Научная статья на тему 'Culture safety assessment methodology in medical organizations'

Culture safety assessment methodology in medical organizations Текст научной статьи по специальности «Науки о здоровье»

CC BY
59
11
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Журнал
Journal of Health Development
Область наук
Ключевые слова
PATIENT SAFETY / SAFETY CULTURE / SAFETY CULTURE ASSESSMENT FORM

Аннотация научной статьи по наукам о здоровье, автор научной работы — Каупбаева Б.Т., Амангельдинов Д.А., Бижигитова Р.Е.

Безопасность пациентов играет основную роль в области медицины. Согласно литературным данным, в медицинской организации, разработавшей и внедрившей культуру безопасности, соблюдаются стандарты безопасности, персонал осведомлен о высоком уровне медицинских ошибок и вырабатывается безопасное поведение медицинского персонала. Целью данного исследования является определение оптимального метода изучения культуры безопасности. Также предоставлено сравнение методов HSPSC и SAQ. Были обсуждены преимущества и недостатки опросов, в том числе удобство заполнения, время заполнения, возможность сравнения результатов с другими организациями здравоохранения. Статья пришла к выводу, что вопросник HSPSC более применим для изучения культуры безопасности с учетом факторов, указанных в исследовании.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

МЕТОДОЛОГИЯ ОЦЕНКИ КУЛЬТУРЫ БЕЗОПАСНОСТИ В МЕДИЦИНСКИХ ОРГАНИЗАЦИЯХ

Patient safety plays a major role in the medical field. According to the literature, the medical organization that developed and implemented the safety culture adheres to safety standards, the staff is aware of the high level of medical errors and the safe behavior of medical personnel is developed. The purpose of this study is to determine the optimal method for studying safety culture. A comparison of HSPSC and SAQ methods is also provided. The advantages and disadvantages of the surveys were discussed, including the convenience of filling out, the filling time, and the possibility of comparing the results with other healthcare organizations. The article concluded that the HSPSC questionnaire is more applicable to the study of safety culture, taking into account the factors identified in the study.

Текст научной работы на тему «Culture safety assessment methodology in medical organizations»

Review article

Culture safety assessment methodology in medical

organizations

Botagoz Kaupbayeva 1, Daulen Amangeldinov2, Raushan Bizhigitova 3

1 Head of Accreditation center of the Republican Center for Health Development,

Nur-Sultan, Kazakhstan

2 Leading specialist of accreditation implementation department of Accreditation center of the Republican Center for Health Development, Nur-Sultan, Kazakhstan 3 Chief specialist of accreditation improvement department of Accreditation center of the Republican Center for Health Development, Nur-Sultan, Kazakhstan

Abstract

Patient safety plays a major role in the medical field. According to the literature, the medical organization that developed and implemented the safety culture adheres to safety standards, the staff is aware of the high level of medical errors and the safe behavior of medical personnel is developed. The purpose of this study is to determine the optimal method for studying safety culture. A comparison of HSPSC and SAQ methods is also provided. The advantages and disadvantages of the surveys were discussed, including the convenience of filling out, the filling time, and the possibility of comparing the results with other healthcare organizations. The article concluded that the HSPSC questionnaire is more applicable to the study of safety culture, taking into account the factors identified in the study.

Keywords: patient safety, safety culture, safety culture assessment form.

Медициналык уйымдагы каушыздш мэдениетш багалаудьщ эдктемелш Tac^epi

Каупбаева Б.Т.1, Амангелдинов Д.А.2, Бижптова Р.Е.3

1 Аккредиттеу орталыгынын басшысы, Денсаулы; са;тауды дамыту республикалы; орталыгы,

Нур-Султан, ^азацстан 2 Аккредиттеу орталыгынын Аккредиттеудi енг/'зу секторынын жетекшi маманы, Денсаулы; са;тауды дамыту республикалы; орталыгы, Нур-Султан, ^азацстан 3 Аккредиттеудi жетiлдiру секторынын бас маманы, Денсаулы; са;тауды дамыту республикалы;

