Научная статья на тему 'ЖАМИЯТ МАЪНАВИЙ ТАРАҚҚИЁТИНИ ТАЪМИНЛАШДА ЁШЛАР МАЪНАВИЯТИНИ ЮКСАЛТИРИШНИНГ ИЖТИМОИЙ ЗАРУРИЯТИ'

ЖАМИЯТ МАЪНАВИЙ ТАРАҚҚИЁТИНИ ТАЪМИНЛАШДА ЁШЛАР МАЪНАВИЯТИНИ ЮКСАЛТИРИШНИНГ ИЖТИМОИЙ ЗАРУРИЯТИ Текст научной статьи по специальности «СМИ (медиа) и массовые коммуникации»

CC BY
68
18
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
жамият / маънавият / тараққиёт / ислоҳот / ижтимоий зарурият / маънавий юксалиш / имконият / давлат сиёсати. / society / spirituality / Development / Reform / social necessity / spiritual ascent / opportunity / Public Policy.

Аннотация научной статьи по СМИ (медиа) и массовым коммуникациям, автор научной работы — Ибрагимова, Гулнора Хавазматовна

Мазкур мақолада жамият маънавий тараққиётини таъминлашда ёшлар маънавияти юксалтиришнинг ижтимоий заруриятлари ёритиб берилган. Ўзбекистон Республикасида ёшлар учун яратиб берилаётган имкониятлар тўғрисида маълумот берилган.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

SOCIAL NEED TO IMPROVE YOUTH SPIRITUALITY IN PROVIDING THE SPIRITUAL DEVELOPMENT OF SOCIETY

This article covers the social needs of raising the spirituality of young people in ensuring the spiritual development of society. Information about the opportunities created in the Republic of Uzbekistan for young people is given.

Текст научной работы на тему «ЖАМИЯТ МАЪНАВИЙ ТАРАҚҚИЁТИНИ ТАЪМИНЛАШДА ЁШЛАР МАЪНАВИЯТИНИ ЮКСАЛТИРИШНИНГ ИЖТИМОИЙ ЗАРУРИЯТИ»

ЖАМИЯТ МАЪНАВИЙ ТАРАВДИЁТИНИ ТАЪМИНЛАШДА ЁШЛАР МАЪНАВИЯТИНИ ЮКСАЛТИРИШНИНГ ИЖТИМОИЙ ЗАРУРИЯТИ

d https://doi.org/10.24412/2181-1784-2022-23-662-670

Ибрагимова Гулнора Хавазматовна

Тошкент давлат иктисодиёт университети Педагогика фанлари доктори, профессор g.ibragimova@gmail.ru

АННОТАЦИЯ

Мазкур мацолада жамият маънавий тарацциётини таъминлашда ёшлар маънавияти юксалтиришнинг ижтимоий заруриятлари ёритиб берилган. Узбекистон Республикасида ёшлар учун яратиб берилаётган имкониятлар тузрисида маълумот берилган.

Калит сузлар: жамият, маънавият, тарацциёт, ислоуот, ижтимоий зарурият, маънавий юксалиш, имконият, давлат сиёсати.

АННОТАЦИЯ

В данной статье освещаются социальные потребности повышения морального духа молодежи в обеспечении духовного развития общества. Была представлена информация о возможностях, созданных для молодежи в Республике Узбекистан.

Ключевые слова: общество, духовность, развитие, реформа, социальная необходимость, духовный рост, возможность, государственная политика.

ABSTRACT

This article covers the social needs of raising the spirituality of young people in ensuring the spiritual development of society. Information about the opportunities created in the Republic of Uzbekistan for young people is given.

Keywords: society, spirituality, Development, Reform, social necessity, spiritual ascent, opportunity, Public Policy.

