Научная статья на тему 'ЖАДИДЧИ ОБИДЖОН МАҲМУДОВНИНГ ФАОЛИЯТИДАГИ ЯНГИ ҚИРРАЛАР'

ЖАДИДЧИ ОБИДЖОН МАҲМУДОВНИНГ ФАОЛИЯТИДАГИ ЯНГИ ҚИРРАЛАР Текст научной статьи по специальности «СМИ (медиа) и массовые коммуникации»

CC BY
144
43
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
жадидчилик / тарих / давлат / тузум / jadidism / history / state / system

Аннотация научной статьи по СМИ (медиа) и массовым коммуникациям, автор научной работы — Абдуазиз Парпиев

Жадидчилик ҳаракатининг барча аъзолари тарих сахнасида ўзининг миллий руҳдаги янгича қарашларини асосини ярата олган деб ҳисоблаш мақсадга мувофиқ.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

NEW EDITIONS IN THE ACTIVITIES OF JADIDCHI OBIDJON MAHMUDOV

It is reasonable to assume that all members of the Jadid movement were able to form the basis of their new views in the national spirit on the stage of history.

Текст научной работы на тему «ЖАДИДЧИ ОБИДЖОН МАҲМУДОВНИНГ ФАОЛИЯТИДАГИ ЯНГИ ҚИРРАЛАР»

ЖАДИДЧИ ОБИДЖОН МАХ^МУДОВНИНГ ФАОЛИЯТИДАГИ ЯНГИ

ЦИРРАЛАР

Абдуазиз Парпиев

Узбекистан давлат санъат ва маданият институтининг Фаргона минтакавий

филиали

Аннотация: Жадидчилик харакатининг барча аъзолари тарих сахнасида узининг миллий рухдаги янгича карашларини асосини ярата олган деб хисоблаш максадга мувофик.

Калит сузлар: жадидчилик, тарих, давлат, тузум

NEW EDITIONS IN THE ACTIVITIES OF JADIDCHI OBIDJON

MAHMUDOV

Abduaziz Parpiev

Fergana regional branch of Uzbekistan State Institute of Arts and Culture

Abstract: It is reasonable to assume that all members of the Jadid movement were able to form the basis of their new views in the national spirit on the stage of history.

Keywords: jadidism, history, state, system

Жадидчилик - давлат, тузум, бошкарувни ислох этиш ва миллатни ривожлантириш оркали жамиятни янги тараккиёт боскичига олиб чикишни максад килиб куйган. Уларнинг гоялари аник амалий тадбирларни узида мужассамлаштирган тизим эканлиги барчага аён. XIX аср охири ХХ аср бошларида Туркистон улкасида Хива хонлиги ва Бухоро амирлигида хатто мустамлака килувчи Россиянинг узида хам иктисодий ва сиёсий вазият кескинлашиб бораётган эди. Туркистон халкларининг давлат курилишидаги хулосаларига келишида жадидчилар савдо, саноат ва дехкончилик ривожи топмоги асосий куч эканлигини англаб етдилар. Жадидчилар Туркистондаги иктисодий ва ижтимоий ахволни издан чикканлигини, ночорлигини англаб миллий маорифга, матбуотга асос солганлар, иктисодий билимларни бойитиш максадида турли хил жамият ва ташкилотлар тузиб ёш мутахассисларни укитиш ва хорижга укишларини давом эттириш учун жунатдилар. Шу тарика зиёлилардан ташкил топган Бухорода "Ёш бухороликлар" ташаббуси билан "Тарбияи атвол" Хоразмда 1904 йил "Жамияти хайрия" каби ташкилотлар тузила бошлади. 1909 йилдан бошлаб эса бутун Туркистон буйлаб хайрия

жамгармаларини тузиш фаоллашди. Шу йили Абдулла Авлоний "Жамияти хайрия", Мунаввар кори "Жамияти имдодия" уюшмаси, "Туркистон" ширкатини тузди.

