Научная статья на тему 'ВАЖНОСТЬ КОНФЛИКТНЫХ ПЕДАГОГИЧЕСКИХ ИДЕЙ НА СОВРЕМЕННОМ ЭТАПЕ'

ВАЖНОСТЬ КОНФЛИКТНЫХ ПЕДАГОГИЧЕСКИХ ИДЕЙ НА СОВРЕМЕННОМ ЭТАПЕ Текст научной статьи по специальности «Науки об образовании»

CC BY
46
4
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
ЛАО-ЦЗИ / КИ ЭР / ПРОСВЕЩЕНИЕ / МУДРЕЦ / ЖИЗНЬ / УМЕНИЕ / ОБЩЕСТВО / МУДРОСТЬ / ЗНАНИЕЮ

Аннотация научной статьи по наукам об образовании, автор научной работы — Абдурахими Абдуллох

Исследуются взгляды Конфуция на процесс просвещения населения на необходимость обучения как общества в целом, так и правителей на важность самообразования и проведения активной работы по воспитанию правительственного культурного гражданина, осознающего свою роль в обществе и в просвещении.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

THE IMPORTANCE OF CONFLICT PEDAGOGICAL IDEAS AT THE CURRENT STAGE

The article examines Confucius ' views on the process of educating the population, on the need to educate both society as a whole and the rulers, on the importance of self-education and active work to educate a government cultural citizen who is aware of his role in society and in education.

Текст научной работы на тему «ВАЖНОСТЬ КОНФЛИКТНЫХ ПЕДАГОГИЧЕСКИХ ИДЕЙ НА СОВРЕМЕННОМ ЭТАПЕ»

Radzhabov Taghoymurod Boboqulovich - doctor of pedagogical sciences, docent of Method of Primary Education Department of Tajik State Pedagogical University named after Sadriddin Ayni, Tel.: (+992) 935063412.

АХДМИЯТИ АЕДДАХРИ ПЕДАГОГИИ КОНФУСИЙ ДАР МАРХИЛАИ ХОЗИРА

Абдуллоев А.

Донишгоуи технологии Тоцикистон

Чин кадимтарин маркази тамаддуни мавчудаи чахонист. Фарханги он ба хазорсолаи дуввуми то мелод мерасад. Хамин тавр, дар асри VI то мелод Чин алакай чомеае шуда буд, ки одамонаш аз "рузхои неки кухани" пешин бо таассуф ёд мекарданд. Сулолаи Чж»у соли 1120 то мелод ба сари хукумат омад, то он вакт кишварро сулолаи Шан идора мекард. Кд6л аз онхо сулолаи Ся ва аз онхо пештар шохони асотирии Яо ва Сун хукмронй менамуданд.

Солхои аввали сулолаи Чжоу Ахди тиллой буданд. Одамон либосхои шохии зебову хушдухт мепушиданд, аз зарфхои хушсохти биринчиву сафолй истифода мекарданд. Шахриёни сарватманд дар хавлихои васеъи дорои богхои зебо зиндагй мекарданд. Таквиме тартиб дода шуд, ки ба харакати ситорахо асос ёфтааст; шоирон шеърхо месуруданд, адвори мусикй сабт мешуд. Дар замони сулолаи Шан одамон Худои таъоло ё сарнаслро, ки Шан-ти меномиданд, эътиром менамуданд, вале баъдтар чинихо фахмиши Худои сохибшахсиятро гум карда, дар боари Осмонхо сухан меронданд ва ачдодони худу мавчудоти фавкуттабиаро дар назар доштанд. Дар маъбадхои равшан, ки дар боги хавлихо сохта мешуданд, ба онхо ибодат карда, гузаштагонро эхтиром менамуданд.

Конфусий ва Лао Сзи ду хакими бузурги Чини бостон дар замоне зиндагй мекарданд, ки шухрати сулолаи Чжоу кайхо аз байн рафта буд. Кишвар ба суи варта сарозер мешуд, хама чо бетартибй хукмрон буд. Низоми гузашта хароб шуд. Дар сари хукумат одамони фурумояву тамаъкоре меистоданд, ки дигар халки худро наметавонистанд дифоъ намоянд. Баръакс, худи хукумат дастгохи зулму беадолатй гашта буд. Одамон дигар намехостанд, ки ба давлату чомеа хидмат кунанд, зеро дар гузашта фиреб хурда буданд ва некуахволие, ки ба онхо ваъда дода буданд, падид наомад.