орталыгы, Нур-Султан, ^азацстан

Тушндеме

Нау;астын ;ауiпсiздiгi медицина саласында ете манызды орын алады. Эдеби мэлiметтер бойынша, егер медициналы; уйымда цау/'пазд/'к мэдениетi дамыган болса, ол цау/'пазд/'к стандарттарына сэйкес болуга, медициналы; ;ателер бойынша хабар берудiн жогары денгейiн жэне цау/'паз м/'нез-;улы;ты дамытуга септiгiн тигiзедi. Осы зерттеуд/'н ма;саты цау/'пазд/'к мэдениетiн зерттеуд/'н онтайлы эд/'с/'н аны;тау болып табылады. HSPSC жэне SAQ эдiстерiнiн салыстырмасы усынылган. Сауалнамалардын арты;шылы;тары мен кемшт/'ктер/', онын /ш/'нде толтыру ыцгайлылыгы, толтыру уа;ыты, нэтижелердi бас;а медициналы; уйымдармен салыстыру мYмкiндiгi, осы сауалнамалардын басты багыттары тал;ыланды. Зерттеу нэтижеанде факторларды есепке ала отырып, цау/'пазд/'к мэдениетiн зерттеуге HSPSC сауалнамасын ;олдану усынылады деген тужырым жасалынды.

K'rnmmí свздер: нау;астын цау/'пазд/'г/', цау/'пазд/'к мэдениетi, цау/'пазд/'к мэдениетiн багалауга арналган сауалнама.

Методология оценки культуры безопасности в медицинских организациях

Каупбаева Б.Т.1, Амангельдинов Д.А.2, Бижигитова Р.Е.3

1 Руководитель Центра аккредитации Республиканского центра развития здравоохранения,

Нур-Султан, Казахстан

2 Ведущий специалист сектора внедрения аккредитации Центра аккредитации Республиканского

центра развития здравоохранения, Нур-Султан, Казахстан 3 Главный специалист сектора совершенствования аккредитации Центра аккредитации Республиканского центра развития здравоохранения, Нур-Султан, Казахстан

Резюме

Безопасность пациентов играет основную роль в области медицины. Согласно литературным данным, в медицинской организации, разработавшей и внедрившей культуру безопасности, соблюдаются стандарты безопасности, персонал осведомлен о высоком уровне медицинских ошибок и вырабатывается безопасное поведение медицинского персонала. Целью данного исследования является определение оптимального метода изучения культуры безопасности. Также предоставлено сравнение методов HSPSC и SAQ. Были обсуждены преимущества и недостатки опросов, в том числе удобство заполнения, время заполнения, возможность сравнения результатов с другими организациями здравоохранения. Статья пришла к выводу, что вопросник HSPSC более применим для изучения культуры безопасности с учетом факторов, указанных в исследовании.

Ключевые слова: безопасность пациента, культура безопасности, анкета оценки культуры безопасности.

Corresponding author: Raushan Bizhigitova, chief specialist of accreditation improvement department of Accreditation center of the Republican Center for Health Development; Nur-Sultan, Kazakhstan. Postal code: 010000

Address: 13, Imanov str., Nur-Sultan, Kazakhstan. Phone: + 7 7172 700 950 (int.1013) E-mail: Raushan.bizhigitova@gmail.com

J Health Dev 2019; 3(32): 54-59 UDC 613.6; 613.62 Recieved: 10.06.2019 Accepted: 08.07.2019

Kipicne

Наукастыч каутаздИ медицина саласында ете мачызды орын алады. Медициналык кателктер 6YKm 8лемде болуда ж8не наукастар Yшiн 8ртYрлi салдарга 8келin жатыр: емделуден канагаттанбаудан мYгедектiкке, TinTi елiмге дешн 8келin соктыруда. ^аутаздш м8дениетiн калыптастыру ж8не оны багалау медициналык уйымдагы T8уекелдердi баскару куралдарыныч бiрi болып табылады, медициналык кaтелердiч ыктималдыгын азайтады ж8не наукастардыч кауinсiздiгiн арттырады. ^аутаздш пен сапаны камтамасыз ету максатында медициналык уйымныч басшылыгы каутаздш м8дениетiн дамыту бойынша стратегияларды енгiзуi тиiс, себебi кауinсiздiк м8дениет^ч кагидаларына сай келмейтiн мшез-кулкы моральга немесе кызметкерлердщ козгалысына терiс 8сер етедi ж8не наукастардыч емделуiне зиян келтiруi мYмкiн.

ДYниежYЗiлiк денсаулык сактау уйымы когамдык денсаулык сактаудыч басты баедарларыныч бiрi ретiнде медициналык кемек керсету процесшде наукастардыч кауinсiздiгiн камтамасыз етуд карастырады [1].