КИРИШ

"Агар кимдир, маънавият масаласи - бу факат Маънавият маркази ёки тегишли вазирлик ва идораларнинг иши, деб уйласа, хато килади. Буларнинг барчаси олдимизда турган энг асосий, энг му^им вазифалардан биридир!" [1; 1]

Шавкат Мирзиёев

Жамият маънавий тараккиётини таъминлаш барча даврларда хам олим ва уламоларнинг энг асосий мавзуларидан бири сифатида тадкик этиб келинган. Жамият маънавий киёфасини яхшилаш ва тубдан ислох этиш хар бир давлатнинг энг устувор вазифаларидан бири сифатида эътироф этилади. "Юртимиз тараккиётининг янги даврида буюк мутафаккирлар меросини асраб-авайлаш, тадкик этиш ва халкимизга етказиш ишлари кенг жабхада амалга оширилмокда. Айникса, Имом Бухорий, Имом Термизий, Бурхониддин Маргиноний, Абу Муин Насафий ва Махмуд Замахшарий сингари табаррук зотларнинг асарлари нафакат минтакамиз, балки бутун мусулмон дунёси учун хидоят маёгидир. Шу боис, уларнинг илмий меросини, колдирган битикларини урганиш ва келажак авлодга етказиш олдимизда турган энг мухим вазифалардан саналади."[2;1]

Узбекистон Республикаси Президенти, Куролли Кучлар Олий Бош Кумондони Шавкат Мирзиёев Давлат хавфсизлик хизматининг харбий таълим муассасалари фаолияти билан танишди. "Темурбеклар мактаби" ва Амир Темур номидаги Давлат хавфсизлик хизмати академиясидаги таълим тизими, бу масканларга яратилган замонавий шароитлар хамда имкониятларни куздан кечирди. Ёшлар билан сухбатда булди.

— Мамлакатимизда хеч бир бола эътибордан четда колмайди, хаммасининг ривожланиши учун шароит яратяпмиз. Факат кайси ёш узини кийнаб, вактини бекор утказмай, купрок билим олса, келажакда муваффакиятга эришади. Хдмма буюклик ниятдан келади, мехнатдан келади, — деди давлатимиз рахбари.

Дархакикат, ёшларни чукур билимли, юксак салохиятли, мехнатсевар ва халол, ватанпарвар инсонлар этиб тарбиялаш бугунги глобаллашув хамда техника асрида хар доимгидан-да долзарблашиб бормокда. Хуш, нега? Бу саволга жавоб бериш учун бугунги дунё манзараларига бир бор назар ташлаш, кифоя. Жахоннинг турли минтакаларида юз бераётган турли хунрезликлар, жанжал-туполонлар, террористик харакатлар, конли тукнашувларнинг асосий иштирокчилари — бу, шубхасиз, ёшлар. Ачинарлиси, уларнинг аксарияти килаётган ишининг максадини хам, аянчли окибатларини хам яхши билмайди, тушунмайди. Кайси бир кучнинг ёки марказнинг алдови, куткуси билан шунчаки кугирчокка айланганини англамайди.

Савол тугилади: келажак эгаларини боши берк кучага бошлаётганлар уларни кандай уз домига илинтирмокда? Бунинг йули айни интернет замонида анчайин осонлашган. Бугун турли сайтлардан, ижтимоий тармоклардан

фойдаланмайдиган бирор ёшни топиш мушкул. Уларнинг купчилиги содда, гур, хали хаётнинг баланд-пастини куриб, ок-корани таниб улгурмагани, хою хавасларга учлиги эса айни муддао. Бундан йигит-кизларга шохона хаёт, мумай пул ёки катта каръера ваъда килинса, булди, чиппа-чин ишонади. Иш хамирдан кил сугиргандай олдинга силжийверади. Колаверса, бугунги замонавий техника нобакорга асл башарасини пардалаш, олабужини оппок кабутардек беозор, сипо курсатиш имконини бермокда.

Мана шундай мураккаб ва тахликали замонда ёшларни уз холига ташлаб куйиш — уларни бегоналар кулига топшириш, эртамиз эгаларининг душман куролига айланишига шарт-шароит яратиш деган гап.

