Научная статья на тему 'ПРИМЕНЕНИЕ ИНФОРМАЦИОННО-КОММУНИКАЦИОННОЙ ТЕХНОЛОГИИ ПРИ ОБУЧЕНИИ ИНФОРМАТИКЕ'

ПРИМЕНЕНИЕ ИНФОРМАЦИОННО-КОММУНИКАЦИОННОЙ ТЕХНОЛОГИИ ПРИ ОБУЧЕНИИ ИНФОРМАТИКЕ Текст научной статьи по специальности «Науки об образовании»

CC BY
120
10
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
ИНФОРМАЦИОННО-КОММУНИКАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ / ОБРАЗОВАНИЕ / ПЕДАГОГ / ПРИНЦИП / ПОЗНАВАТЕЛЬНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ / УЧАЩИЙСЯ / ИНФОРМАТИЗАЦИЯ / ОБУЧЕНИЕ / СОВРЕМЕННЫЕ СРЕДСТВА ОБУЧЕНИЯ / РАЗВИТИЕ / ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ УЧРЕЖДЕНИЯ

Аннотация научной статьи по наукам об образовании, автор научной работы — Шохсанами Ризо

Статья посвящена вопросам, связанным с использованием информационно-коммуникационных технологий при обучении информатике. Применение ИТК является одной из важных задач современного образования и связано с развитием научных основ образовательных учреждений, переподготовкой учителей и их адаптацией к новой системе образования. Применение компьютерных технологий, считающихся современным средством обучения и сильным инструментом познания, требующих развития и качественного улучшения методов и организационных форм обучения. Автор констатирует, что применение ИКТ в процессе обучения требует много усилий, однако оправдывает все затраты, т.к. урок становится более увлекательным и содержательным. Педагог имеет право выбирать свою технологию и методы, однако каждый обязан приложить усилия для развития учащихся.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Похожие темы научных работ по наукам об образовании , автор научной работы — Шохсанами Ризо

iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

APPLICATION OF INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGY IN TEACHING INFORMATICS

The article is devoted to issues related to the use of information and communication technologies in teaching computer science. The use of IСT is one of the important tasks of modern education and is associated with the development of the scientific foundations of educational institutions, retraining of teachers and their adaptation to the new education system. The use of computer technology, considered a modern means of learning and a powerful tool of cognition, requiring the development and qualitative improvement of teaching methods and organizational forms. The author states that the use of ICT in the learning process requires a lot of effort, but it justifies all the costs, because the lesson becomes more fun and meaningful. The teacher has the right to choose his own technology and methods, but everyone is obliged to make efforts for the development of students.

Текст научной работы на тему «ПРИМЕНЕНИЕ ИНФОРМАЦИОННО-КОММУНИКАЦИОННОЙ ТЕХНОЛОГИИ ПРИ ОБУЧЕНИИ ИНФОРМАТИКЕ»

ИСТИФОДАИ ТЕХНОЛОГИЯИ ИТТИЛООТИ-КОММУНИКАТСИОНИ ЗИМНИ ТАЪЛИМИ ИНФОРМАТИКА

Шо^санами Р.

Донишгоуи давлатии Кулоб ба номи А. Рудаки

Информатизатсияи раванди таълим - яке аз вазифахои мухимтарини тахсилоти муосир мебошад. Он бо рушди заминаи илмии муассисахои тахсилотй, бозомузии омузгорон ва созгории онхо нисбати низоми навтарини тахсилот алокаманд мебошад. Истифодаи технологиями муосиртарини компютерй, ки воситаи нави таълим ва василаи пуркудрати маърифат махсуб аст, рушд ва бехбудии сифатии методхо ва шаклхои ташкилии таълимро талаб мекунад.

Мухаккик Н.В. Внукова [1], тахлили тадкикотхоро аз руи ин масъала ба рох монда, чунин воситахои фаъолгардонии фаъолияти маърифатии хонандагонро зикр мекунад: истифодаи вазифаю супоришхои проблемавй, эчодии таълимй; ташкили тахияи мустакилонаи саволу вазифахо аз чониби худи омузандагон, истифодаи вазифахое, ки барои истифодаи тафаккури мантикй нигаронида шудаанд; ташкили корхои чанбаи чустучуй ва амалй дошта ва гайра.

Мувофики таъйиноти мухаккик С.Н. Уткина [11] фаъолгардонии фаъолияти маърифатй - ин такмили методхо ва шаклхои ташкилии фаъолияти маърифатй мебошад, ки фаъолияти мустакилонаи назариявй ва амалии хонандагонро дар тамоми зинахои раванди таълим таъмин мекунад.

