Научная статья на тему '4 курс «Жалпы медицина» факультетінің студенттеріне «Жҧқпалы аурулар» пәнін білім берудің кредиттік жҥйесіне сай оқыту тәжірибесі'

4 курс «Жалпы медицина» факультетінің студенттеріне «Жҧқпалы аурулар» пәнін білім берудің кредиттік жҥйесіне сай оқыту тәжірибесі Текст научной статьи по специальности «Науки о здоровье»

CC BY
95
29
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
медициналық білім берудің үлгісі / оқытудың кредиттік жүйесі / «Жұқпалы аурулар» мамандығы / «Жалпы медицина» факультеті / модель медицинского образованиѐ / кредитнаѐ система обучениѐ / специальность «Инфекционные болезни» / факультет «Общаѐ медицина».

Аннотация научной статьи по наукам о здоровье, автор научной работы — А.Қ.Дҥйсенова, Е.А.Славко, Н.К.Оспанбекова, Л.А.Ӛмешева, А.М.Садықова

«Жалпы медицина» мамандығы бойынша 4 курс студенттері «Жұқпалы аурулар» пәнін 2012-2013 оқу жылында жаңа кредитті модулды технология бойынша оқи бастады. Осыған байланысты пәннің ОӘК қайта қаралып, компетенцияларға байланысты жаңадан ӛңделді

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

ОБУЧЕНИЕ ДИСЦИПЛИНЫ «ИНФЕКЦИОННЫЕ БОЛЕЗНИ» СТУДЕНТАМ 4 КУРСА ФАКУЛЬТЕТА «ОБЩЕЙ МЕДИЦИНЫ» В СООТВЕТСТВИИ С КРЕДИТНОЙ СИСТЕМОЙ ОБУЧЕНИа

В 2012-2013 учебном году кафедра инфекционных и тропических болезней впервые проводит обучение по кредитной системе на 4 курсе факультета «Общаѐ медицина». В свѐзи с этим был переработан УМК дисцинлины с учетом компетентностного подхода. Представлен опыт внедрениѐ новой модели образованиѐ в учебный процесс.

Текст научной работы на тему «4 курс «Жалпы медицина» факультетінің студенттеріне «Жҧқпалы аурулар» пәнін білім берудің кредиттік жҥйесіне сай оқыту тәжірибесі»

УДК: 61.1:37:378.1:616.9(574)

А.К-Д^ЙСЕНОВА, Е.А.СЛАВКО, Н.К.ОСПАНБЕКОВА, Л.А.0МЕШЕВА, А.М.САДЫКОВА, Б.К.УТАГАНОВ

С.Ж. Асфендияров атындагы Цазац ¥лттыц Медицина университетi Жщпалы жэне тропикалыц аурулар кафедрасы

4 КУРС «ЖАЛПЫ МЕДИЦИНА» ФАКУЛЬТЕТШЩ, СТУДЕНТТЕР1НЕ «Ж¥ЦПАЛЫ АУРУЛАР» ПЭН1Н Б1Л1М БЕРУД1Н, КРЕДИТТ1К ЖУЙЕС1НЕ САЙ О^ЫТУ ТЭЖ1РИБЕС1

«Жалпы медицина» мамандыгы бойынша 4 курс студенттер'1 «Жщпалы аурулар» пэшн 2012-2013 оцу жылында жаца кредитт'1 - модулды технология бойынша оци бастады. Осыган байланысты пэннщ ОЭК цайта царалып, компетенцияларга байланысты жацадан вцделд'1

ТYйiндi сездер: медициналыц 6rniM берудiц Yлгiсi, оцытудыц кредитт'к ЖYйесi, «Жщпалы аурулар» мамандыгы, «Жалпы медицина» факультет'1.

