Научная статья на тему 'ТАЛАБАЛАР СПОРТИНИ РИВОЖЛАНТИРИШНИ БОШҚАРИШ МУАММОЛАРИНИ НАЗАРИЙ ВА УСЛУБИЙ ТАҲЛИЛ ҚИЛИШ'

ТАЛАБАЛАР СПОРТИНИ РИВОЖЛАНТИРИШНИ БОШҚАРИШ МУАММОЛАРИНИ НАЗАРИЙ ВА УСЛУБИЙ ТАҲЛИЛ ҚИЛИШ Текст научной статьи по специальности «Экономика и бизнес»

CC BY
54
18
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Журнал
Fan-Sportga
Область наук
Ключевые слова
ТАЛАБА / ТАЛАБАЛАР СПОРТИ / БОШқАРИШ / ТАЛАБАЛАР СПОРТНИ БОШқАРИШ / ТАЛАБАЛАР СПОРТИНИ РИВОЖЛАНТИРИШ / НАЗАРИЯ / УСЛУБИЙ ТАҲЛИЛ

Аннотация научной статьи по экономике и бизнесу, автор научной работы — Турсунов Х. О.

Мазкур мақолада замонавий ижтимоий иқтисодий шароитларда талабалар спортини ривожлантиришни бошқариш муаммоларини назарий ва услубий таҳлил қилиш юзасидан ўтказилган тадқиқот натижалари хусусида фикр юритилган.В данной статье рассматриваются результаты исследования по теоретико методическому анализу проблем управления развитием студенческого спорта в современных социально экономических условиях.This article discusses the results of a study on theoretical and methodological analysis of the problems of managing the development of university sports in modern socio economic conditions.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Текст научной работы на тему «ТАЛАБАЛАР СПОРТИНИ РИВОЖЛАНТИРИШНИ БОШҚАРИШ МУАММОЛАРИНИ НАЗАРИЙ ВА УСЛУБИЙ ТАҲЛИЛ ҚИЛИШ»

Адабиётлар:

1. Узбекистон Республикасининг "Таълим г^рисида"ги Конуни (1997 йил, 29 август). Янги тахрирдаги "Таълим т^рисида"™ 2020 йил 23 сен-тябрда Узбекистон Республикаси Президенти Ш. Мирзиёев томонидан имзоланган УРК-637-сонли Конун.

2. Узбекистон Республикаси Вазирлар Мах,камасининг "Нодавлат таълим ташкилотлари фаолиятини такомиллаштириш чора-тадбирлари т^рисида"™ 1028-сон карори. 2019 йил 24 декабрь.

3. Узбекистон Республикаси Вазирлар Мах,камасининг 2018 йил 27 мартдаги 241-сон карори билан тасдикланган "Нодавлат таълим

Экономика и менежмент образования

хизматлари курсатиш сох,асидаги фаолиятни лицензиялаш тартиби ^риси"даги Низом.

4. Экономические и социальные аспекты развития спортивных услуг: Монография /Под.ред. Н.А. Восколович -М.: ТЕИС, 2012144 с.

5. Олешков М.Ю. Современные образовательные технологии: учебное пособие. - Нижний Тагил: НТГСПА, 2011. - 144 с.

6. И.Б.Гурков. Стратегический менеджмент организации. Учебное пособие. - М.: ТЕИС, 2009.-250 с.

7. European Sport Management Quarterly. Vol. 3. - n. 3 - September 2003.

8. www.sportportal.uz.

MyOTa^n излaнyвчи Х.О. ТУРСУНОВ1

1Узбекистон дaвлaт жисмоний тapбия вa спорт yнивеpситети Чирчик maxpn, Узбекистон

TAЛAБAЛAP CПOPTИHИ PИBOЖЛAHTИPИШ

Муаллиф билан богланиш учун: BA БOШЦAPИШ MУAMMOЛAPИHИHГ

[email protected] w w

HAЗAPИИ BA УСЛУБИИ TA^ЛИЛИ

Аннотация

Annotation

В данной статье рассматриваются результаты исследования по теоретико-методическому анализу проблем управления развитием студенческого спорта в современных социально-экономических условиях.

