Научная статья на тему 'ОЛИЙ ЎҚУВ ЮРТЛАРИДА ТАЛАБАЛАР МЕДИАМАДАНИЯТИНИ РИВОЖЛАНТИРИШ МОДЕЛИ'

ОЛИЙ ЎҚУВ ЮРТЛАРИДА ТАЛАБАЛАР МЕДИАМАДАНИЯТИНИ РИВОЖЛАНТИРИШ МОДЕЛИ Текст научной статьи по специальности «Науки о Земле и смежные экологические науки»

CC BY
106
37
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
маданият / медиамаданият / медиа таълим / талаба / билимлар инфляцияси / салбий ахборот-психологик таъсирлар / модел / культура / медиакультура / медиаобразование / студент / инфляция знаний / негативные информационно-психологические эффекты / модель

Аннотация научной статьи по наукам о Земле и смежным экологическим наукам, автор научной работы — Мафтунахон Исломжон Қизи Якубжонова

Ушбу мақолада олий ўқув юртларида талабалар медиамаданиятини ривожлантириш модели яратиш эхтиѐжи асосланган ва талабалар медиамаданиятини ривожлантириш модели ишлаб чиқилган.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

МОДЕЛЬ РАЗВИТИЯ МЕДИАКУЛЬТУРЫ СТУДЕНТОВ ВУЗА

Данная статья основана на необходимости создания модели развития студенческой медиакультуры в вуз и разработана модель развития студенческой медиакультуры.

Текст научной работы на тему «ОЛИЙ ЎҚУВ ЮРТЛАРИДА ТАЛАБАЛАР МЕДИАМАДАНИЯТИНИ РИВОЖЛАНТИРИШ МОДЕЛИ»

Central Asian Research Journal For Interdisciplinary Studies (CARJIS)

ISSN (online): 2181-2454 Volume 2 | Issue 3 | March, 2022 | SJIFactor: 5,965 | UIF: 7,6 | Google Scholar | www.carjis.org

DOI: 10.24412/2181-2454-2022-3-489-497

ОЛИЙ УКУВ ЮРТЛАРИДА ТАЛАБАЛАР МЕДИАМАДАНИЯТИНИ

РИВОЖЛАНТИРИШ МОДЕЛИ

Мафтунахон Исломжон кизи Якубжонова

Кукон давлат педагогика институти, укитувчи E-mail: yakubj onova91 @mail .ru

АННОТАЦИЯ

Ушбу маколада олий укув юртларида талабалар медиамаданиятини ривожлантириш модели яратиш эхтиёжи асосланган ва талабалар медиамаданиятини ривожлантириш модели ишлаб чикилган.

Калит сузлар: маданият, медиамаданият, медиа таълим, талаба, билимлар инфляцияси, салбий ахборот-психологик таъсирлар, модел.

МОДЕЛЬ РАЗВИТИЯ МЕДИАКУЛЬТУРЫ СТУДЕНТОВ ВУЗА

АННОТАЦИЯ

Данная статья основана на необходимости создания модели развития студенческой медиакультуры в вуз и разработана модель развития студенческой медиакультуры.

Ключевые слова: культура, медиакультура, медиаобразование, студент, инфляция знаний, негативные информационно-психологические эффекты, модель

КИРИШ

Олий таълим тизимини модернизация килиш жараёнлари замонавий олий таълимни ахборотлаштириш жараёнининг жадаллашуви билан тавсифланади, бу бир томондан, медиа ресурсларидан фойдаланиш ва укув жараёнига медиа-маданий технологияларни жорий этиш учун янги истикболларни очади, иккинчи томондан, педагогик назария ва амалиётни талабаларга таълим беришнинг янги усулларини излашга мажбур килади, укитишни максимал даражада индивидуаллаштириш билан талаба шахсининг касбий компонентини ривожлантиришга хдсса кушади.

