Научная статья на тему 'РОЛЬ ООН В РАЗВИТИИ СФЕРЫ ОБРАЗОВАНИЯ ИСЛАМСКОЙ РЕСПУБЛИКЕ АФГАНИСТАН НА 2001-2014 ГГ'

РОЛЬ ООН В РАЗВИТИИ СФЕРЫ ОБРАЗОВАНИЯ ИСЛАМСКОЙ РЕСПУБЛИКЕ АФГАНИСТАН НА 2001-2014 ГГ Текст научной статьи по специальности «История и археология»

CC BY
54
12
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
ООН / ЮНЕСКО / ЮНИСЕФ / АФГАНИСТАН / ОБРАЗОВАНИЕ / ОБУЧЕНИЕ / ШКОЛА / ВОСПИТАНИЕ / НАУКА / КУЛЬТУРА / РАЗВИТИЕ ОБРАЗОВАНИЯ

Аннотация научной статьи по истории и археологии, автор научной работы — Кудратов Комрон Абдунабиевич, Кушо Фахим Мухаммадазам

Боннская конференция была одна из первых и новых инициатив и программ ООН, при сотрудничестве и поддержке США и соседнего с Афганистаном государств, в рамках «2 + 6» и с участием афганских групп и партий, состоявшаяся в сентябре 2001 года в Бонне Германии с целью восстановления мира, политического, экономического, социального развития и в частности развития образования в Афганистане. В течение 13 лет, с 2001 по 2013 год сотрудничества ООН с Правительством Афганистана по политическому, экономическому и образовательному развитию в Афганистане были очень успешными. Статья посвящена политическим событиям в Афганистане, международной помощи со стороны международных организаций, крупных мировых держав и Организации Объединенных Наций для улучшения сферы образования, поддержки детей и женщин оставившие (бросившие) школу, а также международной поддержки афганских беженцев и перемещенных лиц, и в частности привлечение гуманитарной помощи для восстановления правопорядка.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

THE ROLE OF THE UN IN THE DEVELOPMENT OF THE EDUCATION SPHERE IN THE ISLAMIC REPUBLIC OF AFGHANISTAN FOR 2001-2014

The Bonn Conference was one of the first and largest new UN initiatives and programs, held in September 2001 in Bonn, Germany, with the cooperation and support of the United States and neighboring Afghanistan in the framework of "2 + 6" and with the participation of Afghan groups and parties. Restoring peace and political, economic and social development, and in particular the development of education in Afghanistan. As a result of UN cooperation with the Government of Afghanistan, political, economic and educational development initiatives and activities in Afghanistan for 13 years from 2001 to 2013 have been very successful. The article is devoted to the political events in Afghanistan, international assistance from international organizations, major world powers and the United Nations to improve education, support children and women who left school, as well as international support for Afghan refugees and displaced persons, and in particular attracting humanitarian aid for restoration of law and order.

Текст научной работы на тему «РОЛЬ ООН В РАЗВИТИИ СФЕРЫ ОБРАЗОВАНИЯ ИСЛАМСКОЙ РЕСПУБЛИКЕ АФГАНИСТАН НА 2001-2014 ГГ»

11. История ат-Табари. - Ташкент, 1987. - С. 189;

12. Хуцуц ул-олам. - Подготовлено к печати А. Афсахзод, М. Муллоахмадов. Душанбе: Дониш, 1983;

13. Якубов Ю. Я. Паргар в VII-VIII веках нашей эры. - Душанбе: Дониш, 1979. - С. 13.

СВЕДЕНИЯ АРАБСКИХ ПУТЕШЕСТВЕННИКОВ И ГЕОГРАФОВ ОБ ИСТОРИИ И КУЛЬТУРЫ ВЕРХОВЬЕВ ЗЕРАВШАНА В ИСТОЧНИКАХ IX-XII ВВ

В статье речь идет о сведениях арабских путешественников и географов об истории и культуры верховьев Зеравшана. Также говорится о цивилизации предков таджикского народа-согдийцев, о географической областы и политического государство. Арабские географы дают саединения об этногезе согдийцев, язык, религия, рек, озер, горы, городова, монет, полезные ископаемые. Они писали о положении стран и областей мусульманского Востока, подразделяемых на «двадцать областей» (иклим) Дают свед о торговле, названиях населенных пунктов, видах ремесла, ремесленничестве, сельском хозяйстве, караванных путях, расстоянии между городами, памятниках культуры, горных местах, реках, озерах.