Ключевые слова: спорт, студент, студенческий спорт, управление, управление студенческого спорта, теория, методический анализ.

Мазкур маколада замонавий ижтимоий-иктисодий шароитларда талабалар спортини риво-жлантиришни бошкариш муаммоларини назарий ва услубий тах,лил килиш юзасидан утказилган тадкикот натижалари хусусида фикр юритилган.

Калит сузлар: спорт, талаба, талабалар спорти, бошцариш, талабалар спортни бошцариш, талабалар спортини ривожлантириш, назария, услубий тахлил.

This article discusses the results of a study on theoretical and methodological analysis of the problems of managing the development of university sports in modern socio-economic conditions.

Key words: sport, student, student sport, management, student sport management, theory, methodological analysis.

Узбекистонда жисмоний тарбия ва спорт тизимини 2025 йилгача ривожлантириш концепциясига кура хозирги шароитда талабалар спортини ривожлан-тиришни бошкаришнинг анъанавий равишда юзага келган схемаларидан мамлакатда юз бераётган ижти-моий-иктисодий ва сиёсий узгаришларга мос равишда жавоб берадиган инновацион бошкарувга утишнинг жиддий зарурати пайдо булди.

Ушбу концепциянинг максади "Олий таълим му-ассасалари талабаларига соглом турмуш тарзини олиб бориш, жисмоний тарбия ва спорт билан тизимли шугулланиш, ривожланган спорт инфратузилмаси-дан фойдаланиш имкониятини яратиш, шунингдек, Узбекистон спортининг ракобатбардошлигини ошириш имкониятини таъминловчи шароит яратиш"дан иборат.

Узбекистонда талабалар спортини ривожланти-ришни бошцариш жараёнини такомиллаштириш-нинг мухим йуналишларидан бири булиб "Олий таълим муассасаларининг жисмоний тарбия, спорт ва согломлаштириш ишларини, шунингдек, умуман Узбекистонда талабалар спортини ривожлантиришни таъминлайдиган устувор йуналишлар тизими" нинг илмий-назарий асосланиши хисобланади.

Талабалар спортини ривожлантиришнинг меъ-ёрий-хукукий асосини кискача тахлил килиш шуни курсатадики, хозирги боскичда давлат бошкаруви

тизимида талабалар спорти харакатини янада ривожлантириш учун зарурий шарт-шароитлар яратилган.

Тадкикот максади. Замонавий ижтимоий-иктисодий шароитда талабалар спортини ривожлантиришни бошкариш муаммоларини назарий-услубий тахлил этиш.

Тадкикотнинг вазифалари:

1. Талабалар спортини ривожлантиришни ижти-моий-шахсий бошкаришнинг педагогик тамойиллари, функциялари ва усуллари белгилаш;

2. Педагогик бошкариш механизми мазмуни ва ташкилий-дидактик тузилиши асослаш;

Сунгги беш йилликда Узбекистон ахолиси хаёт сифатининг яхшиланиши жисмоний тарбия ва спорт сохасини ривожлантириш курсаткичларида хам уз аксини топди. Хусусан, жисмоний тарбия ва спорт сохасини тавсифловчи асосий курсаткичлар яхши-ланди. Узбекистоннинг турли худудий бирликларида жисмоний маданият ва спортни ривожлантиришга каратилган муайян максадли режалар ва дастурлар К^оракалпогистон Республикаси, вилоятлар ва Тош-кент шахри даражасида мунтазам равишда амалга оширилмокда.

