Научная статья на тему 'Analysis of air pollution by vehicle disperse particles'

Analysis of air pollution by vehicle disperse particles Текст научной статьи по специальности «Строительство и архитектура»

CC BY
77
18
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
АУА / ДИСПЕРСИЯ / БөЛШЕКТЕР / ШЫғУЫ ГАЗДАР / КөЛіК / ШЕКТі РұқСАТ ЕТіЛГЕН КОНЦЕНТРАЦИЯ / DISPERSION / PARTICLES / EXHAUST / TRANSPORT / ALLOWABLE EXPOSURE LIMIT / ВОЗДУХ / ЧАСТИЦЫ / ВЫХЛОПНЫЕ ГАЗЫ / ТРАНСПОРТ / ПДК

Аннотация научной статьи по строительству и архитектуре, автор научной работы — Кокаев Умиржан Шералиевич, Бектаев Бекжан Байрбекулы, Абишев Кайратолла Кайроллинович, Болысбекова Салтанат Темірбекқызы

В данной статье выполнен анализ формирования источников загрязнения воздуха в городах, которыми являются: автотранспортный комплекс: выбросы выхлопных газов автотранспортных средств (преимущественно дизельных), продукция износа дорожного полотна, продукция изношенности автомобильных шин, продукция изношенности тормозных колодок автомобилей, запылённость при производстве строительных работ, ремонт автомобильных дорог, удаление болота с колёс грузового транспорта, входящего в город из сельской местности; эрозия придорожного почвенного покрова; энергетика; жилищно-коммунальное хозяйство; промышленность и строительство; метеорологические условия; природные источники; другие источники.Таким образом установлено, что наибольшая концентрация находится вблизи автомагистрали, жилые и смежные территории подвергаются минимальному загрязнению.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Похожие темы научных работ по строительству и архитектуре , автор научной работы — Кокаев Умиржан Шералиевич, Бектаев Бекжан Байрбекулы, Абишев Кайратолла Кайроллинович, Болысбекова Салтанат Темірбекқызы

iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

АНАЛИЗ ЗАГРЯЗНЕНИЯ ВОЗДУХА ДИСПЕРСНЫМИ ЧАСТИЦАМИ АВТОМОБИЛЯ

This article analyzes the formation of sources of air pollution in cities, which are: the motor transport complex: exhaust emissions of motor vehicles (mainly diesel), products of road wear, worn-out products of automobile tires, worn-out products of automobile brake pads, dustiness during construction works, road repair, removal of the swamp from the wheels of freight transport entering the city from the countryside; roadside soil erosion; power engineering; Housing and utilities; industry and construction; weather conditions; natural sources; other sources.Thus, it was found that the highest concentration is near the highway, residential and adjacent territories are subject to minimal pollution.

Текст научной работы на тему «Analysis of air pollution by vehicle disperse particles»

= ■ (143) in the lower layer in the zone of formation of inclined cracks are recommended

to be determined by the formula.

Keywords: sample fragments, floor slabs, polystyrene foam, upper and lower concrete layer, mesh, heat insulating layer, reinforcement, heat engineering calculation, frame, design temperature, cold bridge, sandwich plate.

ГРНТИ 55.43.29, 73.01.81

Кокаев Умиржан Шералиевич

т.г.к., доцент, «Келж, келш техника жэне технология» кафедрасы, Келш-энергетика факультет^ Л. Н. Гумилев атындагы Еуразияльщ ^лттык университет^ Астана к., 010000, Казахстан Республикасы, e-mail: kokayev_ush@enu.kz

Бектаев Бекжан Байрбекулы

магистр, окытушы, «Келж, келiк техника жэне технология» кафедрасы, Келш-энергетика факультетi, Л. Н. Гумилев атындагы Еуразиялык ^лттык университет^ Астана к., 010000, Казахстан Республикасы.

Абишев Кайратолла Кайроллинович

т.г.к, профессоры, «Келжпк техника жэне логистика» кафедрасы, С.Торайгыров атындагы Павлодар мемлекеттiк университет^ Павлодар к., 140008, Казакстан Республикасы, e-mail: a.kairatolla@mail.ru.

Болысбекова Салтанат Тем'рбещызы

магистр, Л. Н. Гумилев атындагы Еуразия ^лттъщ университет^ Астана к., 010000, Казакстан Республикасы.