Ба маънии васеъ технологияхои иттилоотй-коммуникатсионй (ТИК) - ин истифодаи техникаи хисоббарор ва воситахои телекоммуникатсионй барои татбики равандхои иттилоотй бо максади кори фаврй ва самаранок дар асосхои конунй мебошад.

Дар замони муосир афзоиши таъсироти медиа-технология ба инсон мушохида карда мешавад. Чдраёни неруманди иттилооти нав, реклама, истифодаи технологияхои коммуникатсионй дар телевизион, густариши дастгоххои бозй, бозихои электронй ва компютерхо дар тарбияи кудакон ва дарки мухити атроф харчи бештар таъсир мерасонад. Кдблан маълумотро оид ба дилхох мавзуъ кудакон метавонистанд бо роххои китобхои таълимй, адабиёти маълумотномавй, маърузахои омузгорон, конспекти дарсу машгулиятхо дарёфт намоянд. Имруз бо назардошти вокеиятхои давру замон, омузгор бояд ба раванди таълим методхои нави пешкаш кардани маълумотро ворид намоянд. Магзу мафкураи кудак, ки барои дарёфту пазироии маълумот дар шакли барномахои фарогатй тавассути телевизион омода шудааст, маълумотеро, ки тавассути медиавоситахо пешкаш мегардад, сахлтар кабул мекунад.

Дар як кудакро зарур аст, ки дар мухлати кутох дар фаъолияти амалй хачму андозаи калони маълумотро аз худ кунад, коркард намояд ва истифода кунад. Бисёр мухим аст, ки раванди таълим тарзе ташкил карда шавад, ки кудак дар он фаъол бошад, бо шавку завк ва манфиатмандй зимни дарсу машгулият кор кунад, махсули мехнати худро бубинад ва онро арзёбй карда тавонад.

Ба омузгор дар халли ин масъалаи мухим метавонад тавъамгардонии методхои анъанавй ва муосири технологияхои иттилоотй-коммуникатсионй кумак кунад. Истифодаи компютер дар дарсу машгулият имкон фарохам меорад, ки раванди таълим сайёр, тафрикавй ва инфиродй гашта монад.

Имконоти телевизор, магнитофон, китобхо, калкуляторро фаро гирифта, як навъ бозичаи мачмуй (чомей) мегардад, ки дигар бозичахо ва бозихои гуногунро иваз карда, компютери муосир хамзамон барои кудак шарики баробархукук гашта, кодиру кобил аст, ки ба амалу дархостхои у посух гуяд. Аз чониби дигар, ВИК (ИКТ) ба омузгорон низ кумак мекунад, ки донишу малакахоро арзёбй намояд, онхоро фахму дарк кунад, водор менамояд, ки шаклу шевахои наву гайрианъанавии таълим чустучу карда шавад.

Истифодаи технологияхои иттилоотй-коммуникатсионй дар раванди таълим масъалаи актуалии тахсилоти муосир гаштааст.

Дарс бо истифодаи ВИК - ин айёнй, зебоию форамй, иттилоотию маълумотй, интерактивй (фаъолнокии байнихамдигарй) буда, вакту фурсати омузгору омузандаро сарфа мекунад, имкон медихад, ки босуръаттар кор карда шавад, ба омузгор имкон фарохам меорад, ки бо омузанда (хонанда, мухассил) ба тарики тафрикавй ва инфиродй кор карда шавад. Дамчунин замина мухайё карда мешавад, ки натичаи таълимро ба тарики фаврй назорат ва арзёбй кунад.

Зимни ташкил ва гузаронидани дарсу машгулият омузгорро зарур аст, ки кори бисёреро анчом дихад: пурсиш гузаронад, ичроиши вазифаю супоришхои хонагиро санчишу тафтиш кунад, маводи навро коркард намояд, онро тахкиму таквият бахшад, рушду такомули хар якеро дида тавонад, вазъи муваффаконаро эчод карда тавонад. Ин чо бидуни ёвари электронй мачмуи амалхоро ба субут расонидан гайриимкон аст.

Барномахои компютериро дар дилхох мархилаи дарсу машгулият истифода намудан мумкин аст: зимни омузиши маводи нав, тахкиму таквияти он, дар дарсхои умумигардонй, зимни такрор кардан.

