Научная статья на тему 'Педагогтардың кәсіби дамуындағы зерттеушілік қызмет'

Педагогтардың кәсіби дамуындағы зерттеушілік қызмет Текст научной статьи по специальности «Науки об образовании»

CC BY
78
25
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Текст научной работы на тему «Педагогтардың кәсіби дамуындағы зерттеушілік қызмет»

Вестник «Oрлеу»-kst

Ш

ПЕДАГОГТАРДЬЩ КЭС1БИ ДАМУЫНДАГЫ ЗЕРТТЕУШ1Л1К ЦЫЗМЕТ

БYгiнгi eмiр талабы сапалы, эрi терец бiлiм беру жолдарын элемдiк дэрежеде уй-ымдастыруды кажет ететiнi баршага белгiлi. Осы жауапты жумысты iске асыруда басты жауапкершiлiк педагогтар кауымына жYкте-ледь ^азакстан Республикасында бiлiм беру-дi дамытудыц 2011-2020 жылдарга арналган мемлекетпк багдарламасы елiмiздiц бiлiм жYЙесi алдында, оныц iшiнде бiлiктiлiктi арт-тыру жYЙесi алдындагы мацызды багыттары-ныц бiрi - педагогтар кадрлардыц бшктшгш арттыру жYЙесiнiц сапасын жетiлдiрiу, педагог курамыныц сапасын арттыру, педагог кы-зметкерлердщ мэртебесi мен бшм берудеп менеджменттi енгiзу аркылы - сапалы бшм беруде элемдш стандарттар децгешне кол жеткiзу керектiгi атап керсетшдь Кептеген бiлiм беру мекемелершщ арасында беделге ие болгандары кебше зерттеушiлiк бiлiм мен дагдыны игерш, сураныска ие болып оты-рган зерттеу жумыстарын каркынды тYPде жYргiзiп отырган мектептер екендiгiн eмiрлiк тэжiрибе кeрсетiп отыр.

Себебi бiлiм беру iсiнде устаз - басты, эрi шешушi тулга. ¥стаздыц сапалылыгы, бшмдарлыгы, абырой-беделi оныц шэюрть нен кершедь ¥стаз ез шэкiртiнен саналы да, бiлiмдi парасатты тулга жасайды, мYсiншi тастан жансыз мYсiн жасаса, педагог жанды, ойды тiршiлiк иесiмен жумыс iстейдi жэне оны бiр eзi емес, баска адамдар мен, белгш бiр калыптаскан жагдайлардыц ыкпалымен жYзеге асырады.

Белгiлi агартушы Ж.Аймауытов устаз кызметiн былай сипаттайды: «Балаларга са-бак берумен, бiлiм Yйретумен муFалiмнiц кызметi тэмам болмайды. Ол балаларды тэр-биелеуге, Yгiттеуге мiндеттi, баскаша айткан-да, муFалiм карапайым кызметкер емес, ол - шэкiрттерiнiц алдаFы eмiрiн, бiр кYндерi за-ры^атын, тарыFатын, кауiп-катерге ушырай-

А.К Каплиева,

«Орлеу» БА¥О АК,Ф Ацтвбе облысы бойынша ПК, БАИ, мугалгмдердщ психологиялыц -педагогикалыц кэаби дамуын жетглдгру кафедрасыныц мецгерушт, п.г.к., доцент

тын eмiрiн кез алдына келтсрш, ез басынан кешiрген тэжiрибесiне таянып, оларFа келе-шекте жазтайым аяFын шалыс басып, eмiрден соккы жеп екшбеске кYнi бурын сактандыра-тын корFаушысы, камкорыц».

Олай болса, бiлiм берудщ жаца парадиг-малык жаFдайында педагогтыц зерттеушiлiк кызмет мэдениетiн калыптастыру туралы сураныс туындауда. Заманныц суранысына сай жацашыл устаз катарында зерттеушi ус-тазда ерекше орын алуда.

Зерттеушi устаз деген сезге тYсiнiк бе-ретiн болсак: зерттеушi - зерттеу жумысын жYргiзушi, тексерушi. Зерттеушi устаздыц iс -эрекетiндегi окыту технологиясыныц ерек-шелiгi оныц бiлiмдi мецгеруге емес, туманы танымдык кабiлеттерiн жэне танымдык про-цестердi: яFни жадыныц алуан тYрлерiн есту, керу кимыл жэне таFы баска ойлауды, ынта-ны, кабылдау кабiлетiн арнайы жасалFан оку жэне танымдык жаFдайлар аркылы дамы^а, сондай-ак тулFаныц кауыпсiздiгiн eзiн-eзi eзектiлендiру, eзiн-eзi бекiту, карым-катынас, танымдык жэне шы^армашылык кабiлеттерiн канаFаттандыруFа, белсендi сeздiк корын ауы-зша жэне жазбаша тiлiнде баFыт алуы.