Туркистон улкаси буйлаб "Ношири маориф", "Укувчиларга ёрдам,", "Кумак", "Иддиходий миллий", "Иддиходий тараккий" каби ташкилотлар тузилиб халк орасида уз мавкейига эга була бошлади. Бу каби жамиятларнинг сони айникса Туркистонда мустамлакачи кучга карши кайфият кучайган I жахон уруши йилларида купайди. Андижонда Миркомил Мирмуминбоев "Тараккийпарварлар", Куконда эса Обиджон Махмудов ташаббуси билан 1914 -йили "Гайрат" номидаги хиссадорлик жамияти тузилди. I жахон уруши давридаги вокеалар махаллий бойларни хам уз мулкларини авайлаш ва уларни сертификатига эга булиш масаласини куйди. О.Махмудовни "Шур сув" худудидаги нефть, азокерит (мум), олтингугурт конларини кавлаб сотиш ишини йулга куйарди. У узбек мутахассислари орасида биинчи булиб 1911 йили Санкт-Петербургда тог ишлари буйича академияни экстрен усулида тугатиб кайтган. Ушбу конуний асосда тузилган ташкилотнинг маблаги хисобига улка маърифатпарварларини билим савиясини ошириш учун "Гайрат" номли ширкат ташкил этди.

Архив хужжатларидан маълум булишича мухофаза булими бошлиги полковник Волковга шундай ахборот йуллаган: "Туркестанский голос" узининг пайларидан купини Кукон шахридаги "Гайрат" деб аталмиш махаллий мусулмон маърифатчилар жамиятига жойлаштиришга эришдилар. (Саккиз минг беш сумлик) 1916-йил октябрда "Гайрат" жамияти шошилинч мажлис чакиради. Мажлисда жамият уставига баъзи узгартиришлар киритиш, пай капиталини ун икки минг беш юз сумдан эллик минг сумга купайтириш, халкни марифатли килиш учун хусусий босмахоналар очиш, жадидчиларнинг янги усул мактабларини янада купайтириш, Кукон шахрида хусусий корхоналар масалан: чой кадоклаш, бозор расталарига ёрдам бериш ва бошка масалалари куйилган.

Шу жумладан агентура маълумотларига караганда О.Махмудовнинг уйида ташкилланган навбатдаги йигилиши булиб утади, унда "Фаргонада банк очмок" (Садойи Фаргона 1914 йил 59-сон 14-сентябр 1-бет) маколаси чоп этилган булиб, унда банк ва хайрия жамиятларини очиш юзасидан куйидагилар баён этилган. "Х,ар шахар ва кишлокларда ширкатлик, банклар очмок лозимдир ва бундай банкларни очиб хар кандай мухтожларга ёрдам бермок мумкиндир, бу банкни очмокни хохловчилар булсалар "Садойи Фаргона" идорасига О.Махмудовга мурожаат килсинлар. Шундай банкларни очмок даркор буладиган дастурул амал китобларни курсатурмиз ва бунга караб очсалар буладур. Бундай банкни очган вактда хар кандок одам уз бисотида бекор

турадиган пулни келтириб куйса буладир, хар бир шахарда жамияти хайриялар очилиб шундай пулларни шу банкларда ишлатиб купайтирмок ва саломат сакламок мумкиндир. Агар Фаргона музофатининг кайси шахрида жамияти хайрия очмокка ихтиёр килувчилар булса (Садойи Фаргона) идорасига мурожаат килсалар маслахатини килиб тегишли жойдан жавоб бермак мумкиндир". Садойи Фаргона газетасининг 1914-йил 2- ноябр 79-сонли "Х,ар бир миллатнинг тараккийси илм, саноат, тижорат ва зироатдан бошланадур" деган фикрга тухталадур.

Туркистон жадидчилик харакати намоёндаси 1930-йилда ГПУга берган кургазмасида шундай дейди: "1917-йили ёзида Бокудан Мухаммад Амин Афандизода келди у "Исмоилия" ташкилотидан махсус юборилган булиб, Куконда бир катор митинглар утказди. Бир куни мени уйимга келди мажлисда ун бир киши йигилдик. Мен, Обиджон Махмудов Пиримурсалзода, Оббосхужа Калонхужаев, Мухаммадамин Мухамммаджонов, Носиржон Зиёев, Мирзохид Мирокилов, Махмудхужа Х,оликдй, Мухаммаджон Абдухоликов, Ашурали Зохирий ва бошкаларга Мухаммадамин Афандизода "Иттиход ва тараккий"нинг программасини сузлаб берди хамда Куконда бу ташкилотни тузишни таклиф этди. Ташкилотга мен, Обиджон Махмудов Миёнкудрат Х,азрат II муовун, Аббосхужа Калонхужа II муовун этиб сайланди. Жамиятга янги аъзоларни танлаб кабул килиш уларнинг зиммасига юкланди. Абдурафик хожи хазиначи вазифасида, Махмудхужа Хрликдй котибликка сайланди. Мухаммадамин Афандизода Куконда "Иттиход ва тараккий"ни тузиб Тошкентга келди. У Минаввар корининг ховлисида жойлашди. Мунаввар корини унга биз тавсия этдик. "Иттиход ва тараккий" Самаркандда Махмудхужа Бехбубий, Хоразмда ташкилот раиси этиб Бекжон сайланди.