Медиа-таълим - бу оммавий коммуникация воситаларининг (массмедиа) ёрдами ва материаллари хдсобидан улар билан мулокот килиш маданиятини, ижодий, коммуникатив куникмаларни, танкидий фикрлашни, тулик идрок

Central Asian Research Journal For Interdisciplinary Studies (CARJIS)

ISSN (online): 2181-2454 Volume 2 | Issue 3 | March, 2022 | SJIFactor: 5,965 | UIF: 7,6 | Google Scholar | www.carjis.org

DOI: 10.24412/2181-2454-2022-3-489-497

этиш, медиа матнларни, яъни оммавий медиа оркали таркатиладиган турли хил асарлар тахлил килиш, талкин килиш ва бахолаш куникмаларини ривожлантириш учун шахсни ривожланиш жараёнидир.

Куриниб турибдики, медиатаълим (медиа эдусатион) барча турдаги медиа (босма ва график, овозли, экранли ва бошкалар) ва турли хил медиа маданий ва ахборот технологиялари билан боглик. Бу жамиятда оммавий коммуникациялардан кандай фойдаланилишини тушуниш имконини беради, ёш мутахассисларни ахборотга бой жамиятда хаётга тайёрлаш учун мулжалланган ва бошка одамлар билан мулокот жараёнида медиадан фойдаланиш кобилиятини эгаллашни таъминлайди.

Бундан ташкари, олий укув юртининг булажак битирувчисини медиа-таълимнинг асосий вазифаси динамик дунёда эркин амалга ошириладиган маълумот узини узи мустакил ривожлантирадиган, узини узи мустакил таъминловчи шахснинг медиа компетентлигини ривожлантириш учун шарт-шароитлар яратишдан иборатлиги аён булади. Биз И.В.Григореванинг, бундай шахсни ривожлантириш муаммоси касбий таълим доирасидан анча узокда ва инсоннинг узлуксиз ижтимоийлашувининг энг мухим жараёнлари содир буладиган ахборот мухити билан узаро муносабатда булиш вазифаси бугунги кунда хам назарий, хам амалий жихатдан долзарб булиб колмокда, деган фикрига кушиламиз [1].

АДАБИЁТЛАР ТАХЛИЛИ ВА МЕТОДОЛОГИЯСИ

Медиа таълимнинг йуналишларини тахлил килиб, шундай хулосага келамизки, олий таълимнинг бошка анъанавий таълим вариантлари билан киёслаб булмайдиган таклиф этиладиган турли йуналишлари, воситалари ва таълим имкониятларини кенгайтирувчи медиатаълимнинг асосий максади -талабалар онгида замонавий мултимедиа маконида вокеликнинг адекват манзарасини ривожланишдир.

Медиа таълимнинг юкоридаги йуналишларидаги фаркларга карамасдан, педагогик амалиёт шуни курсатадики, талабалар томонидан медиа маълумотларни пассив идрок этиш самарасиздир. Бинобарин, таълим жараёнига медиа ресурсларни жорий этишда асосий педагогик вазифа интеллектуал харакатсизликни истисно килувчи танкидий фикрлаш, ижодий вазифалар тизими оркали медиа ахборотни самарали идрок этишни ривожлантиришдан иборат. Биз Н.А. Сидоринанинг [3] бундай ёндашув мултимедиа воситаларининг жозибадорлиги билан нафакат таълим

Central Asian Research Journal For Interdisciplinary Studies (CARJIS)

ISSN (online): 2181-2454 Volume 2 | Issue 3 | March, 2022 | SJIFactor: 5,965 | UIF: 7,6 | Google Scholar | www.carjis.org

DOI: 10.24412/2181-2454-2022-3-489-497

мотивациясини оширади, балки талабаларнинг медиа компетентлигини ривожлантиришга хам хисса кушади, деган фикрига кушиламиз.

Таълим, фан, ахборот ва медиа-маданий технологияларни, шунингдек, инновация фаолияти жараёнларини ривожлантириш ва интеграциялаштириш, талабаларнинг касбий компетентликларини ривожлантиришга ёрдам берадиган ва уларнинг таълимини максимал даражада индивидуаллаштирадиган олий касбий таълим тизимини такомиллаштириш зарурлигига олиб келади.