Ключевие слова: «Авеста», Центральная Азия , Согд, Самарканд, Панч, Буттам, Масхо, Дарёжо, Зарафшон, крепость Абаргар, селение Кум, Хушекат, Фатмев, рек, горы, согдийский язык, топоними, уровень жизни, костюм, хозяйство, ирригатция, днежной обороти, религия, язык.

MAHAMOTI SAYON VA EUROFASHION ARAB AZ TAHIRIH VA MADANIYAT BLOOBY ZARAFSHON GIFT ASRO IX-XII

The article deals with the information of Arab travelers and geographers about the history and culture of the upper reaches of the Zeravshan. It also talks about the civilization of ancestors of the Tajik people, the Sogdians, about the geographical area and political state. Arab geographers give information about the ethnosis of the Sogdians, language, religion, rivers, lakes, mountains, cities, coins, and minerals. These authors in their writings wrote about the state of the countries and regions of the Muslim East, subdivided into "twenty regions" (iklim). They provide information about trade, names of settlements, types of crafts, handicrafts, agriculture, caravan routes, distance between cities, cultural monuments, mountainous places, rivers, lakes.

Keywords: "Avasto", Central Asia, Sughd, Samarkand, Pyanj, Buttam, Masho, Daryojo, Zerafshan, Abargar fortress, Kum settlement, Khushekat, Fatmev, rivers, mountains, Sogdian language, toponym, living standards, water, money circulation, religion, language.

Сведения об авторе:

Собиров Нусратулло Иноятович - кандидат исторических наук, преподователь кафедры философия культуры, Таджикского государственного педагогического университета имени С. Айни, г. Душанбе. Тел: (+992) 934071702

About the author:

Sobirov Nusratullo Inoztovich - Candidate of Historical Sciences, lecturer of the Department of philosophy of culture, Tajik State Pedagogical University named after S. Aini, Dushanbe. Phone: (+992) 934071702

НА^ШИ СММ ДАР РУШДИ СОХДИ МАОРИФИ ^УМ^УРИИ ИСЛОМИИ АФГОНИСТОН ДАР СОЛХ,ОИ 2001-2014

Кудратов К.А.

Донишгоуи давлатии омузгории Тоцикистон ба номи С. Айни

Кушо Ф. М.

Донишгоуи миллии Тоцикистон

Афгонистон дар охири асри XX - ибтидои асри XXI ба лонаи терроризм ва ифротгароии исломй табдил гардида буд. Дар рузхои аввал шикаст додани нерухои исломгаро дар симои он «Толибон» аз чониби чомеаи чахонй дастгирй наёфт. Вокеахои 11-уми сентябри соли 2001 боис гардид, ки муборизаи зидди терроризм дар Афгонистон вусъат гирад, то амалиётхои ифротй, террористии хукумати «Толибон» нест гардад.

Инчунин бояд кайд намуд, ки катли кахрамони миллй Ахмадшохи Масъуд, нобудии кудрати «Толибон», ташкили давлати муваккатй бо рохбарии Х,омид Карзай дар Афгонистон ва доир намудани Конфронси Бон дар Олмон, накшаи каблан тархрезинамудаи Амрико ва иттифокчиёнаш амалй гардонида шуд.

Конфронси Бон аз нахустин ва бузургтарин икдомот ва барномахои навини СММ буд, ки ба хамкорй ва химояти ИМА ва кишвархои хамсояи Афгонистон дар чорчубаи 2+6 ва бо иштироки намояндагони гуруххо ва тарафхои афгон мохи сентябри соли 2001 дар шахри

Бони Олмон баргузор гардид ва огозе буд барои баркарорсозии сулх ва тахаввулоти сиёсй, иктисодй, ичтимой ва бахусус инкишофи маориф дар Афгонистон [10, 22].

Иштирокчиён дар Конфронси Бон барои бартарафкунии мушкилоти Афгонистон кушишдои зиёде намуданд, ки ин конфронс баъди 9 рузи гуфтугу ва музокира хотима ёфт ва натичаи он хеле муваффакиятомез буд. Дар ин конфронс барои халу фасл намудани мушкилоти иктисодй, сиёсй ва бахусус дар мавриди рушди маорифи Афгонистон бахсхо сурат гирифт, ки натичаи он барои як Афгонистони навин хеле мухим арзёбй гардид [13, 518].

