Научная статья на тему 'ИҚТИСОДИЁТДА АХБОРОТ КОММУНИКАЦИОН ТЕХНОЛОГИЯЛАР ВА ТИЗИМЛАР ЗАМОНАВИЙ ЎҚУВ МAШҒУЛОТИНИНГ ТУЗИЛИШИ ВA ТУРЛAРИ'

ИҚТИСОДИЁТДА АХБОРОТ КОММУНИКАЦИОН ТЕХНОЛОГИЯЛАР ВА ТИЗИМЛАР ЗАМОНАВИЙ ЎҚУВ МAШҒУЛОТИНИНГ ТУЗИЛИШИ ВA ТУРЛAРИ Текст научной статьи по специальности «Науки об образовании»

CC BY
37
6
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
таълим жараёни / дарс машғулоти / ўқув машғулотининг тузилиши / машғулот элементлари / машғулот типи / машғулот турлари / мавзуий режалаштириш. / educational process / lesson training / structure of educational training / training elements / training type / training types / thematic planning.

Аннотация научной статьи по наукам об образовании, автор научной работы — Эрназаров, Алишер Эргашевич

Ўқув машғулотининг тузилиши, ўқув машғулоти элементлари, ўқув машғулотлари типи, ўқув машғулоти типи, дарс методикаси, ўқув машғулотини мавзуий режалаштириш ҳақида айтиб ўтилган.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

STRUCTURE AND TYPES OF MODERN EDUCATIONAL COURSE OF INFORMATION COMMUNICATION TECHNOLOGIES AND SYSTEMS IN ECONOMY

The structure of the training session, the elements of the training session, the type of training session, the type of the training session, the teaching method, the thematic planning of the training session were mentioned.

Текст научной работы на тему «ИҚТИСОДИЁТДА АХБОРОТ КОММУНИКАЦИОН ТЕХНОЛОГИЯЛАР ВА ТИЗИМЛАР ЗАМОНАВИЙ ЎҚУВ МAШҒУЛОТИНИНГ ТУЗИЛИШИ ВA ТУРЛAРИ»

Oriental Renaissance: Innovative, (E)ISSN:2181-1784

educational, natural and social sciences www.oriens.uz

SJIF 2023 = 6.131 / ASI Factor = 1.7 3(11), November, 2023

H^THCO^HËT^A AXEOPOT KOMMYHHK^HOH TEXHO.TOrHfl.tfAP BA TH3HM^AP 3AMOHABHH y^YB MAmFY^OTHHHHr TY3MHmH

BA TYP^APH

Эрназаров Алишер Эргашевич

Самарканд иктисодиёт ва сервис институти "Ахборот технологиялари" кафедраси мудири, Самарканд давлат университети мустакил тадкикотчиси (PhD), alexchigatay 1213 @gmail .com

АННОТАЦИЯ

Уцув машзулотининг тузилиши, уцув машзулоти элементлари, уцув машзулотлари типи, уцув машзулоти типи, дарс методикаси, уцув машзулотини мавзуий режалаштириш уацида айтибутилган.

Калит сузлар: таълим жараёни, дарс машгулоти, уцув машзулотининг тузилиши, машзулот элементлари, машзулот типи, машзулот турлари, мавзуий режалаштириш.

ABSTRACT

The structure of the training session, the elements of the training session, the type of training session, the type of the training session, the teaching method, the thematic planning of the training session were mentioned.

Key words: educational process, lesson training, structure of educational training, training elements, training type, training types, thematic planning.

КИРИШ

Ахборот технологиялари, педагогик технологияларни узлуксиз таълим тизимида ривожланишини якуний натижаларини таъминлашда асосий уринлардан бирини эгаллаб бормокда, буни таълим-тарбиянинг барча жабхаларида куриш мумкин. Шунинг учун ёш авлодга таълим-тарбия беришда кулланиладиган педагогик технологияларда ахборот технологияларнинг маълумот ва материалларидан иложи борича купрок фойдаланиш шу куннинг долзарб масалаларига айланиб бораётганлигини жамият тараккиёти унинг ривожи хар жабхада курсатиб турибди.