Таъкидлаймизки, шахснинг медиа маданиятини ва талабаларнинг медиа компетентлигини ривожлантириш жараёни куйидаги таркибий кисмлардан иборат: ахборот технологияларини урганиш, рангли ва товушли уйгунликни урганиш, визуал идрок этиш конуниятлари, "экранли образни" яратиш технологияси ва бошкалар. Н.Ю. Хлизованинг таъкидлашича, шахснинг медиа компетентлигини ривожлантириш куйидаги таркибий кисмларга асосланади[2]:

- медиаматериаллардан фойдаланиш тажрибаси;

- медиа сохасида куникмаларни фаол куллаш;

- мустакил таълим олишга тайёрлик [148, 35-б.].

А.Ю. Белогурова, И.А. Зимняя, В.А. Сластенин, Э.И. Исаева, З.К. Каргиева, А.В. Райцева, О.А. Гаврилюк, В.И. Слободчикова, О.П. Куткина, И.В. Григориева, Н.В. Хлизова ва бошкаларнинг тадкикотлари асосида, талаба шахсининг медиа компетентлигини ривожлантириш учун махсус ташкил этиладиган педагогик шароитлар зарур деб хисоблаймиз. Бу жараён, И.В. Григореванинг фикрича, олий укув юртининг укув жараёнига куйидаги ташкилий-педагогик шартларни амалга оширишда муваффакиятли булади [1]

- медиатаълим блокини олий таълим стандартларига киритиш;

- олий укув юртининг медиа-таълим майдонини сифатли ташкил

этиш;

- укув режасидаги фанлар буйича машгулотларни медиа-тарбиявий характердаги мазмун билан тулдириш;

- талабаларни фаол медиа фаолиятига жалб килиш оркали укув режаси фанларининг медиа-таълим салохиятини талабалар томонидан уларни урганиш жараёнида изчил амалга ошириш.

Таъкидлаймизки, олий укув юртида медиа-таълим укитувчилар ва талабалар уртасидаги муносабатларнинг узига хос услубидир. Ахборот-таълим жараёнининг иккита асосий иштирокчисидан ташкари учинчи иштирокчи -ахборотнинг асосий манбаи булган оммавий коммуникация воситалари пайдо булади. Бундай вазиятда укитувчининг позицияси талаба позициясига

Central Asian Research Journal For Interdisciplinary Studies (CARJIS)

ISSN (online): 2181-2454 Volume 2 | Issue 3 | March, 2022 | SJIFactor: 5,965 | UIF: 7,6 | Google Scholar | www.carjis.org

DOI: 10.24412/2181-2454-2022-3-489-497

якинлашади - иккаласи хам медиага нисбатан реципиентлардир.

Талабалар медиа хабарлардан оладиган маълумотлар, таълим маълумотларидан фаркли уларок, хиссий тус бериш ва маълумотларнинг долзарблиги каби жозибали хусусиятларга эга. Шундай килиб, укитувчи медиа билан ракобатга психологик жихатдан тайёр булиши керак, у авторитарликдан воз кечиши, истеъмол килинган маълумотлардан, укитувчининг узи нима олганига нисбатан талаба аник нимани олгани билан купрок кизикиши, талабаларнинг фаолиятини бахолаш мезон ва усулларни кайта куриб чикиши керак.

"Билимлар инфляцияси" холатини, айникса, ахборот технологиялари сохасида хисобга олган холда, укитувчи отмнинг медиа-таълим майдони контентини, уни фаол ва замонавий тенденцияларга, шунингдек, талабалар эхтиёжларига мос келадиган килиб модификациялаш максадида таълимга йуналтирилган замонавий техник воситалар ва дастурий таъминотни тахлил килиши зарур.