Шу боис Шавкат Мирзиёев Президентлик фаолиятининг дастлабки кунлариданок навкирон авлодни хар томонлама баркамол килиб тарбиялашга алохида эътибор каратди. "Биз ёшларга доир давлат сиёсатини хеч огишмасдан, катъият билан давом эттирамиз. Нафакат давом эттирамиз, балки бу сиёсатни устувор вазифа сифатида бугун давр талаб килаётган юксак даражага кутарамиз", деган карашни барча рахбар ва мутасаддилар, колаверса, бутун халкимиз учун устувор максад килиб белгилаб берди.

АДАБИЁТЛАР ТА^ЛИЛИ ВА МЕТОДЛАР

Ушбу йуналишдаги давлат сиёсатининг хукукий асосларини мустахкамлаш максадида 2016 йил 14 сентябрда "Ёшларга оид давлат сиёсати тугрисида"ги Узбекистон Республикаси Конуни кабул килинди. Узбекистонда 30 июнь санаси "Ёшлар куни" деб белгиланди ва хар йили муносиб тарзда нишонланадиган булди.

Турли сохаларда юксак натижа ва ютукларга эришаётган фидойи ёшларимизни рагбатлантириб бориш максадида "Мард углон" давлат мукофоти ва "Келажак бунёдкори" медали таъсис этилди. Буюк давлат арбоби сохибкирон Амир Темурнинг Ватанга садокат, эл-юртни ардоклаш, мардлик, фидойилик ва адолатпарварлик каби юксак фазилатлари ёш авлод учун урнак булиб хизмат килишини инобатга олиб, республиканинг барча харбий академик лицейларига "Темурбеклар мактаби" номи берилди.

Эртамиз эгаларининг пухта билим олиши, касб-хунар эгаллаши, олий таълим олиб, етук мутахассисга айланиши учун замон андозаларига мос янги богчалар, мактаблар, институт ва университетлар барпо этилмокда, мавжудлари таъмирланмокда.

664

Ёшларни маданият, санъат, жисмоний тарбия ва спортга кенг жалб этиш, уларнинг ахборот технологиялари буйича саводхонлигини ошириш, ёшлар уртасида китобхонликни таргиб килиш, хотин-кизлар бандлигини таъминлаш вазифаларини уз ичига олган "Беш мухим ташаббус" хаётга татбик килинмокда.

Бугун улгаяётган ёшлар эртага мустахкам таянчга, халкимизнинг асосий маданий-маърифий, бадиий-ижодий, ижтимоий-иктисодий, ишлаб чикариш, интеллектуал кучига айланади. Шундай экан уларнинг дунёкараши, тафаккури кай даражада илгор булиши, хозирги даврнинг юксак талабларини узига мулжал килиб олиш, шунга интилиш салохияти мамлакатимиз истикболини, жахон хамжамиятидаги мавкеини белгилаб беради.

Бугунги вокелик, атроф-мухитда содир булаётган вокеа-ходисаларга янгича караш, уларни бутун мураккабликлари ила тубдан янгича идрок этиш, янгича сиёсий, иктисодий, маънавий мезонларда бахолашни талаб этмокда. Шу боис янги жамият барпо этиш жараёнида инсонга ва жамиятга, бутун борликка муносабатни узгартириш, ижтимоий онгни янгилаш алохида мухим ахамият касб этади.

