Научная статья на тему 'РУХАНИ ЖАңГЫРУ" БАГДАРЛАМАСЫ БОЙЫНША БЕЛСЕНДі АЗАМАТТЫқ ұСТАНЫМДЫ, ПАТРИОТИЗМДі ТәРБИЕЛЕУ БОЙЫНША ЖұМЫС ТәЖіРИБЕСіНЕН'

РУХАНИ ЖАңГЫРУ" БАГДАРЛАМАСЫ БОЙЫНША БЕЛСЕНДі АЗАМАТТЫқ ұСТАНЫМДЫ, ПАТРИОТИЗМДі ТәРБИЕЛЕУ БОЙЫНША ЖұМЫС ТәЖіРИБЕСіНЕН Текст научной статьи по специальности «Науки об образовании»

CC BY
55
13
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
ПАТРИОТИЗМ / ИСТОРИЯ / МУЗЕЙ / ПОДРАСТАЮЩЕЕ ПОКОЛЕНИЕ / PATRIOTISM / HISTORY / MUSEUM / YOUNQER QENERATION / ОТАНШЫЛДЫқ / ТАРИХ / МұРАЖАЙ / өСКЕЛЕң ұРПАқ

Аннотация научной статьи по наукам об образовании, автор научной работы — Молдахаликова А.В.

Өскелең ұрпақты азаматтық-патриоттық тәрбиелеу білім берудің маңызды міндеттерінің бірі болып табылады. Мақалада "Рухани жаңғыру" бағдарламасы бойынша патриотизмді, белсенді азаматтық ұстанымды тәрбиелеу бойынша топ жетексінің жұмыс тәжірибесі қарастырылады.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Текст научной работы на тему «РУХАНИ ЖАңГЫРУ" БАГДАРЛАМАСЫ БОЙЫНША БЕЛСЕНДі АЗАМАТТЫқ ұСТАНЫМДЫ, ПАТРИОТИЗМДі ТәРБИЕЛЕУ БОЙЫНША ЖұМЫС ТәЖіРИБЕСіНЕН»

_Ii

Педагогическая наука и практика =

АКТУАЛЬНЫЕ ПРОБЛЕМЫ ВОСПИТАНИЯ ПОДРАСТАЮЩЕГО ПОКОЛЕНИЯ

УДК 377.5.02

"РУХАНИ ЖАЦГЫРУ" БАГДАРЛАМАСЫ

БОЙЫНША БЕЛСЕНД1 АЗАМАТТЬЩ УСТАНЫМДЫ, ПАТРИОТИЗМД1 ТЭРБИЕЛЕУ БОЙЫНША Ж¥МЫС ТЭЖ1РИБЕС1НЕН

Ацдатпа

Эскелец ур пакты азаматтьщ-патриоттьщ тэрбие-леу бшм берудщ мацызды мшдеттершщ 6ipi болып табылады. Макал ада "Рухани жангыру" багдарлама-сы бойынша патриотизмд1, белсенд1 азаматтьщ уста-нымды тэрбиелеу бойынша топ жетексшщ жумыс тэжфибеа карастырылады.

Аннотация

В статье подчёркнуто, что гражданско-патриоти-ческое воспитание подрастающего поколения всегда являлось одной из важнейших задач образования. В статье рассматривается опыт работы куратора группы по воспитанию патриотизма, активной гражданской позиции по программе «Рухани жацгыру».

Annotation

In the article it is marked that civil and patriotic education of younger generation has always been one of the most important tasks of education. The article presents an experience of a group curator on upbringing patriotism, active citizenship within the program «Рухани жацгыру».

"Рухани жацгыру" багдарламасы Туган жерге, оныц мэдениетше, казак, халкынын, салт-дэстур-лерше деген сушспенштгше непзделген патри-оттык, багытты айк,ындайды.©скелец ур пакты па-триоттык тэрбиелеу-казфп когамымыздыц басты мшдеттершщ 6ipi, ал жастьщ шак-Отанга деген сушспеншшк сезшш калыптастыру уппн ец бере-кел1 кезец.

Отаншылдьщ отбасында калыптасады, онда

SipÄi

Молдахаликова A.B.,

«К^останай жогары политехникалъщ колледж1!»

КМЩх, физика жэне

математика оцытушысы

Нег 'иг '1 свздер: отаншылдьщ, тарах, мура.жгш, вскелен } рпак

Ключевые слова: патриотизм, история, музей, подрастающее поколение.

Keywords: patriotism, history, museum, younger generation.

в; s x

Ш §

О с

о

l-ч

w

В

2

<c н

о £

п о с в; S х

Ei

s С о О m

ш Ч W О

CL С

ш х

£ Н

2(28)72020

ш _„

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ Педагогическая

адамнын, санасында Отан бейнеа мен отан жеке кезкарасы калыптасады, ез елше, оны мекендейтш адамдарын, оньщ мудделерь не жауапкершшкпен к,арау тэрбиеленед]. Менщ ойымша, улы ойшыл ©л-Фараби-дщ "Тэрбиеаз алган бшш адамзатка кдрсы шыгуы мумкш" деген сездер] бугшп куш де езект! болып отыр.