АВТОКЭЛ1К КЕШЕН1НЩ ДИСПЕРСИЯЛЬЩ БЭЛШЕКТЕРМЕН АТМОСФЕРАНЫЛАСТАУЫН ЖАЛПЫЛАМА ТАЛДАУ

Бул мацалада цалалардагы ауаны ластау квздершщ цалыптасуы талданады: автоквлж кешет: автоквлжтердщ шыгарындылары (негiзiнен дизель), жолдыц тозуы, тозган автомобиль доцгалацтарыныц ernMÍ, автомобильдердщ тозган тежегш твсемдерi, цурылыс жумыстары кезтде шац, жолдарды жвндеу, ауылдан цалага KipemiH жук квлжтерШц доцгалацтарынан батпацты шыгару; жол бойындагы топырац эрозиясы; энергетика; тургын уй-коммуналдыц шаруашылыц; внеркэст жэне цурылыс; ауа-райы жагдайлары; табиги квздер; басца квздер.

Осылайша, ец квп шогырлану автомобиль жолдары, тургын уйлер мен iргелес аумацтар жанында ец аз ластануга ушыраганы аныцталды.

Кiлттi свздер: ауа, дисперсия, бвлшектер, шыгуы газдар, квлж, шектi руцсат етшген концентрация.

К1Р1СПЕ

Дисперстж белшектер (ДБ) - газ тэрiздi дисперсияльщ ортаныц курамында болатын дисперсияльщ фазаньщ катты немесе суйык белшектерь Атмосферада табылатын дисперсиялык белшектердщ алуан тYрлi шы^у теп, сондай-ак эртYрлi

химияльщ жене морфологияльщ кYPaмы 6ap epi ертYрлi физикaлык ситат^ ие. Бeлшектеpдiц келесi eлшемдi фpaкциялapы 6ap [1-6]:

- TSP (мeлшеpленген зaттapдын coMacb): ayaдaFы бapлык бeлшектеpдi ^мтиды;

- ДБ 10: aэpодинaмикaлык диaметpi 10 мкм-нен (10-мн 2,5 мкм-ге дейiн TYpna&i фpaкция деп aтaлaды) кем бeлшектеp Yшiн колдaнылaды;

- ДБ 2,5: aэpодинaмикaльщ диaметpi 2,5 мкм кем бeлшектеp Yшiн Kолдaнылaды (2,5 мкм a3 Yca^ фpaкция).

Бeлшектеp монодисперсиялык болып бeлiнедi, олap 6ip eлшемдегi бeлшектеpден жене полидисперсиялык - epтYpлi eлшемдегi бeлшектеpден тYpaды. Монодисперсиялык aэpозольдеp iс жYзiнде eте сирек кездеседь Аэрозольдер гомогендi жене гетеpогендi болaды. Гомогендi aэpозоль химиялык жaFынaн бipдей бeлшектеpден тYpaды. Бейгемогендi (гетеpогендi) aэpозольдiц бeлшектеpiнiц химиялык KYPaмы epтYpлi болaды [7-10].

Бeлшектеpдiц жaлпы клaссификaциясы 1 суретте келиршген.

НЕГ1ЗГ1 Б9Л1М

Дисперстж бeлшектеp ipi кaлaдa келесi ^здерден кYPaлaды: aвтокeлiк кешенi: aвтокeлiк кYPaлдapынын (кeбiне дизельдi) пaйдaлaнылFaн гaздapдыц шыFapындылapы, жол тeсемiнiн тозу eнiмi, aвтомобиль шинaлapынын тозу eнiмi, aвтомобильдеpдiн тежепш кaлыптapынын тозу eнiмдеpi, кYPылыс жYмыстapын жYpгiзy кезiнде шaндaнy, aвтомобиль жолдapын жeндеy, кaлaFa ayылдык жерден юретш жYк кeлiктеpiнiн дeнгелектеpiнен бaтпaкты шы^ру; жол жaнындaFы топыpaк жaмылFысынын эрозиясы; энеpгетикa; тYpFын YЙ-коммyнaлдык шapyaшылык; e^p^^ жене кYPылыс; метеорологиялык жaFдaйлap; тaбиFи кeздеp; бaскa кeздеp.