МУХОКАМА ВА НАТИЖАЛАР

Машгулот тузилиши унинг мантигига, укитиш жараёни конуниятлари ва машгулотнинг дидактик максадига мос холда бир кисмдан бошкасига утганда жуда аник булиши лозим.

Oriental Renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences

SJIF 2023 = 6.131 / ASI Factor = 1.7

y^yB Mamry^QTH Ty3H^HmH

1. ^Hru 6u.HM.apHH y3.amTHpum «apaëHH CTpyKTypacM Moтнвaцнfl - Ta^HH 6u.HM.apHH go.3ap6.amTHpHm -Ka6y. KH.um - aHr.am Ba gacT.a6KH ac.am -y3.amTHpumHH TeKmupum - Mycrax,KaM.am - Tax,.H. KH.um.

2. Bu.HM.apHH Mycrax,KaM.am «apaëHM MaHTHKH Moтнвaцнa - ^apaKaTHHHr ycy..apu Ba acocuM 6u.HM.apHHH go.3ap6.amTHpum - 6u.HM.apHH Ky..am HaMyHacuHH ugpoK 3THm - 6u.HM.apHH yxmam Ba AHru Ba3uaT.apga MycTaKH. Ky..am - y3-y3HHH Ha3opaT - Ha3opaT - Koppe^ua - Tax,.u..

3. BH.HM Ba ^apaKaT ycy..apuHH KOMn^eKC Ky..am «apaëHH MaHTHKH Moтнвaцнa - KoMn.eKc 6u.HM.apHH go.3ap6.amTHpum - 6u.HM.apHH KoMn.eKc Ky..am HaMyHacu - yxmam Ba AHru Ba3uaT.apga 6u.HM.apHH MycTaKH. Ky..am - y3-y3HHH Ha3opaT - Ha3opaT -Koppe^ua - Tax,.H..

4. Bu.HM.apHH TH3HM.amTHpum Ba yMyM.amTupum «apaëHH MaHTHKH Moтнвaцнfl - yKyB MaTepua.H Ma3MyHHHH Tax,.H. KH.um - acocuM a.oKa.apHH a^param -TH3HM.amTHpum Ba yMyM.amTupum - $aH.apapo Ba Kypc.apapo a.oKa.apHH ypHaTum - gyHëKapam Foa.apu - y3-y3HHH Ha3opaT - Ha3opaT - Koppe^ua -Tax,.H..

5. X,apaKaT ycy..apu, 6u.HM.apHH 6ax,o.am Ba кoppeцнfl KH.um, TeKmupum «apaëHH MaHTHKH. Moтнвaцнa - Ha3opaT TonmupHK.apHHH MycTaKH. 6a^apum - y3-y3HHH Ha3opaT - Ha3opaT - 6ax,o.am -Tax,.u. - Koppe^HA - pe^.eKcua.

6. MamFy.oT cu^aTHHHHr acocuM Me3OHH Y ëKH 6y um Typ.apuHH Ky..am 3Mac, 6a.KH Tat.HM o.yBHH.apHHHr yKHTH.raH.Hru, MamFy.oT MaKcagura 3pHmH.raH.HrH.Hp.

Y^yB MamFy.oT Ty3H.Hmu 6y, MamFy.oT axnuTnuruHH TatMHHnoBHH, Typ.u BapuaHT.apga acocuM $ao..HK KypcarumHH caK.am Ka6u yHHHr ^aMHKH a.eMeHT.apu. MamFy.oTHHHr TapKH6ufi KucMnapu y3apo naMÔapnac 6oF.aHraH Ba aHHK 6up KeTMa-KeTHHKga aMa.ra omupunagu. YKyB MamFy.oTH Ty3H.Hmu: KyÖHnraH MaKcag, ypraHunaguraH Marepua. Ma3MyHH, yKUTumHHHr MeTog Ba ycynnapu, TatnuM o.yBHH.apHHHr Tafiëprap.HK gapa^acu Ba puBO^naHumu, yKyB ^apëHuga MamFy.oTHHHr ypHura 6of.uk;. MamFy.oT.apHHHr x,ap 6up Tunu y3HHHHr aHHK a.eMeffraapu 6u.aH y3ura xoc CTpyKTypara эгa. Muco. cu^araga энг yMyMHH a.eMeffraapu KyfiugaruHa.