©з елшщ тарихын бшмейтш, ез халк,ы-нын, мэдениетшен таныс емес адамды патриот деп санаута болмайды. Тутан тарихын тану езш-ез1 аньщтауды пдеумен ть келей байланысты. взш котам нын, бф бель п ретшде аньщтау, ез тултасын "Казакстан азаматы" утымымен тецестфу — баланьщ рухани жэне эмоциялык, дамуындаты мацы-зды кезен,. Казфп жатдайда бшш беру ме-кемелер] ескелен, ур пакты патриоттык тэр-биелеу орталытына айналды. ©з елкесшщ тарихын бшу интеллектуалды жуктемеш тана емес, сонымен катар рухани байы-тады, патриоттык, сезшд], ез халкы ушш § мактаныш сез1мш дамытады. и Ушинскийдщ сезшен айтканда: патри-о отизмд] тэрбиелеу - бул "адамда адамды" О калыптастырудын, максатты урд1С1, дурыс о уйымдастыру кезшде ол тек акылта тана м емес, жанта да, журекке да эсер етед]. Онын, д кезкарасы бойынша барльщ оку пэндер], ^ эсфесе тутан елдщ табитатын, география-<< сын, тарихын, тш мен эдебиетш мецгеру-4 мен байланысты улкен тэрбиелш элеуетке С ие.

К БЬпм берудщ жэне "тарихпен тэрби-<С елеудщ" орасан мумкшдштерш тусшу К мугалшдердщ ездершщ жэне олардын, ^ тэрбиеленушшершщ елкетану зерттеу-ш лерше белсенд] катысуын тусшуге экел-^ Д1. Осы бфегей материалды замандастар ® мен урпактарга калай сактау керек, бшш, О бшк, кундьшык батдарларды калыпта-с стыру ушш пдеу кызметшщ корытынды-3 сын калай пайдалану керек, окушылардьщ л шытармашыльщ кабшеттерш калай дамыту, ^ олардын, тутан елкесшщ мэдениет] мен та-^ рихына деген курметш калай тэрбиелеу ке-^ рек? Муражай пденю, елкетану кызметшщ

аука и практика ^^

нэтижелерш сактау, пайдалану, танымал ету, экспонаттау, зерделеудщ лайьщты орны болып табылады.

Караша айында бп букш топпен Коста-най каласыньщ барлык муражайлары мен кернеки орындарына, накты айтканда, облыстык елкетану муражайына, Ы. Ал-тынсарин атындаты муражайта, темф жол тарихы муражайы, Ы. Алтынсарин кесе-несше бардьщ. Карапайым ойластырылтан экскурсия дан муражай ту тан елкесшщ, сондай-ак тарих, мэдениет, жалпы ел тылы-мынын езект! мэселелер] мен мэселелерш утынута "жылжыта алады". Муражай-бул есте сактаушы, ал тарихи жады барлык уакытта жэне кез келген мемлекетте маны-зды жэне кажет.

Тутан елкесше саяхат жасап , тарих жэне мэдениет ескертюштерш, табитат объектшерш зерттей отырып, зерделенетш окиталардын, катысушьшары мен жэне куэ-герлер1мен энп мелеет , тарихи, заттьщ бейнелеу мура объектшер1мен, муражайлар мен мурататтармен таныса отырып, сту-денттер ез каласыньщ тарихы, мэдениет! мен табитаты бойынша накты жэне бейнел! туешштер алады, кшп Отан тарихы букш Казакстаннын, тарихымен калай байланысты екенш, мемлекет пен элемде болып жаткан эр турл1 тарихи, саяси жэне элеу-меттж-экономикалык процестер ретшде туешущ уйренед].

Муражайлардьщ ете манызды психоло-тияльщ аспектюьбул ю-эрекет емфде ка-жетт! касиеттерд] дамыту та мумкшдш бе-ред1: жан-жактьшьщ пен сейлеу, эр турл1 жастаты жэне элеуметпк топтаты адамдар-мен карым-катынас жасай бшу, жауапкер-шшк пен бастамашылдьщты калыптасты-ру. Бос уакытты дурыс уйымдастыру та уйретед], элеуметтж аныктаута кемекте-сед1. Сондыктан музей аркьшы патриоттык, азаматтык жэне рухани-адамтершшк тэрбие тултанын калыптасуында улкен манызга ие, бш1м беру ортасын жетшдфу-дщ ти1мд1 ЭД1С1 болып табьшады.

