Научная статья на тему 'Профессиональная позиция педагога и ее влияние на формирование полиэтнической культуры школьника'

Профессиональная позиция педагога и ее влияние на формирование полиэтнической культуры школьника Текст научной статьи по специальности «Науки об образовании»

CC BY
95
11
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ ПОЗИЦИЯ ПЕДАГОГА / PROFESSIONAL POSITION OF THE TEACHER / ПОЛИЭТНИЧЕСКАЯ КУЛЬТУРА ШКОЛЬНИКА / MULTI-ETHNIC CULTURE OF SCHOOLCHILDREN / ПОЛИЭТНОКУЛЬТУРНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ УЧИТЕЛЯ / COMPETENCE OF THE TEACHER / ЭТНОКУЛЬТУРНАЯ САМОБЫТНОСТЬ / ПОЛИЭТНОКУЛЬТУРНЫЕ ОСОБЕННОСТИ УЧАЩЕГОСЯ / ПЕДАГОГТЫң КәСіБИ ұСТАНЫМЫ / МЕКТЕП ОқУШЫ-СЫНЫң ПОЛИЭТНИКАЛЫқ МәДЕНИЕТі / МүГАЛіМНің ПОЛИЭТНОМәДЕНИ құЗЫ-РЕТТіЛіГі / өЗіНДіК ЭТНОМәДЕНИ БОЛ-МЫС / ОқУШЫНЫң ПОЛИЭТНОМәДЕНИ ЕРЕКШЕЛіКТЕРі / MULTI-ETHNIC ORIGINALITY / MULTIETHNIC FEATURES OF SCHOOLCHILDREN

Аннотация научной статьи по наукам об образовании, автор научной работы — Слесарь М.В.

Рассматривается влияние профессиональной позиции педагога на формирование полиэтнической культуры школьников; необходимость развития полиэтнокультурной компетентности учителя как основы его профессиональной позиции в решении поставленной проблемы.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Текст научной работы на тему «Профессиональная позиция педагога и ее влияние на формирование полиэтнической культуры школьника»

7

ФИЛОСОФСКИЕ И МЕТОДОЛОГИЧЕСКИЕ ПРОБЛЕМЫ ОБРАЗОВАНИЯ

Слесарь М.В.,

директор филиала АО «НЦПК «брлеу» ИПК и ПР по Костанайской области

Нег1зг1 свздер: педагогтыц кэЫби устанымы, мектеп оцушы-сыныц полиэтникалыц мэдениетг, мугалгмнгц полиэтномэдени цузы-реттыт, взгндгк этномэдени бол-мыс, оцушыныц полиэтномэдени ерекшел1ктер1.

Ключевые слова: профессиональная позиция педагога, полиэтническая культура школьника, полиэтнокультурная компетентность учителя, этнокультурная самобытность, полиэтнокультурные особенности учащегося.

Key words: Professional position of the teacher, multi-ethnic culture of schoolchildren, competence of the teacher, multi-ethnic originality, multiethnic features of schoolchildren.

«ПЕДАГОГТЫЦ КЭС1БИ ¥СТАНЫМЫ МЕН ОНЬЩ МЕКТЕП ОЦУШЫСЫНЫЦ ПОЛИЭТНИКАЛЫЦ МЭДЕНИЕТ1Н ЦАЛЫПТАСТЫРУГА ЭСЕР1»

ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ ПОЗИЦИЯ И ЕЁ ВЛИЯНИЕ НА ФОРМИРОВАНИЕ ПОЛИЭТНИЧЕСКОЙ КУЛЬТУРЫ ШКОЛЬНИКА

РROFESSIONAL POSITION OF THE TEACHER AND ITS INFLUENCE ON THE FORMATION OF MULTI-ETHNIC CULTURE AMONG SCHOOLCHILDREN

U3

О

Ацдатпа t^

S

Педагог кэаби устанымыныц мектеп окушы- <i

сыньщ полиэтникалы; мэдениетш калыптастыруга О эсерц койылган мэселелердi шешуде м¥Fалiмнщ кэсь

Г ... РЧ

би устанымыныц Heri3i peтiндe полиэтномэдени к¥- О

зыpeттiлiгiн дамыту кажeттiлiгi карастырылады. ^

Аннотация

Рассматривается влияние профессиональной Ё позиции педагога на формирование полиэтнической § культуры школьников; необходимость развития поли- о этнокультурной компетентности учителя как основы его профессиональной позиции в решении поставленной проблемы. g

Annotation

The influence of professional position of the teacher ^

on the formation of multi-ethnic culture of children is w

shown in this article. The author shows the necessity in g

development of multi-ethnic culture competence of the ©

teacher as the basis of his professional position in solving о

the problem.