Ж:р;палы жэне тропикалы; аурулар кафедрасында «Жалпы медицина» мамандыгы бойынша 4 курс студентт^ «Ж:р;палы аурулар» пэнш 2012-2013 о;у жылында жа на кредитп - модульдi технология бойынша о;и бастады. Университеттн ж^мыс о;у жоспары бойынша «Жалпы медицина» мамандыгынын 4 курс студенттер^ арналган «Ж:р;палы аурулар» пэыне 42 сагат бeлiнген, онын iшiнде дэрiстерге - 6, тэжiрибелiк саба - 11 ОСвЖ-ге -11, С9Ж-ге 14 са гат [1]. Дэр^ер жр;палы ауруларды о ;ытудын актуалдыгынан басталып, Каза ;станда жр;палы аурулардын таралуына, олардын жи кездесепн TYPлерiне, таралуына ы;пал етепн эпидемиологиялы; жа гдайларга то ;талып кетэдi. Келеа дэрiстер жр;палы аурулардын шнде ен жиi кездесетн TYPлерiне - iшек инфекцияларына (сальмонеллез бен дизентерияга) арналган. Сощы жылдары вирусты гепатиттэрдi н кен таралуына байланысты, аурудын ;олайсыз нэтижелерiн ескере отырып дэрiстiн екi сагаты осы жщпалы ауруларга бер^к Жедел респираторлы вирусты инфекциялар мен гриппан (H1N1 пандемиялы; грипптн) мэндiлiri кэзiрri заманда жр;палы арулардын iшiнде кездесу1 жагынан алгашщы орындардын iшiнде кeрiнуде, сол y^1^ осы аурулага да токталып кетудi орынды деп санады;. Дэрiстерде инновациялы; эдестер белсе вд

;олданылады (мэселелiк дэр^ с, дискуссия, case study) [2]. Тэжiрибелiк саба;тарда дэрiстэ орын алган жщпалы ауруларга жеке кен|л бел^п, студенттер оларды теориялы; т^ргыдан талдайды. Ал та;ырыпты толы; игеру Yшiн, осы патологиямен жат;ан нау;астарды ;арап, олардын сыр;атнамаларымен танысу ар;ылы алынган б^мдерш тэжiрибе ЖYзiнде бектп непздей алады. Сонымен жиi кезцесетiн жщпалы аурулар ;арастырылып, оларга диагноз ;ойганда, ауруды ертерек аны;тауга кемектесетн лабораторлы; жэне

аспапты; зерттеу эдiстэрiн ;олданганда, ем та гайында ганда, эпидемияга ;арсы шараларды ЖYPriзгенде алынган бiлiмдерiн тэжiрибе ЖYзiнде ;олдануды Yйренуге клиникалы; базада барлы; жа гдай жасалган. Студенттер нау;астын шагымдарын, анамнезiн, эпидемиологиялы; анамнезш жинау компетенциясы мен нау;астарды ;арап тексеру, зерттеу жэне емдеу жоспарын ;:ру дагдыларын нау;астын тесепнн жанында игередi. Сощы кездерi жиi орын алып ЖYPген герпестiк инфекциялары мен гельминтоздар туралы студенттер ез бетiнше мэлiмет жинап танысады. О;у YPДiсi компетенцияларга багытталган бiлiм беру TYPiне сай ЖYPriзiледi. Студенттердi н «жр;палы аурулар» пэнi бойынша алынган бiлiмi мен дагдылары непзп бес компетенциялар: бшм, тэжiрибелiк да гды,

коммуникативтi да гды, ;:;ы;ты; кларет жэне бiлiмiн ез бетнше жетiлдiре алуы ар;ылы багаланады. Б^м алушылардын нау;астармен тiл табысу ^блет^ олардан толы; эпидемиологиялы; анамнез жинай алу дэрежесi, лабораторлы; анализдердiн нэтижелерiн багалай йлу MYмкiндiri, алынган бiлiмi мен мэлiметтердi т^жырымдап д^рыс диагноз ;оюы мен ем тагайындауы осы компетенцияларда орын алган. Сонымен ;атар жр;палы аурулармен ж^мыс iстеуде кемектесет1н нормативтiк актiлер мен зандарды бiлу дэрежеан к¥кыктык ^эрет ар ;ылы ба галай аламыз. Студенттэрдi н бiлiмi ^нделтт ба галанады. Аралы; ба ;ылау нау;астарды ;арап, оларга сыр;атнама жазу ар;ылы eткiзiледi. Саба ;тар инновациялы; т^ргыда, кiшi топтармен ж^мыс ^еу, ролдiк ойындар ойнау, дифференциалды; кестелер ;:растыру сия;ты эдiспен ЖYPriзiледi [3].

Студенттердi н компетенциялар га сай ^^ерт^ саба ;тарда №1 кестеге сай ба галанады.

