Научная статья на тему 'Бюджет ташкилотларининг коммунал харажатлари тўловини ташкил этилиши тартиби ва бунда маъсулиятларни ошириш масалалари'

Бюджет ташкилотларининг коммунал харажатлари тўловини ташкил этилиши тартиби ва бунда маъсулиятларни ошириш масалалари Текст научной статьи по специальности «Экономика и бизнес»

CC BY
421
51
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Аннотация научной статьи по экономике и бизнесу, автор научной работы — Хайдаров М. Т., Қаюмов Б. Я.

Ўзбекистонда давлат молияси ва бюджет маблағларидан фойдаланиш борасида кенг миқёсда ислоҳотлар олиб борилмоқда. Жумладан, бюджет ижросининг ғазначилик тизимини жорий қилиниши, соҳада кўплаб суистемолчилик ва ортиқча харажатларни олдини олишга хизмат қилиб келмоқда. Шундай бўлсада, баъзи бюджет ташкилотларда коммунал харажатлар, уларнинг харажатлар сметаларида белгиланган миқдордан ошиб кетиши ҳоллари ҳам мавжуд. Бунинг сабаблари нафақат сметалар ижросига масъул шахсларнинг меёърий ҳужжатлардан етарлича таниш эмасликлари, баъзи ҳолларда бепарволиклари ҳам сабаб бўлмоқда.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Текст научной работы на тему «Бюджет ташкилотларининг коммунал харажатлари тўловини ташкил этилиши тартиби ва бунда маъсулиятларни ошириш масалалари»

' 62 ДДВЛДТ^ЮДЖЁТИВДТДЗНДЧЙЛЙКТЙЗЙМЙ/ ) s_ГОСУДДРСТВЕННЫЙ БЮДЖЕТ И КДЗНДЧЕЙСКДЯ СИСТЕМД_J

Хайдаров М.Т.

и.ф.н., доц.

Каюмов Б.Я.

Молия вазирлиги Ук,ув маркази

БЮДЖЕТ ТАШКИЛОТЛАРИНИНГ КОММУНАЛ ХАРАЖАТЛАРИ ТУЛОВИНИ ТАШКИЛ ЭТИЛИШИ ТАРТИБИ ВА БУНДА МАЪСУЛИЯТЛАРНИ ОШИРИШ МАСАЛАЛАРИ

Узбекистонда давлат молияси ва бюджет мабла*ларидан фойдаланиш борасида кенг мицёсда ислоцотлар олиб борилмоцда. Жумладан, бюджет ижросининг тазначилик тизимини жорий цилиниши, соцада куплаб суистемолчилик ва ортицча харажат-ларни олдини олишга хизмат цилиб келмоцда. Шун-дай булсада, баъзи бюджет ташкилотларда комму-нал харажатлар, уларнинг харажатлар сметалари-да белгиланган мицдордан ошиб кетиши цоллари цам мавжуд. Бунинг сабаблари нафацат сметалар иж-росига масъул шахсларнинг меёърий цужжатлардан етарлича таниш эмасликлари, баъзи цолларда бе-парволиклари цам сабаб булмоцда.

Бюджет интизомига риоя

килинишининг назорат этилишини таъ-минлаш максадида, харажатлар сме-таси ва штатлар жадвали руйхатдан утказилгандан сунг бир х,афталик муддат-да бюджетдан молиялаштириладиган ва-зирликлар ва идораларнинг рах,барлари томонидан вазирликлар ва идораларда, шунингдек уларга буйсунувчи ташкилотларда бюджет интизомига риоя этилишини таъминловчи буйруклар чикарилади. Ушбу буйрукларнинг бажарилишининг назорат килиниши ва бунда кумак бери-лиши шу куннинг долзарб масалаларидан биридир.

Харажатлар сметаси ташкилотлар томонидан жорий молия йили учун тузила-диган ва тасдикланадиган жужжат булиб, унда ташкилотлар учун харажатлар мод-далари буйича кузда тутилган бюджетдан ажратилган маблаFлар акс эттирилади.

