Научная статья на тему 'Міндетті әлеуметтік медициналық сақтандыруды енгізуге қатысты дайындықты бағалау'

Міндетті әлеуметтік медициналық сақтандыруды енгізуге қатысты дайындықты бағалау Текст научной статьи по специальности «Науки о здоровье»

CC BY
176
24
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
әЛЕУМЕТТіК САқТАНДЫРУ / ЖүЙЕ / ДәРЕЖЕ / МЕДИЦИНА / СТРАХОВАНИЕ / СИСТЕМА / КАЧЕСТВА / INSURANCE / SYSTEM / MEDICINE / QUALITY

Аннотация научной статьи по наукам о здоровье, автор научной работы — Сапабекова З., Утеулиев Е., Айтамбаева Л.

: Система обязательного социального медицинского страхования в Казахстане начнёт работать с 1 июля 2017 года. За основу отечественной модели ОСМС взяты такие принципы, как солидарность, всеобщий охват и справедливость. Система не является накопительной и не предусматривает персонифицированное распределение средств, то есть медицинские услуги будут получать все граждане в равной степени, независимо от того, кто и сколько из них отчисляет. Сумма отчислений будет зависеть от заработной платы чем больше получает человек, тем больше будет сумма его отчислений соответственно.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Оценка готовности к введению обязательного медицинского страхования

The system of compulsory social health insurance in Kazakhstan will begin working on July 1, 2017. As a basis for the domestic OSM model, such principles as solidarity, universal coverage and justice are taken. The system is not funded and does not provide for a personalized distribution of funds, that is, all citizens will receive medical services equally, regardless of who and how many are deducting them. The amount of deductions will depend on wages the more a person receives, the greater the amount of his deductions, respectively.

Текст научной работы на тему «Міндетті әлеуметтік медициналық сақтандыруды енгізуге қатысты дайындықты бағалау»

M.M. Kulmat, E.S. Uteuliev

Asfendiyarov Kazakh National medical university

ORGANIZATION OF EMERGENCY ENT - ASSISTANCE TO POPULATION ACCORDING TO THE DATA GKB №5 ALMATY

Resume:The analysis of morbidity of adult population ENT organs was carried out according to the data of appeal to the admission department of the specialized city clinical hospital №5 in Almaty for the period from 2012 to 2016. The health assessment of the adult population was carried out according to the retrospective and prospective materials of the medical reports for 2012-2016. Keywords: morbidity of ENT organs, emergency care, hospitalization, emergency measures.

УДК 368 (075.8).

З.Сапабекова, Е.Утеулиев, Л.Айтамбаева

«К,дсжм» ЦазацстандыцМедициналъщ Университет С.Д.Асфендияров Атындагы Цазац ¥лттыц Медицина УниверситетI

М1НДЕТТ1 ЭЛЕУМЕТТ1К МЕДИЦИНАЛЫЦ САЦТАНДЫРУДЫ ЕНПЗУГЕ ЦАТЫСТЫ ДАЙЫНДЬЩТЫ БАFАЛАУ

Денсаулыц сацтау уйымдарыныц уш нег!зг! улгШнщ эрб!ршц вз!не тэн артыцшылыцтары мен проблемалыц тустары болатынын ескеру цажет. Экономикалыц жагдайлар мен тургындардыц болжалдарына байланысты элемшц турл! елдершдег! денсаулыц сацтау жуйелер! царжыландыруды цурайтын улестI взгертед!. Соцгы уацытта батыс Еуропа елдершде денсаулыц сацтау уйымдастырушытары мен саясаткерлер денсаулыц сацтау саласына, оныц !ш!нде онкопатологияны ерте аныцтау уш!н тургындарды тег!н медициналыц тексеруден втк1зуге мемлекетт!к шыгындардыц улес!н вару кажетт!л!гш мацулдаган шеш!мге келдI. Осылайша, диспансерлеу денсаулыц сацтаудыц социалиста мемлекетт!к жуйесшц ажырамас бвл!г! ретнде денсаулыц сацтаудыц сацтандыру моделне к!ред!.

ТYйiндi свздер: элеуметт!к сацтандыру, жуйе, дэреже, медицина.

