Научная статья на тему 'БЮДЖЕТЛАРАРО МУНОСАБАТЛАРНИ ТАКОМИЛЛАШТИРИШДА ИННОВАЦИОН ЁНДАШУВ'

БЮДЖЕТЛАРАРО МУНОСАБАТЛАРНИ ТАКОМИЛЛАШТИРИШДА ИННОВАЦИОН ЁНДАШУВ Текст научной статьи по специальности «Экономика и бизнес»

CC BY
192
44
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
бюджет жараёни / бюджетлараро муносабатлар / субвенция / бюджет ссудаси / трансферт / солиқ тизими. / бюджетный процесс / межбюджетные отношения / субвенции / бюджетная ссуда / дотации / трансферт / налоговая система.

Аннотация научной статьи по экономике и бизнесу, автор научной работы — Муминов Нозим Гаффарович

Мақолада бюджетлараро муносабатларни ривожлантириш ва такомиллаштириш йўналишлари таҳлил этилган. Бюджетлараро трансфертлар шакллари ҳукумат ечаётган ижтимоий-иқтисодий вазифалар, бюджет тизими таркиби, минтақавий сиёсат хусусиятларидан келиб чиқиши таъкидланган. Бюджетлараро муносабатлар шаклланиши ва ривожланиши бўйича Америка Қўшма Штатларининг тажрибаси келтирилган. Ўзбекистонда шакллантирилган яхлит бюджет тизими, унда бюджетнинг турли даражалари бюджетлари, бюджетдан маблағ олувчилар бюджетлари мужассамлашганлиги кўрсатиб берилган.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

ИННОВАЦИОННЫЙ ПОДХОД В СОВЕРШЕНСТВОВАНИИ МЕЖБЮДЖЕТНЫХ ОТНОШЕНИЙ

В статье приводится анализ направлений развития и совершенствования межбюджетных отношений. Формы межбюджетных трансфертов зависят от решаемых правительством социальноэкономических задач, структуры бюджетной системы, особенностей региональной политики. Изучен опыт США по формированию и развитию межбюджетных отношений. Описана единая бюджетная система, сформированная в Узбекистане, бюджеты разных уровней, концентрация бюджетов всех бюджетополучателей.

Текст научной работы на тему «БЮДЖЕТЛАРАРО МУНОСАБАТЛАРНИ ТАКОМИЛЛАШТИРИШДА ИННОВАЦИОН ЁНДАШУВ»

Муминов Нозим Гаффарович,

Узбекистон Миллий университети "Иктисодиёт назарияси" кафедраси профессори, иктисод фанлари номзоди

БЮДЖЕТЛАРАРО МУНОСАБАТЛАРНИ ТАКОМИЛЛАШТИРИШДА ИННОВАЦИОН ЁНДАШУВ

УДК: 336.14

МУМИНОВ Н.Г. БЮДЖЕТЛАРАРО МУНОСАБАТЛАРНИ ТАКОМИЛЛАШТИРИШДА ИННОВАЦИОН ЁНДАШУВ

Маколада бюджетлараро муносабатларни ривожлантириш ва такомиллаштириш йуналишлари тахлил этилган. Бюджетлараро трансфертлар шакллари хукумат ечаётган ижтимоий-ик,тисодий вази-фалар, бюджет тизими таркиби, минтакавий сиёсат хусусиятларидан келиб чикиши таъкидланган. Бюджетлараро муносабатлар шаклланиши ва ривожланиши буйича Америка Кушма Штатларининг тажрибаси келтирилган. Узбекистонда шакллантирилган яхлит бюджет тизими, унда бюджетнинг турли даражалари бюджетлари, бюджетдан маблаF олувчилар бюджетлари мужассамлашганлиги курсатиб берилган.

Таянч иборалар: бюджет жараёни, бюджетлараро муносабатлар, субвенция, бюджет ссудаси, трансферт, солик тизими.

МУМИНОВ Н.Г. ИННОВАЦИОННЫЙ ПОДХОД В СОВЕРШЕНСТВОВАНИИ МЕЖБЮДЖЕТНЫХ ОТНОШЕНИЙ

В статье приводится анализ направлений развития и совершенствования межбюджетных отношений. Формы межбюджетных трансфертов зависят от решаемых правительством социально-экономических задач, структуры бюджетной системы, особенностей региональной политики. Изучен опыт США по формированию и развитию межбюджетных отношений. Описана единая бюджетная система, сформированная в Узбекистане, бюджеты разных уровней, концентрация бюджетов всех бюджетополучателей.