т о

РЗ

О

из О

и О

И

о

Е-

Ш

О ©

о о о

©

Бейб^шшк пен келiсiмдi, полиэтникалык мэдениетп (осы угымды атамастан) тэрбиелеу мэселесшщ eзектiлiгi туралы улы педагог, отандык педагогикалык психологи-яныц негiзiн калаушылардыц бiрi ЖYсiпбек Аймауытов былай деген болатын: «Национально ограниченный человек может не задумываясь причинить насилие, пролить кровь... И как последствия национализма -соперничество, раздоры, грызня.. .Жизнь не даёт народам замыкаться в себе. И быть националистом бесчеловечно» [1.б.291].

Эскелец урпактыц полиэтникалык мэ-дениетiн тэрбиелеудi калыптастыру мэсе-лесi жиырмасыншы гасырдыц ортасынан бастап жаhандык элем Yшiн езекп болды, ЮНЕСКО жиырма бiрiншi гасырдыц бiрiншi онжылдыгын «Галам балаларыныц мYДдесi Yшiн бейбiтшiлiк пен келiсiм мэдениетшщ халыкаралык онжылдыгы» деп жариялады. ЮНЕСКО-ныц халыкаралык комиссиясы жиырма бiрiншi гасырда бiлiмдi дамытудыц Жаhандык стратегиялары туралы баяндама-сында мектептщ басты функцияларыныц бiрi ретiнде балаларды бейбiтшiлiкте eмiр CYPуге, элемдiк кауымдастыктыц эр мYшесi ез тYп-тамырын угына отырып, баска мэде-ниеттерге курметпен карауга Yйретудi бел-гiледi.

Бейбiтшiлiк пен келiсiмдi сактау, ягни казiргi тацда ескелец урпактыц полиэтникалык мэдениетiн калыптастыру езектшгш КР ГЖБМ философия жэне политология институтыныц элеуметтiк зерттеулерi де растайды. Бул зерттеу барысында Казакстан халыктарыныц кундылыкты устанымдары зерттелдi. Зерттеушшердщ пiкiрi бойын-ша орташа казакстандыктыц кундылыктар, устанымдар мен стереотиптер жYЙесi этни-калык, ещрлш, жас ерекшелштерше кара-мастан бiр-бiрiне ете уксас, жакын, ал бул ез алдына Казакстан халкыныц бiрлiгiн дэлелдейдi. Дегенмен сауалнама барысында аныкталган стереотиптер туралы мэлiмет-тер ескелец урпактыц полиэтникалык мэ-дениетiн калыптастыру бойынша жYЙелi жумыстыц кажеттiлiгiн кeрсетедi. Мыса-лы, 41% казак студенттерiнiц орыс студент-терiне катысты терiс калыптаскан стере-

В начале двадцатого столетия о важности мира и согласия и об актуальности проблемы воспитания полиэтнической культуры (не называя этого понятия) выдающийся педагог, один из основателей отечественной педагогической психологии Жусупбек Аймауытов писал: «Национально ограниченный человек может не задумываясь причинить насилие, пролить кровь. И как последствия национализма - соперничество, раздоры, грызня.. .Жизнь не даёт народам замыкаться в себе. И быть националистом бесчеловечно» [1.с.291].

С середины двадцатого века проблема формирования полиэтнической культуры подрастающего поколения стала актуальной для всего глобального мира, первое десятилетие двадцать первого века было провозглашено ЮНЕСКО «Международным десятилетием культуры мира и ненасилия в интересах детей планеты». Международная комиссия ЮНЕСКО в докладе о Глобальных стратегиях развития образования в двадцать первом веке обозначила одну из функций школы - научить детей жить в мире, чтобы каждый член мирового сообщества, осознавая свои корни, уважительно относился к другим культурам.

