Научная статья на тему 'Дистанционное образование как новая технология обучения в высших учебных заведениях'

Дистанционное образование как новая технология обучения в высших учебных заведениях Текст научной статьи по специальности «Науки об образовании»

CC BY
132
28
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
қАШЫқТЫқТАН ОқЫТУ / ИНТЕНСИВТіК ПРОЦЕССТЕР / ИНДУСТРИЯ / ИННОВАЦИЯ / ТЬЮТОР / АқПАРАТТЫқ-КОММУНИКАЦИЯЛЫқ ТЕХНОЛОГИЯ / ДИСТАНЦИОННОЕ ОБУЧЕНИЕ / ИНТЕНСИВНЫЕ ПРОЦЕССЫ / ИНФОРМАЦИОННО-КОММУНИКАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ / DISTANCE LEARNING / INTENSIVE PROCESSES / INDUSTRY / INNOVATION / TUTOR / INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES

Аннотация научной статьи по наукам об образовании, автор научной работы — Хаджиева А.Б., Еренбаева С.К.

«Образование необходимо понимать как экономические инвестиции, а не просто как затраты на социальные нужды. Поэтому предлагается новое национальное видение: к 2020 году Казахстан образованная страна, умная экономика и высококвалифицированная рабочая сила. Развитие образования должно стать платформой, на которую будет опираться будущее экономическое, политическое и социально-культурное процветание страны». В настоящее время в вузах Республики Казахстан идет становление новой системы образования, ориентированной на закрепление за информационно-коммуникационными технологиями статуса не только вспомогательного, но и основного компонента образовательного процесса. Высшее образование характеризуется интенсивными процессами глобализации и инновационными изменениями. Целью таких изменений является повышение качества образования. Особое внимание уделяется инновационной деятельности в образовании, поскольку она способствует эффективному развитию всей системы образования. Основным показателем, характеризующим эффективность системы образования, в том числе системы дистанционного образования выступает возможность обучения на основе индивидуальной образовательной траектории.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Distance education as a new technology of education in higher educational institutions

"Education should be comprehended as an economic investment, not just as a social expenditure. Therefore, a new national vision has been proposed: by 2020, Kazakhstan would develop into a highly educated country resulting in a smart economy and a sophisticated workforce. The development of education compelled to become a platform of the future economics, political and socio-cultural prosperity of the country. " At present, the universities of the Republic of Kazakhstan are in the process of establishing a new educational system that is oriented on securing the status of the main and supplementary components of the educational process of information and communication technologies. Higher education is characterized by intensive processes of globalization and innovative changes. The aim of such changes is to improve the quality of education. Particular attention is focused on innovation in education, as it contributes to the effective development of the entire educational system. The main indicator characterizing the effectiveness of the educational system, including the distance education system, is the possibility of learning on the basis of an individual educational trajectory.

Текст научной работы на тему «Дистанционное образование как новая технология обучения в высших учебных заведениях»

Vestnik KazNMU №2-2018

D.T. Kusmambetova, G.U. Kulkaeva

Central Asian University of Public Health, The Republic of Kazakhstan, Astana

SYSTEM OF POSTGRADUATE TRAINING OF MEDIUM MEDICAL WORKERS IN THE REPUBLIC OF KAZAKHSTAN

Resume: Indicators of the effectiveness of the development of the healthcare system of any state are directly dependent on the effectiveness of the system of continuous medical education. This article will consider issues of postgraduate training of paramedical personnel in the system of medical education in the Republic of Kazakhstan. Keywords: medical education, nursing staff, health system.

УДК 65.9(5КАЗ)21:378.148

А.Б. Хаджиева, С.К. Еренбаева

С.Ж. Асфендияров атындагы Казац улттыцмедициналыц университетi Медициналыц цуцыц курсы бар саясат жэне денсаулыц сацтаудогы басцару кафедрасы

ЖОFАРFЫ ОЦУ ОРЫНДАРЫНДАFЫ КАШЫЦТЫКТАН ОЦЫТУДЫН, ЖАН,А

ТЕХНОЛОГИЯЛАРЫ

«Бiлiм 6epydi жай гана элеуметтiк цажеттерге кеткен царажат демей экономикалыц инвестиция деп тусту керек. Сондыцтан жаца улттыц квзцарас усынылады: 2020 жылга карай Казацстан - 6rniMdi ел, ацылды экономика жэне жогары бiлiктi жумыс KYшi. Бшм беру ici елiмiздiц экономикалыц, саяси, элеуметтiк-мэдени гулденудщ тiрегi болуга тиiс.».