Одамон эхтиром ба хукуматро гум карда аз арзишхои пешина махрум гашта, наздикони худро фаромуш намуда, аз пайи манфиатхои худ шуданд. Обруи падару модарон кохиш ёфт, чавонон суннащои ниёгонро сабабгори хама бадбахтщои гузашта дониста, онро дур андохтанд. Дар саросари кишвар феодалхои горатгару дастахои торочгар заминхоро гасб мекарданд ва аз сохибони онхо андоз меситонанд. Хукумат одамони одиро аз ин горатгарон,ки аз хисоби мехнати дигарон бой мешуданд, наметавонист ва саъй хам намекард, ки мухофизат намояд.

Микдори чиноятхои сахту торочгарй меафзуд: одамон хар чиро мехостанд мегирифтанд ва касосгирй мекарданд, чун медонистанд, ки чазое нахоханд дид.

Кишвар ба карз гутида буд ва макоми чахонии худро аз даст дод. Давлатхои хамсоя, ки каблан ба он вобаста буданд, акнун шарикони беэътимоди нав мечустанд. Музофотхои дур набудани марказро дарк намуда, истиклоли худро тасдик карданй мешуданд ва ба хукумат эътироз менамуданд. Бо таназзули арзишхои маънавй, ки мамлакатро муттахид мекард, хар кас кори дилхохи худро мекард, хар чиро метавонист, шарм накарда медуздид. Одамон ба хаводисе, ки руй медод, масъулияте ба душ намегирифтанд ва ба хамааш бегонагонро гунахкор медонистанд.

Ин замонро Конфусий "замони ба^ору тирамо^" номида, вазъи кишварро, ки ба ивази ибтидои умедбахш тадричан бадтар шудану завол ёфтани низоми мавчуда фаро мерасид, ба ба таври шоирона ифода карда буд. Конфусий ва Лао-Сан хар кадом ба тарзи худ ба ин тирагии дар чомеъа хукмрон чавоб мегуфтанд ва бо таълимоти худ мохияти тарзи хаёти чиниро ифода менамуданд.

Дар айни хол миёни онхо ихтилофе набуд, баръакс онхо хамдигарро пурра мекарданд. Конфусий саъй менамуд муайян кунад, ки суннатхои гумшударо чй тавр баркарор созад ва ба ин минвол тамаддуни чиниро аз нав бозсозй намояд. Лао-Сзи дар хусуси он тарзи хаете сухан меронд, ки инсон бояд дар чахони тагйирёбандаву бесубот аз сар гузаронад. Баъзан мегуянд, ки чинихо дар байни мардум таълимоти Конфусийро пайравй мекунанд, вале дар хона пайрави Лао-Сзи мешаванд. Ин ду таълимот ба фарханги шаркй таъсири калон бахшида, аз насл ба насл гузаштааст.

"Лао-Сзи (тарчумаи тахтуллафзи аз чини муаллими кухан, соли 604 то мелод таваллуд ёфта, дар пири фавтидааст)-номи ифтихории файласуфи бузурги чинй Ли Эр, поягузори даосизм мебошад.

КонФусий ё Муаллим Кун,- тавре ки дар Чин мeнoмaнд, такрибан соли 531 то метод дар шoхитaрии Лу дар Чин дар onnaH камбагал, вале oлитaбoр тaвaллyд ёфтааст. nac аз тaвaллyди у дере нагузашта чанговари далер ва caрлaшкaр вaфoг мeкyнaд ва у дар тарбияи мoдaрaш мeмoнaд. Конфуеий дар назди мaмoниaтхoe, ки дар рoхaш пеш мeoмaдaнд, таваккуф намекард, у хеч гох инкoр накардааст, ки кoррo xoкcoрoнa шуруъ нaмyдaacт. "Вактге ки ман навон будам, мо xeлe камбагал бугем"- мeгуфт y.

Ва 6o гaбaccyм ба шoгирдoнaш, ки aшрoфзoдaгoн буданд, нитaриcгa итога мекард: "Аз ин ноет, ки ман биеёр кopxopo карда мeтaвoнaм": Хангоми омузиш Конфуеий дар xa^a eoxaxo аз камонварй, аробаеавориву барбатнавозй то xунapи тaъpиxнигopиву навиеандагй комёбщо ба дает овард; xanan ин дар якноягй идeaли инеони бомаърифатро ташкил мeдoд. У xaмчунин одоби муошират ва мapoeимxopo барои paxmn намудани арво\ ом^т.