2-^agBa^

Mamry^OTHHHr CTpyKTypa^H э^eмeнт^aрн

BocKHH.ap ^ugaKTHK Ba3H$a.ap Ba3H^a.apHH enum HaTH^a.apHHHHr pea. KypcaTKHH.apu.

MamFy.oT MamFy.oT.a um.amra Tat.HM XoHa Ba «Hx,o3HHHr Ty.HK

Oriental Renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences

SJIF 2023 = 6.131 / ASI Factor = 1.7

6omnaHHmuHH TamKH. этнm onyBHunapHH TaHëpnam. TaHëprapnurH, um puTMHra TatnHM onyBHHnapHH Te3 ^an6 этнm.

YH Ba3H$acHHH 6a:®apraH.nHrHHH TeKmupum Bapna Tat.HM onyBHunap TOMOHugaH yH Ba3H$acuHH Ga^apraH^HKHH TyFpunHrH Ba aHrnaHraHnuruHH ypHaTHm. Ba3H^anapHH 6a^apum TyFpunHrHHH x,aMga KaMHHnHKnapHH Ty3aTumHH ypHaTum ynyH Ha3opaT Ba y3apo Ha3opaT onTHMannuruHH Kymum.

MamFynoTHHHr acocuH 6ocKHHura TaHëpnaHHm Tat.HM onyBHHnap TOMOHugaH Ka6yn KH^HHraH yKyB-öunyB ^aonuaTH Ba мoтнвaцнaнн TatMHH^am, TaaHH 6H.HM Ba KyHHKMa^apHH aKTyannamTupum. TaaHH 6unHMnap acocuga $aon yKyB-6unyB ^aonuarara Tat.HM onyBHHnapHHHr TaHëprapnurH.

^Hru öunHMnap Ba x,apaKaT ycynnapuHH y3namTHpum BunuMnapHH gacrnaÖKH эc.пam Ba x,apaKaT ycynnapuHH, Ka6yn Kunum Ba aHrnamHH, ypraHum oöteKTHgaru MyHOcaöaT Ba anoKaHH TatMHHnam. TatnHM onyBHHnapHHHr ypraHunaguraH o6teKT 6unaH $aon ^apaKaTH, öunuMnapra эpнmнmga Ba x,apaKaT ycynnapuHH эгannamga MycTaKunnHKgaH MaKcuMan ^oMganaHum.

BunuMnapHH TymyHHmHH gacxnaÖKH TeKmupum ^Hru yKyB MaTepua^HHH Tyrpu Ba aHrnaHraH x,onga y3^amTHpraH^HrHHH ypHaTum, KaMHH^HK^apHH aHHKnam, Ty3aTum KupuTum. PenpogyKTHB (эcga KonraH HapcaHH TacBupnam) gapa^agaru y3namTHpHnagHraH öunuMnap Ba x,apaKaT ycynnapuHHHr Mox,uaTHHH y3namTHpum.

BH.HM Ba x,apaKaT ycynnapuHH Myrax,KaMnam YsrapaguraH Ba3HaT.apga aHru 6u.nHM.nap Ba x,apaKaT ycynnapuHH Kynnam gapa^acuga y3.amTHpumHH TatMHHnam. TaHum Ba y3rapyBHaH Ba3uaTnapga 6unHMnapHH KynnamHH Tana6 этyвнн TonmupuKnapHH MycraKH. Öa^apum.

BunuMnapHH TH3HMnamTHpum Ba yMyMnamTHpum MaB3y, Kypc 6yHHHa acocuH 6H.HM.ap TH3HMH axnuTnuruHH maKnnaHTupum, gyHëKapam FoanapuHH a^paTHm. npegMeTnapapo Ba Kypcnap ypTacugara anoKanapHH aHHKnam, кnaccн^нкaцнaгa Kupum 6yHHHa TatnHM onyBHHnapHHHr $aon Ba npogyKTHB ^aonuaTH.

