Научная статья на тему 'Влияние внешней макросреды на формирование маркетинговой товарной политики сельскохозяйственных предприятий'

Влияние внешней макросреды на формирование маркетинговой товарной политики сельскохозяйственных предприятий Текст научной статьи по специальности «Экономика и бизнес»

CC BY
288
45
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
КЛЮЧОВI СЛОВА: ЗОВНіШНє МАКРОСЕРЕДОВИЩЕ / МАРКЕТИНГОВА ТОВАРНА ПОЛіТИКА / ТОВАР / СIЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКI ПіДПРИєМСТВА / ЕКОНОМіЧНі ФАКТОРИ / ПРИРОДНО-ЕКОЛОГіЧНI ФАКТОРИ / іНФОРМАЦіЙНI ФАКТОРИ / НАУКОВО-ТЕХНіЧНI ФАКТОРИ / ПОЛіТИКО-ПРАВОВі ФАКТОРИ / СОЦіАЛЬНО-КУЛЬТУРНі ФАКТОРИ / ВНЕШНЯЯ МАКРОСРЕДА / МАРКЕТИНГОВАЯ ТОВАРНАЯ ПОЛИТИКА / СЕЛЬСКОХОЗЯЙСТВЕННЫЕ ПРЕДПРИЯТИЯ / ЭКОНОМИЧЕСКИЕ ФАКТОРЫ / ПРИРОДНО-ЭКОЛОГИЧЕСКИЕ ФАКТОРЫ / ИНФОРМАЦИОННЫЕ ФАКТОРЫ / НАУЧНО-ТЕХНИЧЕСКИЕ ФАКТОРЫ / ПОЛИТИКО-ПРАВОВЫЕ ФАКТОРЫ / СОЦИАЛЬНО-КУЛЬТУРНЫЕ ФАКТОРЫ / MACRO ENVIRONMENT / MARKETING / SCIENTIFIC FACTORS / POLITICAL AND LEGAL FACTORS / INFORMATION / SOCIO-CULTURAL FACTORS

Аннотация научной статьи по экономике и бизнесу, автор научной работы — Ткач С. М., Урбан И. Р.

В статье рассмотрено влияние внешней макросреды на формирование маркетинговой товарной политики сельскохозяйственных предприятий. Проанализировано, как внешняя макросреда для любого сельскохозяйственного предприятия может открывать новые возможности или создавать новые угрозы. Поскольку, макросреда является неконтролируемой, то предприятие должно хорошо ориентироваться в ней, отслеживать изменения и быстро реагировать на них. Если какие-либо изменения могут создать для сельскохозяйственного предприятия благоприятные условия для производства или сбыта продукции, оно должно внести определенные коррективы в стратегию своей деятельности для того, чтобы максимально использовать эти условия. Внешние силы макросреды несут в себе и угрозы для предприятия, тогда нужно принимать меры, чтобы предотвратить и уменьшить их негативное влияние. Рассмотрены задачи и необходимые условия формирования товарной политики сельскохозяйственных предприятий. Проанализированы основные проблемы разработки товарной политики для предприятий в современных условиях. Главными звеньями макросреды, которые в той или иной степени влияют на предприятия, являются: экономическая, естественно-экологическая, информационная, научно-техническая, политико-правовая, социально-культурная и международная среды.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Effect of external macro environment on the formation of marketing commodity policy agricultural enterprises

The article discusses the impact of the external macro environment for the formation marketing commodity policy agricultural enterprises. On the analyzed both external macro for any agricultural enterprise can open new opportunities and create new threats. Since, then the macro is uncontrolled enterprise should be guided well in it, it track changes and react quickly to them. If any changes which may create for the agricultural enterprises more favorable conditions for the production or marketing, it must make definite adjustments in the strategy of its activities, in order to make the most of these conditions. External power macro and carry a threat to the company, whereas one should take measures to prevent and reduce the negative impact on them. The problem and the necessary conditions of the commercial policy of agricultural enterprises. The basic problems of development of commercial policy for businesses and current conditions. Soundly the necessity of forming marketing commodity policy agricultural enterprises, taking into account the needs and behavior of consumers, promote agricultural products on the market. The main link macro environment that to some extent affect are: economic, natural and environmental, information, scientific, technical, political, legal, socio-cultural and international environment.

