Научная статья на тему 'ОЛИЙ ТАЪЛИМ ЖАРАЁНИДА БЎЛАЖАК ТАРБИЯЧИЛАРНИ ИННОВАЦИОН ФАОЛИЯТГА ТАЙЁРЛАШ'

ОЛИЙ ТАЪЛИМ ЖАРАЁНИДА БЎЛАЖАК ТАРБИЯЧИЛАРНИ ИННОВАЦИОН ФАОЛИЯТГА ТАЙЁРЛАШ Текст научной статьи по специальности «Науки об образовании»

CC BY
101
20
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
инновация / инновацион фаолият / педагогик технология / мотивация / инновацион жараён / комбинация / апробация / объектив / субъектив / педагогик тажриба. / инновация / инновационная деятельность / педагогическая технология / мотивация / инновационный процесс / комбинация / апробация / объективный / субъективный / педагогический опыт.

Аннотация научной статьи по наукам об образовании, автор научной работы — Тешабаева Замира Собировна

Мақолада олий таълим жараёнида бўлажак тарбиячиларни инновацион фаолиятга тайёрлаш муаммоси ёритилган. Инновация ва инновацион фаолият тушунчалари таҳлил этилган. Шунингдек, талабаларни инновацион фаолиятга тайёрлашнинг назарий ва амалий жиҳатлари хусусида сўз юритилади.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

ПОДГОТОВКА БУДУЩИХ ВОСПИТАТАЛЕЙ К ИННОВАЦИОННОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ В ПРОЦЕССЕ ВЫСШЕГО ОБРАЗОВАНИЯ

В статье освещается вопрос подготовки будущих воспитателей к инновационной деятельности в процессе высшего образования. Приведен подробный анализ понятия инновации и инновационной деятельности. Таже речь идёт о теоретических и практических аспектах подготовки к инновационной деятельности.

Текст научной работы на тему «ОЛИЙ ТАЪЛИМ ЖАРАЁНИДА БЎЛАЖАК ТАРБИЯЧИЛАРНИ ИННОВАЦИОН ФАОЛИЯТГА ТАЙЁРЛАШ»

Тешабаева Замира Собировна,

Тошкент вилояти Чирчик давлат педагогика институти мустакил тадкикотчиси

олии таълим жараёнида булажак тарбиячиларни инновацион фаолиятга

таИёрлаш

УДК: 378.1

ТЕШАБАЕВА З.С. ОЛИИ ТАЪЛИМ ЖАРАЁНИДА БУЛАЖАК ТАРБИЯЧИЛАРНИ ИННОВАЦИОН ФАОЛИЯТГА ТАИЁРЛАШ

Маколада олий таълим жараёнида булажак тарбиячиларни инновацион фаолиятга тайёрлаш муам-моси ёритилган. Инновация ва инновацион фаолият тушунчалари тах,лил этилган. Шунингдек, талаба-ларни инновацион фаолиятга тайёрлашнинг назарий ва амалий жих,атлари хусусида суз юритилади.

Таянч суз ва тушунчалар: инновация, инновацион фаолият, педагогик технология, мотивация, инновацион жараён, комбинация, апробация, объектив, субъектив, педагогик тажриба.

ТЕШАБАЕВА З.С. ПОДГОТОВКА БУДУЩИХ ВОСПИТАТАЛЕИ К ИННОВАЦИОННОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ В ПРОЦЕССЕ ВЫСШЕГО ОБРАЗОВАНИЯ

В статье освещается вопрос подготовки будущих воспитателей к инновационной деятельности в процессе высшего образования. Приведен подробный анализ понятия инновации и инновационной деятельности. Таже речь идёт о теоретических и практических аспектах подготовки к инновационной деятельности.

Ключевые слова и понятия: инновация, инновационная деятельность, педагогическая технология, мотивация, инновационный процесс, комбинация, апробация, объективный, субъективный, педагогический опыт.