BunuMnapHH Ha3opaT Kunum Ba TeKmupum Bu.HM.apHH Ba x,apaKaT ycynnapuHH эгannam, ynapHH Ty3aTumHH TatMHHnam cu^aT gapa^acuHH aHHKnam. Pe^anamTupunraH yKHTum HaTH^anapura 6apna TatnuM onyBHHnap ToMoHHgaH эpнmнnгaнnнк ^aKHga TyFpu axöopoTHH onum.

MamFynoTra aKyH acam MaKcagra MyBa^^aKuaT.u эpнmнnгaнnнкнн TaxgH. Kunum Ba 6ax,onam, Kena^aKgaru umnapHH Öenrunam. TatnHM onyBHHHHHr y3-y3HHH Öa^onamu, negaror 6a^ocu yxmamnuru. TatnuMHHHr aHHK HaTH^acu ^aKuga axöopoTnapHH TatnHM onyBHHnapHHHr onumu.

Pe^neKcua. Y3 xynKHra pe^neKcua ynyH Tat.HM onyBHunapHH ca$ap6ap Kunum (мoтнвaцнa, ^aonuaT ycynnapu, yMyMnamTupum). ^aMKopnHK Ba y3- TatnHM onyBHHnapHHHr y3 ^apaKaTnapuHH aHrnamu Ba Öa^onamugaru xo.hc.hk. ^aMKopnHK Ba y3-y3HHH peгynaцнa

Oriental Renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences

SJIF 2023 = 6.131 / ASI Factor = 1.7

y3HHH pery.aцнa KH.um пpннцнп.apннн y3.amTHpum. KH.um ycy..apuHH nporHo3 3THm.

YM Ba3H$acu x,aKH.a ax6opoT, yHH 6a^apum 6yMuHa HHcTpyKTa^. MaKcagHH, Ma3MyHHH, yM Ba3H$acHHH 6a^apumHH TymyHHmHH TatMHH.am. Moc ë3yB.apHH TeKmupum. Bapna Tat.HM o.yBHH.apHHHr $ao. pHBo^naHHmura moc yM Ba3H^acuHH MyBa^aKuaT.u 6a^apumH ynyH KepaK.H Ba eTap.H mapouT.apHH aMa.ra omupum.

MamFy.oTHHHr HaMyHaBuM cTpyKTypacu.

1. MamFy.oT 6om.aHHmuHH TamKH. 3Tum: TatnuMHÖ, Tap6uaBHH Ba puBo^naHTHpyBHH Ba3H$a.apHH Kyfium, MamFy.oT MaB3ycu Ba pe^acuHH Mat.yM

2. MyxuM 6u.HM.ap (TaKpop.am): aHru MaB3yHH ypraHumra TaMëp.aHHm ynyH Tat.HM o.yBHH.apgarH 6op 6h.hm Ba KyHHKMa.apHu TeKmupum.

3. ^Hru MaTepua.Hu TymyHTupum: aHru 6h.hm Ba KyHHKMa.ap 6u.aH TaHumTupum, y.apHHHr 3Ta.oH HaMyHa.apuHH Kypcarum.

4. MycTax,KaM.am: HaMyHa 6yMHHa 6h.hm Ba KyHHKMa.apHu y3.amTHpum xaMga MycTaxKaM.am 6yMHHa MamK.ap.

5. MamFy.oTra aKyH acam: xy.oca.apHH maK..aHTHpum.

MamFy.oTHHHr Tunu Ba Typ.apu Kyfiugaru ^agBanga a®para6 KypcaranraH.

3-^agBa^

Mamry^OT THnH Ba Typ^apH

Mamsynom munnapu Mamzynom mypnapu

MamFy.oTra Kupum (aHru yKyB MaTepua.HHH ypraHHm Ba y3.amTHpum). Matpy3a, TymyHTupum, cyx,6aT, HaMoMum KH.um, Ta.KHKoTHH.HK THnugaru MamFy.oT.

