Научная статья на тему 'ЎЗБЕКИСТОН РЕСПУБЛИКАСИ ПРЕЗИДЕНТИНИНГ ОЛИЙ ТАЪЛИМ СОХАСИГА ОИД ФАРМОНЛАРИДАН КЕЛИБ ЧИҚАДИГАН ВАЗИФАЛАР ХУСУСИДА АЙРИМ МУЛОХАЗАЛАР'

ЎЗБЕКИСТОН РЕСПУБЛИКАСИ ПРЕЗИДЕНТИНИНГ ОЛИЙ ТАЪЛИМ СОХАСИГА ОИД ФАРМОНЛАРИДАН КЕЛИБ ЧИҚАДИГАН ВАЗИФАЛАР ХУСУСИДА АЙРИМ МУЛОХАЗАЛАР Текст научной статьи по специальности «СМИ (медиа) и массовые коммуникации»

CC BY
6
0
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
норматив-хуқуқий хужжат / қонун / фармон / президент / худуд / олий таълим тизими / давлат дастури / топшириқлар / вазифалар. / regulatory document / law / decree / president / territory / higher education system / state program / instructions / tasks.

Аннотация научной статьи по СМИ (медиа) и массовым коммуникациям, автор научной работы — В Р. Топилдиев

Муаллифлар мазкур мақолада Ўзбекистон Республикаси Президентининг олий таълим сохасига оид фармонларининг мазмун моҳиятини назарий ва амалий жихатдан тахлил этишган. Шунингдек, фармонларда белгиланган нормалар ва уларни ижросини таъминлаш бўйича берилган топшириқлардан келиб чиқадиган ОТМлар олдидаги долзарб вазифалар бўйича ўзининг таклиф ва тавсияларини илгари суришган.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

In this article, the author analyzed the essence of the decrees of the President of the Republic of Uzbekistan on higher education from a theoretical and practical point of view. He also put forward his proposals and recommendations on current tasks facing universities, arising from the norms established in the decrees and the assigned tasks to ensure their implementation.

Текст научной работы на тему «ЎЗБЕКИСТОН РЕСПУБЛИКАСИ ПРЕЗИДЕНТИНИНГ ОЛИЙ ТАЪЛИМ СОХАСИГА ОИД ФАРМОНЛАРИДАН КЕЛИБ ЧИҚАДИГАН ВАЗИФАЛАР ХУСУСИДА АЙРИМ МУЛОХАЗАЛАР»

УЗБЕКИСТОН РЕСПУБЛИКАСИ ПРЕЗИДЕНТИНИНГ ОЛИЙ ТАЪЛИМ СОХАСИГА ОИД ФАРМОНЛАРИДАН КЕЛИБ ЧИЦАДИГАН ВАЗИФАЛАР ХУСУСИДА АЙРИМ МУЛОХАЗАЛАР

Мирзо УлуFбек номидаги Узбекистон Миллий университети профессори В.Р.Топилдиев ю.ф.д., профессор https://doi.org/10.5281/zenodo.11185111

АННОТАЦИЯ

Муаллифлар мазкур маколада Узбекистон Республикаси Президентининг олий таълим сохасига оид фармонларининг мазмун мохдятини назарий ва амалий жихатдан тахлил этишган. Шунингдек, фармонларда белгиланган нормалар ва уларни ижросини таъминлаш буйича берилган топшириклардан келиб чикадиган ОТМлар олдидаги долзарб вазифалар буйича узининг таклиф ва тавсияларини илгари суришган.

Калит сузлар: норматив-хукукий хужжат, конун, фармон, президент, худуд, олий таълим тизими, давлат дастури, топшириклар, вазифалар.

АННОТАЦИЯ

В данной статье авторы проанализировали суть указов Президента Республики Узбекистан о высшем образовании с теоретической и практической точки зрения. Также он выдвинули свои предложения и рекомендации по актуальным задачам перед вузами, вытекающим из установленных в указах норм и поставленных задач по обеспечению их реализации.

Ключевые слова: нормативно-правовой документ, закон, указ, президент, территория, система высшего образования, государственная программа, поручения, задачи.

ANNOTATION

In this article, the author analyzed the essence of the decrees of the President of the Republic of Uzbekistan on higher education from a theoretical and practical point of view. He also put forward his proposals and recommendations on current tasks facing universities, arising from the norms established in the decrees and the assigned tasks to ensure their implementation.

Key words: regulatory document, law, decree, president, territory, higher education system, state program, instructions, tasks.