Бюджет ташкилотларининг харажатлар сметасини тузиш буйича "Узбекистон Ре-спубликаси Давлат бюджетида турувчи ташкилотларнинг харажатлар сметаси ва штатлар жадвалини тузиш, куриб чикиш, тасдиклаш ва руйхатдан утказиш тарти-би туFрисида"1 янги Низом кучга кириши муносабати билан Узбекистон Республи-каси Ддлия вазирлигида 1999 йил 13 де-кабрда руйхатга олинган "Бюджет ташкилотларининг харажатлар сметаси ва штатлар жадвалини Молия вазирлиги ва молия органларида руйхатдан утказиш тар-тиби" 849-сон ва 2000 йил 3 февралда руйхатга олинган "Узбекистон Республи-каси, KоракалпоFистон Республикаси республика бюджетларида, шунингдек ви-лоят, шах,ар ва туман мах,аллий бюджет-

1 Узбекистон Республикаси Ддлия вазирлигида 2010 йил 19 ноябрда 2157-сон Низом руйхатга олинган ва ушбу Низом 2010 йил 29 ноябрдан куч-га кирган

~ДДВЛДТ^ЮДЖЁТИВДТДЗНДЧЙЖКТЙЗЙМЙ/ бз"^

ГОСУДАРСТВЕННЫЙ БЮДЖЕТ И КДЗНДЧЕЙСКДЯ СИСТЕМД

ларида турувчи ташкилотларнинг ха-ражатлар сметаларини тузиш, куриб чикиш ва тасдиклаш туFрисида" 888-сон йурикномалар уз кучини йукотди.

Бюджет ташкилотлари "Бюджет ташки-лотларини маблаF билан таъминлаш тар-тибини такомиллаштириш туFрисида"ги Карорга1 ва Узбекистон Республикаси Мо-лия вазирлиги томонидан тасдикланган бюджетдан молиялаштириш нормативла-рига асосланган холда, тасдикланган на-мунавий штатлар асосида сметалар, шу-нингдек штат жадвалларини мустакил иш-лаб чикади ва тасдиклайди.

Ташкилотларнинг харажатлар сметала-ри уч нусхада тузилади ва ташкилотларнинг рахбарлари хамда хисоб ходимла-ри томонидан имзоланади, сметанинг би-ринчи нусхаси ташкилотда, иккинчи нус-хаси тегишли махаллий молия органида колади ва учинчи нусхаси юкори ташки-лотга такдим этилади.

Бюджет ташкилотлари юкорида келти-рилган, "Узбекистон Республикаси Давлат бюджетида турувчи ташкилотларининг харажатлар сметалари ва штатлар жадва-лини тузиш, куриб чикиш, тасдиклаш ва руйхатдан утказиш тартиби туFрисидаги" Низомнинг2 34 бандига асосан амал-га оширилади. Харажатлар сметасини тасдиклаш муддатлари Узбекистон Республикаси Президенти, К1оракалпоFистон Республикаси ЖукорFи Кенгеси ёки тегишли вилоятлар, шахарлар, туманлар Халк депутатлари кенгашлари сессия-ларининг тегишли бюджетлар хакидаги карорлари кабул килинган кундан бош-лаб икки хафта ичида амалга оширилади. Хар бир бюджетда турувчи ташкилотлар уз харажатларини бюджет таснифи мод-далари буйича булинган холда тайёрлай-дилар.