YMyM.amTupyBHH MamFy.oT (6u.HM.apHH TH3HM.amTHpum Ba yMyM.amTupum MamFy.oTH, y3.amTHpu.raH.apHH Ky..am 6yMuHa 6H.HM Ba KyHHKMa.apHH maK..aHTupum). Bh.hm, KyHHKMa Ba Ma.aKa.apHH MycTax,KaM.am Ba TaKoMH..amTupum. TaKpop.am, yMyM.amTupum, penpogyKTHB THnugaru MamFy.oT, aMa.uM MamFy.oT, 3KcKypcua MamFy.oTH, ceMHHap, кoн$epeнцнa, aKyHHM MamFy.oT, yMyM.amTupyBHH MycTaKH. um.ap.

Ha3opaT (6h.hm Ba KyHHKMaHH x,uco6ra o.um Ba 6ax,o.am). Cypam, 6ax,o.am, KoHKypc, Kypra3Ma, Myco6aKa.

Кoм6ннaцнa.amraн. ByHra 6apna 4 Tungaru acocuM MamFy.oT Typ.apu Kupagu.

^x.HT yKHTum ®;apaëHH KpHyHHaT.apu Ba Tat.HMHHHr 3aMoHaBHM Ma3MyHH TapKu6u, ^yMnagaH y3.amTHpum, xuco6ra onuHumu My^HM 6y.raH MamFy.oTra KyfiunaguraH 6up KaTop y3rapMac Ta.a6.apHH aHHK.afigH.

Oriental Renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences

SJIF 2023 = 6.131 / ASI Factor = 1.7

MamFy.oT y3.amTHpH.raH 6H.HM.apHH aMa.uëT.a Ky..amHH Ha3apga TyTyBHH MaTepua..apHH $aKar 6aëH 3TumHH Ky3.aMacgaH, 6a.KH TonmupuK.apHH xaM Ha3apga TyragH, By 6u.HM.apHHHr 6up khcmh, Tat.HM o.yBHH.ap ToMoHugaH MycTaKH. H3.aHum ^apaëHuga TonmupuK.apHH enum My..apHHH Tonum 6u.aH o.HHagu, MamFy.oTga Marepna..apHH 6aëH 3Tum BapuaTHB 6y.Hmu .o3HM. By TaMëp ax6opoT, MyaMMo.H Ba3H^aHH enum, eHUMUHH uc6oT.a6 6epum 6y.Hmu

MyMKHH.

MamFy.oT, yKyB ®;apaëHHHH TamKH. 3TumHHHr MypaKKa6 maK.H.up, 6y negarorgaH MamFy.oTHH yTKa3um ®;apaëHHga KaTTa Matcy.uaT, yHH pe^anamTupumga u^ogufi ëHgamyBHH Ta.a6 3Tagu: BaKTHH TyFpu TaKcuM.am, Tat.HM o.yBHH.apHHHr Hm.amuga x,ap 6up MamFy.oT khcmhhh, maxcuM Tat.HM 6epum ^ao.uaTHHH Ha3opaT KH.Hm.

X,ap 6up yKyB MH.H ynyH $aH.apHH ypraHum Ka.eHgap-MaB3yufi pe^acu Ba yKyB gacTypu 6y.Hmu KepaK. MaB3yufi pe^a.amTHpum HH3Macu Kyfiugaru H.oBaga 6epu.raH (MamFy.oTHHHr pe^a-KoHcneKra).

4-^agBa.

MamFy.oT Typu homh. Tat.HM o.yBHH Myaccacacu homh. MamFy.oT MyggaTH, BaKTH, yTKa3H.um ^»Mh. Tat.HM o.yBHH.ap ëmu Ba yKHm Mh.h. negarorHHHr $.H.m., Tou^acu Ba negcra^H.

