Научная статья на тему 'Давлат мактабгача таълим муассасаларида жон бошига молиялаштириш'

Давлат мактабгача таълим муассасаларида жон бошига молиялаштириш Текст научной статьи по специальности «Экономика и бизнес»

CC BY
366
73
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
МОЛИЯ МАБЛАғЛАРИ / МАКТАБГАЧА ТАЪЛИМ МУАССАСАСИ / ХАРАЖАТЛАР СМЕТАСИ / ЖОН БОШИГА МОЛИЯЛАШТИРИШ / НОРМАТИВ / МЕЪЁР / БЮДЖЕТНИ РЕЖАЛАШТИРИШ / ФИНАНСОВЫЕ СРЕДСТВА / ДОШКОЛЬНОЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ / СМЕТА РАСХОДОВ / ПОДУШЕВОЕ ФИНАНСИРОВАНИЕ / PER PERSON FINANCING RATE / СТАВКИ / НОРМАТИВЫ / RATE / ПЛАНИРОВАНИЕ БЮДЖЕТА / PLANNING OF BUDGET / BUDGETING / CALCULATION OF EXPENDITURE COSTS / NORMATIVE

Аннотация научной статьи по экономике и бизнесу, автор научной работы — Хайдаров Мирёқуб Тожиевич

Мақолада давлат мактабгача таълим муассасаларида норматив, жон бошига молиялаштириш мазмун-моҳияти ва 2016 йилга мўлжалланган меъёрлар келтирилган.В статье обсуждается сущность и значение нормативно-подушевого финансирования в государственных дошкольных учреждениях, а также приводятся нормативы подушевого финансирования, принятые на 2016 год.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

There is discussed in the article essence and significance of system of public budget financing of the preschooler institutions, implementing the standard consumption allowances principles. As well there are provided rates of standard consumption rates of schools adopted for 2016.

Текст научной работы на тему «Давлат мактабгача таълим муассасаларида жон бошига молиялаштириш»

Хайдаров М.Т.,

иктисод фанлари номзоди, доцент

ДАВЛАТ МАКТАБГАЧА ТАЪЛИМ МУАССАСАЛАРИДА ЖОН БОШИГА МОЛИЯЛАШТИРИШ

ХАЙДАРОВ М.Т. ДАВЛАТ МАКТАБГАЧА ТАЪЛИМ МУАССАСАЛАРИДА ЖОН БОШИГА МОЛИЯЛАШТИРИШ

Маколада давлат мактабгача таълим муассасаларида норматив, жон бошига молия-лаштириш мазмун-мох,ияти ва 2016 йилга мулжалланган меъёрлар келтирилган.

Таянч иборалар: молия маблаFлари, мактабгача таълим муассасаси, харажатлар сме-таси, жон бошига молиялаштириш, норматив, меъёр, бюджетни режалаштириш.

ХАЙДАРОВ М.Т. ПОДУШЕВОЕ ФИНАНСИРОВАНИЕ ГОСУДАРСТВЕННЫХ ДОШКОЛЬНЫХ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫХ УЧРЕЖДЕНИЙ

В статье обсуждается сущность и значение нормативно-подушевого финансирования в государственных дошкольных учреждениях, а также приводятся нормативы подушевого финансирования, принятые на 2016 год.

Ключевые слова: финансовые средства, дошкольное образовательное учреждение, смета расходов, подушевое финансирование, нормативы, ставки, планирование бюджета.

KHAYDAROV M.Т. STANDARD CONSUMPTION ALLOWANCES DEVELOPMENT FOR PRESCHOOLER INSTITUTIONS FINANCING

There is discussed in the article essence and significance of system of public budget financing of the preschooler institutions, implementing the standard consumption allowances principles. As well there are provided rates of standard consumption rates of schools adopted for 2016.

Keywords: budgeting, calculation of expenditure costs, per person financing rate, normative, rate, planning of budget.

