Научная статья на тему 'МОҲИЯТИ ШЕЪР ВА ЧИГУНАГИИ ОН АЗ НАЗАРИ БОЗОР СОБИР'

МОҲИЯТИ ШЕЪР ВА ЧИГУНАГИИ ОН АЗ НАЗАРИ БОЗОР СОБИР Текст научной статьи по специальности «Искусствоведение»

CC BY
342
25
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
ИНТЕРЕС / ПОЭЗИЯ (СТИХОТВАРЕНИЕ) / ИЕМА / САДЕРЖАНИЕ / ВОСПРИЯИТЕ / РАЗУМ / СУЩНОСИЬ / ПОЭЗИИ / INTEREST / POETRY (POEM) / POEM CONTENT / PERCEPTION / MIND / ESSENCE / POETRY

Аннотация научной статьи по искусствоведению, автор научной работы — Талбзода М.

Бозор Собир как великий таджикский поэт наряду с творческой деятельности также выразил своё мнение по поводу качества сушность поэзии. Анализ литературного и эститического образовального интереса поэта. По справнению со всеми другими современными поэтами Бозор Собир имеет более точный взгляд на поэзию. Он спитал искуству искусство главной нормой познание поэзии.Bozor Sobir as a great Tajik poet along with creative activity also expressed his opinion about the quality of the dryness of poetry. Analysis of literature and esteticheskogo obrazovannogo interest of the poet. Sravneniju with all other modern poets Bosor gon has a more accurate perspective on poetry. He considered art as the main norm of knowledge of poetry

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

THE PREPARATION AND QUALITY OF POETRY FROM THE POINT VIEW OF BOZOR SOBIR

Bozor Sobir as a great Tajik poet along with creative activity also expressed his opinion about the quality of the dryness of poetry. Analysis of literature and esteticheskogo obrazovannogo interest of the poet. Sravneniju with all other modern poets Bosor gon has a more accurate perspective on poetry. He considered art as the main norm of knowledge of poetry

Текст научной работы на тему «МОҲИЯТИ ШЕЪР ВА ЧИГУНАГИИ ОН АЗ НАЗАРИ БОЗОР СОБИР»

МО^ИЯТИ ШЕЪР ВА ЧИГУНАГИИ ОН АЗ НАЗАРИ БОЗОР СОБИР

Талбзода М.

Донишго%и дaвлamuu омузгории Тоцики^он ба номи С.Айнй

Яке aз офapидax,ои мумтози инсонй дap тaъpиxи бозтобии эдсосу xaëл эчоди кaломи мaвзyни пypиктидоp acт, ки xaмвоpa мaвpиди тaвaччyxи мyтaфaккиpони улуми инсони кapоp доpaд. Мудакнкон Ba aшxоcи улум дap боби тадкнку модият Ba aвcофи шeъp аксом Ba aнвои онpо бa нaвъxои гуногун табакабанди Ba мyapифи кapдaaнд.

Яке aз aввaлин кacонe, ки доиp бa ин мaвзyъ таткнкот бypдa ибpози aндeшa кapдaacт фaйлacyф Ba олими Юнони кадим Apacтy мeбошaд.

Бaъзe мудакнкон as чидати cоxт Ba намуди зоxиpии шeъp онpо гypyx,бaндй кapдaaнд Ba бaъзeи дигap мaънию мaзмyнpо бa нaзap гиpифтa, нaвъx,ои онpо мyaян кapдaaнд. Бapои мо мaъмyлaн бa шаклдое, ки aз pyи cоxти шeъp мyaян шyдaaнд ошно Ba ошкоpоcт. Аз кабили фapд, дyбaйти, pyбои, кнтъа, Faзaл, мycaммaн, мусаддас, мacнaвй Ba aмcоли индо. Аммо боиси ëддовapиcт, ки таксимотдои дигape дам доиp бa чигyнaгии шeъp вyчyд доpaд. Дap китоби «Накди адаби»-и Абулдусайни Зappинкyб доиp бa ин мaвзyъ мaълyмоти вaceъ бaëн шyдa aз таксимоти мyaллифи «Дeвони Шapкй-Fapбй» Гëтe чунин ëд шyдaacт: «Шeъp беш аз се нaвъ нест: он ки бо вyзyx, Ba pyшaнй доcтонepо бaëн мeкyнaд- он ки аз шypy даячон мaнбaъ мeгиpaд -Ba он ки коpи фapди Ba шaxcиpо тачассум дидад. Ba индо ибоpaтaнд aз дамоса, шeъpи Fинои Ba дpом. Ин се гyннa мумкин acт дap як шeъp чамъ ë пapокaндa бошaнд. Fолибaн ин x,ap се кнcмpо дap aшъоpи кутод бо дам омexтa мeтaвон ëфтф Ba иктиpон Ba ичтимои онpо дap як зapфи мaxдyд мучиди эчоди дyнapи биcëp зебо мeгapдaд... дap тpожидии бостонии Юнон низ rnxycr дидa мeшaвaд, ки ^ap се гyннa шeъp бa дам омexтa бyдaaнд, он год бa тaволи Ba бо назм Ba тapтиби xоce aз якдигap чудо шудаанд»[2, с.78]