TESHABAEVA Z.S. PREPARING FUTURE EDUCATORS FOR INNOVATION ACTIVITY IN THE PROCESS OF HIGHER EDUCATION

There is highlighted in the article the issues of preparing in the process of higher education the future educators for innovation activity. A detailed analysis of the concepts of "innovation" and "innovative activity" is given. The author also discusses the theoretical and practical aspects of training for innovation.

Key words and concepts: innovation, innovative activity, pedagogical technology, motivation, innovative process, combination, approbation, objective, subjective, pedagogical experience.

ЗАМОНАВИЙ ТАЪЛИМ / СОВРЕМЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ 2020, 1(86)

Кириш. Бугунги кунда мамлакатимизда мактаб-гача таълим тизимига малакали ракобатбардош мутахассисларни тайёрлаш долзарб масала х,исобланади. Узбекистон Республикаси Прези-дентининг 2017 йил 30 сентябрдаги "Мактабгача таълим тизими бошкарувини тубдан такомиллаш-тириш чора-тадбирлари тyFрисида"ги ПФ-5198-сон фармонида замонавий инновацион педа-гогик технологияларни, таълим ва тарбиянинг самарали шакллари х,амда усулларини таълим-тарбия жараёнига, шу жумладан нодавлат секто-рида жорий этиш, замонавий педагогик техноло-гиялар ва методларни х,исобга олган х,олда бола-ларни тарбиялаш ва х,ар томонлама ривожланти-риш масалаларини профессионал даражада х,ал этишга кодир булган мактабгача таълим муасса-салари рах,бар ва педагог кадрларини кайта тайёрлаш ва малакасини ошириш вазифаси1 белги-ланган.

Юртбошимиз бошчилигида олиб борилаёт-ган мактабгача таълим тизимида олиб борила-ётган улкан ислох,отлар мактабгача таълимни ривожланган давлатлар даражасига кутаришни такозо этади. Мазкур жараённи амалга ошириш мактабгача таълим ташкилотларига тайёрланаёт-ган кадрларни салох,иятига бевосита боFликдир. Мазкур муаммоларни х,ал этишда олий таълим тизими х,ам алох,ида урин тутади Педагогика олий таълим муассасаларининг мактабгача таълим йуналишидаги таълим жараёнларини куза-тиш ва тах,лили айнан бугунги кунда булажак тарбиячиларни инновацион фаолиятни ташкил этиш куникмалари етарли даражада эмаслигини курсатди. Бу эса мактабгача таълим тизимига куйилаётган замонавий талаб ва эх,тиёжларни тула кондирилишини таъминламасликка сабаб булмокда. Булажак тарбиячилар касбий ва дидактик куникмаларга эга булмаяптилар. Тадкикот ишимизда булажак тарбиячиларни инновацион фаолиятга тайёрлаш учун таълим жараёнига инновацион мух,итни киритишни амалдаги тамойил, метод, шакл ва воситаларни такомил-лаштириш, замонавий таълим технологияларини урганиш ва излаш, укув жараёни кетма-кетлиги ва тизимлилигини таъминлаш, булажак тарбиячиларни касбий фаолияти моделини ишлаб чикиш назарда тутилган.

1 Узбекистон Республикаси Президентининг 2017 йил 30 сентябрдаги "Мактабгача таълим тизими бошкарувини тубдан такомиллаштириш чора-тадбирлари тyFрисида"ги ПФ-5198-сон фармони.

Мактабгача таълим тизими учун тайёрлана-ётган кадрларни назарий ва амалий жих,атдан билим куникма ва малакалари тах,лил килинганда сох,а буйича етарли даражада маълумотларга эга эмасликлари аникланди. Олий таълим жараё-нида булажак тарбиячиларни инновацион фаолиятга тайёрлашнинг методик жих,атларини ишлаб чикиш ва амалиётга татбик этиш, инновацион фаолият моделини яратиш энг долзарб вазифалардан бирига айланмокда. Олий таълим жараёнида булажак тарбиячиларни инновацион фаолиятга тайёрлаш мактабгача таълим тизимида сифатли таълимни ташкил этишни таъминлайди.