Ёшлар жамият эътиборида турган ижтимоий катламлардан бири сифатида буй чузаётган экан, уларни хар томонлама куллаб-кувватлаш, имкониятларидан фойдаланиш, хукук ва манфаатларини таъминлаш чора-тадбирларини янада кучайтириш — давр талабидир. Айникса, таълим жараёнини янги боскичларга кутариш жамият маънавий киёфасини тубдан узгаришига олиб келади. Бу жараёнда малакали педагог ва етук мутахассисларга зарурият ортади. "Таълим муассасаси педагоги, психологи талаба-ёшлар уртасида учраб турадиган педагогик, психологик ривожланишдан айрим салбий холатларни тулик урганиши, уларни келтириб чикарувчи омиллар ва ижтимоий-педагогик, ижтимоий-психологик шарт - шароитларни тахлил килиши лозим." [3;157] Чунки талаба-ёшлар уртасидаги ижтимоий-маънавий мухитнинг асл куринишларини аникламасдан туриб, уларнинг ижтимоий-психологик ёки педагогик жихатдан муаммоларини бартараф этиш мушкул масаладир. Бирок хар бир педагог самарали натижаларга эришиши учун тинимсиз уз малакасини ошириб бориши керак. "Машк - педагогнинг уз касбидан коникишни, турли педагогик вазиятларда касбий ахлокка таяниб йул танлаш стратегиясини ишлаб чикиш техникасини танлашга ёрдам беради."[4;88]

Ёш авлоднинг хаётга мустакил кадам куйишлари учун барча зарур шароитларни яратиш, уларни маданият, санъат, жисмоний тарбия ва спортга кенг жалб этиш, ахборот технологиялари буйича саводхонлигини, китобхонлик

MagaHHATHHH omupum, 6aHgnnrHHH TatMuHnam, my 6unaH Supra, HHrHT-KH3napga 3aMOHaBHH TagSupKopnuK KyHuKManapuHu maKmaHTupum, Boara eTMaraHnap ypTacuga xyKyK6y3apnuKnap Ba ^MHoaTnunuK npo^nnaKTHKacHHH caMapanu TamKHn этнm, onnaBHH a^pHMnapHHHr onguHu onum, Kena^aK Bopucnapuga MycraxKaM BaTaHnapBapnuK Foacu xaMga KaTtuH ^y^aponHK пoзнцнacннн maKnnaHTHpnmra KaparanraH umnap emnapra oug gaBnaT cuecarnHuHr MyxuM Ba3H^anapngaH 6ynu6 KonaBepagu.

HATH^A^AP

Emnap TatnuM-TapSuacuga ounaHHHr ypHH 6eKuec. X,ap 6up xoHagoHgaru

My^HT, $ap3aHgnap Ba OTa-OHanap ypTacugaru y3apo MyHOca6aT, maKrnaHraH Tap6ua TH3HMH 6onanapga xaeTra gacTna6KH KapamnapHH maKmaHTupumga MyxuM OMungup. AfiHHKca, "Hmoh, BH^goH, эtтнкog, uxnoc, mapMy-xae, yaT, aHguma, op-HOMyc, 6upop HapcagaH xa3ap Kunum HHCOHra xoc 6ynraH pyxun $a3unaraap 6ynu6, yHuHr ^aonuaTura, MaKcag Ba ннтнпнmпapнгa 6axo 6epa onumra acoc 6ynaguraH MatHaBun MaH6anapgup."[5;31] ffly MatHoga Maxarna ugopanapu ounanapga cofhom MyxuTHu Kapop TonTupum, emnap oHry Kan6ura Munnun MeHTanuTeTuMro, a3anuH MatHaBuH-axnoKun KagpuaTnapuMroHu cuHrgupum 6opacuga энг TatcupnaH MexaHroMnapHu ^opun этнmн ho3um.

OTa-oHanap xaM y3 ^urapSaHgnapuHuHr KyH TapTuSu, KaHgan um 6unaH MamFynnuru, KuMnap 6unaH Kaepga ropraHu, op3y-MaKcagnapu 6unaH aKuHgaH кнзнкнmн, KucKana arnraHga, Sypn^apuHu, MactynuaTuHu yHymacnuru mapT. Ounaga MyxuT y3apo xypMaT, onu^aHoSnuK, xanonnuK acocura KypunraH 6ynca, ouna SomnuKnapu y3 Basu^anapura cugKugungaH Kapacanap, ^aMuaTHuHr 6yHgan aneHKacugaH axmu ^yKaponap eTumu6 nuKagu.