Бюджет маблатларидан оцилона фойдаланиш икки томонлама, яъни икки тамойилга риоя цилинувчи жараён-дир. Биринчиси натижадорлик булса, иккинчиси самара-дорлик цисобланади. Бунда натижадорлик курсаткичи, авваламбор сифат курсаткичлар борасида бюджетлашти-риш мацсадларига эришишни назарда тутади. Самарадор-лик курсаткичи бюджет мабла*ларидан камроц харажат талаб цилиб, каттароц мицдордаги натижалар курсатиши билан улчаниши мумкин.

Давлат мактабгача таълим муассасала-рида натижадорлик курсаткичи, боFча бо-лаларининг канчалик юкори савияда жа-мият ва ижтимоий мухитга мослаша олиш-ларига тайёрликлари, улар мактабга бор-ганларида канчалик тез вазиятга мослаша олишлари ва таълим дастурларига кура билим ва куникмаларни узлаштира олишлари билан бахоланиши мумкин. Бундан фаркли, самарадорлик курсаткичи х,ар бир боFча боласига кандай маблаF сарфлани-ши билан бахоланиши мумкин. Бу иккита курсаткичнинг уЙFунлиги давлат бюджети маблаFларидан канчалик окилона фойдала-нилаётганини бахолашга асос булиб хизмат килиши мумкин.

Асосий мактабгача давлат таълим дастури-нинг жон бошига норматив молиялаштириши куйидаги тамойилларга асосланади: мактабгача таълим муассасаларининг таълим дас-турларини молиялаштириш харажатларини режалаштиришнинг шаффофлиги, мактабгача таълим муассасалари тизимида маблаFлар таксимланишининг объективлиги, харажат-ларни режалаштиришда нормативларни куллаш ва маблаFлар таксимланишида кабул килинган формулаларнинг кулланилиши, таълим муассасаларини молиялаштиришда х,ар бир даражадаги бюджет ваколатларини аник белгилаш ва уларга риоя килиниши, таълим муассасаси ривожланиши дастурига амал килиниши, таълим муассасаларининг таълим дастурлари сифатининг такомиллаштирили-шини раFбарлантириш ва мактабгача таълим муассасаларининг молиявий уз-узларини бошкаришларини таъминлаш.

Давлат ва махаллий бюджетлар ваколат-лари доирасида молиялаштирилиш куйидаги йуналишларда амалга оширилади:

- таълим муассасаси ходимларининг мех,-натларига хак тулаш фонди, узида устамалар ва кушимча туловлар ва ижтимоий тулов-ларни инобатга олган холда (биринчи ва ик-кинчи гурух харажатлари) микдори;

- таълим муассасасида таълим-тарбия жараёнини ташкиллаштириш харажатлари микдори;

- бошка харажатлар ва коммунал туловлар харажатларининг микдори;

- муассаса капитал харажатларининг мик-дори.

Таълим муассасасининг маблаFлари харажатлар сметасининг моддалари буйича ташкилотнинг узи, давлат мактабгача таълим муассасасининг асосий мактабгача таълим дастуридан келиб чиккан холда амалга оширилади. Бунда муассаса харажатларининг сметаси ва штат жадвали, мехнатга хак тулаш харажатлари амалда кабул килинган меъёрий-хукукий хужжатлар ва жон бошига молиялаштириш борасида тасдикланган мезонларга риоя килинган холда амалга оширилади.

Узбекистан Республикаси Молия вазир-лиги ва Узбекистан Республикаси Халк таъ-лими вазирлиги «2016 йилда давлат мактабгача таълим муассасаларида бир тарбияла-нувчига харажатлар базавий меъёрларини аниклаш ва тузатиш коэффициентларини куллаш тартиби хакидаги Низомни тасдиклаш туFрисида»ги карор кабул килди1.