Мацсад. Психологик-педагогик манбалар тах,лили, олий таълим жараёнида булажак тарбиячиларни инновацион фаолиятга тайёрлаш муам-моси етарлича урганилмаганлигини курсатди. Тадкикот ишимизда булажак тарбиячиларни инновацион фаолиятга тайёрлашнинг назарий ва амалий асослари х,амда мактабгача таълим жараёнида инновацион жараёнларни такомиллаштириш кузда тутилган. Инновацион фаолият талабаларни касбий-дидактик билим, куникма ва малакаларни етарли даражада узлаштиришларига туртки беради.

Мавзуга оид изланишлар та^лили. Узбекистон Республикаси Президентининг 2019 йил 8 майдаги "Узбекистон Республикаси мактабгача таълим тизимини 2030 йилгача ривож-лантириш концепциясини тасдиклаш тyFрисида" ПК.-4312-сон карорида мактабгача таълим тизими ходимларининг инновацион ахборот коммуникация ва педагогик технологиялар сох,асидаги билимлари ва малакасини ошириш, инновацион таълим мух,итини ташкил этиш"2 долзарб масала сифатида белгилаб берилган. Карорда мактабгача таълим жараёнида инновацион фаолиятни ташкил этиш долзарб масалага айланди. Биз тадкикот ишимизни янада чукуррок урганиш ва тах,лил этиш максадида илмий-назарий ман-баларни ургандик.

Инновация тушунчаси илк бор XIX асрнинг илмий тадкикотлари томонидан киритилган. XX аср бошида Австрия ва Америка иктисодчиси Й.Шумпетер илмий ишларида инновацион ком-бинацияларни иктисодий тизимлар ривожла-нишидаги узгаришларни тахлил килиш нати-

2 Узбекистон Республикаси Президентининг 2019 йил 8 майдаги "Узбекистон Республикаси мактабгача таълим тизимини 2030 йилгача ривожлантириш концепциясини тасдиклаш тyFрисида" ПК-4312-сон карори.

ЗАМОНАВИЙ ТАЪЛИМ / СОВРЕМЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ 2020, 1(86)

жасида инновация тушунчасини тадкик этган. И.Шумпетер 1900 йилларда бу атамани иктисодда илмий муомалага киритган биринчи олимлардан х,исобланади1.

Инновацияни турли нуктаи назардан талкин килиш мумкин: технология, тижорат, ижти-моий тизимлар, ижтимоий ривожланиш ва сиё-сатни шакллантириш билан боFлик1 ,олда талкин к,илиш мумкин. Шундан келиб чикиб, илмий ада-биётларда инновацияни концептуаллаштиришга булган ёндашувлар ,ам куп. Инновация тушунчасини концептуаллаштиришда уни бошк,а тушун-чалар билан таккослаб куриш максадга мувофик2.

Таълим фаолиятини та,лил килиш натижа-лари шуни курсатдики, инновацион жараёнлар ва педагогик технологиялар таълимни бошкаришни ташкил этиш билан боFлик. Мазкур муаммо Н.В.Горбунова, Н.А.Малахов, Н.Р.Юсуфбекова, А.А.Арламов, А.Н.Бойко, Г.В.Воробьев, А.М.Гельмонт, А.В.Лоренсов, М.М.Поташник, О.Г.Хомерики, А.Я.Найн ва бошкаларнинг ишла-рида чукур та,лил этилган.