Бирок, эришилган курсаткичларга карамай, бир катор Олий таълим муассасаларида талаба ёшлар-нинг жисмоний тарбия ва спорт фаолияти сохасидаги ютуклари хусусияти Узбекистон Республикасида

Экономика и менежмент образования

ижтимоий-иктисодий ривожланишнинг умумий ижобий тенденцияларига тулик жавоб бермайди. Бу хакда, хусусан, "Узбекистон Республикасида жисмо-ний тарбия ва спортни 2025 йилгача ривожлантириш концепцияси"да кайд этилган. Концепциянинг асосий максади булиб Олий таълим муассасалари талабала-рига соглом турмуш тарзини олиб бориш, тизимли равишда жисмоний тарбия ва спорт билан шугулла-ниш имконини берадиган шарт-шароитларни яратиш, ривожланган спорт инфратузилмасидан фойдаланиш имкониятига эга булиш, шунингдек, Узбекистон спортининг ракобатбардошлигини ошириш хисобла-нади. Мазкур Концепцияда хозирги вактда халкаро даражадаги спорт карама-каршиликлари даражаси ошгани таъкидланган.

Бу Олимпия уйинлари, талабалар олимпиадалари ва спорт турлари буйича жахон биринчиликлари на-тижаларига ижобий таъсир курсатмокда, бунда етакчи давлатлар спортчиларни юкори натижаларга тайёрлаш учун барча имкониятларини фаол сафарбар килмокда-лар, бу билан уз ижтимоий-иктисодий тизимлари, жумладан, инсон ва салохият курсаткичларининг устунлигини курсатмокдалар.

Спорт мутахассислари таъкидлашларича, умуммил-лий ва халкаро даражадаги расмий спорт мусобакалари, жумладан, талабалар спортида хам ракобатли кураш янада кучаяди. Шу муносабат билан машгулот жара-ёнида турли инновацион ютуклардан фойдаланишга каратилган замонавий воситалар, масалан, ракамли технологиялар ва бошкаларни ишлаб чикишда фаол иштирок этиш чораларини куришга тайёр булиш керак.

Самарали машгулотлар жараёнини ташкил этишга нисбатан замонавий талаблар энг юкори даражадаги инновацион воситалар ва усуллардан фойдаланиш зарурлигини такозо этмокда. Бу жахон спорт ха-ракатида етакчи уринларни саклаб колиш ва спорт захирасини эрта ва сифатли тайёрлашни таъминлаш имконини беради.

Махаллий ва хорижий мутахассисларнинг фи-крича, Олий таълим муассасаларида умуммиллий ва халкаро даражадаги расмий спорт мусобакаларини ривожлантириш ва таъминлаш тизимининг техно-логик таркибий кисмига алохида эътибор каратиш лозим. Жахон спорт харакатининг ривожланиш йуна-лишларини урганиш шуни курсатадики, умуммиллий ва халкаро даражадаги спортни ривожлантиришга жиддий эътибор каратаётган етакчи давлатлар энг сунгги авлод илгор "ракамли" технологияларидан фойдаланишга асосланган спортни ривожлантириш-нинг самарали негизини ташкилий ва технологик жихатдан куллаб-кувватлашда улардан фойдаланишга йуналтирилган замонавий махсулотларни жуда фаол яратмокда.

Х,озирги вактда Узбекистон Олий таълим муас-сасаларида талабаларнинг умуммиллий ва халкаро даражадаги расмий спорт турлари билан шугул-ланиши учун самарали шароитлар яратилмокда. Хукукшунослар, олимлар ва мураббийлар таркиби саъй-харакатлари оркали Узбекистонда талабалар спортини ривожлантиришнинг хукукий асослари ишлаб чикилган ва тасдикланди.

