Научная статья на тему 'ВЗАИМОСВЯЗ МЕЖДУ ПРЕДМЕТАМИ ФОРМИРОВАНИЯ КОМПЕТЕНТНОСТИ ФАРМАЦЕВТА (НА ОСНОВЕ ОБУЧЕНИИ "ОБЩЕЙ И НЕОРГАНИЧЕСКОЙ ХИМИИ")'

ВЗАИМОСВЯЗ МЕЖДУ ПРЕДМЕТАМИ ФОРМИРОВАНИЯ КОМПЕТЕНТНОСТИ ФАРМАЦЕВТА (НА ОСНОВЕ ОБУЧЕНИИ "ОБЩЕЙ И НЕОРГАНИЧЕСКОЙ ХИМИИ") Текст научной статьи по специальности «Науки об образовании»

CC BY
169
30
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
ОБЩАЯ И НЕОРГАНИЧЕСКАЯ ХИМИЯ И МЕЖПРЕДМЕТНАЯ СВЯЗЬ / ВНУТРИ ПРЕДМЕТНАЯ ВЗАИМОСВЯЗАННОСТЬ / ВЗАИМОСВЯЗАННОСТЬ МЕЖДУ ПРЕДМЕТАМИ / ПРЕДМЕТНАЯ КОМПЕТЕНЦИЯ / ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБУЧЕНИЕ / ФАРМАЦЕВТ / ГОУ "ТГМУ ИМЕНИ АБУАЛИ ИБНИ СИНО"

Аннотация научной статьи по наукам об образовании, автор научной работы — Бобизода Гуломкодир Мукаммол, Раджабов Умарали Раджабович, Азаматов Абдухолик Кахорович

Обеспечение качества образования в учреждениях высшего образования Таджикистана является одним из важнейших мер и основой для всестороннего развития науки и просвещения в республике. Лидер нации во всех своих выступлениях и обращениях подчеркивает об этом. Повышение качества образования считается одним из основных факторов улучшения условии жизни людей. Таджикские педагоги, в таком важном периоде развитии Таджикистана, применяя разные современные методы обучения, стремятся для подготовки высококвалифицированных и конкурентоспособных специалистов. Химичесие дисциплины играют важную роль в развитии медицины и фармации, требует постоянных нововедений и изменений для улучшении качество обрзаования. Для достижении этой цели мы предлагаем усиление взаимосвязанности между предметами. Взаимосвязанность между предметами химического цикла для профессионального обучения специалистов разных отраслей, в том числе для подготовки медиков и фармацевтов, является важнейшим составляющим современных методов обучения. Студент применяя приобретенные знания из разных предметов в будущем решая профессиональные задачи и тем самым формирует в себе профессиональные компетенции. Таким образом студент не будет опиратся на знании отдельных дисциплин, а применяя совокупнось полученных знаний, умений и навыков из разных предметов расширяет научное мировозрение. Взаимосвязанность между предметами вносит большой вклад для профессиональной подготовки фармацевтов.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Похожие темы научных работ по наукам об образовании , автор научной работы — Бобизода Гуломкодир Мукаммол, Раджабов Умарали Раджабович, Азаматов Абдухолик Кахорович

iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

RELATIONSHIP BETWEEN SUBJECTS FOR FORMING THE COMPETENCE OF A PHARMACIST

Ensuring the quality of education in higher education institutions of Tajikistan is one of the most important measures and the basis for the comprehensive development of science and education in the republic. The leader of the nation emphasizes this in all his speeches and addresses. Improving the quality of education is considered one of the main factors in improving the living conditions of people. Tajik teachers, in such an important period in the development of Tajikistan, using various modern teaching methods, strive to train highly qualified and competitive specialists. Chemical disciplines play an important role in the development of medicine and pharmacy, requiring constant innovations and changes to improve the quality of education. To achieve this goal, we propose enhancing the interconnectedness between objects. The interrelation between the subjects of the chemical cycle for the professional training of specialists in different industries, including for the training of doctors and pharmacists, is an essential component of modern teaching methods. The student applying the acquired knowledge from different subjects in the future solving professional problems and thereby forms professional competencies. Thus, the student will not rely on the knowledge of individual disciplines, but by applying the totality of acquired knowledge, abilities and skills from different subjects, he expands the scientific worldview. The interrelationship between subjects contributes greatly to the training of pharmacists.