Олий таълим муассасаларини фаолиятини тартибга солувчи норматив хукукий хужжатлар тизимида Узбекистан Республикасининг Конституцияси ва конунлари билан бир каторда, конуности хужжатлари жумладан Президент фармонлари хам алохида ва мухим ахамиятга эга хисобланади.

Узбекистон Республикаси Конституциясининг 110-моддасига асосан Узбекистон Республикасининг Президенти Конституцияга ва конунларга асосланиб хамда уларни ижро этиш юзасидан республиканинг бутун худудида мажбурий кучга эга булган фармонлар, карорлар ва фармойишлар чикаради.

Хукукшунос олимларнинг фикрича, Узбекистон Республикасининг Президенти уз вазифалари ва конституциявий ваколатларини амалга ошириш максадида купкиррали хукук ижодкорлиги фаолиятини юритади1.

Айрим хукукшунос олимларнинг фикрича, Президент бутун Узбекистон худудида бевосита амал киладиган, мажбурий кучга эга булган уч хил норматив хукукий хужжат: фармонлар, карорлар, фармойишлар чикаради2. Уларнинг фикрича фармон - аник булмаган жисмоний ва юридик шахсларга тааллукди булиб, узок муддатга амал килади. У хукукни куллаш хусусиятига эга булиши мумкин ва демакки, норматив мазмунга эга булмаслиги хам мумкин. Норматив мазмундаги фармонлар нашр этилади, масалан у ёки бу шахсни бирор лавозимга тайинлаш тугрисида.

Бу уринда юкоридаги хукукшунос олимларнинг фикрига кушилиб булмайди чунки амалдаги Узбекистон Республикасининг "Норматив-хукукий хужжатлар тугрисида"3ги конуни 6-моддасида норматив-хукукий хужжатларнинг турлари берилган булиб унда Узбекистон Республикаси Президентининг фармонлари ва карорлари норматив-хукукий хужжатлар таркибига кириши белгилаб берилган. Бундан келиб чикадики Узбекистон Республикаси Президенти уч хил эмас балки икки хил турдаги норматив -хукукий хужжатларни кабул килиши мумкин.

Бизнинг фикримизча, Фармон деганда - турмушда, хаётда, халк хужалигида, иктисодиётда, таълимда, ишлаб чикаришда ва бошка сохаларда жуда катта узгаришларга олиб келадиган ута мухим масалаларни тартибга солиш ва мустахкамлаш юзасидан Узбекистон Республикасининг Конституцияси ва конунлари асосида хамда уларни ижро этиш учун

1 Муаллифлар жамоаси. Узбекистон Республикасининг Конституциявий хукуки -Т., ТДЮИ. "Молия", 2002 621 б.

2 Муалифлар жамоаси. Узбекистон Республикасининг Конституциявий хукуки -Т., ТДЮИ. "Молия", 2002 621 б.

3 Узбекистон Республикасининг "Норматив-хукукий хужжатлар тугрисида"ги конуни. (Конунчилик маълумотлари миллий базаси, 20.04.2021 й., 03/21/682/0354-сон; Конунчилик маълумотлари миллий базаси, 03.03.2022 й., 03/22/756/0180-сон; 04.08.2022 й., 03/22/787/0708-сон)

Узбекистон Республикаси Президенти томонидан кабул килинадиган норматив-хукукий жужжат тушунилади.

Мамлакатимиз мустакиллик эришган кундан бошлаб Президентимиз томонидан бир катор фармонлар ва бошка норматив-хукукий хужжатлар кабул килинган4. Айникса сунги йилларда Узбекистон Республикаси Президентининг олий таълим тизимига оид куйидаги:

1. Узбекистон Республикаси Президентининг 27.08.2019 йилдаги "Олий таълим муассасалари рахбар ва педагог кадрларининг узлуксиз малакасини ошириш тизимини жорий этиш тугрисида"ги ПФ-5789 -сон;

2. Узбекистон Республикаси Президентининг 08.10.2019 йилдаги "Узбекистон Республикаси олий таълим тизимини 2030 йилгача ривожлантириш концепциясини тасдиклаш тугрисида"ги ПФ-5847-сон;

3. Узбекистон Республикаси Президентининг 28.01.2022 йилдаги "2022-2026 йилларга мулжалланган Янги Узбекистоннинг тараккиёт стратегияси тугрисида"ги ПФ-60-сон;