Казiргi кезде Казацстан Республикасыныц жогаргы оцу орындарында бшм беру процестщ квмекшi цурылымдарымен цатар негiзгi цурылымдарыныцда информациялыц-коммуникациялыц технологиялар статусына бейiмделген жаца бшм беру жуйеа цалыптасу Ycтiнде.

Жогаргы бшм глобализация мен инновациялыц взгерicтердiц интенcивтiк процеccтерiмен сипатталады. Мундай взгерicтердiц мацсаты бшм беру сапасын квтеру болып табылады. Бшм беруде инновациялыц эрекеттерге ерекше квцл аударылады, cебебi ол букы бiлiм беру жyйеciнiц жогаргы цайтымдылыцпен дамуына ыцпалын тигiзедi. Бшм беру жyйеciнiц цайтымдылыгыныц оныц iшiнде цашыцтыцтан бшм берудiц цайтымдылыгыныц негiзгi кврcеткiшi реттде жеке-жеке бшм беру траекториясына негiзделген оцытудыц мyмкiндiгiн алуга болады.

TyrnHÖi свздер: Кашыцтыцтан оцыту, интенcивтiк процесстер, индустрия, инновация, тьютор, ацпараттыц-коммуникациялыц технология.

Юр^пе.

Цазакстан Республикасыныц Бшм жэне гылым министрл^нщ 2010 жылгы 13 сэуiрдегi №169 буйрыгымен бектлген «Оку процесш ;ашы;ты;тан бшм беру технологиялары бойынша уйымдастыру ережесЬ жасалынып, гылыми кецесте бектлдь Цаз1рп тацдагы дамудыц жаца устанымдары бшм беру жуйесшен кун сайын элеуметтж, экономикалык жэне мэдени езгер^терге бейiмделудi талап етш отыр. Элем казiрп тацда «бшм экономикасын» жэне «бшм когамын» куру устшде. Бул кецейтшен аукымды мэселе туралы Цазакстан Республикасыныц Президент Н.Э.Назарбаев 2011 жылгы «Болашактыц iргесiн бiрге калаймыз!» атты Цазакстан халкына жолдауында айткан: <^з бшм берудi одан эрi жалгастыруга тиiспiз. Сапалы бiлiм беру Цазакстанныц

индустрияландырылуыныц жэне инновациялык дамуыныц непзше айналуы тиiс».Сол себептi эрбiз устаз окыту барысында ез шэкiрттерiн жацашылдык арнасына багыттап, эрбiр эдiсiн сапалы жэне тиiмдi турде ЖYргiзу кажет. Цашыцтыцтан бiлiм алу негiздерi. Цаз1рп тацда акпараттык-коммуникациялык технологиялардыц заманауи талаптарга сай дамып жетiлуi бiлiмдi багалауга мYмкiндiк бередi. Окытуда пайдаланылатын эд^темелер, технологиялар, эд^-тэсiлдер бiлiм берудщ жацартылган талаптарына байланысты езгерiп отырады.

Сапалы бiлiмдi мецгеруге талпынган казiргi есiп келе жат;ан урпактыц жеткшкл дэрежеде бiлiм алуга сауаты бар, ейткеш олар жаца технологияныц барлык тYрлерiн пайдалануга толыкканды мYмкiндiгi бар. Кэаби дамуга умтылатын кабшетт маман езшщ кызметшен узамай жацаша бшм алу жолдарын iздейдi. Тiптi Yйiнен шыгуга мYмкiндiгi болмайтын мYгедек жандар бшм алуга кумарланып жан-жакты оку

жолдарын карастырады. Осыган орай оку Yдерiсiн уйымдастырудыц жаца формасыныц бiрi -кашыктыктан окыту технологиялары аркылы окыту. Цашыктыктан окыту дегенiмiз - оку процеса барысында заманауи талаптарга сай компьютерлiк жэне телекоммуникациялык технологияларга негiзделiп инновациялык жэне дэстYрлi окыту эд^терш колдану аркылы, KYндiзгi жэне сырттай бiлiм алудыц негiзгi тYрiн айтамыз.