Ключевые слова: бюджетный процесс, межбюджетные отношения, субвенции, бюджетная ссуда, дотации, трансферт, налоговая система.

MUMINOV N.G. INNOVATIVE APPROACH TO IMPROVEMENT OF INTERBUDGETARY RELATIONS

There is analyzed in the article directions of development and improvement of interbudgetary relations. The forms of inter-budget transfers depend on the socio-economic problems the government is solving, the structure of the budget system, and the characteristics of regional policy. The US experience in the formation and development of intergovernmental relations is studied. It describes a unified budget system formed in Uzbekistan, budgets of different levels, concentration of budgets of all budget recipients.

Key words: budget process, interbudgetary relations, subventions, budget loan, grants, transfer, tax system.

Кириш. Инсон томонидан узок, давр даво-мида хужалик фаолиятини ташкил этиш буйича хатти-х,аракатларидаги мулкий активлар, стратегик кизикишлар, давлат ва бизнес томонидан бозорга таъсир этиш услублари уртасидаги фарк мух,им муаммолардан х,исобланади. Уз навбатида ушбу муаммо иктисодиёт фанида икки катта йуналишни шаклланишига олиб келди. Классик сиёсий иктисод тарафдорлари учун иктисодиётини узини-узи бошкара олиш кобилияти мух,им эди.

Шу билан бирга, бошка мактаб тарафдорлари, жумладан кейнсчилар, давлатни иктисодиётда доимо иштирок этишини, махсус воситалар ёрда-мида иктисодий жараёнларни тартибга солиши кераклигини асослашади.

Тадк,ик,от мавзусининг долзарблиги. Иктисодиётда энг кадимги аксиомалар - бу дав-латнинг фаолият юритишининг иктисодий таъ-миноти, уни жамият, уй хужаликлари ва алох,ида фукаролар олдида уз миссиясини ва мажбурият-ларини бажариш зарурлигидир.

Давлат бюджетининг шаклланиши, унинг тар-кибини тасдиклаш, даромадлар кисмини таъмин-лаш манбаларини, х,амда бюджет маблаFларини харажатларининг асосий моддаларини аниклаш масалалари хрзирги кунда х,ам долзарб х,исобланиб бюджетни тартибга солиш ва бюд-жетлараро муносабатлар тизимини такомиллаш-тириш муаммоларини етакчи масала сифатида намоён килади.

Муаммонинг цуйилиши. Давлатчиликни ривожланиши ва уни такомиллашиб борилиши асосан ушбу жараён учун сарфланаётган мод-дий маблаFлар х,ажми ва сифатига боFликдир. Ушбу маблаFлар асосан бюджет маблаFлари х,исобланади. Республика бюджети ва мах,аллий бюджетлар уртасидаги муносабатларни такомиллашиб бориши ва "бой марказ" сиёсатидан "бой х,удуд (халк)" сиёсатига утиш - мавжуд бюд-жетлараро муносабатларни такомиллаштириш-нинг шу даврга кадар фойдаланилаётган метод-лардан эмас, балки янги, инновацион ёндашувни куллашни такозо этади. Ушбу инновацион метод-ларни ишлаб чикиш ва механизмини тах,лил этиш мух,им ах,амият касб этади.

Тадцицот методлари. Маколада тадкикот мавзусига оид назария ва таълимотларни гурух,лаштириш, илмий тадкикот буйича хулоса-лар чикаришда моделлаштириш, статистик тах,лил, тизимли ёндашув, прогнозлаш, умумлаштириш усуллари кенг кулланилди.

Мавзуга оид адабиётлар тах,лили. Хорижий мамлакатларда бюджетлараро муносабатларни ривожланиши масалалари Силуанов А.Г.1, Савина О.Н., Паздникова Н.П., Шелестова Д.А.2, Фаттиева А.Р.3, Хиви Дж.4, Семенко Г.В.5, Лавров А., Литвак Дж., Сазерленд Д.6, Бежаев О.Г., Зарубин А.В.7 ва бошкаларнинг илмий ишларида тадкик этилган.