4. Узбекистон Республикаси Президентининг 28.02.2023 йилдаги "2022-2026 йилларга мулжалланган янги Узбекистоннинг тараккиёт стратегиясини «Инсонга эътибор ва сифатли таълим йили»да амалга оширишга оид давлат дастури тугрисида"ги ПФ-27-сон;

5. Узбекистон Республикаси Президентининг 11.09.2023 йилдаги «Узбекистон -2030» стратегияси тугрисидаги ПФ-158-сон;

6. Узбекистон Республикаси Президентининг 21.02.2024 йилдаги "Узбекистон — 2030» стратегиясини «Ёшлар ва бизнесни куллаб-кувватлаш йили»да амалга оширишга оид давлат дастури тугрисида"ги ПФ-37-сон Фармонлари кабул килинган.

Мазкур фармонларда олий таълим тизимини янада ривожлантириш ва олий таълим сохасидаги муаммоларни бартараф этиш буйича бир катор чора-тадбирлар ва вазифалар белгилаб берилган.

Биз мазкур маколада Узбекистон Республикаси Президентининг 21.02.2024 йилдаги «Узбекистон — 2030» стратегиясини «Ёшлар ва бизнесни куллаб-кувватлаш йили» да амалга оширишга оид давлат дастури тугрисида"ги ПФ-37-сон Фармонини куриб чикамиз.

«Узбекистон — 2030» стратегиясида белгиланган кенг куламли ислохотларни 2024 йилда самарали амалга ошириш, халкимизнинг кундалик хаётида ижобий узгаришларга эришиш буйича тизимли харакатларни изчил

4 Топилдиев В.Р., Дехконов Э. Олий таълим тизимининг норматив-хукукий асослари. -Т., Университет., 2023. 194 б.

gaBOM эттнpнm, «arnHn uKTucogueT» TaMOHHnnapnra acocnaHraH MKopu HKTHeogHH ycum cyptaraapuHu TatMuHnam, экопогнк xpnarau axmunam, cyB Ba öomKa TaÖHHH pecypcnapgaH yHyMnu ^ofiganaHum cTaHgapraapuHu KeHr ^opufi Kunum x,aMga xara; MaH^aaraapura HyHanTHpnnraH öomKapyB th3hmhhh aHaga TaKOMHnnamTHpnm, x,ap öup HHCOHra y3 canoxHaTHHH pyeöra nuKapumu ynyH MyHOCHÖ mapoHTnapHH aparum myHuHrgeK, onufi MatnyMorau MyTaxaccucnap Tafiepnam CH^araHH omupum xaMga Onufi TatnuM TammroTnapu negaroraapu ^aonuaTu caMapagopnurHHH omupum MaKcaguga Y3ÖeKHCTOH — 2030» CTpaTeruacHHH «Em^ap Ba ÖH3HecHH Ky^aß-KyBBaT^am hh^h» ga aManra omupumra oug gaBnar gacTypu Typpucuga^ru ^apMOH Kaöyn KunuHgu.

Ma3Kyp ^apMOH öunaH «Y3ÖeKHCTOH — 2030» cTpareruacuHuHr X,ap öup HHCOHra y3 canoxuaTHHH pyeöra HHKapum ynyH MyHocuö mapouraap aparum MyHanumu öyfiuHa 2024 fiunra Myn^annaHraH 100 Ta MaKcagHu y3 unura KaMpaö onraH aManufi Tagöupnap pe^acu TacguKgaHgu.

Ma3Kyp aManufi Tagöupnap pe^acuHuHr Kyfiugaru:

Onufi TatnuM öunaH KaMpoBHu KeHrafiTupum, onufi MatnyMOTnu MyTaxaccucnap Tafiepnam cu^araHu omupum öopacugaru 7-MaKcaguga:

EmnapHu onufi TatnuM öunaH KaMpoB gapa^acuHu omupum;

HogaBnar Ba pecnyönuKaga ^aonuaT onuö öopaeTraH xopu^ufi onufi TatnuM TamKunoTnapura KyHgy3ru TatnuM maKnuga gaBnar öywpTMacu Kaöyn napaMeTpnapuHu omupum;

Onufi TatnuM MyaccacanapuHu gyHeHuHr энг Hy$y3nu «TOn-1 000» onufi TatnuM TamKunoTnapu pefiTuHrura KupuTum;

Onufi TatnuM TamKunoTnapuHuHr TatnuM gacTypnapuHu xa^Kapo aKKpegm^uagaH yTKa3um;

TatnuM tmumuhu xa^Kapo Mexpar 6o3opugaru y3rapumnap, TexHonoruK ^apaeHnapra moc TamKun этнm, onufiroxHapgaru TatnuM cu^araHu aHru öocKKHra onuö nuKum;

«Ton-500»ra KupaguraH xopu^ufi yHuBepcuTeraap öunaH xaMKopnuKga KymMa TatnuM gacTypu acocuga Kagpnap TafiepnamHu fiynra Kyfium Macananapu öenrunaö öepunraH.

