Научная статья на тему 'НАЗАРИЯ ВА АМАЛИЁТ УЙҒУНЛИГИ ВА ФАНЛАРАРО АЛОҚАЛАР'

НАЗАРИЯ ВА АМАЛИЁТ УЙҒУНЛИГИ ВА ФАНЛАРАРО АЛОҚАЛАР Текст научной статьи по специальности «Науки о Земле и смежные экологические науки»

CC BY
72
15
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
фанлараро алоқалар / тизимлаштириш / умумлаштириш / интеграция / назария ва амалиёт / уйғунлик / кўникма / малака / шакиллантириш. / interdisciplinary connections / systematization / generalization / integration / thinking / skill / skill / formation.

Аннотация научной статьи по наукам о Земле и смежным экологическим наукам, автор научной работы — Каримов, Б. Т., Хайдарова, Ш. К.

Ушбу мақолада ёндош фанлар мазмунига тегишли билимларни умумлаштириш, тизимлаштириш ва мустаҳкамлаш йўли билан яхлитлаб, мужассамлашган билимларни бирданига мажмуий қўллаш кўникма ва малакаларини шакиллантиришда фанлараро алоқалар назарияси ва амалиёти мазмуни уйғунлигини таъминлаш муаммоси долзарб масала эканлиги баён этилган. Шунингдек фанлараро алоқалар мазмунлари назарияси ва амалиёти уйғунлигини таъминлаш учун назарда тутилган талаблар, бажариладиган ишлар кўрсатилиб, олинадиган натижалар келтирилган. Уйғунлашган мазмундаги фанлараро алоқаларнинг методологик функциялари ёритилган, ҳамда касбий кўникмалар шакиллантирувчи дидактик тамойил эканлиги такидланган.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

SUBJECT MACHINE PARTS AND INTER-SUBJECT LINKS

This article outlines the relevance, research of the practical value of interdisciplinary connections between the subject "Machine parts" and other general technical disciplines in the education of politically mature, qualified, creatively active, proactive, systematically thinking specialists with organizational skills and broad horizons. It is also emphasized that interdisciplinary communication is a didactic principle that systematizes, summarizes and integrates knowledge gained from all general technical disciplines on the basis of the subject "Machine parts" with practical application and provides system thinking skills that provide a skillful and creative approach to solving production problems.

Текст научной работы на тему «НАЗАРИЯ ВА АМАЛИЁТ УЙҒУНЛИГИ ВА ФАНЛАРАРО АЛОҚАЛАР»

Oriental Renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences Scientific Journal Impact Factor Advanced Sciences Index Factor

VOLUME 2 | ISSUE 4/2 ISSN 2181-1784 SJIF 2022: 5.947 ASI Factor = 1.7

НАЗАРИЯ ВА АМАЛИЁТ УЙГУНЛИГИ ВА ФАНЛАРАРО АЛОЦАЛАР

Ушбу мацолада ёндош фанлар мазмунига тегишли билимларни умумлаштириш, тизимлаштириш ва мустаукамлаш йули билан яхлитлаб, мужассамлашган билимларни бирданига мажмуий цуллаш куникма ва малакаларини шакиллантиришда фанлараро алоцалар назарияси ва амалиёти мазмуни уйзунлигини таъминлаш муаммоси долзарб масала эканлиги баён этилган. Шунингдек фанлараро алоцалар мазмунлари назарияси ва амалиёти уйзунлигини таъминлаш учун назарда тутилган талаблар, бажариладиган ишлар курсатилиб, олинадиган натижалар келтирилган. Уйзунлашган мазмундаги фанлараро алоцаларнинг методологик функциялари ёритилган, уамда касбий куникмалар шакиллантирувчи дидактик тамойил эканлиги такидланган.

Калит сузлар: фанлараро алоцалар, тизимлаштириш, умумлаштириш, интеграция, назария ва амалиёт, уйзунлик, куникма, малака, шакиллантириш.

СООБРАЗНОСТЬ ТЕОРИИ И ПРАКТИКИ И МЕЖПРЕДМЕТНЫЕ

СВЯЗИ

АННОТАЦИЯ

В статье излагается актуальность, проблемы обеспечения сообразности содержания теории и практики межпредметных связей при формировании умений и навыков путем обобщения, систематизации и закрепления знаний для комплексного применения интегрированных знаний, относящихся к содержанию смежных дисциплин. Также показано, предусмотренные требования, предстоящей работы для обеспечения сообразности содержания теории и практики межпредметных связй и приведено полученных результатов. Освящены методологические функции межпредметных связей имеющий сообразное содержание, а также подчеркивается, что он является дидактическим принципом формирующий профессиональные навыки.