Текст научной работы на тему «ВЗАИМОСВЯЗ МЕЖДУ ПРЕДМЕТАМИ ФОРМИРОВАНИЯ КОМПЕТЕНТНОСТИ ФАРМАЦЕВТА (НА ОСНОВЕ ОБУЧЕНИИ "ОБЩЕЙ И НЕОРГАНИЧЕСКОЙ ХИМИИ")»

НАЗАРИЯ ВА МЕТОДИКАМ ТАЪЛИМ / МЕТОДИКИ ПРЕПОДОВАНИЯ ГУМАНИТАРНЫХ И И ЕС Т ЕС Т ВЕННЫХ ДИСЦИПЛИН_

АЛОКАМАНДИИ БАЙНИФАННЙ БАРОИ ТАШАККУЛИ

САЛО^ИЯТНОКИИ ФАРМАТСЕВТ (Дар асоси омузиши фанни «Химияи умумй ва FafipnopraHHKM»)

Бобизода F.M., Рацабов У.Р., Азаматов А. К.

Донишгощ давлатии тиббии Тоцикистон ба номи А. И. Сино

Барои бехтар гардидани шароити зисти инсоният ягон шахс монанди химикон кумаки арзишманд расонида наметавонад.

Г. Крото, барандаи цоизаи Нобели, 1996 с.

Зиёда аз 120 000 000 моддахои табиаташон гуногун кашф гардидаанд ва аксарияти онхо аллакай барои бехтар гардонидани некуахволии чомеаи чахонй истифода мешаванд (29 июни с. 2015 дар базам маълумотии CAS моддаи терапевтии 100-миллионнум цайд гардида аст, ки барои муоли^аи лейкемия истифода мешавад - аз дарси маърузавии профессор Еремин Вадим Владимирович, маърузаи 1, курси 1, семестри бауори, 2017, барои факултаи физикаи ДДМ ба номи М.В. Ломоносов) [1]

Пеш аз хама омузиши касбии хама гуна фан бо максади баланд бардоштани салохияти касбии мутахассис равона карда мешавад. Устодон барои ташаккули салохияти касбии донишчуён усулхои гуногунро истифода менамоянд ва натичаи фаъолияти онхоро бо гузашти замон муваффакияти шогирдон, дар фаъолияти мехнатй, нишон медихад. Муваффакияти мутахассис на танхо аз мачмуи донишу малакаи у вобастагй дорад, балки аз кобилияти чамъ намудани ахбороти таълимиву илмй, имконияти зехнии табдил додани он ба мухаррики рушди касбй ва ракобатпазирй вобастагии калон дорад. Донишчу хангоми омузиши фанхои доираи химия доир ба равандхои гуногуни химиявй, аз он чумла равандхои дар организми инсон ба амалоянда ва равандхои истехсоли маводи доруворй, тахлил ва истифодаи дурусти онхо дониши амик пайдо намуда барои бошуурона аз як фан ба фанни дигар гузаронидани ахбор барои тахлили фикриаш замина пайдо менамояд. Бо хамин максад дар катори дигар талаботхои методикаи умумии таълими фан дар хар як маштулият истифода намудани супоришхои тестй ва масъалахои стандартиву холатй (ситутатсионй) бо элементхои алокамандии байни мавзуъхо ва байни фанхо самарабахш мебошад. Инчунин кадамхои аввалини донишчу дар ин самт корхои илмии назариявй ва амалии донишчу, корхои мустахкилонаи донишчу мебошанд, ки барои ташаккули мустакилона интихоб намудани роху равиши рушди касбй дар донишчу имконият пайдо менамояд.