Соцгы 15-20 жыл уакыт iшiнде Цазакстандагы бiлiм беру ЖYЙелерiнде кептеген жацаша елеулi езгерiстер енпзшп жатыр. Оку мен бiлiм технологиясы нарыкты еркендету жолында KYресудiц непзп тиiмдi куралы болып отыр. Осыган орай заманауи технологиялык жетiстiктерге непзделген кашыктыктан бiлiм беру ЖYЙесi мацызды рел аткарып отыр. Цашыктыктан бшм беру ЖYЙесiн дамытудыц ец непзп максаттарыныц бiрi - окушылардыц кез-келген мектептер, колледждер жэне университеттердегi оку багдарламасы бойынша бiлiм алуга, мYмкiндiгi шектеулi жандарга, жумыс бабымен жумыстан шыгуга мYмкiндiгi болмайтын жагдарга жагдай тугызу. Бiз осылай еткенде гана эрбiр жанныц тец кукылы бiлiм алуга жагдайы келетiнiн, болашагы зор жаца iстердi еркендетуге мYмкiндiгi болатынын, жаца технологияныц жаксы жакка карай ^нделжэт дамып жатканын керсете аламыз. Сонымен катар есiп келе жаткан эрбiр жасеспiрiм болсын не егде жастагы азамат, азаматша болсын шет елге шыкпай ак, езiнiц негiзгi жумысын iстеу барысында кашыктан бiлiм алуга кукылы.

Цашьщтан бiлiм берудiц бiлiм саласындагы негiзгi максаттарыныц бiрi: ол бшм берудщ акпараттык ЖYЙесiн куру аркылы окушылар мен студенттердiц бiлiм децгейшщ дэрежесiн жогарылату. Цашыктан бiлiм берудщ непзп артыкшылыктарына токталар болсак. Олар:

- Царжы мен уаккыттыц Yнемдiлiri;

- Бшм беру ЖYЙесiнiц тиянакктылыгы;

- Студент пен оккытушыныц карым-ккатынасы жеткшкэт TYPде болуы;

- студентте оккытушыда окытудыц уакыты мен орнын калауымен тацдау;

- Ата-аналарыныц KYнделiктi балаларыныц не етш жатканын бакылау;

Цашыктан бiлiм беру ЖYЙесiнде саба; ету барысы онлайн немесе оффлайн режимшде ЖYргiзiледi. Оку сабагыныц «онлайн» режимшде ету кезшде оку процесi телефон, чат, бейнеконференция аркылы уйымдастырылады.

Оку сабагыныц «оффлайн» режимiнде ету кезшде оку процеа тiлдесу аркылы ягни асинхронды тYPде, ондагы электрондык пошта, аралык немесе корытынды бакылау тапсыруымен, тьютордыц тапсырмасымен эрбiр студенттiц окулык бойынша жумысы аркылы ЖYргiзiледi.

«MOODLE» -курсты баскарудыц негiзгi ЖYЙесi (CMS), ол ашык; тYPдегi колже^мдыж багдарлама, ;ашы;ты;тан окытуды уйымдастыруга багытталган непзп багдарлама, тьютор мен тыцдаушы арасындагы te-эрекеттердi ЖYргiзуге арналган пакет. Цашыктыктан окыту барысында колданыска енпзшгенше кеп болмаган «Интернет KYнделiгi». Бул жацашылдык облыс, кала, ауыл, аудан, Республика аумактарыныц мектептерiнде кецiнен колданылуда. Бул «Интернет KYнделiгi» инновациялык эд^ аркылы кез-келген жерде ата-аналар ез балаларыныц бшм сапасын, сабакка деген Yлгерiмiн бiлiп отырады. Ал окушылар YЙ жумысын уакытылы быт отыруга мYмкiндiгi болады. Мундай жацаша эд^тщ когамга енуi казiргi замангы ата-аналар Yшiн тиiмдi жэне утымды эдiс болып табылады. Цорытынды.

Ли-ншии ЭСа^ТбМЩ <Ж? 2-2018 ^ 1

Кррыта келе, Цазакстан Республикасы к;аз1рп тацдагы электронды окытудыц бiлiм жуйесшщ инновациялык дамудыц басты багыттары болып табылады. Жацаша бшм берудi модернизациялаудыц негiзгi куралыныц бiрi e-learning жуйеа тэжiрибелер ЖYргiзу барысында кврсеткiштерi бойынша айкындайды. Цазакстан Республикасында бiлiм беру ЖYЙесiнiц жацаша акпараттандыру максатына электронды тYPде бiлiм беру ез сепэтпн тигiзедi.