Наукастыч кауinсiздiгi емдеудщ

немесе д8рi-д8рмектер мен медициналык технологиялардыч колданылуыныч салдарынан туындайтын жагымсыз 8серлердi бакылап талдайтын заманауи медицинаныч ж8не денсаулык сактау саясатыныч белiмi болып табылады. Агылшын 8дебиетiнде наукастардыч каутаздт «safety» сезiмен аныкталады, казак ттшде аударманыч бiрнеше нускасы бар, соныч iшiнде сенiмдiлiк деген сездi бiлдiредi.

Медицина институты (IOM, А^Ш) «Наукас каутаздт» терминiн наукастыч медициналык уйымда болганында оган зиян келтiру мYмкiндiгiнiч болмауы ретiнде аныктайды [2]. Денсаулык сактау сапасын зерттеу агенттiгi (AHRQ, А^Ш) бул терминге ашык аныктама бередi: наукастардыч кауinсiздiгi денсаулык

сактау саласыныч белiмi болып табылады, оныч максаты - жагымсыз окигалардыч ыктималдыгын барынша азайту немесе оныч салдарын азайту Yшiн сенiмдi медициналык кемек жуйесш куру [3]. ^аутаздк м8дениет - наукастардыч кауinсiздiгiн камтамасыз етуге арналган жеке ж8не топтык кундылыктардыч, жагымды мiнез-кулыктыч жиынтыгы болып табылады [4].

^азакстан Республикасы медициналык уйымдарын аккредиттеу ж8не Халыкаралык Бiрiккен Комиссия (JCI) аккредиттеу стандарттарына с8йкес, медициналык уйым 8ртYрлi 8дiстермен кауinсiздiк м8дениетш Yнемi багалауы керек [5]:

- наукастардыч каутаздИне койылатын талаптарга с8йкесттн тексеру, мысалы, белiмдердi тексеру барысында;

- сауалнама жYргiзу аркылы;

- кызметкерлермен сухбат еткiзу аркылы;

- м8лiметтердi талдап, жетiлдiру жоспарларын дайындау.

Жогары кауinсiздiк м8дениетi бар медициналык уйымдар кызметкерлердiч арасында езара сешмдтк^ч жогары дечгейiмен, наукастардыч кауinсiздiгi м8селелер^ч мачыздылыгын тYсiнумен ерекшеленедi. Жогары каутаздк м8дениетiн сактау наукаска олардыч еч жогаргы кауinсiздiгiн камтамасыз ету тургысынан кундылыктарды, сенiмдердi, мшез-кулык нормаларын ж8не кезкарастарын тYсiнудi талап етедк

Эдеби м8лiметтер керсеткендей, егер уйымда кауinсiздiк м8дениетi дамыган болса, ол каутаздк стандарттарын дурыс сактауга, медициналык кателер туралы есеп берудiч жогары дечгейiне ж8не кауinсiз мiнез-кулыктыч дамуына ыкпал етедi [6].

Зерттеу максаты

Эдебиеттердi шолу негiзiнде кауinсiздiк м8дениетш зерттеудiч очтайлы 8дiсiн аныктау.

Каутаздт мэдениетiн зерттеу эдiсте

^аутаздк м8дениетiн зерттеудi уйымдастыру Yшiн мынадай шаралар усынылды:

• Бюджеттi жоспарлау ж8не аныктау -колда бар ресурстарды жан-жакты талдау ж8не KOлжетiмдi бюджетт аныктау.

• lрiктеу аныктамасы - сауалнамага катыскан iрiктеу елшемi мен кызметкерлер санаттарын аныктау.

• TYCiндiру жумыстарын жYргiзу - белiм басшыларымен кездесу еткiзу ж8не жобаныч максаттары мен мiндеттерiн тYсiндiру.

• Зерттеуге арналган материалдарды дайындау - сауалнаманы казак ж8не орыс

тiлдерiне аудару ж8не оларды бейiмдеу.

• Зерттеуд жоспарлау - белiмдерде сауалнамаларды таратып артынан жинап алу.

• Жиналган сауалнамаларды талдау -жиналган сауалнамалардыч саны мен сапасын бакылау.

• Алынган н8тижелердi ечдеу, есеnтi дайындау - деректердi статистикалык ечдеу, есеп жасау.

• Белiмдерде зерттеу деректерiн кечiнен талкылау - зерттеу н8тижелерi бойынша презентацияны усыну, белiмде талкылау, жетiлдiру жоспарларын дайындау.

Сауалнама турлер!

