Научная статья на тему 'КОНСЕПСИЯ ХУДШИНОСИИ АФЗАЛЛУДДИНИ КОШОНИ'

КОНСЕПСИЯ ХУДШИНОСИИ АФЗАЛЛУДДИНИ КОШОНИ Текст научной статьи по специальности «Философия, этика, религиоведение»

CC BY
0
0
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
знание / личность / мудрость / самопознание / знание и существование / физические существа / душа и тела / абсолютное существование / мир существования / мир любви / разум.

Аннотация научной статьи по философии, этике, религиоведению, автор научной работы — Шарипов Джамолиддин Кахорович

В данной статье автор, исследуя философские воззрение мыслителя таджикско-персидского средневековья – Афзалуддина Кашани приводит значимость его ученые в познание человека и мира в общем, «…через познание человек может достичь всего материального существования и сделать его своим». Наряду с внешним впечатлением от вещей, которое считается источником жизни человека, реальное и особое впечатление состоит в том, что человек может оживлять физические вещи, осознавая их. Таким образом, в то же время, когда определенный образ вещей вот-вот разрушится, их излюбленные образы нерушимы и вечны в душе. Связь, которую Кашани устанавливает между знанием и существо-ванием, является одной из важных черт его мысли. Физические существа находят свое совершенство в форме своего утверждения, которое произ-водит разумная душа человека. С другой стороны, источником действия является все в мире, из чего происходят воля и деятельность. Поэтому, если человек достигает статуса, разумного и окруженного вещами, его разум будет началом и концом существования. По его словам, «Абсо-лютное существование основано на мудрости абсолютного существо-вания», и это конец достижение науки. И наука есть совершенство и всего человечества (быть человеком), и человечество есть конец всей жизни, и жизнь есть полнота и совершенство движения тела, и движение есть совершенство тела, и телесность есть совершенство принятия и действия, и действие, и принятие деятельного труда, и деятельного в век страсти, и воли, и воля мудрого века, и мудрость есть дело мудрого рода, а мудрый род есть начало и конец бытия... Он считает коня вида и жизни и формы мира принадлежащими идеальному миру (платоновскому миру), который достигает этого физического мира безусловно ограниченного и ограниченного и как человек он является носителем всевозможных примеров. И его существование есть конец разнообразия и расширения вида. Смерть человека наступает тогда, когда множество этих образов и форм превышает размеры и пределы тела, и его тело способно выносить формы и формы того мира. Мыслитель ставил этот вопрос так: «Не следует думать, что из тела человека или части этого мира ничего нельзя взять обратно в мир в целом, или что нет ничего отдельного от мира, кроме этих монументов и камней, которые пропитаны деталями, как тень." суметь перенести его в физический мир, и как не может прийти зло из того мира, так и зло не может прийти из этого мира". В линейном мире идеальный образ имеет исходный объект, а мир частичных существ превосходит мир тотальный и идеальный. Кашани заходит так далеко, что рассматривает существование вещей как недостаток существования объектов: «Всякое знание является помехой для знающего, и каждый знающий есть недостаток для знания, а существование есть недостаток, предшествующий существованию вещей». инвалидность. Знание мира существования, мира любви... и существо-вание знающего и ученого опережает существование знания. По мнение Кашани, совершенная человеческая природа, как «мир мудрости», обладает всеми мирскими качествами, которые должны при-вести их одно за другим к актуальности и особому человеческому даро-ванию. То есть уравнять мудрость, стабилизирующую низшие таланты, и эта система создает нравственные добродетели. И здесь мораль связана с экзистенциализмом. По его мнению, «Мир — это дерево, плод которого — человек, человек — это дерево, плод которого — душа, душа — дерево, плод которого — мудрость, а мудрость — дерево, плод которого — благодать Божия». В то же время следует отметить, что философское учение Афза-луддина Кашани не лишено научного и культурологического значения и может быть использовано в качестве учебного и научного материала для специалистов в области философии, студентов и интересующихся наукой и философской мысли наших предков.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Текст научной работы на тему «КОНСЕПСИЯ ХУДШИНОСИИ АФЗАЛЛУДДИНИ КОШОНИ»

КОНСЕПСИЯ ХУДШИНОСИИ АФЗАЛЛУДДИНИ КОШОНИ

ШАРИПОВ ДЖАМОЛИДДИН КАХОРОВИЧ

Старший преподаватель общеуниверситетской кафедры философии Таджикиского национального университета, Душанбе, Таджикистан