Такырыптыц езекплМ: Денсаулы; са;тау жуйей халы;тыц 0Mip суру децгешн керсететш, eMip суруд1 жа;сартуга жэне ;огамныц дамуына тутастай жагдай жасайтын ажырамас керсетюш болып табылады. Денсаулы; са;таудыц Heri3ri ;ызметтерш ;амтамасыз ету елдщ экономикалы; есушщ мацызды факторы жэне адам капиталын инвестициялаудыц жогары дэрежелi формасы болып саналады [1-2]. Сонды;тан мамандар бюджет ;аражаттарын едэуiр тиiмдi эрi утымды игеруге жагдай жасайтын «халы;;а медициналы; ;ызмет керсетуге арналган ;аржылар» магынасындагы «денсаулы; са;тауды ;аржыландыру» терминiн усынады [3-4]. Экономикасы дамыган кептеген елде реформалардыц белсенд Yдерiсi ЖYрiп жатыр, себебi бiр де бiр мемлекет ездерiндегi медициналы; ;аржыландыру ;урылымдарына немесе медициналы; ;ызмет керсету багасына ;анагаттанбайды. Шет елдерде денсаулы; са;таудыц барды; реформалары шектеулi ресурстарды тиiмдi пайдалануга багытталган. Медициналы; ;ызмет керсетуде ;ол жетiмдiлiктегi ;аржылы; кедергiлердi жою, денсаулы; са;тауга жумсалатын шыгындардыц есуiне ба;ылау жасау жэне медициналы; ;ызмет керсету тиiмдiлiгiнiц есуш ;амтамасыз ету ;азiрri кептеген гылыми зерттеулердiц ма;саты болып табылады [5-7].

Зерттеудщ максаты: Мiндеттi элеуметтiк медициналы; са;тандыруды енгiзуге ;огамныц дайындыгын зерттеу жэне оцтайлы усыныстар жасау. Зерттеу мшдеттерй

1. Мiндеттi элеуметтш медициналы; са;тандыруга ;атысты отанды; жэне шетел галымдарыныц жумыстарына шолу жасау;

2. Мшдетп элеуметтiк медициналы; са;тандыруды енгiзуге ;атысты ;огамныц дайындыгын зерттеу жэне ой-пiкiрiн багалау

3. Мшдетп элеуметтiк медициналы; са;тандыруды енпзу бойынша ;огамныц дайындыгын зерделей отырып усыныстар даярлау.

Зерттеу баFдарламасы: Республикада ММС-ды енпзудщ перспективалы; багыттарын аны;тауда негiзгi элементтерд ;алыптастыруга MYMкiндiк беретiн мiндеттер кешенш шешудi ;амтыды.Зерттеудщ жеке элементтерiн орындау алгоритмi ;амтиды: эртYрлi елде ММС ;ызмет мен оныц енгiзу проблемалары бойынша ;азiрri эдебиеттерге шолу, 2011-2015 жылдар аралыгында К^аза;стандагы медициналы; са;тандыру нарыгы туралы статистикалы; деректер, ММС-ды енгiзуге халы;тыц кез;арасын аны;тау ма;сатында олардан алынатын элеуметтiк сауалнаманыц нэтижелерь

Зерттеу эдiстемесi: Б1ршш1 кезецде ресми медициналы; статистиканыц деректер1 зерттеледъ Денсаульщ са;тау жуйей ;ызмет мен денсаулы; керсетгаштерше 2011-2015 жылдардагы медициналы;-демографиялы; керсетгаштер децгешнщ есебш ;оса отырып, статистикалы; талдау журпзыедъ Еганш1 кезецде Каржы нарыгы жэне ;аржы уйымдарын реттеу мен ;адагалау агентт1г1н1ц 2011-2015 жылдардагы деректер1 бойынша ер1кт1 медициналы; са;тандыру керсетк1штер1не статистикалы; талдау жург1з1лед1. Денсаулы; са;тау жуйелер1н талдау кез1нде, ец алдымен, халы;тыц денсаулы; керсетк1штер1, кадрлы; элеует, ЕП¥-дыц материалд^1;-техникалы; жабд^1;талуы, дэрьдэрмекпен ;амтылуы, халы;;а керсет1лген медициналы; кемектщ келем1 ;аралад^1. Диссертациялы; зерттеу жумысыныц уш1нш1 кезец1нде ММС-д^1 енг1зуге халы;тыц дайындыгын зерттеу ;арастырылады. Ол ушш ез1м1з дайындаган анкетаныц кемег1мен 200 адамга ;упия сауалнама жург1з1лед1 Анкетаны толтыру кез1нде сауалнамага жауап беруш1ге жауаптыц ;ажетт1 нус;асыныц астын сызу немесе сэйкес а;парат жазу ар;ылы бер1лет1н сура;тарга жауап беру усынылды.