1 Постановление Министерства финансов Республики Узбекистан от 19 февраля 2016 года №9, Постановление Министерства Народного образования Республики Узбекистан от 19 февраля 2016 года №8 «Об утверждении Положения о порядке определения базовых нормативов затрат на одного воспитанника и применения поправочных коэффициентов в государственных дошкольных образовательных учреждениях на 2016 год».

ИКТИСОД ВА МОЛИЯ / ЭКОНОМИКА И ФИНАНСЫ 2016, 4

Мазкур Низом Узбекистан Республика-си Президентининг 2009 йил 22 декабрдаги «Узбекистан Республикасининг 2010 йилги асосий макроиктисодий курсаткичлари ва Давлат бюджети параметрлари т^рисида"ги ПК.-1245-сонли карорининг 19-бандига му-вофик, Узбекистон Республикаси Халк таъли-ми вазирлиги тасарруфига кирадиган умумий турдаги давлат мактабгача таълим муассаса-ларида (ДМТМ) бир тарбияланувчига хара-жатлар базавий меъёрларини аниклаган ва уларга тузатиш коэффициентларини куллаган холда бюджет харажатларини хисоблаш тар-тибини белгилайди.

Низомнинг биринчи бобида аввалам-бор, КоракалпоFистон Республикаси бюджети, вилоятлар ва Тошкент шахри махаллий бюджети маблаFлари хисобидан молиялаш-тириладиган амалдаги ДМТМ буйича бюджет маблаFлари хажмини хисоблаш учун хара-жатлар базавий меъёрлари ва улар буйича усиш коэффициентлари кулланилиши эъти-роф этилади.

Бунда ДМТМ бир тарбияланувчисига т^ри келадиган харажатлар базавий меъёрларига куйидагилар киритилган:

- Узбекистон Республикасининг амалдаги меъёрий хужжатларига мувофик, тарбия-чи, бошкарувчи ва ёрдамчи ходимлар иш хаки, ишчиларни моддий раFбатлантириш жамFармаси, ягона ижтимоий тулов буйича сарфлар;

- ДМТМни тутиб туриш билан боFлик (коммунал хизматлар, жорий таъмирлаш, озик-овкат махсулотлари, сарфланган мате-риалларни олиш ва б.) колган харажатлар.

Низомга кура бир тарбияланувчига т^ри келадиган харажатлар базавий меъёрларига хар бир ДМТМ эхтиёжларидан келиб чикиб, ажратиладиган куйидаги харажатлар, мос равишда, махаллий хокимият органлари ёки халк таълими ва молия худудий органлари томонидан тасдикланган руйхат ёки манзил-ли дастурга мувофик, киритилмаган:

- кумир олиш ва етказиб бериш;

- барча турдаги коммунал хизматлар ис-теъмоли учун улчагичлар олиш ва урнатиш;

- ДМТМни куз-киш мавсумида узлуксиз фаолият юритишга тайёрлаш, шу жумладан,

иситиш козонхоналарини алмаштириш ва урнатиш билан боFлик таъмирлаш ишлари.

Бундан ташкари, ДМТМ сметаларида ко-нунчиликка мувофик, тегишли бюджет ха-ражатларининг тасдикланган курсаткичлари доирасида харажатлар базавий меъёрларини куллаган холда куйидаги турдаги харажатларга хисобланган хажмлардан ортикча маблаFлар кузда тутилади:

- Мехнат ва ахолини ижтимоий мухофа-залаш вазирлиги хамда Молия вазирлиги-нинг 2001 йил 5 апрелдаги 2- ва 33-сонли (Узбекистон Республикаси Адлия вазирли-гида 2001 йил 13 апрелда 1026-ракам билан руйхатга олинган) карорига кура, Учкудук, Зарафшон, Нуробод шахарлари ва шахар ту-ридаги шахарчаларда ДМТМ ишловчиларига хизмат килган йиллари учун ойлик туловлар;

- алохида иклим шароити учун конун-чиликда иш хакига худудий коэффициентлар белгиланган жойлардаги ДМТМда устамалар тулаш учун;

- киска муддат буладиган гурухлар фао-лиятини таъминлаш учун.