Баъд аз Конфронси Бон хузури фаъоли шахсони ботачриба ва бобарнома барои тайгирёбии вазъи сиёсй, иктисодй ва рушди маорифи Афгонистон аз чониби СММ дар Афгонистон фиристода шуд. Албатта, пас аз таъсиси идораи давлати муваккат дар Афгонистон барои бехбудии вазъи умумии Афгонистон Шурои амнияти СММ эчоди кувваи кумакро барои амнияти Афгонистон тахти номи ^уввахои байналмилалии мусоидат ба амниятро (ISAF)1 вазифадор намуд. Хамзамон барои ширкат дар кори он Лазар Иброхимй ба хайси намояндаи хоси дабири кулли СММ ба Кобул фиристода шуд, то кушишдои худро барои кумак бар идораи нави Афгонистон идома дидад. Феълан аввалин гуруххои ISAF вориди кишвари Афгонистон шуданд ва тахти назари англисхо карор гирифтанд. Аз ин ба баъд, фаъолиятдои сиёсии СММ ва намояндагони вижаи он барои Афгонистон, густурдагй ва вусъати бештаре ёфт, хатто дар эчоди сохторхои идорй дар кишвар, муаррифй ва гумоштани одамон, мавриди назари хеш, накши таъинкунандаи худро дошт.

Аз соли 2001 то холо на тандо фаъолиятдои идорахои мухталифи СММ ва хайатдои сиёсии он, балки хузур ва фаъолиятдои дучониба ва чандчонибаи кишвархои арабй, муассисадои гайридавлатй хамчун NGO (ташкилоти чамъиятй ё муассисахои кумакрасон) ва созмондои байналмилалй низ ба шакли густурда бештар шуданд [5, 13].

Дар натичаи хамкории СММ бо давлати Афгонистон, икдомот ва фаъолиятдои сиёсй ва иктисодй дар рушди маорифи Афгонистон дар тули 13 сол, дар солхои 2001-2013 анчом дода шуданд [12, 81].

Зимнан бояд кайд намуд, ки яке аз тахаввулоти бузурге, ки баъди нобудии гурухи «Толибон» ба вукуъ пайваст ин таъсиси хукумати нав дар Афгонистон тахти номи "Хукумати муваккат" бо рохбарии Хомиди Карзай ба хисоб меравад, ки аз соли 2001 то соли 2014, тули 13 Афгонистонро рохбари намудааст. Дар рафти ин солхо Хомиди Карзай ба хайси раиси Хукумати муваккат, Раиси Идораи интиколии исломй ва Раиси ЧИА дар як мархалаи мухим ва таърихй кишварро рохбарй намуд. Давраи робарии 13 солаи Хомиди Карзай, ки баъд аз конфронси таърихии Бон шуруъ шуд, давраи нисбатан хубе барои кишвари Афгонистон махсуб мешуд. Зеро дар чараёни ин давра сулди нисбй дар кишвар хукмфармо гардида ва сокинони Афгонистон тавонистаанд бо вучуди як силсила мушкилот дар заминаи тахаввулоти сиёсй, рушди маориф ва дигар бахшхои зиндагй, инчунин ба як идда пешрафтдои назаррасе ноил шаванд. Хамзамон асоси зербинохои вайроншудаи Афгонистонро то хадди тавон бозсозй ва навсозй намоянд.

Бояд кайд кард, ки конфронси Бон, ки бо иштироки намояндагони гуруххои мухталифи Афгонистон соли 2001 дар кишвари Олмон доир шуда буд Хомид Карзайро ба хайси Президенти Идораи муваккатии Афгонистон интихоб намуд. Ба холати чангй, ки баъд аз табаддулоти 7-уми декабри соли 1978 дар кишвар хукмфармо буд, хотима бахшид. Бо руйи кор омадани низоми нав ба хамкоридои махсуси СММ дар сохаи маориф таваччухи хоса сурат гирифт ва умедворидо ба ояндаи таълиму тарбияи Афгонистон нисбат ба замони сиёди «Толибон» зиёдтар шуд [8, 22].