MaB3y HoM.aHHmu Ka.eHgap-MaB3yuM pe^ara acocaH

MamFy.oT MaKcagu. Tat.HMHM MaKcag: Tat.HM o.yBHH.apHHHr KaHgaM 6h.hm, KyHHKMa Ba Ma.aKa.apuHH ycTupumHH Ha3apga Tyragu. PHBo^.aHTHpyBHH MaKcag: MamFy.oT KaHgaM puBo^.aHTHpyBHH HaTH^a 6epumu MyMKHH. Tap6uaBuM MaKcag: maxcHHHr KaHgaM cu^aT.apu maK..aHagu.

YKHTHm MeTog.apu. KypcaTum, cyx,6aT, TpeHHHr, 3Trog.ap, нмпpoвнзaцнa.

YKHTHm maK..apu. rypyx,.H, 3BeHo.H, HHguBHgya..

MamFy.oT Tunu. Maca.aH: кoм6ннaцнa.amгaн, Kupum MamFy.oTH (aHru MaTepua.HH ypraHHm) ëKH aKyHuM MamFy.oT (yMyM.amTHpyBHu).

®ux,o3 Ba acocuM ax6opoT MaH6a.apu. AcocuM Maxcyc aga6uëT.ap, yKHTumHHHr TexHHK BocuTa.apu.

MamFy.oTHHHr 6opumu. B 6up 6ockhh ynyH KepaK. o.yBHHHHHr um maK..apu ayHga yHHHr acocuM 6ocKHH.apu, KeTMa-KeT.uru aHHK.aHagu, x,ap h BaKT TaKcuM.aHagu, 6ocKHH.ap Ma3MyHH, negaror Ba Tat.HM , yKHTHmHHHr BocuTa Ba MeTog.apugaH $oMga.aHHm aHHK.aHagu.

^o.3ap6.amTupum (ypraHH.raH MaTepua.Hu TaKpop.am) By epga o.gHH ypraHH.raH KaHgaM TymyHHa Ba x,apaKaT.apHH ^ao..amTupum KepaK.uru, umHH Ha3opaT KH.um maK..apu KypcaTH.agu.

Oriental Renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences

SJIF 2023 = 6.131 / ASI Factor = 1.7

^Hru MaTepuanHH ypraHHm, aHru KyHHKMa Ba ManaKa-napHH maKnnaHTHpHm. BepunraH MaB3y 6yHHHa KupuTHnaguraH aHru TymyHHa Ba x,apaKaT.ap KypcaTunagu. Tat.HM onyBHHnapHHHr Ky3ga TyTHnaëTraH 6h.hm, KyHHKMa Ba ManaKanapugaru ycum KypcaTHnagu. TatnHM onyBHHnap HHMaHH Öunum Ba y3namTHpum KepaKnuru, KaHgaH x,apaKaT.apHH Öa^apumu Ba KaHgaH ycynnap 6unaH Öa^apunumu aHHK KypcaTHnagu. Ha3opaTHH TamKHn 3THm. ^Hru MaTepuanHH ypraHHm «apaëHHga aHru ÖHnHMnapHH y3namTHpum ro3acugaH Ha3opaTHH TamKHn 3THm no3HM, y y3 HHHra KyHugarunapHH onagu: MaHTHKHH caBonnapHH KyHum, TecKapu anoKaHH aManra omupum, MycraKH. umHH.

YpraHunraH MaTepuanHH Mycrax,KaMnam. KyHHKMa Ba ManaKanap MamFynoTga Mycrax,KaMnaHHmH no3HM, aHHHKca acocaH MycTaKH. Kynnam «apaëHuga. Tat.HM onyBHHnap MycTaKH. umuHHHr Tunu Ba Typnapu aHHKnaHagu. MycTaKH. umnapHH TamKHn 3THm MeToguKacu. By oggguHgaH-MypaKKa6ra npннцнnн acocuga 4 Ta 6ocKHHga TamKHn 3THnagu. 1. HaMyHa 6yHHHa. 2. Kyn MycTaKunnu (MacanaH, negaror 6unaH chhxpoh). 3. A6conroT MycTaKun. 4. H^ogKopnuK.