Барои пайдо намудани салохияти фаннй дар донишчу ва дар ин асос ташаккули салохияти касбии фарматсевти оянда алокаманд намудани мазмуну мундаричаи фанхои таъминкунанда ва таъминшаванда ахамияти назаррас доранд. Химияи умумй ва гайриорганикй тахкурсии фанхои доираи химия ва фанхои тахассусии дар факултаи фарматсевтй тахти омузиш карор дошта ба хисоб меравад.

Донишчуёни курси якум хангоми омузиши фанни «Химияи умумй ва гайриорганикй» конуниятхои химияро азхуд намуда дониш, махорат ва малакаашонро доир ба эффекти гармии реаксияхои химиявй, консентратсияи мувозинатии моддахои сарфшаванда ва махсулоти реаксияхо, тартиб додани формулахои электронии атомхо ва ионхо, муайян намудани намуди бандхои химиявй, пешгуйй намудани кобилияти реаксионии пайвастагихои химиявй ва хосиятхои физикавии моддахои содда ва пайвастагихои онхо вобаста аз мавкеи онхо дар ЧДЭХ-и Д.И. Менделеев мукаммал мегардонанд, аз чихати назариявй асоснок намудани таъсири фармакологй ва захрнокии пайвастагихои химиявй, майлкунонии мувозинат дар махлулхои электролитхо, истифодаи коидахои номгузорихо ба моддахои химиявии ба синфхои гуногуни пайвастагихои химиявй тааллукдошта, тайёр намудани махлулхо, мураттаб намудани лавозимотхо ва асбобхои оддитарин барои гузаронидани тачрибахои лабораторй ва истифодаи онхоро азхуд менамоянд. Бо усулхои физикавй, химиявй ва физико-химиявии тахлил, асосх,ои коркарди математикии натичахои тахлил донишчуён хангоми омузиши фанни «Химияи физикй ва коллоидй» - дар нимсолаи дуйюми курси якум ва нимсолаи якуми курси ду, инчунин дар нимсолаи якум ва дуюми курси ду хангоми омузиши «Химияи аналитикй» дониш, махорат ва малакаашонро мукаммал гардонида салохияти фанниашонро ташаккул медиханд. Гайр аз ин дар омузиши «Химияи аналитикй» донишчуён доир ба усулхои муосири шинохтан, тагйир додани косентратсияи махлулхо,чудо намудани моддахо, тахлили микдории моддахои омехтаи табиаташон мухталиф махорат ва малака пайдо мекунанд. Барои халли масъалахои фаннй дар асоси конуни даврии Д.И. Менделеев, конунхои кинетикаи химиявй ва термодинамикаи химиявй алокамандкунии сохти моддахо, хосиятхои физикохимиявй ва тавсифи аналитикии моддахоро азхуд намуда кобилияти аз чихати илмй асоснок намудани ин алокамандиро ташаккул медиханд ва бо ин салохияти фанниашон комилтар мегардад. Чунин муносибат барои дар амал татбик намудани шарти

мухимтарини педагога - мутгасилй ё ин, ки пай дар пайиро ба вучуд меоварад. Барои назорати татбики алокамандии байнифаннй барои омузиши касбй мо тахлили кори илмй-назариявии донишчуён -навиштани реферат, халли супоришхои тести ва масъалахои ситуатсиониро пешниход менамоем. Супоришхои тести ва мисолу масъалахо барои хар як машгулиятхои амалй дар кори мустакилонаи донишчуй дода шудааст. Барои муайян намудани сатху сифати омузиши фан барои хар як фасл корхои санцишй гирифта мешаванд, ки барои намуна яке аз онхоро пешниход менамоем.

Кори мустакилонаи пешниходшуда - супоришхои теста ва масъалахои холатй, усули маъмул дар замони муосир барои назорати сатху сифати машгулиятхои хам аудиторй ва хам берун аз аудиторй (барои фасли 3) равона карда шуда хусусиятхои эвристикй, алокамандии дохилифаннй ва байнифаннй дорад.