Мазкур хужжатга кура, куйидагилар спорт ва пе-дагогик амалиётда жорий этиш учун долзарб булган етакчи йуналишлар хисобланади:

- Узбекистон ахолисининг турли тоифалари ва гурухларига жисмоний тарбия ва спорт билан шугул-ланиш учун шароитлар яратиш;

- жисмоний тарбия ва спортни ахолининг соглом турмуш тарзига йуналтириш, уларнинг харакатланиш фаоллигини ошириш;

- укувчи ёшларнинг, шу жумладан олий касбий таълим муассасаларида касбий-амалий жисмоний тай-ёргарлигининг турли шаклларини макбуллаштириш;

- умуммиллий ва халкаро даражадаги расмий спорт мусобакалари самарадорлигини ошириш, юкори тоифали спортчилар ва спорт захирасини тайёрлашнинг ракобатдош тизимини шакллантириш;

- спорт сохасида спортчи ва мураббий сифатида иштирок этувчи шахсларни сугурталаш ва ижтимо-ий-хукукий куллаб-кувватлашнинг самарали тузил-масини яратиш;

- жисмоний тарбия ва спорт фаолияти таъми-нотини такомиллаштириш ва ташкилий-бошкарув, кадрлар, илмий-услубий, тиббий-биологик, допингга карши, шунингдек, бир катор бошка долзарб муаммо-ларни хал этиш;

- жисмоний тарбия ва спорт базасини замон та-лабларига мувофик моддий-техникавий ва молиявий ривожлантириш;

- спорт иншоотларида хукук-тартиботнинг са-марали тизимини, спорт мусобакаларини утказиш вактида профилактик фаолиятнинг шакллари ва усулларини таъминлаш.

Талабалар спортини бошкариш тузилмаси сама-радорлигини янада ошириш билан боглик долзарб муаммоларни хал килишнинг санаб утилган ва бошка йулларини куриб чикишда, хозирги боскичда талаба ёшларнинг сон ва сифат таркибини тавсифлаш керак.

Статистик материалларни тахлил килиш натижа-лари шуни курсатадики, сунгги пайтларда Узбекистон Олий таълим муассасаларида таълим олаётган тала-балар сони жуда тез усиб кетди.

Мавжуд маълумотларга кура талабаларнинг ка-рийб 95 фоизини ташкил этувчи ёшларнинг ёши 17 ёшдан 22 ёш оралигидаги яккол бир хиллик билан тавсифланади.

см см о см

го га

0 ^

ю

1

с го

№2-2022

www.fansports.uz

65

Экономика и менежмент образования

см см о см

го га

0

ю

1

Бирок, статистик тадкикотлар асосида шуни айтиш мумкинки, умуман олганда, бу бошлангич ва урта касб-хунар таълими тизимида укиётган укувчилар сонидан деярли учдан бир кисмга ортик.

Дархакикат, Олий таълим муассасалари талабала-ри - бу замонавий ижтимоий-иктисодий шароитларда уларга жисмоний тарбияни бошкариш бир катор мавжуд муаммолар билан чегараланган ёшлардир.

Статистик маълумотларга кура, хозирги вактда укувчиларнинг 76 фоизи харакатчанлик фаоллиги-нинг пастлиги ва мунтазам жисмоний машклар билан шугулланиш истагининг етарли даражада эмаслиги билан тавсифланади, юкори курсдаги талабаларнинг 59 фоизи эса укув машгулотлари билан хаддан ташка-ри юкланганлиги сабабли уз танасига машклар билан таъсир килиш учун жисмоний юкламадан тартибсиз фойдаланишади. Таълим олувчиларнинг 66% га якини мехнат ва дам олиш тартибига риоя килмайди, улар-нинг купчилиги ёмон одатлардан азият чекишади.

Юкорида санаб утилганларнинг барчаси тала-баларнинг ёш авлод хаётида ижодий иштирок этиш жараёнини мураккаблаштиради ва давлат томонидан саъй-харакатлар самарадорлигини кескин ошириш зарурлигини келтириб чикаради. Айнан шунинг учун хам талаба ёшларни тарбиялашда жисмоний тарбия воситалари ва усулларидан фойдаланишнинг педагогик жараёнини илмий асослашга каратилган, ва уларнинг шаклланишининг мухим ижтимоий-пе-дагогик ва психологик муаммоларини хал килиадиган таълимнинг тутган урни сезиларли даражада ошади. Тадкикотчи Ш.З. Хуббиевнинг фикрича (2016), кайд этилган муаммолар, биринчи навбатда, куйидагилар туфайли юзага келади:

талабаларнинг касбий тайёргарлиги ихтисос-лигини хисобга олган холда жисмоний тарбиянинг илмий-услубий асосланганлиги етарли даражада эмаслиги;

Олий таълим муассасаларида "Жисмоний тарбия" фанидан худудий илмий асосланган дастурларни ишлаб чикиш ва педагогик амалиётга жорий этишнинг нотуликлиги ва самарасиз таъминланганлиги;

хозирги боскичда жисмоний тарбия ва спортни ривожлантиришни бошкариш муаммоларини ил-мий-тахлилий хал этишга Олий таълим муассасалари педагогик ва бошкарувчи мутахассисларининг заиф тайёргарлиги.

Юкорида санаб утилганларнинг барчаси таълим муассасаларида талабалар жисмоний тарбиясининг педагогик жараёнини сезиларли даражада тузатиш максадга мувофиклигидан аник далолат беради.

Мамлакатимиз спорт харакатининг инсонпарвар-лик табиати тамойилларига асосланиб, Олий таъ-лим муассасаларида жисмоний тарбия буйича укув

жараёни талабаларни тайёрлашда спорт таркибий кисмининг улушини ошириш масалаларига тобора купрок эътибор каратилмокда.

Олий таълим муассасалари шароитида талабалар спортини ривожлантиришни бошкариш тузилиши-нинг хусусиятларини урганиш натижалари бевосита Олий таълим муассасалари таълим тизимида унинг самарадорлигини ошириш максадга мувофиклигига йуналтирилган.

Сунгги йилларда спорт илмий-педагогик жамоат-чилиги ва мураббийлар жамоасининг саъй-харакатла-ри билан Олий таълим тизимида талабалар спортини янада ривожлантириш учун хакикий шарт-шароитлар яратилмокда.

Хусусан, бир катор муаллифлар уз илмий ишла-рида Олий таълим муассасаларида спорт ютукларини ривожлантиришнинг замонавий стратегияси аслида биринчи навбатда куйидагиларга каратилган булиши кераклигини таъкидлайдилар:

талабалар спортини бошкаришнинг ташкилий-пе-дагогик механизми фаолияти самарадорлигини оши-ришни таъминлаш ва унинг ёш талабаларнинг долзарб эхтиёжларига мос келиши;

талабалар жисмоний тарбияси субъектларини, шу жумладан, барча ижтимоий муассасалар, касб-хунар педагогик ва спорт жамоатчилигини фаоллаштириш;

касбий билимларни такомиллаштириш, талаба-ларнинг хаётий мухим эхтиёжлари ва максадларини таъминлашда жисмоний тарбия ва спортнинг мавке-ини мустахкамлаш;

талабалар спортини янада ривожлантириш соха-сида таълим муассасалари ва жисмоний тарбия ва спорт таълими бошкарув органларининг самарали хамкорлигини шакллантириш.

жадвал

Олий таълим муассасалари шароитида спортни ривожлантиришнинг истикболли йуналишлари

Олий таълим муассасалари шароитида спортни ривожлантиришнинг истикболли йуналишлари куйидагилардан иборат

Узбекистонда жисмоний тарбиянинг ижти-моий мавкеини яхшилашнинг самарали усул-ларини илмий асослаш; Талабалар уртасида спорта ривожланта-ришнинг ташкилий-пе-дагогик механизмини профессионал бошкариш даражасини ошириш; Талабаларнинг жисмоний тарбиясига муво-фиклаштирил-ган идоралараро ёндашувни ил-мий асослаш; Талабалар уртасида спорт ютукларини ташкил этиш ва ривожлантиришнинг профессионал услуби-ни шакллантириш.