Актуальность сохранения мира и согласия, следовательно, формирования полиэтнической культуры у подрастающего поколения в настоящее время подтверждают социологические исследования Института философии и политологии МНВО РК, в процессе которых изучались ценностные установки населения Казахстана. По мнению исследователей, в основном составляющие системы ценностей, установок, стереотипов среднего казахстанца оказываются очень близки независимо от этнических, региональных, возрастных характеристик, что свидетельствует о единстве народа Казахстана. Однако данные о стереотипах, выявленные в ходе опроса, свидетельствуют о необходимости системной работы по формированию полиэтнической культуры подрастающего поколения. Так у 41% студентов-казахов негативно направленный стереотип относительно русских, у 18% русских студентов - относительно студентов - казахов, в то же время только у 15% рабочих - казахов негативно направленный стереотип относительно русских,

отиптерi, 18% орыс студенттерiнiц казак студенттерiне катысты терю калыптаскан стереотиптерi, 15% казак жумысшылары-ныц орыс жумысшыларына катысты терю калыптаскан стереотиптерi, 14% орыс жу-мысшыларыныц казак жумысшыларына катысты терiс калыптаскан стереотиптерi аныкталды [2.б.11].

Мектеп окушыларыныц полиэтника-лык мэдениетiн калыптастыру мэселесi бY-гшп тацда да eзектi, eйткенi полиэтникалык мэдениет:

- этномэдени болмысты сактаудыц не-гiзi болып табылады;

- окушыларды ултаралык кун-дылыктарга тартуга ыкпалын тигiзедi;

- кепултты елде тулганыц полиэтникалык мэдениетi - оныц жемiстi eмiр CYPуiнiц негiзi;

- эр адамга «^ниенщ белсендi бел-шеп» болуы кажеттiлiгiн тYсiне отырып, жаhандык ойлауын дамытуга кeмектеседi.

Мэселеш шешудiц тYрлi жолдары мен ез кезкарасымызды талдай келе, бiз келес аныктамаларды усынамыз:

Полиэтникалык мэдениет - кепултты ортада жемют eмiр CYPУ Yшiн этномэдени болмысты сактай отырып, тулганыц этно-саралык интеграциясын камтамасыз ететiн мэдениет тYрi [3,б.104].

Мектеп окушыларыныц полиэтникалык мэдениетш калыптастыру - осы мэдениет туршщ мазмунындагы жаксы сандык жэне сапалык eзгерiстердi жYЙелi тYPде жи-нактау жэне мектеп окушыларын ултаралык кундылыктар жYЙесiне тарту аркылы ар-найы уйымдастырылган оку-тэрбие YPдiсiн-де диалектикалык бiрлiкке жету [4,б.19].

Бiздiц ойымызша, мектеп окушыларыныц полиэтникалык мэдениетш калыптастыру YPДiсi педагогтыц жYЙелi жэне мак-сатты жумысы, кэаби устанымы осы Yрдiске конструктивтi ыкпал жасауы жагдайында тиiмдi болады.

Педагогтыц устанымы - оныц элемге деген зияткерлiк-ерiктi жэне эмо-ционалды-багалау катынастарыныц жYЙесi [5.б.81]. ТYрлi, бiрак магынасы бойынша ук-сас тYсiнiктемелердi талдай отырып, келесi

у 14% русских рабочих негативно направленный стереотип относительно казахов - рабочих [2.с.11].

Следовательно, и сегодня актуальна проблема формирования полиэтнической культуры школьников, так как полиэтническая культура:

- является основой сохранения этнокультурной самобытности;

- способствует приобщению учащихся к межнациональным ценностям;

- в многонациональной стране полиэтническая культура личности основа её продуктивной жизнедеятельности;

- способствует развитию глобального мышления, осознания, что каждый человек должен быть «активной частицей мироздания».

Исходя из анализа различных путей решения проблемы и собственной точки зрения мы дали следующие определения:

Полиэтническая культура - это вид культуры, обеспечивающий межэтническую интеграцию личности с сохранением её этнокультурной самобытности для продуктивной жизнедеятельности в многонациональной среде [3,с.104].

Формирование полиэтнической культуры школьников - это систематизированное накопление позитивных количественных и качественных изменений в содержании данного вида культуры и достижение диалектического единства её составляющих в специально организованном для этого учебно - воспитательном процессе через приобщение школьников к системе межнациональных ценностей [4,с.19].

На наш взгляд, процесс формирования полиэтнической культуры школьников будет эффективным в условиях систематической и целенаправленной работы педагога, при условии, что его профессиональная позиция будет оказывать на этот процесс конструктивное влияние.

