Научная статья на тему 'ЖАҲОН ТАЪЛИМ СТАНДАРТЛАРИ АСОСИДА СОҒЛИҚНИ САҚЛАШ ТИЗИМИНИ ТУБДАН ТАКОМИЛЛАШТИРИШНИНГ АСОСИЙ ОМИЛЛАРИ'

ЖАҲОН ТАЪЛИМ СТАНДАРТЛАРИ АСОСИДА СОҒЛИҚНИ САҚЛАШ ТИЗИМИНИ ТУБДАН ТАКОМИЛЛАШТИРИШНИНГ АСОСИЙ ОМИЛЛАРИ Текст научной статьи по специальности «Науки об образовании»

CC BY
94
15
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
Таълим / глобаллашув / янги Ўзбекистон / академ мобиллик / Болонья Декларацияси / жаҳон таълим стандарти. / Education / globalization / new Uzbekistan / academic mobility / Bologna Declaration / world educational standard.

Аннотация научной статьи по наукам об образовании, автор научной работы — Шукуров, Илҳом Болтаевич

Мазкур мақолада глобаллашув жараёнининг замонавий таълим тизимига таъсири, тиббий таълим тизимини ислоҳ қилишнинг асосий йўналишлари, олий тиббий таълим сифатини ошириш омиллари, шунингдек мамлакатимизда жаҳон таълим стандартлари асосида таълимни амалга оширишни тартибга соладиган меъёрий ҳужжатлар мазмуни таҳлил қилинган. Академ мобилликнинг мазмун моҳияти очиб берилган. Бухоро давлат тиббиёт институти мисолида академик мобилликни ривожлантириш борасида амалга оширилаётган ишларга алоҳида эътибор қаратилган.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

MAIN FACTORS FOR IMPROVING THE HEALTH SYSTEM ON THE BASIS OF WORLD STANDARDS OF EDUCATION

This article analyzes the impact of globalization on the modern education system, the main directions of reforming the medical education system, the factors for improving the quality of higher medical education, as well as the content of the regulations governing education in our country. The concept of academic mobility is revealed. The work carried out at the Bukhara State Medical Institute on the development of academic mobility is analyzed.

Текст научной работы на тему «ЖАҲОН ТАЪЛИМ СТАНДАРТЛАРИ АСОСИДА СОҒЛИҚНИ САҚЛАШ ТИЗИМИНИ ТУБДАН ТАКОМИЛЛАШТИРИШНИНГ АСОСИЙ ОМИЛЛАРИ»

SJIF 2023 = 6.131 / ASI Factor = 1.7

3(3), March, 2023

ЖАХОН ТАЪЛИМ СТАНДАРТЛАРИ АСОСИДА СОГЛЩНИ САЦЛАШ

ТИЗИМИНИ ТУБДАН ТАКОМИЛЛАШТИРИШНИНГ АСОСИЙ

ОМИЛЛАРИ

Шукуров Ил^ом Болтаевич

Бухоро давлат тиббиёт институти доценти

АННОТАЦИЯ

Мазкур мацолада глобаллашув жараёнининг замонавий таълим тизимига таъсири, тиббий таълим тизимини ислоу цилишнинг асосий йуналишлари, олий тиббий таълим сифатини ошириш омиллари, шунингдек мамлакатимизда жауон таълим стандартлари асосида таълимни амалга оширишни тартибга соладиган меъёрий уужжатлар мазмуни таулил цилинган. Академ мобилликнинг мазмун моуияти очиб берилган. Бухоро давлат тиббиёт институти мисолида академик мобилликни ривожлантириш борасида амалга оширилаётган ишларга алоуида эътибор царатилган.

Калит сузлар. Таълим, глобаллашув, янги Узбекистон, академ мобиллик, Болонья Декларацияси, жауон таълим стандарти.

В данной статье анализируется влияние глобализации на современную систему образования, основные направления реформирования системы медицинского образования, факторы повышения качества высшего медицинского образования, а также содержание нормативных актов, регулирующих образование в нашей стране. Раскрывается понятие академический мобильность. Проанализирована работа, проводимая в Бухарском государственном медицинском институте по развитию академической мобильности.

Ключевые слова. Образование, глобализация, новый Узбекистан, академическая мобильность, Болонская декларация, мировой образовательный стандарт.