MamFy.oT aKyHH. YHra Ba3H^a 6epum.

fflyHgafi kh.h6, WKopuga KaHg 3TH.raH MamFy.oT cTpyKTypacu MeToguK cTpyKTypa ëpgaMuga negarorHHHr aMa.HH ^aonnaraga aMa.ra omupunagu. MeToguK cTpyKTypa negaror ToMoHHgaH aHHKnaHagn, y BocuTa, ycy. Ba öynnapHH TaHnafigu. ByHga y MamFy.oTHHHr 6apna cTpyKTypacuHH HHoöarra o.agu Ba y.apHH MeToguK cTpyKTypa ëpgaMuga aMa.ra omupumra x,apaKar KH.agu. roKopuga KenTupunraH cTpyKTypaHHHr 6apna 3neMeHT.apu MamFy.oTra TafiëpnaHHm Ba yTKa3um BaKTuga negaror enumu .o3hm 6y.raH xyggu aManufi Ba3H^a.ap Ka6u aKKo. KypuHagu.

YMyMHH xpnga MamFy.oT cTpyKTypacuHH TamKH. 3TyBHH 6ocKHH.ap HHFHHgucH KyHugarunap: TamKunufi 6ockhh, yH Ba3H^acuHH TeKmupum. Tat.HM onyBHHHHHr cyöteKT Ta^puöacuHH gon3ap6namTHpum, ^aonuaTHHHr aHru öunHMnapu Ba ycynnapuHH ypraHum, ypraHraH.apHH TymyHumHH gacT.aÖKH TeKmupum, MycTaxKaMnam, Ky..am, TH3HMnamTHpum Ba yMyMnamTupum, Ha3opaT Ba y3-y3HHH Ha3opaT, Koppe^ua, yH Ba3H^acu xaKuga axöopoT, yKyB Mamy.oTHHu aKyH.am, pe^neKcua. Ym6y 6ocKHH.ap HHFHHgHcHgaH negaror MamFy.oTga enunumu KepaK 6y.raH Ba3H$a.apra moc Typnu KoMÖHHa^anapHH aparagn.

Acochh 6ockhh yKyB MamFy.oTH TunuHH aHHKnafigu. MaB3yHH ypraHum Herapacuga KyHugaru KeTMa-KeT.HKgaH ^ofiganaHunagu: aHru öunuMnapHH y3namTupum, TaKpop.am Ba MycTaxKaMnam, 6h.hm Ba KyHHKMa.apHu Ky..am, yMyMnamTupum Ba TH3HMnamTHpum, öunuMnapHH Ha3opaT KH.um Ba 6axpnam xaMga öunuMnapHH кoppeкцнa (Ty3aram) KH.um MamFynoraapn.

Oriental Renaissance: Innovative, (E)ISSN:2181-1784

educational, natural and social sciences www.oriens.uz

SJIF 2023 = 6.131 / ASI Factor = 1.7 3(11), November, 2023

ФОЙДАЛАНИЛГАН АДАБИЁТЛАР (REFERENCES)

1. Узбекистан Республикаси Президентининг 2019 йил 8 октябрдаги " Узбекистон Республикаси олий таълим тизимини 2030 йилгача ривожлантириш концепциясини тасдикдаш тугрисида"ги ПФ-5847-сон Фармони. (Конун хужжатлари маълумотлари миллий базаси, 09.10.2019 й., 06/19/5847/3887-сон; 30.04.2020 й., 06/20/5987/0521-сон).

2. Аноркулова Г.М. Олий таълим муассасасида таълим жараёнини ташкил этилишига таъсир этувчи омиллар // "Олий таълими тизими учун педагог кадрларни тайёрлаш, кайта тайёрлаш ва малакасини ошириш сифатини таъминлашнинг илмий-услубий асослари" республика илмий-амалий конференция материаллари. - Т., -2006. - Б. 14-16.

3. Ахмедова М.Т.нинг "Олий таълим муассасаларида укув машгулотини ташкил этиш технологияси (Тикувчилик ишлаб чикариш тайёрлов йуналиши мисолида)". Дисс... пед.фан. номзоди. -Т.: -2011, - 128 б.

