INTER EDUCATION & GLOBAL STUDY
Original paper
© D.Q. Mamatov18_
1Buxoro davlat pedagogika instituti, Buxoro, O'zbekiston
Annotatsiya
KIRISH: o'z oldimizdagi bugungi kunda pedagog kadrlardan nafaqat o'z soxasi bo'yicha balki zamonaviy axborot texnologiyalaridan ham ma'lum bilimlarni chuqur egallashni va ularni yoshlarga, ayniqsa o'quvchi hamda talabalarga o'rgatishni talab qiladi. Shu bois umumta'lim maktab, KHK va OO'Yularida faoliyat ko'rsatayotgan har bir professor-o'qituvchilar zimmasiga zamonaviy grafik dasturlardan foydalanib, o'quvchi va talabalarni kompyuterda bajarishga o'rgatishni yuklaydi. Hozirgi kunning talabidan kelib chiqadigan bo'lsak, muxandislik grafikasi o'qituvchilari kamida beshta zamonaviy grafik dasturlardan dastlabki ma'lumotlarga ega bo'lishlari va ulardan foydalanib chizma promitiv -elementlarini kompyuterda loyixalashni bilishlari lozim, ya'ni, Foto Shop, Corel Draw, 3D MAX, AutoCAD va Archi CAD kabilarni. Chunki, har qanday zamonaviy o'quv elektron qo'llanmalarni ishlab chiqishni bu dasturlarsiz tasavvur qilib bo'lmaydi.
Chizmachilik ta limi rivojlanib borayotgan mustaqil davlatimizning barcha tarmoqlarida yangi texnologiyaning yaratilishi va joriy qilinishida inson amaliy faoliyatida tutgan o'rni bilan belgilanadi. Jahonda informatika va axborot texnologiyalari jadal sur'atlar bilan rivojlanib, takomillashib borayotgan soxadir.
MAQSAD: ushbu maqoladan ko'zlangan asosiy maqsad kognitiv kompetensiyani rivojlantirish, Talabalarning mantiqiy fikrlash, muammolarni hal qilish va texnik chizmalarni tahlil qilish qobiliyatlarini oshirish uchun AutoCAD grafik dasturidan foydalanishning ahamiyatini o'rganish, amaliy ko'nikmalarni shakllantirish, talabalarni muhandislik grafikasi sohasida raqamli texnologiyalar bilan tanishtirish orqali ularda amaliy ish ko'nikmalarini rivojlantirish.
MATERIALLAR VA METODLAR: zamon talabiga mos fanlarga doir yangidasturlar keng qo'llanilmoqda. Bu borada kompyuter grafikasifanidan Auto cAd 2007 3D modelashtirishda ishlash ketma- ketligini o'rganishda quyidagilarga amal qilinadi.
MUHOKAMA VA NATIJALAR: mazkur tadqiqotdan ko'zlangan natijar jarayonida talabalarning amaliy ko'nikmalari rivojlanadi, A utoCAD grafik dasturi orqali talabalarning texnik chizmalarni mustaqil bajarish, uch o'lchamli modellashtirish va texnik masalalarni hal qilish qobiliyatlari oshadi. Raqamli texnologiyalarga moslashuv kuchayadi. Talabalar zamonaviy grafik dasturlar bilan ishlashni o'rganib, muhandislik grafikasi sohasida global tendensiyalarni tushunish va ularga moslashish imkoniyatiga ega bo'ladilar.
Ilmiy-nazariy va metodik jurnal Научно-теоретический и методический журнал Scientific theoretical and methodical journal
INTER EDUCATION & GLOBAL STUDY
AutoCAD kabi grafik dasturlardan foydalanish natijasida darslar qiziqarli, interaktiv va samarali bo'ladi. Bu talabalar uchun grafik vositalarni o'rganish jarayonini tezlashtiradi. Talabalar amaliy ko'nikmalarga ega bo'lish orqali nafaqat o'quv jarayonida, balki kelajakda loyihalash va dizayn sohalarida yangi innovatsion yondashuvlarni qo'llashga qodir bo'ladilar. Texnik mutaxassislarni tayyorlash sifati oshadi.Talabalarning uch o'lchamli grafik dasturlar bilan ishlash ko'nikmalari ularni texnik mutaxassi s sifatida bozor talablariga mos tayyorlashga yordam beradi. Mustaqil fikrlash va ijodkorlik rivojlanadi.Grafik dasturlardan foydalanish talabalar ijodiy yondashuvlarini rivojlantirishga va murakkab texnik muammolarni hal qilishda mustaqil qarorlar qabul qilishlariga yordam beradi.
