Научная статья на тему 'ХУСУСИЯТҲОИ МЕТОДИКАИ ТАЪЛИМИ ТЕХНОЛОГИЯҲОИ ИТТИЛООТӢ ДАР МТМУ'

ХУСУСИЯТҲОИ МЕТОДИКАИ ТАЪЛИМИ ТЕХНОЛОГИЯҲОИ ИТТИЛООТӢ ДАР МТМУ Текст научной статьи по специальности «Науки об образовании»

CC BY
1
0
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
информатика / усули таълим / технологияњои иттилоотї / омодагии методї / омўзгор / информатика / информатика / обучение информационным технологиям / методическая подготовка / учитель информатики

Аннотация научной статьи по наукам об образовании, автор научной работы — Норбобоев Маъруфҷон Олимович

Дар маќола љанбаи таърихии таълими технологияњои иттилоотї ба хонандагон омўхта шуда, вазифањо ва дидгоњњои умумї нисбат ба таълими технологияњои иттилоотї дар шароити бунёдигардонии тањсилот, марњалањои њатмї ва пайдарпаии таълими технологияњои иттилоотї баррасї гардидаанд.Тазаккур меравад, ки омӯзиши фановариҳои иттилоотиро бо баррасии фарояндҳои бисёррасонаӣ ба итмом расонидан мувофиқи мақсад аст, ки ҷамъбасту муназзам кардани донишу маҳорати қаблан ташаккулёфтаи хонандагонро дар соҳаи кор бо графика ва матн, протсессори ҷадвалї ва пойгоҳи маълумот, густариши донишҳоро оид ба имкони муаррифии иттилоот имкон медиҳад. Хулоса мешавад, ки дар дарсњои информатика татбиќ кардани хусусиятњои методии таълими технолоияњои иттилоотї имкон медињад, ки воситањои љамъбастии таъсироти мутаќобил бо компютер ташаккул ёфта, донишу мањорати ташаккулёфта дар дарсњои фанњои гуногун самараноктар татбиќ шаванд, масъалањои иттилоотии хусусияташон байнифаннї њал шаванд, воситањои барномавии гуногун мустаќилона азхуд гарданд.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Похожие темы научных работ по наукам об образовании , автор научной работы — Норбобоев Маъруфҷон Олимович

iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

ОСОБЕННОСТИ МЕТОДИКИ ОБУЧЕНИЯ ИНФОРМАЦИОННЫМ ТЕХНОЛОГИЯМ УЧАЩИХСЯ СОУ

Рассмотрены исторический аспект обучения школьников информационным технологиям, задачи и основные подходы к обучению информационным технологиям в условиях фундаментализации образования, обязательные этапы и последовательность обучения информационным технологиям. Отмечается, что обучение информационным технологиям целесообразно завершить обзором мультимедийных процессов, что позволяет обобщить и систематизировать ранее сформированные знания и умения учащихся в области работы с графикой и текстом, табличными процессорами и базами данных, а также расширить знания о возможности подачи информации. Сделан вывод, что применение методических особенностей информационно-технологического образования на занятиях по информатике позволяет формировать общие средства взаимодействия с компьютером, более эффективно применять полученные знания и умения на занятиях по различным предметам, решать межпредметные информационные вопросы, самостоятельно осваивать различные программные инструменты.

Текст научной работы на тему «ХУСУСИЯТҲОИ МЕТОДИКАИ ТАЪЛИМИ ТЕХНОЛОГИЯҲОИ ИТТИЛООТӢ ДАР МТМУ»

ТДУ 378

DOI:10.51844-2077-4990-2023-4-195-199

ХУСУСИЯТ^ОИ МЕТОДИКАИ Норбобоев Маъруфцон Олимович, сармуаллими ТА ЪЛИМИ ТЕХНОЛОГИЯ^ОИ кафедраи умумидонишгоуии информатикаи МДТ ИТТИЛООТИДАР МТМУ "ДДХ ба номи академик БТафуров"( Тоцикистон,

Хуцанд)

ОСОБЕННОСТИ МЕТОДИКИ Норбобоев Маъруфджон Олимович, старший ОБУЧЕНИЯ ИНФОРМАЦИОННЫМ преподаватель общеуниверситетской кафедры ТЕХНОЛОГИЯМ УЧАЩИХСЯСОУ информатики ГОУ "ХГУ им. академика Б.Гафурова"