1 Узбекистон Республикаси Вазирлар Махкамасининг 1999 йил 3 сентябрдаги 414-сон карори

2 Узбекистон Республикаси Ддлия вазирлиги томонидан 2010 йил 19 ноябрда руйхатга олин-ган "Узбекистон Республикаси Давлат бюджетида турувчи ташкилотларининг харажатлар сметалари ва штатлар жадвалини тузиш, куриб чикиш, тасдиклаш ва руйхатдан узтказиш тартиби туFрисидаги" 2157-сон Низом

Ушбу сметаларни ташкилот рахбари (ёки рахбар уринбосари) имзоси билан, куни курсатилган холда, шунингдек ушбу ташкилотнинг мухри сметанинг барча нус-халарига босилган холда тасдикланади. Харажатлар сметаси буйича умумий сум-масини юкори унг бурчагида штатда-ги ходимларнинг мехнатга хак тулаш жамFармасининг умумий суммасини аж-ратиб курсатган холда расмийлаштирила-ди.

Ташкилотларнинг тасдикланган сметаси ва штатлар жадвалини руйхатдан утказиш мазкур ташкилотни молиялаштириш амалга ошириладиган тегишли молия органлари томонидан амалга оширилади. Бунда ушбу бюджетнинг парамет-рлари тасдикланган пайтдан бошлаб кирк кундан кечиктирмай (аммо, молия йили-нинг 10 февралидан кечикмаган холда) руйхатдан утказилиши шарт.

Молия органларининг рахбарлари, KарамоFида куйи ташкилотлари бор булган юкори ташкилотлар рахбарлари билан келишган холда, барча ташкилот-ларни руйхатдан утказиш муддатларини таминлаш максадида, режалаштиришлари белгиланган.

Бюджет интизомига риоя килинишининг назорат этилишини таъминлаш максадида, харажатлар сметаси ва штатлар жадва-ли руйхатдан утказилгандан сунг бир хафталик муддатда бюджетдан молия-лаштириладиган вазирликлар ва идора-ларнинг рахбарлари томонидан вазирликлар ва идораларда, шунингдек улар-га буйсунувчи ташкилотларда бюджет интизомига риоя этилишини таъминлов-чи буйруклар чикарилади. Буйрукларда куйидагилар тартибга солинади:

бюджет интизомига риоя килиш, хара-жатларни тасдикланган маблаFлар доира-сида амалга ошириш;

буйсунувчи ташкилотлар

рахбарларининг:

- бюджет интизомига риоя килиниши назоратини ташкил килиш ва амалга оши-риш;

- бюджетга келтирилган зарарни коплаш буйича чораларни куллаш;

ИКТИСОД ВА МОЛИЯ / ЭКОНОМИКА И ФИНАНСЫ № 3, 2012

ДАВЛАТ БЮДЖЕТИ ВА FA3HA4I^MK ТИЗИМИ / ГОСУДАРСТВЕННЫЙ БЮДЖЕТ И КАЗНАЧЕЙСКАЯ СИСТЕМА

- бюджет интизомини бузган шах-сларни жавобгарликка тортиш мажбури-ятлари.

Коммунал хизматлар (иссиклик ва электр энергияси, газ, иссик ва совук сув, канализация) буйича ташкилотлар учун белгиланган пул ва натурадаги лимитлар-га риоя килишни таъминлаш максадида буйрукларда, шунингдек куйидагиларга жавобгар булган мансабдор шахслар ва уларнинг вазифалари курсатилади:

коммунал хизматлар истеъмол килиш лимитларини тасарруфларидаги ташки-лотларга етказиш;

белгиланган лимитлар доирасида коммунал хизматлар таъминотчилари билан шартномалар тузишни таъминлаш;

коммунал хизматлар истеъмоли х,исобини улчагич асбобларини урнатиш ва уларнинг ишлаши устидан назорат урнатиш;

белгиланган лимитлардан ортикча ха-ражатга йул куйган куйи ташкилотлар-нинг бош х,исобчилари ва рах,барларини жавобгарликка тортиш юзасидан чоралар куриш;

коммунал хизматлар таъминотчи-ларини, шартномаларда курсатилган х,ажмлардан ва маблаFлардан ортикча хизмат курсатаётган хизматлар учун х,ак туланмаслиги туFрисида огох,лантириш; курсатилган буйрукларни бажариш. Буйруклар билан куйидагилар бир х,афталик муддат ичида имзо куйдириб та-ништириладилар:

бюджетдан молиялаштириладиган ва-зирликлар ва идоралар рах,барларининг масъул уринбосарлари;

ушбу вазирликлар ва идораларнинг режа-иктисод хизматлари ходимлари;

бюджет маблаFларининг сарфланиши-га масъул булган бошка ходимлар;

куйи ташкилотларнинг рах,барлари ва бош х,исобчилари.