Ауырган кезде азаматтарга элеуметт1к кемек керсету бурыннан келе жат;ан дэстур. Сонау Ежелг1 Грекия мен Рим империяларында жазатайым о;игалар кез1нде, жара;ат алган жагдайда, ецбекке жарамсыз болган жагдайда ;аражат жинау, телеумен айналысатын кэс1би ;ауымдасты;тар шецбер1нде езара кемек керсететш уйымдар болды. Орта гасырларда ауру немесе мугедек болган адамдарды ;оргаумен цехты; немесе ;оленерл1к гильдиялар (ода;тар) жэне ш1ркеулер айналысты. Алгашкы жагдайда материалды; жэне емд1к кемек керсетуге мушелш жарналардан жиналган цех кассаларыныц ;аражаты есеб1нен, ал еганш1 жагдайда ш1ркеу алымдары мен сада;алардыц есеб1нен теленд1 [1].

Ресейде тургындарды ауру кезшде са;тандыру кемег1 жуйейнщ пайда болуы, бipiншi кезекте, XIX гасырдыц соцында земстволы; медицинаныц дамуымен байланысты болд^1. XX гасырд^1ц басында фабрикалы; са;танд^1ру кассалары, эcipece, ipi кэс1порындарда ;урыла бастады. ¥йым принциптер1 мен жумыстары батыс еуропалы;тарга у;сас болд^1. 1912 жылы Мемлекетт1к Дума жумысшы азаматтарга м1ндетт1 медициналы; са;тандыруды енг1зу туралы Зац ;абылдад^1. Кецес уа;ытында жалпыга б1рдей тег1н медициналы; ;ызмет керсету болганд^1;тан, медициналы; са;тандыруга ;ажетт1л1к туындамады, ал денсаулы; са;тау саласын толы;тай ;аржыландыру мемлекетт1к бюджет, мемлекеттш мекемелер,

454

Вестник КазНМУ №3-2017

министрлштер, сол кэйпорындардыц к;огамдык; к;орлары ;аражаттарынан журпзщщ [2-3].

Еуропада са;тандырудыц бас;аша Typi дамыды, атап айт;анда мшдетп са;тандыру немесе ултты; (мемлекеттш) медицина. XX гасырдыц басында Еуропа елдерiнiц кепшшшнде жумысшы мен кэсiпорындардыц, мемлекет пен оныц азаматтарыныц ара ;атынасын ныгайта тускен мiндеттi медициналы; са;тандыру туралы зацдар ;абылданды. Осы зацдарга сэйкес, медициналы; ;ызмет керсету а;ыларын imimpa жумысшылардыц 0здерi мен кэсiпорындар телеп отырды (25-тен 40 %-га дешн). Мемлекет, сондай-а; медициналы; кемек керсету ЖYЙесiне ;аражат белiп отырды. Оныц ба;ылау жасауга талпынысы мемлекеттiк (улттыц, бюджеттЦ медицинаныц пайда болуына жол ашты. ¥лыбритания, Швеция, Дания, Ирландия сия;ты елдерде медициналы; са;тандыру а;ырындап мемлекеттiк медицинага ауысты [5-6].

Каржыландыру жолдары бойынша, денсаулы; са;тау уйымдарыныц барлы; TYрлерiнiц iшiнeн шартты TYPДе Yш ЖYЙенi атап етуге болады: мемлекеттiк (бюджеттш), элеуметтiк са;тандыру ЖYЙелерi жэне жекелер. ^a3ipri уа;ытта денсаулы; са;тау ЖYЙесiнiц ерекше Ym непзп TYрiн аньщтауга болады:

1) мемлекеттш денсаулы; са;тау ЖYЙесi - посткецестш елдердiц кепшiлiгi, ¥лыбритания жэне Канада;

2) денсаулы; са;тауды са;тандыру ЖYЙесi - Германия, Франция, Нидерланды, Австрия, Бельгия, Швейцария, Латын Америка елдершщ кейбiрi, Жапония жэне Израиль;

3) денсаулы; са;таудыц жеке (а;ылы) жуйей - АКШ [1, 4, 8].