XULOSA: xulosa qilib aytish joyizki, biz faqat yozma tasnifiga asosan jismlarning parametri bo'yicha bajardik. Parallelepipedsimon jismga boshqa jismlarni kesishuvi natijasida hosil bo'lgan oddiy detalning yaqqol tasvirini qirqimda bajajarish yollarini 3d modellashtirishda ko rib chiqildik. Dasturni o'rganishdaavvalambor chizmachilik fanidagi mavzularni ozlashtirib, Auto CAD 2D bo'yicha tola ma'lumotga ega bo'lish zarur.
Kalit so'zlar: kognitiv kompetensiya, AutoCAD, Grafik dasturlar, Muhandislik,rafikasi, Texnik chizmalar, 3D modellashtirish, Texnik tasavvur, Amaliy ko'nikmalar, Chizmachilik ta'limi, Raqamli texnologiyalar, Ijodiy fikrlash, Parallelepiped modellash, 3D fazoviy tasvir, Axborot texnologiyalari, Pedagogik metodika
Iqtibosuchun: Mamatov D.Q. Talabalarning kognitiv kompetensiyasini takomillashtirishda auto cad grafik dasturi vositasida detal chizmasini bajarish metodikasi. // Inter education & global study. 2024. №9(1). B.189-196.
МЕТОДИКА ВЫПОЛНЕНИЯ ЧЕРТЕЖА ДЕТАЛИ С ИСПОЛЬЗОВАНИЕМ ГРАФИЧЕСКОЙ ПРОГРАММЫ AUTOCAD ДЛЯ СОВЕРШЕНСТВОВАНИЯ КОГНИТИВНОЙ КОМПЕТЕНЦИИ СТУДЕНТОВ_
© Д.К. Маматов1И
1 Бухарский государственный педагогический институт, Бухара, Узбекистан_
Аннотация
ВВЕДЕНИЕ: современные педагогические кадры должны обладать глубокими знаниями не только в своей области, но и в современных информационных технологиях, чтобы обучать молодежь, особенно школьников и студентов. В связи с этим на каждого профессора-преподавателя, работающего в общеобразовательных школах, профессиональных колледжах и высших учебных заведениях, возлагается обязанность обучать учащихся и студентов работе на компьютере с использованием современных графических программ. Исходя из требований сегодняшнего дня, преподаватели инженерной графики должны иметь базовые знания как минимум о пяти современных графических программах и уметь с их помощью проектировать примитивные элементы чертежей на компьютере. Это такие программы, как Photoshop, Corel Draw, 3D MAX, AutoCAD и ArchiCAD. Без этих программ невозможно
© intereduglobalstudy.com
2024, ISSUE 9(1)
INTER EDUCATION & GLOBAL STUDY
представить разработку современных электронных учебных пособий. Развитие образования в области черчения в нашей независимой стране определяется значением практической деятельности человека в создании и внедрении новых технологий во всех отраслях. В мире информатика и информационные технологии стремительно развиваются и совершенствуются.
ЦЕЛЬ: основная цель данной статьи заключается в изучении важности использования графического программного обеспечения AutoCAD для развития когнитивной компетенции, повышения способности студентов к логическому мышлению, решению проблем и анализу технических чертежей, формировании практических навыков, а также в ознакомлении студентов с цифровыми технологиями в области инженерной графики для развития их практических навыков.
МАТЕРИАЛЫ И МЕТОДЫ: в соответствии с требованиями времени, новые программы по соответствующим дисциплинам широко применяются. В этом контексте при изучении последовательности работы с 3D-моделированием в AutoCAD 2007 из области компьютерной графики следует придерживаться следующих рекомендаций.