Автокeлiк кYPaлдapынын ayaны лaстayFa косaтын Yлесi 2014 жылFa 80 % KYpaЙДы (сурет 2) [1, 7].

Сурет 1 - Дисперст белшектердщ классификацисы

^a3ipri замаеты кезкарастар бойынша атмосфералык ауадаFы белшектердiц пайда болуына автокелiк кешеш Ke6ipeK Yлес косады. АвтожолдарFа жакын жерлерде атмосфералык ауаныц ластану децгеш кeлiк аFындарынан курылыспен KорFалFан тYрFын аумактарFа караFанда 1,3-1,5 есе жоFары.

Сурет 2 - Астана каласындаFы атмосферадаFы ауада дисперст белшектер тYзiлуiне эртYрлi кездердщ коскан Yлесi

1-кестеде эртYрлi елдер Yшiн ДБ 10 жэне ДБ 2,5 Yшiн атмосфералык ауадаFы Шект жол берiлген шоFырлануы (ШЖШ) бектлген мэндерi, сондай-ак ДYние жYзiлiк денсаулык сактау уйымы (ДД¥) ауа сапасыньщ елшемдерi жэне осы ластаушылар Yшiн Еуропалык Одак елдерiнiц нормативтерi керсетшген. 1 кестеден керiп отырFанымыздай, Ресей Федерациясында бекiтiлген нормативтер ДД¥ усыетан атмосфералык ауа сапасыныц критерийлерiне караFанда айтарлыктай жумсак, алайда АКЩ-ка караFанда анаFYрлым катал [11-14]. Еуропалык Одакта ДБ 2,5 мYлде нормаланбаFанына назар аудару керек.

Кесте 1 - ДБ 10 жэне ДБ 2,5 тщ барынша жол бершген шоFырлануы

Параметр ДРД максималды^рретпк, мг/м3 ДРД орташатэулктк, мг/м3 ДРД орташажылдьщ, мг/м3

РФ ДБ10 0,3 0,060 0,040

ДБ2,5 0,16 0,035 0,025

ДЦ¥ ДБ10 - 0,050 0,020

ДБ2,5 - 0,025 0,010

ЕО ДБ10 - 0,050 0,040

ДБ2,5 - - -

АКД1 ДБ10 - 0,150 -

ДБ2,5 - 0,035 0,015

АталFан ластаушылардыц адамдардыц денсаулыFына туракты эсер етуiне байланысты ДД¥-да жэне еуроодак (ЕО) елдерiнде ДБ 10 жэне ДБ 2,5 ке арналFан атмосфералык аудаFы жол берiлген курамыныц кыска мерзiмдi (20-30 минут) эсер етушщ шарттары Yшiн нормативтер жок. Ресей Федерациясында белгiленген ШРК м/р негiзсiз жумсак жэне адамдардыц денсаулы^ына терiс эсер етуге жол бередь

А^Ш-та ШРШ-Fa орташа жылдьщ койылатын талаптар ДБ 2,5 Yшiн ец катты 15 мкг/м3 (0,015 мг/м3), бiрак аталFан кeрсеткiш Yшiн ДД¥ YсынFан критерийден жоFары - 0,010 мг/м3. ШРШ орташа тэулжтж ДБ 2,5 Yшiн Ресей мен А^Ш-та 6ip децгейде. Бул ретте А^Ш-та ДБ 10 Yшiн орташа тэулiктiк ШРШ Ресей мен ЕО елдерше катысты ец жумсак, 150 мкг/м3 (0,15 мг/м3) курайды [7, 11].

2010 жылдаFы Гонконг, Берлин, Лондон, Астананыц жол бойындаFы аудандарда ДБ10ныц мeлшерi 3-суретте кeрсетiлген.

Сурет 3 - ДБ 10ныц iрi калалардаFы 2014 жышы орташажылдык шоFырлануы [4]

Астанада тYтiнденудi ескергенда ДБ 10 орташа жылдык шоFырлануы -44 мкг/м3 (1,1 ШРШ орташа жылдык), бул белгшенген нормативтерден 1,1 есе жоFары. ТYтiнденудi есепке алмаFанда АстанадаFы ДБ 10 шоFырлануы - 33 мкг / м3.

2011-2015 жылдар аралыFындаFы бакылау бекеттерiнiц мониторинг мэлiметтерi негiзiнде каланыц эр тYрлi аумактарында ДБ 10 шоFырлануыныц езгеру динамикасын аныктады.