Дамудыц жаца сатысына баFыт алFан мектептщ ец непзп eзегi - окушылардыц зерттеушiлiк iзденiсi мен eзiндiк дамуын жетiлдiру болып табылады. Осы баFытта бiлiм алып отырFан эрбiр жас жеткшшек KоршаFан ортаны эр кырынан зерттей оты- ^ рып, ез бетшше бiлiм жинактап, оны тэжiри- ^ бе жYзiнде eмiрде колдана бiлуi тиiс. Олай болса, ез пэш бойынша бiлiктiлiгiн ездшнен ^ жетiлуге умтылFан муFалiм мен сол пэннен и алFан бшмш болашакта колдануFа умтылFан ^ окушыныц жетiстiгiн аныктайтын бiрден -бiр ^ мYмкiндiк бул зерттеушiлiк карым-катына- Рч сын белгiлейтiн мэдениеттi калыптастыруFа н баFытталFан iс-эрекетте эксперименттiк - й

ж

- Вестник «Oрлеу»-kst

зерттеу ж^мысын жYргiзу болып табылады. сы:

гч

а

^

н и

н

и =

Рч

и

н =

2

Осы багытта кафедра «Мрашмдердщ гылы-ми-зерттеу мэдениетiн дамыту» такырыбында жYргiзiлетiн облыстык эксперименттiк жумы-сын жYргiзiп келедi. Экспериментке Актебе каласынан 8 мектеп, аудандардан 3 мектеп ка-тысуда.эксперименттiк ж^мыс 2013-2015 оку жылдары аясын камтиды.

Зерттеу максаты - оку-тэрбие Yдерiсiнде м:рашмдердщ зерттеушiлiк кабiлетiн теори-ялык тургыда дамыту аркылы, терец гылыми iзденiстегi бiлiм кажеттiлiгiмен камтамасыз ету.

Зерттеу мшдеттерг

• Мрашмдердщ зерттеушiлiк мэдени-етiн арттыру жэне езiндiк жекелей зерттеу такырыптарын айкындау;

• Мрашмдердщ зерттеушiлiк мэдени-етiн, шыгармашылык ю - эрекет багыттарына сай дамытуга жагдай жасау;

• Зерттеушiлiктегi шыгармашыльщты колдау, iзденiстiк кабiлеттi ынталандыру, мо-тивацияны колдау.

• Гылыми - зерттеу мэдениет ортасын

к¥ру

Зерттеу нысанасы: м¥Fалiмдердiц гылы-ми-зерттеу мэдениет

Зерттеу пэнi: оку-тэрбие YДерiсiнде м¥Fалiмдердiц гылыми-зерттеу мэдениетiн дамыту

Эксперименттщ жYPу кезецдерг

I. Диагностикалык кезец: экспериментке катысушы мектептщ ¥жымын аныктау, койылган мэселенi шешудегi жагдайлардыц тиiмдi жолдарын карастыруда сауалнамалыр жYргiзу.

II. Айкындау кезец: эксперимент багдар-ламасын дайындаудамаксат, мiндет, мазм¥н, к¥рал, эдiстерi мен нэтижелерiн жасау.

III. ¥йымдастыру кезец: эксперимент жYргiзу Yшiн мр'ашмдердщ кэсiби шыгармашылык децгейiн (теменп, орта, жеткiлiктi, жогары) аныктай отырып, ж¥мыс жYргiзуге жагдай жасау (шыгармашыл педагогтарды iрiктеу, Fылыми-эдiстемелiк кызметтермен танысу бiрлестiктердi жинактау, педагог-экс-периментаторлар алацын к¥ру, координатор таFайындау жэне т.б.)