Munnun KagpuaT Ba aHtaHanapuMro, 6e6axo MepocnapuMro, ouna-MaKTa6-Maxanna ypTacugaru Sofhukhuk эpтaмнз эгaпapннннг oHrau Ba Ky^nu Ta^aKKyp эгacн Kunu6 Boara eramnapuga KyMaKnu вaзн$acннн yTangu.

BaraHuMro y3uHuHr ynyF arnoManapu, Myra^aKKupnapu 6unaH gyHera goHr TapaTraH. hctukhoh 6epraH KeHr uMKoHuaraap Ty^annu Munnun KagpuaTnapuMro, 6okuh aHtaHanapuMu3 Kama TuKnaHgu. AfeuKca, guepuMroga TyFunuS-ycraH, y3 gaBpuga gyHe unM-^aHu Ba MagaHuaTu puBo^ura 6eKuec xucca KymraH annoManapuMu3 homu ynyFnaHu6, ^axpy н^тнxopнмнзгa annaHgu. Eu3 aHa myHgan 6ywK Tapuxra эгa xa^KMro, goHumMaHg-annoManap, gaxonap eTumu6 nuKKaH ropT $ap3aHgnapuMu3. А^gogпapнмнзнннг 6e6axo Mepocu 6yryH aHaga TepaHpoK, nyKyppoK ypraHunumu, em aBnog oHru Ba Kan6ura nyKyp

сингдирилиши керак. Бинобарин, миллий узликни англашнинг усиб бориши туфайли одамлар онгу тафаккурида мухим ижобий узгаришлар руй беради. Маънавий-маърифий жараёнлардаги янгиланишлар ёшларимиз калби ва онгига сингиб, уларда келажакка, уз кучи ва имкониятига ишонч, Ватанга мухаббат, садокат хиссини тарбиялайди.

Ахолининг 30 фоизини 14 дан 30 ёшгача булган ёшлар ташкил этишини инобатга олиб, уларнинг буш вактини мазмунли утказишни ташкил этиш долзарб масаладир.

Давлатимиз рахбари ижтимоий, маънавий-маърифий сохалардаги ишларни янги тизим асосида йулга куйиш буйича 5 та мухим ташаббусни илгари сурган эди. Биринчи ташаббус — ёшларнинг мусика, рассомлик, адабиёт, театр ва санъатнинг бошка турларига кизикишларини оширишга, истеъдодини юзага чикаришга хизмат килади. Иккинчи ташаббус — ёшларни жисмоний чиниктириш, уларнинг спорт сохасида кобилиятини намоён килишлари учун зарур шароитлар яратишга йуналтирилган. Учинчи ташаббус — ахоли ва ёшлар уртасида компьютер технологиялари ва интернетдан самарали фойдаланишни ташкил этишга каратилган. Туртинчи ташаббус — ёшлар маънавиятини юксалтириш, улар уртасида китобхонликни кенг таргиб килиш буйича тизимли ишларни ташкил этишга йуналтирилган. Бешинчи ташаббус — хотин-кизларни иш билан таъминлаш масалаларини назарда тутади.

Ушбу беш ташаббус халкимиз, айникса, ёшларимиз томонидан катта кизикиш билан кутиб олинди. Бу тажриба Узбекистоннинг барча худудларида янада кенг жорий килиниши максадга мувофикдир. Жойлардаги маданият марказлари, мусика ва санъат мактабларининг моддий-техник базаси ва улардан фойдаланиш холати урганилиб, фаолияти янада яхшиланиши, Маданият ва Халк таълими вазирликлари хокимликлар билан биргаликда туман (шахар) маданият марказлари ва умумтаълим мактабларида ёшларнинг кизикишидан келиб чикиб, кушимча тугараклар ташкил этиши, маданият марказларида ташаббускор истеъдодли ёшлардан иборат бадиий-хаваскорлик жамоалари, ёшлар театр-студиялари ва "Ёшлар клублари" тузилиши бу борада мухим ахамият касб этади.