Ключевые слова: межпредметные связи, систематизация, обобщение, интеграция, теория и практика, сообразносить, умение, навык, формирование.

Б.Т. Каримов (ТошДТУ), Ш.К. Хайдарова (ТКТИ)

АННОТАЦИЯ

SUBJECT MACHINE PARTS AND INTER-SUBJECT LINKS

ABSTRACT

Oriental Renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences Scientific Journal Impact Factor Advanced Sciences Index Factor

VOLUME 2 | ISSUE 4/2 ISSN 2181-1784 SJIF 2022: 5.947 ASI Factor = 1.7

This article outlines the relevance, research of the practical value of interdisciplinary connections between the subject "Machine parts" and other general technical disciplines in the education of politically mature, qualified, creatively active, proactive, systematically thinking specialists with organizational skills and broad horizons. It is also emphasized that interdisciplinary communication is a didactic principle that systematizes, summarizes and integrates knowledge gained from all general technical disciplines on the basis of the subject "Machine parts" with practical application and provides system thinking skills that provide a skillful and creative approach to solving production problems.

Keywords: interdisciplinary connections, systematization, generalization, integration, thinking, skill, skill, formation.

OaHnapapo anoKanap aroHa MaKcagHu Ky3naraH xonga, KepaKnu önnHMnap Ma^MyacHHH aparum Ba maKunnafflupum ynyH, Typnu ^aHnapnapra TanyKnu Ma3MyH Ba hhmhh TymuHnanapHu 6up cuHTe3naHraH, enuM Tana6 KunyBnu yKyB o6teKTuga atHu 6a3aBuH $aH eKH yHga Ky3ga TyranraH pe^neKCHB TonmupuK goupacuga (кypс hmh eKH noHH^acH, BMH Ba 6.) aManga Kynnam opKanu ÖHpnarnTHpHÖ, Kac6uH кoмпeтeнцнaпapгa oug 6ynraH Typnu ^aHnap Ma3MyHura Terumnu 6unuMnapHH yMyMnamrapum, TrouMnamTupum Ba MycTaxKaMnam fiynu 6unaH axnuTna6, My^accaMnamraH 6unuMnapHH 6upgaHura Ma^Myufi Ky^^am KyHHKMa Ba ManaKanapuHH maKunnaHTupagu.

TagKHKoTHMH3 ^aHnapapo anoKanapHu gugaKTuK caMapagopnuruHu omupum MacanacuHuHr 6up ^u^ara xuco6naHagu. OaHnapapo anoKanap Kyn Kuppanu, Typnu xapaKTepnu, Typnu ^yH^uanu xpgucagup. Eu3 TapK^ufi ^uxargaH Ma3MyH anoKacu maKnuHu a«:para6 onu6 ypraHguK.

TagKuKoTnapuMroHuHr KypcarnmuHa ^aHnapapo anoKanapHuHr gugaKTuK caMapagopnuruHu omupumra, ^aHnap Ba ^araapapo anoKanap нaзapнacн Ba aManueTu yHEyHnuruHu TatMuHnam opKanu эpнmнm MyMKuH.

EyryHru KyHrana uhmuh Ba negaroruK aga6ueTnapga "^aHnapapo anoKanap"HuHr 40 gaH opTuK Typgaru Tou^acura Tatpu^nap KemupunraH, neKuH 6upopTa Tatpu^ga ^aHnap (uhku) Ba ^aHnapapo (TamKu) anoKanap Hasapuacu Ba aManueTu Ma3MyHu yHEyHnuruHu TatMuHnam MyaMMocu xaKuga cy3 6opMaraH.

Onufi TatnuM тнзнмнga yKuTum Ma3MyHu Ba ycny6napuHuHr ce3unapnu yзгapнmн 3apyparu Ty^afinu ^aHnapapo anoKanap MyaMMocu gon3ap6gup [5].

KHPHm

Oriental Renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences Scientific Journal Impact Factor Advanced Sciences Index Factor

VOLUME 2 | ISSUE 4/2 ISSN 2181-1784 SJIF 2022: 5.947 ASI Factor = 1.7

Демак бугунги кунгача фанлар ва фанлараро алокалар назарияси ва амалиёти мазмуни уйгунлигини таъминлаш муаммоси долзарб масала булишига карамай, бирор илмий тадкикотнинг бош масаласига айланмаган.