ОСНОВНЫЕ ФАКТОРЫ СОВЕРШЕНСТВОВАНИЯ СИСТЕМЫ ЗДРАВООХРАНЕНИЯ НА ОСНОВЕ МИРОВЫХ СТАНДАРТОВ

ОБРАЗОВАНИЯ

Шукуров Илхом Болтаевич

Доцент Бухарского государственного медицинского института

АННОТАЦИЯ

SJIF 2023 = 6.131 / ASI Factor = 1.7

3(3), March, 2023

MAIN FACTORS FOR IMPROVING THE HEALTH SYSTEM ON THE BASIS OF WORLD STANDARDS OF EDUCATION

Shukurov Ilkhom Boltaevich

Associate Professor of Bukhara State Medical Institute

ABSTRACT

This article analyzes the impact of globalization on the modern education system, the main directions of reforming the medical education system, the factors for improving the quality of higher medical education, as well as the content of the regulations governing education in our country. The concept of academic mobility is revealed. The work carried out at the Bukhara State Medical Institute on the development of academic mobility is analyzed.

Keywords. Education, globalization, new Uzbekistan, academic mobility, Bologna Declaration, world educational standard.

Узбекистоннинг Европа ва жахон таълим маконига интеграцияси -глобаллашув жараёнининг кенг камровли боскичига мос равишда таълим тизимини ривожлантиришнинг долзарб йуналишларидан бири саналади. Тарихий тараккиётдан маълумки, Европа мамлакатлари учун Болонья декларациясининг кабул килиниши билан тарихий жихатдан бошкача ривожланган таълим тизимларини узаро бойитиш учун хали тулик амалга оширилмаган имкониятлар очилди.

Болонья жараёни 1998 йил 25 майда Сорбонна Университетининг 800 йиллигига баFишланган тадбирда Франция, Германия, Италия ва Буюк Британиянинг таълим вазирлари томонидан имзоланган Сорбонна декларацияси томонидан бошланган.

Давлатлар даражасидаги Болонья жараёни 1999 йил 19 июнда 29 та таълим вазирлари уз хукуматлари номидан Болонья декларацияси деб номланган хужжатни имзолаши билан ташкил этилган. Болонья жараёнининг навбатдаги боскичи 2001 йил 19 майда Прагада булиб утди, у ерда 33 Европа мамлакати вакиллари Прага коммюникесини имзоладилар. Россия Болонья ташаббусига 2003 йил 19 сентябрда Берлин й^илишида кушилди.

Болонья Хдмдустлиги доирасида давлатларнинг бирлашиши дунёдаги глобаллашув жараёнининг натижаси булиб, Европада ижтимоий, сиёсий ва иктисодий баркарорликнинг долзарб шарти - мамлакатларни ажратиб турувчи ижтимоий-маданий тубсизликни йук килиш зарурати булган эди. Х,ар кандай мамлакатда хар бир алохида шахснинг мослашувчанлиги ва муросага келишга

КИРИШ

SJIF 2023 = 6.131 / ASI Factor = 1.7

3(3), March, 2023

тайёрлигига боFлик булган ушбу жарликни енгиб утиш, жахон микёсида мамлакатлар уртасидаги узаро тушунишга ва уЙFун хамкорликка эришишнинг калитидир.

Маданиятлараро даражада уз фаолиятини амалга ошириш учун зарур ваколатларга эга булган мутахассисни тайёрлаш вазифаси айнан жахон хамжамиятидаги хар бир мамлакатнинг юкори касбий таълими сохасига туFри келади. Бундай холда, курсатилган муаммони хал килиш усуллари, Европада, кейинчалик жахон таълим тизимида бир хил булиши керак.

Алока нукталарини излаш, Европа даражасида ишлашга кодир юкори малакали мутахассисни тайёрлашнинг ягона стратегияси ва тактикасини ишлаб чикиш учун миллий таълим тизимлари тажрибасини бирлаштирган расмий хужжат FOяси пайдо булди. Болонья жараёни Европада ва дунёда олий маълумотни бирлаштиришга интилади ва хилма-хилликнинг асосий тамойилларига хурматни назарда тутади.