Хар йили биринчи чоракда молия ор-ганлари барча ташкилотларининг харажатлар сметаси (бюджетдан ташкари маблаFлар буйича смета ва вактинчалик харажатлар сметаси)нинг тузилиши, тасдикланишининг туFрилигини ва уз вактида етказилишини текширишдан утказиши, ^удудий молия органлари то-

монидан мазкур ишларнинг уз вактида ва сифатли олиб борилганлигини тизим-ли назорат килиши, текширувларни таш-киллаштиришда ва утказишда уларга за-рур ёрдамларни курсатиши лозим.

Ташкилотларнинг смета ижроси бе-восита ушбу ташкилот рах,барлари то-монидан амалга оширилади. Бюджет маблаFларидан тасдикланмаган харажатлар сметаси, харажатлар сметасида кузда тутилмаган тадбирлар, шунингдек бюджетдан ташкари маблаFлар буйича смета-да ёки умумлашган смета ва алох,ида харажатлар сметасида тайинланганидан ортик суммаларда харажат килиш такикланади.

Вазирликлар ва идоралар рах,барлари, шунингдек улар тасарруфидаги ташкилотлар бюджет маблаFлари харажатла-ри х,исоби ва х,исоботини юритишининг белгиланган тартиби, бюджет интизомига риоя этилишига шахсан жавобгардирлар.

Узбекистон Республикаси Вазирлар Мах,камасининг "Бюджет ташкилотларини маблаF билан таъминлаш тартибини та-комиллаштириш туFрисида" карорининг1 1- бандига асосан Давлат бюджети х,исобига маблаF билан таъминланади-ган тармокларда иктисодий ислох,отларни чукурлаштириш, бюджет ташкилотларини маблаF билан таъминлаш механизмини та-комиллаштириш, бюджет маблаFларидан самарали ва аник фойдаланиш максадида 2000 йил 1 январдан:

□ бюджет маблаFларидан тежаб, самарали ва аник фойдаланиш х,амда бюджет интизомини мустах,камлаш учун бюджет ташкилотлари рах,барлари мустакиллигини кенгайтириш ва масъули-ятини ошириш;

□ бюджетдан маблаF олувчи ташки-лотларни маблаF билан таъминлаш ме-ханизмини соддалаштириш ва бюджет маблаFларидан фойдаланишда юкори на-тижаларга эришиш максадида мавжуд маблаFларни окилона таксимлаш учун шарт-шароитлар яратиш;

□ бюджет ташкилотлари ходимлари мех,натини раFбатлантириш, улар фаолия-ти самарадорлигини ошириш ва кадрлар-

1 Узбекистон Республикаси Вазирлар Мах,камасининг 1999 йил 3 сентябрдаги 414- сон карори.

~ДДВ^ 65 >

ГОСУДДРСТВЕННЫЙ БЮДЖЕТ И КДЗНДЧЕЙСКДЯ СИСТЕМД

нинг урнашиб колишлари учун шарт-шароитлар яратиш назарда тутилган.

IV гурух харажатларининг комму-нал туловлари буйича электр кувватини хисоблашда Узбекистон Республикаси Ва-зирлар Махкамасининг "Электр энергия-сидан фойланиш коидалари"да1 Хисобга олиш прибори истеъмолчининг айби би-лан бузилган (пломбаси бузилган, ойна-си синган ва шу кабилар), холлари назо-рат килиниши белгиланган. Бунда хисобга олиш приборини ишга тушириш схема-си узгарган, хисобга олиш приборидан ташкари электр кабул килгичлар уланган ва ёки электр энергияси бошкача усулда УFирланган холларда, электр тармоклари корхонаси истеъмолчини электр тармоFидан узиб куйишга хаклидир.