МЕТОДОЛОГИЯ

Уйгунлашган мазмун алокалари турли циклларга тегишли фанлар мазмуни орасида, бир циклга тегишли фанлар мазмуни орасида, ёки бир фан ичидаги мазмун орасида амалга ошиши мумкин.

Бирор даражада амалга ошаётган фанлараро алокалар, шу даражадаги фанлар мажмуасига кирган хар бир фан ва барча мавжуд фанлар мазмунлари орасидаги бирор илмий муаммони хал этишдаги мазмуний богликлик алокалари асосида базавий фан мазмуни негизида амалга ошади.

Фанлараро алокаларнинг вазифаси укувчилар билимларини ва укув-билув фаолияти усулларни умумлаштириш омили сифатидадир [1].

Бундан куринадики фанлараро алокаларнинг мавжудлигига асосий сабаб, инсон хаёт фаолиятини юритишни хохлаган бирор касбий билим куникма ва малакага эга булиш учун зарур булган билимларнинг турли фанлар мазмунига тегишли эканлигидир.

Фанлараро алокаларнинг укитишни илмийлик даражасини ошириши, илмий дунёкарашни шакллантириши, ижодий фикрлашни ривожлантириши, укувчиларнинг билиш фаолиятини активлаштириши масалалари, фанлараро алокалар назарияси ва амалиёти мазмуни уйгунлигисиз уз ечимини топмайди. Мазмунан уйгунлашган фанлараро алокаларни амалга ошириш зарурати, укитиш самарадорлигини ошириш учун яна бир мухим талаб булиб- бу талаб укитиш профилини хисобга олган холда укитиш мазмунининг катъий касбий йуналтирилишини талаб этадиган тизимлилик дидактик принципидан келиб чикади.

Фанлараро алокалар негизидаги назария ва амалиёт уйгунлигининг бош вазифаси, барча фанлар ва фанлараро назария ва амалиёт уйгунлигини таъминлиш билан, амалий ва мажмуий характердаги муаммоларни ечишда, олинган билимларни комплекс куллаш куникмасини шакиллантиришдир. Бундай куникмалар талабалар билими сифатини белгиловчи асосий мезонлардан биридир.

Фанлараро алокалар укув фанларини тизимга бирлаштириб, факат узига хос функцияни бажаради — билимларни умумлаштиради ва шу асосда яхлит дунёкараш ва яхлит шахсни шакллантиради [7].

Oriental Renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences Scientific Journal Impact Factor Advanced Sciences Index Factor

VOLUME 2 | ISSUE 4/2 ISSN 2181-1784 SJIF 2022: 5.947 ASI Factor = 1.7

Демак фанлараро алокалар талабаларнинг зарурий назарий ва амалий билимларни эгаллаш фаолиятини ривожлантиришнинг мухим омилларидан бири булиб хизмат килади, (ФААнинг ривожлантирувчи функцияси).

Барча турдаги фанлараро алокалар уч гурухга булинади: аввалги, йулдош, истикболдаги [4]. Бирор фаннинг бу уч гурухдан кйси бирига оид эканлиги, фанлар кетма-кетлиги тизимида, базавий фаннинг турган урни билан белгиланади.

Конструкторлик билимларининг мохиятини ташкил этадиган тушунчалар, умумлаштиришнинг энг юкори даражаси билан характерланади ва фанлараро муносабатлар асосида шаклланади [3].

Бундан куринадики бирор йуналишда талабаларни мажмуий ва чукур билимлар билан куроллантириш учун, бу уч гурухга тегишли булган фанларнинг узаро муносабатга киришувчи мазмуни назарияси ва амалиёти уйгунлигини таъминлаш зарур. Бунга факатгина бирор йуналиш учун базавий саналган фан ва бу уч гурухга тегишли булган хар бир фан (бир фанлилик,) мазмунининг назарияси ва амалиёти уйгунлигини ва барча узаро алокага киришадиган фанлар, (купфанлилик,) яъни фанлараро алока материаллари мазмунлари назарияси ва амалиёти уйгунлигини таъминлаш билан эришилади.

Техник топширикни ечиш жараёнида машиналарни хисоблаш-лойихалаш натижаларининг мукаммаллиги ва илмий асосланганлиги умумтаълим ва умумтехник фанларнинг назарий ва амалий таркибий кисмлари орасидаги узаро уйгунлик таъминланишида намоён булади [2].