(Таджикистан, Худжанд) PECULARITIES OF TEACHING Norboboev Marufjon Olimovich, senior teacher of the INFORMATION TECHNOLOGIES TO Department of Informatics, SEI "Khujand State OF STUDENTS OF SEI University named by Bobojon Gafurov"

(SECONDARYEDUCATIONAL (Tajikistan,Khujand), E-mail:m_maruf@mail.ru INSTITUTIONS )

Вожа^ои калиди: информатика, усули таълим, технологиями иттилооти, омодагии методы, омузгор, информатика

Дар мацола цанбаи таърихии таълими технологиями иттилооти ба хонандагон омухта шуда, вазифауо ва дидгощои умумй нисбат ба таълими технологиями иттилооти дар шароити бунёдигардонии таусилот, маруалауои мтмй ва пайдарпаии таълими технологияуои иттилооти баррасй гардидаанд.Тазаккур меравад, ки омузиши фановарщои иттилоотиро бо баррасии фарояндуои бисёррасонаи ба итмом расонидан мувофици мацсад аст, ки цамъбасту муназзам кардани донишу мауорати цаблан ташаккулёфтаи хонандагонро дар сощи кор бо графика ва матн, протсессори цадвалй ва пойгоуи маълумот, густариши донишцоро оид ба имкони муаррифии иттилоот имкон медщад. Хулоса мешавад, ки дар дарсуои информатика татбиц кардани хусусиятуои методии таълими технолоияуои иттилооти имкон медиуад, ки воситауои цамъбастии таъсироти мутацобил бо компютер ташаккул ёфта, донишу мауорати ташаккулёфта дар дарсуои фащои гуногун самараноктар татбиц шаванд, масъалауои иттилоотии хусусияташон байнифаннй уал шаванд, воситауои барномавии гуногун мустацилона азхуд гарданд.

Ключевые слова: информатика, обучение информационным технологиям, методическая подготовка, учитель информатики

Рассмотрены исторический аспект обучения школьников информационным технологиям, задачи и основные подходы к обучению информационным технологиям в условиях фундаментализации образования, обязательные этапы и последовательность обучения информационным технологиям. Отмечается, что обучение информационным технологиям целесообразно завершить обзором мультимедийных процессов, что позволяет обобщить и систематизировать ранее сформированные знания и умения учащихся в области работы с графикой и текстом, табличными процессорами и базами данных, а также расширить знания о возможности подачи информации. Сделан вывод, что применение методических особенностей информационно-технологического образования на занятиях по информатике позволяет формировать общие средства взаимодействия с компьютером, более эффективно применять полученные знания и умения на занятиях по различным предметам, решать межпредметные информационные вопросы, самостоятельно осваивать различные программные инструменты.

Key words: computer science, information technology training, methodological training, informatics teacher

The article examines the historical aspect of teaching information technology to schoolchildren, the tasks and main approaches of teaching information technology in the conditions of education fundamentalization, the obligatory stages and sequence of teaching of information technology. It is noted that it is advisable to complete the training in information technology with a review of multimedia processes, which allows one to generalize and systematize previously formed knowledge and skills of students in the field of working with graphics and text, spreadsheet processors and databases, as well as expand knowledge. about the possibility of providing information. It is concluded that the use of methodological features of information technology education in computer science classes makes it possible to form general means of interaction with a computer, more effectively apply acquired knowledge and

skills in classes in various subjects, solve interdisciplinary information issues, and independently master various software tools.

Ба хонандагон таълим додани технологиями иттилоотй барои татбики иктидори тахсилоти миёнаи умумй ахамияти махсус дошта, дар шароити бунёдигардонии тахсилот баъзе тагйиротро аз сар гузаронида истодааст, ки дар навбати худ, ба низоми методии таълими технологияи иттилоотй таъсир мерасонад.

Раванди ташаккули донишу майорат дар сохаи технологиями иттилоотй дар курси мактабии информатика мавкеи махсус дорад. Аз огози нимаи дувуми солхои 1990-ум ахдмияти ин самт дар худи унвони фанни таълимй - «Информатика ва технологиями иттилоотй» ифода ёфтааст.