Низомнинг иккинчи бобида бир тарбияланувчига харажатлар базавий меъё-ри ва унга тузатишларни куллаган ^олда ДМТМ бюджетини ^исоблаш тартиби келтирилган.

2016 йилда бюджет маблаFлари умумий суммасининг хисоб-китоби бир тарбияланув-чига харажатлар базавий меъёрларини ушбу Низомнинг 1-иловасига хамда уларга тузатиш коэффициентларининг 2-иловасига кура куллаган холда хар бир ДМТМ учун куйидаги формула буйича аникланади:

БС = (^/К() * БН3(+ (^/К) *БН32 + + (N1+ N2) *БН33*К +Б

4 1 ' 3 то п

бу ерда:

БС - ДМТМ бюджети;

БН3: - бир боFча тарбияланувчисига туFри келадиган базавий меъёр;

БНЗ2 - бир ясли тарбияланувчисига туFри келадиган базавий меъёр;

БНЗ3 - ДМТМ бошка харажатларининг (IV гурух) бир тарбияланувчисига харажатлар базавий меъёри;

ИКТИСОД ВА МОЛИЯ / ЭКОНОМИКА И ФИНАНСЫ 2016, 4

N - боFча гурухларида тарбияланувчилар сони;

N2 - ясли гурухларида тарбияланувчилар сони;

К1 - боFча гурухлари буйича коэффициент;

К1= N1/n*20; К1= ^/(п1*20);

п1 - боFча гурухлари сони;

К2 - ясли гурухлари буйича коэффициент;

К2 = N2/(n2 *15);

п2 - ясли гурухлари сони;

Кто - марказлашган ёки газ оркали исити-ладиган ДМТМ учун коэффициент;

Бп - ДМТМ овкатланиш бюджети куйидаги формула буйича хисобланади:

Тошкент шахрида жойлашган вилоят мар-казлари ва вилоят тасарруфидаги шахарлар ДМТМ учун:

Б = П +0I29*N ) + П +0I29*N )

п с * ос ' рс' я * оя ' ря'

туман марказлари ва колган жойларда жойлашган ДМТМ учун:

Б = П *(0,29*К+0,7^ +0I06*N ) +

п с 4 ' 1 ' ос ' рс'

+ П *(0I29*N,+0I71*N +0I06*N )

я 4 ' 2 ' оя ' ря'

бу ерда:

Пс - бир боFча тарбияланувчиси овкатла-нишига харажатлар базавий меъёри;

Пя - бир ясли тарбияланувчиси овкатла-нишига харажатлар базавий меъёри;

Nос - боFча гурухларида ота-оналар туло-видан озод килинган болалар сони;

Nоя - ясли гурухларида ота-оналар тулови-дан озод килинган болалар сони;

N - интернат-мактабда яшайдиганлар-нинг уртача йиллик сони.

Шахарлар, туман марказлари ва шахар-чаларда жойлашган, гурухларнинг уртача тулдирилувчанлиги белгиланган меъёрлар-дан кам булган ДМТМда (боFча гурухлари учун 20 киши, ясли гурухлари учун 15 киши) К1 ва К2 коэффициентлари кулланилмайди.

Бундан ташкари, 80 тадан кам тар-бияланувчи тахсил олаётган етарли бут-ланмаган ДМТМ учун 2016 йилга бюджет маблаFларининг умумий суммасини хисоблашда боFча ёшидаги хар бир тарбия-ланувчига 475259 сум ва ясли ёшидагилар-

га 665443 сум микдорида кушимча маблаF режалаштирилади.