4. Байкова JI. А., Гребенкина Л.К. Педагогическое мастерство и педагогические технологии. М., -2000.

5. Башмаков М.И., Поздняков С.Н., Резник Н.А. Планирование учителем своей деятельности // Школьные технологии. -2001. № 1. C. 133-140.

6. Бершадский М.Е., Гузеев В.В. Дидактические и психологические основания образовательной технологии. -М.: Центр «Технологический поиск», -2003. - 256 c.

7. Бегимкулов У.Ш. Педагогик таълим жараёнларини ахборотлаштиришни ташкил этиш ва бошкариш назарияси амалиёти: Педагогика фанлари доктори илмий даражасини олиш учун ёзилган диссертация автореферати. - Тошкент. -2007. -38 б.

8. Эрназаров А.Э. Oliy ta'lim muassasalarida pedagoglarnmg o'quv mashg'ulotiga tayyorgarligi bosqicЫari, shakllari, komponentlari va mezonlari // Sohibqiron yulduzi. Ijtimoiy-tatixiy, ilmiy va ommabop jurnal. - Карши, 2022. №1. 188-193 б. (13.00.01; № 36).

9. Эрназаров А.Э. Укув машгулотларини ташкил этишнинг замонавий технологиялари // Педагогика ва психологияда инновациялар. - Тошкент, 2021. №5. 204-206 б. (13.00.01; № 15).

10. Эрназаров А.Э. Муаммоли укитиш технологиялари асосида укув машгулотлари самарадорлигини ошириш // Ta'lim, fan va innovatsiya. -Тошкент, 2016. №1. 86-89 б. (13.00.01; № 18).

Oriental Renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences

iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.

SJIF 2023 = 6.131 / ASI Factor = 1.7

3(11), November, 2023

11. Эрназаров А.Э. Узлуксиз таълим тизимида инновацион технологиялар ва уларнинг амалда кулланилиши. Урганч давлат университети. Илм сарчашмалари журнали. - Урганч, 2021. №8. 89-91 б. (13.00.01; №31). ERGASHEVICH, E. A. (2020). Methods of Modern Organization and Implementation of Training. JournalNX, 6(05), 311-315.

12. Ernazarov A.E. Specific features of training. International Journal on Integrated Education. DOI: https://doi.org/10.31149/ijie.v3i5.375. Volume 3, Issue V, May 2020. pp.30-34.

13. Ernazarov A.E. Clarification of the purpose and design of the training sessions. World Scientific News, Scientific Publishing House „DARWIN». WSN 80 (2017) 101-115.

14. Ernazarov A.E.Features of defining goals and objectives in training. Жамият ва инновациялар - Общество и инновации - Society and innovations. https://inscience.uz/index.php/socinov/index. 15 April 2021. 444-448.

15. Ergashevich, E. A. (2017). Clarification of the purpose and design of the training sessions. World Scientific News, (80), 101-115.

16. Ergashevich, E. A., & Bahronovna, C. G. (2023). INNOVATIVE TRAINING IN HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS MANAGEMENT FUNCTIONS. International Journal of Engineering Mathematics (Online), 5(2).

17. Ergashevich, E. A. (2023). TA'LIM OLISH JARAYONIDA TA'LIM OLUVCHILARNING VAZIFALARI. ИННОВАЦИИ В ПЕДАГОГИКЕ И ПСИХОЛОГИИ, 6(3).

18. Ergashevich, E. A. (2023). PRACTICAL APPLICATION OF INNOVATIVE TECHNOLOGIES IN THE HIGHER EDUCATION SYSTEM. Journal of Advanced Scientific Research (ISSN: 0976-9595), 3(2).

19. Ergashevich, E. A. (2017). Implementation of Modern Pedagogical Technologies in the Process of Training Sessions. Asian Journal of Multidimensional Research (AJMR), 6(5), 37-47.

20. ERGASHEVICH, E. A. (2020). Methods of Modern Organization and Implementation of Training. JournalNX, 6(05), 311-315.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.