Вазифаи омузгор аз он иборат мебошад, ки шароитхои азхудкунии амалии предмет барои хар як хонанда фарохам оварда шавад, чунин методхои таълиме интихоб карда шавад, ки ба хар як хонанда имкон медиханд фаъолмандию эчодкорй ва созандагии худро нишон диханд. Вазифаи омузгор - фаъолгардонии фаъолияти маърифатии хонандагон зимни раванди таълим аст. Технологияхои муосири педагогй, аз кабили таълим дар хамкорй, методикаи лоихавй, истифодаи технологияхои нави иттилоотй, интернет-захирахо мусоидат мекунанд, ки бархурди шахсиятй-тамоюлй истифода карда шавад, таълими инфиродию тафрикавй бо назардошти кобилиятхои хонандагон, дарачаи таълимгирии онхо, майлу хохишхо ва шавку завки онхо ба эътибор гирифта, таъмин карда мешаванд ва гайра.

Омузонидани кудак барои кор кардан бо маълумотхо, омузондани омухтан -вазифаи мухимтарини муассисаи тахсилотии муосир мебошад. Афзоиши сифати тахсилот дар замони муосир бидуни истифодаи технологияхои наву муосири иттилоотй-коммуникатсионй гайриимкон аст. Аз ин чо хадафхои истифодаи ВИК чунин бармеоянд:

- афзоиши ангезаи (мотиватсияи) таълим;

-афзоиши самаранокии раванди таълим;

-мусоидат барои фаъолмандии сохаи маърифатии омузандагон;

-такмили методикаи ташкил ва гузаронидани дарсу машгулиятхо;

-саривакт натичахои таълим ва тарбияро пайгирй намудан;

- ба накшагирй ва ба низомдарории кори худ;

- истифода хамчун воситаи худомузй;

--фавран ва сифатан дарс (чорабинй)-ро омода кардан.

Технологияхои иттилоотй - коммуникатсионй якчоя бо технологияхои пешрафтаи педагогй (бархурдхои шахсиятй-тамоюлй ва технологияхои таълими проблемвй, барномавй ва лоихавй) метавонанд натичахои хуб ба бор оранд.

Дар дарсхои информатика навъхои гуногуни захирахои электронй истифода мегарданд: маводи итиилоотй-маълумотномавй, воситахои барномавии таълим ва назорат (китобхои таълимии электронй, дарсхои электронй, саволномахои интерактивй).

Зимни омодагй ва гузаронидани дарсхо дар мархилахои гуногуни таълим шаклхои мухталифи ТИК истифода карда мешаванд:

- махсулотхои тайёри электронй, ки имкон медиханд фаъолияти омузгор ва омузанда шиддатнок гардонида шавад, сифати омузиши предмет афзоиш дода шавад ва дар амал усули айёният татбик карда шавад.

- презентатсияхои мултимедй имкон фарохам меоранд, ки маводи таълимй хамчун низоми симохои барчастаи такявй пешкаш гарданд. Дар ин маврид каналхои гуногуни дарку фахм истифода мегарданд, ки имкони дар хотираю хофизаи омузандагон вориднамоии маълумот дар шакли фактографй ва хам ассотсиативй фарохам оварда шавад;

- захирахои шабакаи интернет зарфияту тавонмандии фаровони хадамоти тахсилотй доранд (почтаи электронй, конференсияхои электронй, низомхои чустучуй, таълими фосилавй, озмунхо) ва кисмати таркибии тахсилоти муосир гашта мемонанд. Аз шабака маълумоти мухими таълимиро дастрас карда, мухассилин хадафмандона дарёфт ва ба низомдарории маълумотро аз руи аломату нишонахои додашуда меомузанд; дидани маълумот ба тарики мачмуй, на ба тарики чузъию кисмй, дар маълумоти иттилоотй чудо намудани бахши мухимтарин;

-истифодаи тахтаи интерактивй ва таъминоти барномавии SMART Board ба омузгорон ва омузандагон имкон медихад, ки ба тарики пурраю мукаммал ва кофию басанда маводи таълимиро омузанд.

Гуногунрангии мавзуъхо, навъхои фаъолият, зебой, чолибияту чаззобияти барномахои компютерй барои мухассилин шавку завки фаровон ба бор меоранд.

Дастуру васоити таълимии электронй, ки имруз мавчуданд, иттилооту маълумотро дар шакли матн, садо ва тасвир мебароранд. Таълим тавассути компютер имкон фарохам меорад, ки амалхои мустакилонаи хар як мухассил ташкил карда шаванд.