Текст научной работы на тему «Влияние внешней макросреды на формирование маркетинговой товарной политики сельскохозяйственных предприятий»

HayKOBHH BicHHK .HHyBMET iMeHi C.3. I^H^Koro, 2017, t 19, № 76

HayKOBHH BicHHK .HbBiBCbKoro Ha^oHaibHoro ymBepcHrery BeTepHHapHoi' MeguuHHH

Ta 6ioTexHonoriH iMeHi C.3. I^H^Koro Scientific Messenger of Lviv National University of Veterinary Medicine and Biotechnologies named after S.Z. Gzhytskyj

doi: 10.15421/nvlvet7621

ISSN 2519-2701 print ISSN 2518-1327 online

http://nvlvet.com.ua/

УДК 631.1.027

Вплив зовшшнього макросередовища на формування маркетинговоУ товарноУ полiтики сiльськогосподарських пiдприeмств

С.М. Ткач, 1.Р. Урбан [email protected]

Львiвський нацюнальний унiверситет ветеринарног медицини та бютехнологш iменi С.З. Гжицького,

вул. Пекарська, 50, м. Львiв, 79010, Украгна

У статт1 розглянуто вплив зовшшнього макросередовища на формування маркетинговой товарног полтики альсько-господарських тдприемств. Проаналгзовано, як зовтшне макросередовище для будь-якого сгльськогосподарського тдпри-емства може вгдкривати новг можливостг або створювати новг загрози. Оскыьки макросередовище е неконтрольованим, то тдприемство мусить добре оргентуватися в ньому, вгдстежувати його змти та швидко реагувати на них. Якщо будь-ят змти можуть створити для сыьськогосподарського тдприемства сприятливгшг умови для виробництва або збуту продукцн, воно повинно внести певт корективи в стратеггю своег дгяльностг для того, щоб максимально використати щ умови. Зовшшш сили макросередовища несуть у собг й загрози для тдприемства, тодг потргбно вживати заходгв, щоб Им запобггти i зменшити гх негативний вплив. Розглянуто завдання г необхгдш умови формування товарног полтики сгльсько-господарських тдприемств. Проаналгзовано основш проблеми розробки товарног полтики для тдприемств у сучасних умовах.

Основними ланками макросередовища, що тгею чи тшою м1рою впливають на тдприемства, е: економгчне, природно-екологгчне, тформацшне, науково-техшчне, полтико-правове, соцгально-культурне г мгжнародне середовище.

КлючовI слова: Зовтшне макросередовище, маркетингова товарна полтика, товар, стьськогосподарсьт тдприемства, економгчнг фактори, природно-екологгчю фактори, тформацШю фактори, науково-техшчн фактори, полтико-правовг фактори, соцгально-культурнг фактори.

Влияние внешней макросреды на формирование маркетинговой товарной политики сельскохозяйственных предприятий

С.М. Ткач, И.Р. Урбан [email protected]

Львовский национальный университет ветеринарной медицины и биотехнологий имени С.З. Гжицкого,

ул. Пекарская, 50, г. Львов, 79010, Украина

В статье рассмотрено влияние внешней макросреды на формирование маркетинговой товарной политики сельскохозяйственных предприятий. Проанализировано, как внешняя макросреда для любого сельскохозяйственного предприятия может открывать новые возможности или создавать новые угрозы. Поскольку, макросреда является неконтролируемой, то предприятие должно хорошо ориентироваться в ней, отслеживать изменения и быстро реагировать на них. Если какие-либо изменения могут создать для сельскохозяйственного предприятия благоприятные условия для производства или сбыта продукции, оно должно внести определенные коррективы в стратегию своей деятельности для того, чтобы максимально использовать эти условия. Внешние силы макросреды несут в себе и угрозы для предприятия, тогда нужно принимать меры, чтобы предотвратить и уменьшить их негативное влияние. Рассмотрены задачи и необходимые условия формирования товарной политики сельскохозяйственных предприятий. Проанализированы основные проблемы разработки товарной политики для предприятий в современных условиях.