Onufi TatnuM Myaccacanapu TamKunufi-öomKapyB ^aonuaTuHu TaKoMunnamTupum, ynapHuHr Moggufi-TexHuK TatMuHoTuHu MycTaxKaMnam öopacugaru 8-MaKcaguga:

MyxaHgucnuK coxacuga Kagpnap TafiepnafiguraH canoxuaTnu onufi TatnuM Myaccacanapu TamKunufi-öomKapyB ^aonuaTuHu TaKoMunnamTupum, ynapHuHr unMufi ^aonuaT caMapagopnuruHu omupum Ba Moggufi-TexHuK TatMuHoTuHu

MycTaxKaMnam;

Талабаларга кулай шарт-шароитлар яратиш учун олий таълим муассасаларининг моддий-техник таъминотини мустахкамлаш масалалари белгилаб берилган.

Фундаментал тадкикотларни замон талабларидан келиб чикиб янги йуналишлар билан бойитиш борасидаги 9-максадида:

Дунёда тан олинган илмий мактаблар билан хамкорликда математика, биология, кимё, геология, физика, эпидемиология, сейсмология, биохилма-хиллик каби йуналишларда фундаментал тадкикотларни амалга ошириш учун комплекс илмий дастурларни амалга ошириш масалалари белгилаб берилган.

Шу уринда хакли равишда савол тугилади? Олий таълим ташкилотларини рахбарлари мана шу фармон ва у билан тасдикланган амалий тадбирлар режаси билан танишиб чикканми? Мазкур фармон ва амалий тадбирлар режасини ОТМларнинг кенгашларида куриб чикишганми? ОТМда фаолият олиб борадиган барча тузилма рахбарлари ва профессор-укитувчиларга фармон ва амалий тадбирлар режасининг мазмун-мохияти тушинтирилганми? Агар куриб чикилган ва тушинтирилган булса хар бир ОТМлар ва уларнинг тузилмалари уз олдиларига кандай вазифаларни белгилаб олишган? Бу борада ОТМларда кандай ишлар амалга оширилмокда?

Фикримизча, ОТМларда Президент фармонида берилган вазифаларни ижросини таъминлаш учун аник ва манзилли чора-тадбирлар режаси ишлаб чикилиши ва унда:

биринчидан, ёшларни олий таълим билан камров даражасини ошириш учун хар бир ОТМ узининг аудитория фондларини урганиб чикиши, укув жараёнларини олиб бориш учун янги биноларни ва талабалар турар жойларини куришни режалаштириш;

иккинчидан, нодавлат ва республикада фаолият олиб бораётган хорижий олий таълим ташкилотларига кундузги таълим шаклида давлат буюртмаси кабул параметрларини ошириш учун давлат ОТМлари нодавлат ОТМларга методик ёрдам курсатиш ва юкори малакали кадрларини уриндошлик асосида ишлашига амалий ёрдам бериш, республикамизда фаолият олиб бораётган хорижий олий таълим ташкилотлари билан хамкорлик алокаларини ривожлантириш;

учинчидан, узлари ишлаётган ОТМни дунёнинг энг нуфузли «ТОП-1 000» олий таълим ташкилотлари рейтингига киритиш учун (THE) Times Higher Education ва QS World University Rankings каби дунё университетлари рейтингини аниклаш буйича белгиланган талабларни урганиб чикиш, узларини ОТМларини тегишли индикаторлар буйича тахлил этган холда хар бир кафедра, факультет ва ОТМда чора-тадбирлар режасини ишлаб чикиш ва

белгиланган тоширикларни ижросини муддатида бажаришни таъминлаш борасида хар бир профессор-укитувчилар ва рахбар ходимларни маъсулиятини ошириш;

туртинчидан, олий таълим ташкилотларининг таълим дастурларини халкаро аккредитациядан утказиш учун ОТМлар томонидан халкаро аккредитация ташкилотларини урганиб чикиш ва Олий таълим, фан ва инновациялар вазирлигига таклифлар киритиш, вазирлик томонидан таълим дастурларини халкаро аккредитациядан утказадиган ташкилотлар руйхатини шакллантириш ва тасдиклаш, таълим дастурларини халкаро аккредитациядан утказиш буйича талабларни ишлаб чикиш;