Болонья декларациясининг асосий коидалари:

• даражали маълумот - бакалавр, магистр;

• кредитларни жорий этиш - 30 дан 40 соатгача булган укув бирлигининг бухгалтерия хисоби, шу жумладан аудитория ва мустакил ишларни, хафтада талабанинг илмий ишига тенг хажм;

• талабалар ва укитувчиларнинг мобиллиги;

• таълим сифатини назорат килиш.

Мамлакатимизда таълим сохасида кенг камровли ислохотлар амалгаоширилиб, хукукий база кенгайтирилмокда [1-8].

Узбекистон давлати хам айнан Болонья Декларацияси талаблари асосида замонавий таълимни ташкил килишни уз олдига асосий максад килиб куйган. Олий таълимни 2030 йилгача ривожлантириш концепциясида мамлакатимиз олий укув юртларини боскичма-боскич кредит-модуль тизимига утказиш курсатиб берилган. Мамлакатимизда миллий тиббиёт таълимини модернизация килиш, ушбу сохага халкаро таълим стандартларини жорий этиш, ахоли саломатлигини мухофаза килишнинг долзарб муаммолари буйича комплекс илмий тадкикотлар олиб бориш, шунингдек, таълим олаётган ёшларга маънавий-ахлокий тарбия беришнинг самарали тизимини яратиш буйича изчил чора-тадбирлар амалга оширилмокда.

МУХОКАМА ВА НАТИЖАЛАР

Таъкидлаш жоизки, тиббий таълим сифатини янада ошириш, энг яхши халкаро амалиёт даражасидаги олий ва урта-махсус, касбий тиббий таълим тизимини шакллантириш, тиббий хизмат даражасини ошириш максадида

SJIF 2023 = 6.131 / ASI Factor = 1.7

3(3), March, 2023

Узбекистан Республикаси Президентининг «Узбекистан Республикасида тиббий таълим тизимини янада ислох килиш чора-тадбирлари т^рисида»ги 2017 йил 5 майдаги ПК,-2956-сонли К,арори кабул килинган эди.

Мазкур хужжат тиббий таълим сифатини янада ошириш, боскичма-боскич равишда энг яхши халкаро амалиёт даражасидаги олий ва урта-махсус, касбий тиббий таълим тизимини шакллантириш, тиббий хизмат даражасини ошириш максадида кабул килинди. Ушбу карорда куйидаги вазифалар курсатиб берилган эди:

- тиббий таълим муассасалари, шунингдек ОТМдан кейинги таълим тизими, мутахассислар малакасини ошириш ва уларни кайта тайёрлашнинг услубий бошкаруви оркали тиббий кадрларни тайёрлаш сохасида норматив-хукукий базани такомиллаштириш;

- олий ва урта махсус профессионал тиббий таълим, малака ошириш учун давлат таълим стандартлари ва талабларини ишлаб чикиш ва уларнинг ижросини таъминлаш;

- соFликни саклаш мутахассисларини кайта тайёрлаш, шунингдек олий тоифали илмий-педагогик тиббий кадрларни тайёрлаш;

- укиш даврида профиль ва ихтисослашган предметлар, клиник таълим тажрибаси буйича укув машFулотларини кенгайтириш хисобига тиббий таълим муассасаларида тахсил олувчи укувчи ва талабаларнинг назарий хамда амалий тайёргарлигини яхшилашга йуналтирилган чора-тадбирлар мажмуини амалга ошириш;

- тиббиётни ривожлантиришнинг замонавий йуналишлари буйича илмий-тадкикотларини утказиш учун профессор-педагоглар таркиби, бакалавр ва магистратура талабалари хамда клиник ординаторларни кенг жалб килиш шулар жумласидандир.

Мазкур хужжат кабул килинишидан максад - тиббий таълим сифатини ошириш, олий ва урта махсус профессионал тиббий таълим тизимини энг яхши халкаро тажрибалар даражасида боскичма-боскич шакллантириш, тиббий ёрдам сифатини оширишдан иборатдир.

