"RAQAMLI TA'LIMNING ZAMONAVIY TENDENTSIYALARI VA ULARNI TA'LIM-TARBIYA
JARAYONIGA TADBIQ QILISH YO'LLARI" MAVZUSIDAGI RESPUBLIKAILMIY-AMALIY KONFERENSIYASI
25-oktabr 2023-yil
РАЦАМЛИ ТАЪЛИМ РЕСУРСЛАРИ ВА УЛАРНИНГ ТАСНИФИ Алламуратова Венера Зиуатдиновна -методист
^оракалпогистон Республикаси Мактабгача ва мактаб таълим вазирлиги хузуридаги
Республика таълим маркази https://doi.org/10.5281/zenodo.10034906
Аннотация. Уцув жараёнида рацамли технологияларни жорий этиш ва фойдаланиш, самародорлигини оширишда уцувчиларнинг рацамли ресурслардан фойдаланиб, рацамли куникмаларини ривожлантириш тавсия этилади.
Калит сузлар: Рацамли технологиялар, модель, ресурс, Интернет, мобиль илова, платформа.
Аннотация. Рекомендуется внедрять и использовать цифровые технологии в образовательном процессе, повышать эффективность использования цифровых ресурсов обучающимися и развивать их цифровые навыки.
Ключевые слова: Цифровые технологии, модель, ресурс, Интернет, мобильное приложение, платформа.
Abstract. It is recommended to introduce and use digital technologies in the educational process, to increase the efficiency of students using digital resources and to develop their digital skills.
Keywords: Digital technologies, model, resource, Internet, mobile application, platform.
Ракамли таълим ресурслари ва уларнинг таснифи
Кириш. Ахборот технологиялари сохдсидаги кадрларни тайёрлаш тизимини такомиллаштириш "Ракамли Узбекистан-2030" стартегиясини муваффакиятли амалга ошириш, ракамли технологияларни ривожлантириш ва ахолининг кундалик хаётига кенг жорий этишни таъминлашнинг мухим шартларидан бири х,исобланади ва долзарб вазифа сифатида белгиланиб, таълим жараёнига татби; этилмокда.[1]
Таълимда замановий теденцияларнинг бири бу ракамли технологияларни таълим тизимига кириши. Таълим жараёнини ракамлаштириш факат ахборот технологиялардан фойдаланишдан иборат эмас. Интернет, мобиль илова ва турли платформалар оркали онлайн ва офлайн тарзда амалга ошириладиган таълимда педагогнинг мослашувчанлиги, уларни индивидуаллаштириш, таълимнинг ижодий хусусиятини оширишга каратилган янги таълим моделини яратиш каби мухим вазифалар киради. Таълимни ракамлаштириш учун эса интернет ресурслардан самарали фойдаланиш зарурдир. Ракамли технологиялар таълим жараёнига киритиладиган интернет ресурсларидир. Замановий давр ракамли ресурсларни кенг таркатиш ва улардан фойдаланиш билан тасифланади.[2]
Замановий АКТ, анъанавий кагоз манбаларидан фаркли уларок, маълумотларни иккилик код шаклида такдим этади, яни ракамли шаклда , бу жуда куп ижобий фазилатларини олиб келади. Ушбу шаклда такдим этилган таълим маълумотлари ракамли таълим ресурси деб аталади..
Босова Л.Л. томонидан берилган таърифни куриб чикамиз. « РТ -укув жарёнини ташкил килиш учун зарур булган ва ракамли шаклда такдим этилган ресурслар, хусусан: фотосуратлар, видеоклиплар, статик ва динамик моделлар, ролли ойинлар, виртуал хакикат ва интерактив моделлаштириш обьектлари, картографик материаллар, овоз ёзувлари, рамзий маълумотлар, маълум бир дарслик мазмунига муфовик танланган дарсни
"RAQAMLI TA'LIMNING ZAMONAVIY TENDENTSIYALARI VA ULARNI TA'LIM-TARBIYA
JARAYONIGA TADBIQ QILISH YO'LLARI" MAVZUSIDAGI RESPUBLIKAILMIY-AMALIY KONFERENSIYASI
25-oktabr 2023-yil
режалаштиришга "богланган" ва керакли услубий тавсиялар билан таъминланган обьектлар ва иш графиклари, матнли хужжатлар ва бошка укув материаллари» булиб хисобланади. [3]
Ракамли таълим ресурслари
РТ тупламлари , бу ерда асосий этибор мактаб учун ракамли такдим этилган "анъанавий" ресурслардан -видео ва аудио кисмлардан, статик тасвирлардан ва бошкалардан фойдаланишга каратилган (шу билан бирга, "анъанавий" ресурсларни такдим этишнинг янги шакли уларни такдим этади янги имкониятлар билан) Факат ракамли ресурсларга асосланган РТ тупламлари -интерактив плакатлар, интерактив диаграммалар, динамик моделлар , интерактив тестлар ва топшириклар, анимациялар ва слайд-шоулар ва бошкалар. Юкордаги иккала ёндошувни тенг равишда бирлаштирган РТ тупламларидир.
Хулоса. Ракамли таълим ресурслари ягона давлат таълим маконини таъминлаш вазифасига еришишнинг истикболли воситасидир. Замановий укитувчилар нафакат замон билан хамнафас булишлари, балки эрта вояга етмаганлик давридаёк гаджетларни бошкариш куникмаларни эгаллаган, ракамли дунёни яхши биладиган укувчилар билан шугулланишлари керак. Бугинги кун вокелиги таълим жараёнига узига хос тузатишлар киритмокда. Таълим сохасидаги куплаб мутахассислар масофавий амалиётда узлаштириш зарурияти пайдо булди. Бугинги кунда укитувчилар ва укувчиларга ёрдам бериш учун жуда куп платформалар ва иловалар яратилган. Шунинг учун хам билим олиш учун иловалардан фойдаланиш кобилияти хозирги замановий уктувчи учун зарурдир.
REFERENCES
1. 1."Ракамли Узбекистон-2030" стратегиясини тасдиклаш ва уни самарали амалга ошириш чора-тадбирлари тугрисида. УзР Президентининг Фармони ПФ-6079. 05.10.2020 й.
2. «ФОРМИРОВАНИЕ ЦИФРОВОЙ ГРАМОТНОСТИ ОБУЧАЮЩИХСЯ» Кузьмина М.В., канд. пед. наук, доцент кафедры предметных областей КОГОАУ ДПО «ИРО Кировской области». 35-36с
3. Максимова Г.П. Медиапедагогика как одно из направлений современного образования. // ж. «Общественные науки», 2005. №4. 119с.