Зимни омодагй нисбати дарсу машгулият бо истифодаи ВИК омузгор набояд фаромуш кунад, ки ин дарс аст, яъне биноан накшаи таълимро тартиб медихад, ки вобаста ба хадафи он бояд бошад; зимни интихоби маводи таълимй у бояд усулхои асосии дидактикиро риоя кунад: низомнокй ва пайгирона будан, дастрас будан, бархурди тафрикавй, илмият ва гайра. Зимнан компютер наметавонад омузгорро иваз кунад, факат уро пурратар мегардонад.

Намунахои истифодаи презентатсияхо дар дарсхои информатика:

- Фахмонидани мавзуи нав тавассути презентатсия;

- Кор бо машкхои шифохй;

- Истифодаи презентатсия зимни такрори маводи гузашта;

- Намоиши шартхо ва халли вазифаю супориш;

- Санчиши байнихамдигарии кори мустакилона тавассути чавобхои слайд;

- Гузаронидани пурсишномахо;

- Гузаронидани рефлексияхо;

- Намоиши тасвирхои олимону мухаккикон ва хикояю киссахо оид ба кашфиёт ва ихтирооти онхо;

-Тавассути мухассилин эчоди презентатсияхо нисбати дарси умумигардонй ва ба низомдарории донишхо ва воситахои фаъолият.

Компютер хамчун воситаи афзоиши ангеза (мотиватсия), ташаккул ва такмили малакахои амалй баррасй мегардад. Компютер имкон медихад, ки дар омузанда хамаи 3 канали дарку эхсос фаъол гарданд: шунавой, биной ва кинестетикй ва ба ин тарик афзоиши хачму андоза ва устувории маводи омузишй таъмин мегардад, макоми мухассилин дар раванди таълим болотар мебарояд, фаъолмандии маърифатии мухассилин афзоиш меёбад ва шавкмандй нисбати предмет дастгирй меёбад, майдони фаъолияти мустакилонаи мухассилин тавсеа меёбад. Истифодаи барномахои мултимедй умуман методхои анъанавии таълимро мустасно намегардонад, балки ба тарики мутавозин бо онхо дар тамоми мархилахои таълим тавъам мегардад.

Истифодаи компютер имкон медихад, ки на танхо самаранокии таъмил якчанд маротиба афзоиш дода шавад, балки мухассилин нисбати омузиши мустакилонаи минбаъдаи предмет шавкманд мегарданд. Чунин дарсхо контенти мултимедии интерактивиро шомил мешаванд, ки ин дар навбати худ барои васеътар истифода намудани худи омузандагон дар раванди таълим шароит фарохам меорад, барои афзоиши шавку завк нисбати предмети омухташаванда, азхудкунии бехтари маводи омузишй муосидат мекунад. Мухассилин метавонанд унсурхои мултимедиро дар корхои хонагии худ истифода намоянд ва онхоро дар шакли электронй ба флеш-дискхо интикол диханд ва ё тавассути интернет гузаронанд.

Аз сабабе ки имрузхо замимахои мултимедй нокифоят хастанд, ба омузгор зарур аст, ки худаш унсурхои нокифояи дарсро фарохам оварад. Компютер зимнан чунин вазифахоро ичро мекунад:

- хамчун тренажёр дар раванди ташаккули малакахо ва кобилиятхо;

-хамчун воситаи айёнй барои ташкили фаъолияти фаъолмандонаи таълимй-маърифатй;

- хамчун сарчашмаи маълумоту иттилооти таълимй;

- хамчун воситаю василае, ки барои ташкили назорат ва худназорат кумак мекунад.

Бояд зикр кард, ки истифодаи ТИК на танхо зимни дарсхои информатика ба

маврид аст, балки пурра аз онхо метавон дар раванди дилхох дарсу предмет истифода намуд. Мунтахо, истифодаи ТИК дар раванди таълим пешбинй мекунад, ки омузгори дилхох фанну предмет метавонад:

- иттилооту маълумоти матнй, ракамй, имлой ва садоиро зимни мусоидати протсессорхо ва редакторхои мутобик барои омоданамоии маводи дидактикй (вариантхои вазифаю супоришхо, чадвалхо, расмхо, накшахо ва гайра) коркард намояд;

- слайдхо аз руи маводи таълимй тахия намояд, редактори презентатсияи MS Power Point-ро истифода кунад ва дар дарс намоиш дихад;

- махсулотхои барномавии тайёрро аз руи предмети худ истифода намояд;

- корро бо китоби таълимии электронй дар дарс ташкил намояд;

- васоити барномавии таълимй (таълимй, таквиятй, назоратй)-ро истифода кунад;

- чустучу ва ташкили маълумоти заруриро дар интернет дар раванди тайёрй ба дарс ва чорабинихои гайридарсй ба рох монад;

- дар дарс бо маводи web-сайтхо кор карда тавонад;

- матнхоро коркард намояд ва зимнан барнома-муковахо истифода шаванд ва ё мустакилона ичро намояд ва пурсишхои компютериро ба рох монад.