1919-йилда Тошкентда Кашкар махалласига якин боглардан бирида "Иттиход ва тараккий"нинг Туркистон буйича курилтойи булди. У "Миллий иттиход" номи билан алмаштирилди. Раис этиб Минаввар кори сайланди. Минаввар кори ташкилотнинг бош мафкурачиси ва рахбари сифатида барчамизга миллий кадрларни топиш масаласини куйди. Миллий давлатни куриш ва бошкариш хамда мухофаза килиш учун I ва II боскич мактабларида болаларга скаутинг (разветка) ва турк учоги типидаги ярим харбий таълим берадиган тудалар (гурухлар) иши режалаштирилди, матбуотда бу хусусида расмий маълумот хам берилди. "Изчи" рахбари (Саид Ахрорий) "Темур" рахбари Гайдар Шавкий) "Тараккий", "Турон кучи", "Лочин" шулар жумласидан. Бундай тудалар Туркистон улкасининг деярли барча шахарларида тузилди".

"1923-йил май ойида мен Тошкентга С.Оржаникидзе ва Илеванинг келиши ва уларнинг мен билан куришиш истаги борлиги тугрисида маълумот олдим"

(MuHaBBap ;opu xorapanapugaH). BenrunaHraH Ba;Tga KypcarnnraH MaKOHra eTuö öopguM y epga yTo; Op^aHHKHg3e, HneBa Ba capMoagop Oöug^oH MaxMygoB, CaugHucup Mup^anonoB rannamuö yTupumraH экaн. MeH xaM cyxöaTra apanamguM. Oöug^oH MaxMygoB TaHu^nu kh3hkhh эgн, y y3 xa3Hnnapn öunaH öapnaHH KyHraHHH xymnap ynap эсa thhhmch3 Kynumap эgн.

-'Tannapra ;aparaHga TomKeHTga "Munnufi TamKunoT" 6op, my TyrpHMH"-geö cypagu Op^aHHKug3e. O.MaxMygoB ®;aBo6 öepgu rny (6om cuecufi 6omKapMa)HHHr TatKuönapu öronapHu fiy; Ba öynMaraH HapcanapHu TaH onumra Ma^öyp этgн. ^O3upru nafiTga "Munnufi TamKunoT" fiy;, $a;aT "Munnufi rypyx" öop xonoc. -yHuHr ;aHna at3onapu öop geö cypagu Op^;aHuKeg3e.

-yHga Työ axonu Ba xyKyMar a^onapuHuHr öapnacu at3o öynuö xucoönaHagu -geö ®;aBo6 öepgu O.MaxMygoB.

CyxöaTga xaMMa caBonnapra O.MaxMygoB ^aBoö öepgu. fflyHuHr ynyH xaM xa3un MyTofiuöa Tap3uga yTgu. yfira KeTum ongugaH MexMoHnapHu TomKeHT öornapugaH öupura "Typ^cTOH" mupKara xyKyMara unpara ohfoh ^ofira TaKnu^ этgyк. "Munnufi rypyx" at3onapuHu fiuFum Ba ynap öunaH Kypumum, cy3namum mapTu una ynap xaM ;aöyn этgнпap. KyH Ba coaraap TafiuH этнпgн. By 3ue$aTra Ha3up Typa;ynoB Ba PaxuMÖoeBnap xaM TaKnu^ этнпgнпap. 3ue$aT nafiTuga MeH öoFga KyTuö TypguM, aBBan O.MaxMygoB öunaH CaugHocup öopgu, xu3MaT ynyH emnapgaH Acagynna, Ha^MugguH, CanuMxoHnap xaM na^upunFoH эgнпap. Tonuö^oH MycaöoeB xaM öop fiyKnuru xoTupaMga fiy;, ^uc^acu TypKucTOH mupKaraga umnoBnunapHuHr aKcapu öopFoH эgн. Bup Ba;T ypTo; Op^aннкнgзe,Typaкyпoв Ba eHnapuga aHa öup Kumu eTuö öopgunap. ABToMoöungaH Tymap -TymMac O.MaxMygoBgaH "Munnufi rypyx" at3onapuHu fiuFguHrroMy? geö cypagu:

"X,o3up fiuFunMo^ganap, paucHu y3uHru3 кeптнpgннгнз" geö H.Typa;ynoBHu Ta;guM этgн. ByHgaH cyHrpa ypTo; PaxuMöoeB Kengu. y xaM at3onap xa;uga cyparaHga capKoTuö geö PaxuMöoeBHu Kypcargu.

^eMaK, öy Ma^nuc xaM aBBangaH öomnaö xa3un Ba MyTofiuöa fiynuFa Kupgu. YTupymFoHgaH cyHrpa "ByTyH at3onapuHru3 mynapMu?" geö ypTo; Op^aHuKug3e ToMoHugaH öepunraH cypo;;a CaMtifi aKTuBHtifinap MaHa mynap geö öu3napHu KypcaTgu. YpTo; Op^;aHuKeg3e öunaH O.MaxMygoB öunaH MaHa myHgafi caBon-®;aBoönap öynuö: YpTo; Op^aHuKug3e "OapFoHagaru öocManunuK ;anoH öurap -HuMa geö yfinafiMu3" (C.Op^aHuKug3e 1922-1923 fiunnapga MapKa3gaH OapFoHa Boguficugaru öocManunuKHu TyraTum ynyH ^yHaTunraH эgн).

MaxMygoB MaHuM Mhuctp^ufumhu Tacgu; этFOн KyHuHru3 öuTagyp, öynMaca öuTMafigyp. (O.MaxMygoB Ky;oH MyxTopuaTuga o3u;-oB;aT Ba3upu öynraH, myHra umopa)

-Агар битмас экан бир дивизия аскар юборамиз Фаргонани теп-текис киладур.

-Сиз бир двизия аскар юборсангиз, ман босмачиларни икки двизияга етказаман....

Нихоят мехмонлар кетатургон булдилар. Кетиш олдидан урток Оржаникидзе "Миллий группа" томонидан аник бир талабнома ёзиб беришни суради. Бунга жавобан О.Махмудов: "Бизда бир макол бор: "Ошнандан туя сура, туя бермаса бия берар деганлар." Шунинг учун биз хам сиздан катта нарса сураймиз шунда хеч йуги кичикрогини берсангиз хам розимиз" деди. Бунга карши Оржаникидзе -"нима сурасангиз сурай бермайсизми?" деди Обиджон Махмудовнинг елкасига кокиб. Зиёфат тугаб мехмонлар жунадилар. Сунгра биз беш киши "Миллий группа" номидан эллавага талабнома ёздик"

Ушбу архив маълумотлар Обиджон Махмудовнинг фаолияти давомида Тиркистон жадидчилик жамиятини ривожланиши учун тинимсиз самарали харакатини изохлайди. Мустамлакачилик сиёсати авжига чиккан даврда Туркистон улкасини миллий озодлик харакати учун узининг барча имкониятларидан салмокли фойдаланиб халк оммасининг миллий киёфасини тиклашида катта хисса кушганини англатади.

Фойдаланилган адабиётлар

1. Boltaboeva U., Sh U., Rahmonova N. CREATIVE PERSON-THE ROLE OF LIVE WORD IN EDUCATING AN ACTOR //European Journal of Arts. - 2019. -№. 3.

2. Boltaboyeva U., Rakhmonova N., Usmonov S. Characteristics of speech Art: problems and solutions //ACADEMICIA: An International Multidisciplinary Research Journal. - 2020. - Т. 10. - №. 4. - С. 559-567.

3. Болтабоева У. Нутк санъатининг узига хос хусусиятлари: муаммо ва ечимлар //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. I (2).