Дар чаюнй чанд мaнcaби дуввумдарачаи хyкyмaтрo ишгол менамуд. Хангоми еардори анбори галла будан y бо чeнкунии дакикаш шуxpaт ёфт ва вакт^ ки ypo маеъули чорводорй таъин намуданд, еаршумори гову гуефандон зуд афзоиш ёфт. Дар ин хама муддат Конфуеий м^м^т. У бaрoи худ ^accHE^on кaдимрo кашф намуд, ки cyxara™ ohxo дар тaxтaчaхoи бамбук caбт гашта буданд, дар бораи xorhw Чжоу aeapxo xoнд ва y кадрамони ма*буби вай гардид.

Вакте ки такрибан 30 аэла буд, Конфуеий якe аз бомаърифаттарин одамони замони xуд гашта буд. Вале 6o вучуди иcтeъдoди аёни xyд у дар xизмaти давлатй мащэми баланде нaдoшг. Хдрчанд у камгап буд, рaфтoрy гyфтoрaш бaрoи ба дает oвaрдaни мaнcaби маст>ул дар чoмeъae, ки фиребу 4oanyœ авч гирифта буданд, xeлe oшкoрo буданд. Бope xoкими Чин аз y пуреид, ки ба назари у cирри хикмати xyfà дар чист? Конфуеий навоб дод: "Бигузор xoким xorhw бошад. Бигузор xизмaтгop xизмaтгop бошад. Бигузор падар падар бошаду фарзанд фарзанд. Хукумати xуб бояд бо эъноди чунин нoмeьae равон шавад, ки дар он xap калима xaмoн мaъниepo дшад, ки дар он дорад. Хоким бояд xoким бошад ва дорои xaiviaii еи^т^и нeку нaнибe бошад, ки дар калимаи '^оким " дар назар дошта мeшaвaд. У маеалан, набояд дулобкор бошад ё вактро бexудa гузаронад. Миели xannM xидмaтгop бояд xидмaтгop бошад, на бaдxoxи пинxoнкop ё оей."

А]мую дар бaрoбaри ин у ба шoгирдoн маалихад мeдoд: "Дар xora падару модарро xуpмaт кун. Бepун аз xoнa калонеолонро эxтиpoм намо. Роетгуй бош, одамонро дует дор. Агар вактт ёбй, биомуз. Омузиш бояд ба танрибаи бeвoeитaи зиндагй такя, на факат ба aндyxтaни дониши танридй. "

Шуxpaти еиёей пайдо накарда Конфуеий бо вунуди ин якe аз омузгорони бузурги инеоният гардид. Бай шогирдони шоиетаву вафодорро бо xуд налб намуд. Ощо мафтуни тарзи таълими y гашта буданд. Вай хеч гох, тойбанди кoидaхoи зoхирй намешуд ва ба 4om cyxaнрoнй дар xycyra aшëхo cyхбaт мeoрocг, carcho мeдoд ва аз китoбхo пoрчaхo мexoнд. Хдрчанд Конфуеий oмузиши acaрхoи клaccикирo дacтгирй мекард, вале у аз омузгорони дигар 6o oh фарк мекард, ки инрo acocи ягонаи маърифат нaмeдoниcт. Вай мегуфт: "Фарз кapдeм oдaмe, ки насида^и зиёдepo аз ёд мeдoнaд, бо xaдaфxoи муxимми дaвлaтиe ба кишвари дигар фириетода ^шавая. Бaлe дар ин лaxзaи xaлкунaндa мумкин ает, averna ронда нaмeтaвoнaд. У мeтaвoнaд «aemaxopo донад, аммо аз ин ба y xaмчун дипломат cудe нaxoxaд буд".

Мактаби Конфуеийро такрибан 3000 (ce xaîop) нафар ба поён раеониданд, ки аз oнxo 27 (биету xaфт) тан шогирдони наздики y гаштанд. Бoрe хoким аз яке аз пaйрaвoни Конфуейи дар бoрaи yстoдaш пyрcид, вале шoгирд чавсбе дoдa нaтaвoниcт. Вакте ки у дар ин бoрa ба Конфуеий хик>я кард, у гуфт: "Чаро ту ба y нагуфтй, ки ман инеонам, ки вакт^ ба чизe тaвaннуx намояд, xana бaдбaxтиpo аз ёд мeбapaд, xypдaнpo фаромуш мecoзaд, он вактт вай xушбaxт ает ва дарк нaмeкунaд, ки пирй кай мepaeaд?".