Цазакстан Республикасыныц «Бшм туралы» Зацыныц 8-бабында «Бшм беру ЖYЙесiнiц басты негiзгi мiндетi - ол окытудыц жацаша технологияларын енпзу, бiлiм берудi акпараттандыру ЖYЙелерi, халыкаралы; галамдык коммуникациялы; желiлерге шыгу». Елбасымыз Н.Э.Назарбаев ез жолдауында айткандай: «Болашакта еркениеттi дамыган елдердiц катарына ену Yшiн бiзге заман талабына сай бшм кажет. 8з елiмiз Цазакстанныц дамыган 50-елдiц катарына косылуга сепэтпн тигiзетiн ол тек кана-бiлiм». Сондыктан да бiлiм беру ЖYЙесiн ЖYргiзу барысында казiргi даму кезецiнiц оку YPДiсiнiц технологияландыру мэселесiн алга койып отыр. Мундагы оку барысында мугал1мнщ бiлiмдiлiгi, окушыларга, студенттерге бiлiм беруi жогаргы децгейде болганда гана нэтижеа кезге керiнедi. Эрбiр сабагын кызыкты эрi сапалы, казiргi заманныц талаптарына сай жаца езiндiк эдiстерiн колдану аркылы ЖYргiзген абзал. ¥стаз алдындагы негiзгi максаты - окушыга сапалы бiлiмдi тиiмдi жолмен жеткiзу. Цашьщтан бiлiм беру барысында сабак Yлгерiмiнiц жаксы болуы окушы, студенттiц езшеде тiкелей байланысты болып табылады.

Бiлiм инемен кудык казгандай - деп ата-бабаларымыз айтпакшы, елiмiздiц еркендеуi Yшiн эрбiр урпак жеткiлiктi тYPде бiлiм алуы кажет. Цай жерде, кандай жагдай болмасын талмай ецбектенiп бiлiм алган адам гана биiк шыцдарды багындыра алады.

ЭДЕБИЕТТЕР Т1З1М1

1 Государственная программа развития образования Республики Казахстан на 2011 - 2020 годы.

2 Е.В. Гончарова Технологии организации образовательного процесса в вузе: Коллективная монография. - Нижневартовск: Изд-во Нижневарт. гос. ун-та, 2014. - 171 с.

3 А.В. Феоктистов Современные вопросы теории и практики обучения в вузе:сборник научных трудов. - Новокузнецк: СибГИУ, 2009. - 378 с.

4 Полат Е.С. Дистанционное обучение: организационные и педагогические аспекты. - М.: ИНФО, 2005. - 243 с.

5 Скибицкий Э.Г., Егоров В.В. Дистанционное обучение: теория, практика и перспективы развития: Монография. - Алматы: Fылым, 2004. - 221 с.

А.Б. Хаджиева, С.К. Еренбаева

Казахский Национальный медицинский университет имени С.Д.Асфендиярова Кафедра «Политика и управление здравоохранением с курсом медицинского права»

ДИСТАНЦИОННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ КАК НОВАЯ ТЕХНОЛОГИЯ ОБУЧЕНИЯ В ВЫСШИХ

УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЯХ

Резюме: «Образование необходимо понимать как экономические инвестиции, а не просто как затраты на социальные нужды. Поэтому предлагается новое национальное видение: к 2020 году Казахстан - образованная страна, умная экономика и высококвалифицированная рабочая сила. Развитие образования должно стать платформой, на которую будет опираться будущее экономическое, политическое и социально-культурное процветание страны».

В настоящее время в вузах Республики Казахстан идет становление новой системы образования, ориентированной на закрепление за информационно-коммуникационными технологиями статуса не только вспомогательного, но и основного компонента образовательного процесса.

Высшее образование характеризуется интенсивными процессами глобализации и инновационными изменениями. Целью таких изменений является повышение качества образования. Особое внимание уделяется инновационной деятельности в образовании, поскольку она способствует эффективному развитию всей системы образования. Основным показателем, характеризующим эффективность системы образования, в том числе системы дистанционного образования выступает возможность обучения на основе индивидуальной образовательной траектории.

Ключевые слова: Дистанционное обучение, интенсивные процессы, индустрия, инновация, тьютор, информационно-коммуникационные технологии.

Vestnik KazNMU №2-2018

A.B. Hadjieva, S.K. Yerenbayeva

Asfendiyarov Kazakh National Medical University Department "Healthcare policy and management with a course in medical law"

DISTANCE EDUCATION AS A NEW TECHNOLOGY OF EDUCATION IN HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTIONS

Resume: "Education should be comprehended as an economic investment, not just as a social expenditure. Therefore, a new national vision has been proposed: by 2020, Kazakhstan would develop into a highly educated country resulting in a smart economy and a sophisticated workforce. The development of education compelled to become a platform of the future economics, political and socio-cultural prosperity of the country. "

At present, the universities of the Republic of Kazakhstan are in the process of establishing a new educational system that is oriented on securing the status of the main and supplementary components of the educational process of information and communication technologies.