Аннотация. В данной статье автор, исследуя философские воззрение мыслителя таджикско-персидского средневековья - Афзалуддина Кашани приводит значимость его ученые в познание человека и мира в общем, «...через познание человек может достичь всего материального существования и сделать его своим». Наряду с внешним впечатлением от вещей, которое считается источником жизни человека, реальное и особое впечатление состоит в том, что человек может оживлять физические вещи, осознавая их. Таким образом, в то же время, когда определенный образ вещей вот-вот разрушится, их излюбленные образы нерушимы и вечны в душе.

Связь, которую Кашани устанавливает между знанием и существо-ванием, является одной из важных черт его мысли. Физические существа находят свое совершенство в форме своего утверждения, которое произ-водит разумная душа человека. С другой стороны, источником действия является все в мире, из чего происходят воля и деятельность. Поэтому, если человек достигает статуса, разумного и окруженного вещами, его разум будет началом и концом существования. По его словам, «Абсо-лютное существование основано на мудрости абсолютного существо-вания», и это конец достижение науки. И наука есть совершенство и всего человечества (быть человеком), и человечество есть конец всей жизни, и жизнь есть полнота и совершенство движения тела, и движение есть совершенство тела, и телесность есть совершенство принятия и действия, и действие, и принятие деятельного труда, и деятельного в век страсти, и воли, и воля мудрого века, и мудрость есть дело мудрого рода, а мудрый род есть начало и конец бытия...

Он считает коня вида и жизни и формы мира принадлежащими идеальному миру (платоновскому миру), который достигает этого физического мира - безусловно ограниченного и ограниченного - и как человек он является носителем всевозможных примеров. И его существование есть конец разнообразия и расширения вида. Смерть человека наступает тогда, когда множество этих образов и форм превышает размеры и пределы тела, и его тело способно выносить формы и формы того мира. Мыслитель ставил этот вопрос так: «Не следует думать, что из тела человека или части этого мира ничего нельзя взять обратно в мир в целом, или что нет ничего отдельного от мира, кроме этих монументов и камней, которые пропитаны деталями, как тень." суметь перенести его в физический мир, и как не может прийти зло из того мира, так и зло не может прийти из этого мира".

В линейном мире идеальный образ имеет исходный объект, а мир частичных существ превосходит мир тотальный и идеальный. Кашани заходит так далеко, что рассматривает существование вещей как недостаток существования объектов: «Всякое знание является помехой для знающего, и каждый знающий есть недостаток для знания, а существование есть недостаток, предшествующий существованию вещей». инвалидность. Знание мира существования, мира любви... и существо-вание знающего и ученого опережает существование знания.

По мнение Кашани, совершенная человеческая природа, как «мир мудрости», обладает всеми мирскими качествами, которые должны при-вести их одно за другим к актуальности и особому человеческому даро-ванию. То есть уравнять мудрость, стабилизирующую низшие таланты, и эта система создает нравственные добродетели. И здесь мораль связана с экзистенциализмом. По его мнению, «Мир — это дерево, плод которого — человек, человек — это дерево, плод которого — душа, душа — дерево, плод которого — мудрость, а мудрость — дерево, плод которого — благодать Божия».

В то же время следует отметить, что философское учение Афза-луддина Кашани не лишено научного и культурологического значения и может быть использовано в качестве учебного и научного материала для специалистов в области философии, студентов и интересующихся наукой и философской мысли наших предков.

Ключевые слова: знание, личность, мудрость, самопознание, знание и существование, физические существа, душа и тела, абсолютное существование, мир существования, мир любви, разум.

Рохи тулонии тайкардаи сокинони Чумхурии Точикистон рохи пуршараф аст. Сохти чамъияти демократию шахрвандй тамоми воситаю имкониятхоро мухайё кардааст, ки инсоният ба зинахои баландтарини хаёт кадам гузорад. Сохти давлати демократй тараккиёти хар як миллату халкро ба пояи устувор гузошт, дустию бародарии байнихамдигарии онхоро, ки дар гузашта ба тахаммулпазирй, дустию рафоцат асос ёфта буд, дар як ниходи муташаккилона ба хам мустахкам кард. Вай шууру чахонбинии одамонро дигаргун сохта, онхоро далолат намуд, ки бештар ба суннатхо ва урфу одатхои насли гузаштаи миллатамон ру оранду ояндасозй намоянд.