Узбекистан Республикасида бюджетлараро муносабатларни чукурлашуви ва такомилла-шуви Хайдаров М.8, Бабаджанова Л.Ш.9, Мусага-лиев А.Ж.10, Юлдашева Н., Хамраева Ф.11, Муми-нов Н.Г., Мелибаева Г.А.12 ларнинг илмий тадкикот ишларида ёритилган.

1 Силуанов А.Г. Межбюджетные отношения в условиях развития федерализма в России / Автореф. дисс. на соиск...доктора экон. наук. - М.. 2012. - С.2.

2 Савина О.Н., Паздникова Н.П., Шелестова Д.А. Формирование доходной базы местных бюджетов в условиях стратегических преобразований. Региональная экономика. Юг России. ISSN 2310-1083. 2018. № 2 (20). С.129-138. DOI: https://doi.org/10.15688/ re.volsu.2018.2.15

3 Фаттиева А.Р. Межбюджетные отношения в условиях федерализма: Учебник / Под ред. А.Р. Фаттиевой, Д.М. Гаджикурбанова. - Ижевск.: ИжГТУ, 2012. - 144 с.

4 Хиви Дж. Финансы местных органов власти в США // Финансы - 2013. - №10. - с.5

5 Семенко Г.В. Государственное субсидирование и выравнивание местных бюджетов во Франции // Финансы - 2013. - № 4. - С.52.

6 Лавров А., Литвак Дж., Сазерленд Д. Реформа межбюджетных отношений в России: «федерализм, создающий рынок» // Вопросы экономики - 2012. - №4. - с.15

7 Бежаев О.Г., Зарубин А.В. Резервы повышения эффективности межбюджетных отношений в РФ // Финансы - 2013. - №10. - с.11.

8 Хайдаров М. Махаллий бюджетлар мустакиллигини ошириш масалалари // Иктисод ва молия, 2018. № 6, 21-30 бетлар

9 Бабаджанова Л.Ш. Некоторые вопросы практики формирования доходов местных бюджетов в Республике Узбекистан и направления ее совершенствования // Иктисод ва молия, 2018. № 2, 20-28 бетлар

10 Мусагалиев А.Ж. Молиявий муносабатларнинг назарий методологик жих,атлари ва K1оракалпоFистон Республикаси бюджетининг х,озирги умумий х,олати// Иктисод ва молия, 2019. № 1, 29-37 бетлар

11 Юлдашева Н., Хамраева Ф. Анализ этапов бюджетной политики государства по активизации деятельности местных бюджетов Республики Узбекистан // Иктисод ва молия, 2019. № 5, 33-41 бетлар

12 Муминов Н.Г., Мелибаева Г.А. Особенности децентрализации в частном секторе: институциональный подход. В сборнике: Теоретические и практические аспекты развития науки в современном мире. Сборник статей по материалам международной научно-практической конференции. Уфа, 2019. С. 117-122.

Бюджетлараро муносабатлардаги муам-моларни ечилиши асосан бир канча тизимли омиллар ёрдамида белгиланади. Улар каторига куйидаги омиллар киради:

• мамлакатнинг якин йиллардаги ва урта муддатли истикболдаги ижтимоий-иктисодий тараккиётининг устувор йуналишлари;

• мамлакатда амалга оширилаетган йирик Концепциялар ва Дастурлар;

• минтакаларнинг ижтимоий-иктисодий ривожланиш даражаси ва хусусиятлари;

• амалдаги солик тизими, мамлакат бюджет тизими субъектлари уртасида даромадларни таксимланиши;

• бюджетлараро муносабатларни тартибга солиб турувчи меъёрий-хукукий базанинг мав-жудлиги.

Охирги йилларда Узбекистон Республикасида турли даражадаги бюджетларнинг самарадор-лигини ошириш, уларнинг даромадлар кисмини зарур маблаFлар билан таъминлаш буйича мухим ишлар амалга оширилган. Бу борада 2013 йилда кабул килинган мамлакатнинг Бюджет кодекси катта ахамият касб этади.