Ж.Йулдошев фикрича "инновация" лотинча суз булиб, тажрибада янгиланиш, узгартириш, янги-ликни татбик этишдир. Янгиланиш - янги метод, технология, дастурни янгилаш, инновацион жара-ённи билдиради. Таълим тизимида узига хос янги-ланишлар, узгаришларни амалиётга жорий этиш инновация жараёни дейилади. Инновацион жараён куйидагича татбик этиш боскичларига эга:

• педагогик янгиликнинг яратилиши;

• янгиликни кабул килиш, узлаштиришга интилиш, ба,олаш;

• янгиликни татбик этиш, фойдаланиш учун та,лил этиш;

• мактаб, туман, ша,ар, регионларда кенг ёйиш, татбик этиш.

Бунда максадни аник белгилаш, вазифани бел-гилаш, мазмунни аниклаш, татбик этиш шаклини белгилаш, услубни танлаш, натижа олиш, та,лилий хулоса чикариш лозим. Янги мазмун деганда янги Fоянинг туFилиши, концептуал мазмунни белгилаш, уни узлаштириш, янгилик киритиш жара-ёнига укитувчи ва талабани тайёрлашни тушу-ниш мумкин Инновацион жараён режалаштириш, ташкилий-педагогик ишлар, жараёнга ра,барлик,

1 Красникова Е.О., Евграфова И.Ю. Инновационный менеджмент. Шпаргалка. - М.: "Окей-книга", 2009. - 84 с.

2 Красникова Е.О., Евграфова И.Ю. Инновационный менеджмент. Шпаргалка. - М.: "Окей-книга", 2009. - 17 с.

назорат этиш, та,лил этиш билан бошланади. Албатта бу жараёнда талабаларнинг э,тиёжлари ва кизикишлари инобатга олиниши лозим.

Янгиликни укув жараёнига олиб кириш, уни кабул килиш бешта кетма-кетликда амалга оши-рилади.

1. Янгилик билан танишиш, билиш, урганиш

2. Янгиликка кизикиш, иложи борича купрок янгилик туFрисида маълумотларни туплаш.

3. Ба,олаш.

4. Апробациядан утказиш.

5. Янгиликни кабул килиш3.

Инновацион педагогик технологиялар таълим тизими, педагогик жараён ,амда укитувчи ва укувчи фаолиятига янгилик, узгаришлар кири-тишни англатиб, бу жараённи амалга оширишда асосан интерфаол услублардан фойдаланилади4.

Олий таълимда укув фаолияти мотиваци-яси ,аракатлантирувчи куч булиб, талабаларни билим, куникма ва малакаларни фаол равишда узлаштиришга йуналтирувчи жараёндир.

Укув фаолияти мотивациясининг манбалари мавжуд булиб, уларга куйидагилар киради:

1. Ички манбалар. Улар инсоний туFма ёки орт-тирилган э,тиёжлари билан белгиланади. Улар-дан энг му,ими туFма информацияга булган э,тиёждир. Орттирилган э,тиёжлар эса гностик ва ижтимоий ижобий э,тиёжлар ,исобланади.

2. Ташки манбалар. Улар шахснинг ижтимоий ,аёт шарт-шароитлари билан белгиланади. Турли хил таълимий вазиятлар ва жамиятни шахсдан талаб киладиган доимий хулк-атворини бил-диради.

3. Шахсий манбалар. Шахснинг кадриятлари системаси установкалари Fояларидир. Бу манбалар ,ар бир шахс фаолиятида у ёки бу даражада мавжуд. Уларнинг барчаси фаолиятнинг кетишига таъсир этиб таълим жараёнининг мотивациясини ташкил этади5 [3, 92].

3 Кадрлар тайёрлаш миллий дастурининг II боскичини амалга ошириш жараёнида педагог ходимларни кайта тайёрлаш ва малакасини ошириш тизимида инновацион услублардан фойдаланиш муаммолари. / Республика илмий-амалий конференция материаллари. "Малака ошириш муаммолар, изланишлар, ечимлар" Ахборотно-масининг махсус сони / №2-3. - Т.: 2002. 4-5 бет.