Боиси ифтихор аст, ки миллати шарафманди мо ру ба фарханг овардаанд. Ба шарафмандии миллати мо таърих гувохй медихад. Аз чумла, китоби "Точикон"-и аллома Б. Гафуров ки Пешвои миллат, Асосгузори сулху вахдати милли Президенти кишварамон - Эмомалй Рахмон онро руи мизи хар як хонадон гардонидааст.

Мо низ тасмим гирифтем, ки нисбати як мутафаккири бузургияш на камтар аз мутафаккирони шинохта, ки имруз бо сабабхои гоявии дав-рони гузаштаи наздик, дастраси мардуми мо нагардида буд, маълумот дихем.

Афзалуддини Кошонй (Бобо Афзал), [1.с. 110-118] ки дар нимаи дуввуми асри XII ва аввали асри XIII зиндагй ва эчод кардааст, оиди масъалахои умдаи фалсафй ба монанди: шинохти нафс, «худ»-и инсонй, хастй ва навъхои он, роххои маърифати хастй, камолоти инсонй ва гайра таълимоти нозире ба насли оянда пешкаш намудааст. Дар як мацола тамоми таълимоти фалсафии ин мутафаккири варзидаро гирд овардан аз имкон берун аст. Масъалахои марбут ба мантиц, табацабандии улум ва фазову вацт, сохтори кайхон ва гайра мавзуи бахси фалсафии мутафаккир царор гирифтааст, ки дар мацолахои дигаре, ки омодаю дар арафаи чоп хастанд, матрах, мекунем. Баъзе аз онхоро дар маърузахо, дар конфронс-хои илмии донишгохй, чумхуриявй ва байналмиллалй баён кардаем, ки дар мацолахою тезисхо, оиди таълимоти мантицй [1.с.151-152] ва табацабандии илмхо [2. с. 121-129] ба нашр расидаанд.

Афзаллудини Кошонй бар хилофи бештари файласуфони асрими-ёнагии точику форс китобе, ки хамаи арбобони хикмат аз табииёт, ило-хиёт ва риёзиётро бо сохтори мушаххас дар бар гирифта бошад, надорад. Назариёти у дар рисолахои кучаку бузурге инъикос ёфтаанд, ки дар мачмуъ ба шакли китоб мунташир шудааст [3]. Забону истилохоти наве, ки дар онхо ба кор рафта аст, чанбахое аз истиклоли фикрй ва навоварии уро нишон медиханд.

Дар тафаккури фалсафии Афзалуддини Кошонй, шинохти нафс ва ба таъбири у «худ»-и инсонй аз ахамияти ягонае бархурдор мебошад. «Худ» аз дидгохи у оинахои асаб, ки саросар олами хакикатро бар касе, ки ба шинохти худ даст ёбад, ашкол месозад. Ч,ойгохи мехвари худшиносй назди у ба гунае аст, ки бар бахсхои зиёди фалсафй дар осори у фаровон нихода шудааст. Ва аз хамин ру, дар навиштахои у камтар сухане дар боби мутадовили худошиносй ва вучудшиносй омада аст, ки ба навъи ба худшиносй иртибот надошта бошад. [3. с.149,321,724,260].

Вучуд аз дидгохи у ба ду гуна аст: «будан» ва «ёфтан», ки хар як ё билкувваанд, ё билфеъл. Будани билкувваро бо мисоли дарахт дар хаста, ва будани билфеълро бо худи дарахт нишон додааст. Аз назари мутафаккир, ёфтани билкувва, хаёт ё нафс аст, дар хама дарачоти хастй, аз чимод то инсон, ёфтани билфеъл бошад, худогохии акл (хирад) аст, ки

дар он аклу маъкул нест, ягонаанд. Он чй хукамои мусулмон дар бораи сири мавчудот аз мабдаъ ба ин чахон ва аз ин чахон ба маъод баён кар-даанд, мутобики тафсири у дар хакикат сир аз «ёфтан» ба «будан» ва саранчом аз «будан» ба «ёфтан» аст. Сири нузулиро дар ситораи акли аввал (халифаи аввал) гуфтааст, ки каламрави онро аз афлок то чор унсур густурда мешуморад. Сири саъудиро аз табиат - олами чимодот, наботот ва хайвонот - ба инсон (халифаи дуввум) мерасад. Кошонй хадафи вучуд-ро барои хар чизе ба феълияти камол расидани сиришти он чиз аст, мегуяд [3.с.6].