IV. Тэжiрибелiк кезец:диагностикалык талдау, сараптау, жYЙелеу, жинактау, тарату.

Эксперимент нэтижесшщ корытынды-

Алынатын оц нэтиже:

• м¥Fалiмдердiц зерттеушiлiк компо-ненттерi (мотивациялык, мазм¥ндык, тех-нологиялык, баFалаушылык-рефлексиялык) аныкталады;

• ¥жымда шыFармашылык, талпыныс, зерттеушшк климат орнайды;

• экспериментке катысушы педагогтар-дыц езiн-езi дамыту, ездшнен iздену, езi iздеп табу мYмкiндiгi калыптасып, езiндiк тэжiри-бес кецейедi;

• педагогикалык YPДiстi Fылыми-зерт-теушiлiк кызметтi ¥йымдастыруда, авторлык дидактикалык эдiстемелiк к¥ралдар дайында-лады;

• эксперимент™ зерттеу нэтижесiнде м¥Fаiлiмдердiц зерттеушiлiк мэдениет дами-ды;

• Оку-тэрбие YPДiсi кафедралык жYЙеге кешiрiлiп, пэнiшiлiк зерттеудiц Fылыми-эдi-стемелiк жYЙесi жасалынады.

Эксперимент ж¥мысы кезiнде бола-тын киыншылыктар: кеп тэжiрибенi

жинактап, оны Fылыми-теориялык баFытта жYЙелеу ец алдымен тезiмдiлiк пен жауапкер-шiлiктi талап етедь Пэндi окытудаFы зерттеу ж¥мысын ¥йымдастыру жэне де эдiстемелiк бiрлестiктiц жYЙесiн кафедралык жYЙеге кешiрудегi непзп киыншылыктар:

• казак тшнде Fылыми - эдютемелш к¥ралдардыц жетiспеушiлiгi;

• оку-эдютемелш кызметтегi зертте-ушiлiк к¥зыреттiлiкте педагогтардыц кезка-растарыныц езiндiк езгерiсте бешмделшуц

• экспериментке катысушылардыц уакытты Yнемдеудегi кететiн ж¥мыстары, яFни косымша жYктемелердiц болуы, эксперимент ж^мысына деген керi кезкарастар мен артык жYктеме косымша акы теленбеу мен эксперимент кызметшщ сандык жэне сапа-лык керсеткiштерi жэне т.б.

Эксперимент нэтшжесшдеп калыптаса-тын оц мYмкiндiктер:

М¥Fалiмнiц зерттеушiлiк ж¥мысындаFы педагогикалык ю - эрекетiндегi кэсiби децгей-iнде оц мYмкiндiктер калыптасады, егер:

1. Гылыми - теориялык дайындык дец-гейi - м¥Fалiм ез пэнш окытуда оку материалы мазм¥нын терец зерттеп игерсе, Fылымныц болашак дамуын кере бiлетiн, езш кызыкты-

ратын жацалыкты iздеуде дарынды окушымен зерттеу эрекетш уйымдастырса;

2. Эдютемелш дайындык децгей - педагогикалык иновациялык технологиялардыц окытудыц эдю-тэсшнде терец гылыми т^ргы-да мецгерсе;

3. Психологиялык-педагогикалык дайындык децгей - кэсiби iс-эрекетiнде шы-дамдылы; психологиялы; эрекеттiц болуы. Сондай-ак, эксперимент нэтижесш талдай отырып, жацашыл, зерттеушi жацашыл (новатор) педагогтардыц iс-тэжiрибесiн жинакта-са, Fылыми-эдiстемелiк куралдар дайында-са, оку-тэрбие YДерiсiн кафедралык жYЙеде уйымдастырылса, корытындысы медиа кон-ференциялар, семинарлар, форумдарда тар-тылса, жобалар корFалса, Республикалык, облыстык басылымдарFа макала беру.

Экспериментке катысушылар: зерттеуге кабiлетi жоFары шыFармашылыкпен жумыс жасайтынпэн мришмдер^ дарынды окушы-лармен жумыс жасайтын м¥Fалiмдер, пэн бiр-леспк жетекшiлерi, кафедра мYшелерi.

Мысалы, эксперимент режимшдеп Актебе каласы, №41 ОМ зерттеу жумысы такырыбы: «Окытудыц тиiмдi эдiстерiн пай-далана отырып, окушыныц шыFармашылык кабiлетiн дамыту»

Максаты: Мрашмдердщ жеке ерекшель гiн ескере отырып, кэаби шыFармашылык ка-бiлеттерiн дамыту.

Мшдеттерг

• мYFалiмдер туралы толык мэлiмет жи-

нау.

