOH TuFu3BaKT

5 2 HCHOM KapuMoB Kynacu -HrooMufi Kynacu TuFu3BaKT

6 2 Anumup HaBouKynacu -MeMopnap Kynacu TuFu3BaKT

7 2 AnumupHaBoufi Kynacu -AMup TeMyp TuFu3BaKT

Kynacu

8 2 AMup TeMup Kynacu -CagpugguH AfiHufi TuFu3BaKT

Kynacu

9 2 CagpugguH AfiHufi Kynacu - Anumep TuFu3BaKT

HaBoufiKynacu

10 2 Anumep HaBoufi Kynacu -HSh Cuho TuFu3BaKT

Kynacu

11 2 FanaSa Kynacu -MetMopnap Kynacu TuFu3BaKT

12 2 HCHOM KapuMoB Kynacu -MetMopnap TuFu3BaKT

Kynacu

13 2 HCHOM KapuMoB Kynacu -^aHySufi Kynacu TuFu3BaKT

14 2 Bynar Kynacu -HSh Cuho Kynacu TuFu3BaKT

® ©

©

395

15 2 Садриддин Айний кучаси -Галаба кучаси Тигизвакт

16 3 Галабакучаси-М37 Тигизвакт

17 2 Амир Темур кучаси -Галаба кучаси Тигизвакт

18 2 Амир Темир кучаси -Ислом Каримов кучаси Тигизвакт

19 2 Ёшлик кучаси -Гулбог кучаси Тигизвакт

20 3 Ёшлик кучаси -Меъморлар кучаси Тигизвакт

21 2 П.Очилов кучаси -7 Микрарайон Тигизвакт

22 2 Ибн Сино кучаси -Лев Толстой кучаси Тигизвакт

23 3 Алишер Навоий кучаси - Узбекистан кучаси Тигизвакт

24 2 Алишер Навоийкучаси -Низомий кучаси Тигизвакт

Видеокузатув камералари оркали олинган видеотасвирлар тахлили визуал равишда амалга оширилади ва транспорт воситалари сонини хисобга олиш варакасига кайд этилади.Автотранспорт воситаларининг визуал кузатув буйича хисоб картасига кайд этилган транспорт интенсивлиги хакидаги маълумотлар

MS Excel дастуригакиритилади ва ушбу шаклда транспорт макро ва микро моделларини ишлаб чикиш учун PTV Visum ва PTV Vissim дастурларига экспорт килиш оркали юкланади.

5-расм. Навоий агломерациясида транспорт окимининг уртача курсаткичлари

Ишлаб чикилган транспорт окимини танланма асосида микдорий тадкикот килиш услуби оркали Навоий шахрининг транспорт окими таркиби аникланди. Тадкикот натижаларига кура Навоий агломерацияси окимида енгил автомобиллар 78%ни ташкил килган холда устунлик килиши аникланди. Такси ва хусусий транспорт буйича мос равишда

April 21-22

396

15% ва 63.5%. Кичик автобуслар окимнинг уртача таркибида 14 % хдмда юк автомобиллар окимнинг уртача таркибида 5.7 % ни ташкил этиши маълум булди.Шу билан бирга Навоий агломерацияси буйича белгиланган хдр бир худуднинг транспорт окими таркиби ва кунлик транспорт интенсивлиги аникланди

REFERENCES

1. Abdurazzokov U., Sattivaldiev B., Khikmatov R., Ziyaeva Sh., [2021], Method for assessing the energy efficiency of a vehicle taking into account the load under operating conditions,CONMECHYDRO - 2021,E3S Web of Conferences 264, 05033, https://doi.org/10.1051/e3sconf/202126405033

2. Зияев К., Омаров Ж., Абдурахимов Л., [2021], Метод построения городского цикла путем синтеза. Темир йул транспорти: Долзарб масалалар ва инновациялар. -2021. -№3. - 43-55 б. ISSN 2181-953X.

3. Kulmukhamedov Zh., Khikmatov R., Saidumarov A., Kulmukhamedova Y. [2021]. Training neural networks using reinforce-ment learning to reactive path planning. Journal ofApplied Engineering Science, 19(1) 68 - 76. DOI:10.5937/jaes0-27851;

4. MukhitdinovA., ZiyaevK., OmarovJ., IsmoilovaSh., [2021],Methodology of constructing driving cycles by the synthesis, CONMECHYDRO - 2021, E3S Web of Conferences 264, 01033,https://doi.org/10.1051/e3sconf/202126401033

5. Shi, J., Li, X., Lu, T. and Zhang, J. [2012]. Development of a new traction control system for vehicles with automatic transmissions. Int. J. Automotive Technology 13,5, 743-750.

6. Ichiro K.,[2016], Addressing Energy Efficiency in the Transport Sector Through Traffic Improvement. ERIA Research Project Report 2016, No.04. https://think-asia.org/bitstream/handle/11540/7439/RPR_FY2016_04.pdf?sequence= 1

7. Liang, Z., Chen, L., Alam, M. S., Rezaei, S. Z., Stark, C., Xu, H. and Harrison, R. M. [2018], Comprehensive chemical characterization of lubricating oils used in modern vehicular engines utilizing GCxGC-TOFMS. Fuel, 220, 792-799.

8. A. R. Mahayadin et al., "Efficient methodology of route selection for driving cycle development," in Journal of Physics: Conference Series, 2017.

9. A. R. Mahayadin, I. Ibrahim, I. Zunaid, «Development of Driving Cycle Construction Methodology in Malaysia's Urban Road System», International Conference on Computational Approach in Smart Systems Design and Applications (ICASSDA) DOI: 10.1109/ICASSDA.2018.8477619, 2018.

• ©

©

ф<

397

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.