"Салбий ахборот-психологик таъсирлар" деганда Э.В. Безноска, Г.В. Грачева, В.Е. Лепский, И.Н. Панарина, С.Ю. Решетникова, О.И. Соколова, Г.Л. Смолянларнинг асарларида берилган таърифлар асосида, биз давлат, хокимият ва бошкарув органлари ва бошка давлат тузилмалари томонидан амалга оширилиши мумкин булган; турли жамоат, иктисодий, сиёсий ташкилотлар, шу жумладан хорижий; улардан фойдаланиш турмушнинг ахборот-йуналтирилган асосларининг бузилишига, инсоннинг психологик салохиятининг пасайишига ва бошка салбий окибатларга олиб келадиган ижтимоий гурухлар ва алохида шахсларнинг медиа, адабиёт, санъат, таълим, тарбия, шахсий мулокот оркали амалга ошириладиган манипуляция таъсирини тушунамиз.

МУХОКАМА ВА НАТИЖАЛАР

Илмий адабиётлар тахлили шуни курсатдики, салбий ахборот таъсиридан химоя килиш, шахснинг ахборот-психологик хавфсизлигини таъминлаш муаммоларини урганаётган муаллифларнинг куриб чикилган ишларида (Л.В. Астахова, ГВ Грачев, Л. Мастерман, Л.М.Симэли, Д.С.Синитцин, Э.А.Столбникова, А.В. Федоров, Р.М.Юсупов ва бошкалар), шахснинг химоя воситаларидан бири - аклий фаолиятнинг узига хос тури сифатида танкидий фикрлашни ривожлантириш эканлигини тушуниш - уз аксини топади, унинг натижаси - матнлардаги салбий ахборот таъсирини мантик, рефлексия, диалог, талкин, шахснинг химоя муносабатларини шакллантирадиган ахборот

Central Asian Research Journal For Interdisciplinary Studies (CARJIS)

ISSN (online): 2181-2454 Volume 2 | Issue 3 | March, 2022 | SJIFactor: 5,965 | UIF: 7,6 | Google Scholar | www.carjis.org

DOI: 10.24412/2181-2454-2022-3-489-497

таъсирининг таснифларини билишга таяниш оркали аниклашдир. Танкидий фикрлашнинг химоя функциясини амалга ошириш учун даъватловчи куч -субъектнинг ахборот-психологик хавфсизликка булган эхтиёжидир ва ижтимоий-маданий омиллар, фикрлаш субъектининг индивидуал-психологик ва ижтимоий-психологик хусусиятлари эса, аклий фаолият учун шароит яратишда мухим рол уйнайди.

Шундай килиб, олий укув юрти замонавий укитувчисининг асосий вазифаси - янги ахборот ва медиа-маданий технологиялар воситаларидан фойдаланиш шартлари ва усулларини аниклашдан иборатдир.

Аникланган ва тахлил килинган шарт-шароитлар мукаррар равишда интеграциялашиб, табиатан хар хил булган - талаба шахсининг медиа компетентлигини ривожлантириш жараёнини амалга ошириш учун олий укув юртида медиатрлаштирилган укув мухитини ташкил этишга каратилган педагогик холатларнинг комплекс бирлигини ташкил килади.

Шуни эсда тутиш керакки, компетентликга асосланган ёндашувга мувофик талаба олий укув юртининг укув жараёнида фаолият субъекти, ривожланиш субъекти сифатида юзага келади. Компетентликларни эгаллаш укувчиларнинг мустакил фаолият тажрибасига асосланади ва укувчиларнинг мустакил фаолият жараёнида фаоллигига богликдир.

Талабалар медиамаданиятини ривожлантиришнинг илмий асосланган жараёни учун ушбу жараённи уни ташкил этиш ва амалга ошириш учун маълумот манбаи сифатида яхлит тавсифлаш зарур. Бундай тавсиф башоратли булиши ва тескари алока воситаси сифатида хизмат килиши керак.