1 кесте - Жалпы медицина факультетш ц 4 курс студенттердi ц «Ж^к; палы аурулар» пэнi бойынша компетенцияларды ба Fалау кестеа_

№ Са ба ктыц та кыр ыбы, Багаланатын кзырегплштер

сеж Бiлiм Тэжiрибелiк Коммуни- ^укыктык езi н-езi

да Fдылар кативп к¥зыре1т^ дамыту

да Fдылар к

Т.^рибелт

сабактардыц

такырыбы

1 Ж^кпалы тесrтiк Сальмонеллезбе эпидемиолог - -

аурулармен тапсырмалар, н а уратын иялык

а уыра тын наука стыц на ука ста н анамнездi

наукастар Fа кемек сыркатнамасын эпидемиологиял жина у

^йымда стыру.ж^кпа та лда у, ык анамнезiн кезiнцеri

лы аурулар жататын ситуациялык жина у коммуникати

аурухананыц ж^мыс е се птер (сальмонеллезге вт даFдылар

тэртiбi мен тэн на кты

аурухана Fа эпидемиологиял

наукастарды ык мэлiметтердi

жаткызу ережелерГ аныктау)

Ж^кпалы ауруларFа

диагноз кою,

оларды емдеудi ц

жэне алдын алудыц

жалпы принциптерi.

Жедел iшек

инфекциялардыц

диагностикасы мен

емi. Салмонеллез

2 Жедел шек Тестriк Жедел 01.07.2011 Гельминтозд

инфекциялардыц тапсырмалар, дизентериямен - ж. №142 ар бойынша

диагностикасы мен наука стыц ауратын б^йрык (энтеробиоз,

емi. Жедел сыркатнамасын на ука ста н Ж1И мен аскаридоз,

дизентерия та лда у, эпид.анамнез ауь^ан тениоз,

ситуациялык жина у наукастард тениаринхоз,

е се птер (дизентерияFа ы описторхоз)

тэн на кты аурухана Fа те ст

эпидемиологиял жаткызу, курастыру

ык мэлiметтердi шы^ару,

аныктау) диспансери

зацияла у

ережелерi

(с^ра к-

жа уа п)

3 Вирусты гепатиттер Тестпк Вирусты - -

(энтеральды жэне тапсырмалар, гепатиттердi ц -

парентеральды) наука стыц маркерлерiн

сыркатнамасын интерпретацияла

талдау,, у (ИФА э^анц

ситуациялык нэтижелерiн

е се птер талдау)

4 Грипп жэне баска Тестпк - - - Вирусты

ЖРВИ тапсырмалар, инфекциялар

наука стыц бойынша

сыркатнамасын (герпесвирус

та лда у, ты,

ситуациялык энтеровируст

есептер ы,

цитомегалов ирусты инфекциялар ), тест к^растыру

барлыг ы 5 2 1 1 1

Студенттердiц «Ж:р;палы арулар» пэнш о;у барысында алынган бiлiмдерi 1шм аурулар бойынша алынатын интеграцияланган емтихан Едоамына кiретiн тестпк

тапсырмаларды шешу ар;ылы багаланса, ал екшшл санатта орын алатын эдстемел^ дагдыларды ба галауга MYмкiндiк берепн тапсырмалар ^сынылады (№2 кесте).

2 кесте - Жалпы медицина факультеты ц 4 курс сrуденттердi ц «Ждопалы аурулар» пэн бойынша емтихан тапсырмалары

№ Жаупта рдыц эталондары

Тапсырмалар Клиникалы; т^жырым

1. Наукастыц нэжidн бактериологиялы; зерттегенде Salmonellae entErit'dis аныкталды Салмонеллез, гастроинтестиналдi TYPi (копрода;ыл Sal monellae enterit'd's)

2. ^анды бактериологиялы; зерттегенде Salmonellae entErit'dis аныкталды Сальмонеллез, жайылмалы TYPi (гемода;ыл Salmonellae enteritidis)

3. Наукастыц нэжidн бактериологиялы; зерттегенде Shigellae Flexneri 2a аныкталды Жедел дизентерия (копрода ;ыл Shigellae Flexneri 2a)

4. Сау адамныц нэжidн бактериологиялы; зерттегенде Sal monellae newport анывталды Сальмонеллез. Бактер ията сымалдаушылы;. (копрода;ыл Salmonellae newport)