Агар китобхои дарсии информатика барои мактаб, ки дар охири солхои 1980-ум нашр шуда буданд, танхо маълумоти тавсифиро оид ба воситахои барномавии амалй дарбар гирифта бошанд, дар китобхои дарсии насли дувум чанбахои амалии корбарй бо таъминоти барномавй мавриди таваччухи махсус карор гирифтаанд. Дар солхои 1990-ум мундаричаи таълими информатика ба ташаккули тасаввурот оид ба имконияти истифодаи компютер ва махорати таъсироти мутакобил бо он зимни халли масъалахо аз сохахои гуногуни илмхо равона шуда буд. Мутаассифона, таъкиди таълими фаъолонаи технологиями иттилоотй боиси аз доираи назар берун гардидани асосми бунёдии информатика дар курси мактабй ва ивазшавии он бо чанбахои амалии кор бо таъминоти тачхизотй ва барномавии компютер гардид. Чунонки амалияи минбаъда нишон дод, чунин дидгох на танм дурустии худро исбот накард, балки зарурати мавчудияти информатикаро хамчун фанни таълимии мустакил зери шубха карор дод.

Дар охири солми 1990-ум ошкор шуд, ки «фуруравй» ба сохаи технологияхои иттилоотй ба итмом расид. Амикравй танхо дар самти технологй ва амалй беинтим буда наметавонад, зеро ногузир ба махдудияти табиие бармехурад, ки сабабгори он вучуд надоштан ё нокифоя будани пойгохи бунёдй аст. Зарурати бознигарии накши информатикаи мактабй дар тахсилоти умумй хамчун кисми тахсилоти бунёдй, муайян кардани асосхои илмии технологияхои иттилоотй, дидгоххои умумй, методу воситахои таълими ин технологияхои ба миён омад.

Тахлили вазъи курси мактабии информатика, фахмиши инкишофи ояндаи он ба муаллифоти китобхои дарсии мактабй имкон дод, ки дар курси информатика равандхои иттилоотй ва фаъолияти иттилоотиро инсонро пурратар баррасй намоянд, ахамияти методологй ва умумифархангии технологияхои иттилоотиро ошкор намуда, бознигарии ахамияти умумитаълимии технологияхои иттилоотиро анчом дода, махорати дар хонандагон ташаккулёбандаи умумитаълимй ва умумизехниро фарк кунанд. Солхои 2000-ум коллективхои муаллифон китобхои дарсии информатикаро барои мактаб тахия намуданд, ки тахлили онхо мавчудияти тамоюли бозгаштро ба мабдаъхои умумитаълимй, чустучуи асосхои инвариатии курс, фахмиши ягонаи вазифахои асосии онхоро нишон дод. Накши мухими информатикаи мактабй дар инкишофи тафаккур, ташаккули чахоншиносии илмй, омодасозии хонандагон барои хаёт дар чомеаи иттилоотй эътироф карда мешавад. Дарки чунин нукта ба миён омад, ки информатика хамчун фанни умумитаълимй ба ташаккули фарханги иттилоотии мактаббача нигаронида шудааст, ки аз доираи вазифахои амалии ташаккули саводнокии компютерй фаротар меравад. Фарханги иттилоотй фахмиши конунияти равандхои иттилоотй; махорати ба рох мондани чустучу ва интихоби иттилоот барои халли масъалахо; махорати баходихии боэътимодй, пуррагй, объективй будани иттилооти дастрасшаванда; махорати пешниходи иттилоотро дар шаклхои гуногун; махорати башаклдарории тавсифи масъала, тархрезй ва татбики амсилаи иттилоотй; махорати босаводона шарх додани натичахо ва истифодаи онро дар фаъолияти амалй; махорати татбики сохторхои алгоритмиро барои сохтани алгоритм ва ифодаи онро бо яке аз забонхои барномасозии сатхаш баланд; донистани хусусиятхои тачхизоти компютер, принсипхои амалкарди он; малакахои техникии таъсироти мутакобили окилона бо компютер; малакахои истифодаи низомхои иттилоотии муосир барои халли вазифахои амалй; фахмидани окибатхои компютерикунонй ва муаммохои иттилоотй гардидани чомеаро пешбинй менамояд.

Имруз торафт бештар возех гардида истодааст, ки дар курси информатикаи мактаби тахсилоти умумй на танхо чанбахои чузъии самташон амалй бояд азхуд шаванд, балки асосхои умумии таъсироти мутакобил бо технологияхои иттилоотй, методу воситахои чамъбастй ташаккул дода шаванд. Ин ба хонандагон на танхо самаранок истифода бурдани технологияхои иттилоотиро зимни омузии фанхои гуногуни таълимй, балки мустакилона азхуд кардани воситахои нави технологияхои иттилоотй, давом додани омузиши технологияхои иттилоотиро дар синфхои боло, дар сатхи пойгохй ё сохавй, хамчунин дар доираи курсхои элективй имкон медихад.