Педагогик жараёнларнинг тадкикотчилари, уларнинг максади ва мавзусига караб объектни намойиш килиш учун турли хил схемалардан фойдаланадилар. Хусусан, жараёнлар анъанавий равишда фаолият предмети (манба материаллари), тамойиллар, фаолият шартлари, максадлар ва натижалар каби таркибий кисмлар оркали тахлил килинади. Жараённи моделлаштириш максадларидан келиб чикиб, унга булгуси мутахассисларнинг бахолаш кобилиятларини ривожлантиришда у амалга оширадиган асосий таркибий кисм ва элементларни ажратиб курсатадиган схемани киритишимиз керак.

Central Asian Research Journal For Interdisciplinary Studies (CARJIS)

ISSN (online): 2181-2454 Volume 2 | Issue 3 | March, 2022 | SJIFactor: 5,965 | UIF: 7,6 | Google Scholar | www.carjis.org

DOI: 10.24412/2181-2454-2022-3-489-497

H^THMOHH öyropTMa: MegnaMagaHnaTH roKopn gapa:®aga pHBO^^aHraH Kagp.nap Tañép.nam

Ma^cag: O^hh Tat.nHM «apaéHHga Ta.na6a.nap MegnaMagaHHaTHHH

pHBO^^aHTHpHm

EHgamyB^ap:

- ^ao^Haran

- TH3HMflH

- maxcra

HyHa^THpH^raH KOMneTe^HHBHH

Onnn TaMHM xyeyeHHTaapn: TaMHM maKmapHHHHT 6np 6yTyHmKga KymaHnmn; TatnHM co^acnga 3aMOHaBHH TeHgeHunanapHH aManra omnpnm; MaxamntaamTnpnm; Maxcyc ax6opoT-TatnHM MyxHTHHH apaTnm , 3aMoHaBHH yKHTnm TexHonornanapngaH ^onganaHnm

HHgHBngyannamTHpnm Ba Ta6a^anamTHpnm hmhmohh ^aMKop^HK

TaMOHH^mp:

- agomran^HK; - MaKcagra HyHa^raH^HK;-TaKpop^aHyB^aH^HK-

k®O6HH XHCCHH MyHoca6aT - HHTerpaa éHgamyBHH aMa^ra omnpnm

negarorHK mapT^ap: Megna TexHo^orna^ap Ba y^apHHHr Typ^apngaH $onga^aHnm; "Tara6a^ap MegnaMagaHHaTHHH pHBo^aHTnpnm" ^aKyOTamB KypcnHH KnpnTnm; ^aMoaBHH, rypyx^n Ba HHgHBHgyafl nm maKraapnHHHr MaK6yfl кoм6ннaцнacн; yKHTnmHHHr 6apna 6ocKHH^apHHH gaBoMHränrH Ba y3flyKcH3flHrn; Megna BocnTa^apn Ba TexHoflornaflapngaH ^onga^aHraH xo^ga yKyB ^apaéHH cy6teKraapnHHHr y3apo a^oKacn;

o ä H H y ; y B ro P T H T A Ä A B A C H ■ -

MegnaMagaHHaTHH pHBo^naHTHpnm 6ocKHH^apH

TamKHflHH-MeTognK Tanéprap^HK

Ha3apnn Tanéprap^HK

AMaflHH Tanéprap^HK

n

Ta^a6a MegnaMagaHnaTH KoMnoHeHTnapn

t t1 *

pHBo^^aHTHpnm Ma3MyHHH pnBo^^aHTnpnm

^narHocTHKa

Me3oH^ap, KypcaTKHH^ap

PnBo^^aHnm gapa^acn: MKopn,

Ta.na6a-negaror MegnaKoMneTeHT^HrH TaKoMH^^amTHpHm

3aMoHaBHH éHgamyB^ap acocHga Ta^a6aflapHHHHr MegnaMagaHHaT HHH

MegnaMagaHnaTHH pHBo^naHTnpnmHH Hr HflFop negarornK TexHo^orHa^apHHK yflflam acocnga