4 Ишмухаммедов Р., Юлдашев М. Таълим ва тарби-яда инновацион педагогик технологиялар (таълим тизими ходимлари, методистлар, укитувчилар, тарби-ячи ва мураббийлар учун укув кулланма). - Т.: " Ofset print".2013. - 10 б.

5 Давлетшин М.Г. ва бошкалар. Ёш даврлари ва педагогик психология (укув-методик кулланма). Т.,: 2004. 129 б.

ЗАМОНАВИЙ ТАЪЛИМ / СОВРЕМЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ 2020, 1(86)

Шахснинг ички коникиши, узини тан олиш, муваффакиятларга эришиши билан намоён булади.

Мак,оланинг илмий янгилиги. Таълим жара-ёнида талабаларни инновацион фаолиятга тайёр-лашнинг назарий ва амалий асосларини та,лил килиш, булажак тарбиячиларда уз мутахассис-лиги буйича зарурий билимларни узлаштириш куникма ва малакаларини ривожлантириш, кас-бий уз-узини та,лил килиш ва шахсий сифатла-рини шакллантиришдан иборат.

Педагогик инновация педагогик янгилик деган хулосани чикариши мумкин. Таълимга баркарор янгиликларни киритувчи, таълим тизими ва уни ало,ида кисмларининг хусусиятларини яхшиловчи максадга йуналтирилган прогрессив узгаришдир. Янги нарсани яратишнинг узи инновациядир. Таъ-лимда инновацион жараёнлар мо,иятини тушу-нишда педагогиканинг икки ута му,им муаммоси туради. ИлFор педагогик тажрибани урганиш, умумлаштириш ва кенг ёйиш муаммоси ва психологик педагогик фан ютукларини амалда куллаш муаммоси. Олий таълим жараёнида талабаларни инновацион фаолиятга тайёрлашдаги муаммолар таълим жараёнини меъёрий талабларга ,амда касбий фаолиятни ташкил этиш мазмуни ва шак-лларига мос эмаслиги билан тавсифланади. Тала-баларда касбий ма,оратни шаклланиши уларнинг шахсий сифатлари ва фаолият тузилиши билан ,ам бевосита боFликдир.

Тадк,ик,отнинг объекти. Олий таълим жараёнида булажак тарбиячиларни инновацион фаолиятга тайёрлаш жараёни.

Тадк,ик,отда цулланилган усуллар. Олий таълим жараёнида булажак тарбиячилар-нинг укув фаолияти кузатилди, су,бат ва анкета суровномалари утказилди, тажриба-синов воси-тасида инновацион технологиялар самараси аникланди, тадкикот натижалари умумлаш-тирилди

Натижалар ва амалий мисоллар. Олий таълим жараёнида булажак тарбиячиларни инновацион фаолиятга тайёрлаш куйидаги касбий мала-каларни шакллантиради: уйиндан укув фаолияти сифатида фойдаланиш; ролли уйин ва кутирчок театрини са,налаштириш; тасвирий санъат ёрда-мида болаларнинг хаёл ва тасаввурларини ривожлантириш; оила билан самарали ,амкорликда ишлаш; болаларни ютукларини раFбатлантириб бориш ва мотивацияни шакллантириш; таъли-

мий амалиётда инновацион жараёнларни ташкил эта олиш.

Талабаларни таълим жараёнида фаол ишти-рок этишлари асосан мотивацияга боFликдир. Инновацион фаолият мотивациялари талаба-ларда билишга ва мактабгача таълим со,асига булган кизикишни янада оширади. Талабаларда билишга булган кизикишнинг ошиши уч хусусият билан боFлик: 1) билиш жараёни; 2) ,иссий билиш; 3) иродавий сифатлар. Агарда ,иссиёт ва ирода кизикиш билан бирга намоён булса, укув фаоли-ятининг энг кучли турткиси ,исобланади. Моти-вациянинг ривожланиши билишга булган мотив ,ажми билан белгиланади.