Позиция педагога - система его интеллектуально - волевых и эмоционально - оценочных отношений к миру [5.с.81]. Исходя из различных трактований, но сходных по смыслу, можно дать следующее определение: профессиональная позиция - отношение к профессиональной деятельности, к педагогическому труду как главному смыслу жизни, отношение

т

о

Рч РЗ

О

из О

и

О

§

О Е-

ш

о ©

о о о

©

т о

РЗ

О

из О

и О

И

о

Е-

Ш

О ©

о о о

©

аныктаманы беруге болады: кэсiби устаным - eмiрдiц басты мэнi ретшде кэсiби кызмет-ке, педагогикалык ецбекке катынас, iзгiлiк кагидаларына негiзделген балаларга деген катынас. Бул аныктама, бiздiц пiкiрiмiзше, педагогтыц элеуметтiк устанымын белгшей-дi, ол устаным педагогтыц баланы дамытуга, оныц мYДделерi мен кукыктарын элеуметтiк коргауга багытталган кезкарастары, кун-дылыкты багдарлары жYЙесiнен куралады.

^аз1рп зерттеушшердщ пiкiрi бой-ынша, педагогтыц кэаби устанымыныц мацызды сипаттамасы жаца педагогикалык ойлау, бiлiм беру YPДiсiнiц субъектiсi ретш-де окушыны дамытуга, кундылыкты ка-жеттiлiктерiне багытталган тургыда ойлау болып табылады, бул мектеп окушысыныц полиэтникалык мэдениетiн калыптастыру-дыц нэтижелiлiгiн калыптастырады деп ой-лаймыз.

Педагогтыц кэсiби устанымында па-рыз жэне жауапкершiлiк сезiмi, педагогикалык кузыреттшкп арттыруга деген талпы-ныс Yлкен магынага ие.

^алыптаскан жагдайда педагогикалык кузыреттiлiктiц мацызды курамдас бeлiгi ретiнде муFалiмнiц полиэтномэдени кузыреттшп ерекше орынFа ие болады, де-генмен эксперименталды мектеп муFалiм-дершен сауалнама алу барысында олардыц 74%-ы мектеп окушыларыныц полиэтникалык мэдениетiн калыптастыру бойынша жYЙелi де максатты жумыска дайын еместь п, яFни полиэтномэдени кузыреттiлiгiнiц жеткiлiксiздiгi аныкталды.

Педагогтыц кэаби кузыреттiлiгiнiц, соныц iшiнде полиэтномэдени кузыреттш-гiнiц негiзi бiлiм болып табылады. Шы^ар-малар мен таFылымдарда кeрiнiс тапкан улы адамдардыц жеке Yлгiсiн, eмiр тэжiрибесiн бiлу ерекше мацызды болып табылады.

Абай ^унанбаевтыц «^ара сeздерi» мектеп окушыларыныц полиэтникалык мэ-дениетiн жYЙелi турде калыптастыруFа тал-пынатын муFалiмнiц басты ютабы болуы кажет. «^ара сeздерде» Абай эр халыктыц жаксы касиеттерш кeру кажет деп айтады: «НоFаЙFа карасам, солдаттыкка да шыдай-ды, кедейлiкке де шыдайды, казаFа да шы-

к детям, основанное на принципах гуманизма. Данное определение, по нашему мнению, включает и социальную позицию педагога, которая складывается из системы его взглядов, убеждений и ценностных ориентаций, направленных на развитие ребёнка, социальную защиту его достоинств и прав.

iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.

Важной характеристикой профессиональной позиции педагога, по мнению современных исследователей, является новое педагогическое мышление, мышление с позиции ученика как субъекта образовательного процесса, ориентированное на его развитие, интересы и духовные потребности, именно оно, на наш взгляд, и обеспечивает успешность формирования полиэтнической культуры школьника.

В профессиональной позиции педагога огромное значение имеет обострённое чувство долга и ответственности, стремление к повышению педагогической компетентности.

В сложившейся ситуации особую значимость приобретает полиэтнокультурная компетентность учителя, как важная составляющая педагогической компетентности, однако анкетирование учителей экспериментальных школ показало, что 74% из них считают себя неподготовленными к систематической и целенаправленной работе по формированию полиэтнической культуры школьников, следовательно, полиэтнокультурную компетентность недостаточной.

Основой профессиональной компетентности педагога, в том числе и полиэтнокультурной, являются знания. Особое значение приобретают знания личного примера, опыта жизни великих людей, нашедших отражение в их произведениях, учениях.