Citation:

Tkach, S., Urban, I. (2017). Effect of external macro environment on the formation of marketing commodity policy agricultural enterprises. Scientific Messenger LNUVMBT named after S.Z. Gzhytskyj, 19(76), 108-111.

Науковий вкник ЛНУВМБТ iMeHi С.З. Гжицького, 2017, т 19, № 76

Главными звеньями макросреды, которые в той или иной степени влияют на предприятия, являются: экономическая, естественно-экологическая, информационная, научно-техническая, политико-правовая, социально-культурная и международная среды.

Ключевые слова: внешняя макросреда, маркетинговая товарная политика, товар, сельскохозяйственные предприятия, экономические факторы, природно-экологические факторы, информационные факторы, научно-технические факторы, политико-правовые факторы, социально-культурные факторы.

Effect of external macro environment on the formation of marketing commodity

policy agricultural enterprises

S. Tkach, I. Urban [email protected]

Lviv National University of Veterinary Medicine and Biotechnologies named after S.Z. Gzhytskyi,

Pekarska Str., 50, Lviv, 79010, Ukraine;

The article discusses the impact of the external macro environment for the formation marketing commodity policy agricultural enterprises. On the analyzed both external macro for any agricultural enterprise can open new opportunities and create new threats. Since, then the macro is uncontrolled enterprise should be guided well in it, it track changes and react quickly to them. If any changes which may create for the agricultural enterprises more favorable conditions for the production or marketing, it must make definite adjustments in the strategy of its activities, in order to make the most of these conditions. External power macro and carry a threat to the company, whereas one should take measures to prevent and reduce the negative impact on them. The problem and the necessary conditions of the commercial policy of agricultural enterprises. The basic problems of development of commercial policy for businesses and current conditions. Soundly the necessity of forming marketing commodity policy agricultural enterprises, taking into account the needs and behavior of consumers, promote agricultural products on the market.

The main link macro environment that to some extent affect are: economic, natural and environmental, information, scientific, technical, political, legal, socio-cultural and international environment.

Key words: macro environment, marketing, scientific factors, political and legal factors, information, socio-cultural factors.

Вступ

На даний момент в Укрш'ш для будь-якого альсь-когосподарського шдприемства основним е ефектив-не виробництво та стабшьне отримання прибутку. Для устшного розвитку сшьськогосподарсько! тд-приемницько! дiяльностi необхвдно звернути увагу на умови ринкового середовища: попит, конкуренпв, економ1чш та полiтично-правовi фактори життя дер-жави. Маркетинговий пвдхщ дозволяе виробити конк-ретш цш, стратеги, певну тактику поведшки сшьсь-когосподарського пвдприемства на ринку та тдвищи-ти дохвд. Ефективну дiяльнiсть альськогосподарських пвдприемств багато в чому визначае !х здатшсть ви-ходу на ринок з асортиментом товарiв i послуг, що користуються стшким попитом у споживачiв. Вцщо-ввдно виникае необхщшсть формування маркетингово! товарно! полггики ciльськогосподарськиx пвдп-риемств, яка враховуе потреби та поведшку спожи-вачiв, систему просування сшьськогосподарсько! продукцп на ринок.

При формуваннi та удосконалеш маркетингово! товарно! полiтики виникае низка проблем. Сшьсько-господарське тдприемство при здiйсненi свое! дiяль-носп не е iзольованим, а контакуе iз зовнiшнiм сере-довищем, яке представлене ввдомими силами, що дшть за його межами. Цi сили з рiзним ступенем активностi безпосередньо або опосередковано впли-вають на життя шдприемства, зачшають його штере-си. На однi сили шдприемство може певною мiрою впливати, намагаючись змiнити !х дiю в сво!х штере-сах, проте iншi е повшстю незмiнними. Незважаючи на неоднаковий характер дй' зовнiшнix сил, пвдприем-ство не може не рахуватися з ними в процесi свое!