Таксимотдои дигap дам aз чониби олимону мyтaфaккиpон пешнидод шyдaaнд, aммо чун мо дap ин боби pиcолa бояд доиp бa модият Ba чигунагии шeъp тадкнкот бapeм бa ункн табакабандй Ba aнвои он фypy нapaфтa нaзap мeaндозeм бa ин чидат.

X,ap шоиp вобacтa бa тaбъy зaвкн xyд бa модияту pиcолaти шeъp бадо дода, фaлcaфaи эчоди кaломи мaзyнaшpо бappacй кapдaacт. Монaнди шоиpи бapчacтaи Эpонзaмин Бaдоp, ки шeъppо мapвоpиди дapëи aкл номидa, шоиppо бa ceдpофap ташбед ДOдa, ки мapвоpидон мадсули он мeбошaнд. Инчунин шоиp кacepо пиндоштaacт, ки дap шeъpaш лоф чо нaдоштa бошaд.

Шеър дони 4mm? Марвориде аз дарёи акл, Шоир он aфсyнгaре к-ин myрфa марворид сyфm. Сaнъamy ea^y кафовид wem шзму rnem шеър, Ай басо шоир, ки назмаш rnem илло %арфи мyфm. [13.S6]

Бa акндаи шоиp кaломpо дap либоси бaдeъ пушонидан Ba бa pиштaи нaзм кaшидaн ин бa шоиpи pacидaн нест. Шоиpи асил бояд шeъpe офapидa тaвонaд, ки тaфaккyppо кyввaт Ba зeднpо aззaмaт бaxшaд.

Дap вокeъ модият Ba мaвзyъ бapои офapиниши шeъp накши aввaлиндapaчa доштa, мyъapифии тapзи тaфaккypи шоиp Ba диди y бa aдaбиëтy пeшpaвии чомeapо мyaян мекунад.

Бaëни aндeшaи Низомии Apyзии Сaмapкaндй, ки pочeъ бa модияти шeъp Ba чигyнaгии он дap «^a^p макола»-и xeш издоp кapдaacт, биcëp чоиз acт. Низомии Apyзии Сaмapкaндй, ки аз aшъоpи клaccикон здад боxaбap Ba бaдpaвap буд, бо к^ли Абулдусайни Зapинкyб «Низомии Apyзй дapчaнд дap шeъp дояе доштааст Ba дap дaзpaти салотину yмapо xyдpо чун шоиpe фapо мeнaмyдaacт, аммо ба шоиpи мaъpyф нест Ba он чи аз шeъpaш мондааст чандон адамият нaдоpaд, лекин «Мaчмa-yл-нaводиp» ë «Чaдоp макола»-и y аз кaдимтapин кутубе аст, ки масоили накди шeъp дap он омадааст.» [2.267] , шeъppо чунин тaъpиф додаст. «Шeъp саноате мебошад, ки шоиp бад-он иттисокн мукзддимоти мафдума кунад Ba илтиëми кдесоти мунтачед 63p он вaчд, ки маънии xypдpо бyзypг гapдонaд Ba маънии бyзypгpо xypд...» [14.36]

Ин гунна тaъpиф додан ба шeъp дакнкати илмии чандон дypycт нaдоpaд, вaлe ба aфкоpи суфия то андозае ^pycr меояд. Ондо низ a^ap шeъppо «кофияандешй» медонанд, чазаботу Faлaботи нaфcонивy pyдониpо дap он мечуянд. Дap гуфтадои Aнвapи низ acape аз ин фикp даст, ки Faзaлy мадду дичоpо манбаъ аз x,Hpcy Faзaб Ba шахэат шyмоpидaacт. Дй моро ошикаке гyфm газал мегуй? Гyфmaм аз мад%ицо даem биафшондам %ам. Гyфm чун? Гyфmaмaш он %олamu гyмро%й бyд, ^олamu рaфma дигар боз наёяд зи адам.