K^ipri ;огамда бipiн-бipi тольщтырып отыратын медициналы; кемек керсету уйымдарыныц келейдей TYрлерi бар:

- а;ылы (жеке) медицина;

- eprnTi медициналы; са;тандыру (ЕМС);

- мiндеттi медициналы; са;тандыру (ММС);

- улттыц-мемлекеттiк денсаулы; са;тау жуйесi. Кргамныц саяси жэне элеуметтш саулыгы белгiлерiнiц бipi мемлекеттiц ез азаматтарыныц денсаулыгын са;тауды ;амтамасыз ете алу мумкiндiгi болып есептеледi. Мемлекеттш денсаулы; са;тау ЖYЙесi уйымдардан элеуметтш топтардыц барлыгына медициналы; ;ызмет керсетудi талап етедi [8].

Мемлекеттiк медицинаныц альтернативасы epiктi, мiндеттi медициналы; са;тандыру жэне а;ылы медицина болып табылады. Ол дамыган елдерде кептеген орта кластагылар ушiн езектi екенiн ескеру ;ажет. Бул ретте ;аражаттыц белiгiц са;тандырылушылардыц ездерi телейдi бул шыгындарды олар едэуiр жогары сапалы медициналы; ;ызмет керсетуге айырбастауга дайын. Са;тандыру компаниялары epiктi медициналы; ;ызмет керсету полийн усына отырып, тольщтай тексеруден етгазш, емдеуге кепiл бере отырып, эрбiр са;тандыру жагдайларына езiне жауапкершiлiк алатынын растайды [3-4]. ¥;сас дэлелдер са;тандыру багдарламаларыныц ;атысушыларында да басым болады. Аурулар бойынша элеуметтiк са;тандыру жуйесi тек мемлекеттш жэне жеке денсаулы; са;тау уйымдарында гана ай;ын басымдылы;тарга ие емес:

1. са;тандыру багдарламалары барлы; мудделi кэсiпорын Ymrn ашы; оныц iшiне езiнiц жеке медициналы; мекемесiн аша алмай ЖYргендер де кiредi. Бул тек бар ресурстарды олардыц болiнiп кетуiнен ;аша отырып, едэуiр тиiмдi жэне орынды пайдалануга гана мумкiндiгi бермейдi, сондай-а; денсаулы; са;тау саласына ;осымша ;аржылар тартуга жагдай жасайды;

2. бул багдарламалар са;тандырылмагандардыц мудделер1не ;ысым жасамайды, ейткеш к;осымша жещлдштер мен ;ызметтердщ ездершщ табыс кездер1 болады, кэйпорын мэртебеймен аньщталатын кептеген бюджеттен болшетш ;аражаттардыц келем1мен аньщталмайды;

3. са;тандыру багдарламалары орындарда б1рыцгай денсаулы; са;тау саясатын журпзу мумк1нд1г1н ;амтамасыз етедь айма;тык; медициналы; багдарламаларды жузеге асыруда жагдайлар жасайды. Бас;а сезбен айт;анда, са;тандыру багдарламалары элдеб1р келгаммен жеке жауапкершшшйз жалпы ултты; жуйелер мен жеке медицина арасында ;ызмет етед1 жэне топты; мудделерд1 жузеге асыруда ттмд1 курал ретшде ;ызмет етед [1, 2]. Медициналы; са;тандыру са;тандырушыны мшдеттерш са;тандыру телема;ылары бойынша са;тандырушыныц ;осымша шыгындарыныц жарты немесе толы; компенсациясы келемшде ;арайды.

Мшдетт медициналы; са;тандыру халы; ушш жалпыга б1рдей болып табылады. Мемлекет зац шыгарушы жэне орындаушы орган рет1нде мшдетт1 медициналы; са;танд^1ру уйымдарыныц нег1зг1 принциптерш аны;тайд^1, са;тандырушылард^1ц ортасын, тарифтер1н орнатады, са;танд^1ру жарналарын жина;тау уш1н арнайы ;орлар ;урад^1. Барлы; азаматтарга мшдетт1 медициналы; са;танд^1руд^1ц мемлекетт1к багдарламаларымен орнатылган медициналы;, дэр1л1к жэне профилактикалы; кемект1 тецдей алуга кеп1лд1к беред1. Жа;ын арада жузеге асырылып жат;ан мшдетт1 медициналы; са;тандыру езгеред1 [4].