Иккинчи ташаббусга доир масалаларни ривожлантириш ишлари хам янада жадаллашса, соз буларди. Бу максадда туман ва шахарлар хокимларининг ёшлар масалалари буйича уринбосарлари мутахассислар билан биргаликда ёшларнинг спорт турларига кизикиши хамда спорт иншоотларининг

жихозланиш даражасини урганиб, шу асосда бу йуналишни такомиллаштириш устида иш олиб бориши зарур.

Бугунги кунда ахборот технологиялари ва коммуникациялар ривожланган бир пайтда илгор халкаро тажрибалар асосида барча шахар ва туман марказларида ракамли технологиялар укув марказлари ташкил этилмокда. Бу марказларда электрон тижорат ва дастурлаш ургатиляпти. Шу нарсага алохида эътибор каратиш лозимки, хар кандай жараёнда олинаётган ахборотнинг хакконийлиги, ишончлилиги ва аник манбаларга таяниши мазкур фаолиятнинг самарадорлик курсаткичларини ошишига ёрдам беради. "Ахборот, бу реал борликни тасвирлаб берувчи, тизимлаштирилган моддий белги( шакл) лар мажмуаси эканлигини инобатга олсак, у инсоният, табиат ва жамият манфаатларини химоялашга каратилган булиши лозим."[4;6] Ёшларда ахборот технологиялари сохасида бизнес буйича инновацион куникмалар шакллантирилса, "стартап" лойихаларига ёрдам курсатилса, ёш иктидор сохибларининг орзу-умидлари янада тезрок руёбга чикади.

МУ^ОКАМА ВА ТА^ЛИЛЛАР

Ёшларда болалик чогидан китобга мехр уйготиш, мустакил фикр ва кенг дунёкарашни шакллантириш уларнинг хаёт йулларида мустахкам замин булади. Лекин куплаб кишлок ва махаллаларда бунинг учун зарур шароитлар хали хам етарли эмас. "Махаллабай" ишлаш тизими оркали оталикка олган вазирлик ва ташкилотлар махаллаларда замонавий кутубхоналар ташкил этиши, мазкур зиё масканларидан махалла ёшлари бепул ва бемалол фойдаланишига имкон яратилиши бу борадаги муаммоларга истикболли ечимдир. Зотан, фарзандларимиз канчалик маънавий баркамол булса, уларнинг турли ёт гоя ва иллатларга карши иммунитети хам шунча кучли булади. Бу борада бир канча тавсияларни таклиф сифатида киритмокчимиз:

> Хар бир хонадонда китоб жавони булсин;

> Бугунги ёшларга бакирманг, уларга билмаганларини ургатинг;

> Хдмма ишни охирига етказинг, уни факат яхши бажаринг;

> Тараккиёт канча кучли булса, бугунги ёшларга, булажак мутахассиснинг билимдонлигига талаблар шунча ортади;

> Хатоларга "йул куйиш" услубидан фойдаланинг, бугунги ёшларга уларни топиш ва тузатиш мумкинлигини тушунтиринг;

668

> Узингиздa сaбр-токaтлиликдек yлyF неьмaтни ривождaнтиринг. Ижодий сaбр- кaноaт кyдрaтни ярaтaди Ba соaт сaйин борлик кyчaяди, мaьнaвият юксaдaди;

> БУГУН ёшлaримизгa юксaк интилишлaрнинг кyдрaти x,aK^a гaпиринг;

> Ёшлaр мaънaвиятини юксaлтиришдa оилaдaги отa-онaнинг шaxсий нaмyнaси мухим роль yйнaйди;