Ба сифати намуна яке аз вариантхои санциши сатхи азхудкунии фасли 3-ро бо хусусиятхои алокамандкунии дохилифаннй ва байнифаннй пешниход менамоем:

(Фасли 3: Кинетикаи химиявй. Мувозинати химиявй. Гидролизы пайвастагихри химиявй. Ащмияти гидролиз дар раванёхрои химиявии организм. Реаксияхои оксиду барцароршавй. Назарияи кислотагй ва асосии Аррениус. Назарияи Бренстед-Лоури) Варианта №»1

1. Як чавоби дуруст муайян карда шавад.

Барои системаи гегерогенй, дар крнуни таъсири масса, консентратсияи чи гуна моддахо ба инобат гирифта мешаванд?

A) моддахои сахт;

B) моддахои дар холати газй карор дошта;

C) моддахои моеъ ва газй.

2. Якчанд чавоби дуруст муайян карда шавад.

Суръати реаксияхои химиявро зиёд намудан имконпазир аст, агар:

A) энергияи фаъолгардониро (активатсияро) паст намоем;

B) энергияи активатсияро зиёд намоем; О бо ёрии катализатор;

D) бо ёрии ингибитор.

3. Якчанд чавоби дуруст муайян карда шавад.

Дар реаксияи Н2 (г) + 12 (г) ^ 2 НЕ (г) + Q дар кадом холат мувозинат ба самти махсулоти реаксия мелагжад?

A) хангоми зиёд намудани харорат;

B) хангоми зиёд намудани фишор;

C) бо катализатор;

D) хангоми паст намудани харорат;

E) бо зиёд намудани консентратсияи хидроген.

4. Якчанд чавоби дуруст муайян карда шавад. Коэффисиенти фаъолнокй Я(х) вобаста аст аз:

A) консентратсияи хамаи ионхои дар махдудбуда; B) серобгардонии махлул;

C) табиати халкунанда;

D) харорат;

E) фишор.

5. Якчанд чавоби дуруст муайян карда шавад.

Формулаи хисоб намудани нишондихандаи гидрогении махлули бисёрасосаи кислотаи кавй (1/х - фактори эквивалентнокй; { - коэффисиенти фаъолнокй)

A) pH = С(1£ Н+);

B) рН = -lg С(Н+);

C) рН = КН+) • С(1/2Н+);

D) рН=-lg А(Н+) • С(Н+).

6. Як чавоби дуруст муайян карда шавад.

Дарачаи диссотсиатсияи электролитии электролити заиф хангоми серобгардонй:

A) ба решаи квадратии консентратсияи молярии электролити заиф мутаносибан зиёд мегарданд;

B) ба решаи квадратии консентратсияи молярии электролити заиф мутаносиби чаппа мебошанд;

C) бо зиёдшавии решаи квадратии консентратсияи молярии электролити заиф кам мешаванд;

D) бо зиёдшавии адади молекулахои халшаванда кам мегарданд.

7. Якчанд чавоби дуруст муайян карда шавад.

Муодилаи реаксияе, ки диссотсиатсияи электролитиро инъикос менамояд, кадом аст?

A) СН,СООН ~ СНзСОО -+Н+;

B) Си 2++СиОН + + Н+;

C) СаСОз ~ СаО + СО2;

D) Н2Б04 ~ Н ++ШО4 -.

8. Якчанд чавоби дуруст муайян карда шавад.

Илова намудани кадом моддахои дар зер оварда ба махлули кислотаи карбонат дарачаи диссотсиатсия зиёд мегардад:

A) НС1;

B) СНзСООЫа;

C) №ОН;

D) СаС12.

9. Якчанд чавоби дуруст муайян карда шавад. Дарачаи гидролиз вобаста аст аз:

A) табиати халкунанда;

B) фишор;

C) харорат;

D) консентратсия.

10. Як чавоби дуруст муайян карда шавад.

Ба гидролизи катионй кадом намак дучор мегардад:

A) БеБО^

B) КС1;

C) Ка^О

D) СНзСООВД

11. Як чавоби дуруст муайян карда шавад.