«Слова назидания» Абая Кунанбаева должны стать настольной книгой педагога, проявляющего стремление к системному формированию полиэтнической культуры школьников. В ней Абай говорит, что нужно у каждого этноса видеть лучшие качества, достойные признания, изучения и принятия: «Смотрю на ногаев (татар), они могут быть хорошими солдатами, стойко переносят нужду, смиренно встречают смерть, берегут школы, чтут религию, умеют трудиться и наживать богатства, наряжаться и веселиться.. .Сила их в том, что

Ш

дайды, молда, медресе сактап, дiн кYтуге де шыдайды. Ецбек кылып, мал табудыц да женш солар бiледi, салтанат, эсем де солар-да... Орыска айтар сез жок...» [6.б.10-11].

Елбасымыз Н.Э.Назарбаевтыц «Та-рих толкынында» кiтабы, Л.Н.Толстойдыц зорлык жасамау теориясы, А.Швейцердiц «eмiрдi кастерлеу» этика кагидасы осы мэселеш шешуде аса кунды материалдар болып табылады.

А.Кунанбаев философиясыныц iзба-сары Н.Э.Назарбаев «Тарих толкынында» былай деп жазады: «Меня всегда удивляла и восхищала способность татарского народа, разбросанного на огромных просторах, в самых сложных условиях сохранять своё национальное «Я». А посмотрите на немцев Казахстана. Даже посёлки с немецким населением под Карагандой или Кустанаем всегда отличались особым немецким духом.. .Самые великие сыны России, которых и язык не поворачивается обвинить в каком - то национализме, с гордостью и любовью ощущали и пестовали свою «русскость»» [7.б.155-156].

Полиэтникалык кузыреттшктщ мазмундык компонентше педагогтардыц согыс философиясын жокка шыгаратын та-рихка деген жаца кезкарасты угынуы кiредi, оныц негiзi тарихтыц кепулттылыгы мен «тарих тек eшпендiлiктi гана белгшеген-де елдiц одан кешнп тарихында жэне ур-пак жадында тапталган намыс Yшiн ауырт-пашылык кана калады. Мундай сезiмдердi «кастерлесе», олар жайлы Yнемi ойласа жэне еске салса, бул сезiмдер душпандыкты eршiтедi, «бегде» адамдарды, «душпандар-ды» кабылдамау тYрiне айналады, бул ез алдына согыс жагдайын тудыруы мYмкiн» мацызды фактiсiн тYсiну болып табылады [8.б.209].

Бiздiц елiмiздiц этнологиясын, этно-саясатын бiлу, Президентiмiз Н.Э.Назарбаевтыц осы саясатты жYргiзуi - педагогтыц полиэтникалык кузыреттштнщ мацызды мазмундык курамдас белш.

Уэждiк-технологиялык жэне диагно-стикалык-тYзету компоненттерi мазмундык компоненттi толыктыруы кажет деген ойда-

неустанно учатся они ремеслу, трудятся.О просвещённых и знатных русских и речи нет» [6.с.10-11].

Особую ценность в решении этой проблемы имеет работа Президента нашей страны Н.А.Назарбаева «В потоке истории», теория ненасилия Л.Н.Толстого, ставшая основой современной педагогики ненасилия, а также принцип этики А.Швейцера «благоговение перед жизнью».

Наследник философии А.Кунанбаева Н.А.Назарбаев «В потоке истории» пишет: «Меня всегда удивляла и восхищала способность татарского народа, разбросанного на огромных просторах, в самых сложных условиях сохранять своё национальное «Я». А посмотрите на немцев Казахстана. Даже посёлки с немецким населением под Карагандой или Кустанаем всегда отличались особым немецким духом.. .Самые великие сыны России, которых и язык не поворачивается обвинить в каком - то национализме, с гордостью и любовью ощущали и пестовали свою «русскость»» [7.с.155-156].

В содержательный компонент полиэтнокультурной компетентности входит осознание педагогами нового взгляда на историю, отрицающего философию войны, основой которого является интернациональность истории и понимание следующего важного факта, «когда история фиксирует только вражду, то это в последующей истории страны и в памяти поколений отзывается болью за попранные достоинство и свободы. Если такие чувства «лелеять», постоянно вспоминать о них и напоминать о сотворённом зле, оно оформляется, закрепляется и воспроизводится снова во вражде, спорах и неприятии «чужих», «врагов», что опять провоцирует состояние войны [8.с.209].