2016 йил 1 январь холатига тасдикланган дебиторлик карздорлиги мавжуд булган ва-зиятда ДМТМ алохида харажатлари буйича харажатлар базавий меъёри асосида хисобланган муассасалар харажатлари хаж-ми карздорлик суммасига камайтирилиши лозим.

ДМТМнинг кредиторлик карздорлиги мазкур муассасанинг бюджетдан ташкари маблаFлари хисобига, улар етишмаган шаро-итда эса харажатлар базавий меъёрлари асосида аникланган маблаFлар хажми доираси-да копланади.

ДМТМни газ, кумир ва марказлашган иси-тиш тармоFидан ташкари, бошка ёнилFи турлари билан иситилган вазиятда тегиш-ли бюджет харажатларининг тасдикланган курсаткичлари доирасидаги харажатлар база-вий меъёрлари асосида хисобланган муасса-салар харажатлари хажмига кушимча ёкилFи харид килишга (утин, мазут, печ ёнилFиси) ха-ражатларни режалаштиришга рухсат этилади.

Низомнинг учинчи бобида якуний ^оидалар келтирилган. Бунда, истисно холатларда ДМТМнинг амалдаги харажатлари хажмидан катта оFишларга йул куймаслик максадида худудий молия органи томонидан 2016 йилга харажатлар хажмини аниклаш ва харажатлар сметасини тузишда алохида муассасалар бюджетини меъёр кулланган холда (тегишли бюджет харажатларининг тасдикланган курсаткичлари доирасида) хисобланган маблаFлар умумий хажмининг 15%и доирасида тузатишга рухсат этилади. Яъни ушбу ДМТМни тутиб туриш харажатлари сметасига уларнинг бюджетини тузатиш заруриятини асослайдиган тегишли хисоб-китоблар илова килинади.

ДМТМ харажатлари хажмини бир тарбия-ланувчига харажатлар базавий меъёрлари ва уларга тузатиш коэффициентлари асосида хисоблаш натижасида бюджет маблаFларини тежаш хосил килинган вазиятда тежалган маблаFлар K1оракалпоFистон Республикаси бюджети, вилоятлар бюджетлари ва Тошкент шахар бюджетида 092-боб 999-булим буйича, 7092 «Умумий таълим» булими

ИКТИСОД ВА МОЛИЯ / ЭКОНОМИКА И ФИНАНСЫ 2016, 4

буйича индексациялашда харажатлар якка сметаси билан марказлаштирилади.

Харажатлар базавий меъёрлари асоси-да бюджет харажатларини режалаштириш ва молиялаштириш тартибига утган ДМТМ рахбарлари куйидаги хукукларга эга:

- муассасанинг самарали амал килишини таъминлаш учун зарурий лавозимларнинг на-мунавий штатларига мувофик аникланадиган сонини иш хаки фонди доирасида мустакил белгилаш;

- харажатлар базавий меъёрлари доирасида харажатларни муассасанинг аник эхтиёжларидан келиб чикиб режалаштириш.

10. Харажатлар сметаси ва штат жад-валларини тузиш катъий белгиланган тар-тибга (бюджет ташкилотлари ва бюджет маблаFларини олувчилар харажатлар сметаси ва штат жадвалларини тузиш, тасдиклаш ва руйхатга олиш тартиби т^рисидаги Низом (2014 йил 5 декабрда 2634-ракам билан руйхатга олинган)) мувофик хамда хажми харажатлар базавий меъёрлари асо-сида хисобланган маблаFлар доирасида ДМТМ рахбари ва бош бухгалтери томони-дан амалга оширилади. Бунда маблаFларни таксимлаш куйидаги катъий кетма-кетликда белгиланади:

- иш хаки ва ягона ижтимоий тулов;

- овкатланиш харажатлари;

- коммунал сарфлар;

- колган жорий сарфлар ва б.