Дар рафти ин тахаввулоти сиёсй, кумакдои байналмилалй аз чониби созмондои чахонй, кишвархои бузурги чахон ва химояи СММ барои бехбудии вазъи бехдоштй, тавсеаи маориф, пуштибонй аз кудакону занон, инчунин пуштибонии байналмилалй аз гурезахо ва бечошудагони афгон, бехбудии шароити хукуки башар, чалби кумакдои башардустона, хокимияти конунй, хукуматдории хуб, хамкоридои техникй дар ростой истифодаи сулхомез аз технология ва энергияи атомй ва химоя аз мухити зист, аз чумла барномахои чадиди СММ буд, ки ба ин васила дар заминаи хамкорихои густурда, икдомоти химоятиро анчом додааст [14, 46].

ЮНИСЕФ яке аз созмондои пешгоми СММ дар таъмини кумаки техникй, барои тамоми вазоратдо бахусус Вазорати маориф накши басо назарраси худро дошта, пайваста кишвари Афгонистонро пуштибонй мекунад ва иддао дорад, ки мо хама дар ин накшахои самаранок сахми бориз дошта ва барои рушди мардуми Афгонистон кушиш менамоем.

1 ISAF - International Security Assistance Force

Омузиши мyаллимон низ яке аз заминаxои дигаре аст, ки бояд дар ин бахш таваччyxи зиёде ба харч дода шавад. Лгар мyаллимони ху6у мyтахассис интихоб ва омузиш дода шаванд, дар он сурат маорифи АфFOнистон пешрафт гардида, барномаxои асосии дарсй, низ дар шакли дуруст татбик мешаванд [4].

Сандуки СMM соли 2008 барои таълиму тарбияи кудакон ба маблаFи 46 миллион доллар ба соxаи маорифи АфFOнистон кумак кард, ки санади ин кумак миёни ЮНИСЕФ ва Вазорати маорифи Ч,ИА ба имзо расидааст. Адил Хизр намояндаи ЮНЕСКО дар ЛфFOнистон изxор дошта буд, ки таваччyxи мо бештар ба кудаконе хоxад буд, ки аз таxсил дур мондаанд. Mо бояд роxxоеро чустучу намоем, ки кудакон дубора ба мактабxои хеш боз гарданд. Ин дар xолест, ки борxо макомоти аршади Вазорати маориф ба истифодаи нодурусти маблаFxои ин вазорат мушкам шудаанд ва гyзоришxое аз мавчудияти мактабxо ва муаллимони хайёлй ба нашр расидаанд, ки xyкyмат ин гyзоришxоро чиддй нагирифтаст [10].

Баxри барномарезии нав барои аз миён бардоштани мушкилот дар бораи татбики омузиш ва парвариш, ин бор СMM по дар миён карда аст [7]. Барои таквияти таълиму тарбияи АфFOнистон Бакво Ируно, раиси умумии Созмони омузиш, илм ва фарxанги СMM (ЮНЕСКО) рузи 18-уми майи соли 2013 дар шаxри Кобул иброз доштааст, ки созмони мазкур Вазорати маорифи АфFOнистонро аз лиxози молй xимоят ва пуштибонй мекунад.

Бакво Ируно, раиси умумии Созмони омузиш, илм ва фарxанги СMM (ЮНЕСКО) дар як сафари расмй бо даъвати роxбарияти АфFOнистон вориди Кобул шуд ва дар як нишасти хабарии муштарак xамроx бо Форуки Вардак-вазири маорифи АфFOнистон гуфт, ки созмони ЮНЕСКО дар канори АфFOнистон хоxад монд ва кyмакxоро дар соxаи маорифи ЛфFOнистон боз xам бештар мерасонад.

Бакво Ируно, раиси умумии Созмони омузиш, илм ва фарxанги СMM (ЮНЕСКО) дар чараёни суханрониаш аз пешрафти назарраси соxаи маорифи ЛфFOнистон афзуд, ки таълиму тарбия дар xеч дине манъ нашудааст ва ин созмон аз духтароне, ки аз рафтан ба мактаб бо мушкилот мyвочеxанд пайваста xимоят ва пуштибонй мекунад [6].