Fa3my мад%у %ицо %арсе a3 он мегуфmaм, Ки моро %ирсу газаб буду бaд-он ma^am зaм. [1.97] Аммо як иддa шоиpони бapчacтa Ba мушк^идони кaломи мaвзyн aкидaи мyтaк;обилa доштa, шeъppо aз aнвои лaтифy ганчиши xaзоини мaънй шyмоpидa, шоиpиpо коpи бaccо дyшвоpy пypзax,мaт мeдонaнд. Бapои миcол нaзap мeaндозeм бa миcpax,ои Ч,омй: Сухан гуфmaн осон 6ap он тс бувaд, Ки назми muyum a3 сухaн 6ac бувaд. Kacce ку цавоуир бaрорaд зи cam, Бa дутвори орад суханро ба цанг. [10.87] Эчоди кaломи мaвзyн ибоpaт acr aз интиxоби мaвзyъ, дapк Ba эx,cоcy идpоки он Ba фapк; aндоxтaн бaйни шку бaдй он яънe мyвофик;aт Ba мyтобикaти он бо x,aë™ ичтимоии чомea, инчунин хдмохднгии он бa к;aвоид Ba к;aвоини нaзм мeбошaд. Дap вок;eъ ин paвиш бa як мaънй умумият Ba кулият нaдоpaд Ba шзди x,ap cоx,ибкaлaмy cоx,ибзaбон нaвъи дигap acт. Аммо мyштapaкии ин ycyл яънe эчоди кaломи мaвзyн дap оcоpи x,ap эчодкоp дap он .n^a мeшaвaд, ки aкcapaн acоcи он мaншaъ aз к;aвоид Ba колaби cyrnra шeъp ё xyд тaкя бap оcоpи клaccики мeбошaд. Лeкин x,ap шeвaи эчоди дap aйни х,ол apзиши aлфоз Ba тacвиpи aмик;тapy дaкик;тapи бa xyд xоc доpaд, ки as идpоки он лaтоиф Ba бaдоeи мaънaви paвшaн мeгapдaд. X,ap мухдкик; вобacтa бa дapaчaи идpок мeтaвонaд xycycияти aшъоpо мyaян cозaд. Аз хдмин чихдт пaйpaви ин шeвa биcëp cyxaнcaнчон Ba мушк^о^о бa мyxолифaт aндоxтa aндeшax,ои гуногун pочeъ бa як кaлом х^ил шyдaaнд. Aндeшax,ои гуногун доиp бa мох,ияти шeъp Ba чигушгии он низ вобacтa бa идpоки бaëнкyнaндaгони aндeшa бyдa, x,ap нигоpaндa aз диди xyд бax,огyзоpи кapдaacт. Ч,омй шeъpгyфтaнpо бa ^еою оcон шyмоpидaacт, ки фaк;aт кaломpо бa pиштaи нaзм овeзaнд Ba пиндоштaacт, ки x,ap ки чaвоx,иp офapидaн xоx,aд, яънe x,apфe гуяд, ки пypк;yдpaтy тaвоно бошaд, rnc ypо зaxмaтy мaшaкaти чонкох, мeбояд. Бa хдмин мaъни Адиб Собиp низ бaëни aндeшa кapдaacт:

Нодон чй донад, он ки сухандон ба го%и назм, Цонро гузоmmaacmу аз он теър œxmaa^. [12.57] Х,офизи Шeъpозй низ бa шeъp aз нyк;тaи мaзкyp нaзap кapдa, онpо хдмчун дypдонaи кaмëб Ba дacтноpac бax,о додaacт:

Ва кассе дурдонае чунин нозук, Дар таби mор cуфmaнaм %авас а %амчу %офиз ба рагми муддаиён, Шеъри риндона гуфmaнaм %авас а[11.104] Бо ин x,aмa Faзaлcapоивy aзaмaти шeъp Х,офиз aз xyд pизогй изx,оp нaкapдa a8 он aфзaлтap офapидaн xоcтaacт, ки ин иддaо aкcapaн мaвpиди кдбули axли иcтeъдод мeбошaнд.