Знание этнологии, этнополитики нашей страны, успешность её проведения Президентом, Лидером нации Н.А.Назарбаевым важные составляющие содержательного компонента полиэтнокультурной компетентности педагога.

Содержательный компонент должны дополнять мотивационно - технологический, диагностико - коррекционный компоненты, а вместе они составляют полиэтнокультурную компетентность педагога, которая выражается

т

о

Рч РЗ

О

из О

и

О

§

О Е-

ш

о ©

о о о

©

и

т о

РЗ

О

из О

и О

И

о

Е-

Ш

О ©

о о о

©

мыз, олар бiрлескен тYPде педагогтьщ по-лиэтномэдени кузыреттшшн курайды, оны келесiден керуге болады:

- мектеп окушыларыныц полиэтномэ-дени ерекшелiктерiн, ойдагы идеалдар мен шынайы жагдайдыц арасындагы кара-ма-кайшылыкты угыну;

- тэрбиеленушшермен конструктивт этномэдениаралык карым-катынасты уй-ымдастыру, этникалык плюрализмдi кол-дайтын кундылыктар, катынастар мен эдiс-тэсiлдердi калыптастыру кабшеп;

- тулганыц мшез-кулы^ыныц психо-логиялык ерекшелiктерiн бiлу жэне ескеру;

- этникалык эр алуандылык тэн бо-лып табылатын коFам емiрiне тиiмдi катысу Yшiн кажеттi iскерлiктi калыптастыратын уэждш ортаны жасау кабiлетi;

- мектеп окушыларыныц мь нез-кулы^ын болжамдау, алдын алу, тYзету жэне туындауы мYмкiн этникалык даулар-ды шешу юкерлш;

- бiлiм беру Yрдiсiнiц полиэтномэдени баFыттылыFын камтамасыз ету, полиэтни-калык мазмунды барлык окытылатын пэн-дерге енпзу кабiлетi;

- тYрлi этникалык топтардыц екiлдерi - балалардыц мэдениет мен когнитивт стильдерiн керсету Yшiн кажеттi болатын мектеп мэдениетiн езгерту [9,б.257].

Педагогтыц кэсiби устанымыныц негiзi полиэтномэдени кузыреттшктщ курамдас белiгi жалпы дидактикалык каFидаларды бiлуi, ал полиэтникалык мэ-дениеттi калыптастыру YPДiсiнде iзгiлiк, бейiмделушiлiк, саналык, психологиялык колайлылык мацызды болып табылады.

МуFалiмнiц полиэтномэдени кузы-реттiлiгiн жетiлдiруге талпынысы канша-лыкты мацызды болса да, педагогтыц кэсь би устанымы бул YPДiске келес тулFалык кэсiби мацызды касиеттерi болFан жаFдайда ыкпалын тигiзедi:

- CYЙкiмдiлiк - руханилык пен тар-тымдылык, талFам косындысы;

- заманауилык - муFалiмнiц езiнiц окушылармен бiр заманда емiр CYPуiн уFы-нуы;

в:

- осознании полиэтнокультурных особенностей школьников, постоянно существующего противоречия между идеалами и реальностью;

- способности организовать конструктивное межэтнокультурное взаимодействие с воспитанниками; формировать ценности, отношения и способы поведения, поддерживающие этнический плюрализм;

- знаниях и учёте психологических особенностей восприятия и поведения личности, обусловленных её этнокультурной принадлежностью;

- способности создать мотивационную среду, формирующую умения, необходимые для эффективного участия в жизни общества, для которого характерно этническое многообразие;

- прогнозировании, предупреждении, коррекции поведения школьников и умении разрешать возможные этнические конфликты;

- способности обеспечить полиэтнокультурную направленность образовательного процесса, интегрировать полиэтническое содержание во все преподаваемые предметы на протяжении всех лет обучения;

- изменении культуры школы в той мере, в какой это необходимо для отражения культур и когнитивных стилей детей - представителей разных этнических групп [9,с.257].

Основой профессиональной позиции педагога являются знания общедидактических принципов, как составляющие полиэтнокультурной компетентности, особенно важными в процессе формирования полиэтнической культуры являются принцип гуманизма, адаптивности, сознательности, психологической комфортности.