дiяльностi, оскiльки вони призведуть до негативних насладив. При формуванш маркетингово! товарно! полпики обов'язково потрiбно звертати увагу та дос-лгджувати вплив зовшшнього макросередовища пiдп-риемства.

Результати та ix обговорення

Маркетингову товарну полiтику не можна вгдо-кремити вщ зовнiшнього маркетингового середовища сшьськогосподарського пгдприемства. Щоб забезпе-чити стшке та стабiльне становище на ринку, тдприемство мае швидко та гнучко реагувати на змiни зовшшнього середовища (Kravtsiv, 2014). Зовшшне сере-довище — сукупнiсть факторiв, що впливають бiльш масштабно на дiяльнiсть пiдприемства та iншi елеме-нти мiкросередовища, — це економiчнi, полiтико-правовi, природно-клiматичнi, демографiчнi та iншi умови (Dichenko, 2016).

Маркетингове середовище постшно змiнюеться: ринковi можливосп й загрози виникають, змiнюються й зникають, тому для пiдприемства е дуже важливим, вчасно розпiзнавши ринковi можливостi й загрози, розвивати можливосп та знешкод^вати загрози (Bondarenko and Bondarenko, 2011). В цьому контексп аналiз впливу макросередовища на маркетингову дiяльнiсть пгдприемства набувае неабиякого значення, тим паче, якщо враховувати сучасний стан виршення ще!' проблеми (Shtefanych and Diachuk, 2013).

Якщо на ринку (або в зовшшньому середовжщ) для сiльськогосподарського пгдприемства виникати-муть загрози, товарна полiтика повинна !х максимально враховувати з метою скорочення можливих втрат, але не вщступаючи вiд головних принципiв i

HayKoBHH BicHHK .HHyBMET iMeHi C.3. I^H^Koro, 2017, t 19, № 76

nogo®eHb crpaTerii. iHmHMH cgoBaMH, TOBapHa nogiTH-Ka Mae 6yTH aK nocriHHow (HenopymHow) y cboi'x $yH-gaMeHTajibHHx ycTaHoBKax, TaK i aganroBaHoro go 3MiH-hhx BngHBiB 3oBHimHboro cepegoBH^a. y ^oMy i noga-rae cyTHicTb giageKTHKH ToBapHoi' nogiTHKH cigbcbKoro-cnogapcbKoro nignpueMcTBa (Dichenko, 2016).

,3ga Toro, ^o6 aganryBarHca go MaKpocepegoBH^a, nepeg nignpueMcTBoM cToiTb ocHoBHe 3aBgaHHa: noc-TiHHo BHBnaTH eKoHoMinm, nogiTHKo-npaBoBi, npupog-Ho-KgiMaTHHHi, geMorpa^iHHi, HayKoBo-TexHiHHi Ta $aKTopH KygbTypHoro oTOHeHHa. Ixmn BngHB Ha MapKe-THHroBy ToBapHy nogiTHKy cigbcbKorocnogapcbKHx nignpHeMcTB b ocHoBHoMy 3age®HTb Big xapaKTepy i cHgH BngHBy Ha rocnogapcbKy giagbHicTb.