Mo дар ин гуфт-axo xyшнyдии хаёт, иштиёкмандй ва эхтиёчс)ти зaрyрирo ба амалиёт мебинем. Дар бoрaи xyшбинии Кoнфycий баъзе тacaввyрoтрo аз тaмcили дигар гирифтан мумкин аст. ШШ^ирде ба нoми Сзелу бaрoи шaбгyзaрoнй истoдa буд ва пocбoн аз у пyрcид, ки аз ку^ст? Вакте у чавсб дoд, ки шoгирди Кoнфycий аст, пocбoн гуфт: "Х,а ин хaмoнecг, ки шмумкин будани и^и кoрeрo мeдoнaд, вале бте хам мexoхaд oнрo и^рю кунад?"

Конфуеий xoдими дин набуд. Вай хеч гoх дар бoрaи Хyдo ё xyдoëн анденша нaрoндaacт. Вай мегуфт, ки oрзy дoрaд, "то пирамардон дар оеоиш зиндагй кунанд, дуетон ба xaмдигap вафодор бошанд ва навонон калонеолонро дует доранд. Вакте ки яке аз шoгирдoн аз у дар xycyra xидмaт ба рухи аз дунё гyзaштaгoн пyрcид, Кoнфycий чавсб дoд: "Шумо xaттo ба одамон xидмaт карда нaмeтaвoнeд!

Манбаи асосие, ки дар бораи хаёти Конфусий маълумот гирифтан мумкин аст, китоби "Аналектхо" мебошад, шогирдони бевоситаи у навиштаанд.

Чй тaвp 6a py^^o мeгaвoнeд хидмлт кунед?" Ин идомaи шиоpи зф 6уд: "Эътиpoф нaмo, ки ту мeдoнй oh чиpo мeдoнй Ba нaмeдoнй oHpo, ки нaмeдoнй". Бo вучуди ин Кoнфycий млйли мyaйянepo эx,coc кapд Ba фaъoлияти xyдpo фapмyдa лз бoлo дoниcг. Ин эътщод бя xaëiH y мяънй бaxшид вя NtaKcyca^ дap canxiM овоpагаpдивy бeэътиpcфй ypc пуштибонй ^д. Xдpчaнд y яз aкндaxои динии кя6улшудяву xypcфот дap кaноp буд, бо вучуди ин одями диндоp мaxcyб мeшyд.

Кoнфycий ин xa№ муддят инкоp мeкapд,ки тaълимaги нaвe нaовapдaacт. Бя чои он y г^дик мeнaмyд, ки caъй мeкyнaд яньяняву идeaлxои гyмшyдapо бapкapоp cœaA вя мeгyфг: "Млн эчoд нaмeкyнaм. Млн интикoл медиум:" У мудом бо Acpи тиллоии импepaтоp C^ мypочнaт мeкapд вя мeгyфт, ки тaнaззyли чомсьяи xозиpa яз он caбaб acт, ки мapдyм тapзи дypycги xaëгpо фapомyш кapдaaнд. Ин caбaб шуд, ки у дap шл^и oxnpn yмp ocopn ^lacaiR-oHii Чиниpo чoп нлмуд, то ки онpо бя наcлxои ояндя додя тaвонaд. Bane caдокaти xaëлпapacтонaи y бя гyзaштa нябояд бя мо бapои дидяни нaвпapдозиxои вяй xanan paccнaд. Вяй xap чиpо, ки някл мeкapд, эъчодкоpонa тячдиди нaзap мeнaмyд. "Aap гyзaштapo oмуxтa иншн иктидopи дapки имpузapo дoштa 6omaa, oh влкт мeгaвoнaд, мулллим бoшaд",-мeгуфт Кoнфycий. У 6a чop xycycияти му^ими тлмлддуни чинй xycни OFOЗ 6лхшид.

S У обpyи муяилими xycycиpо бaлaнд бapдошт. То ин вякг aмaлдоpон омодягии кacбиpо тянхо дap capи вязифя мeгиpифтaнд.

S У идeяxовy paвишxо вя шзмуни мaоpифи чиниpо инкишоф дод. Омузиши xyнapxои озодpо хямчун зяминяи ^дмяти дaвлaтй иcpоp нямудя, y дap мaктaби xyд нaфaкaт тexникxо вя cиëcaтмaдоpон, бялки одямони мядянии гахиби мaъpифaти xapчонибapо тяълим мeдод.