Ба андешаи Кошонй табиати камоли инсонй, ба унвони «чахони хи-рад», хамаи маротиби чахонро дорад, ки бояд онхоро, як ба як, ба феълият ва истеъдоди вижаи одамй расонад. Яъне, хирадро, ки истеъдодхои фуру-тарро эътидол мебахшад, баробар созад, ва бад-ин тартиб, фазилатхои ахлокиро эчод мекунад. Ва аз ин чост, ки ахлок бо хастишиносй пайванд меёбад. Ба андешаи у: «Чдхон дарахтест, ки мевааш инсон аст, инсон дарахтест, ки мевааш нафс, нафс дарахтест, ки мевааш хирад, ва хирад дарахтест, ки мевааш ликои Худо аст» [3. с.94, 315].

Кошонй, чахони хастиро ба ду бахш таксим мекунад: яке чахони махлукот ё олами таквин, ки у аз он ба чахони табъ, чахони кавн, чахони чузъй ва олами мисол низ таъбир мекунад. Ва дигар чахони мабдаъот ё чахони азал, ки онро «чахони хирад», «чахони абдоъ» ва «чахони куллй» низ меномад. Олами чузъй ва чисмониро маъдани пушидагй хисобидааст ва олами куллй, ки чахони нафсонй ва хирад аст, маъдани пайдой мехисобад. Аз назари у, олами чузъй олами касрату бисёрй ва олами куллй олами вахдату ягонагй мебошад. Зеро дар чахони чузъй ашхоси биёре аз хар навъ мавчуд аст, аммо дар олами куллй аз хар навъ яке мавчуд аст. Куллиёт ва анвоъ, сури маъкуланд ва дар олами куллй чое доранд, ки олами равшанй ва пайдой аст. Ва олами чузъй ва чисмонй саросар торику пушидагй аст. Ин дидгох шабохати бисёре бо назарияи мусули афлотунй дорад, бо ин тафовут, ки Кошонй, бар хилофи афлотуниён, ки олами куллй ва олами хакикатро олами мусул номидаанд, олами чузъй ва чисмонй ва махсусро олами мусул меномад.

Дар бораи маротиби вучуд, Кошонй назари мутафовут бо тафакку-ри афлотуниёну навафлотуниёни мусулмон дошта аст. Чунон, ки сири нузулй ва саъудии мавчудот аз куллй ба чузъй ва аз чузъй ба куллиро ба маънии вокеъй напазируфта, кавси нузулй ва саъудй аз нафси инсонй то ачсоми табий ва баръаксро факат дар аклу зехни инсон медонад, на дар олами хорич. У мегуяд: «Ин хол ба бозгашт монад суи олами куллй, лекин бозгашт нест, магар аз руи шумори маротиб аз чахони куллй то чахони чузъй. Чун аз куллй огози шумор кардй, «вуруд» хонй, ва чун аз чахони чисмонй, чузъй огоз кардй, мартаба ба мартаба, суи чахони азалй, «судур» ва бозгашт гуй. Дар ин кор, вуруду судур чуз шуморандаро. Бинобар ин, кавси саъудй ва нузулй амри эътиборй ва зехнй аст, на вокеъй, ва харакате ба суи ядигар дар кор нест [3.с.251].

Вай сувари навъй ва хаётхою ашколи оламро азони чахони маъкул (олами мусули афлотунй) медонад, ки ба ин олами чисмонй - ки албатта каронманд дорои каммият аст - мерасад ва чун инсон дар бардорандаи намунаи аз хар навъ аз анвоъ аст. Ва вучуди у нихояти гунчой ва вусъати анвоъу сувари навъ аст. Марги инсон замоне фаро мерасад, ки издихоми вусул ин сувару шаклхо аз андозаю хадди чисмхо баргузарад ва чисми у тоби тахаммули суратхо ва шаклхои он чахонро дошта бошад. Ин масъа-ларо мутафаккир чунин матрах, кардааст: «Гумон наяфтад, ки аз ачсоми шахс ва чузъе аз ин олам хеч ба олами куллй боз тавон барад ё аз олами куллй, берун аз ин осору сувар, ки чун шуъохот бар чузъиёт тофтаанд, хеч чиз чудо тавонад бошад ва ба олами чисмонй накл кардан ва чун аз он чахон бад-ин чахон натавон омад, аз ин чахон низ бад-он чахон боз натавон гашт» [3.с.252-253].