Ба гидролизи анионй кадом намак дучор мегардад:

A) Бе2(8О4)з;

B) ^СОз;

C) А12(СОз)з;

D) КС1.

12. Як чавоби дуруст муайян карда шавад. Мухити махлули намаки К3Р04

A) турш;

B) ишкорй;

C) нейтралй;

D) гидролиз намешавад.

13. Як чавоби дуруст муайян карда шавад.

Барои суст намудан ё пурра катъ гардонвдани гидролиз дар махлули атсетати натрий, илова намудани кадом махлул дуруст аст?

A) кислотаи хлорид;

B) гидрооксиди натрий;

C) хлориди натрий;

D) цавоби мушфщ оварда нашудааст.

14. Як чавоби дуруст муайян карда шавад.

Хангоми алкалоз мувозинати кислотагй-асосии хун майл мекунад:

A) ба самти камщавии рН;

B) ба самти зиёдшавии рН;

C) ба мухити нейтралй (рН = 7).

15. Якчанд чавоби дуруст муайян карда шавад. Системаи буферии гидрокарбонатй иборат аст аз:

A) кислотаи карбонат ва гидрокарбонат - анион;

B) гази карбонат;

C) гази карбонат ва гидрокарбонат - анион;

D) кислотаи карбонат ва гази губор.

16. Як чавоби дуруст муайян карда шавад

Реаксияи перманганати калийро бо пероксиди хидроген дар иштироки кислотаи сулфат бо усули баланси электрони-ионй тартиб дихед. Дар чавоб фактори эквивалентнокии оксидкунанда ва баркароркунандаро муайян намоед.

iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.

А) 1/5 ва 1/5 В) 1/5 ва 1/2 С) 1/2 ва 1/5 D) 5 ва 2

17. Як чавоби дуруст муайян карда шавад

Хангоми оксид намудани Fe то Fe дар гемоглобин:

A) кобилияти оксигеннаклкунии гемоглобин зиёд мегардад;

B) кобилияти оксигеннаклкунии гемоглобин вайрон мегардад.

18. Якчанд чавоби дуруст муайян карда шавад

Хангоми мавчуд будани мегал^ои фаъолнокии элекгрохимиявиашон гуногун дар ковокии да^он, чигуна метал дар навбаги аввал оксид мешавад:

A) шиддатнокии (потенсиали) электродии стандартиашон калон;

B) шиддатнокии (потенсиали) электродии стандартиашон хурд;

C) металхое, ки нисбатан дар тарафи рости катори электрохимиявии шиддати металхо чойгиранд;

D) металхое, ки нисбатан дар тарафи чапи катори электрохимиявии шиддати металхо чойгиранд.

19. Якчанд уавоби дуруст муайян карда шавад

Хосияти оксидкунандагии иони МпО4_:

A) дар мухдти турш;

B) дар мухдти нейтралй;

C) дар мухдти ишкорй;

D) дар ягон холат зохир намекунад.

20. Якчанд уавоби дуруст муайян карда шавад

Исгифодаи тиосулфати натрий дар гибб алокаманд асг ба:

A) кобилияти оксидкунандагй ;

B) кобилияти баркарокунандагй;

C) кобилияти оксидкунандагй ва баркароркунандагй;

D) кобилияти комплексхосилкунй.

Масъалахри ситуатсионй:

1. Барои паст намудани фишори хун махлули яке аз намакхои магний дохили рагхои вариди истифода мешавад. Тахлили элементии маводи доругй чунин натича дод: 9,76% Mg, 13.01% S, 57% Н, бокимондааш оксиген. Таркиби маводро муайян намоед формулаи моддаро тартиб дихед, номи моддаро нависед, консентратсияи молярии эквивалентии махлули 20%-и зичиаш 1,22 г/см -и намаки номбурдаро муайян кунед.

2. Дар перманганатометрия барои тахлили микдории баркароркунандахо дар мухити турш перманаганати калий истифода мешавад. Муодилаи реаксияи баркарокунии перманганат-ионро бо усули баланси ионй-электронй тартиб дихед ва фактори эквивалентнокии перманганати калии дар ин усул истифодашавандаро хисоб кунед.