Таълим жараёнини замон талаблари асосида ташкил килиш, ракобатбардош кадр тайёрлаш тизимини туFри йулга куйиш максадида Узбекистон Республикаси СоFликни саклаш вазирлигига куйидаги хукуклар

укув жараёнини амалиёт ва илFор халкаро тажрибага интеграциялашувини таъминлашни инобатга олган холда тиббиёт ва фармацевтика кадрларини

берилди:

> белгиланган тартибда давлат таълим стандартларини ишлаб чикиш,

Oriental Renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences

SJIF 2023 = 6.131 / ASI Factor = 1.7

(E)ISSN:2181-1784 www.oriens.uz 3(3), March, 2023

тайёрлаш, кайта тайёрлаш ва узлуксиз касбий таълим тизимининг малака талаблари, укув режалари ва укув дастурларини тасдиклаш;

> тиббиёт ва фармацевтика таълими йуналишлари ва мутахассисликлари классификаторларига узгартиришлар ва кушимчалар туFрисида Узбекистон Республикаси Вазирлар Махкамасига мустакил равишда таклифлар киритиш;

> факатгина укув ва амалиёт характерига эга чора-тадбирлар буйича иш вактини хисобга олишга таянган холда тиббиёт ва фармацевтика таълимининг (шу жумладан, кредит-модулли укитиш тизими шароитида) узига хослигини хисобга олган холда мустакил равишда профессор-укитувчиларнинг мехнат меъёрларини белгилаш, шунингдек, педагогик ходимлар томонидан илмий-услубий, илмий-тадкикот, ташкилий-услубий, маънавий-ахлокий ва тарбиявий ишларнинг бажарилишини раFбатлантириш;

^ узлуксиз касбий таълим тизимида тиббиёт ва фармацевтика кадрларини кайта тайёрлаш ва малакасини ошириш жараёнлари устидан ягона ташкилий ва укув-услубий рахбарликни таъминлаш;

> укитишнинг умумий харажатларидан келиб чиккан холда, клиник ординатура (резидентура)да тулов-контракт асосида укитиш нархи микдорини белгилаш.

Тиббий билим олиш имкониятларини жахон стандартларига мос яратиш максадида тиббиёт олий таълим муассасаларида бюджет ва бюджетдан ташкари маблаFлар хисобидан таъминланувчи анатомик морглар, укув-биологик лаборатория (виварий)лар ва илмий-тадкикот лабораторияларини ташкил этиш; Тошкент врачлар малакасини ошириш институти ва тиббиёт олий таълим муассасаларида укув-симуляцион марказларни ташкил этиш белгилаб берилди.

Халкаро хамкорлик Бухоро давлат тиббиёт институти фаолиятининг ажралмас кисми ва таълим сифати хамда унинг халкаро стандартларга мувофиклигини таъминлашда мухим восита хисобланади.

Институт халкаро фаолияти Узбекистон олий таълим тизимидаги обру-эътиборини оширишга ва жахон таълим маконида янада ривожланишга каратилган.

Ушбу фаолият чет элнинг етакчи университетлари билан хамкорлик дастурлари, халкаро таълим дастурлари ва лойихаларини амалга ошириш, кушма илмий тадкикот ишларини амалга ошириш, илмий-амалий семинарлар ва конференцияларни ташкил этиш, профессор-укитувчилар таркиби алмашинуви ва талабалар мобиллигини ривожлантириш доирасида амалга оширилади.

SJIF 2023 = 6.131 / ASI Factor = 1.7

3(3), March, 2023

Бухоро давлат тиббиёт институти куплаб хорижий университетлар ва Осиё, Европадаги халкаро ташкилотлар билан баркарор алокаларни олиб бормокда. Халкаро фаолиятнинг устувор йуналишларидан бири бу МДХ,га аъзо давлатларнинг университетлари билан хамкорлик килишдир. Россия Федерацияси, K,озоFистон, Озарбайжон, Молдова, Туркманистон, Тожикистон, Белорусия ва бошкалар университетлар билан хамкорлик шартномалари тузилган. Бундан ташкари, хозирги вактда институт куплаб бошка олий укув юртлари, тадкикот марказлари ва Европа, АКШ ва Осиёдаги компаниялар билан хамкорлик алокаларини урнатмокда.

Бухоро давлат тиббиёт институти таълим хизматларини алмашиш буйича фаол иш олиб бормокда. Халкаро алокалар институт томонидан хорижий хамкор университетларнинг етакчи мутахассислари иштирокида халкаро илмий-амалий конференциялар, семинарлар ва давра сухбатларини ташкил этиш ва утказиш фаол амалга ошириб келинмокда.