ОБСУЖДЕНИЕ И РЕЗУЛЬТАТЫ: в результате данного исследования у студентов будут развиваться практические навыки. Используя графическую программу AutoCAD, у них улучшатся способности к самостоятельному выполнению технических чертежей, трехмерному моделированию и решению технических задач. Укрепится адаптация к цифровым технологиям. Студенты научатся работать с современными графическими программами и получат возможность понимать и адаптироваться к глобальным тенденциям в области инженерной графики. Использование графических программ, таких как AutoCAD, сделает уроки интересными, интерактивными и эффективными. Это ускорит процесс освоения графических инструментов. Благодаря приобретению практических навыков студенты смогут применять новые инновационные подходы в проектировании и дизайне как в учебной, так и в профессиональной деятельности.Качество подготовки технических специалистов улучшится. Навыки работы с трехмерными графическими программами позволят студентам быть востребованными на рынке труда. Использование графических программ способствует развитию креативного подхода и самостоятельного мышления студентов, помогая им принимать решения при решении сложных технических задач.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ: в заключение можно сказать, что мы выполнили задания только на основе параметров, заданных в письменной классификации объектов. В процессе моделирования был рассмотрен метод построения четкого изображения простой детали в разрезе, полученной в результате пересечения параллелепипеда с другими телами, с использованием 3D-моделирования.
Ключевые слова: когнитивная компетенция, AutoCAD, Графические программы, Инженерная графика, Технические чертежи, 3D моделирование,
Ilmiy-nazariy va metodik jurnal Научно-теоретический и методический журнал Scientific theoretical and methodical journal
INTER EDUCATION & GLOBAL STUDY
Техническое воображение, Практические навыки, Обучение черчению, Цифровые технологии, Творческое мышление, Моделирование параллелепипеда, 3D пространственное изображение, Информационные технологии, Педагогическая методика.
Для цитирования: Д.К. Маматов. Методика выполнения чертежа детали с использованием графической программы autocad для совершенствования когнитивной компетенции студентов. // Inter education & global study. 2024. №9(1). С. 189-196.
THE METHODOLOGY FOR CREATING A PART DRAWING USING THE AUTOCAD
GRAPHIC SOFTWARE TO ENHANCE STUDENTS' COGNITIVE COMPETENCE
© Dilshod K. Mamatov1®
1Bukhara State Pedagogical Institute, Bukhara, Uzbekistan_
Annotation
INTRODUCTION: modern teaching staff are required to have deep knowledge not only in their field but also in modern information technologies to teach the younger generation, especially schoolchildren and students. Therefore, every professor-teacher working in general education schools, vocational colleges, and higher educational institutions is tasked with teaching students to work on computers using modern graphic software. Based on current demands, teachers of engineering graphics must have basic knowledge of at least five modern graphic software programs and be able to use them to design drawing primitive elements on a computer. These include Photoshop, Corel Draw, 3D MAX, AutoCAD, and ArchiCAD. Developing modern electronic teaching aids is unimaginable without these programs. The development of education in drawing in our independent country is determined by the significance of human practical activity in creating and implementing new technologies in all sectors. Worldwide, informatics and information technologies are rapidly developing and advancing.
AIM: the main goal of this article is to explore the importance of using the AutoCAD graphics software for developing cognitive competence, enhancing students' abilities in logical thinking, problem-solving, and analyzing technical drawings, forming practical skills, and introducing students to digital technologies in the field of engineering graphics to foster their practical work skills.
MATERIALS AND METHODS: in line with the demands of the time, new software for relevant subjects is being widely used. In this regard, when studying the sequence of working with 3D modeling in AutoCAD 2007 from the field of computer graphics, the following steps should be followed.
DISCUSSION AND RESULTS: during this study, students' practical skills will develop. Using the AutoCAD graphic software, they will enhance their ability to independently create technical drawings, perform 3D modeling, and solve technical problems. Adaptation to digital technologies will strengthen. Students will learn to work
INTER EDUCATION & GLOBAL STUDY
with modern graphic programs, enabling them to understand and adapt to global trends in the field of engineering graphics. The use of graphic programs such as AutoCAD will make lessons more engaging, interactive, and effective. This will accelerate the process of mastering graphic tools. Acquired practical skills will enable students to apply innovative approaches in design and project work, both during their studies and in their future careers. The quality of training for technical specialists will improve. Skills in working with 3D graphic programs will help students meet the demands of the labor market. Using graphic programs will foster creativity and independent thinking among students, helping them make decisions when solving complex technical problems.