Вазорати маориф дар тули солxои 2001-2014 равобити худро бо мурочиати кумаккунандагони хоричй ба манзури гузор аз xолати хароб ва бади идора ва беxбyдии сатxи барномаxои судманд ва роxxои таъсиргузор барои сармоягузорй дар бахши маориф то xадди чаxонй кушиш ба харч додааст. Стратегияи соxаи маориф барои рушди миллии АфFOнистон тарx ва тавсеаи конуни нави таълиму тарбия мушаххас ва муайян мегардад, ки дар мутобикат бо ^онуни асосии кишвар накш ва салоxияти макоми вазорати маорифро таин намояд. Зарурияти он эxсос мешавад, ки Вазорати маориф аз xамкорони мyттаxиди байналмилалй, бахусус СMM, ки барои рушди маорифи ЛфFOнистон yxдадор аст, бояд истифода намояд [1, 55].

Кумащои байналмилалй барои беxбyдй ва вазъи беxдоштй ва тавсеаи маориф аз чониби СMM баъд аз конфронси Бон сурат гирифта аст, ки дар xакикат аз таъсиргузории мусбй бархурдор мебошад. Вазири маорифи ЛфFOнистон доктор Лсадулло Х,аниф Балхй илова намуд, ки руи идораи тавсеаи саноати СMM бо арзиши 400 xазор доллари амрикой дар 5 мактаби вилоятxое чун, Кобул, Нангарxор ба хотири таълимоти умумй аз 7 то 19 синф ва таxсилоти нимаи олиро за 12 то 13 синф ва 500 нафар шогирд барои 250 нафар муаллим бо максади кудрат бахшидани маxорат ва yсyлxои дарсй ба муддати 14 моx омузиш доданд. Х,амчунин кобили кайд аст, ки бо дар назар надоштани ду созишнома бо Myассисаи саноатии инкишофй, ки арзиши он ба 120000 доллари амрикой мерасад ёдовар шуд. Дар мактабxо ва мадрасаxои олии динй 7 ноxияи вилояти Форёб фанни дарсй бо номи фанни сyлx ва дар шаxри Mаймана ва 7 ноxияи он заминаи бунёди 24 синфхонаи саводомузй ва 10 то маркази саводомузиро фароxам сохт. Баъдан намоянгони мyассисаxои зикршуда xар кадом бо навбат суханронй намуда бо пуштибонй аз барномаxои Вазорати маориф дар соxаxои мухталиф, хусусан дар бахши таълимоти техникй ва маслакй ваъдаи кумак ва xамкорй намуданд [14, 1].

Созмони пуштибонй аз кудакони АфFOнистони марбути СMM (ЮНИСЕФ) баён намуд, ки боз xам ба кумащои худро барои кишвари чангзадаи АфFOнистон идома мебахшад ва баъд аз ин бештарин барномаxои xимоятй ва инкишофиашро дар манотики дурдасти АфFOнистон татбик хоxад намуд.

Гето Гупто, муовини Раиси умумии Идораи xимоят аз кудакони СMM дар нахустин сафараш ба кишвари ЛфFOнистон аз вилояти Бомиён боздид намуд ва ба идораи умумии кумащои ин созмон дар бахшxои маориф, тандурустй, рушди деxаxо ва корёбй таъкид намуда, xамзамон ваъдаи кумак намуда буд. Чунончи хонум Гето Гупто иброз дошт, ки таваччyx ба ин соxаxо ва мубориза бо тангдастй ва бекорй метавонад таFЙироти чашмгире

дар вазъияти зиндагии сокинони Афгонистон эчод кунад. Хонум Гупто дар идомаи суханони худ афзуд, ки кудакон ва занон дар Афгонистон ниёз ба кумаки доимй доранд, бояд онхоро дастгирй намуд [2, 235].