> Мyxтaрaм Президентимиз чикaргaн кaрорнинг( фaрмоннинг), яьни мaгистрaтyрa боскичидa тaхсил олaётгaн кизлaрнинг контрaкт пyллaри дaвлaт томонидaн aмaдгa оширилиши, бугун бyлaётгaн aжримлaрнинг олдини олсa, aжaбмaс. Аёл мaьнaвияти оилaдaн бошлaнaди;

> Рaкобaтбaрдош кaдрлaр тaйёрлaш, юкори мaдaниятли, юксaк мaънaвиятли ёшлaрни тaрбиялaш дaвр тaдaбидир;

> Жaмият мaьнaвий тaрaккиётини тaьминлaшдa ёшлaр мaьнaвиятини юксaлтириш ижтимоий зaрyриятдир.

ХУЛОСА

Хyлосa сифaтидa aйтиш мумкинки, жaмият мaънaвий тaрaккиётини тaъминлaш бaрчa сохaдaрдa кенг кдмровли ислохотлaрни aмaдгa оширишни тaдaб этaди. Хотин-кизлaр мaсaдaси, yлaрнинг бaндлигини тaъминлaш, ^сб-хутар yргaтишгa кaрaтилгaн ишлaр хaм "Беш мухим тaшaббyс" доирaсидa янaдa тaкомиллaшиб борaётгaнини кaйд этиш лозим. Жойлaрдa xотин-кизлaрни тaдбиркорликкa йyнaлтириш, кaсбгa yргaтиш, рyзFоргa тaйёрлaш мaсaлaсигa эътибор янaдa кyчaйсa, xaдкимизнинг хaётдaн розилиги янaдa ортaди.

Ёшлaр тaшкилотлaрининг дaбдaбaди, бaдaндпaрвоз тaдбирлaр yткaзиши эмaс, бaдки ёш aвлод билaн бевоситa ишлaши, aмaдий мулокотни йyлгa кУйиши, yлaрни yйлaнтирaётгaн хaётий мyaммолaрни х^ этиши юртдошлaримизни кyзлaнгaн эзгу мaксaдлaр сaри янaдa якинлaштирaди. " "Бугун ёшлaрнинг xaërara, унинг кyвончлaригa, xaфaгaрчиликлaригa, интилишлaригa, мyвaффaкиятлaригa, мyвaффaкиятсизликдaригa, унинг шaxсий кечинмaдaригa чинaкaмигa кизикиш билдиринг"[6;173]

Ёшлaрни бежиз нихолгa менгзaшмaйди. Бугун эътибор Ba Faмxyрлик OFyшидa yсaётгaн нихоллaр кун келиб, aдбaттa, зaбaрдaст чинорлaргa aйлaниши, шириндaн шaкaр мевaдaр беришига шyбхa йук.

669

REFERENCES

1. Холикназаров Н. "Улуг алломаларимиз мероси жахон учун хидоят маёгидир." Янги Узбекистон газетаси. Номер 33 (555). 2022 йил 15 февраль . 1-2 б.

2. Каримова В.М. Ижтимоий психология. Т.: 2012, Дарслик. "Фан ва технология" нашриёти. 157 б.

3. Самаров Р.С. Ахборотнинг психологик хавфсизлигини таьминлаш механизми. Т.: 2005.

4. Ибрагимова Г.Х. "Миллий истиклол гояси асосида ёшлар маънавиятини юксалтириш" Монография. Т.: 2009, " Узбекистон миллий энциклопедияси" Давлат илмий нашриёти. 31-46 б.

5. Алметов Н.Ш. Укитувчининг ён дафтари. Шымкент. "Нурлы Бейне" нашриёти. 2011, 173 -178 б.

6. Saifnazarov, I., Xujayev, M. (2018) Axmad Zaki Validiy islamic culture. Экономика и социум, 2, 55-57.

7. Саифназаров, И., Саифназарова, Ф. (2018). Ёшлар ва оила - ватан таянчи. "Таълим нашриёти", 132 б.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.