4. Boltaboeva U. Using Oral Folk Art Methods in Improving Speech Technology //Eastern European Scientific Journal. - 2019. - №. 1.

5. Akbarova M., Tursunova G., Abdunazarov Z. Section 3. Theater art //European Journal of Arts. - С. 125.

6. Усмонов Ш. САХНАДА ТАШ^И ^ИЁФАГА АКТЁРНИНГ МУНОСАБАТИ //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. II.

7. Усмонов Ш. Илм даргохига бир назар //Oriental Art and Culture. - 2019. -№. IV (1).

8. Умарова Х., Усмонов Ш. Санъатга багишланган умр //Oriental Art and Culture. - 2019. - №. IV (1).

9. Dehqonov R., Tursunova G., Abdunazarov Z. Pedagogical aproaches to the formation of musical literacy of students in the sytem of higher education //ACADEMICIA: An International Multidisciplinary Research Journal. - 2020. - Т. 10. - №. 3. - С. 91-95.

10. Tursunova G., Karimov B. PEARLS OF UZBEK NATIONAL DANCE //International Engineering Journal For Research & Development. - 2020. - Т. 5. -№. Conference. - С. 4-4.

11. Абдуназаров З. МИЛЛИЙ УЙИНЛАРИМИЗ ИШТИРОКИДА ЁШ АКТЁРЛАРНИ ТАСАВВУРИ ВА ДЩ^АТИНИ ЧАРХЛАШ //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. III.

12. Абдуназаров З. ТИМСОЛЛАР СИЙМОСИНИ ЯРАТИШ //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. III.

13. Yuldasheva S., Madumarova M. TASKS AND CONTENT OF BIBLIOGRAPHIC WORKS //European Journal of Arts. - 2020. - №. 1. - С. 148152.

14. Юлдашева С. Китоб-кунгил чироги //Oriental Art and Culture. - 2020. -№. I (2).

15. Юлдашева С. Китоб мутолаасини шакиллантиришда кутубхоначилик фаолияти //Oriental Art and Culture. - 2019. - №. IV (1).

16. Yunusov G., Juraev I., Ahmedov R. A LOOK AT THE REGIONAL SEASONAL FOLKLORE AND THEIR ORIGIN. THE ROLE AND IMPORTANCE OF FOLKLORE IN THE DEVELOPMENT OF DANCE ART //European Journal of Arts. - 2020. - №. 1. - С. 121-124.

17. Yunusov G. X., Juraev I., Ahmedov R. The European Journal of Arts, Issue 1/2020.

18. Talaboev A., Akbarov T., Haydarov A. The European Journal of Arts, Issue 1/2020.

19. Ахмедов Р. Миллий мусикий ижрочилик санъатига бир назар //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. I (2).

20. Юлдашев К., Эгамбердиев Х. Режиссура: кеча ва бугун //Oriental Art and Culture. - 2019. - №. IV (1).

21. Талабоев А. Маком санъатида сузнинг урни //Oriental Art and Culture. -2019. - №. IV (1).

22. Haydarov A. QOSHIQLAR ORQALI O'QUVCHILARDA VATANPARVARLIK TUYGUSINI SHAKLLANTIRISH //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. IV.

23. Акбаров Т. ФОЛЬКЛОР ВА АНЪАНАВИЙ МУСЩА МАСАЛАЛАРИ //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. IV

24. OMOHOBHa C. TAPHXHH KY-E3MA MAHEAHAPHH KOHCEPBATUHfl-PECTABPAUHH KH-HHm ^APAEH^APH XYCYCH^A //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. V.

25. YEAH H. T. TH^mYHOC^HK^A CO^H^-EO^XOHA TEPMHHOHOrH^CHHHHr TA^^H^H //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. V.

26. YE^H H. T. Y3EEK COHHK TEPMHHHAPHHHHr AOOHKCApH^ YCYHH EHHAH ^CAHHmH //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. V.

27. Mnp3aeBa H., Ac^apoBa M. W-nOH H^O^H^A MH^-HM YHFOHHm XAPAKATH //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. V.