Бухоро давлат тиббиёт институти хорижий университетлар, илмий марказлар ва клиникалар билан 150 дан ортик хамкорлик шартномаларига эга.

Институтда академик мобилликнинг максади сифатида куйидагилар белгиланган:

- таълим сифатини ошириш;

- таълимнинг янги шакллари ва технологияларини жорий этиш;

- халкаро таълим тизимида иштирок этиш;

- битирувчиларнинг халкаро мехнат бозорида ракобатбардошлигини таъминлаш;

- таълим бозорида институтнинг нуфузини ошириш.

Талабанинг халкаро академик мобилликда иштирок этиш имконияти масаласини куриб чикиш талабанинг ректор номига ёзган шахсий аризасида амалга оширилади.

Халкаро академик мобилликни амалга ошириш мумкин:

- Давлатлараро келишув буйича;

- Халкаро илмий ва таълим фаолияти дастурлари доирасида тузилган шартномалар, грантлар, лойихалар буйича;

- Чет эл таълим, илмий ва жамоат ташкилотлари, конференция ташкилий кумиталари ва бошкаларнинг шахсий таклифномалари билан;

- Талабанинг уз ташаббуси билан.

Халкаро академик мобилликни молиялаштириш куйидагича амалга оширилади:

- давлатлараро шартномаларда кузда тутилган маблаFлар хисобига;

SJIF 2023 = 6.131 / ASI Factor = 1.7

3(3), March, 2023

- Илмий ва таълим фаолиятида хамкорлик дастурлари доирасида тузилган шартнома, грант ёки бошка шартномада кузда тутилган максадли молиялаштириш хисобига;

- Ривожланиш дастури маблаFлари ва таълим учун субсидиялар хисобига;

- Талабани укишга кабул киладиган хориж университети хисобидан;

- манзилли хайрия ёрдами хисобига;

- хориж университетига укишга юборилган талабанинг шахсий маблаFлари хисобидан.

Академик мобиллик - бу талабалар ёки укитувчиларни маълум бир академик давр мобайнида бошка олий укув юртига, мамлакат ичида ёки чет элда укитиш ёки илмий тадкикотлар утказиш учун кучириш кобилиятидир [9].

Институтдаги академик мобиллик икки асосий йуналишда амалга оширилади:

- Бухоро давлат тиббиёт институтининг хамкор университетларида талабаларни укитиш;

- чет эл университетларида малака ошириш.

Мобиллик дастурлари хамкор университетлар уртасидаги келишувлар доирасида амалга оширилади.

iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.

Академик мобиллик талабалар, магистрантлар, ёш олимларга чет элларда яшаш, укиш, ишлаш, малака ошириш, бошка маданиятни урганиш, турли шахарлар, мамлакатлар, китъалардан дустлар орттириш имкониятини беради.

Академик мобиллик дастурларида укиш:

- институт талабаларининг ва магистрантларининг чет тилини билиш даражасини ошириш;

- назарий билим ва амалий куникмаларни чукурлаштириш;

- мамлакат билан якиндан танишиш;

- узбекистонликларнинг чет эллик тенгдошлари билан танишиш имконини беради.

Академик мобиллик - бу олий маълумотни байналмилаллаштириш ва университетларнинг халкаро таълим маконига интеграциялашув жараёнларининг мухим таркибий кисмларидан биридир.

Академик мобиллик халкаро дастурлар доирасида турли мамлакатлар хукуматлари кумаги билан, шунингдек давлатлараро, идоралараро ва университетлараро келишувлар асосида амалга оширилади.

Талабалар алмашинуви, коида тарикасида, Бухоро давлат тиббиёт институти ва хорижий университетлар уртасидаги хамкорлик туFрисидаги хар бир келишувда мавжуд булиб, хамкор университетларда асосий семестрда ёки

SJIF 2023 = 6.131 / ASI Factor = 1.7

3(3), March, 2023

тегишли мутахассислик буйича 1-2 семестрда укишни, талабалар гурухларининг маданий-маърифий амалиёти учун киска муддатли алмашинувини, шунингдек магистрантлар ва аспирантлар учун амалиёт уташ мумкин.