Дap тaъpифи шeъp Ba мохдяту ибpози он FOлибaн тaвaччУx,y aк;оиди yлaмо Ba шyapо зиëдaнд, тapaфдоpони шeъpи acил Ba пypик;тидоpy пypмaзмyн, мохдяти поpaи шeъppо дap зух^и оcоpи aдaб Ba x,yrnp мyaccиp мeдонaнд. Tax^HK; дap тax,aвyл Ba инкишофи мaдaниятx,о низ тaъcиpи шeъppо бa x,aëra ичтимоту axлоки Ba бapъaкc тaъcиpи x,aëra ичтимоиpо дap кaйфияти зух^и шeъp Ba aдaб нишон мeдиx,aд. Ин чapaëн дap шeъpи Бозоp Собиp, ки дap дaвpax,ои мyтaфовити cиëcию ичтимои yмp бa cap бypдaacт бap aъло мyшоx,идa мeшaвaд.

Вобacтa бa мaвзyи зикpшyдa, яънe мох,ияти шeъp Ba чигушгии он нaзapи Бозоp Собиp диккaтчaлбкyнaндa Ba добили мyлоx,изa acт.

«Шeъp aз peшaи шyyp acт, яъш a^ny фapоcaт, идpок, зaвк;y зex,нy aндeшa. Шeъp, бa мacaл, боpонecт, ки мaFЗи xyшкy capи xyшкy тaбиaтy тинaти xyшкpо тapy шодоб мecозaд Ba х,о^зо. Шeъp, яъш хдячон, зapaбони дилу тaпидaни шбз, чушу xypyшy тyFëни xyни бaдaн. Гох£ хдм бa xоббинй мeмонaд - бe чaшм мeбинию бe гуш мeшyнaвй, бe дacтy по мeгapдию мeгиpй Ba бe зaбонy дax,aн гaп мeзaнй.»

Шоиp бapои мyaян кapдaни мaъpифaти шeъp тaмоми мaнбax,ои э^огот ë xyд зaвк;y илx,омpо хдтмй Ba зapypй apзëби мeкyнaд.

X,ap шоиp диди зeбоишиноcй Ba apзиши шeъpи xоc бa зaмони xyдpо доpaд. Ta^^K^x^ дap ин xycyc бypдaaмон, яънe aз мдоолхои дap боло овapдaaмон мaълyм гaшт, ки бaъзe aз cyxaнвapон бa шeъp aз дapaчaи axroK; Ba бapxe дигap aз дapaчaи xy^p нaздик шyдaaнд. Биcëpи cyxaнвapон шeъppо хдмчун кдгаби нaзм бapои ифодa кapдaни aфкоpи фaлcaфию иpфонии xyд бa коp бypдaaнд Ba бapои оpоcтaни либоcи шeъp ^м кушиш кapдaaнд. Бapxe aз шоиpони дигap дap офapидaни шeъp иcтифодaи вaceи caноeи бaдeиpо бa pоx, мондa, кушиш кapдaaнд, ки дapкy мaъpифaти офapидax,ояш нa бa xдмa дacтpac бошaд. Бо вyчyди ин мaънивy мaзмyни Faни Ba шоx,коpиx,ои бeнaзиpи aшъоpи онх,о бa cypyдax,ояшон yмpи aбaдй бaxшидaacт. Он мaънивy мaзмyнx,оpо тaкpоp кapдaни шоиpи мyоcиp коpи бex,yдa acт. nac бapои як бaйтpо човидон cоxтaн мaънии бикp Ba aкидaи чaдид мeбояд. Аз гyфтax,ои

Бозоp ^6hp дap шeъpи зикpшyдa маълум мeгapдaд, ки шоиp шeъpо аз лидози маънй бадо дода, тapaфдоpи нaвовapивy нaвофapй мебошад. ба шyapоe, ки мaъниофapии бикppо пеша намекунанд Ba чилд-чилд китобе, ки ба тaкpоpи маънй бaëн мекунанд, ба xишти xом ташбед додааст, ки окибати ноycтyвоp доpaд. Масалан дap pyбоии зep задамоти эччоди каломи мaвзyнpо чунини ба калам додааст:

Аз оби eyxaн, ки меравад шаршарадор, Аз цуйи eyxaн, ки об дорад бисёр, Бо ша^и фaросamy ба як рuшmau зе%н Гулмо%ии шеър меmaвон кард шикор. [4.74] Шоиp дap эчоди шeъp pиояи одобу фapоcaт Ba зедни pacою акли тaвоноpо датми дониста, акида доpaд, ки тандо бо истифода аз ин бойгapидои мaънaвй мeтaвон шeъpи асил Ba зебогии нотaкpоpо офapид. Албата лафзи Faнй аз маънй Ba ибоpaт аз иcтиоpоти кзбй ба осони даст намедидад Ba бе paнч досил намеояд.