CONCLUSION: As a result of this study, students' practical skills will develop. Through the use of the AutoCAD software, they will enhance their ability to independently complete technical drawings, perform 3D modeling, and solve technical problems. Their adaptation to digital technologies will strengthen. Students will learn to work with modern graphic programs and gain the opportunity to understand and adapt to global trends in the field of engineering graphics. The use of graphic programs such as AutoCAD will make lessons engaging, interactive, and effective. This will accelerate the process of mastering graphic tools. By acquiring practical skills, students will be able to apply innovative approaches in design and project work both in their academic and professional activities. The quality of technical specialist training will improve. Skills in working with 3D graphic software will prepare students to meet market demands. Using graphic programs fosters creativity and independent thinking in students, helping them make decisions when solving complex technical problems.
Key words: Cognitive competence, AutoCAD, Graphic software, Engineering graphics, Technical drawings, 3D modeling, Technical imagination, Practical skills, Technical drawing education, Digital technologies, Creative thinking, Parallelepiped modeling, 3D spatial visualization, Information technologies, Pedagogical methodology.
Auto CAD 2007 grafik dasturi, ish stolidan tanlanadi, dastur ishga tushganda (3D моделирование) 3D modelashtirish hamda (классический Auto CAD) 2D Auto CAD tugmasi chiqadi. (3D моделирование) 3D modelashtirish tugmasi bosilib, Auto CAD ishga tushadi. Bu bosqichni Auto CAD 2007 grafik dasturi ish stolida "Рабочиепространства" ish hajmidan tanlab olish mumkin, (1-shakl, -1-).
Auto CAD dasturi ish stolida sizga uch o'lchamli fazo korinishda bo'lib, jismning gorizontal (H) korinishi to'rsimon holatda bo'ladi.
For citation: Dilshod K. Mamatov. (2024) 'The methodology for creating a part drawing using the autocad graphic software to enhance students' cognitive competence", Inter education & global study, (9(1)), pp. 189-196. (In Uzbek).
Ilmiy-nazariy va metodik jurnal ISSN 2992-9024 (online)
Научно-теоретический и методический журнал 2024, №9(1)
Scientific theoretical and methodical journal
INTER EDUCATION & GLOBAL STUDY
1-shakl
Auto CAD 2007 dasturida ish stoli o'ng tomonidagi 2-da "3D построения" uch o'lchamli
yaratish panelida ¿i
(политело)ро1у15т, ^ (яшик)ди^, (клин)ропа,
konus, -^shar, ! ^ silindr, 1 piramida, ^ tor sirt jismlarijoylashgan. Keyingi qatorda ^ (3D перенос) 3D ko'chirish, ®(3D поворот) 3D burish, 0t (выдавить) siqib chiqarmoq, & (вытягивание) cho'zmoq, " (вращать) aylantirish, "'(сдвиг) siljish, (посечениям) kesimlar bo'ylab, (плоскаяповерхность^еИэ sirt,keyingi qatorda, & (клеймит) (объединение)Ыг1а51ш ,;£;,(вычитание)ау1гиу ,;^nePece4eHMe)kesishuv "(секущаяплоскость)ке5иусЫ tekislik *
(плоскийснимок)каЫ1аг joylashgan. (ЗОпостроения) uch o'lchamli yaratish panelida qo'shimcha
tugma bosilsa, qo'shimcha qurilmalar
"" (спирал) o'rama ^(проверкаизаимодействий),
(разрез) qirqim, 1(придаттолщинупроверхности) sirt qalinligini berish joylashgan bo'ladi. 3-da "ЗОорбита" 3D fazosi panelida : * (пан) qo'l, 1(зумирование) kattalashtirish, I (зависимая
орбита) fazo orbitasi, J (шарнир) aylantirgich,
(обход) aylanib o'tish
, I 1(создат
камеру)
kamerani yaratish, I(паралльная проекэия) parallel proyeksiya, ^ (перспективная проекэия)
перспектив проекэия. Keyingqatorda, (управление видами) ko'rinishni boshqarish, "3D орбита" 3D fazosi panelida qo'shimcha tugma bosilsa, qo'shimcha qurilmalardan ^ (фокусное расстояние) focus masofa, ^ (несколько видовых экранов) ekranning bir necha ko'rinishi, а1(один видовой экран) bir ko'rinishli ekran, I® (показат камеры)
kamerani korsatish, & (параметры анимаэии) animatsiyani sozlash qurilmalari joylashganligini ko'ramiz.