28. TypcyHOB E. TOHFY H^PO^H^HrH TAPHXHrA EHP HA3AP //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. V.

29. Shermatova X. MUSIQA NAZARIYASINING O'ZIGA XOS XUSUSIYATLARI //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. V.

30. Fo^ypoBa E. AKTEPHHHT HYT^HHH TAKOMH^^AmTHPHm^A HHHOBAqHOH TEXHO^OrH^^APHHHr A^AMH^TH //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. V.

31. nynaroB P. «MHP3O YHYFEEK» TPArE^H^CHHHHr ^PATHHHmH TAPHXH //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. V.

32. Qurbonova M. CHET EL MUSIQASI TARIXIGA BIR NAZAR //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. V.

33. MaMar^ynoB E. TEATP^A CA^HAHAmTHPYB^H PACCOMHHHr KACE CHPHAPH //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. V.

34. Ismoilova M. CHOLG'U IJROCHILIGIDA NOTAGA QARAB IJRO QILISH //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. V.

35. O'Taganov R. J. TA'LIM USLUBINING ASOSIY AFZALLIKLARI //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. V.

36. Mamatov J. BARKAMOL AVLODNI TARBIYALASHDA ERTAKLARNING AHAMIVATI //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. V.

37. Haydarov A. QOSHIQLAR ORQALI O'QUVCHILARDA VATANPARVARLIK TUYGUSINI SHAKLLANTIRISH //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. IV.

38. AK6apoB T. OOHEKHOP BA AHEAHABHH MYCHKA MACAHAHAPH //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. IV.

39. Ac^apoBa M. Y3EEK A^AEHH TAH^H^H TAPAKKHETH //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. V.

40. Turgunbaev R., Takada H. Co-WEB: A Peer-to-Peer Based, Partially Decentralized Framework for Collaborative Web-Content Publishing //2009 First International Conference on Advances in Future Internet. - IEEE, 2009. - C. 67-72

References

1. Boltaboeva U., Sh U., Rahmonova N. CREATIVE PERSON-THE ROLE OF LIVE WORD IN EDUCATING AN ACTOR //European Journal of Arts. - 2019. -№. 3.

2. Boltaboyeva U., Rakhmonova N., Usmonov S. Characteristics of speech Art: problems and solutions //ACADEMICIA: An International Multidisciplinary Research Journal. - 2020. - T. 10. - №. 4. - C. 559-567.

3. EornaSoeBa Y. HyTK caHtaTHHUHr y3ura xoc xycycutfraapu: MyaMMO Ba enuMnap //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. I (2).

4. Boltaboeva U. Using Oral Folk Art Methods in Improving Speech Technology //Eastern European Scientific Journal. - 2019. - №. 1.

5. Akbarova M., Tursunova G., Abdunazarov Z. Section 3. Theater art //European Journal of Arts. - C. 125.

6. YCMOHOB m. CAXHA^A TAmKH KHEOATA AKTEPHHHT MYHOCAEATH //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. II.

7. Ycmohob m. Hhm gaproxura Sup Ha3ap //Oriental Art and Culture. - 2019. -№. IV (1).

8. YMapoBa X,., Ycmohob m. CantaTra SarurnnaHraH yMp //Oriental Art and Culture. - 2019. - №. IV (1).

9. Dehqonov R., Tursunova G., Abdunazarov Z. Pedagogical aproaches to the formation of musical literacy of students in the sytem of higher education //ACADEMICIA: An International Multidisciplinary Research Journal. - 2020. - T. 10. - №. 3. - C. 91-95.

10. Tursunova G., Karimov B. PEARLS OF UZBEK NATIONAL DANCE //International Engineering Journal For Research & Development. - 2020. - T. 5. -№. Conference. - C. 4-4.

11. A6gyHa3apoB 3. MHT-THH YHHH.TAPHMH3 HfflTHPOKH^A Em AKTEP.TAPHH TACABBYPH BA ^HKKATHHH ^APX^Am //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. III.

12. A6gyHa3apoB 3. THMCO.T.TAP CHHMOCHHH ^PATHm //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. III.

13. Yuldasheva S., Madumarova M. TASKS AND CONTENT OF BIBLIOGRAPHIC WORKS //European Journal of Arts. - 2020. - №. 1. - C. 148152.

14. ro^garneBa C. KuTo6-KyHrun nuporu //Oriental Art and Culture. - 2020. -№. I (2).