Дар осори Кошонй аз истилоххои аклу окилу маъкул, ба донишу донандаю дониста низ зиёд таъбир шудааст. Аз дидгохи у дониш чизе чуз равшанй ва пайдоии вучуди чизхо набуда равшанию пайдоии чизхо бошад, хамоно тамоми вучуди онхост. Бинобар ин, вучуди тому хакикати хар чизро сурати илмй ва маъкули он мешуморад. Аз назари мутафаккир пайдо ё пинхон будани чизхо барои он аст, ки дар «худ» (нафс) аст ва чунон,

ки нафсу акл, яъне олами куллй сарчашмаи равшанию пайдой мебошад. Чдхони чисмонй ё олами чузъиро маншаи пушидагй ва пинхонй мехдсобад. Камоли нихоии инсон дар камоли идроку таъакули уст ва ин маком аз рохи иттиходи аклу окилу маъцул хосил мешавад, мегуяд Кошонй [3.с.51, 197-198].

Ба ацидаи Кошонй, инсон аз рохи маърифат ба умури куллй метаво-над ба вучуди томи ашёй даст ёбад ва онхоро азони хеш кунад. Дар баробари тасхир зохири ашё, ки мояи идомаи хаёти одамй мешуморад, тасхири хакикй ва хос ин аст, ки инсон умури чисмониро бо огахй ёфтан бар онхо нафсонй кунад. Бад-ин гуна дар айни хол, ки сурати махсуси ашё нобуд шуданй аст, суратхои маъкули онхо дар нафси табохй нопазиру човидона медонад [3.с.268].

Пайванде, ки Кошонй миёни донишу хастй баркарор мекунад, аз вижагихои мухими андешаи уст. Дастихои чисмонй камоли худро дар сурати маъкули хеш - боз меёбанд, ки нафси доноии инсон онхоро хосил мекунад. Аз суи дигар маншаи феълиёт хамаи чизи олам аст, ки ирода ва фоъилият аз он сарчашма мегирад. Бинобар ин, агар инсон ба макоми доноию ихота ба ашё бирасад, зоти доноии у аввалу охири хастй хохад буд. Ба баёни у «Вучуди мутлак ба доноии вучуди мутлак (ба поя бувад), ва ин аст гояту нихояти чумлаи улум. Ва илм аст камолу гояту тамоми мардуй (инсон будан), ва мардумй аст гояту тамоми хаёт, ва хаёт аст тамомию камоли чунбиши ачсом, ва чунбиш камоли чисм будан, ва чисмият камоли кабулу пазирой, ва кабулу пазирои асари фоъилй, ва фоъили асри шавку иродат. ва иродат асри доной, ва доной асари зоти доно, ва зоти доно аввалу охири хастй ... Мо чунон дидем, ки мардумро хар чй ба кор аст ногузарони (зурури) уст, бо уст ва дар уст ва маъдану манбаи он худ х,асту хар он чй беруни уст шабеху мусоли сувари нафси уст ва аслу хакикати хама бо уст», мегуяд Кошонй [3.с.234-236, 240-241].

Дар чахони хатй, сурати маъкул ашёи асолат дораду олами мавчу-доти чузъй фаръу коим бар олами куллй ва маъкул мебошад. Кошонй дар бораи асолати сувари маъкул то он чо пеш меравад, ки онхоро иллати вучуди ашё ба шумор меоварад: «Дар дониста маълул аст мар донандаро, ва хар донанда иллат аст мар донистаро, ва вучуд иллати пешй дорад бар вучуди маълул. Донистагии олами вучуд, малуласт оламро..., ва вучуди донандаю олим пешй дорад бар вучуди дониста» [3.с.164].