Каутаздш м8дениетiн зерттеудщ Heri3ri eKi сауалнамасы бар - денсаулык сактау саласындагы зерттеулер мен сапа агенттт (AHRQ, АКШ) 8зiрлеген HSPSC сауалнамасы ж8не авиациялык т8жiрибенi ескере отырып дамытылган сауалнама. HSPSC сауалнамасы [7] Медициналык кателер мен сапаны Yйлестiру жвнiндегi жумыс тобы (QuIC) усынган уйымдагы кауiпсiздiк м8дениетiн влшеуге арналган курал болып табылады. Бул сауалнама каутаздк м8селелер, медициналык уйымдагы жагымсыз окигалар, медициналык кателiктер, кауiпсiз орта ж8не кауiпсiздiк м8дениетi бойынша 8дебиет деректерiн колдана отырып 8зiрленген.

Зерттеу каутаздш м8дениетшщ 7 негiзгi аспекпсш карастырады:

• Каутаздш м8дениетiн сактау жвнiндегi басшылык 8рекеттерi;

• жаксарту м8дениетi;

• бвлiмде бiрлесiп жумыс iстеу;

• байланыстарга ашык болу;

• кателердi талдау кезiнде ^i байланыс;

• кате туралы хабарланганда жазаламау;

• кызметкерлердi жуктеу.

Сондай-ак, зерттеу кауiпсiздiк м8дениетшщ 3 децгешн зерттеуге мYмкiндiк бередi:

• Басшылардык Кау^аздш м8дениетiне колдау кврсетуi;

• Бвлiмдер арасындагы бiрлескен жумыс;

• Наукасты бвлiмнен бвлiмге ауыстырган жагдайлар.

Бул т8сiл 4 м8ндi багалауга мYмкiндiк бередi:

• кауiпсiздiк м8дениетш жалпы кабылдау;

• кате туралы хабардык жиiлiгi;

• наукастык каутаздш декгейiнiн жалпы багасы;

• хабарланган кателер саны.

Бул сауалнама 8лемнщ квптеген тiлдерiне аударылган. Бул сауалнаманы квптеген елдерде с8ттi колданысы туралы 8деби деректер бар: Жапония, Норвегия, ТYркия, Нидерланды [810]. ^аутаздк м8дениетiн багалау Yшiн SAQ сауалнамасы да кецшен колданылады [11]. Бул сауалнаманы 8зiрлеу Yшiн негiз ретшде авиациядагы т8уекелдердi баскарудык негiзгi куралдарыныщ бiрi - «¥шуды баскару туралы сауалнама» (FMAQ) пайдаланылды. Бул сауалнаманы^ негiзiнде жагымсыз окигалар адамдар арасындагы карым-катынас, командалык жумыстагы кемштктер ж8не мацызды шешiмдер кабылдаудагы ынтымактастык проблемалары бар деп есептеледк Бул сауалнаманы^ тврт негiзгi нускасы 8зiрлендi: реанимация бвлiмi, ота жасау бвлiмi, аурухана ж8не амбулаториялык орталыктар Yшiн. Сауалнамада кауiпсiздiк м8дениетшщ 6 непзп аспектiсi карастырылган: командалык жумыс, жумыспен канагаттану, басшылыкты кабылдау, каутаз аурухана ортасы, стресстi багалау. Сауалнамада кызметкер 5 упайлык шкала бойынша вз птрш бiлдiре алатын 60 м8лiмдеме бар. Осындай м8лiмдемелердщ мысалдары 1-кестеде келтiрiлген. Элемнщ квптеген медициналык орталыктары осы сауалнаманы пайдаланады. Жиналган деректердi баска медициналык уйымдармен салыстыруга колайлы.

Кесте 1 - SAQ сауалнамасындагы к,ау'1пшд'1к MedeHuemíHín эртYрлi acneKmrnepiH багалауга арналган мэлмдемелер мысалдары

К|ау1пс1зд1к мэдениет1 аспект1с1 М8л1мдемелер

Командалык жумыс: ынтымактастыкты кабылдау Пайда болган даулар тез шештедк б1з к1мд1 к1н8л1 емес, наукас уш1н не жаксы екешн аныктаймыз

Жумыспен канагаттану: уйымдагы жумыс туралы оц квзкарастар Менщ бвл1м1м жумыс жасау уш1н жаксы орын деп ойлаймын

Басшылыкты кабылдау: бастыкпен взара эрекеттесуден канагаттану Менщ бастыгым мен1 жумысымда колдайды

Аурухананыц кау1пс1з ортасы: уйымныц кау1пс1зд1кт1 сактау м1ндеттемес1 Егер мен осы бвл1мде емделсем, менщ кау1пс1зд1г1ме сен1мд1 болар ед1м