YKyB-ycny6nn TatMHHoTHHH HHHoBaunoH

maranap acocnga

MegnaMagaHHaTHH

6a^onam Ma3MyHHHH maxcnn Ba Kac6nn gapaxanapn

HaTH^a: MegnaMagaHnaTH roKopn gapa^aga pnBo^naHraH Kagpnap

Central Asian Research Journal For Interdisciplinary Studies (CARJIS)

ISSN (online): 2181-2454 Volume 2 | Issue 3 | March, 2022 | SJIFactor: 5,965 | UIF: 7,6 | Google Scholar | www.carjis.org

DOI: 10.24412/2181-2454-2022-3-489-497

2.1-расм. Талабалар медиамаданиятини ривожлантиришнинг таркибий ва функционал модели

iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.

Ушбу моделни яратишда биз компонентли моделлаштириш механизмидан фойдаландик, асосий методологик ёндашув сифатида тизимли ёндашувни танладик, унинг асосида моделлаштириш тамойиллари аникланди: изчиллик, ташкил этиш, узини мустакил ривожлантириш, узлуксизлик ва оптималлик.

Максадли блок таркибни, технологияни ва кутилган натижани аниклади. У тадкикотимизнинг максад ва вазифаларини бирлаштирди.

Булажак мутахассисларнинг медиа компетентлигини ривожлантириш куйидаги тамойиллар асосида амалга оширилди: талабанинг тарбия-таълим ва ушбу жамият маданияти жараёнида булган шароитларини хисобга олиш асосидаги маданий мувофиклик; семиотиклик (белгили-рамзий тизимлар фикрлаш жараёнини самаралирок килади, уни идрок этиш предметининг динамик ва статистик конуниятларига чикаради; талабаларга ахборотни истеъмол килиш эркинлигини таъминлашга имкон беради, медианинг тилини урганишга эътибор беради); субъективлик (талабанинг шахсий тажрибасига, унинг фаол харакатларига, урганишдаги ташаббуси ва мустакиллиги таяниши); фаолият (талабани медиа-таълим фаолиятига жалб килиш учун педагогик узаро хамкорликни такомиллаштириш учун хакикий шарт-шароит яратади; медиа-махсулот яратиш жараёнида унинг ижодий фаолиятини ривожлантиради); инсонпарварлаштириш (хар бир талабанинг шахсига эътибор, унга хурмат ва хайрихохлик билан муносабатда булиш, унинг ижодий индивидуаллигини ривожлантириш учун кулай шарт-шароитларни яратиш); интеграция (медиамаданиятни ривожлантириш учун кулай педагогик шарт-шароитларни таъминлайди) ва ижодкорлик ва муваффакият тамойили (талабанинг индивидуал хусусиятларини белгилайди ва ривожлантиради, унинг кобилиятини очишга имкон беради, уни уз-узини такомиллаштириш устида ишлашга рагбатлантиради).

Компютерлаштирилган укув жараёнида медиа компетентликни ривожлантириш технологияси укитишнинг максади, мазмуни, усуллари, шакллари ва воситаларига мос равишда танланди. У узаро боглик булган турт боскичдан иборат эди: мотивацион, назарий, амалий ва ижодий.

Мотивацион боскич - медиадан фойдаланиш ва уз медиа махсулотини яратиш буйича ишларни олиб бориш учун куп киррали ва хилма-хил мотивларни шакллантириш.

Central Asian Research Journal For Interdisciplinary Studies (CARJIS)

ISSN (online): 2181-2454 Volume 2 | Issue 3 | March, 2022 | SJIFactor: 5,965 | UIF: 7,6 | Google Scholar | www.carjis.org

DOI: 10.24412/2181-2454-2022-3-489-497

Назарий боскич - медиа сохасидаги билимларни шакллантириш; бу боскич танкидий ва ижодий фикрлашни, коммуникативликни ривожлантиришга ёрдам берди.

Амалий боскич - медиа сохасида кобилият ва куникмаларни шакллантириш; касбий фаолият сохасида медиадан фойдаланиш буйича шахсий тажрибани туплаш; когнитив фаолликни, танкидий ва ижодий фикрлашни, коммуникативлиуни ва рефлексияни ривожлантириш.