Аз дидгохд Кошонй миёни чисми инсон ва нафси у тафовути чавх,арй нест. Гавхару ахади инсонй ду хиссиёт дорад, ки яке чисмонй ва гузаранда ва дигаре азалию поянда мебошад. Тафовути ин ду хиссиёт дар феълиёт мутафовути чисм ба унвони гавхари чунбишпазиру нафс ба унвони гавхари чунбонанда зохир мешавад. Тан, яъне «мани чисмонй»-и инсон дар сири такомули худ маротиберо аз чисми мутлак то чисми мураккаб, ва сипас ба чисми наботию чисми хайвонй ва саранчом часади инсонй тай мекунад. Мани нафсонии у низ дар нахустин мартабаи худ, ки пайваста ба чисми муфрид аст, табъ асту пас аз он ба тартиб ба мизоч, нафси руянда (наботй), нафси хайвонй ва инсонию сипас ба акли амалй ва нафси фокираю нафси хофиза ва саранчом нафси гуё (нотика) фаро меравад. Ба ацидаи Кошонй, ин нафс чун ба макоми шинохти Дак Таъоло ноил гардад, рухи мукаддас номида мешавад.

Бад-ин гуна нафсро дар инсон ба сифати кувва мешуморад, ки сипас ба суи камол сайр мекунад. Аз ин ру, набояд пиндошт, ки нафсх,о ё арвохи чузъй дар сурати камоли худ аз олами дигар ба ин чахон даромадаанд. Дамчунон, ки маргро низ бозгашти нафс ба олами куллй намешуморад.

Кошонй ба чунин ацида устувор аст, ки маншаъи огахии бартари инсон, ки аз кувваи нафсонии у бар намеояд, хирад аст, ки аз тану чон вобаста аст. Аз назари у, хирад метавонад бар х,ар чизе огахй ва ихота ёбад ва аз чумла бар ахволи мутабоину мутазоди нафсонй бошад. Хирад бар хилофи нафс, умури мухолифро дар меояду аз хамин ру, мухолифу зидде надорад ва бинобар ин, табохинопазир ва пойдор мемонад.

Аз вижагихои Кошонй гироиши у ба биниши у сулуки ирфонй аст, ки илова бар рубоиёт ба порахое аз рисолах,ои у низ ранги суфиёна бахшида шудааст. Кошонй дар

ОФ "Международный научно-исследовательский центр "Endless Light in Science"

айни хол, ки арзиши ягонае барои худ коил аст, аз робитаи тазкияи нафсу дониши хакикй сухан мегуяд.

Назари у дар бораи вахдати чавхару мохияти олам низ аз ин хаёт кобили тавачух аст. Дар посухи ин пурсиш, ки оё зоту хакикати олам бо зоту хакикати маълум мубоин аст, ё на? Кошонй мегуяд: «Агар ин дуро мубоин бидонем, чй гуна умуре метавонад иллати умури мубоини худ шавад ва агар нагуем, ки зоти хар ду яке аст, пас иллату маълулй аз миён хохад рафт» [4.с.625-626]. У ин масъаларо чунин матрах, мекунад: «.зоту хакикати олам ва маълул яке аст ва мубоинати он ду ба воситаи эътибор нисбати иллату маълул аст, бинобар ин мавчудот ба зот (вохид) мавчуданд ва зот ба вай зотанду хакоик ба вай хакоик, ва У худ зоту хакикати хама» [3.с.626].

Хамзамон, хаминро бояд цайд кард, ки таълимоти фалсафии Афза-луддини Кошонй аз ахамияти илмй - фархангй холй нест ва метавонад барои мутахассисони сохаи фалсафа, донишчуён ва шавцмандони афкори фалсафии ниёгонамон хамчун маводи таълимию илмй истифода шавад.

1. Шарипов Ч. К. Вестник Университета. Научно-теоретический журнал №1.-Душанбе, 2000.стр.110-118.

2. Шарипов Ч. К. Материалы апр. конф. студ. и преп. ТГНУ.-Душанбе, 2001. стр.151-152.

3. Мусаннафоти Афзалуддин Мухаммад Маракии Кошонй. Техрон, 1331 х.

4. Шарипов Дж. К. «Аль-Фараби и Кошони (Бобо Афзал) о клас-сификации наук». Материалы международной научной конференции на теме: «Наследие Аль-Фараби и проблемы современ-ного межкультурного диалога».- Алматы: 2009-330 с. Стр.121-129.

АДАБИЁТ (ЛИТЕРАТУРА):

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.