Жумыс жагдайлары: жумыс орнын кабылдау Менщ бвл1мдег1 жабдыктардыц децгеш сапалы медициналык квмек кврсету уш1н жетк1л1кт1

Стресст1 багалау: стресс м1нез-кулыкка 8сер етет1н1н тус1ну Жумыс кун1 шаршаганда мен толык жумыс 1стей алмаймын

Сауалнамалардын салыстырмалы сипаттамасы

Негiзгi екi сауалнаманы^ салыстырмалы олардык 8ркайсысынык кемшiлiктерi мен сипаттамалары 2-кестеде кврсетiлген. артыкшылыктарын аныктады. SAQ сауалнамасы Колданылган сауалнамаларды салыстыру квптеген жылдар бойы колданылып келед^ ал

HSPSC cayanHaMacbi warçbiHfla nanga 6on,qbi. HSPSC cayanHaMacbiH nañflanaHy ymiH Ken pecypcTap rçaweT, ohh TonTbipy w8He H8Tuwenep,qi erçfley ymiH Ken yarçbiT KeTegi. Eiparç con napaMeTp,

CayanHaMaHbi rçon,qaHy Typanbi memiM Meflu^Hanbirç YMbiMHbirç MarçcaTTapbi MeH MiHfleTTepiHe, coHflan-arç rçon,qa 6ap pecypcrapfa c8MKec rça6bin,qaHybi Tuic. Me,цмцмнanblrç YMbiMflapfla KenTereH мe,цмцмнanblrç rçaTenep HeMece orçufanap TipKence, HSPSC cayanHaMacbi 6acbiMflbinbirçrça ue 6ona,qbi, etöTKeHi ohhh Heri3ri 6afbiTTapbiHbi4 6ipi - мe,цмцмнanblrç rçaTenepfli 6onflbipMay ymiH Kb3MeTKep^epfli4 w^MbicbiH

KopbiTbmqbi

Me,цмцмнanblrç yMbiMfla rçayinci3fliK M8fleHueTiH rçanbinTacTbipy w8He carçTay Meflu^Hanbirç rçbi3MeT canacbiHbirç Heri3ri KepceTKimTepiHiH 6ipi 6onbin Ta6bina,qbi. Kayinci3,qiK M8fleHueTiHi4 ,qe4remH rçagafanay ymiH rçonflaHbinaTbiH cayanHaMa мe,цмцмнanblrç

cayanHaMaHbirç apTbirçmbinbifbi 6onbin Ta6bina,qbi, etöTKeHi мe,цмцмнanblrç yMbiMflafbi rçayinci3,qiK M8fleHueTiH 8p Typni acneKTinepge waH-warçTbi 6afanay,qbi rçaMTaMacbi3 eTefli.

6aFanay. Kbi3MeTKepnep,qi4 w^Mbic wafflanbrna Ha3ap ayqapy w8He onapflbirç yMbiMflafbi w^Mbicbma KaHafaTTaHybH 3eprrey ymiH SAQ cayanHaMacbi HefypnbiM naÑbiKTbi 6onagbi. Erep 3epTTey,qi 6yKin yMbMfla eMec, 6eneK 6eniMmenep,qe wy3ere acbipy wocnapnaHca, OHfla SAQ cayanHaMacbiHbirç TuicTi typíh rçon,qaHy warçcbi.

YÑbMHbH angbrna rçonbinfaH MiHflerrepre 6aÑnaHbOTb Tanqanaflbi.

Myqqenep KOH$nMKTÎci. Macana aBTopnapbi My,q,qenep KOH^muKTici worç eKeHfliriH wapuanaMAbi.

Kecme 2 - HSPSC MQHe SAQ canbicmbipManbi cunammaMacbi

napaMeTp HSPSC SAQ

CayanHaMa KeneMi 6 6eT 2 6eT

K¡ayinc¡3fl¡K M8fleHMeT¡H¡n enmeHeTiH acneKTinepiHiH caHbi 7 6

CayanHaMaHbiH opTarç 6eniMflepi EipiKKeH wyMbic, 6acwbinbirçTbi rça6binflay, wyMbic wafflaMnapbi MeH wyMbic xyKTeMeci, aypyxaHa rçayinci3 opTacbi

CayanHaMaHbiH opTarç eMec öeniMflepi flaMy MSfleHMeTi, 6aMnaHbicTbi öaranay, мeflмцмнanblrç rçaTenepMeH wyMbic ^YMbicneH ^aHaraTTaHy, cTpeccTi 6aranay

iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.