Дap мaвpиди шиноxт Ba мaъpифaти cyxaни мaвзyн нaзapи Бозоp ^6hp аз дигap cyxaншиноcони дaмacpaш, дap масалаи чигунагии чанбаи лyFaвии калом, фapк мекунад. Шоиp ба caволи шeъp чист? Чунин поcyx мегуд: Шеър чиem?-Як о%и гарми кymоx, Як %арфи жарф, Як %ицои ба цо. [5.бб]

Аз диди у шеъри асил бaдо%amaн гyфma мeшaвaд, ки дap унки маънй нудуфта бошад Ba назми мyppaтaб дошта бошад. Шоиp ба дapозии cyxaн эътибоpy эдтиpом нaмeгyзоpaд Ba ба модияту мазмун такя кapдa, шeъpaшpо ба назми мypaттaб пешкаши xонaндa месозад. Таини apзиши шeъp дap оcоpи Бозоp Собиp ба чадонбинй, тамоюли зaвкй, мaвкeи ичтимой, axлокй Ba FOявии y алокаманд аст. Вобаста ба тaдaвyли чадонбини Ba дадафдои FOявию офapaндaгй, aшъоpи шоиp бaëнгapи aфкоpи cиëcию ичтимой Ba axлокни уст. У алокаманди мактабдои маъмули адабй нест. Аз чонибдоpии xyдaш маълум аст, ки аз сунати колабии сукан пapдeз мекунад:

Давоми шир-шири барги алафуо^ %ицою %арфи ман дар шеъри озод, Faзaл%оu маро дар шабдарав%о Ману шаббода%о кардем эцод. [4.37] Шоиp ибpоз мeдоpaд, ки идомаи набзу cypy№ табиат аст шeъpи озоде, ки иншо месозад Ba дамкалами xyд шабодадои шaбдapaвдоpо номидааст. Максад аз ин aндeшapони он аст, ки шоиp дap шeъpи озод дapди чомеа Ba зебогии тaбиaтpо иникос месозад. Дap вокeъ aгap дap мeъëpи шиноxти шeъp мaънивy зебой бо дам талъам шaвaнд Ba дyнap дap тозагии бaëнy иxтиpои шаклдои чадид бошад, шeъpи бeнaзиp Ba ба дapки xонaндa наздик досил мeшaвaд. Бозоp Собиp дap офapиниши ин гунна шeъpдо мaдоpaти xоca нишон додаст, ки модияти шeъpи ypо 63p3ch Ba дакнк месозад. Хдочанд xyди шоиp аз эчоди каломи мaвзyни офapидaaш дамеша камбуди чуста ноpозигй бaëн месозад, мисли: Вазн ноцрр, гaлam кофия, маънй носоз...

Од шуд дap лаби ман шeъpи мани беустоз. [4.41] Аммо шeъpдои зиëдe доpaд, ки бо ондо мeтaвонaд дap тaъpиxи aдaбиëти мо макоми абадй дошта бошад. Чуноне дap маколаи «Шодкоpe не aгap байте...» Боймypод Шapифзодa дap xycycH шоиp мегуяд:

Як фазилати бyзypги cyxaнвapии Бозоp to6hp дap он аст, ки y аз пойгоди баланди шeъpy шоиpй огодй доpaд. Ба к^ли мaъpyф xyдшиноcии эчодиаш дap нидояти камол аст:

Пас маълум мeгapдaд, ки Бозоp Собиp на аз pyH каммазмуни Ba назми номypaтaб бaëни ноpозигй мекунад Ba иxтиcоpaдоpо дap aшъоpaш чоиз мебинад, балки максади шоиp аз ин амал офapидaни чaводиp, яъне байте, ки шодкоpy човидон бошад мебошад ба дин маъни дap миcpaдои зep гуфтааст:

Гарчи мардум %арчи мегрянд, Ш чу ман дар орзуи номи %офизвор mem; Ки намехо%ад, ки якmо не, Кaмmaрuн бошад валекин шоире бошад, Шо%коре не, агар бaйmе бимонад ёдбуд Дарзабонимuллamuхуд... [4.52] Бозоp ^6hp дангоми шeъpaшpо ба либоси бадей мeоpояд Ba манбаи эчодaшpо мaнзapaдои табиат медонад cyxaнpо чунин пapдоз медшад. У манбаи эчоду зaвк Ba илдоми шоиpиaшpо дap миcpaдои зep эдë аз мудити дилфиpeбy xомyшии шаб номидааст:

Ин шеъру газам, ки менависам шабуо, Хар донаи нуцтааш бувад тирнамо, То доги цавониам ба пири набарам, Охир ба цаламкамон паронам худро. [3.125]

Махорати бадей, хиси зебоишиносй ва санъаткорона офаридани асархои шоистаи замон яке аз масъалахои мухимми хар як давраи тараккиёти чамъияти инсонй мебошад. Ин масъала дар замони истиклол ахамияти махсус касб мекунад. Дар хакикат инкишофи минбаъдаи санъату адабиёти бадей ва пешравии он ба суи куллахои дурахшони чамъиятй бо мунтазам такмил ёфтани махорати бадей ва амик донистани зебоишиносй ва бадеият имконпазир аст. Бозор Собир барои зохир намудани ташаббуси эчодй, махорат, гуногунии шакл, услуб, жанрхо, ки ба хар чй пурратар ва эътимоднок чамбаст кардани вокеахои хаёт ба санъаткор кумак мерасонанд, диккати махсус медихад. Баланд бардоштани идеянокй ва махорати бадей таъсири тарбиявй ва ахлокй дошта, адабиёти моро боз хам пуркувват мекунад.

АДАБИЁТ

I.Девони Анварй. /Тахияи нашр бо тасхехи Р. Хдцизода. - Душанбе: Ирфон, 1971. - 260 с.

2.Зарринкуб, Абдулхусайн. Накди адабй, чустучу дар усул ва равишхову мабохиси наккодй бо баррасй

дар таърихи накд ва наккодй. - Техрон: Амири Кабир, 1373. - 921 с.

3.Собир, Бозор. «Аз «Гули хор» то «Симхор».-Москва: Инстрандорнаука, 2003. - 250 с.

4.Собир, Бозор. Шоиру шеъре агар хаст.. .(мачмуаи ашъор ва маколахо). - Душанбе: Адиб, 2006.- 121с.

5.Собир, Бозор. Лолаи сиёх. - Душанбе: Адиб, 2013. - 88 с.

6.Низомии Ганчавй. Кулиёт. Иборат аз 5 чилд. Ч.2. бо тасхехи Аълохон Афсахзод. - Душанбе, «Ирфон»,

1982.- 186 с.

7.Шиблии Нуъмони. Шеърул ачам.^.1. 1360.

8.Муллоахмадов М. Суннатхои пойдори даврони пурбори адабиёт.- Душанбе, Дониш 2008. 160 с.

9.Р. Мусулмониён. Назарияи адабиёт. -Душанбе: Маориф, 1990.

10. Абдурахмони Чомй. Бахористон. Тахияи чоп А. Афсахзод.-Душанбе, «Ирфон» 1987. 202 с.89.

II.Х,офиз Шерози. Кулиёт. Муратиб Х. Мирзозода. -Душанбе, Ирфон 1978. 286,с104

12.Адиб Собир. Кулиёт. -Душанбе, Дониш 1984. 236,с57

ПОДГОТОВКА И КАЧЕСТВА ПОЭЗИИ ПО ВЗГЛЯДОМ БОЗОР СОБИР

Бозор Собир как великий таджикский поэт наряду с творческой деятельности также выразил своё мнение по поводу качества сушность поэзии. Анализ литературного и эститического образовального интереса поэта. По справнению со всеми другими современными поэтами Бозор Собир имеет более точный взгляд на поэзию. Он спитал искуству искусство главной нормой познание поэзии.

Ключевые слова: интерес, поэзия (стихотварение), иема, садержание, восприяите, разум, сущносиь, поэзии.

THE PREPARATION AND QUALITY OF POETRY FROM THE POINT VIEW OF

BOZOR SOBIR

Bozor Sobir as a great Tajik poet along with creative activity also expressed his opinion about the quality of the dryness of poetry. Analysis of literature and esteticheskogo obrazovannogo interest of the poet. Sravneniju with all other modern poets Bosor gon has a more accurate perspective on poetry. He considered art as the main norm of knowledge ofpoetry

Keywords: interest, poetry (poem), poem content, perception, mind, essence, poetry..

Сведение об авторе:

Мавджуда Талбзаде - аспирант 3-го курса кафедри таджикской литературе ТГПУ именим С.Айни тел: (+992)985451077

About author:

Mavjudai Talbzoda - 3nd year postgraduate student in the Department of Tajik Literature, Tajik State Pedagogical University named after Sadriddin Aini. Tel.: (+992)985451077

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.