• жеке т^етаныц шыFармашылык ка-бiлетiн, жеке касиетш, бейiмiн, децгейiн аныктау

• м:рашм мYмкiндiгiне сай шы^ар-машылык тапсырмаларды эдiстемелiк т¥PFы-да жYЙелi тYPде орындату

• жумыс барысында кездесетiн киын-дыктар мен карама-кайшылыкты есепке алып зерттеу

• мYFалiмдердi зерттей отырып, есу ди-намикасын бакылау

Ацтвбе ц., №41 ОМэксперименттт зерттеу жумыс жоспары

№ Аткарылатын жумыс Формасы Мерзiмi Жауапты адам

1 ШыFармашылык топтыц жумысын уйымдастыру Талдау Жыл келемiнде модератор

2 Баспасез, акпарат куралдарына жазылу,танысу,мецгеру Оку Жыл келемiнде модератор

3 Эдiстемелiк оку «Интерактивт сабактар тшмдшп» Ашык сабак ^ацтар Экспериментатор мр-ал.,

4 ^алалык, республикалык сайы-старFа мрашмдердщ катысуын кадаFа лау Жарыс Кър^йек сэуiр Экспериментатор мр-ал.,

5 ЖоFарFы санатты устаздармен «Озык iс-тэжiрбие мектебi» сайы-сын еткiзу Ашык сабак ^араша модератор

6 ШыFармашылык топ ез бшктшк-терiн эдiстемелiк конференциялар аркылы керсету Конференция Наурыз модератор

7 Фестиваль еткiзу такырыбы <Œy-гiн-ертец-болашак» Фестиваль Мамыр модератор

8 Эзара сабакка катысуды ^шейту Сабак Жыл келемш-де Экспериментатор мр-ал.,

9 Авторлык баFдарламалар жумы-сын корFау Жоспар ^азан Экспериментатор мр-ал.,

а г*

н и

H

И =

Рч

и

H =

S

10 Мектетшшк гылыми тэжiрибелiк топтардьщ жумысы оп жумысы Жыл келемш-де Экспериментатор мугал.,

11 «Шебер - сынып» Тэж1рбие Мамыр Экспериментатор мугал.,

Мектептеп педагогтармен жYргiзiлетiн эксперимент™ жумыстар eзiнiц Fылыми-те-ориялык жэне эдютемелш дайындыFы мен кэсiби шеберлшн арттыруда мрашмдердщ жYЙелi тYPде жYргiзетiн ужымдык жэне жеке iс-эрекеттерiн дамытуда eзiндiк мацызы зор.

Аннотация.

В статье рассматриваются проблемы формирования исследовательской культуры педагога, как важнейшего фактора повышения компетентности.

ЭДЕБИЕТТЕР

1. КР Бiлiм берудi дамытудыц 2011-2020 жылдарFа арналFан мемлекетпк баFдарлама-

сы. Астана. 2010.

2. Таубаева Ш.Т. Исследовательская кул-тьуры учителя: методология, теория и практика формирования. Алматы, 2010.

3. Андреев А.Л. Компетентностная парадигма в образовании: опыт философско-ме-тодологического анализа // Педагогика, 2005, №4.- С.19-27., с.82

4. Кудайбергенова К.С. Методика развития профессиональной компетентности учителей. // Менеджмент в образовании, 2009 №3.

5. Мынбаева А.К., Садвакасова З.М. Инновационные методы обучения, или Как интересно преподавать. Алматы, 2009.

РОЛЬ МЕНТОРА В ПРОФЕССИОНАЛЬНОМ РАЗВИТИИ МОЛОДОГО УЧИТЕЛЯ

iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.

а

н и

Н

И =

Рч

и

н =

S

Современной школе необходим профессионально компетентный, самостоятельно мыслящий учитель, способный к сотрудничеству, отличающийся мобильностью, умеющий самостоятельно принимать решения. Однако, как показывает анализ школьной практики, даже при достаточно высоком уровне готовности к педагогической деятельности личностная и профессиональная адаптация молодого педагога может протекать длительно и сложно. Для молодого учителя вхождение в новую деятельность сопровождается высоким эмоциональным напряжением. Решить эту задачу поможет организация и проведение мен-торинга в школе.

Менторинг (англ. mentoring) - длитель-

Ж.У. Маралбаева,

заместитель директора по УВР КГУ «СШ № 1» отдела образования акимата Карабалыкского района, Костанайская область

ный процесс создания доверительных, лич-ностно-заинтересованных взаимоотношений между ментором и подопечным, направленный на достижения у последнего существенной динамики в совершенствовании знаний, мышления, эффективности практических действий, с целью его профессионального становления, как целостной личности педагога [1].

Молодые учителя - большой потенциал профессионализма и энтузиазма в системе образования. Задача ментора - помочь молодому педагогу успешно справиться со своими должностными обязанностями, преодолеть недостатки практического опыта, развить его личностные качества, коммуникативные и

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.