EKoHoMinHi ^aKTopH 3oBHimHboro MapKeTHHroBoro MaxpoeKoHoMiHHoro cepegoBH^a cigbcbKorocnogapcbKHx nignpHeMcTB BigHocaTbca go HeKompogboBaHHx. Ochobhhmh eKoHoMiHHHMH ^aKTopaMH e piBeHb iH^ga-^i a6o ge^ga^i, cTyniHb po3BHTKy KoHKypeHTHoro cepegoBH^a, piBeHb 3aHHaTocTi, nogaTKoBa nogiTHKa, gHHaMiKa i cniBBigHomeHHa цiн Ha cigbcbKorocnogapcb-Ki ToBapH to^o. B y3aragbHeHoMy BHrgagi boho Mo®e 6yTH BH3HaneHe Hepe3 KyniBegbHy cnpoMo®Hicrb HacegeHHa. HacHHeHicrb pHHKy cigbcbKorocnogapcbKow npogy^iero Ta 3pocTaHHa KyniBegbHoi' cnpoMo®HocTi HacegeHHa e gga arpapHHx nignpHeMcTB neBHHM curHa-goM go 36igbmeHHa внpo6ннцтвa nepegyciM goporHx BHcoKoaKicHHx ToBapiB. BignoBigHo go ^oro cigbcbKo-rocnogapcbKi nignpHeMcTBa Mo®yrb 3agyHaTH gogaT-KoBi pecypcH, 3HiMaTH 3 KoHcepBa^i' HacTHHy 3eMegbHHx gigaHoK, BHKopHcTOByBarH HoBi gocarHeHHa arpoHoMiH-Hoi' i 3ooTexHiHHoi' HayKH gga nigBH^eHHa Bpo®aHHocri KygbTyp i npogyKTHBHocTi TBapHH. I HaBnaKH, KogH KyniBegbHa cnpoMo®Hicrb 3HH®yeTbca 3a paxyHoK 3Me-HmeHHa goxogiB HacegeHHa, to Hepe3 3pocTaHHa 6e3po-6irra o6carH npoga®y cigbcbKorocnogapcbKoi' npogyKqii 3MeHmywTbca. npH цbOмy nigBH^yroTbca npo^HTHi cTaBKH Ha KpegHT, cKoponyeTbca iHBecm^HHa giagb-HicTb. ^epe3 HeegacTHHHicTb ^hoboto nonHTy Ha cigb-cbKorocnogapcbKi ToBapH ^ 3MeHmeHHa Big6yBaeTbca noBigbHime, Hi® Ha npoMHcgoBi ToBapH, age ^ He o3Ha-Hae, ^o arpapHi nignpHeMcTBa He noBHHHi pearyBaTH Ha 3HH®eHHa KyniBegbHoi' cnpoMo®HocTi HacegeHHa. 3age-®ho Big o6cTaBHH ua peaKqia Mo®e 6yTH pi3How - Big mBHgKoro cKoponeHHa внpo6ннцтвa neBHHx BHgiB npo-gyкцii go BHxogy nignpHeMcTBa Ha HoBi phhkh Ta 36yTy cboix ToBapiB, b ToMy Hucgi i Mi®HapogHi. AHagi3ywHH eKoHoMinHe cepegoBH^e, nignpueMcTBy Heo6xigHo BpaxyBaTH gH^epeH^a^ro goxogiB HacegeHHa.

npu BHBneHi KgiMaTHHHHx ^arcropiB nignpueMcTBo cTHKaeTbca 3 ce3oHHHM nonuroM Ha cigbcbKorocnogap-cbKi ToBapu, aKi e npaKTHHHo HeKepoBaHHMH i 3age®HTb Big KgiMaTHHHHx yMoB perioHy. Age BpaxyBaHHa caMe KgiMaTHHHHx ^aKTopiB go3Bogae nignpueMcTBy 3a paxyHoK 3pymeHb ce3oHiB po3mupuTH o6caru npoga®iB y pi3HHx perioHax yKpaiHH , ^o e aKTyagbHHM gga ToBapiB ce3oHHoro xapaKTepy Ta cigbcbKorocnogapcbKHx nign-pueMCTB. TaKo® gga MapKeTHHroBoi ToBapHoi nogiTHKH Henepeg6anyBaHHMH e npupogHo-KgiMaTHHHi yMoBH: po3opaHicTb 3eMegb, KgiMarHHHi oco6gHBocTi, pogw-Hicrb rpyHTy. HaBiTb y nogb^i hh CgoBeHii, ge e bhco-Kopo3BHHeHHM cigbcbKe rocnogapcTBo, ge 3acTocoBy-