Шундай экан куп фанлилик шароитида урганилаётган объект хакида яхлит тизимли билим шакиллантириш масаласини хал этиш учун, аввало фанлар ичидаги назарий ва амалий адабиётларнинг уйгунлашган мазмуни алокалари имкониятларига таянган холда фанлараро ва цикллараро назарий ва амалий билимларини интеграциялаш зарур. Базавий фан учун ички назарий ва амалий мазмун алокалари уйгунлигини урнатиш долзарбдир. Чунки кейинчалик фанлараро алокаларни амалга ошириш учун унинг асосида бошка фанлар мазмунидаги зарурий маълумотларни умумлаштириш таомили амалга оширилади. Базавий укув фани доирасида урганилаётган объект воситасида барча алокадор фанлар орасида умумий ва баркарор назарий ва амалий алока урнатилади. Бунинг натижасида урганилаётган объектдаги муаммоларни хал этиш учун зарур булган мос холдаги конун ва коидалар очилади.

Концепция талабларидан келиб чикиб, купрок амалий куникмалар шакиллантириш максадида назарий ва амалий адабиётларда хисоблаш

Oriental Renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences Scientific Journal Impact Factor Advanced Sciences Index Factor

VOLUME 2 | ISSUE 4/2 ISSN 2181-1784 SJIF 2022: 5.947 ASI Factor = 1.7

MeroguKanapuHuHr aKuHnuruHu, atHu Ha3apufl Ba aManuer yHFyHnuruHu ratMuHnam 3apyp [6].

ByHH aManra omupum ynyH aBBano xap Sup ^aHHuHr (hhkh) Ha3apuH Ba aManuö Marepuannapu Ma3MyHu, cyHrpa yapo anoKara KupumyBHu ^aHnap (ramKu) Ha3apnanapH Ba aManneTnapn opacugaru yHFyHnuKHu ratMuHnam 3apyp. EyHuHr ynyH:

-önpHHHHgaH Sup ^aHnunuK mapouruga Sa3aBuH $aH, xaMga yHHHr Herrouga y3apo anoKara KupumyBHu Sapna eHgom ^aHnapHHHr Ha3apuH Ba aManuö (Matpy3a ynyH Ba aMannfi MamFynor eKu Kypc umu, nonuxacu ynyH Myn^annaHraH) agaSuernapga xap Sup MaB3y Syauna xucoSnam ^opMynanapu rapKuSu Ba KaTTanHKnapHHHr SenrunaHumu Ba HoMnaHumu aHHaH Sup xun Synumu ranaS эrнnagн. EyHgaH ramKapu Sup xun KarranuKnap Ha3apHH Ba aManHH agaSuernapga rypnuna SenrunaHumura Hyn KyHuS SynMafigu. ^yHKH Synap ranaSanapHuHr HKKunaHumu Ba nanFumnapura onuS Kenagu.

-HKKHHHugaH raKugnam KepaKKu, Supop geran eKu HuFMa SupnuKHu nofiuxa Ba reKmupupyB xucoSnapu MeroguKacu, ^opMynanapu Ha3apuH Ba aManufi agaSuernapga Sup xun KypuHumra эгa Synumu, 3apypuH ®:agBannap, rpa^uKnap Ba xaMga gaBnar craHgaprnapu xaM Ha3apuH Ba aManufi agaSuernapga aHHaH KenrupunuS, Matpy3anapga yHgaH oKunoHa ^oöganaHum ycynnapu, Ha3apuH Ba aManufi axaMuaru ypraHunumu, xucoSnamHuHr ocoh xaMga KucKa HynnapuHu yзnamrнpнmгa Ba craHgaprnapra raaHraH xonga Macanara ryFpu enuM ronum KyHuKManapu maKunnaHumura acoc Synagu.