Следует отметить, что при всей важности стремления учителя к совершенствованию полиэтнокультурной компетентности особое влияние профессиональная позиция педагога будет оказывать на этот процесс в том случае, если педагога характеризуют следующие профессионально - значимые качества личности:

- обаяние - сплав духовности, привлекательности и вкуса;

- современность - осознание учителем

- педагогикалык оптимизм - окушы мен оныц кабшеттерше сену;

- шынайылык, кызметтегi адалдык.

Сонымен, педагогтыц кэсiби устаны-

мыныц мектеп окушысыныц полиэтника-лык мэдениетiн калыптастыруды арттыруга муFалiмнiц полиэтномэдени кузыреттшп мен туеталык кэсiби мацызды касиеттерiн жетiлдiру кeмектеседi.

ЭДЕБИЕТ:

1. КазакстандаFы педагогикалык ой-пiкiрлер антологиясы /Кураст. К.Б. Жарик-баев, С.К.Калиев. - Алматы: Рауан, 1995.

- 512 б.

2.Нурмуратов С.Н. Изменение ценностно - нормативных установок в полиэтнической культуре современного казахстан-ца. Институт философии и политологии МНВО РК- Алматы,- б.21.

3.Слесарь М.В. Духовность - основа полиэтнической культуры школь-ника./Сборник Международной научно

- практической конференции «Социальная педагогика в духовно - нравственном становлении современного человека». -М.:МГПУ,-2013.-292 б.

4.Слесарь М.В. К определению понятия «формирование полиэтнической культуры школьника».// В мире образования. -Алматы, -2013. №1. б. 16-19.

5. Педагогика: теории, системы, технологии. /С.А.Смирнов, И.Б.Котова, Е.Н. Шиянов жэне т.б.; С.А.Смирновтыц редак-циясымен. - 8-шi басылым, - М.: Центр «Академия» баспасы, 2008. - 512 б.

6.Кунанбаев А. Кара сездер. Алма -Ата. «Жазушы», 1992. - 121б.

7.Назарбаев Н.А. Тарих толкынында. Алматы, 2002. - 239 б.

8.Жакупова Т.С. Этнополитика: циви-лизационный аспект модернизации. Коста-най, 1998.-б.219.

9.Энциклопедиялык сeздiк. Бiлiм жэне Fылым. КР бiлiм жэне Fылым мини-стрлiгi «Окулык» Республикалык Fылы-ми-практикалык орталыFы. Астана, - 2008. -447 б.

принадлежности к одному времени с учениками;

- педагогический оптимизм - вера в ученика и его способности;

- искренность в общении, добросовестность в деятельности.

Итак, повышению влияния профессиональной позиции педагога на формирование полиэтнической культуры школьника способствует совершенствование полиэтнокультурной компетенции педагога и профессионально

- значимых качеств личности.

ЛИТЕРАТУРА:

1.Антология педагогической мысли Казахстана /Сост. К.Б. Жарикбаев, С.К.Калиев. -Алматы: Рауан, 1995. - 512с.

2.Нурмуратов С.Н. Изменение ценностно - нормативных установок в полиэтнической культуре современного казахстанца. Институт философии и политологии МНВО РК.- Алматы,- с.21.

3.Слесарь М.В. Духовность - основа полиэтнической культуры школьника./Сборник Международной научно - практической конференции «Социальная педагогика в духовно

- нравственном становлении современного человека». - М.:МГПУ,-2013.-292с.

4.Слесарь М.В. К определению понятия «формирование полиэтнической культуры школьника».// В мире образования. - Алматы, -2013. №1. С. 16-19.

5.Педагогика: теории, системы, технологии. /С.А.Смирнов, И.Б.Котова, Е.Н.Шиянов и др.; под ред. С.А.Смирнова. - 8-е изд., - М.: Из-дат. Центр «Академия», 2008. - 512с.

6.Кунанбаев А. Книга слов. Алма - Ата. «Жазуши», 1992. - 121с.

7.Назарбаев Н.А. В потоке истории. Алматы, 2002. - 239с.

8.Жакупова Т.С. Этнополитика: цивили-зационный аспект модернизации. Костанай, 1998.-с.219.

9.Энциклопедический словарь. Образование и наука. Республиканский научно - практический центр «Учебник» Министерства образования и науки РК. Астана, - 2008. -447с.

iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.

т

о

Рч РЗ

О

из О

и

О

§

О Е-

ш

о ©

о о о

©

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.