Ижодий боскич - ижодий фикрлашни ривожлантириш.

Укитиш усуллари ва шакллари контекстли таълим элементларини уз ичига олади (келажакдаги касбий фаолиятнинг предметли ва ижтимоий мазмунининг рамзий воситалари тилида моделлаштириш).

Компютерлаштирилган укув жараёнида укитиш воситалари - компютер технологиялари ва ахборот технологиялари, медиа ва медиатехнологиялар эди.

ХУЛОСА

Шундай килиб, олий укув юртининг медиа-таълим майдони ахборот жамиятининг замонавий шароитида касбий таълим амалга ошириладиган медиа ва таълимнинг интеграцияси натижасидан иборатдир.

Талаба шахсининг медиа маданияти ривожланиш даражаларининг индивидуал тизимини тахлил килиб, медиа-маданий фаолият ва медиатрлашган макондаги унинг узаро муносабат субъекти сифатидаги фаол ролини таъкидлаб, ахборотни идрок этиш даражасини янада ажратишимиз мумкин. Кейин талабанинг узи мустакил таълим олишга тайёрлигининг турли даражалари асосида булажак мутахассис шахсининг медиа маданиятини яратиш, купайтириш ва фаолият курсатиш жараёни амалга оширилади.

Натижада, талаба шахсининг медиамаданияти янги ахборотлар шароитларида инсон шахсини ривожлантириш учун динамик диспозиция тизими булиб хизмат килади, бу эса замонавий ахборот жамияти талабларига жавоб берадиган олий касб мактаби булажак битирувчисининг медиа компетентлигини ривожлантиришга олиб келади.

Талаба шахсининг медиамаданиятини ривожлантиришнинг назарий ва услубий асосини маданиятлар мулокоти назарияси, медиа-таълим гоялари, медиамаданиятнинг таркибий тизими, медиамаданиятни даражали ташкил этиш, шахсга йуналтирилган тушунчалар ташкил этади.

ОТМ медиа маконининг ташкилий-педагогик шартлари деганда, отм укитувчиси ва талабасининг шахснинг медиа компетенциясини талабанинг

Central Asian Research Journal For Interdisciplinary Studies (CARJIS)

ISSN (online): 2181-2454 Volume 2 | Issue 3 | March, 2022 | SJIFactor: 5,965 | UIF: 7,6 | Google Scholar | www.carjis.org

DOI: 10.24412/2181-2454-2022-3-489-497

интегратив шахсий хусусияти сифатида ривожлантириш максадида когнитив, самарали-оператив ва мотивацион компонентларнинг бирлигида узининг медиа-билимлари, медиа-кобилиятлари ва медиа-муносабатлари оркали акс этадиган тизимлаштирилган хдракатлар мажмуасини тушунамиз.

Медиатрлаштирилган фаолият шартлари, талабаларни фаол медиа фаолиятга жалб килиш оркали уларнинг таълимини максимал даражада индивидуаллаштиришда талабаларнинг касбий компетенцияларини ривожлантиришга ёрдам берадиган олий касбий таълим тизимини такомиллаштиришга педагогик таъсирни ташкил этиш хусусиятларини акс эттиради.

REFERENCES

1.Григорьева И.В. Вовлечение студентов в активную медиадеятельность по созданию медиаобразовательного пространства педагогического вуза (из опыта работы) - Казань: Изд-во Казан. гос. ун-та, 2008. С. 264-270

2. Хлызова Н.Ю Медиаобразование как педагогическое понятие в отечественных и зарубежных педагогических исследованиях// Проблемы современного образования: Вестник ИГЛУ. Сер. педагогика и психология. — Иркутск: ИГЛУ, 2007

3.Сидорина Наталия Александровна. Социально-педагогическое сопровождение развития одаренности подростков в детском оздоровительном лагере : Дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 Кострома, 2006 226 с. РГБ ОД

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.