15. ro^garneBa C. KHTO6 MyTonaacuHH maKunnaHTupumga KyTy6xoHaHunuK ^aonuaTH //Oriental Art and Culture. - 2019. - №. IV (1).

16. Yunusov G., Juraev I., Ahmedov R. A LOOK AT THE REGIONAL SEASONAL FOLKLORE AND THEIR ORIGIN. THE ROLE AND IMPORTANCE OF FOLKLORE IN THE DEVELOPMENT OF DANCE ART //European Journal of Arts. - 2020. - №. 1. - C. 121-124.

17. Yunusov G. X., Juraev I., Ahmedov R. The European Journal of Arts, Issue 1/2020.

18. Talaboev A., Akbarov T., Haydarov A. The European Journal of Arts, Issue 1/2020.

19. AxMegoB P. Munnun MycuKUH u^poHunuK caHtarara 6up Ha3ap //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. I (2).

20. ro^garneB K., 3raM6epgueB X. Pe^uccypa: Kena Ba 6yryH //Oriental Art and Culture. - 2019. - №. IV (1).

21. Tana6oeB A. Ma^OM caHtaraga cy3HHHr ypHH //Oriental Art and Culture. -2019. - №. IV (1).

22. Haydarov A. QOSHIQLAR ORQALI O'QUVCHILARDA VATANPARVARLIK TUYGUSINI SHAKLLANTIRISH //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. IV.

23. AK6apoB T. OO—EK—OP BA AHEAHABHH MYCHKA MACA—A—APH //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. IV

24. OMOHOBHa X. C. TAPHXHH KVHE3MA MAHEA—APHH KOHCEPBATЦH£-PECTABPAЦH£ KH—Hm ^APAEHHAPH XYCYCH^A //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. V.

25. Yrnu X. H. T. TH-mYHOC-HK^A COHHK-EO^XOHA TEPMHHO—OTH^CHHHHT TA^KHKH //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. V.

26. Yrnu X. H. T. Y3EEK CO—HK TEPMHHHAPHHHHT AOOHKCAЦH£ YCY—H EH—AH ^CA—HmH //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. V.

iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.

27. Mup3aeBa H., Ac^apoBa M. W—nOH H^O^H^A MH—HHH YHFOHHm XAPAKATH //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. V.

28. TypcyHOB E. TO—FY H^PO^H—HTH TAPHXHTA EHP HA3AP //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. V.

29. Shermatova X. MUSIQA NAZARIYASINING O'ZIGA XOS XUSUSIYATLARI //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. V.

30. Fo^ypoBa E. AKTEPHHHT HYTKHHH TAKOMH——AmTHPHm^A HHHOBAqHOH TEXHO—OTH^—APHHHT AXAMH^TH //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. V.

31. nynaTOB P. «MHP3O Y—YFEEK» TPATE^H^CHHHHT ^PATH—HmH TAPHXH //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. V.

32. Qurbonova M. CHET EL MUSIQASI TARIXIGA BIR NAZAR //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. V.

33. MauaTKynoB E. TEATP^A CA^HAHAmTHPYB^H PACCOMHHHT KACE CHPHAPH //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. V.

34. Ismoilova M. CHOLG'U IJROCHILIGIDA NOTAGA QARAB IJRO QILISH //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. V.

35. O'Taganov R. J. TA'LIM USLUBINING ASOSIY AFZALLIKLARI //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. V.

36. Mamatov J. BARKAMOL AVLODNI TARBIYALASHDA ERTAKLARNING AHAMIVATI //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. V.

37. Haydarov A. QOSHIQLAR ORQALI O'QUVCHILARDA VATANPARVARLIK TUYGUSINI SHAKLLANTIRISH //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. IV.

38. AK6apoB T. OOHEKHOP BA AHEAHABHH MYCHKA MACAHAHAPH //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. IV.

39. Ac^apoBa M. Y3EEK A^AEHH TAHKH^H TAPAKKHETH //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. V.

40. Turgunbaev R., Takada H. Co-WEB: A Peer-to-Peer Based, Partially Decentralized Framework for Collaborative Web-Content Publishing //2009 First International Conference on Advances in Future Internet. - IEEE, 2009. - C. 67-72

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.