Кодексда бюджетлараро муносабатлар мазму-нини очиб берувчи асосий тушунчалар берилган. Бюджет кодексининг 132 моддасига биноан - Бюджетлараро муносабатлар Узбекистон Республи-касининг республика бюджети, K1орак1алпоFистон Республикасининг республика бюджети, вилоят-ларнинг вилоят бюджетлари, Тошкент шахрининг шахар бюджети, туманлар, шахарлар бюджетлари, шунингдек давлат мак,садли жамFармалари бюджетлари уртасидаги ушбу Кодекс билан тегишли бюджетларга бириктирилган харажатларни амалга ошириш учун зарур булган тегишли бюд-жетларни молиявий ресурслар билан таъмин-лашга доир муносабатлардир1.

Асосий натижалар. Бюджет жараёнида маълум бир чекловлар конунчилик билан такикланганини кайд этиш зарур. Узбекистонда бюджет жараёнида куйидагиларга йул куйилмайди:

• Узбекистон Республикаси республика бюд-жетининг туманлар ва шахарлар бюджетлари билан;

• давлат мак,садли жамFармалари бюджетла-рининг туманлар ва шахарлар бюджетлари билан;

1 Узбекистон Республикасининг Бюджет Кодекси. 26.12.2013 й. URL: http://lex.uz/docs/2304138 (муро-жаат вакти - 08.10.2019)

• KоракалпоFистон Республикаси республика бюджетининг, вилоятлар вилоят бюджет-ларининг ва Тошкент шахри шахар бюджетининг бир-бири билан, шунингдек бошка маъмурий-худудий бирликнинг туманлари ва шахарлари бюджетлари билан;

• туманлар ва шахарлар бюджетлари уртасида узаро муносабатларига;

• Корак,алпс^истон Республикаси, вилоятлар ва Тошкент шахри махаллий бюджетлари дефи-цити.

Бюджетлараро трансфертлар шаклларига келсак, бунда давлатлар ечилаётган ижтимоий-иктисодий вазифалар, бюджет тизими тар-киби, минтак,авий сиёсат хусусиятларидан келиб чикишади.

Бюджетлараро муносабатлар шаклланиши ва ривожланиши буйича Америка Кушма Штатла-рида кизикарли тажриба тупланган.

Федерализмнинг америкача модели субмил-лий хокимият органларининг хам махаллий бюд-жетларни даромадлар кисмини шаклланиши, хам уз бюджет маблаFларини сарфланиши сохасида юкори даражадаги фискал автономияси билан ажралиб туради. АКШ Конституциясига биноан штатлар хокимиятлари мустакил равишда хар кандай солик,ни киритиш хукукига эгадирлар, шу жумладан, солик базалари ва ставкаларини хам2.

Шу билан бирга таъкидлаш керакки, халкаро савдо соликлари федерал хукумат тасарру-фида колади, мол-мулк солиFи эса штатлар хокимиятлари ва махаллий хокимият органлари тасарруфида колади.

Мамлакатнинг турли маъмурий-худудий тузил-малари уртасида ваколатларни чекланиши хак,ида гапирилганида махаллий хокимият органларининг хукуклари штатлар доирасида амал килишини таъкидлаш керак. Хусусан, округлар томонидан киритилиши мумкин булган соликлар ва уларнинг энг юкори ставкалари, штатлар томонидан белгиланади. Федерал хукумат даромадла-рини шаклланиши ва уларга тушумлар манба-лари таркиби катта кизикиш уЙFотади. Федерал хукуматнинг соликли даромадларининг асосий кисмини жисмоний ва юридик шахслар даромад-ларига кулланиладиган соликлар ташкил этади. Федерал хукумат компетенциясига куйидагилар киради: мудофаага, халкаро муносабатларга, космик тадкикотларга, ташки ва ички савдога,

2 Межбюджетные отношения: Учебное пособие / З.Х. Срожиддинова. - Т., 2010. - С.110-113.

ИКТИСОД ВА МОЛИЯ / ЭКОНОМИКА И ФИНАНСЫ 2020, 1(133)

почта хизматига, жамоат тартибини саклашга ва бошкаларга харажатлар. Шу билан бирга, уй-жой курилишида, таълимда, жамоат транспортида ва ижтимоий таъминотда бюджет тизимининг барча даражалари катнашадилар.

Шундай килиб, АК,Шда харажатлар ваколатлари федерал хукумат ва штат ва округлар хукуматлари компетенцияларига мос равишда чеклангандир. Бунда бюджет тизимининг барча даражалари катнашадиган харажат турлари назарда тутилади.