Таъкидлаш жоизки, талабалар спортини янада ривожлантириш, унинг жамият ва шахснинг бугунги ва истикболдаги эхтиёжларига мос келиши уларнинг холати ва амалий жорий этилишига боглик.

Узбекистон Олий таълим тизими тупланган ижобий тажриба, илгор анъаналар ва педагогик захиралар билан бир каторда, унинг давлат ва жамият талабларига жавоб бериш жараёнига, шу жумладан, спорт сохасидаги ютукларга тускинлик киладиган камчиликларга эга.

Айнан шунинг учун Олий таълим тизимида

Таълим иктисодиёти ва менежмент

Экономика и менежмент образования жисмоний тарбияни ривожлантириш буйича куплаб етакчи тартиблаш ва тизимни шакллантириш омили ишлаб чикилган дастурий хужжатлар етарлича нати- фойдали натижа эканлигини таъкидлайдилар, улар-жа бермаслиги амалиётда учрамокда. Олий таълим нинг таркиби ва параметрлари дастлаб тизим томо-муассасалари шароитида спортнинг етарли даражада нидан шакллантирилади ёки ташки томондан маълум самарали ривожланмаганлиги бунга мухим далил бир модел ёки максад куринишида белгиланади. булиши мумкин. В.В. Миронов, С.С. Драчев, И.М. Сидоркевич (2000) Олий таълим муассасалари шароитида жисмо- нинг чоп этилган ишларида хам "тизимнинг бир холат-ний тарбия фани буйича укув-тарбиявий жараёнини дан бошкасига барча узгаришлари ва утишлари максад бошкаришнинг мавжуд амалиётини тахлил килиш ва натижалар билан мутаносиб булгандагина тартибли шуни курсатадики, таълим тузилмаларида талабалар булиб колиши кайд этилади. Шунинг учун хам аксарият уртасида спортни ривожлантиришни макбуллашти- атамаларда бошкарувнинг асосий аломати сифатида риш максадларига эришишга тускинлик килувчи аник унинг "максадга мувофиклиги" олдинга чикади. карама-каршиликлар мавжуд. Хулоса сифатида шуни айтиш мумкинки, Мутахассисларнинг фикрига кура, кайд этилган тадкикот муаммосини тахлил килиш натижалари карама-каршиликлар, одатда, куйидагилар уртасида шундан далолат берадики, Узбекистан таълими-кузатилади: жамиятнинг талаба-ёшлар орасидан нинг хозирги холати талаба шахсини тарбиялашда юкори тоифали спортчиларни тайёрлашга булган жисмоний тарбия ва спортнинг функционал вази-талабининг динамик ортиб бориши хамда жисмоний фасини кайта куриб чикиш максадга мувофикли-тарбия ва спорт тизимида мавжуд булган консер- гини белгилаб беради. Шу муносабат билан Олий ватив ёндашувларнинг мавжудлиги; олий тоифали таълим муассасалариларда жисмоний тарбия ва спортчиларнинг укув-машк жараёнини бошкариш- спорт ишларининг янгиланган мазмунига асослан-нинг буйрук-маъмурий усуллари ва барча тоифадаги ган, талабаларнинг спорт тайёргарлигини самарали талаба-ёшлар учун баркамол жисмоний таълимнинг бошкариш буйича янги муаммоларни хал этишга ахамияти билан; олий малакали спортчи - талабалар каратилган талабларни аниклаштириш, шу билан машкларининг мавжуд усулларини ва Олий таълим бирга унинг макомини кайта куриб чикиш зарурати муассасалариларда умуммиллий ва халкаро даража- пайдо булди. даги расмий спорт мусобакаларини бошкаришнинг Жисмоний тарбия таълим сохаси сифатида уз вази-юзага келган консерватив амалиётини бирлаштириш фалари ва функцияларини