Ерш^ медициналы; са;танд^1ру азаматтард^1 ММС багдарламаларымен орнатылган ;осымша медициналы; жэне сервистш ;^1зметтер1не жумсалатын шыгындардыц ;ауп1нен са;тандыруды ;амтамасыз етед1 . Kaзipгi уа;ытта медициналы; са;тандыру жуйелер1 элемн1ц 25 елшде 711 млн адамга енпзшген (элем тургындарыныц 18%-ы). Бул, эйресе, Батыс Еуропа, Солтуст1к Америка, Израиль, Жапония жэне т.б. енеркэйб1 дамыган елдерде. Медициналы; са;танд^1ру жуйелер1 едэу1р дамыган елдерге Латын Американыц кейб1р дамушы елдер1, Орталы; Шыгыс жэне Азияныц кейб1р елдер1нде бар [3-4]. Жедел жэрдем медициналы; са;тандыру объектга белг1л1 бip тетенше жагдайларда шапшац к;ayiпciз кемек керсету болып табылатын са;тандырудыц ерекше TYрiн керек ;ылады. Егер классикалы; са;танд^1руда эцг1ме залалды етеу жайында болса, онда жэдел жэрдем медициналы; са;танд^1руда жедел кемек TYрiнде медициналы; ;^1змет керсету туралы болма;. Са;тандырылушыныц ауруымен байланысты жагдайларда емдеуге кететiн шыгындардыц компенсациясы медициналы; са;тандырудыц пэнi болад^1, ал TYHгi уа;^1тта дэрiгер ша;^1ру немесе жедел ауруханага жат;^1зу сия;ты ;^1зметтер - жедел жэрдем са;тандырудыц пэнi болып табылады [10].

Цорытынды: Медициналы; са;тандыру ЖYЙесi са;танд^1рылушыга керсетiлетiн медициналы; кемектщ сервисi мен сапасыныц децгейiн арттыруды ;амтамасыз етуге к;абiлеттi. Сондай-а;, элемдш тэжiрибе керсеткендей,са;тандыру компаниялары ма;сатты, соныц iшiнде сауы;тыру шараларын ЖYргiзуге багытталган багдарламалард^1 ;арж^1ланд^1руга ;атысады. Жалпы, медициналы; са;тандыру денсаулы; са;тау саласын ;осымша ;арж^1ланд^1ру мэселесiн гана шешпей,щ сонымен ;атар езара тиiмдi непзде халы;;а негiзгi медициналы; ;ызметтiц к;олже^мдШгш ;амтамасыз етедi.

ЭДЕБИЕТТЕР TI3IMI

1 Лисицын Ю.П. Здравоохранение в XX веке. - М.: Медицина, 2002. - С. 215-216.

2 "Стратегия вхождения Казахстана в число 50-ти наиболее конкурентоспособных стран мира". 2006.

3 Габуева Л,А. Механизмы эффективного финансирования в здравоохранении. - М. : МЦФР, 2007. - 287 с.

4 Курманова Л.В. Опыт зарубежных стран в развитии здравоохранения в условиях рынка.//Проблемы управления здравоохранением. - 2001. - № 2/3. -С. 34.

5 World Investment Report. Crodd-border mergers and Acquisitions and Development. - UN, New York and Geneva, 2000. - P. 283-287.

6 World Investment Report. FDI Policices for Development National and International Perspectives. - UN, New York and Geneva, 2003. - P. 249-252.

7 Денисов И.Н. Реформы здравоохранения в странах СНГ: материалы международного семинара. Реформы здравоохранения -устойчивое финансирование. - М.: 2001. - С. 8-12.

8 European Health Care Reform : Analysis of Current Strategies // WHO Regional Publications, European Series. - 2005. - No. 72. - P. 214217.

9 Bobak M.et.al. Advancing Public Health: 10 years of transition in central and eastern Europe and the newly independent states of former Soviet Union. 2003.- 356 p.

10 Аканов А.А., Кульжанов M.K., Усатаев M.M. Реформы здравоохранения стран Центральной Азии. - Алматы, 1996.-125 с.

З.Сапабекова, Е.Утеулиев, Л.Айтамбаева

ОЦЕНКА ГОТОВНОСТИ К ВВЕДЕНИЮ ОБЯЗАТЕЛЬНОГО МЕДИЦИНСКОГО СТРАХОВАНИЯ

Резюме: Система обязательного социального медицинского страхования в Казахстане начнёт работать с 1 июля 2017 года. За основу отечественной модели ОСМС взяты такие принципы, как солидарность, всеобщий охват и справедливость. Система не является накопительной и не предусматривает персонифицированное распределение средств, то есть медицинские услуги будут получать все граждане в равной степени, независимо от того, кто и сколько из них отчисляет. Сумма отчислений будет зависеть от заработной платы - чем больше получает человек, тем больше будет сумма его отчислений соответственно. Ключевые слова: страхование, система, медицина, качества.