Дар курси технологияи иттилоотй анчом додани чунин корхо зарур аст:

- хосил кардани тасаввурот дар бораи фаъолияти иттилоотии инсон;

- хосил намудани тасаввурот дар бораи имконияти халли масъалахои типи муайян бо истиф одаи навъи муайяни таъминоти барномавй;

- ташаккул додани махорати умумитаълимй ва умумизехнии хонандагон барои кор бо технологияхои иттилоотй;

- омузонидани азхудкунии технологияхои иттилоотй ва самаранок истифода бурдани онхо;

- ташаккул додани унсурхои фарханги иттилоотии хонандагон.

Дар курси информатикаи мактаби тахсилоти умумй технологияхои иттилоотй ва воситахои онхо, мисли мухаррирони матнй ва графикй, протсессорхои чадвалсоз, низомхои идоракунии базахои маълумот, технологияхои телекоммуникатсионй ва бисёррасонай, хамчунин технологияхои барномасозй омухта мешаванд. Омузиши таъминоти барномавии амалии таъйиноташон умумй ва низомхои барномасозй бояд ба донишхои хонандагон дар бораи таъминоти дастгохй ва барномавии компютер, таъминоти системавии барномавй асос ёбанд.

Дар доираи курси бунёдии информатика дар мактаб омузиши технологияхои иттилоотй идомаи омузиши масъалахои муаррифии иттилоот ва равандхои иттилоот, масъалахои гузориш ва халли вазифахои иттилоотй бо воситахои муайяни технологиро ташкил медихад. Омузиши воситахои технологияхои иттилоотй набояд максади асосй гардад. Таъминоти барномавй ва дастгохиро хамчун восита барои татбик навъхои гуногуни фаъолияти иттилоотии инсон баррасй шавад. Таълими технологияхои иттилоотй бояд ба мундаричаи назариявй, мисли муаррифии навъхои гуногуни иттилоот, рамзбандии маълумот дар компютер, методхои умумии халли масъала такя намояд.

Мундаричаи таълими технологияхои иттилоотй бояд чунин вохидхои дидактикиро дарбар гирад: графикаи компютерии растрй ва векторй; мухаррирони матнй; амалиёти асосй бо объектхои графикии растрй ва векторй; воситахои асосй ва низоми фармонхои мухаррари графикй; графикаи дученака ва сеченака; аниматсияи компютерй; воситахо, технологияхо ва захирахои бисёррасонай; коркарди овоз ва видео; сохтани захирахои бисёррасонай ва гиперрасонай (гипермедиа); колабхои файлхои графикй, овозй ва видеой; технологияхои телекоммуникатсионй; сервисхои асосии шабакаи Интернет; чустучуи иттилоот дар шабакаи компютерй; таъсироти мутакобили коллективй дар шабакаи компютерй; тахрир ва колабрезии унсурхои сохтории матн; мухаррирони матнй; санчиши имло; лугатхо; ба матн ворид кардани руйхатхо, чадвалхо, тасвирхо, диаграммахо, формулахо; тахияи гиперматн; колабхои файлхои матнй; чадвали электронй ва типхои маълумот дар онхо; чобачогузории ячейкахо; протсессори матнй; кор бо формулахо ва функсияхо; гурухбандй ва тафрикаи маълумот; сохтани диаграммахо; пойгохи маълумот ва навъхои он; низоми идоракунии пойгохи маълумот; чустучуи маълумот ва тахияи сабтхо дар пойгохи маълумот.

Дар методикаи таълими информатика се дидгохи асосиро дар таълими технологияхои иттилоотй баррасй бояд кард:

- тавсиф ва истифодаи амалии таъминоти барномавии амалй, ки махсус барои раванди таълим тахия шудааст;

- тавсиф ва истифодаи таъминоти барномавии амалии маъруфтарин;

- тавсифи инвариантии таъминоти барномавии амалй бидуни тавсифи татбики мушаххас дар амалия.