Замонавий глобал муаммоларни тушунишга ёрдам берадиган ва бошка маданият вакилларига нисбатан баFрикенглик билан муносабатда булиш зарурлигини асослайдиган анъанавий бирдамлик ва шериклик тамойиллари Узбекистан таълими учун жуда мухим хисобланади.

Бухоро давлат тиббиёт институтида академик мобилликни ривожлантиришнинг устувор вазифалари куйидагилар:

1. Ички мобилликни ошириш;

2. Ташки мобиллик сифатини таъминлаш;

3. Чет элда таълим олиш сифатини таъминлаш.

4. Куп тилли таълим тамойилларини амалга ошириш (узбек, рус, инглиз ва бошка чет тилларини муттаносиб равишда укитиш; тил ва маданиятни биргаликда урганишга асосланган укув курслари ва укув дастурлари);

5. Институтнинг хорижий хамкор университетлар ва халкаро ташкилотлар билан бевосита алокаларини кенгайтириш.

Бухоро давлат тиббиёт институти Германия, Буюк Британия, Испания, Чехия, АКЩ, Канада, Россия ва бошка хорижий университетлар билан 150 дан ортик хамкорлик меморандумларини амалга оширмокда. Институтнинг хориж олий таълим муассасалари билан тузилган барча шартномаларида академик мобилликни ташкил этиш туFрисидаги банд мавжуд.

Талабаларнинг академик мобиллигини амалга оширишнинг асосий усули семестрлик академик мобилликдир.

Бухоро давлат тиббиёт институтида талабаларнинг академик алмашинуви амалиёти уз географиясида хам, мобиллик дастурларида катнашадиган талабалар сонида хам тез суръатлар билан кенгайиб бормокда. Якин ва самарали хамкорлик хамкор институтларнинг талабалар мобиллигини куллаб-кувватлашга ёрдам беради. Х,ар йили талабаларимиз семестр давомида хамкорларимиз томонидан укиш учун грантлар оладилар:

- И.П.Павлов номидаги Биринчи Санкт-Петербург давлат медицина университети;

- Вена медицина университети;

- Гюльхане соFлик билимлари университети;

- Korean Medicine Service Team Abroad (KOMSTA)

- Она ва бола мухофазаси институти (Прага-Подоли)

SJIF 2023 = 6.131 / ASI Factor = 1.7

3(3), March, 2023

- Medical University of Gdansk ва бошкалар.

Маданиятлараро алмашинувнинг тажрибасини эгаллаш, чет тилини билишни такомиллаштириш нафакат Бухоро давлат тиббиёт институти талабаларини чет элга юбориш, балки чет эллик талабаларни мазкур институтга узбекистонлик талабалар билан аралаш гурухларда укишга таклиф килиш оркали хам амалга оширилади.

Таъкидлаш жоизки, мобиллик доирасида хориждан, жумладан Х,индистондан кириб келаётган чет эллик талабалар Бухоро давлат тиббиёт институти жамоат хаётининг фаол иштирокчиларига айланишмокда. Уз хохишлари билан театр, "Интернационал" ракс ансамбли, талабалар спортининг намойишларида иштирок этмокдалар.

Кушма таълим дастури - бу икки (ёки ундан куп) хамкор университетлар томонидан ишлаб чикилган ва амалга ошириладиган, дастурни муваффакиятли узлаштирган битирувчиларга икки (ёки ундан ортик) университетларнинг биргаликдаги (икки ёки ундан ортик) даражалари (малакалари), олий таълим туFрисидаги тегишли хужжатларни (дипломлар, сертификатлар) бериш хисобланади.

Олий таълим муассасасининг жозибадорлигини таъминлаш, жахон рейтингида муносиб урин эгаллаш, мобиллик дастури асосида хамкорликни ривожлантириш, албатта, рахбар кадрнинг илмий салохияти, мамлакатда амалга оширилаётган кенг камровли ислохотларда фаол иштирокига боFликдир.

Рахбар бошкараётган олий таълим муассасида:

- хамкорлик дастурларида фаол иштирок этаётган муносиб кадрларни лавозимларга кутариши;

- Эришилган натижалар, ютукларни раFбатлантириши;

- Рахбар ва ходим уртасида вазифалар жихатидан булган фаркланишни камайтириши;

- Профессор-укитувчилар малакасини оширишга жуда катта эътибор каратиши лозим.