Хулоса дар натичаи хамкорихои СММ бо Чумхурии Исломии Афгонистон аз соли 2001 то соли 2014, тайи 13 сол икдомот ва фаъолиятхои сиёсии зиёде анчом додашуд. Таквияти хамкорихо бо созмонхо ва ниходхои байналмилалй бо хадафи тавсеаи хамкорихо дар сохаи маориф чихдти амалй намудани накша-чорабинихои чомеаи чахонй дар пайванд бо Афгонистон, ки дар конфронсхои байналмилалй кабул гардидаанд ба монанди "Конфронси Лондон" дар мохи (январи соли 2010), "Конфронси Кобул", (июни соли 2010) дар "Конфронси Токио" (июни соли 2012) дар ростои обод намудани Афгонистони нав ва эчоди амният, осоиш ва оромй, таквияти ниходхои демократй ва таъмини хокимияти миллй, нигаронида шуда аст. Бояд ёдовар шуд, ки чаласаи таърихии Бон, ки бо иштироки намояндагони гуруххои мухталифи Афгонистон баргузор гардида буд дар раванди рушд ва бехбудии вазъи сиёсй, ба хусус сохаи маорифи кишвари Афгонистон сахми боризи худро гузоштааст. Шуруъ аз чаласаи таърихии Бон як давраи на чандон мухим барои Афгонистон махсуб мегардад, ки тайи ин давра сулхи нисбй дар ин кишвар хукмфармо гардид ва мардуми ин кишвар бо вучуди як силсила мушкилот дар заминаи тахаввулоти сиёсй, рушди маориф ва дигар арсахои зиндагй пешрафтхои чашмгиреро ба даст оварда ва асосхои зербинои вайроншудаи Афгонистонро то хадди тавон бозсозй ва навсозй карданд.

АДАБИЁТ

1. Аббосй М. К. Тахкими равобити Вазорати маорифи Афгонистон бо нихдохои байналмилалй // Мачаллаи "Ирфон". -Кобул, 2014. -88 с.

2. Ахмадй Ч,. Х. Нигохе ба таърихи муосири Афгонистон. -Кобул, 2016. -240 с.

3. Вазорати маориф. Барномаи кумакхои 35 миллион доллараи се муассиса ба маорифи Афгонистон // Х,афтаномаи "Маориф". -Кобул, 2016. -№ 211, С. 4-10.

4. Гупол Ш. ЮНИСЕФ дар Афгонистон // Конфронси матбуотии дафтари Созмони Милали Муттахид дар Афгонистон (манбаи электронй). https://unama.unmissions.org/sites/default/files/old_dnn/UNAMA/ Press%20 Conferences/UNAMA%20PRESS (санаи истифодабарй: 07.08. 2019).

5. Ирфонй А.Ф. Афгонистон дар чор дахаи ахир. -Кобул, 2008. -144 с.

6. Изхороти Ируно Букво раиси умумии Созмони омузишй, илмй ва фархангии СММ (ЮНЕСКО) дар мавриди кумакхои молиявй барои маорифи Афгонистон дар нишасти хабарй дар Кобул (манбаи электронй) http://ara.tv/mh2tr (санаи истифодабарй: 15.09. 2019).

7. Изхороти Ируно Букво раиси умумии Созмони омузиш, илм ва фарханги СММ (ЮНЕСКО) дар Афгонистон, дар конфаронси хабарй дар Кобул (манбаи электронй) https://tolonews.com/fa/afghanistan/ (санаи истифодабарй:12.08.2019).

8. Комгор М.Ч. Таърихи маорифи Афгонистон. -Кобул, 2012. -222 с.

9. Мисбохулло А. Афгонистон пас аз вокеахои 11-уми сентябр. -Кобул, 2005. -168 с.

10.Мухаммад И.Ш. Вазорати маорифи Афгонистон // Конфронси матбуотии Вазорати маорифи Афгонистон (манбаи электронй) https://kokchapress.com/779349 (санаи истифодабарй: 21.11.2019).

11.Носирй И. Макси бар ходисахои Афгонистони навин. -Техрон, 2002. -195 с.

12.Расулй Н. Афгонистон ва кумакхои чахонй. - Пешовар, 2014. -187 с.

13.Самадй А.Ф. Руйдодхои панч дахаи ахир дар Афгонистон. -Пешовар, 2004. -533 с.

14.Фозилёр Ф. Чомеаи чахон ва давлат-миллатсозй дар Афгонистон. -Кобул, 2014. -245 с.

РОЛЬ ООН В РАЗВИТИИ СФЕРЫ ОБРАЗОВАНИЯ ИСЛАМСКОЙ РЕСПУБЛИКЕ АФГАНИСТАН НА 2001-2014 ГГ.

Боннская конференция была одна из первых и новых инициатив и программ ООН, при сотрудничестве и поддержке США и соседнего с Афганистаном государств, в рамках «2 + 6» и с участием афганских групп и партий, состоявшаяся в сентябре 2001 года в Бонне Германии с целью восстановления мира, политического, экономического, социального развития и в частности развития образования в Афганистане. В течение 13 лет, с 2001 по 2013 год сотрудничества ООН с Правительством Афганистана по политическому, экономическому и образовательному развитию в Афганистане были очень успешными.