Мактабгача таълимдаги янгиланишлар-нинг яна бир жи,ати инновация жуда дол-зарб э,тиёжлардан бирига айланди, тарбиячи-лар юкори сифатли натижага эришсалар бола-лар айникса ота-оналар ундан коникиш ,осил киладилар. Инновацион фаолият нафакат таълим жараёни балки тарбия беришнинг турлича услублари ,акида маълумотларни эгаллашга ,ам замин яратади.Талабаларда укув-тарбия жараёнида болаларга булган мех,р-мух,аббат туЙFуси ,ам шаклланади. Бугунги кунда мактабгача таълим муассасасида шахсга йуналтирилган технологиялар устувор булиши лозим. Булажак тарбиячилар болаларда узига булган ишончни кашф килишга, атроф-оламни таткик килиш яъни урганишларига ёрдам беришлари лозим. Бунинг учун талабаларни ижодий педагогик фаолиятга тайёрлаш мазмуни ва механизмини такомиллаштириш такозо этилади. Шунингдек, ижодий педагогик фаолиятни ташкил этиш куникмаси ,амда касбий кадриятни шакллантириш максадга мувофикдир.

Касбий тайёрлик бевосита булажак мактабгача таълим муассасаси тарбиячилари фаолия-тини объектив ва субъектив, меъёрий ва ижодий-индивидуал компонентлари билан боFликдир.

Хулоса ва таклифлар. Юкорида келтирилган муло,азалардан келиб чикиб, булажак тарбиячиларни касбий ва инновацион фаолиятга тайёрлаш мазмуни куйидагилардан иборат булиши лозим деган хулосага келишимиз мумкин:

1. Талабаларда касбий ма,орат, касбий компетенция ,амда болалар билан ижодий-дидактик узаро таъсир жараёнини ташкил этиш куникмаларини шакллантириш;

2. Булажак тарбиячиларни инновацион фаолиятга самарали тайёрлаш укув жараёнини изчил ва тизимли моделлаштиришни талаб этади. Тала-

ЗАМОНАВИЙ ТАЪЛИМ / СОВРЕМЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ 2020, 1(86)

бaлap иннoвaциoн ф^лият нaтижacидa ^бий-пeдaгoгик фaoлиятгa ижтимoий жих^^н х^м тaйëp бyлишлapи тaъминлaнaди;

3. Taлaбaлapни иннoвaциoн фaoлиятгa тaйëpлaшнинг acocий жиx1aтлapи тexнoлoгик вa нaтижaвий кoмпoнeнтлap булиб, yндa тaълимий-тapбиявий, pивoжлaнтиpyвчи вa интeгpaциoн, бoшкapyвчaнлик вaзифaлapи aмaлгa oшиpилaди;

4. Taлaбaлapни пeдaгoгик иннoвaциoн фao-лиятгa тaйëpлaшни caмapaли aмaлгa oшиpишни acocи yлapнинг мoтивлapи, мaкcaди, вocитa вa x,apa^™ap^ Укyв-кacбий эx1тиëжлapигa мoc paвишдa aмaлгa oшиpиш билaн бeлгилaнaди.

Олий тaълим жapaëнидa бyлaжaк тapбиячи-лapни кacбий вa иннoвaциoн фaoлиятгa тaйëp-лaш бyйичa уш6у тaвcиялapни таклиф этамиз:

- бyлaжaк тapбиячилapни иннoвaциoн фao-лиятга тaйëpлaшдa кacбий кoмпeтeнция, кacбий

кyникмa вa мaлaкaлapни yзлaштиpишлapини тaъ-минлaш;

- тaлaбaлapнинг кoмпeтeнтлик тapкибигa ^бий cифaтлap, индивидyaл xycycиятлap, мoтив-лap, кизикиш вa мoйилликлapини киpитиш;

- бyлaжaк тapбиячилapнинг кacбий pивoж-лaниши мeзoнлapи (кacбгa coдиклик вa ^бий тaйëpгapлик)ини шaкллaнтиpиш;