5. Сау адамныц нэжidн бактериологиялы; зерттегенде Shigellae Zonnei аны;талды Жедел дизентерия. Бактериятасымалдаушылы; (копрода ;ыл Shigellae Zonnei)

6 Ant' HAV IgM + Вирусты гепатит А (HAVIgM +)

7. Hbs Ag +, ant' НВс lgM + Жедел вирусты гепатит В (Hbs Ag +, HBс lgM +)

8. H bs Ag +, Hbe Ag + Жедел вирусты гепатит В (Hbs Ag +, Hbe Ag +). Репликация сатысы.

9. Ant' HCV Ig G +, cor NS-3+, NS-4 +, NS-5+ Созылмалы вирусты гепатит С

10. HbsAg +, ant' HBсlgM +, anti HDV total+ Вирусты гепатит Д, коинфекция/суперинфекция

Студенттердi керi байланыс принцитмен анкеталаганда студенттер жагынан оц пiкiрлер айтылып, «Жщпалы аурулар» пэнш бiлiп Yйренуге, осы мамандыкты игеруге ;ызыгушылы;тыц туандыгынын бай;ады;. «Ж^кпалы аурулар» мамаццыгы немен ;ызы;тырады? -деген с^ра кка, кeбiнесе студенттер: «дифференциалды;

диагностика ЖYPriзу, тез шешлм ;абылдау ;ажетплт, д^рыс тагайындалган емнен нэтиженiц тез бай;алуы жэне ез ж^мысынан лэззат алу» деп жауап берген. Осылайша йз студенттерде ж^кпалы аурулардыц iшiнде е ц неriзriлерi туралы йлiм калыптастырамыз.

ЭДЕБИЕТТЕР Т1З1М1

1 С.Ж. Асфендияров атындагы Каза; ¥лтты; медицина университетын медициналы; бiлiм беру Yлгiсi. 1-бeлiм. -Алматы: 2010.

2 С.Ж. Асфендияров атындагы Каза; ¥лтты; медицина университетын медициналы; бiлiм беру Yлгid. 2 -бeлiм. -Алматы: 2010.

3 С.Ж. Асфендияров атындагы Каза; ¥лтты; медицина университетшн медициналы; бЫм беру Yлriсi. 3 -бeлiм. -Алматы: 2011.

А.К.ДУЙСЕНОВА, Е.А.СЛАВКО, Н.К.ОСПАНБЕКОВА, Л.А.ОМЕШЕВА, А.М.САДЫКОВА, Б.К.УТАГАНОВ

ОБУЧЕНИЕ ДИСЦИПЛИНЫ «ИНФЕКЦИОННЫЕ БОЛЕЗНИ» СТУДЕНТАМ 4 КУРСА ФАКУЛЬТЕТА «ОБЩЕЙ МЕДИЦИНЫ» В

СООТВЕТСТВИИ С КРЕДИТНОЙ СИСТЕМОЙ ОБУЧЕНИЯ

Резюме: В 2012-2013 учебном году кафедра инфекционных и тропических болезней впервые проводит обучение по кредитной системе на 4 курсе факультета «Общая медицина». В связи с этим был переработан УМК дисцинлины с учетом компетентностного подхода. Представлен опыт внедрения новой модели образования в учебный процесс. Ключевые слова: модель медицинского образования, кредитная система обучения, специальность «Инфекционные болезни», факультет «Общая медицина ».

A.K. DUISENOVA, E.A. SLAVKO, N.K. OSPANBEKOVA, L.A. OMESHEVA, A.M. SADYKOVA, B.K. UTAGANANOV

TEACHING THE DISCIPLINE "INFECTIOUS DISEASES" TO THE STUDENTS OF THE 4TH COURSE BY SPECIALTY GENERAL MEDIO NE

ACCORDING TO THE CREDIT SYSTEM OF TEACHING.

Resume: In the 2012-2013 academic year the department of infectious and tropical diseases of KazNMU named after S.D.Asfendiyarov for the first time provides training for the credit system to the 4th year students of the faculty "General Medicine". In this connection, training-methodological complex discipline has been redesigned with due regard to competence approach.

Keywords: model of medical education, the credit system of training, speaalty "infectious disease", faculty "General Medicine".

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.