©скелен урпакты патриоттык тэрбиелеу -

Педагогическая наука и практика

Ш

де ¥лы Отан согысы жэне ецбек ардагер-лершщ, фашист! к концлагерь тутк,ындары-ныц, эскери кызметшшердщ, кукык к,оргау органдары кызметкерлершщ рел1 зор. Сэуф айында топ студенттер] ¥лы Отан согысы-ныц ардагер] Г. П. Титовпен кездееп. Оныц жаумен шайкдсу, жауынгер достарыныц ерл1ктер1 жэне тылда жумыс ютеу туралы эцгшелер] студенттерге тек согыскд к,аты-сушьшар мен куэгерлермен танысып поймай, сонымен кдтар урпактардын, байланы-сын к,олдайды. Бул адамдардыц ел ушш, езшщ К1Ш1 Отаны ушш мацызы туралы ойлануга мэжбур етп. Осындай кездесулер балалар ушш зор тэрбиелш жуктемеш бар ,тарихи материалдарды к,ызьщты эр] корней етедг

Тарихи материалга жеке мацызды сипат беруге багытталган туращы жумыс сту-денттердщ 1шк1 элемш байытуга мумкшдш беред]. Дэстурл! турде бпдщ к,аланыц бшм беру уйымдарында патриоттык, акциялар мен так,ырыптьщ ю-шарапар аясында арда-герлермен бфлескен кездесулер еткпшед], олар ушш мерекелер еткпшед]. Бпдщ топ студенттершп осындай ю-шарага белсене кдтысты. Патриоттык, тэрбие бф к,ызметпен шектелмеу] тию. Топ студенттер]

Л. Толстой атындагы облыстык, киапха-нада еткен к,останайлык, ак,ындарымен кез-десуден куанышты болды. Бпдщ елкемпдщ осындай танымал адамдарымен тшелей сухбат жасау мумкшдт, менщ ойымша, эр студенттщ журегшде ешпес 13 к,алдыр-ды. Белсенд] азаматтык, устаным ретшде топ студенттершщ конференцияларга, ми-тингтерге, патриоттык, эндер конкурстары-на, колледждщ фольклорлык, мерекелерше кдтысуын атауга болады. ¥лттык, мэдениет-тер фестивалше кдтыса отырып, бп респу-бликадагы улттардыц бф1, уйгыр халкын таныстырдык,. 1с-шарага дейш бф ай бурын эдет-гурыптарын, улттык, киш-кешектерш, тагамдарын зерттей бастады, уйгыр биш жаттап, презентация дайындады. Барлык, студенттер белсенд] кдтысты, нэтижесшде б1ршыи орынга ие болды.

Студенттер колледж жэне туган к,ала-ныц барлык, ic-шараларына белсенд] турде кдтысулары ете мацызды. Топ студенттер] Казакстан хальщтарыныц бфЛ1п кунше арналган улттык, спорт жарыстарына, Нау-рыз мерекес1 аясындагы улттык, тагамдар-дыц керме -конкурсына, "Астана-Еуразия журеп", "Тш -хальщтыц жаны", "Тап кыр топ", "Болашак, 1Тмамандары" зияткерлш конкурстарына жэне баскд да ic-шараларга кдтысты. Мундай кец спектр кептеген сту-денттерд] белсенд] кызметке тартуга мум-кшд1к беред] жэне колледжд] азаматтьщ-па-триоттык, тэрбие орталыгына айналдыруга кемектеседг Мунда езш тарихтыц 6ip бель ri, оныц барысына эсер ете алатын тулга ретшде сезшуге болады.

Отанга деген махаббат байк,алмайды. Ол жайында барлык, жерде жар салу кджет емес. Ол азге дейш болган жэне кейш бо-латын нэрсеге кдтысты нэзш сез1мнен ту-ады. Сенщ колледжщнщ, сенщ кдлацныц тарихы, 01здщ ел1М13дщ тарихы-сенщ жеке тарихыц деген сеншден.

ЭДЕБИЕТ

1 .Болашакка багдар: рухани жацгы-ру [электронный ресурс] https //eqemen. kz/article/nursultan-nazarbaev-bolashaqqa-baghdar-rukhani-zhanhgyru (бершген куш: 14.12.2019).

2.Нурлигенова З.Н., Амантаева K.M., Курбанова Д.Н. Патриотическое воспитание казахстанской молодежи:история и перспективы // Молодой ученый,- 2017,- № 45.-160-163 б.

З.Чиркунова А.Е., Сорокина И.Р. Формирование гражданско-патриотического воспитания учащихся в общеобразовательной школе // Молодой ученый.-2014,- №21 .706-709 б.

4. Саликов Ж.К., Мускунов К.С., Сабан-баев Н.И. Роль гражданско-патриотическо-го воспитания в системе высшего образования Республики Казахстан // Современные наукоемкие технологии. - 2015. - № 12-4. - 737-7416.

в; s х

ш §

О с

о

1-4

W

В

2

<с н

о £

п о с.

в; S х

Ei

s С о О m

ш Ч W О

CL С

ш х

-Q

£ н

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.