WTbca iHHoBaqiHHi TexHogorii внpo6ннцтвa, pe3ygbTaTH Big giagbHocTi cigbcbKorocnogapcbKHx nignpHeMcTB Henepeg6anyBaHi. 3age®Ho Big 3MiH TeMnepaTypHoro pe®HMy, nocyxu, noBeHi hh rnmux npupogHo-KgiMaTHHHHx yMoB cigbcbKorocnogapcbKi nignpueMcTBa e nopiBHaHo pH3HKoBaHHM 6i3HecoM gga iHBecTopiB. Ha ToBapHy nogiTHKy BngHBawTb npupogHo-KgiMarHHHi yMoBH, ^ goBogHTb $aKT, ^o b pocguHHu^Bi npoTaroM poKy nignpueMcTBo orpuMye npogy^iro 1-2 pa3H, a po6oTa TpuBae npoTaroM цigoro poKy. nignpueMcTBy noTpi6Ho 3gincHWBaTH geTagbHe, e^eKTHBHe ngaHyBaH-Ha Ta peagi3aqiro ToBapiB 3 MaKcuMagbHow BHrogow.

HayKoBo-TexHiHHi ^aKTopu MaKpocepegoBH^a TaKo® 3aHMaroTb neBHe мicцe y ^opMyBaHHi po3BHTKy MapKe-THHroBoi ToBapHoi nogiTHKH cigbcbKorocnogapcbKHx nignpueMcTB. nignpueMcTBo noBHHHo cBoenacHo Bpaxo-ByBaTH Ta 3acrocoByBaTH HoBi тeнgeнцii i gocarHeHHa HayKoBo-TexHiHHoro nporpecy. Kogu nignpueMcTBo He pearyBaTHMe Ha BngHB цboro $aKTopa, boho 6yge npu-peneHe Ha Grama^M i 6aHKpyTcTBo. nignpueMcTBo Mae npuHMaTH o6rpyHToBaHi pimeHHa npo goцigbнicтb Ta Mo®gHBicTb BnpoBag®eHHa y внpo6ннцтвo hobhx BHgiB TexHiKH i hobhx TexHogorin, 3a6e3nenyronH TaKHM hh-HoM KoHKypeHTocnpoMo®HicTb cBoix ToBapiB Ta goxog-HicTb Big ix peagiзaцii. npu BnpoBag®eHHi iMBa^H nignpHeMcTBaM BapTo 6yTH o6epe®HHMH B ToMy po3y-MiHHi, ^o6 cigbcbKorocnogapcbKa npogyKqia He 3amKo-guga 3gopoB'w HacegeHHa.

Eygb-aKe nignpueMcTBo cTHKaeTbca y cboih rocno-gapcbKin giagbHocTi 3 nogiTHKo-npaBoBHMH ^aKTopaMH. nogiTHKo-npaBoBi ^aKTopu cKgagawTbca 3 cucTeMH 3aKoHiB Ta iHmux wpuguHHux aKTiB, aKi pergaMeHTywTb rocnogapcbKy giagbHicTb nignpHeMcTBa, a TaKo® cHcTe-My nogiTHKo-npaBoBHx iHcTHTyTiB, ^o BHpo6gawTb цi npaBoBi goKyMeHTH i KoHTpogroroTb ix BHKoHaHHa. Ak-THBHe Ta BMige 3acTocyBaHHa nogo®eHHa ocHoBHHx 3aKoHiB Ta 3aKoHogaBHHx aKTiB gae 3Mory nignpueMcTBy yHHKHyTH nopymeHb, aKi 3arpo®ywTb mTpa^HHMH caH-KqiaMH a® go 3a6opoHH 3aHMaTuca bhpo6hhhow giagb-HicTw B3aragi.