кенгайтиради, у замонавий йулларини амалга ошириш; жисмоний тарбия ва жамият маданиятининг мухим кисмига айланади ва та-спортни бошкариш буйича мавжуд ишланмаларнинг лабаларни нафакат жисмоний, балки ижтимоий фаоли-яккол етишмаслиги ва умуман таълим тизимида хам, ятга хам тайёрлайди. Шу боис жисмоний тарбия ва спорт шунингдек бевосита Олий таълим муассасалариларда амалиётини бошкаришда талабанинг нафакат жисмоний хам спортни ривожлантиришни бошкариш самарадор- сифатлари ва харакат кобилиятларини ривожланшришга лигини ошириш зарурати. И.М.Сидоркевич (2003), хизмат киладиган, балки унинг дунёкарашини самарали аникланган карама-каршиликларни хал килишга шакллантиришни, кадриятлар тизими, рагбатлангирувчи куйидагилар ёрдам беришига ишора килади: таълим соха ва узини узи ташкил этишни таъминлайдиган за-сохасида жисмоний тарбияни бошкариш субъектлари монавий педагогик технологияларнинг бой манбасидан турли тоифаларининг касбий тайёргарлигини оши- фойдаланиш мухим ахамиятга эга. риш; юкори малакали мутахассисларни тайёрлаш; Адабиётлар: инновация фаолиятини рагбатлантириш буйича таш- 1. Mirziyoyev Sh.M. Tanqidiy tahlili, qat'iy tartib-intizom va shaxsiy javobgarlik килий-бошкарув таъсирининг комплекс дастурини -.xar .bir rahbar. kundlalik qoidasi ь°'ьы ^.Ма^ы^™ 2016 r Jr yilda ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirishning asosiy yakunlari va 2017 yilga moljallangan асослаш ва амалга ошириш; Олий таълим муассасала- iqtisodiy dasturning eng muhim ustuvor yo'nalishlariga bag'ishlangan Vazirlar рида жисмоний тарбия ва спортни ривожлантиришни Moashhkemmt^^^izngekest1ogn^y/t220091a7^ Т04 ь^ ma'ruZa, 2017 yil 14 yanvar. - ижтимоий йуналтирилган бошкаришнинг асосий 2. Mirziyoyev Sh.M. Erkin va farovon, demokratik O'zbekiston davlatini таркибий кисмларини хар томонлама фаоллаштириш. №gtalikda barpo O*ekistonR^?™ tPrezidenti lav°zimiga kiris!fh r r r T r tantanali marosimiga bagishlangan Oliy Majlis palatalarining qoshma majilisidagi Куриб чикилаётган коидалар окимида В.Ю. Карпов, nutq / Sh.M. Mirziyoyev. - Toshkent: "O'zbekiston" NMIU, 2017. - 32 b. Ю.Н. Шчедрин, В.А. Счеголев (2004) таъкидлаши- ...3. Хуббиев ша ^авасчкор спортчи ва профессионал тортчини r ' v ' таиерлаш хусусиятлари // Жисмонии тарбия назарияси ва амалиети. ча, "таълим тизимини бошкариш амалиётида устун 2016. № 7. 96-98 б. булган ташкилий-бошкарув ва технологик ёндашув- 4. Карпов.ВЮ., Шчедрин Ю. Н., Шчеголев ВА ж^шш тарбия J rJ J ва спорт талабаларни ижтимоиилашув омиллари сифатида // Ахборот лар спорт сохасида етакчи булиши мумкин булган технологиялари, механика ва оптиканинг илмий-техник ахборотномаси. бошкарув фаолиятининг бошка таркибий кисмлари 2004 № 12. 215-218 бп т r г 5. Миронов В.В., Драчев С.С., Сидоркевич И.М. Жисмонии тарбия-устидан устунлик килмаслиги керак". Шу билан бирга, -спорт бирлашмалари ва ташкилотларида бошкарув. СПб. : СПб ДУ, В.У Агеевец (1986) ва бошкалар хар кандай тизимда 2000. 112 б. 6 СМ СМ 0 см см 01 • СО га t 0 w 1 £Z СО LL 7

№2-2022 www.fansports.uz

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.