Хисобга олиш приборлари охирги марта узгартирилган ёки уларни улаш схемаси текширилган кундан бошлаб бутун утган, аммо даъво муддатидан куп булмаган давр учун электр кабул килгичларнинг уланган куввати ва истеъмолчининг электр таъ-миноти шартномасида курсатилган иш-лаш соатлари буйича энергия сарфини кайта хисоблаб чикилиши лозим. Шунинг билан, бюджет ташкилотлари масъул хо-димлари, кабул килинмаган, вактида таъ-минланмаган электр энергияси ва бошка коммунал хизматларини этироф этишла-ри ва курсатилмаган хизматлар учун маж-буриятларни олмасликлари, хак тулашни тухтатишлари ва давлат бюджетини су-истемол килинишини олдини олишлари хам уларнинг бурчларига киради.

Бунда хисобга олиш мосламаси курсаткичини ёзиб олиш, улаш схемаси-ни текшириш деб хисобланмаслиги таъ-кидланганидек, бюджет ташкилотлар-нинг электр энергиясига кетадиган хара-жатларни хисоблашда, бюджет ташкило-тидаги мавжуд электр ёритгичлар, уларнинг маркалари билан хамда конунга зид булмаган барча электр жихозлар сони-дан ва уларнинг истеъмол килиш меъёр-ларидан келиб чикиб "Электр энергияси-

1 Узбекистон Республикаси Вазирлар Махкамасининг 2009 йил 22 августдаги 245-сон карори билан тасдикланган "Электр энергиясидан фойланиш коидалари"

дан фойдаланиш коидалари"нинг 12-бан-дида кайд этилган:

□ ёритувчи ток кабул килгичларнинг куввати ва уларни ишлатиш соатлари сони буйича; истеъмолчида штепсел ро-зеткалари булганда (ток кабул килгичлар ва розеткалар сонидан катъий назар) -хар суткада 24 соат давомида соатига 600 Вт кувват фойдаланилиши хисобидан;

□ куввати 600 Вт дан ортик булган иситиш приборлари ёки бошка электр ускуналаридан фойдаланиш холларида - истеъмолчи фойдаланаётган ускуна-ларнинг амалдаги куввати буйича, уларнинг хар суткада 24 соат ишлатили-ши хисобидан амалга оширилади деган коидага асосланган холда (агар хакикатда шу вактда электр таъминланиб турил-ган булса) иш вакти, кун ва ойларга купайтирилса бир йилда талаб этилади-ган микдор аникланади ва уни амалдаги тарифларга купайтирилса, пул шаклида-ги талаб этиладиган маблаF аникланиши мумкин.

Бюджет ташкилоти (истеъмолчи) хизмат курсатувчи ташкилот билан юкорида кел-тирилган хисоб-китоблар асосида шар-тнома тузадилар, аммо туловни хакикий истеъмол килинган микдорларга хизмат курсатувчи ташкилоти томонидан берил-ган хисоб-фактураларга асосан амалга оширилади, бунинг учун истеъмолчи хар ойда улчов мосламаси курсатгичи буйича хизмат курсатувчига хисобот такдим эти-ши шарт. Яъни, курсаткичларни хамиша ишлаб туришини таъминлаш, бюджет маблаFларини суистеъмол килишдан ас-рашга, ва факат курсатилган хизматларга маблаF тулашга заъмин яратади.

Бюджет ташкилотларида табиий газ-га булган эхтиёжни хисоблаш учун: иситиш майдонинг хажми, козонхоналар сони ва турлари, газ плиткалар сони, тру-банинг диаметри ва иш вактини хисобга олган холда бир кунга, бир ойга ва бир йилга истеъмол килинадиган куб метр газни аниклаб амалдаги тарифларга купайтириб, ушбу моддага талаб этиладиган маблаF аникланади.