Узбекистонда бюджетлараро трансфертлар субвенциялар, утказиб бериладиган даромад-лар, дотациялар, бюджет ссудаси узаро хисоб-китоблар буйича маблаFлар ва максадли ижтимоий трансфертлар шаклида амалга оширилади.

Кайд этилган шакллар ичида субвенциялар алохида урин тутади. Субвенциялар асо-сий макроиктисодий курсаткичлар прогнози ва Давлат бюджетининг асосий параметрлари тасдикланаётганда белгиланган харажатларни амалга ошириш учун ажратилади. Узбекистон Республикасининг республика бюджетидан КоракалпоFистон Республикаси бюджетига, вило-ятлар ва Тошкент шахар махаллий бюджетларига бериладиган субвенцияларнинг микдорлари асосий макроиктисодий курсаткичлар прогнози ва Давлат бюджетининг асосий параметрлари тасдикланаётганда белгиланади. Бунда КоракалпоFистон Республикасининг республика бюджетидан, вилоятларнинг вилоят бюджетлари ва Тошкент шахрининг шахар бюджетидан туман-лар ва шахарлар бюджетларига бериладиган субвенцияларнинг микдорлари КоракалпоFистон Республикаси Вазирлар Кенгаши, вилоятлар ва Тошкент шахар хокимлари томонидан белгила-нади.

Бюджетлараро муносабатларда утказиб бериладиган даромадлар шакли хам мухим урин эгал-лайди. Тегишли маъмурий-худудий бирликлар худудида шакллантириладиган ва юкори турувчи бюджетга утказиладиган даромадлар улар кайси маъмурий-худудий бирликда шакллантирилган булса, уша маъмурий-худудий бирлик бюджетига утказиб берилиши мумкин.

Утказиб берилаётган даромадлар хажми худди субвенциялар каби тартибда тасдикланади. Юкори турувчи бюджетдан куйи турувчи бюджетга дотация куйи турувчи бюджет харажатла-рининг режалаштирилган хажми, субвенциялар ва утказиб бериладиган даромадлар хисобга олинган холда - мазкур бюджет даромадларининг прогноз

килинган хажмидан ошиб кетган такдирда ажратилади. Молия йили давомида бюджет параметрлари узгарган холда юкори ва куйи бюджетлар уртасида узаро бюджетлараро хисоб-китоблар кулланилиши мумкин.

Максадли ижтимоий трансфертлар юкори турувчи бюджетдан куйи турувчи бюджетга таъ-лим ва тиббиёт муассасаларининг иш хаки ва ягона ижтимоий туловлар буйича харажатларини коплаш учун ажратилади.

Бюджет ссудаси шаклида бюджетлараро транс-фертни бериш хам алохида ахамият касб этади. Бюджет ссудаси шаклидаги бюджетлараро трансферт (бюджет ссудаси) бюджет манбаларининг тулик сафарбар килиниши тегишли бюджетларда назарда тутилган харажатлар копланишини таъ-минланмаган такдирда, кайтариш шарти билан ва фоизсиз берилади.

Шу билан бирга якин истикболда мамла-кат иктисодиёти куйидаги шарт-шароитларда ривожланишини таъминлаш максадга мувофик хисобланади:

• иктисодий муносабатларни янада эркинлаштириш, давлатнинг иктисодиётдаги ахамиятини боскичма-боскич пасайтириб бориш;

• иктисодиётнинг мухим тармокларини, биринчи навбатда, саноат ва кишлок хужалигини модернизациялаш;

• мамлакат солик тизимини тубдан узгартириш;

• миллий иктисодиётда кичик бизнес ва хусусий тадбиркорликнинг ахамиятини ривож-лантириш;

• амалга оширилаётган ислохотларда банк тизими ролини ошириш;

• пул-кредит сиёсатида катъий курсни давом эттириш;

• мамлакат валюта бозорини янада эркин-лаштиришга йуналтирилган чора-тадбирларни амалга ошириш;

• миллий иктисодиётни шаффоф-лиги ва очиклиги даражасини, Узбекистонни ён-атрофдаги кушни мамлакатлар, МДХ мамла-катлари, узок хориж мамлакатлари билан узаро манфаатли хамкорликни, миллий иктисодиётнинг турли тармокларига хорижий инвестицияларни жалб этишни ошириш;

• иктисодиётни инновацион ривожланиш йулига утказиш, юкори кушилган киймат улушига эга товарларни ишлаб чикаришни таъминлайди-ган (хусусан, махаллий хом ашёдан) замонавий

ИКТИСОД ВА МОЛИЯ / ЭКОНОМИКА И ФИНАНСЫ 2020, 1(133)

илмталаб, энергия-, ресурс тежайдиган техноло-гияларни яратиш.