ДМТМни куз-киш мавсумида узлуксиз

ишлашга тайёрлаш учун унинг харажатлар сметасида жорий таъмирлашни утказиш, курилиш материалларини олиш ва куйидаги хажмлардаги бошка тадбирлар кузда тутил-мокда:

- 5 тагача гурухлар сонига эга ДМТМда -2,5 млн сум;

- 5 тадан 9 тагача гурухлар сонига эга ДМТМ да - 3,5 млн сум;

- 9 ва ундан ортик гурухлар сонига эга ДМТМда - 6,0 млн сум.

Кишлок жойларда жойлашган ва муасса-са лойиха кувватидан паст тарбияланувчилар контингентига эга булган ДМТМ харажатлар сметасида куз-киш мавсумига тайёрланиш

маблаFлари мазкур муассаса лойиха куввати хисоб-китобида кузда тутилади.

ДМТМ умумий харажатлари хажмини хисоблаш натижасида бюджет маблаFлари колдиклари хосил булган вазиятда бир тар-бияланувчига харажатлар базавий меъёрлари ва уларга тузатиш коэффициентлари асосида ДМТМ рахбариятига муассаса моддий-техник асосини мустахкамлаш чора-тадбирларини харажатлар сметасига киритишга рухсат этилади.

11. Харажатлар базавий меъёрлари ва уларга тузатиш коэффициентлари куллаш йули билан хисобланган ДМТМнинг 2016 йилга тасдикланган харажатлар смета-сига узгартиришлар куйидаги холатларда киритилади:

- коммунал хизматлар тарифлари, иш хаки хажмининг узгариши ва х.к. кабул килинган меъёрий-хукукий хужжатларга мувофик;

- хисобот маълумотлари буйича ДМТМ тарбияланувчилари хакикий сонининг харажатлар сметаси буйича режалаштирилгани-дан оFишида (5% дан ортик);

iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.

- ДМТМ харажатлар сметаси буйича те-жалган (фойдаланилмаган) бюджет маб-лаFлари мавжуд булмаган вазиятда хоми-ладорлик ва туFруклар буйича нафака туло-вига кушимча маблаFлар ажратилганда;

- махаллий хокимият органларининг те-гишли карорлари буйича кузда тутилмаган харажатларни коплашга кушимча маблаFлар ажратилганда.

Молия вазирлигининг Бош назорат-тафтиш бошкармаси ва унинг худудий булимлари харажатлар базавий меъёрлари, уларга усиш коэффициентлари, ДМТМ бюджетла-рини хисоблашда кулланилган микдорий курсаткичларни куллашнинг туFрилигини хамда алохида муассасалар бюджети туF-рилигининг асослилигини текширишни таъ-минлайди.

2016 йилда давлат мактабгача таълим муассасаларида бир тарбияланувчига харажатлар базавий меъёрларини аник,лаш ва тузатиш

коэффициентларини к,уллаш тартиби тртрисидаги Низом га

1-ИЛОВА

2016 йилда давлат таълим муассасаларида бир тарбияланувчига харажатлар базавий меъёрлари, сумда

о За

о л: о

т/р Худудлар БН31 бнз2 Пc(бofчa гурухлари) Пя (ясли гурухлари)

5 кунлик 6 кунлик 5 кунлик 6 кунлик

БН33 5 кунлик 6 кунлик 5 кунлик 6 кунлик

1. К.орак.алпошстон Республикаси 135555 958115 1140613 725742 863979

2. Андижон вилояти 144156 986731 1174679 739430 880274

3. Бухоро вилояти 138827 991354 1180183 751085 894149

4. Жиззах вилояти 145717 1011989 1204749 769027 915508

5. К,ашк,адарё вилояти 142829 889276 1058662 665089 791773

6. Навоий вилояти 155844 984827 1172414 749686 892483

7. Наманган вилояти 2017235 2105983 2772986 2913506 146687 908490 1081535 679811 809299