Табиий газдан фойдаланишни хисоб-китоб килиш ва туловни амалга ошириш тартиблари Узбекистон Республикаси Ва-

ДАВЛАТ БЮДЖЕТИ ВА FАЗНАЧИЛИК ТИЗИМИ / ГОСУДАРСТВЕННЫЙ БЮДЖЕТ И КАЗНАЧЕЙСКАЯ СИСТЕМА

зирлар Мах,камасининг 2005 йил 26 май-даги 132-сон Карорида белгиланган.

Ичимлик сув буйича харажатларни х,исоблаб чикишда трубанинг диаметри, жумракларнинг сони ва иш вактидан ке-либ чиккан х,олда бир кунга, бир ойга ва бир йилга талаб этиладиган кубметр сув аникланади, у амалдаги тарифга купайтирилади ва бир йилга талаб этиладиган маблаF аникланади.

Телефон ва бошка телекоммуникация хизматлари харажатлари абонент ракамлари сони ва хизматлар учун тасдикланган тарифларидан келиб чикиб х,исобланади. Бунда, лимитдан ошик фой-даланилган шах,арлараро (давлатлараро) сузлашувлар учун алока хизматлари, интернет буйича хизматлар ва бошка алока хизматлари харажатлари бюджет ташки-лотларининг харажатлар сметасида те-гишли молия органлари билан келишил-ган х,олда уларнинг фаолият хусусиятла-ридан ва ушбу хизматларга булган талаб-дан келиб чикиб амалга оширилиши кузда тутилади.

Бюджет ташкилотларининг

тасдикланган сметаларидаги маблаFлар доирасида Узбекистон Республикаси-нинг "Хужалик юритувчи субъектлар фа-олиятининг шартномавий-х,укукий база-си туFрисида"ги Конунига1 мувофик ав-вало икки томонлама шартнома тузила-ди, аммо тулови х,акикий килинган хара-жатларга асосан амалга оширилади, яъни курсатилган хизматлар буйича х,исоб-фактура, олинган товарлар буйича юк хати ва бажарилган ишлар буйича бажарилган ишлар туFрисидаги х,исоботларга асосла-нилади, бунда харажатларни катъиян ли-митлар доирасида ва харажат килишда молия интизомига, иктисод килиш тар-тибига риоя килиш талаб этилади. Яъни коммунал хизматларни кабул килаётган бюджет ташкилотлари такдим этилаётган х,исоб фактурга факат хакикатда хизматлар амалга оширилиши ва товар моддий бойликлар етказиб берилганидагина имз-холашлари уринлидир.

Узбекистон Республикаси Президен-тининг "Умумтаълим мактабларининг на-

мунавий штатларини тартибга солиш чора-тадбирлари туFрисидаги карорига2 мувофик барча умумтаълим мактабла-рига юридик макоми берилди ва ушбу карорнинг 2-бандига асосан мактаблар-даги укувчилар сонига караб, норматив-лар буйича бухгалтер лавозими кирити-лиши ва 2007 йилда уларни малакали му-тахассислар билан таъминлаш лозимлиги юклатилган.

Харажатлар сметаси ташкилотнинг асо-сий режа хужжати х,исобланганлиги боис уни амалдаги норматив-х,укукий хуж-жатларга амал килган ^олда туFри ту-зиш - ташкилотларни йил давомида таъ-минлашда молиявий кийинчиликлар тугдирмайди.

Ундан ташкари, харажатлар сметасига мувофик харажат килиш жараёнида молия интизомига, иктисод килиш тартибига риоя килиш, бюджет маблаFларидан те-жаб, самарали ва аник фойдаланиш на-тижасида тежаб колинган маблаFлар3 бюджет ташкилотларни ривожлантириш жамFармасига.