Китобхои дарсй оид ба информатика татбики яке аз ин дидгоххоро пешбинй менамоянд. Ба акидаи мо, дидгохи севум бештар мувофики максад аст, зеро махз он барои омузонидани воситахои чамъбастии таъсироти мутакобил бо компютер, ташаккули донишу махорат имкон медихад, ки барои мустакилона азхуд намудани воситахои барномавии гуногун ва истифодаи самараноки онхо мусоидат мекунанд. Дар китоби дарсй баррасии инвариантии таъминоти барномавй омузгорро вазифадор мекунад, ки бидуни тавсифи мушаххас татбики онро дар амалия баён намояд. Таълими хар як технологияи иттилоотй бояд баррасии масъалахои зеринро бояд фаро гирад: сохахои татбики технология, асосхои назариявии онхо, таъминоти барномавй ва дастгохй (мухит, режими кор, низоми фармоишхо, маълумот).

Мархалахои хатмии ташкили таълими технологияхои иттилоотиро бо истифодаи воситахои барномавии гуногун муайян мекунем:

1) асосноккунии ахамияти амалии технологияи иттилоотй. Баррасии сохаи татбики воситахои барномавй. Намоиши натичахои тайёри кор ва намунахои бехтарин;

2) намоиши аёнии тарзхои кор (намунахои фаъолият), дастурхо, сабти алгоритми ичрои кор. Истифодаи хаддалимкони монандй ва интиколи донишу майорат ба мухити нави таълим;

3) назорати донишхои хонандагон аз руйи чавобхо ба низоми саволхо, муайян кардани меъёрхои ичрои кор;

4) фаъолияти амалии хонандагон оид ба ичрои низоми супоришхо бо истифодаи маводи таксимшуда, заминаи самтбахшандаи фаъолият. Банакшагирии хатсмии фаъолияти тахкикотии хонандагон;

5) тахлили кори хонандагон. Назорат ва гузоштани бахо барои кори ичрошуда.

Таълими максадноки технологияхои иттилоотиро ба хонандагони мактаби тахсилоти умумй аз технологияхои телекоммуникатсионй огоз кардан мувофики максад аст. Ин ба хонандагон имкон медихад, ки донишу махорати ташаккулёфтаро зимни омузиши технологияхои иттилоотии дигар истифода баранд. Таълими технологияхои иттилоотиро баъди омухтани мафхумхое, мисли иттилоот ва равандхои иттилоотй, муаррифй ва рамзбандии иттилоот, таъминоти дастгохй ва барномавии компютер ба рох бояд монд. Кори самаранок оид ба ташкили чустучуи иттилоот дар шабакаи Интернет бидуни махорати тахдилу муназзамгардонии он гайриимкон аст. Зимни таълими асосхои равандхои телекоммуникатсионй сервисхои асосии шабакахои компютерй, аз чумла, шабакаи Интернет ошкор карда мешаванд. Ташаккули махорат ба тачрибаи андухта оид ба чустучуи иттилоот дар шабакаи Интернет, тахия, ирсол намудану кабул кардани мактубхои электронй, коркарди захирахои худ барои чойгиркунй дар шабакаи Интернет асос меёбад.

Технологияи дигари иттилооти баррасишаванда кор бо графика мебошад. Дар раванди таълим асосхои умумии корро бо тасвирхои графикй, азхудкунии воситахои чамъбастии коркард, интикол ва нигохдории графикаи компютерй ташаккул додан зарур аст, ки ба хонандагон на танхо самаранок истифода бурдани мухаррирони графикии омухташуда, балки мустакилона азхуд намудани воситахои нави графикаи компютериро имкон медихад. Мухаррирони графикй бояд хамчун воситахое баррасй шаванд, ки навъхои муайяни фаъолияти инсонро оид ба азхудкунии роххои самараноки коркард, интикол ва нигохдории иттилооти графикиро автоматй мекунанд.

Ба хамин монанд кор бо матнро таълим бояд дод. Шарти хатмии таълими коркард, интикол ва нигохдории иттилооти матнй аз чониби хонандагон истифода шудани донишу махорати каблан ташаккулёфта (масалан, кор бо тасвирхои графикй дар хуччатхо, тахияи гиперматн), барпо кардани робитахои байнифаннй (масалан, санчидани имло, истифодаи лугатхо), хамчунин пропедевтикаи омузиши мавзуъхои минбаъда (масалан, кор бо чадвалхо дар хуччатхои матнй, кор бо якчанд хуччат) ба шумор меравад.