Статья посвящена политическим событиям в Афганистане, международной помощи со стороны международных организаций, крупных мировых держав и Организации Объединенных Наций для улучшения сферы образования, поддержки детей и женщин оставившие (бросившие) школу, а также международной поддержки афганских беженцев и перемещенных лиц, и в частности привлечение гуманитарной помощи для восстановления правопорядка.

Ключевые слова: ООН, ЮНЕСКО, ЮНИСЕФ, Афганистан, образование, обучение, школа, воспитание, наука, культура, развитие образования.

THE ROLE OF THE UN IN THE DEVELOPMENT OF THE EDUCATION SPHERE IN THE ISLAMIC REPUBLIC OF AFGHANISTAN FOR 2001-2014

The Bonn Conference was one of the first and largest new UN initiatives and programs, held in September 2001 in Bonn, Germany, with the cooperation and support of the United States and neighboring Afghanistan in the framework of "2 + 6" and with the participation of Afghan groups and parties. Restoring peace and political, economic and social development, and in particular the development of education in Afghanistan.

As a result of UN cooperation with the Government of Afghanistan, political, economic and educational development initiatives and activities in Afghanistan for 13 years from 2001 to 2013 have been very successful.

The article is devoted to the political events in Afghanistan, international assistance from international organizations, major world powers and the United Nations to improve education, support children and women who left school, as well as international support for Afghan refugees and displaced persons, and in particular attracting humanitarian aid for restoration of law and order.

Key words: UN, UNESCO, UNICEF, Afghanistan, education, training, school, upbringing, science, culture, education development.

Сведения об авторах:

Кудратов Комрон Абдунабиевич — кандидат исторических наук, доцент Таджикского государственного педагогического университета имени С. Айни. Электронная почта: [email protected] Тел .: (+992) 93528 28 62; Кушо Фахим Мухаммадазам - доктор Ph.D., второй курс Таджикского национального университета. Электронная почта: [email protected]

About authors:

Kudratov Komron Abdunabievich - Candidate of Historical Sciences, Associate Professor of the Tajik State Pedagogical University named after S. Aini. E-mail: [email protected] Tel.: (+992) 93 528 28 62;

Kusho Fahim Muhammadazam - Doctor Ph.D., second year of the Tajik National University. E-mail: [email protected]

УЧЕНИЕ ИБН РУШДА О ДВОЙНОМ РАЗДЕЛЕНИИ ДУШИ, УМА И ИНТЕЛЛЕКТА

Давлатов Р. Л.

Таджикский государственный педагогический университет им С. Айни

Ибн Рушд обращается к высказываниям Аристотеля и обращает внимание на то, что необходимо, чтобы в душе, которая является интеллектом, существовал интеллект в той мере, в какой он становится в каждой вещи, и интеллект, который является интеллектом в той мере, в какой он заставляет рассуждать о каждой вещи, и интеллект в той мере, в какой он рассуждает о каждой вещи, подобно диспозиции, подобной свету, ибо свет определённым образом делает потенциальные цвета действительными цветами [4, с.350].

По словам, Ибн Рушда, сущность интеллекта и разума подобна средству между непостоянством и постоянством потому, что они появляются и исчезают в той мере, в какой допускают своё увеличение и уменьшение по количеству в процессе их конечного совершенства. Ибн Рушд затрагивает вопрос о двойном разделении интеллекта / разума и отмечает это таким образом: «Надо полагать, что разум - четвёртый род, ибо точно так же, как разумное было разделено на форму и материю, так и разумное должно быть разделено на двойников этих двух, а именно: на нечто подобное форме и нечто подобное материи. В «Первой философии» уже было объяснено, что единственная форма, абсолютно свободная от потенциальности - это «Первая форма», которая ничего не рассуждает вне себя, и действительно, её существование - это её сущность, в то время как другие формы тем или иным образом различаются по отношению к сущности и существованию. Если бы не было этого рода существ, которые мы знаем по отношению к науке о душах, то мы не могли бы рассуждать о множестве вещей, отделяющих от материи, точно так же, как если бы мы не знали природу рассудка здесь, то мы не могли бы рассуждать о том, что движущиеся силы, отделяющие от материи, должны быть интеллектами» [3, с.348].

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.