Хулоса килиб, шуни таъкидлаш жоиз-ки, коммунал туловларга бюджетдан аж-ратиладиган маблаFларни харажат килиш жараёнида молия интизомига, иктисод килиш тартибига риоя килиш, бюджет маблаFларини тежамли, самарали ва максадли ишлатиш буйича Узбекистон Республикаси Вазирлар Мах,камасининг 1999 йил 3 сентябрдаги 414-сонли, 2005 йил 26 майдаги 132-сонли, 2009 йил 22 августда-ги 245-сонли Карорлари, Узбекистон Республикаси Адлия вазирлигидан 2010 йил 19 ноябрда руйхатга олинган 2157-сон-ли Низом ва х,ар йили Молия вазирлиги томонидан кабул килинадиган 1-сонли буйрукларида кайта-кайта асосий вазифа этиб белгиланган.

Агар, юкорида келтирилган конун хуж-жатларига амал килинмаса, табиий ра-вишда бюджет ташкилотларнинг хизмат курсатувчи ташкилотлар олдида креди-торлик карзлари юзага келади.

1 Узбекистон Республикасининг 1998 йил 29 ав-густдаги 670-1 сонли Конуни.

2 Республикаси Президентининг 2007 йил 29 мартдаги ПК.-609 сон карори

3 Узбекистон Республикаси Вазирлар Махкама-сининг414-сон карори

~ддвлдтБЮДЖЁТИВД^ 67"^

ГОСУДАРСТВЕННЫЙ БЮДЖЕТ И КАЗНАЧЕЙСКАЯ СИСТЕМА

Шунинг учун, бюджетдан молиялашти-риладиган вазирликлар ва идораларнинг рахбарлари томонидан вазирликлар ва идораларда, шунингдек уларга буйсунувчи ташкилотларда Узбекистон Республика-си Адлия вазирлигидан 2010 йил 19 но-ябрда руйхатга олинган 2157-сонли Ни-зомнинг 76-79 бандлари буйича бюджет интизомига риоя этилишини таъ-минловчи буйруклар чикаришини мо-лия, ва махаллий бошкарув органлари

назорат килиб туришлари ва бунда бюджет ташкилотларига амалий ва методик ёрдам курсатиб туришлари уринлидир. Ушбу буйрукларни ижро этилиши авва-лом бор бюджет маблаFларини тежашга, масъулиятли шахсларни амалга оширил-маган хизматлар ва етказиб берилмаган моддий бойликлар буйича уз ташкилола-рига карздорликларни олмасликларига каратилиши лозим.

Адабиётлар руйхати:

1. Узбекистон Республикасининг "Бюджет тизими туFрисида"ги Конуни, 14.12.2000 й. № 158-11

2. Узбекистон Республикаси Президентининг "Умумтаълим мактаблари-нинг намунавий штатларини тартибга солиш чора-тадбирлари туFрисида"ги 2007 йил 29 мартдаги ПК.-609 сон Карори.

3. Узбекистон Республикаси Давлат бюджетида турувчи ташкилотларнинг харажатлар сметаси ва штатлар жадвалини тузиш, куриб чикиш, тасдиклаш ва руйхатдан утказиш тартиби туFрисида Узбекистон Республикаси Адлия вазирлигидан 2010 йил 19 ноябрда руйхатга олинган 2157-сонли Низом.

4. Узбекистон Республикаси Вазирлар Махкамасининг 1999 йил 3 сентяб-рдаги 414-сонли Карори. Билан тасдикланга "Бюджет ташкилотларини хара-жатларини молиялаштириш (тулаш) тартиби".

5. Узбекистон Республикаси Вазирлар Махкамасининг 2009 йил 22 август-даги 245-сон Карори билан тасдикланган " Электр энергиясидан фойланиш коидалари".

6. Узбекистон Республикаси Вазирлар Махкамасининг 2005 йил 26 майдаги 132-сон Карори

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.