y po3BHHyTHx KpaiHax 3axigHoi GBponu Ta CfflA, oco6gHBy pogb BigirpawTb nogiTHHHi napTii i rpoMagcb-Ki pyxH B 3axHcTi iHTepeciB Ta npaB rpoMagcbKocTi aK Ha 3aragbHoHaqioHagbHoMy piBHi, TaK i Ha piBHi oKpeMHx

agMiHicTpaTHBHHx TepuTopin. y cboih giagbHocTi cigbcbKorocnogapcbKi nignpueMcTBa noBHHHi 3Ba®aru Ha цe npH ngaHyBaHHi ToBapiB 3 HoBHMH aKicHHMH xapaKTepH-cTHKaMH Ta npu poзpo6цi cTpaTerin MapKeTHHroBoi giagbHocTi.

Co^agbHo-KygbTypHe cepegoBH^e ^opMyeTbca nig giew geMorpa^iHHHx npoцeciв i 3MiH KygbTypHo-ocBiTHboro piBHa HacegeHHa. nignpueMcTBo y cboih giagbHocTi noBHHHo BpaxoByBaTH 3MiHH b cTpyKTypHiH 6ygoBi HacegeHHa 3a BiKoBHMH rpynaMH, a TaKo® 3MiHH b KygbTypi xapHyBaHHa, ocKigbKH цe 3yMoBgwe 3poc-TaHHa nonHTy Ha ogHi BHgH cigbcbKorocnogapcbKoi npogyкцii Ta 3MeHmeHHa Horo Ha iHmi. 36igbmeHHa (3MeHmeHHa) KigbKocTi HacegeHHa BngHBae Ha ToBapHy nogiTHKy nignpHeMcTBa, ocKigbKH noBHHHi 36igbmyBa-Tuca (3MeHmeHHa) o6caru внpo6ннцтвa npu6gu3Ho TaKHMH ® TeMnaMH, aKHMH 3pocTae KigbKicTb HacegeHHa.

HayKOBHH BicHHK .HHyBMET iMeHi C.3. I^H^Koro, 2017, t 19, № 76

HecBoenacHe bhbhchhh Ta BpaxyBaHHa co^anbHo-KynbTypHHx ^aKTopiB nignpueMCTBOM MO^e 3arpo®y-BaTH HoMy BTpaToM no3H^H Ha pHHKy, 3MeHmeHHaM o6cary внpo6ннцтвa Ta 3HH®eHHaM Horo e^eKTHBHocri.

BlICIIOBK'll

iHga e^eKTHBHoro ^yHKqioHyBaHHa nignpueMcTBa b yMoBax MiHnHBoro MaKpocepegoBH^a Heo6xigHHM e nocTiHHe ygocKoHaneHHa MapKeTHHroBoi' ToBapHoi' noni-THKH cinbcbKorocnogapcbKHx nignpueMcTB. A цe HeMo-®nHBo 6e3 po3yMiHHa Ta ycBigoMneHHa arayanbHux yMoB ii ^opMyBaHHa. OcHoBHi acneKTH ToBapHoi' noniTH-KH cinbcbKorocnogapcbKHx nignpueMcTB npuHMaroTbca nig giero mho^hhh yMoB Ta hhhhhmb MaKpocepegoBH-^a. 3oBHimHe MaKpocepegoBH^e gna 6ygb-aKoro cinb-cbKorocnogapcbKoro nignpueMcTBa Mo^e BigKpHBaTH HoBi Mo^nuBocTi a6o cTBoproBaTH HoBi 3arpo3H. MaKpo-cepegoBH^e e HeKomponboBaHHM, ane nignpueMcTBo MycuTb go6pe opiemyBaraca b HboMy, BigcTe^yBam Horo 3MiHH Ta mBHgKo pearyBaTH Ha hhx. 6ygb-