Ayrim qurilmalardan foydalanib, detalning yozma tasnifiga ko'ra uning aksonometriyasini bajaramiz. Masala sharti: parallelepipedning eni 50 mm, uzunligi 80 mm, balandligi 25 mm o'lchamli, uning ustki asosining markazidan diametri 20 mm bo'lgan ochiq silindrlik teshik o'yilgan parallelepipedning o'ng va chap tomonlari o'rtasidan eni 30
© intereduglobalstudy.com
2024, ISSUE 9(1)
Ilmiy-nazariy va metodik jurnal ISSN 2992-9024 (online)
Научно-теоретический и методический журнал 2024, №9(1)
Scientific theoretical and methodical journal
INTER EDUCATION & GLOBAL STUDY
mm, balandligi 25 mm va uzunligi 10 mm o'lchamlik ikkita simmetrik to'g'ri burchakli paralilepiped kesib olingan bo4sa, uning yaqqol tasviri qirqim bilan bajarilsin.
Masalaning shartini uch o'lchamli modellashrishda ko'rib o'tamiz. Auto CAD
dasturidagi ish stolida holatlar panelida Icetka (сетка) to'r, lQPT0 (пртп) ortogonal,
Iпривязка (npmrq.^ka) bog'lovchi va (динамикхолат) tugmasini bosib tasdiqlab
qo'yish zarur. ■ > (ЗОпостроения) ucho'lchamlipanelidan(яшик) qutinitanlabolinadi ish stolidagi ixtiyoriy joyda belgilab parallelepipedning gabarit o' lchami eni 50 mm (,) belgisi qo'yib, uzunligi 80 mm (,) belgisi balandligi 25 mm yozib probel bilan tasdiqlansa bizda parallelepipedning parametrlari yaqqolda ko'rinadi.
Parallelepipedni belgilansa atrofida kichkina uchburchak, to'rtburchak shakllari ko'rinadi. Parallelepipeddagi kichkina uchburchak shakli jismni gabarit o'lchamlarni o'zgartirish mumkin.
Yani parallelepipedda berilgan o'lchamga kerakli sonni qo'shish mumkin. Parallelepipeddagi kichik to'rtburchakka belgilansa, bizda gabarit o'lchamlar chiqadi. Barcha jismlar xuddi shunday tarzda ko'riladi. Ikkinchi jism, silindrni belgilab olamiz. Silindrni parallelepipedning burchagidan qo'yamiz, silindrning aylana radiusi 10 mm o'lchamni kiritib, probel bilan tasdiqlaymiz. Silindrning balandligi 25 mmda yozib, probel bilan tasdiqlanadi. Silindrni kichkina to'rtburchakdan belgilab, parallelepipedning eni 50 mm bo'lganligi sababli enigao'tkazilib 25 mm yoziladi va probel bilan tasdiqlanadi. Silindr markazi parallelepipedning chap tomonidagi qirrasining o'rtasida joylashadi. Silindrning markazidan parallelepipedning uzunligi 80 mm bo'lganligi sababli, uzunligiga qarab 40 mm yozib, probel bilan tasdiqlanadi. Parallelepipedning ustki asosining markazidagi diametri 20 mm bo'lgan silindr joylashib oladi.
Natijada parallelepipedning o'ng va chap tomonlari o'rtasidan eni 30 mm, uzunligi 10 mm va balandligi 25 mm o'lchamli ikkita simmetrik to'gïi burchakli paralilepiped bajarish
uchun, yuqorida silindrni bajarganimizdek hosil bo'ladi. (3D построения) uch
o'lchamli panelidan ^ (amnK)qutini tanlab olinadi. Parallelepipedning gabarit o'lchami qo'yib ixtiyoriy joyda yasaladi. Parallelepipedni tanlab sichqoncha menyudan (переместить)ко'сЫ^ tugmasi bosib parallelepipedning burchagini tanlab ikkinchi katta parallelepipedningburchagiga joylashtiriladi. Kichik parallelepipedni sichqonchadagi menyu tugmasini bosib *i* (копировать) nusxalasholish tugmasini bosib olib parallelepipedning o'rtasidan o'ng tomonidagi burchakka simmetrik tarzdajoylashtiradi.