3. Дар махлули гидрокарбонати натрий, дар натичаи гидролизи баргарданда, мухит ишкорй заиф мегардад. рН-и 200 мл махлули 4г NaHCO доштаро муайян кунед, агар дарачаи гидролиз 0,01%-ро ташкил дихад. Чунин махлул барои гаргараи гулу истифода мешавад.

4. Дар шираи меъда кислотаи хлорид мавчуд аст, ки дар махлули обй амалан пурра ба ионхо таксим мешавад. рН-и шираи меъда муайян карда шавад, агар хиссаи массавии HCl 0,05%-ро (мувофик ба меъёр) ташкил дихад. Зичии шираи меъда 1 г/мл.

5. Реаксияи байни пероксиди гидроген ва перманганати калийро дар мухити турш тартиб ди^ед. Дар шароити стандартй мувозинати реаксия ба кадом самт майл мекунад? (<р (О2/Н2О2) = +0,68 В, ^ (MnÜ4-/Mn2+) =+1,51B)

Барои тартиб додани супоришхои тестй аз адабиётхои МДТ "ДДТТ ба номи Абуалй ибни Сино" ва дигар донишгоххои пешкадами чахон истифода шудааст [3-10].

АДАБИЁТ

1. Стандарти давлатии таълимии ихтисос, «Талабот ба натичахои азхудкунии барномахои таълимии тахсилоти олии касбй аз руи ихтисоси «Фарматсия», Душанбе, 2018 с.

2. Передерина И.А. , Тверякова Е.Н. , Галактионова АС. , Юсубов М.С. Тесты по химии. Общая и неорганическая химия. Учебное пособие. - Томск: СибГМУ, 2009. - 94 с.

3. Муносибати босалохият ба таълим (дастури метода). Мураттибон: F. Бобизода, Д. Имомназаров, Ш. Исрофилниё, А. Байзоев. - Душанбе: "Ирфон 2018. -72 с.

4. Газиева М.Т. ва диг. Дастури методй. Барои маштулиящэи амалй аз кимиёи тахлилй барои донишчуёни курси 2 факултаи фарматсевтй. Тахлили микдорй. Кисмати 1. Душанбе 2000, 156 с

5. Кухарская, Л.К. Общая химия: тесты и ситуационные задачи: учебное пособие для студентов первого курса / Л.К. Кухарская, Н.Н. Попова -Красноярск: типография КрасГМУ, 2009. - 154 с.

ВЗАИМОСВЯЗ МЕЖДУ ПРЕДМЕТАМИ ФОРМИРОВАНИЯ КОМПЕТЕНТНОСТИ ФАРМАЦЕВТА (На основе обучении «Общей и неорганической химии»)

Обеспечение качества образования в учреждениях высшего образования Таджикистана является одним из важнейших мер и основой для всестороннего развития науки и просвещения в республике. Лидер нации во всех своих выгступлениях и обращениях подчеркивает об этом. Повышение качества образования считается одним из основных факторов улучшения условии жизни людей. Таджикские педагоги, в таком важном периоде развитии Таджикистана, применяя разныге современные методы обучения, стремятся для подготовки высококвалифицированных и конкурентоспособных специалистов.

Химичесие дисциплины играют важную роль в развитии медицины и фармации, требует постоянных нововедений и изменений для улучшении качество обрзаования Для достижении этой цели мы предлагаем усиление взаимосвязанности между предметами. Взаимосвязанность между предметами химического цикла для профессионального обучения специалистов разных отраслей, в том числе для подготовки медиков и фармацевтов, является важнейшим составляющим современных методов обучения. Студент применяя приобретенные знания из разных предметов в будущем решая профессиональные задачи и тем самым формирует в себе профессиональные компетенции. Таким образом студент не будет опиратся на знании отдельных дисциплин, а применяя совокупнось полученных знаний, умений и навыков из разных предметов расширяет научное мировозрение. Взаимосвязанность между предметами вносит большой вклад для профессиональной подготовки фармацевтов.