Дамин тарик, бояд зикр кард, ки истифодаи технологияхои иттилоотй-коммуникатсионй дар раванди таълим мехнату захматталаб аст, аммо он тамоми сарфу харчхоро мепушонад, таълимро шавковартар мегардонад, дарс пурмухтавою чаззобтар мегардад. Омузгор хукук дорад, ки технология ва методхои худро интихоб намояд, аммо хар як омузгор вазифадор аст, ки барои бехбудй ва рушди хонанда кушиш кунад. Усули мухимтарин - усули фаъолият ва фаъолмандй мебошад.

АДАБИЁТ

1. Внукова, Н.В. Дидактические условия активизации творческой познавательной деятельности учащихся 5-7 классов: На материале преподавания математики: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.01 / Н.В. Внукова. - Липецк, 2001. - С.172

2. Григорьев С.Г., Гриншкун В.В., Краснова Г.А., Роберт И.В., Щенников С.А. и др. Теоретические основы создания образовательных электронных изданий.- Томск: Изд-во Томского университета - 2002. - 86с.

3. Григорьев С.Г., Гриншкун В.В., Макаров С.И. Методико-технологические основы создания электронных средств обучения. - Самара: Издательство Самарской государственной экономической академии, 2002. - 110 с.

4. Захарова И. Г. Информационные технологии в образовании: Учебное пособие для студ. пед. учеб. заведений. - М.: Издательский центр «Академия», 2003. - 192 с.

5. Лапчик М.П. Информатика и информационные технологии в системе общего и педагогического образования. Омск: Изд-во Омского гос. пед. университета. - 1999. - 321 с.

6. Монахов В.М. Технологические основы проектирования и конструирования учебного процесса: Монография. - Волгоград: Перемена, 1995. - 152 с.

7. Мураховский В. И. Компьютерная графика: Популярная энциклопедия / В.И. Мураховский. М.: АСТ-Пресс, 2002. - 156с.

8. Софронова Н.В. Теоретические и технологические основы обеспечения учебного процесса программно-методическими средствами: Дисс. д-ра пед. наук. Чебоксары, 1999. - 332 с.

9. Софронова Н.В. Теория и методика обучения информатике: Учебное пособие // Н.В. Софронова. М.: Высш. шк., 2004. - 223с.

10. Талызина Н.Ф. Педагогическая психология: Учебное пособие для студ. Сред. Пед. Учеб. Заведений. - М.: Издательский центр «Академия», 1998. - 288 с.

11. Уткина, С.Н. Активизация познавательной деятельности учащихся при обучении математическим дисциплинам: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.01 / С.Н. Уткина. -Екатеринбург, 2007.- с.156-169.

12. Щукина, Г.И. Педагогические проблемы формирования познавательных интересов учащихся / Г.И. Щукина. - Москва: Педагогика, 1988. - 208 с. - (Труды действительных членов и членов-корреспондентов АПН СССР).

ПРИМЕНЕНИЕ ИНФОРМАЦИОННО-КОММУНИКАЦИОННОЙ ТЕХНОЛОГИИ ПРИ ОБУЧЕНИИ ИНФОРМАТИКЕ

Статья посвящена вопросам, связанным с использованием информационно-коммуникационных технологий при обучении информатике. Применение ИТК является одной из важных задач современного образования и связано с развитием научных основ образовательных учреждений, переподготовкой учителей и их адаптацией к новой системе образования. Применение компьютерных технологий, считающихся современным средством обучения и сильным инструментом познания, требующих развития и качественного улучшения методов и организационных форм обучения.

Автор констатирует, что применение ИКТ в процессе обучения требует много усилий, однако оправдывает все затраты, т.к. урок становится более увлекательным и содержательным. Педагог имеет право выбирать свою технологию и методы, однако каждый обязан приложить усилия для развития учащихся.