Сурет 4 - 2007-2011 жж. кезещнде Астана каласыныц эр тYрлi ауданындаFы ШРШорташа тэулiктiк Yлесiндегi ДБ10-ныц орташажылдык шоFырлану динамикасы

^аланыц эралуан аумактарында ДБ 10 орташа жылдык шоFырлануыныц бiркелкi бeлiнбеуi ДБ 10 тYЗYлушщ эртYрлi кeздерiне байланысты (сурет 4). 2011-2015 жылдар кезецiнде ДБ10 ец жоFары шоFырлануы автомагистральFа жакын байкалады. Автомагистраль мацында орташа тэулжтж шоFырлану (будан эрi-ШРШ орташа тэушктж) Yлесiндегi ДБ10-ныц жол берiлетiн Yлесiнiц шегiнiц ец жоFары орташа жылдык шоFырлануы 2014 жылы байкалады, яFни 4,68 ШРШ орташа тэулiктiк курайды, бул 2011-2013, 2015 жылдарFа белгiленген нормативтерге караFанда жоFары. Автомагистраль мацында орташа жылдык шоFырлану 1,5-тен 2,5 ШРШ орташа тэулiктiк-Fа дешн, тек 2014 ж. Ерекше болып, шоFырлану 4,68 есеге арткан. Бул ДБ10 курамына катысты атмосфералык ауаныц сапасына эсер еткен ауа-райы жаFдайларыныц (аномальды жылудыц) ерекшелiктерiмен байланысты [11].

ТурFын аумактарда 2012 жэне 2014 жылдары ШРШ орташа тэулiктiк -ныц артуы орын алFан. 2011 жылы 0,6 ШРШорташа тэулiктiк , ал 2013, 2015 жылдары 0,5 ШРШ орташа тэушктж-дан аз.

Таботи аумактарда ДБ10 шоFырлануы 0,3-тен 0,44 ШРШ орташа тэушктж шегiнде ауыткиды.

Аралас аумактарда ДБ10-ныц ШРШ орташа тэушктж шоFырлануы 0,4 тен 0,5 ШРШ орташа тэушктж^а дейiн ауыткиды.

Жалпы кала бойынша 2013, 2014 жылдары ШРШ орташа тэушктж 2 бiрлiк айналасында арткан. Баска жылдар бойынша ол 1ШРШ орташа тэушктж-дан аспайды [11].

Графиктi талдаудан ец кеп шоFырланудыц автомагистральFа жакын жерде екенш, турFын жэне аралас аумактардар ДБ10 ластануына аз ушырайды деген корытынды жасауFа болады. ТабиFи аумактарда ДБ10 шоFырлануы ец темен болатыны аныкталды. Жалпы кала бойынша 2013, 2014 жылдарды коспаFанда ДБ10 шоFырлануы ШРШ орташа тэушктж шегiнде.

Бекеттерiнiц деректерш статистикалык ецдеу нэтижесiнде автомагистральFа жакын жерлерде 2011-2014 жж. кезендеп ДБ10 орташа шоFырлануыныц жыл мезгiлiне тэуелдшгше талдау жYргiзiлдi. Талдаудыц нэтижелерi 5 суретте берiлген.

6 Н) Б- I 1 !* г

_ Ш Миг

■ НК14М

* м л А

А шн цщ хи ш ни

Сурет 5 - 2011-2014 жж. кезещндеп автомагистраль мацындаFы ШРШ орташа тэулiктiк Yлесiндегi ДБ 10 жыл мезгшдершдеп орташа шоFырлануыныц динамикасы

Талдау 2011-2014 жж. карастырылып OTbipFaH кезендеп кыз мезгшнде ШРШ орташа тэулiктiк белгшенген ШРШ орташа тэулiктiк -дан аспайтынын aныктaуFa MYMKiHgiK береди

Кектемде карастырылып отырFaн кезендеп ДБ10-нын ШРШ орташа тэулжпк орташа шотрлануы 1,2 ШРШ орташа тэулштж айналасында ауыткиды.