бешинчидан, таълим тизимини халкаро мехнат бозоридаги узгаришлар, технологик жараёнларга мос ташкил этиш, олийгохлардаги таълим сифатини янги боскичга олиб чикиш учун бугунги кун нуктаи назаридан халкаро мехнат бозори, уни тартибга солиш механизмлари, малакали кадрларга булган талаб ва таклиф мутаносиблиги, технологик жараён, яъни мехнат объектининг холатини узгартириш учун максадли харакатларни амалга ошириш, ОТМларда таълим сифатини янги боскичга олиб чикиш учун профессор-укитувчиларни дарс утиш жараёнига илгор педагогик технологияларни жорий этиш, таълим сифатини урганиш ва мониторингини олиб боришнинг янги механизмлари ва воситаларини яратиш;

олтинчидан, «Топ-500»га кирадиган хорижий университетлар билан хамкорликда кушма таълим дастури асосида кадрлар тайёрлашни йулга куйиш учун Ла Сапиенза университети; Пекин университети; Сингапур Миллий университети; Стенфорд университети, Кембридж университети; Йель университети; Москва давлат университети, Сарбонна университети; Сеул Миллий университети; Нагоя университети; Гейдельберг университети; Лунд университети, Берн университети ва бошка нуфузли ОТМлар билан алока урнатиш, меморандум ва шартномалар имзолаш, улар билан академик мобилликни амалга ошириш, биргаликда конференциялар ва форумлар ташкил этиш хамда узаро ишонч асосида кушма таълим дастурларини ташкил этиш буйича харакатларни амалга ошириш;

еттинчидан, мухандислик сохасида кадрлар тайёрлайдиган салохиятли олий таълим муассасалари ташкилий-бошкарув фаолиятини такомиллаштириш, уларнинг илмий фаолият самарадорлигини ошириш ва моддий-техник таъминотини мустахкамлаш учун мухандислик сохасида кадрлар тайёрланадиган таълим йуналишлари ва унинг негизидаги мутахассисликларни тахлил килиш хамда техника сохасида университетлар,

институтлар ва уларни филиалларини урганиб чикиш хамда уларни оптималлаштириш;

саккизинчидан, талабаларга кулай шарт-шароитлар яратиш учун олий таълим муассасаларининг моддий-техник таъминотини мустахкамлаш учун талабалар офиси, талабаларнинг мустакил таълимини ташкил этиш марказларини очиш, талабалар турар жойларини кенгайтириш, талабаларнинг турар жойларини моддий - техник таъминотини яхшилаш буйича механизмларни яратиш;

туккизинчидан, дунёда тан олинган илмий мактаблар билан хамкорликда математика, биология, кимё, геология, физика, эпидемиология, сейсмология, биохилма-хиллик каби йуналишларда фундаментал тадкикотларни амалга ошириш учун комплекс илмий дастурларни амалга ошириш учун дунёда тан олинган илмий мактабларни руйхатини тегишли йуналишлар кесимида шакллантириш, илмий мактаблар билан хамкорлик алокаларини йулга куйиш, республикамиздаги ва хорижий мамалакатлардаги илмий мактаблар билан биргаликда фундаментал тадкикотларни амалга оширишни йулга куйиш масалалари белгилаб олиниши ва уларни ижросини таъминлаш лозим.

Юкорида Президентимизнинг фармонларидан келиб чиккан холда белгилаб олинган максад ва вазифалардан келиб чикиб, олий таълим сохасини янада ривожлантириш учун:

олий таълим билан камровни янада кенгайтириш, олий маълумотли мутахассислар тайёрлаш сифатини ошириш механизмларини ишлаб чикиш ва жорий этиш;

таълим жараёнига ракамли технологиялар ва замонавий усулларни жорий этиш ишларини янги боскичга олиб чикиш;

олий таълим муассасаларида илмий-тадкикот ишлари натижадорлигини ошириш, ёшларни илмий фаолиятга кенг жалб этиш, илм-фаннинг инновацион инфратузилмасини шакллантириш ишларини жадаллаштириш;

олий таълим муассасаларида маънавий-маърифий ва тарбиявий ишлар таъсирчанлигини ошириш бунда миллий кадриятларимиз ва анъаналаримизга эътиборни кучайтириш;