Higher education is characterized by intensive processes of globalization and innovative changes. The aim of such changes is to improve the quality of education. Particular attention is focused on innovation in education, as it contributes to the effective development of the entire educational system. The main indicator characterizing the effectiveness of the educational system, including the distance education system, is the possibility of learning on the basis of an individual educational trajectory. Keywords: Distance learning, intensive processes, industry, innovation, tutor, information and communication technologies.

УДК 61(07)

С.А. Мусабекова, О.А. Костылева, С.Н. Журавлев, Р.Ж. Ныгызбаева, Г.Н. Иманбаева

Карагандинский Государственный Медицинский Университет, кафедра патологической анатомии г. Караганда

НОВЫЕ ТЕХНОЛОГИИ - СОВРЕМЕННОМУ ОБРАЗОВАНИЮ: ГЕЙМИФИКАЦИЯ

ПРИ ОБУЧЕНИИ МЕДИЦИНЕ

В статье рассмотрен феномен геймификации при обучении медицине как способ повышения мотивации обучающихся и рассмотрены разные аспекты его использования. Основным моментом является знакомство педагогической общественности с возможностями применения игровых технологий при обучении в медицинском вузе. Рассмотрены общая структура и компоненты игры, которые способствуют эффективному обучению при преподавании различных дисциплин. Проведен полный анализ дидактическо-технологической парадигмы включения в учебный процесс элементов обучающих игр. Ключевые слова: образовательные технологии,мотивация обучающихся, геймификация

Введение.

На сегодняшний день информационно-коммуникативные технологии и интерактивное обучение прочно вошло в учебный процесс. Существует множество инновационных образовательных технологий, однако при обучении будущих врачей, преподаватели все же предпочитают традиционные методы преподавания, в которых, по сути преподаватель по-прежнему - источник информации, а обучающиеся - приемники информации. Однако, если раньше преподаватель был выше обучающегося по уровню развития и современных компетенций, то в настоящее время преподаватель часто отстает от обучающихся, которые уже на интуитивном уровне владеют новыми технологиями, прочно вошедшими их сознание, способами поведения и социализации. В связи с чем, формируется определенная проблема - преподаватель не современен, он оторван от современного мира. Пассивное использование современных образовательных технологий на занятиях и отсутствие соответствующей компетентности приводят к тому, что у обучающихся формируется недоверие к преподавателю и потеря интереса к обучению. Чтобы общаться собучающимися на одном языке и взаимодействовать с ними в одном информационном пространстве, преподавателям не остается ничего другого, как приспосабливаться и активно использовать инновационные образовательные технологии. Понятие, структура и содержательные характеристики геймификации как способа повышения познавательной активности обучающихся на занятиях. В настоящее время игры и игровые техники активно расширяют области их применения. Последние десятилетие особое активное развитие получил концепт «геймификация», который обозначает применение

механизмов, принципов или инструментов игрыдля решения абсолютно неигровых задач или проблем в различных сферах жизни, в том числе и в педагогике. «Геймификация» - этот термин сам по себе не является новым и в переводе с английского означает «gamification»-игрофикация.При этом, в своем современном значении, он получил широкое распространение только лишь в 2010 году. И в результатев педагогике, наибольшее развитие получили две доминирующие тенденции геймификации: разработка обучающих компьютерных игр и эффективный способ повышения мотивации при обучении. Так, чтобы обучение было разнообразным и отвечало интересам обучающихся, его элементы игрофицируют, создавая постоянную обратная связь с обучающимися через игру с поэтапным погружением в дисциплину или определенную тему без потери внимания. Привлечение игр в процесс обучения не является инновацией, но внедрение современных информационных - коммуникативных технологий позволяет расширить спектр игр, игровые формы и элементы на практических занятиях. Опытные преподаватели давно используют в своей деятельности элемент интерактивности, формируя процесс обучения, построенный на открытиях, так чтодля обучающихся, это уже становится своеобразной игрой. Подсознательно ясно, «геймификация» полезна, эффективна для

совершенствования учебного процессаипри обучении студентов медицинского вуза. Следует отметить, что на практике многие из игровых механизмов вполне традиционны для учебного процесса при обучении медицине, например система уровней или система заданий различной сложности. При этом традиционные методы педагогики не стимулируют формированию игрового поведения для которого свойственна высокая

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.