Z.Sapabekova, E.Uteuliev, L.Aitambayeva

Resume: The system of compulsory social health insurance in Kazakhstan will begin working on July 1, 2017. As a basis for the domestic OSM model, such principles as solidarity, universal coverage and justice are taken. The system is not funded and does not provide for a personalized distribution of funds, that is, all citizens will receive medical services equally, regardless of who and how many are deducting them. The amount of deductions will depend on wages - the more a person receives, the greater the amount of his deductions, respectively. Keywords: Insurance, system, medicine, quality.

УДК: 615.859:616.1/.4:378.4:614.253.

К.Б. Карибаев, К.К. Куракбаев, К.А. Тулебаев, Г.Е. Аимбетова

Казахский Национальный медицинский университет им. С.Д. Асфендиярова

ОЦЕНКА КОРПОРАТИВНОЙ КУЛЬТУРЫ В УНИВЕРСИТЕТСКОЙ КЛИНИКЕ ВНУТРЕННИХ БОЛЕЗНЕЙ

КАЗНМУ ИМ. С.Д. АСФЕНДИЯРОВА

В статье раскрывается важность изучения и развития корпоративной культуры. Раскрыты особенности корпоративных культур в организациях системы здравоохранения. Представлено исследование корпоративной культуры на примере Университетской клиники внутренних болезней им. С.Д. Асфендиярова, позволившее определить измеримые величины и сделать некоторые рекомендации по ее усовершенствованию.

Ключевые слова: корпоративная культура, оценка корпоративной культуры

Введение. Внутренняя культура каждой организации уникальна, имеет свою историю, традиции, ценности, нормы и правила поведения и др. Эдгар Шейн определил корпоративную культуру как «...совокупность основных убеждений, сформированных самостоятельно, усвоенных или разработанных определенной группой по мере того, как она учится разрешать проблемы адаптации к внешней среде и внутренней интеграции, которые оказались достаточно эффективными, чтобы считаться ценными, а потому передаваться новым членам в качестве правильного образа восприятия, мышления и отношения к конкретным проблемам» [1].

Динамичная внешняя среда заставляет организации реагировать на происходящие в обществе изменения, искать дополнительные резервы для поддержания конкурентоспособности. Одним из факторов, влияние которого на конкурентоспособность организации становится все более очевидным, является корпоративная культура.

Корпоративная культура медицинских организаций в Казахстане явление очень мало изучаемое. Для чего корпоративная культура нужна медицинской организации? Работа любой организации здравоохранения и так строго регламентируется профессиональными нормами, многочисленными должностными инструкциями. К чему еще формировать свод корпоративных правил поведения и взаимодействия сотрудников между собой, с руководством и пациентами? По словам некоторых исследователей, корпоративная культура, является принципиально важным элементом функционирования медицинской организации,

становится «реальным фактором повышения ее конкурентоспособности» [2].

Система здравоохранения представляет собой особую сферу деятельности по обеспечению права граждан на охрану здоровья, являющегося достоянием нации, и в связи с этим остается приоритетным в политической, экономической и социальной жизни государства и общества. Сегодня в условиях становления рынка медицинских услуг на фоне проводимых экономических реформ в Казахстане изменяются требования к системе управления в организациях здравоохранения. Реформирование системы здравоохранения вызвано трансформацией всего общественного уклада на новых ценностях. Современная система здравоохранения ориентирована на внедрение рыночных механизмов хозяйствования и управления и предусматривает рациональное использование имеющихся ресурсов: финансовых, материально-технических, кадровых и информационных. Оптимизация кадрового ресурса - путь повышения эффективности отрасли. При этом труд большинства работников этой сферы - один из наиболее сложных видов деятельности, а профессия медицинского работника требует высокого уровня подготовки и наличия специального образования [3,4].

Следовательно, успешное функционирование и конкурентоспособность медицинской организации зависят, прежде всего, от заинтересованности работников в активной, эффективной деятельности. Именно данная категория работников обеспечивает результативность деятельности медицинских организаций, которые сегодня четко ориентированы на повышение качества и эффективности медицинской помощи. Это обуславливает

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.