Бухоро давлат тиббиёт институтида мобиллик дастурини амалиётга куллаш борасида стратегик вазифаларни ишлаб чикиш, амалга ошириш борасида тизимли тадбирлар белгилаб олинган.

Жумладан, академик мобилликнинг стратегик вазифалари: 1. Академик мобиллик воситаларини такомиллаштириш, чет эл талабалари учун институтни мобиллик маркази сифатида ривожлантириш, шу жумладан:

Oriental Renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences

SJIF 2023 = 6.131 / ASI Factor = 1.7

(E)ISSN:2181-1784 www.oriens.uz 3(3), March, 2023

- мобиллик воситаларини жорий этиш буйича халкаро мехнат бозори талабларига мувофик, куп даражали модулли таълим дастурларини кенгайтириш ва амалга ошириш;

- талабаларнинг академик мобиллигини янада ривожлантириш

- мобиллик учун баркарор молиялаштириш схемаларини яратиш;

- академик мобиллик мониторингини такомиллаштириш;

- таълим сифатини кафолатлаш учун чет эл агентликлари томонидан аккредитация килинган таълим дастурлари сонини купайтириш;

- мобиллик доирасида академик ва хизмат курсатувчи хизматларнинг узаро алокалари учун бошкарув тузилмаларини такомиллаштириш.

Ушбу вазифани бажариш механизми академик мобилликни ривожлантириш буйича мавжуд булган хамкорлик шартномаларини тизимлаштириш, мобилликнинг мумкин булган йуналишларини аниклашдир.

ХУЛОСА

Хулоса килиб айтганда, ушбу тадбирлар тиббий таълим сифатини ошириш, олий ва урта махсус профессионал тиббий таълим тизимини энг яхши халкаро тажрибалар даражасида боскичма-боскич шакллантириш хамда тиббиёт муассасаларини малакали кадрлар билан таъминлашдан иборат.

REFERENCES

1. Узбекистон Республикасининг "Таълим туFрисида"ги Конуни. Lex.uz. УРК, -637-сон. 23.09.2020 yil.

2. Узбекистон Республикаси Президентининг 2022 йил 28 январдаги ПФ-60-сонли "2022-2026 йилларга мулжалланган янги Узбекистоннинг тараккиёт стратегияси туFрисидамги Фармони.

3. Узбекистон Республикаси Президентининг "Олий таълим тизимини янада ривожлантириш чора-тадбирлари туFрисида"ги 2017 йил 20 апрель Карори.

4. Узбекистон Республикаси Президентининг "Олий таълим муассасаларида таълим сифатини ошириш ва уларнинг мамлакатда амалга оширилаётган кенг камровли ислохотларда фаол иштирокини таъминлаш буйича кушимча чора-тадбирлар туFрисида"ги ПК-3775-сонли Карори.

5. Узбекистон Республикаси Президентининг "Узбекистон Республикаси олий таълим тизимини 2030 йилгача ривожлантириш концепциясини тасдиклаш туFрисида"ги ПФ-5847-сон Фармони.

6. Узбекистон Республикаси Президентининг «Узбекистон Республикасида тиббий таълим тизимини янада ислох килиш чора-тадбирлари туFрисида»ги 2017 йил 5 майдаги ПК-2956-сонли Карори.

SJIF 2023 = 6.131 / ASI Factor = 1.7

3(3), March, 2023

7. Узбекистон Республикаси Президентининг "Узбекистон Республикаси

соFликни саклаш тизимини тубдан такомиллаштириш буйича комплекс чора-тадбирлар туFрисида"ги 2018 йил 7 декабрь ПФ-5590-сонли Фармони.

8. Узбекистон Республикаси Президентининг "СоFликни саклаш сохдсида давлат-хусусий шерикликни ривожлантириш чора-тадбирлари туFрисида"ги 2019 йил 16 апрель ПК,-4290-сонли К,арори

9. Богословский И.В., Писарева С.А., Тряпицына А.П. Академическая мобильность: реализация в Болонском процессе: Метод. пособие для студентов. — СПб.: Изд-во РГПУ им. А.И.Герцена, 2007. — 55 с.

Электрон таълим ресурслари:

10. www.press-service.uz

11. www.ziyonet.uz

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.