aKi 3MiHH Mo^yTb cTBoproBam gna cinbcbKorocnogap-cbKoro nignpueMcTBa cnpuaTnuBimi yMoBH gna Bupo6-ннцтвa a6o 36yTy пpogyкцii, boho noBHHHo BHecTH neBHi KopeKTHBH b cTpaTeriro cBoei gianbHocTi gna Toro, ^o6 MaKcuManbHo BHKopucTam цi yMoBH. 3oBHimHi cunu MaKpocepegoBH^a HecyTb y co6i h 3arpo3H gna nignpueMcTBa, Togi noTpi6Ho B^HBam 3axogiB, ^o6 3ano6irTH HeraTHBHoMy BnnHBy i 3MeHmHTH Horo.

nepcnexmueu nodanbwux docmdwenb. ToBapHa no-niTHKa nepeg6anae neBHHH Kypc gift ToBapoBupo6HHKa a6o HaaBHicTb y Hboro Hanepeg o6gyMaHHx пpннцнпiв noBegiHKH. BoHa noKnuKaHa 3a6e3neHHTH npuHHaTTa pimeHb ctocobho ^opMyBaHHa acopTHMeHTy h ynpaB-niHHa hhm; nigTpuMaHHa KoHKypeHTocnpoMo^HocTi ToBapy Ha neBHoMy piBHi; 3Haxog®eHHa gna ToBapiB onTHManbHHx ToBapHHx Him (cerMeHTiB); po3po6KH Ta

peagi3a^i' CTpaTerii' ynaKoByBaHHa, MapKyBaHHa, o6cgy-roByBaHHa ToBapiB.

OT^e, b yMoBax phhkobo' eKoHoMiKH cigbcbKoroc-nogapcbKHM nignpHeMCTBaM Heo6xigHo aganTyBaTH ToBapHy nogiTHKy H ToBapHHH acopTHMeHT TaK, ^o6 bohh BignoBigagH noTpe6aM cno^HBaniB Ta BogHonac cnpHagH 36igbmeHHM npH6yTKoBocTi nignpHeMcTBa. Heo6xigHo, ^o6 Ko^He nignpHeMcTBo opieHTyBagoca Ha cTiHKHH co^agbHo-eKoHoMiHHHH po3bhtok i Ha noBHe BHKopHcTaHHa aKicHHx hhhhhkib eKoHoMiHHoro 3poc-TaHHa, aKi 6 3a6e3nenyBagu внpo6ннцтвo BHcoKoaKicHoi' npogy^ii, BHKoHaHHa po6iT i HagaHHa nocgyr gga 3ago-BogeHHa noTpe6 pHHKy Ta oTpHMaHHa MaKcHMagbHo Mo^gHBoro no3HTHBHoro ^rnaHcoBoro pe3ygbTaTy.

EiS^iorpa^inm iIOCII. lanim

Bondarenko, V.M., Bondarenko, L.M. (2011). Sutnist, struktura ta doslidzhennia marketynhovoho seredovyshcha diialnosti pidpryiemstv APK. Zbirnyk naukovykh prats VNAU. 2(53), 3, 166-172 (in Ukrainian).

Harkavenko, S.S. (2002). Marketynh: [pidruchnyk]. K.:

Libra (in Ukrainian). Dichenko, A.L. (2016). Umovy formuvannia marketynhovoi tovarnoi polityky silskohospodarskykh pidpryiemstv. AHROSVIT. 7, 39-43 (in Ukrainian). Kravtsiv, S.M. (2014). Formuvannia marketynhovoi tovarnoi polityky silskohospodarskykh pidpryiemstv ta shliakhy yii udoskonalennia. Visnyk LNUVMBT imeni S.Z. Gzhytskoho. 16, 2(59), 104-109 (in Ukrainian).

Shtefanych, D., Diachuk, O. (2013). Analiz vplyvu zminy marketynhovoho seredovyshcha na marketynhovu diialnist pidpryiemstva. Visnyk TNEU. 2, 44-53 (in Ukrainian).

Cmammn nadiuMxa do peda^ii 2.03.2017

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.