Ключевые слова: Общая и неорганическая химия и межпредметная связь, внутри предметная взаимосвязанность, взаимосвязанность между предметами, предметная компетенция, профессиональное обучение, фармацевт, ГОУ "ТГМУ имени Абуали ибни Сино ".

RELATIONSHIP BETWEEN SUBJECTS FOR FORMING THE COMPETENCE OF A PHARMACIST

Ensuring the quality of education in higher education institutions of Tajikistan is one of the most important measures and the basis for the comprehensive development of science and education in the republic

The leader of the nation emphasizes this in all his speeches and addresses. Improving the quality of education is considered one of the main factors in improving the living conditions of people. Tajik teachers, in such an important period in the development of Tajikistan, using various modern teaching methods, strive to train highly qualified and competitive specialists. Chemical disciplines play an important role in the development of medicine andpharmacy, requiring constant innovations and changes to improve the quality of education. To achieve this goal, we propose enhancing the interconnectedness between objects.

The interrelation between the subjects of the chemical cycle for the professional training of specialists in different industries, including for the training of doctors and pharmacists, is an essential component of modern teaching methods. The student applying the acquired knowledge from different subjects in the future solving professional problems and thereby forms professional competencies. Thus, the student will not rely on the knowledge of individual disciplines, but by applying the totality of acquired knowledge, abilities and skills from different subjects, he expands the scientific worldview. The interrelationship between subjects contributes greatly to the training of pharmacists.

Key words: General and inorganic chemistry and interdisciplinary communication, intra-subject interconnection, interconnection between subjects, subject competence, vocational training, pharmacist, State Educational Institution "TSMUnamed after Abuali ibni Sino".

Сведения об авторах:

Бобизода Гуломкодир Мукаммол - доктор биологических наук, доктор фармацевтических наук, профессор кафедры органической и биологической химии Таджикского государственного педагогического университета им. С. Айни, президент Академии образования Республики Таджикистан Адрес: Республика Таджикистан, 734024 Душанбе, ул. Айни, 45. E-mail: bobievgm@rumbler. ru

Раджабов Умарали Раджабович - заведующий кафедрой фармацевтической и токсикологической химии ГОУ «Таджикский государственный медицинский университет им. Абуали ибни Сино» , доктор химических наук, профессор Адрес: 734003, Республика Таджикистан, г.Душанбе. проспект Рудаки 139. Телефон: (+992) 907464829. E-mail: umarali55@mail. ru

Азаматов Абдухолик Кахорович - ассистент кафедры «Фармацевтической и токсикологической химии», ГОУ «Таджикский государственный медицинский университет им. Абуали ибни Сино», Адрес: Республика Таджикистан, гДушанбе, проспект Рудаки 139. Телефон: (+992) 907035808. E-mail: [email protected]

About authors:

Bobizoda Gulomkodir Mukammol - Doctor of Biological Sciences, Doctor of Pharmaceutical Sciences, Professor ofthe Department ofOrganic and Biological Chemistry ofthe Tajik State Pedagogical University named after S. Aini, President of the Academy of Education of the Republic of Tajikistan Address: Republic of Tajikistan, 734024Dushanbe, st. Aini, 45. E-mail: bobievgm@rumbler. ru

Rajabov Umarali Rajabovich - Tajik State Medical University named after Abuali ibn Sino, Head of the Department of Pharmaceutical and Toxicological Chemistry, Doctor of Chemical Sciences, Professor Address: 734003, Republic of Tajikistan, Dushanbe. Rudaki Avenue 139. Phone: (+992) 907464829. Email: [email protected]

Azamatov Abdukholik Kakhorovich - Tajik State Medical University named after Abuali ibn Sino, Assistant, Department of Pharmaceutical and Toxicological Chemistry, Address: 139 Rudaki Avenue, Republic of Tajikistan, Dushanbe. Phone: (+992) 907035808. E-mail: azamatovabduholik@gmal. com

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.