Ключевые слова: информационно-коммуникационные технологии, образование, педагог, принцип, познавательная деятельность, учащийся, информатизация, обучение, современные средства обучения, развитие, образовательные учреждения.

APPLICATION OF INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGY

IN TEACHING INFORMATICS

The article is devoted to issues related to the use of information and communication technologies in teaching computer science. The use of ICT is one of the important tasks of modern education and is associated with the development of the scientific foundations of educational institutions, retraining of teachers and their adaptation to the new education system. The use of computer technology, considered a modern means of learning and a powerful tool of cognition, requiring the development and qualitative improvement of teaching methods and organizational forms.

The author states that the use of ICT in the learning process requires a lot of effort, but it justifies all the costs, because the lesson becomes more fun and meaningful. The teacher has the right to choose his own technology and methods, but everyone is obliged to make efforts for the development of students.

Keywords: information and communication technologies, education, teacher, principle, cognitive activity, student, informatization, training, modern teaching aids, development, educational institutions..

Сведения об автора:

Шохсанами Ризо - старший преподаватель Кулябского государственного университета имени Абуабдуллох Рудаки. Адрес: РТ.735360, г. Куляб, улица С. Сафаров 16. тел: (+992) 908551149.

About the authors:

Shohsanami Rizo - Senior lecturer, Kulob State University named after Abuabdulloh Rudaki. Address: RT. 735360, Kulyab, S. Safarov Street 16. tel: (+992) 908551149.

ФАЪОЛИЯТИ ИННОВАТСИОНЙ ОМИЛИ ПЕДАГОГИИ РУШД

Махкамов Д.

Академияи таусилоти Тоцикистон Бобоёров З.Х.

Коллеци техникии ба номи академик М. Осимй

Дар Паёми навбатии Асосгузори сулху вахдати миллй- Пешвои миллат, Президента Чумхурии Точикистон мухтарам Эмомалй Рахмон ба Мачлиси Олии Чумхурии Точикистон омадааст: « Дищати асосй ба тщким бахшидани щтидори илмии кишвар, цорй кардани ихтироот дар истеусолот, устувор гардонидании пояуои моддиву техникии муассисауои таълимй, баланд бардоштани сифати таълим дар уамаи зинауои таусилот, цалби боз уам васеи истеъдодуои цавон ба омузиши технологияуои муосир ва коруои эцодиву техникйравона карда шудааст». [1, с.25].

Бо карори Хукумати Чумхурии Точикистон аз 30-юми апрели соли 2011 зери № 227 «Барномаи рушди инноватсионии Чумхурии Точикистон барои солхои 2011-2020» тасди; гардид, ки максаду мухтавои он хавасманд гардонидан ба фаъолияти илмию техникй ва миллию инноватсионй, ташаккули заминаи меъёрй хукукии фаъолияти инноватсионй, чалби имкониятхои илмию техникии мамлакат дар раванди инноватсионй, истифодаи самараноки коркарди илмию технологй ва ихтироот, таъсис ва равнаки сохторхои инноватсионй дар тамоми зинахои тахсилот мебошад.

Максади асосии Барномаи давлатй ташаккули низоми самараноки инноватсионй мебошад, ки ба баланд бардоштани сатхи технологй ва ракобатпазирии истехсолот, ба бозори дохилию хоричй баровардани махсулоти инноватсионй, афзоиши молхо ба ивази молхои воридотй, суръатбахшии рушди ичтимоию иктисодй ва ноилшавй ба хадафхои стратегияи миллй мебошад. [2, с.25].

Аз гуфтахои боло бар меояд, ки дар тамоми зинахои тахсилот дар Точикистони сохибистиклол таваччухи бештар ба ворид намудани чараёни инноватсионй, навоварию ихтирокорй дар таълиму тарбия ва баланд бардоштани сатху сифати тахсилот равона мегардад. Ин омил аз мо халли масъалахои зеринро талаб менамояд:

1. Коркарди хуччатхои меъёрй бахри бунёди тартибе, ки пеш дар муассисахои таълимй вучуд надошт (низомнома дар бораи комиссияи равонй- тиббй- педагогй, чамъияти илмии хонандагон, гуруххои проблемавй ва гайрахо).

2. Коркарди хуччатхои методии таъминкунандаи навгонихо ва фаъолияти тачрибавй-озмоишй дар таълим (дастур дар бораи фаъолияти навгонй, дастур барои мураттаб сохтани

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.