Жазда ШРШорташа тэулiктiк орта есеппен 1,5-1,6 ШРШ орташа тэушкпк курайды, оFaн 3,2 ШРШ орташа тэулiктiк болFaн 2014 жыл юрмейд^

КYзде ДБ10 шоFырлaнуы 2011 жылы - 2,95 ШРШ орташа тэулжтж, 2012 жылы - 4 ШРШ орташа тэушктж, 2013 жылы - 2,6 ШРШ орташа тэушктж, 2014 жылы - 5,2 ШРШ орташа тэушктж 2015 жылы - 3,4 ШРШ орташа тэушктж курады [11].

КОРЫТЫНДЫ

5-суреттеп графиктщ талдауы каланын барлык аумактары жаз-куз мезгiлдерiнде ластанып, ДБ10 шогырлануыныньщ ен кеп эсерiне тYсетiнiн керсетед^ 2011-2014 жж. кезенiнiн жaз-кYз мезгщдерщдеп ДБ10 шоFырлaнуы 2,6 ШРШ орташа тэушкпк -дан 5ШРШ орташа тэушктк^а дейiн ауыткиды. Бул жaFдaй жаз-^з кезенiнде жапырактын шацына, жинау жумыстарына, курaFaн жапырактарды жакканда, сонымен бiрге KanaFa баска аумактан келетiн автомобщдердеп топыракты шыFaруFa катысты болады. Жол тесемшщ де тозыFы жетедi, нэтижеанде шиналардын жол тесемiмен тYЙiсуiнен тозу енiмдерi пайда болады.

ПАЙДАЛАНЕАН ДЕРЕКТЕР Т1З1М1

1 Безуглая, Э. Ю. Взвешенные вещества [Электронный ресурс]. - URL: http://sir35. ru/Vzveshennie-veshestva.html

2 Прыткова Э. В., Зиннатов Р. Р., Насыров И. А. Анализ загрязнения воздуха в салоне автомобиля взвешенными твёрдыми частицами // Евразийский союз учёных. 2016. - № 6-2 (27). - С. 120-121

3 Усембаева Л. К., Оспанов А. Ж., Кайролла Б. К. К вопросу повышения эффективности эксплуатации грузовых автомобилей // Наука и техника Казахстана. -2018. - № 4. - C. 102-108.

4 Есхожин Д. З., Некешев С. О., Ахметов Е. С., Есхожин К. Д. Justification of the design and technological parameters of the cranked tedder for mineral fertilizers // Наука и техника Казахстана. - 2017. - № 3-4. - C. 26-35.

5 Трофименко Ю. В. Обоснование перспективных направлений прикладных научных исследований в транспортном комплексе // Интеллект. Инновации. Инвестиции. - 2018. - № 9. - C. 4-9.

6 Ордабаев Е. К., Ахметов С. И., Есаулков В. С. О расширении возможностей метода рециркуляции отработавших газов в поршневом двигателе внутреннего сгорания // Наука и техника Казахстана. - 2019. - № 1. - C. 22-26.

7 Азаров В. К., Кутенев В. Ф., Степнов В. В. О выбросе твёрдых частиц автомобильным транспортом // Журнал автомобильных инженеров. - 2012. -№ 6 (77). - С. 55-58.

8 Андреева Е. В. Изучение, анализ и разработка мероприятий по снижению загрязнения воздуха в салонах автотранспортной техники. Инженерно-техническое обеспечение АПК. Реферативный журнал. - 2006. - № 1. - С. 307.

9 Сушков С. И., Иванников В. А. Оценка техногенного воздействия транспортно-грузовых потоков на придорожную экосистему // Современные автомобильные материалы и технологии (САМИТ-2013). Сборник статей V Международной научно-технической конференции. - 2013. - С. 220-225

10 Высоцкий С. П. Влияние автомобильного транспорта на состояние окружающей среды // Научно-технические аспекты развития автотранспортного комплекса. Материалы V международной научно-практической конференции. Горловка, - 2019. - С. 148-155.

11 Воздействие на организм человека опасных и вредных экологических факторов. Метрологические аспекты: в 2-х томах; под ред. Исаева Л.К. Том 1. -М., ПАИМС, 1997. - 512 с.

12 Морозова Л. А., Козулева А. В., Метрофанова Н. А. Проблемы загрязнения атмосферного воздуха городов выхлопными газами автотранспорта // Экология городской среды: история, современность и перспективы. Сборник статей Всероссийской научно-практической конференции с международным участием. Астрахань, - 2018. - С. 91-94.