- мaктaбгaчa тaълимдa фaoлият юpитишгa бyлгaн эx1тиëж, шммуни^тив кoмпeтeнтлик, кacбгa бyлгaн мex1p-мyx1aббaт, ^иееий бapкapopлик вa ижoдий фaoлликни pивoжлaнтиpиш;

- бyлaжaк тapбиячилapнинг жaмиятдaги yзгapишлapгa тeз мocлaшa с>лиш; кeлaжaкдa тypли xил кyтилмaгaн вaзиятлapгa тaйëp тypиш вa ижo-дий кoбилиятлapни фaoллaштиpиш;

- бoлaлap, кacбдoшлapи, oтa-oнaлap билaн x1aмкopлик килиш кoбилиятини pивoжлaнтиpиш лoзим.

Адабиётлар руйхати:

1. Узбeкиcтoн Pecпyбликacи Пpeзидeнтининг 2017 йил 30 ceнтябpдaги "Man^^a тaълим тизими бoшкapyвини тyбдaн тaкoмиллaштиpиш чopa-тaдбиpлapи тyFpиcидa"ги ПФ-5198-coн фapмoни.

2. Узбeкиcтoн Pecпyбликacи Пpeзидeнтининг 2019 йил 8 мaйдaги "Узбeкиcтoн Pecпyбликacи мaктaбгaчa тaълим тизимини 2030 йилгaчa pивoжлaнтиpиш кoнцeпция-cини тacдиклaш тyFpиcидa" ПК^^-гон кapopи.

3. Дaвлeтшин M.T. вa бoшкaлap. Ёш дaвpлapи вa пeдaгoгик пcиxoлoгия. (Укув мeтo-дик кУллaнмa). - T.: 2004. 129 б.

4. Ишмyxaммeдoв P., Юлдaшeв M. Taълим вa тapбиядa иннoвaциoн пeдaгoгик тex-нoлoгиялap (тaълим тизими xoдимлapи, мeтoдиcтлap, Укитyвчилap, тapбиячи вa мypaббийлap учун укув кУллaнмa). - T.: " Ofset print".2013. - 278 б.

5. Кoлocoвa Е.Н. Оpгaнизaция иннoвaциoнныx пpoцeccoв в cиcтeмe дoшкoльнoгo oбpaзoвaния: Ha пpимepe Pecпyблики Сaxa (Якутия). Диcc. к.п.н. Якут«, 2004. - 1б8 c.

6. Кpacникoвa Е.О., Евгpaфoвa И.Ю. Иннoвaциoнный мeнeджмeнт. Шпapгaлкa. - M.: "Окeй-книгa", 2009.- 84 c.

7. TypFyнoв С., Maкcyдoвa Л. вa бoшк. Пeдaгoгик жapaëнлapни тaшкил этиш вa бoшкapиш тexнoлoгиялapи. - T.: "Sano-standart" нaшpиëти, 2012. - 100 б.

8. Уcoвa А.П. Обyчeниe в дeтcкoм caдy I Пoд peд. А.В. Зaпopoжцa. - 3-e изд., иcпp. -M.: "Пpocвeщeниe", 1981. - 17б c.

9. Кaдpлap тaйëpлaш миллий дacтypининг II бocкичини aмaлгa oшиpиш жapaë-нидa пeдaгoг xoдимлapни кaйтa тaйëpлaш вa мaлaкacини oшиpиш тизимидa иннoвa-циoн ycлyблapдaн фoйдaлaниш мyaммoлapи. I Pecпyбликa илмий-aмaлий кoнфepeн-ция мaтepиaллapи. "Maлaкa oшиpиш мyaммoлap, излaнишлap, eчимлap" Аxбopoтнo-мacининг мaxcyc coни I №2-3. - T.: 2002. 92^т.

ЗAMOНABИЙ TAЪЛИM / COBРЕMЕННOЕ ОБРАЗОВАНИЕ 2020, 1(8б)

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.