Herári natöflanaHy 45 enfle KeHiHeH rçonflaHbinaflbi AKIH aypyxaHanapw

flepeKTepfli 6acrça KTiMHMKanapMeH canbicTbipy MyMKiHfliri Eacrça KnMHMKanapflHH flepeKTepiMeH canbicTbipyra xsHe KepceTKiwTepfli aHH^Tayra apHanraH catöT 6ap. AK^ aypyxaHanapbMeH canwcTwpy MyMKiHfliri 6ap

Otönan Taöy Heri3i EacTan^HflaH мeflмцмнanblrç MeKeMenepre apHanraH Meflмцмнanн^ MeKeMenepre 6etöiMflenreH aвмaцмa canac^HAarw T8xipw6e

CayanHaMa MoflM^MKa^anapbiHbiH öonybi ^orç, wanfbi3 мoflм0мкaцмa 6apnbirç cTa^oHapnbirç 6eniMflepre apHanraH 4 Hyc^acw 6ap: peaнммaцмa 6eniMi, onepaцмanн^ 6noK, nanaTanap 6eniMi x8He eMxaHanap ymiH

6qe6weT

1. Management of patient safety. Copenhagen: European regional WHO bureau,2005: 38 p.

2. Aspden P., Corrigan J., Wolcott J. et al. (ed.). Patient safety: achieving a new standard for care. Washington, DC: National Academies Press, 2004: 427 p.

3. Health Safety Commission. Organising for safety: Third report of the ACSNI (Advisory Committee on the Safety of Nuclear Installations) study group on human factors. Sudbury, England: HSE Books. 1993.

4. Emanuel L., Berwick D., Conway J. et al. What Exactly Is Patient Safety? In: Henriksen K, Battles JB, Keyes MA, et al., editors. Advances in Patient Safety: New Directions and Alternative Approaches (Vol. 1: Assessment). Rockville (MD): Agency for Healthcare Research and Quality; 2008 Aug. Available from: https://www. ncbi.nlm.nih.gov/.

5. K¡a3an,cmaH PecnyönuKacbi fleHcaynbiK, caçmay MUHucmpíHin öyüpbifbi. MeduuuHanbiK, yübiMdapdbi aKKpedummeycmaHdapmmapbiH öeKimymypanbi; 2012xbindbin2 K;a3aHbwda öeKimindi, №676 (05.06.2018 eзгеpтуnеpiмен).

Kazakstan Respublikasy Densaulyk saktau ministrinin buirygy. Meditsinalyk uiymdardy akkreditteu

standarttaryn bekitu turaly (Order of the Minister of Health of the Republic of Kazakhstan. On approval of standards for accreditation of medical organizations) [in Kazakh]; 2012 zhyldyn 2 kazanynda bekitildi, №676 (05.06.2018 ozgertulerimen).

6. Zohar D. A group-level model of safety climate: testing the effect of group climate on microaccidents in manufacturing jobs. J Appl Psychol. 2000; 85(4): 587-596.

7. Haugen A.S., S0fteland E., Eide G.E., Nortvedt M.W., Karina Aase K., Harthug S. Patient safety in surgical environments: cross-countries comparison of psychometric properties and results of the Norwegian version of the hospital survey on patient safety. BMC HealthServRes. 2010; 10: 279.

8. Bodur S., Filiz E. Validity and reliability of Turkish version of "hospital survey on patient safety culture" and perception of patient safety in public hospitals in turkey. BMC HealthServRes. 2010; 10: 28.

9. Трифонова Е.Ю., Камынина Н.Н. Культура безопасной больничной среды // Международный студенческий научный вестник. 2015.-№5. С. - 128-134.

Trifonova E.Iu., Kamynina N.N. Kul'tura bezopasnoi bol'nichnoi sredy (Safe Hospital Culture) [in Russian]. Mezhdunarodnyi studencheskii nauchnyi vestnik. 2015; 5:128-134.

10. Sexton J.B., Thomas E.J., Helmreich R.L. Error, stress, and teamwork in medicine and aviation: cross sectional surveys. BMJ, 2000; 320: 745-749.

11. Profit J., Etchegaray J., Petersen L.A., Sexton J.B., Hysong S.J., Mei M. The Safety Attitudes Questionnaire as a tool for benchmarking safety culture in the NICU. Arch Dis Child Fetal Neonat Ed. 2012; 97: 127-132.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.