-ynuHHugaH aManufi MamFynornapga Mapy3anapga onuHraH SunuMnap acocuga, Ma^Myuö xapaKrepgaru MyaMMonapHu xan эrнm, MatnyMornapHuHr raKpopnaHumura, Haru^aga Ha3apuH SunuMnapHu aManufi KyHuKMa Ba ManaKanapra afinaHumura, maKunnaHumura onuS Kenagu;

-rypruHHugaH anoKara KupumyBHu Sapna ^aHnapHuHr, uhku Ha3apuacu Ba aManueru yHFyHnuru ratMuHnaHumu SunaH Supra, Sa3aBuH $aH Ma3MyHu Heru3uga ^aHnapapo ano^ara KupumyBHu Ma3MyHnap atHu eHgom ^aHnapra rerumnu ramKu ano^ara KupumyBHu Ma3MyHnap Ha3apuacu Ba aManueru yHFyHnuru ratMuHnaHumu ranaS эrнnagн. Kyn^aHnunuK mapouruga y3apo ano^ara KupumyBHu Ma3MyHnap reMaruKacu Ba xa^MuHu, Sa3aBuH ^aHHuHr MaKcag Ba вaзн$anapн SenrunaS Sepagu. Ey epga xaM KairanuKnapHuHr SenrunaHumu yHFyH Synumu SunaH Supra, ^aHnapapo Ha3apuH Ba aManufi Ma3MyHnap yHFyHnurura эpнmнm Karra axaMuarra эгa.

Oriental Renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences Scientific Journal Impact Factor Advanced Sciences Index Factor

VOLUME 2 | ISSUE 4/2 ISSN 2181-1784 SJIF 2022: 5.947 ASI Factor = 1.7

-6emuHHugaH ^araapapo TamKu Ma3MyH, 6apna ^aHnap ynyH, TafienaHumu Ky3ga TyTunraH MyTaxaccucra gaB-aT cTaHgapra ToMoHugaH KyHunaguraH Tana6napgaH Kenu6 huku6 TaHnaHagu. Ma3MyH TaH-amHuHr acocufi Me3oHu MyTaxaccucHuHr MexHaT ^aonuaTuga 6a«:apнпнmн no3uM 6ynraH umnap Ma3MyHu 6unaH yfiryH 6ynMoFu no3uM. fflyHgaH Kenu6 huku6 Ma3MyH myHgafi TaHnaHaguKu, TaHnaHraH Ma3MyH 6a3aBuH $aHHu ypraHum ynyH TynaKoHnu acoc 6yпнmн KepaK. ^eMaK Ma3MyH uKKunaHum Ba nanFumnapHu 6apTapa$ этyвнн, xaMga 6a3aBuH $aH MaKcag Ba вaзн$aпapннн TynaKoHnu 6a«:apнmн ynyH aHHaH MyHanTupunraH 6yпнmн Tana6 этнпagн.

Ha3apuanap Ba aManueTnap Ma3MyHu yHFyHnuru нeгнзнgaгн ^araapapo anoKanapHuHr MeTogonoruK ^yH^uacu KyfiugarunapgaH u6opar

-Ha3apuanap Ba aManueTnap Ma3MyHu yHFyHnuru acocuga yKuTumHuHr Ma^MyufinuK gapa^acuHu omupura epgaM 6epagu;

-$aH Ba ^aHnapapo yKyB-6unyB MaTepuannapu MasMyHuHuHr Hasapuacu Ba aManueTu yHFyHnuru gapa^acuHu omupagu;

-6upop xoguca eKu o6teKTHu ypraHumga Ha3apuanap Ba aManueTnap Ma3MyHu yHFyHnuru acocuga Tatcup этaцн;

-yKyB 6unyBra Ha3apuanap Ba aManueTnap Ma3MyHu yHFyHnuru ycny6uHu, atHu Tana6anap TexHuK ^uKpnamura T^uM-m eHgomyBHu Ha3apga TyTagu; -Tana6anapga Ma^Myufi ^uKpnam maKunnaHumuHu pнвo^пaнтpнaцн; -anoKagop $aHnap cuHrapu yKuTyBHunapuHu xaM y3apo anoKara nopnafigu; -yKyB ^apaeHuHu yMyMaH Ba 6apna этaппapga WKopu gapa^ara KyTapumga MyxuM oMunnapgaH 6upu caHanagu;