Хулоса ва таклифлар. Шундай к,илиб, респу-бликада шундай яхлит бюджет тизими шакллан-тирилдики, унда бюджетнинг турли даражалари бюджетлари, бюджетдан маблаF олувчилар бюд-жетлари мужассамлашгандир.

Узбекистоннинг иктисодий тараккиётининг замонавий хусусиятларидан, амалга оширила-ётган ислохотларнинг устувор йуналишларидан, иктисодий усишнинг инновацион йулини таъ-

минлаш йуналишидан келиб чиккан янги шарт-шароитлар мамлакат бюджет тизими шаклла-ниши ва амал килишига инновацион ёндашув-ларни, бюджетлараро муносабатларни оптимал-лаштиришни талаб этади.

Уларни муваффакиятли амалга оширилиши ижобий жахон тажрибаси хамда Узбекистонда амалга оширилаётган ислохотларнинг замо-навий хусусиятларини хисобга олувчи илмий тадк,ик,отларни давом эттирилишини талаб этади.

Адабиётлар руйхати:

1. Силуанов А.Г. Межбюджетные отношения в условиях развития федерализма в России / Автореф. дисс. на соиск...доктора экон. наук. - М.. 2012. - С.2.

2. Савина О.Н., Паздникова Н.П., Шелестова Д.А. Формирование доходной базы местных бюджетов в условиях стратегических преобразований. Региональная экономика. Юг России. ISSN 2310-1083. 2018. № 2 (20). С.129-138. DOI: https://doi.Org/10.15688/re.volsu.2018.2.15

3. Фаттиева А.Р. Межбюджетные отношения в условиях федерализма: Учебник / Под ред. А.Р. Фаттиевой, Д.М. Гаджикурбанова. - Ижевск.: ИжГТУ, 2012. - 144 с.

4. Хиви Дж. Финансы местных органов власти в США // Финансы - 2013. - №10. - с.5

5. Семенко Г.В. Государственное субсидирование и выравнивание местных бюджетов во Франции // Финансы - 2013. - № 4. - С.52.

6. Лавров А., Литвак Дж., Сазерленд Д. Реформа межбюджетных отношений в России: «федерализм, создающий рынок» // Вопросы экономики - 2012. - №4. - с.15

7. Бежаев О.Г., Зарубин А.В. Резервы повышения эффективности межбюджетных отношений в РФ // Финансы - 2013. - №10. - с.11.

8. Хайдаров М. Махаллий бюджетлар мустакиллигини ошириш масалалари // Иктисод ва молия, 2018. № 6, 21-30 бетлар

9. Бабаджанова Л.Ш. Некоторые вопросы практики формирования доходов местных бюджетов в Республике Узбекистан и направления ее совершенствования // Иктисод ва молия, 2018. № 2, 20-28 бетлар

10. Мусагалиев А.Ж. Молиявий муносабатларнинг назарий методологик жихатлари ва Kорак1алпоFистон Республикаси бюджетининг хозирги умумий холати// Иктисод ва молия, 2019. № 1, 29-37 бетлар

11. Юлдашева Н., Хамраева Ф. Анализ этапов бюджетной политики государства по активизации деятельности местных бюджетов Республики Узбекистан // Иктисод ва молия, 2019. № 5, 33-41 бетлар

12. Муминов Н.Г., Мелибаева Г.А. Особенности децентрализации в частном секторе: институциональный подход. В сборнике: Теоретические и практические аспекты развития науки в современном мире. Сборник статей по материалам международной научно-практической конференции. Уфа, 2019. С. 117-122.

13. Узбекистан Республикасининг Бюджет Кодекси. 26.12.2013 й. URL: http://lex.uz/ docs/2304138 (мурожаат вакти - 08.10.2019)

14. Межбюджетные отношения: Учебное пособие /З.Х. Срожиддинова. - Т., 2010. - С.110-113.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.