13 Захаров Е. А., Шумский С. Н., Левин Ю. В. Экологическая безопасность автомобильного транспорта. Учебное пособие. - Волгоград, - 2018. - 128 с.

14 Kossanova I. M., Akhmediyanov A. U., Kirgizbayeva K. Zh., Dzhaksymbetova M. A. Water treatment from heavy metals by means of magnetic device // Наука и техника Казахстана. - 2018. - № 4. - C. 61-69.

Материал бaспaFa 16.09.19^сть

Кокаев Умиржан Шералиевич

к.т.н., доцент, кафедра «Транспорта, транспортной техники и технологии», Транспортно-энергетический факультет, Евразийский национальный университет имени Л. Н. Гумилева, г. Астана, 010000, Республика Казахстан, e-mail: kokayev_ush@enu.kz. Бектаев Бекжан Байрбекулы

магистр, преподаватель, кафедра «Транспорта, транспортной техники и технологии», Транспортно-энергетический факультет, Евразийский национальный университет имени Л.Н. Гумилева, г. Астана, 010000, Республика Казахстан, e-mail: kokayev_ush@enu.kz

Абишев Кайратолла Кайроллинович

к.т.н., профессор, кафедра «Транспортная техника и логистика», Павлодарский государственный университет имени С.Торайгырова, г. Павлодар, 140008, Республика Казахстан, e-mail: a.kairatolla@mail.ru Болысбекова Салтанат TeMip6eKK,bi3bi

магистр, Евразийский национальный университет имени Л. Н. Гумилева, г. Астана, 010000, Республика Казахстан Материал поступил в редакцию 16.09.19.

Анализ загрязнения воздуха дисперсными частицами автомобиля

В данной статье выполнен анализ формирования источников загрязнения воздуха в городах, которыми являются: автотранспортный комплекс: выбросы выхлопных газов автотранспортных средств (преимущественно дизельных), продукция износа дорожного полотна, продукция изношенности автомобильных шин, продукция изношенности тормозных колодок автомобилей, запылённость при производстве строительных работ, ремонт автомобильных дорог, удаление болота с колёс грузового транспорта, входящего в город из сельской местности; эрозия придорожного почвенного покрова; энергетика; жилищно-коммунальное хозяйство; промышленность и строительство; метеорологические условия; природные источники; другие источники.

Таким образом установлено, что наибольшая концентрация находится вблизи автомагистрали, жилые и смежные территории подвергаются минимальному загрязнению.

Ключевые слова: воздух, дисперсия, частицы, выхлопные газы, транспорт, ПДК.

Kokayev Umirzhan Sheralievich

Candidate of Technical Sciences, Associate Professor,

Department of Transport, Transport Equipment and Technologies,

Faculty of Transport and Energy,

L. N. Gumilyov Eurasian National University,

Astana, 010000, Republic of Kazakhstan,

e-mail: kokayev_ush@enu.kz.

iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.

Bektayev Bekzhan Bayrbekuly

master, teacher, Department of Transport,

Transport Equipment and Technologies,

Faculty of transport and energy,

L. N. Gumilyov Eurasian National University,

Astana, 010000, Republic of Kazakhstan.

Abishev Kairatolla Kairollinovich

Candidate of Technical Sciences, Professor,

Department of Transport Equipment and Logistics,

S. Toraighyrov Pavlodar State University,

Pavlodar, 140008, Republic of Kazakhstan,

e-mail: a.kairatolla@mail.ru.

Bolysbekova Saltanat Temirbekkyzy

master, L. N. Gumilyov Eurasian National University,

Astana, 010000, Republic of Kazakhstan.

Material received on 16.09.19.

Analysis of air pollution by vehicle disperse particles

This article analyzes the formation of sources of air pollution in cities, which are: the motor transport complex: exhaust emissions of motor vehicles (mainly diesel), products of road wear, worn-out products of automobile tires, worn-out products of automobile brake pads, dustiness during construction works, road repair, removal of the swampfrom the wheels of freight transport entering the city from the countryside; roadside soil erosion; power engineering; Housing and utilities; industry and construction; weather conditions; natural sources; other sources.

Thus, it was found that the highest concentration is near the highway, residential and adjacent territories are subject to minimal pollution.

Keywords: dispersion, particles, exhaust, transport, allowable exposure limit.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.