S Вяй шогиpдонpо яз хямяи тaбaкaxои чомом кябул мeкapд. Акнун ня тянхо одямони олимaнcaб имконоти г^ифт-яни мaълyмaгpо доштaнд. Kонфycий хямсшя capбacтaгии чомeъapо вaйpон ^дя, бapтapии aнъaнaвии aшpaфонpо инкоp мснямуд. Mapди нячиб, бя нaзapи y, хямин тaвp тaвaллyд нaмeшaвaд, бя тyфaйли тaxcилy хикмет, идeaлxои мyнacиб вя нaкyкоpии чямБиятй бя кямол мepacaд.

S Конфушй xacияти мЕънявии мaоpиф вя cиëcaгpо тяъкид мeкapд. Бapои y тяълим бя xaгиpи тяълим нябуд. Хдмчун инcaни боинтизом вяй тaлaб мснямуд, ки шогиpдони y мyшовиpони эътимaгноки хукумят гapдaнд.

S Конфушй бо идeaлxои xyд годик монд. Arap y дaвлaгy capвaт мexоcт вя бя хукумят мypacc мeapд, мeтaвониcг бонeьмaт зиндягй куняд. Вялс y поквичдониpо aфзaл мeдониcг вя xe4 гох яз ин интиxобaш пушяймон нябуд. Xapчaнд шyxpaти шя^ии cиëcиaш бapоp нaгиpифт, дap гули нacлxои зиёд y ycгоди тaмaддyни чинй буд. Шогиpдони вяй бфуи яз Чин хямчун хокимону донишмщдон вя мyaллимони кобил, ки ня тянхо xyдaшон доpои aкндaxои тэдзи xaëти муяйянянд, бялки онxоpо хифз ^дя, бя дигapон интикол хям мeдиxaнд, wamxyp гaштa будянд. Якс яз шогиpдонaш Cзэн Cзэ гуфтя буд: "X,ap py мян бя xyд ce caвол мсдишям: Оё бя дигapон ëpй додям? Оё дустй xyбaм? Оё он чиpо, ки бя мян ёд додaaнд бя дигapон додяям?". Marap инхо caволxои мухим дap xaëти xap ижон нecгaнд? Рочсь бя ин мacъaлa мaоpиф - гapaви пeшpaфги чомся мaxcyб мeшaвaд. ,3ap rnapcmn кунунй, ки чaxонишaвй бacypъaт чомeaxоpо фapо мсг^я^ py яз pyз тaxдидxои нявс чун ифpaггapоивy тeppоpизм тaмaддyнxои модepнpо тяхдид мскуняд, ягоня pоxи мукобиля бо ин гуня тaxдидxо тяквият бякшидяни мухтявои бapномaxои дapcй вя тявяччухи бemтap додян бя cиcгeмaи омузишу пapвapиш мeбошaд. Тянхо тapики мЕктяб вя тякя бap мepacи гapонбaxae, ки яз ниёгон бя мо pacидaacт, мeтaвон xap гуня кушиши нооpом crnia™ чомся вя бя cyйи чaxолaтy томгapой вя тaaccyбy pyкyд кяшидяни чомeapо бapтapaф кapд. Иcгилоxи шкгабу мaоpиф бap acccи cyннaтxои миллй вя шиноxти чexpaxои миллй, омузиши оcоpи онон мeтaвонaд якс яз чунин pоxxо гapдaд. Taчpибaи тaъpиx caбит мскуняд, ки ин гуня иcлоx кaмxapч, озмyдaшyдa вя caмapбaxш xоxaд буд.

АДАБИЁТ

1. Филонов r.A. Пpоблeм^I эфeкгивноcги поcпигaния.: ^^crma, 1978,-223 c.

2. Пpокофьeв M.A. Cовeтcкaя mкоna ня ccвpeмeнном 3ime. M., Пeдaгaгикa 1971, 47 c.

3. Cтогонин В.Я. Избpaнныe пerдaгaгичecкиe ccчинeния. M., Пeдaгaгикa. -36-47 c.

4. Чун Хо Ck>k Maнy дунё Рох бя cy« вaxдaг. Xaзинaи бaйнaлмиnanии Macpиф. Дyшaнбe,-1993,1995,1999,-238 c.

74 .

5. Ceлeвко Г. Tex^^ra^n мaъnyмaги мyоcиp. //Hapоднae обpaзовaниe. 1998,- 7,-67-74c.

6. Рях^онов Э. Macby.™»! дap нязди зямон . Дyшaнбe: Иpфон, 2002.-95c.

7. Уилям Хрйнз. Maйpa Cгaнeки Kозвacкий, Aннa Бжиcкaя, Дapaги Фeллeнe. XasHEan бaйнaлмилaлии мaоpиф. -1999.