8. Самарканд вилояти 141630 990254 1178874 749405 892149

9. Сурхондарё вилояти 146648 1017221 1210977 771605 918577

10. Сирдарё вилояти 150045 963792 1147372 722099 859642

11. Тошкент вилояти 152935 1005598 1197140 759120 903714

12. Фарюна вилояти 145595 951025 1132173 711847 847437

13. Хоразм вилояти 143446 943324 1123005 700795 834280

14. Тошкент шах,ри 162631 946856 1127210 720036 857185

2016 йилда мактабгача таълим муассасаларида бир тарбияланувчига харажатлар базавий меъёрларини аник,лаш ва тузатиш

коэффициентларини к,уллаш тартиби тртрисидаги Низом га

3-ИЛОВА

2016 йилда мактабгача таълим муассасаларида бир тарбияланувчига харажатлар базавий меъёрларини ошириш коэффициентлари

т/р Худудлар Марказлашган сув таъминотига эга иситиш тури буйича (Кто) Марказлашган сув таъминотисиз иситиш тури буйича (Кто)

Газда иситиладиган Марказлашган иситиладиган Кумир ёки б. Газда иситиладиган Марказлашган иситиладиган Кумир ёки б.

1. К.орак.алпс^истон Республикаси 1,354 3,749 1,089 1,265 3,66 1,000

2. Андижон вилояти 1,155 1,179 1,036 1,119 1,143 1,000

3. Бухоро вилояти 1,325 1,462 1,147 1,178 1,315 1,000

4. Жиззах вилояти 1,258 2,675 1,066 1,192 2,609 1,000

5. К,ашк,адарё вилояти 1,171 1,214 1,042 1,13 1,172 1,000

6. Навоий вилояти 1,412 2,839 1,214 1,199 2,625 1,000

7. Наманган вилояти 1,188 1,508 1,081 1,107 1,427 1,000

8. Самарканд вилояти 1,292 1,416 1,145 1,148 1,271 1,000

9. Сурхондарё вилояти 1,189 1,203 1,062 1,127 1,141 1,000

10. Сирдарё вилояти 1,293 1,443 1,055 1,238 1,388 1,000

11. Тошкент вилояти 1,344 1,517 1,146 1,198 1,371 1,000

12. Фарюна вилояти 1,194 1,57 1,063 1,131 1,507 1,000

13. Хоразм вилояти 1,254 1,721 1,079 1,176 1,643 1,000

14. Тошкент шах,ри 1,544 1,558 1,074 1,47 1,484 1,000

Адабиётлар:

1. Постановление Министерства финансов Республики Узбекистан от 19 февраля 2016 года №9, Постановление Министерства Народного образования Республики Узбекистан от 19 февраля 2016 года №8 «Об утверждении Положения о порядке определения базовых нормативов затрат на одного воспитанника и применения поправочных коэффициентов в государственных дошкольных образовательных учреждениях на 2016 год».

2. Образовательная программа «Управление развитием доступности и качества образовательных услуг в муниципальной системе дошкольного образования на основе программно-целевого подхода». / Методические рекомендации. Федеральная стажировочная площадка по направлению «Модернизация муниципальных систем дошкольного образования» 2011-2013 гг. Тема 2.2. Сметный и нормативно-подушевой принципы финансирования дошкольных образовательных учреждений. Нормативно-подушевое финансирование учреждений дошкольного образования как механизм обеспечения равного доступа граждан к качественным образовательным услугам. http://textarchive.ru/c-1583444-p7.html

3. Казанская И.В., Ямщиков С.В. Нормативно-подушевое финансирование образовательных учреждений: опыт и проблемы. http://cyberleninka.ru/article/n/normativno-podushevoe-finansirovanie-obrazovatelnyh-uchrezhdeniy-opyt-i-problemy

4. Хайдаров М.Т. Умумтаълим мактаблари бир укувчисига харажатлар базавий меъёрларини аниклаш. // «Иктисод ва молия», 2016, 3-сон.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.