юкори малакали мутахассислар тайёрлаш жараёнига кадрлар буюртмачиси, яъни истемолчиларни кенг жалб этиш ва уларнинг моддий техник базасидан фойдаланиш самарадорлигини ошириш;

олий таълим муассасаларининг хакикий молиявий мустакиллиги ва баркарорлигини таъминлаш, ОТМларнинг моддий-техник таъминотини танкидий урганиш ва уни ривожлантириш ва мустахкамлаш борасида амалий чора-тадбирларни куриш;

олий таълим муассасаларини тизимли ривожлантириш ва бошкарув фаолиятини такомиллаштириш ва бунда ОТМларда бошкарув кадрларини жой жойига куйиш ва уларни ротацияси масалаларини куриб чикиш;

олий таълим муассасаларида коррупцияга карши курашиш, шаффофликни таъминлашнинг таъсирчан механизмларини дунё мамлакатлари тажрибасини урганиш асосида жорий этиш;

олий таълим тизимининг инвестициявий жозибадорлигини ошириш, халкаро микёсда танилиши ва ракобатбардошлигини таъминлаш учун таълим дастурларини дунёнинг эътироф этилган ТОП-200 талигига кирган ОТМларнинг таълим дастурлари асосида кайта куриб чикилиши максадга мувофик булар эди.

Иктибослар/Сноски/References:

а. 1.Муаллифлар жамоаси. Узбекистон Республикасининг Конституциявий хукуки -Т., ТДЮИ. "Молия", 2002 621 б.

2. Узбекистон Республикасининг "Норматив-хукукий хужжатлар тугрисида"ги конуни. (^онунчилик маълумотлари миллий базаси, 20.04.2021 й., 03/21/682/0354-сон; ^онунчилик маълумотлари миллий базаси, 03.03.2022 й., 03/22/756/0180-сон; 04.08.2022 й., 03/22/787/0708-сон)

3. Топилдиев В.Р., Дехконов Э. Олий таълим тизимининг норматив-хукукий асослари. -Т., Университет., 2023. 194 б.

4. Топилдиев В.Р. Олий таълим тизимини ислох килишнинг меъёрий-хукукий таъминоти хусусида айрим мулохазалар. 2017. Журнал, Современное образование (Узбекистан), (6), 8-14.

5. 5. Топилдиев В.Р. Замонавий технологияларни фукаролик-хукукий фанларнинг ривожланиши ва фукаролик хукукий муносабатларга таъсири // "Fuqarolik huquqiy fanlarini rivojlantirish tendensiyalari va fuqarolik qonunchiligini takomillashtirish istiqbollari" mavzusidagi Respublika ilmiy-amaliy konferensiya materiallari. -Т., 2022. 47-62 бетлар.

б. Топилдиев В.Р. Масофавий таълим хусусида айрим мулохазалар. 2023. Journal of Integrated Education and Research, 2 (2), 51-60 бетлар.

7. 7.Топилдиев В.Р. Олий таълим муассасаларида таълим ва тарбия жараёнларини ташкил этишнинг узига хос муаммолари. Журнал, Социология ва хукук. 3/1/1 2024. 51-60 бетлар.

8. Узбекистон Республикаси Президентининг 21.02.2024 йилдаги "Узбекистон — 2030» стратегиясини «Ёшлар ва бизнесни куллаб-кувватлаш йили»да амалга оширишга оид давлат дастури тугрисида"ги ПФ-37-сон Фармони.

9. Узбекиcтон Реcпyбликacи Пpезидентининг 08.10.2019 йилдоги "Узбекиетон Реcпyбликacи олий тaълим тизимини 2030 йилгaчa pивожлaнтиpиm концепцияодни тacдикдam тyFpиcидa"ги ПФ-5S47-cон Фapмони.

10. 10.Узбекиcтон Реcпyбликacи Пpезидентининг 28.02.2023 йилдaги "2022-2026 йиллapгa мyлжaллaнгaн янги Узбекиетоннинг тapaккдёт cтpaтегияcини «Ин^нта эътибоp Ba cифaтли тaълим йили»^ aмaлгa ошиpишгa оид дaвлaт дacтypи тyFpиcидa"ги ПФ-27-шн Фapмони.

11. 11.Узбекиcтон Реcпyбликacи Пpезидентининг 11.09.2023 йилдaги «Узбекиетон -2030» cтpaтегияcи тyFpиcидaги ПФ-158-cон Фapмони.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.