HATH^A BA MY^O^A3A^AP

OaHnapapo anoKanap Heru3uga Ha3apua Ba aManueT yHFyHnuruHu TatMuH-am ynyH, 6up ^aHnunuK mapomuga 6a3aBuH $aH, xaMga yHuHr Herrouga y3apo anoKara KupumyBnu 6apna eHgom ^araapHuHr Ha3apuH Ba aManufi aga6ueTnapga xap 6up MaB3y 6yHuHa xuco6nam ^opMynanapu TapKu6u Ba KaTTanuKnapHuHr 6eпгнпaннmн 6up xun 6yпнmн Tana6 этнпagн; nofiuxa Ba TeKmupupyB xuco6napu MeToguKacu, 3apypuH ^agBannap, rpa^uKnap Ba xaMga gaBnar cTaHgapraapu x,aM Ha3apuH Ba aManufi aga6ueTnapga aHHaH KenTupun^, Matpy3anapga yHgaH oKunoHa ^ofiganaHum ycynnapu, Ha3apuH Ba aManufi axaMuaTu ypraHunumu -o3um; aManufi MamFynoTnapga Mapy3anapga onuHraH 6unuMnapgaH ^ofiganaHum MatnyMoTnapHuHr TaKpopnaHumura, HaTu^aga Ha3apuH 6нпнмпapнн KyHuKMa Ba ManaKanapra afinaHumura, maKunnaHumura onu6 Kenagu; 6a3aBuH ^aH Ma3MyHu

Oriental Renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences Scientific Journal Impact Factor Advanced Sciences Index Factor

VOLUME 2 | ISSUE 4/2 ISSN 2181-1784 SJIF 2022: 5.947 ASI Factor = 1.7

негизида фанлараро алокага киришувчи мазмунлар яъни ёндош фанларга тегишли ташки алокага киришувчи мазмунлар назарияси ва амалиёти уйгунлиги таъминланиши талаб этилади; мазмун танлашнинг асосий мезони мутахассиснинг мехнат фаолиятида бажарилиши лозим булган ишлар мазмуни билан уйгун булмоги лозим.

ХУЛОСА

Фанлараро алокалар негизида назария ва амалиёт мазмуни уйгунлиги таъминланиши: укув машгулоти сифат ва самарадорлигини оширади; билимлар мустахкам ва яхши узлаштирилишини таъминлайди; укув фанлари интеграциясини таминлайди; билимлар кетма-кетлигини таъминлаб, уларни тизимлаштиради; билим куникма ва малакаларни умумлаштиради; билимни мажмуий куллаш малакаларини шакиллантиради ва компетенцияларини ривожлантиради; янги, узаро боглик билимларни излаш, лаёкатини ривожлантиради; билимдан фойдаланиш ва амалда куллаш лаёкатини ривожлантиради; тизимли фикирлашни шакиллантиради ва ривожлантиради; мустакил, илмий ва профессионал фикирлашни шакиллантиради; тугри техник ечим топиш ва карор кабул килишга ургатади; яхлит илмий дунёкарашн шакиллантиради деган мухдм хулосаларга келишга асос булади.

REFERENCES

1. Власов Д. А., Синчуков А. В. Межпредметные связи как основа интегративного подхода при изучении курса «стохастика» в университете. Минск: БГУ. 2006. С. 55-60. https://elib.bsu.by/handle/123456789/36399.

2. Karimov B.T. "Problems of congruence of theory and practice in engineering design" International Journal of Advanced Science and Technology Vol. 29, No. 11s, (2020), pp. 1450-1455.

3. Каримов Б.Т. Назария ва амалиёт уйгунлигининг конструкторлик куникма ва малакалар шакллантиришдаги дидактик имкониятлари. "Замонавий таълим" илмий-амалий оммабоп журнали 2020 й. №3(88) 18-24 б.

4. Межпредметные связи в обучении [Электронный ресурс]// Классификация. Виды межпредметных связей. URL: http://www.newreferat.-com/ref-47568-2.html.

5. Минур Нассер. Ретроспективный взгляд на межпредметные связи в обучении и их роль в профессиональной подготовке. Вестник РУДН, серия Психология и педагогика, 2008, № 2 с. 96-101.

Oriental Renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences Scientific Journal Impact Factor Advanced Sciences Index Factor

VOLUME 2 | ISSUE 4/2 ISSN 2181-1784 SJIF 2022: 5.947 ASI Factor = 1.7

6. Набиев А.Н., Каримов Б.Т. Назария ва амалиёт уйгунлигидаги дидактик материал конструкторлик куникма ва малакалар омили. Таълим тизимида ижтимоий-гуманитар фанлар журнали ISSN 2181-7286 2020 №4 34-41 б.

7. Хасанов А. А. Межпредметные связи как дидактическое условие повышения эффективности учебного процесса / А. А. Хасанов, К. З. Маматкаримов. — Текст: непосредственный // Молодой ученый. — 2016. — № 20 (124). — С. 738-

741.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.