Таълими технологияи кор бо ададхо ба донишу махорати хонандагон барои амалиёт бо маълумоти чадвалхо асос меёбад. Масъалахои каблан омухташуда дар каринаи нав (масалан, чойгиркунй ва гурухбандии маълумот) баррасй шуда, омодагй ба омузиши пойгохи маълумот (масалан, маълумоти гуногуни ячейкаи чадвали электронй, кор бо якчанд чадвалхои электронй) амалй мегардад. Дар курси информатикаи мактаби тахсилоти умумй корро бо пойгохи тайёри маълумот (масалан, бо маълумот пур кардан, ихтисор ё илова кардани сабтхо, чустучу ва гурухбандии маълумот), воридкунии тагйирот ба сохтори он махдуд метавон кард.

Таълими технологияхои иттилоотиро бо баррасии равандхои бисёррасонай ба итмом расонидан мувофики максад аст, ки чамъбасту муназзам кардани донишу махорати каблан ташаккулёфтаи хонандагонро дар сохаи кор бо графика ва матн, протсессори чадвалй ва пойгохи маълумот, густариши донишхоро оид ба имконияти муаррифии иттилоот имкон медихад. Донистани воситахои табдилдихии объектхои овозй ва аудиовизуалй ба хонандагон имкон медихад, ки тахияи захирахои иттилоотиро бо истифодаи эффектхои бисёррасонаиро анчом диханд.

Донишу махорати хонандагон дар сохаи технологияхои иттилоотй кисми таркибии мухими фарханги иттилоотии онхо мебошад. Дар дарсхои информатика татбик кардани хусусиятхои методии таълими технолоияхои иттилоотй имкон медихад, ки воситахои чамъбастии таъсироти мутакобил бо компютер ташаккул ёфта, донишу махорати ташаккулёфта дар дарсхои фанхои гуногун самараноктар татбик шаванд, масъалахои иттилоотии хусусияташон байнифаннй хал шаванд, воситахои барномавии гуногун мустакилона азхуд гарданд.

ПАЙНАВИШТ:

1. Антипов, И.И. О преподавании информатики в младших классах/И.И.Антипов,

О.А.Боковнев, М.Е.Степанов// Информатика и образование, № 5.-1999.

2. Болотянский В.Г.Игровые компьютерные среды учебного назначения/ В.Г.Болотянский, В.Е.Рубцов// Информатика и образование, № 5.-2000.

3. Брыксина, О.Ф. Информационные минутки на уроках в начальной школе/ О.Ф.Брыксина// Информатика, № 6.-2000.

4. Горячев, А.В.Информатика в играх и задачах. Методические рекомендации для учителя/ А.В.Горячев, К.И.Горина,Н.И.Суворова.-М.,Баласс, 2005

5. Горячев, А.В. Информатика в играх и задачах. Методические рекомендации для учителя/А.В.Горячев.-М.: БАЛЛАС, 2008.

6. Мозаика кот для урока информатики // Методическое пособие для учителя информатики. 2009. URL: http://lia.aviel.ru/Kot_pic.htm. (Дата обращения: 01.03.2018)

7. Усманова, С.Х. Применение игровых технологий на различных этапах урока информатики/С.Х.Усманова//Игровые технологии в образовании. 2016. URL: http://openclass/io/2/igrovye.html. (Дата обращения: 29.03.2018).

REFERENCES:

1. Antipov I.I., Bokovnev O.A., Stepanov M.E. About teaching computer science in elementary grades. // Computer Science and Education, № 5, 1999.

2. Bolotyansky V.G., Rubtsov V.E. Gaming computer environments for educational purposes // Informatics and Education, № 5, 2000.

3. Bryksina O.F. Information minutes during lessons in elementary school. // Informatics, № 6, 2000.

4. Goryachev A.V., Gorina K.I., Suvorova N.I. Computer science in games and tasks. Methodological recommendations for teachers. M., Balass, 2005;

5. Goryachev A.V. and others. Computer science in games and tasks. Methodological recommendations for teachers. M.: BALLAS, 2008.

6. Mosaic cat for a computer science lesson // Methodological manual for computer science teachers. 2009. URL: http://lia.aviel.ru/Kot_pic.htm. (Date of access: 03/01/2018)

7. Usmanova S.Kh. Application of game technologies at various stages of computer science lessons // Game technologies in education. 2016. URL: http://openclass/io/2/igrovye.html. (Date of access: 03/29/2018).

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.