Parallelepipedlarning ikkalasini belgilab *** (nepeMecTHTb)ko'chirish tugmasini bosib kichik parallelepipedning burchagi tanlanib va katta parallelepipedga simmetrik tarzda eniga 10 mm li o'lcham qo'yamiz.
Masalan yoki misol tarzida, parallelepipedni o'ng va chap tomonidagi kichik
parallelepiped va markazidagi silindrni o'yib olamiz. Bunda >(3D построения) uch
o'lchamli panelidan ,;£;,(вычитание)ау1гиу tugmasi tanlanadi. Parallelepiped uchta jism
© intereduglobalstudy.com
2024, ISSUE 9(1)
Ilmiy-nazariy va metodik jurnal Научно-теоретический и методический журнал Scientific theoretical and methodical journal
INTER EDUCATION & GLOBAL STUDY kesishi uchun birinchi parallelepipedni tanlab probel bilan tasdiqlanadi. Keyin uchta jism
bosiladi. Parallelepipedda (3D построения) uch
ikkita kichik parallelepiped va silindir tanlab probel tugmasi silindirsimon va parallelepipedsimon jismlar o'yilgan bo'ladi.
o'lchamli yaratish panelidan ^ (^LUMK)qutitugmasini bosib detaining markazi tanlanadi. Parallelepipedning gabarit o'lchamlari 50 mm (,) -50 mm (,) -30 mm yozib probel tugmasi bilan tasdiqlanadi. Jismni sichqoncha yordamida ikki marta bosilsa, ish stolining chap tomonida rang sozlash chiqadi. Jismning rangini qizil qilib qo yiladi.Rang sozlashdan barcha jismlarni rang berish mumkin.
>(3D построения) uch o'lchamli yaratish panelidan(BbNHTaHne)ayirish tugmasi tanlanib fazoda qoladigan detal probel bilan tasdiqlanadi. Keyingi jarayonda yasalgan jism tanlanib probel tugmasi bosib tasdiqlansa, detaining yaqqolida qirqim hosil
bo'ladi, (1-shakl), 4 (3D орбита) 3D fazosi panelidan Ji (паралльнаяпроекэия) parallel proyeksiyasi tugmasi bosiladi. Ekranda fazo parallel proyeksiyaga o'tadi, (1-shakl).
ADABIYOTLAR RO'YXATI | СПИСОК ЛИТЕРАТУРЫ | REFERENCES
1. T.Rixsiboyev. «Kompyuter grafikasi»O'zbekiston yozuvchilar uyushmasi Adabiyot jamg'armasi nashriyoti, T. 2006.-64-69.
2. D.Mamatov «Kompyuter grafikasi» Durdona nashriyoti, B. 2020.-172.
3. Маматов Д. К. Рол компьютерной графики в развитии космического воображения студентов //Вестник науки и образования. - 2020. - №. 21-2 (99).
4. Mamatov D. Projects of making clay and plastic toys in pre-school education //Theoretical & Applied Science. - 2019. - №. 9. - С. 281-285.
5. Yodgorov Nodir Jalolovich and Aminov Akmal Shavkatovich 2020. Options for performing the detail spread applied in drawing using autocad graphics software. International Engineering Journal For Research & Development. 5, congress (Oct. 2020), 3. DOI:https://doi.org/10.17605/Osf. Io/Wbszg.
6. Odilova, M. O. "Improving the pedagogical potential of biology teachers using computer programs." International Engineering Journal For Research & Development 5.9 (2020): 4-4.
MUALLIF HAQIDA MA'LUMOT [ИНФОРМАЦИЯ ОБ АВТОРЕ] [AUTHOR'S INFO]
^Mamatov Dilshod Qodirovich, musiqa va tasviriy san'at kafedrasi professori, (PhD); [Маматов Дилшод Кадырович, профессор кафедры музыки и изобразительного искусства, (PhD)], [Dilshod K. Mamatov, Professor of the Department of Music and Fine Arts, (PhD)]; manzil: O'zbekiston, Buxoro shahar Piridastgir ko'chasi 2-uy [адрес: Узбекистан, г.Бухара ул. Пиридастгир, д. 2], [address: Uzbekistan, Bukhara Pyridastgir str., 2]
© intereduglobalstudy.com
2024, ISSUE 9(1)