УДК 371.015
Г.е. БЕКЕШОВА, Г.С. Ж¥МАЛИЕВА
ЖОГАРГЫ ОКУ ОРЫНЫНЫН ОКЫТУШЫСЫ: ОНЫ ДАЯРЛАУДЫН ПЕДАГОГИКАЛЫК-ПСИХОЛОГИЯЛЫК ПРОБЛЕМАЛАРЫ
Марат Оспанов атындагы Батыс Казахстан мемлекеттiк медицина университет^ А^тебе
К|азiргi тацда кез -келген мемлекеттщ болашагы тек техникалыщ ерлеу мен экономикалыщ есуге гана тэуелдi емес, ец алдымен бiлiм децгешмен аны^талады. Сонды^тан соцгы уа^ытта бiлiм беру жYЙесiнiк сапасын арттыруга, жаца турпатты кэсiби -педагогикалыщ децгей жогаргы о^у орны о^ытушысын даярлауга аса мэн берл^ кездейсо^ емес.
Жогары о^у орныныц о^ытушысы - рефлексияга ^аб^етп, кэаби дагдыларга, педагогикалыщ дарындылыщ пен жацашылдыда умтылушы, рухани дамыган шыгармашыл тулга. Ол бiлiм берудщ езiндiк багасын тYсiнуге, ез пэнiн, пэндi о^ыту эдiстемесiн, педагогика мен психологияны б^уге, ез тулгасын дамыту мотивацияларына ие болуга жэне ец бастысы, гылыми -зерттеу жумысымен айналысуга тиiс. О^у эрекетi студенттердщ ойлау негiздерiн дамытуга негiз болуы керек. О^ытушы проблеманы, та^ырыпты немесе жаца тарауды о^ып -Yйренуде студентпц назарын теориялыщ материалды iрiктеуге багыттайды. Материал мазмуны дэрюте баяндалуы немесе практикалы^ жэне лабораториялы^ саба^тарга енгiзiлуi мYмкiн. Л.С. Выготский «Дамудыц алдына тYсетiн о^ыту гана жа^сы, ол тулганы дамыту кездерi болып табылады» деген болатын /1.117/. Жогары о^у орны о^ытушысы ^ызметЫщ ерекшелiгi мынада: ез ^ызметЫщ тYрлi ма^саттарын жYзеге асыра отырып, о^ытушы темендегiдей ^ызметтердi жYзеге асырады:
педагогикалыщ, гылыми, гылыми - зерттеушiлiк, кэаби, экiмшiлiк -шаруашылыщ, бас^арушылыщ жэне ^огамдыщ. Аталган ^ызметтерден шыгармашылыщ ^ызметтщ ею багытын -гылыми жэне педагогикалыщ зерттеушок багыттарын ерекше белiп керсетуге болады. Гылыми жэне педагогикалыщ зерттеушiлiк ^ызметтердц Yйлесiмдi сэйкестендiрiлуi гана жогары о^у орныныц о^ытушысы ецбепнщ тиiмдi болуын ^амтамасыз етедi. Алайда кейбiр зерттеуш^ердщ пiкiрiнше, жогары о^у орны о^ытушысыныц ^ызметЫде педагогикалыщ ^ызмет жетекшi роль ат^арады /2.128/.
К|аз iргi заман о^ытушысына ^огам ^оятын талаптар, сондай -а^ оныц жеке тулгалы^ жэне жYЙелiк тутастыгы тургысынан келгенде, оны даярлаудыц негiзгi принциптерiн, эдюнамалыщ психологиялыщ - педагогикалыщ проблемаларын аны^тауга болады деген ^орытынды жасаймыз: Олар непзшен мыналарга байланысты:
1. Жогары о^у орныныц о^ытушысын даярлаудыц ^урылымы мен мазмунын оныц кэсiби -педагогикалыщ ^ызметЫе сэйкестендiрiп жобалау;
2. Бiлiм берудц жаца парадигмасына сэйкес гуманизм принцитнщ ^олданылуы;
3. О^ытушыларды кэсiби - педагогикалыщ жэне психологиялыщ тургыдан дайындаудыц формаларын, эдiстерi мен технологиясын тацдау.
УДК 001.891:004
А.И. БЕККУЖИНА, М.К. ИЗТЛЕУОВ, Г.У. ЕМЖАРОВА
ОСОБЕННОСТИ СТАТИСТИЧЕСКОЙ ОБРАБОТКИ НЕПАРАМЕТРИЧЕСКИЕ ДАННЫХ
Западно-Казахстанский государственный медицинский университет имени Марата Оспанова, Актобе
В большинстве случаев биологический и медицинский материал крайне изменчив, подвержен влиянию многочисленных сложных факторов, взаимодействующих между собой, и для его описания требуется огромное количество разнообразных данных, порой и нечисловых. Биологическую изменчивость можно достаточно адекватно описать соответствующим распределением вероятностей. Правильно выбрав план эксперимента, можно выявить влияние каждого из многочисленных факторов в отдельности. Альтернативные гипотезы можно сравнивать на количественной основе, используя соответствующие критерии статистической значимости.
Вплоть до сегодняшнего дня считалось, что точный математический анализ в случае с недостаточными числовыми и или качественными характеристиками нецелесообразен или невозможен.
И естественно в столь сложных и запутанных ситуациях для описания научных фактов будут использоваться преимущественно интуитивные понятия, выраженные чисто словесно. Чтобы по-настоящему проникнуть в исследуемые процессы или явления и управлять ими, необходимо найти соответствующий
Медицинский журнал Западного Казахстана 3 (35) 2012 г.
математический аппарат, который мог бы обеспечить более точный и логически строгий метод анализа. Такой метод в настоящее время существует, и он называется непараметрическим методом. В основе расчета непараметрического метода лежат относительные характеристики - ранги, инверсии, серии, знаки и др.
Для установления эффективности влияния некоторых факторов на определенный контролируемый показатель используется критерии достоверности. В этом случае, при числовом выражении признаков, их нормальном распределении в совокупности используются критерии параметрической статистики, в противном случае, если имеются сомнения в возможности применения указанных критериев или если исследуемый признак является качественным, следует использовать непараметрический критерий.
С помощью современных компьютерных программ для статистической обработки данных, например системы SAS можно не только обработать большое количество данных, а также быстро и точно выполнить все необходимые вычисления для непараметрических данных.