S. Ч. Ч;ypaбоeв^ A Kyчapов^ C. Mynлaчон, A. Caйфyлnaeв. Maоpнф-гapaвн пeшpaвин чомся, Дyшaнбe, Maоpнф, 2015.

ВАЖНОСТЬ КОНФЛИКТНЫХ ПЕДАГОГИЧЕСКИХ ИДЕЙ НА СОВРЕМЕННОМ ЭТАПЕ

Исследуются взгляды Конфуция на процесс просвещения населения на необходимость обучения как общества в целом, так и правителей на важность самообразования и проведения активной работы по воспитанию правительственного культурного гражданина, осознающего свою роль в обществе и в просвещении.

Ключевые слова: Лао-Цзи, Ки Эр, просвещение, мудрец, жизнь, умение, общество, мудрость, знаниею

THE IMPORTANCE OF CONFLICT PEDAGOGICAL IDEAS AT THE CURRENT STAGE

The article examines Confucius ' views on the process of educating the population, on the need to educate both society as a whole and the rulers, on the importance of self-education and active work to educate a government cultural citizen who is aware of his role in society and in education.

Keywords: Lao Tzu, Ki er, enlightenment, sage, life, skill, society, wisdom, knowledge

Сведение об авторе:

Абдурахими Абдуллох - кандидат педагагических наук стариший преподаватель кафедры социальных наук Таджикский технологический университет

About the autor:

Abdurahimi Abdulloh - Candidate of Pedagogical Sciences, Senior Lecturer, Department of Social Sciences, Tajik Technological University.

УТРЕННИЕ ФИЗИЧЕСКИЕ УПРАЖНЕНИЯ ДЛЯ ЗДОРОВОГО ОБРАЗА ЖИЗНИ ЧЕЛОВЕКА (УТРЕННЯЯ ГИГИЕНИЧЕСКАЯ ГИМНАСТИКА)

Намозов Т.Б.

Таджикский государственный педагогический университет имени САйни

Каримова Д.ДЖ.

Таджикский институт физической культуры имени С.Рахимов

Лидер нации основатель мира и согласия, Президент Таджикистана в своей речи, обращенной к современной молодёжи, неоднократно говорил: «Мы должны воспитывать подростков и молодёжь в духе уважения национальных святынь, законности, порядка и обязательного соблюдения требований закона, оберегать их от разрушительного влияния нежелательных явлений современного мира, таких как экстремизм, наркомания, в целом, от всякого рода преступности, как можно больше пропагандировать среди них здоровый образ жизни.

Утренней гигиенической гимнастикой, или утренней «зарядкой», называют краткий комплекс физических упражнений, проводимых утром, сразу же после сна, и сопровождаемых гигиеническими процедурами: обтиранием влажным полотенцем, обмыванием или обливанием водой, принятием душа и самомассажем. Комплекс этот рассчитан на 10-20 минут. [1, с.147-148]

Утренние физические упражнения проводятся организованно, в составе группы, подразделения (Спортсменам, Армии, Военно-Морском и Военно-Воздушном флоте, в суворовских и ремесленных училищах), и каждый человек можно в индивидуальном порядке и в виде гимнастики по радио.

Утренний комплекс или отдельные упражнения целесообразно повторить в течение дня (для снятия утомления, особенно при продолжительной умственной деятельности, психического напряжения) или вечером (для нормализации сна). [3, с.30,31]

Гимнастические упражнения в гимнастике для целенаправленного их применения классифицируют по анатомическому признаку (например, упражнения для рук, ног, туловища), по характеру целевой направленности упражнения (дыхательные, на координацию движений, на равновесие, корригирующие и др.) Благодаря дыхательным упражнениям обеспечивается лучшее снабжение тканей кислородом. Дыхательные упражнения, сопровождающиеся только движением грудной клетки и диафрагмы, условно называют статическими, а если они сочетаются с движениями рук, ног, туловища, то их относят к динамическим. [5, с.40-41]

Гимнастика должна проводиться ежедневно в течение 12 - 15 мин в проветренной комнате. В комплекс обычно включают 12 - 17 упражнений для верхних и нижних конечностей, мышц туловища, брюшного пресса и других, которые повторяют 6 - 8 раз. Завершают занятие медленной и быстрой ходьбой, дыхательными упражнениями и самомассажем. [5, с.42-43] Комплекс гимнастики (или отдельные движения) может быть повторен и во второй половине дня или вечером.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.